abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 12:17:30 #251
5428 crew  miss_sly
pi_196703984
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 12:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Daar kijkt toch geen hond naar in een lopend gesprek?
Dus moeten er onnodig posten worden gequote? Dat is wel fijn voor het lopende gesprek, bedoel je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 13 december 2020 @ 12:17:30 #252
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196703985
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 12:11 schreef Fred het volgende:

[..]

Buiten op straat ook niet: ik zie het wel gebeuren dat deel van onze samenleving aanvullende maatregelen als aanleiding ziet om de straat op te gaan.
Ben net nog de straat op gegaan.
Met de hond.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 13 december 2020 @ 12:18:14 #253
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196703998
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:12 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Verstappen zelfs op pole vandaag, dus die coronacijfers kunnen me inderdaad gestolen worden! :P
Ja, hopelijk een keer een cleane start.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 12:19:01 #254
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196704008
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Grapperhaus zal wat dit onderwerp betreft ongetwijfeld handenwrijvend toekijken, al nippend van zijn pilsje.
Even absoluut geen aanval op jou, maar een algemene opmerking, want dit soort posts worden er meer en meer.

Kunnen wij dit soort posts aub. achterwege laten. Het voegt echt weinig toen. Laten wij proberen een beetje niveau te houden in dit topic. De komende tijd zal het echt nog veel drukker worden hier. Vooral als men strengere maatregelen af gaat kondigen. Laten wij proberen om het een beetje leesbaar/inhoudelijk te houden.
pi_196704016
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 10:48 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Hier alleen in de zomer, maar al lang niet meer hoor. Geven het gewoon aan, alleen je hoeft niet meer zelf te tekenen.
Oh hier zetten ze het neer, en inderdaad niet meer tekenen. Dat is toch wel een wezenlijk verschil qua constactmomenten.
blablablabla
  zondag 13 december 2020 @ 12:19:58 #256
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196704020
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:16 schreef Kyran het volgende:
Een deel gaat al de straat op om tegen van alles wat los en vast zit te protesteren. Dit deel is echter heel heel heel klein en komt steeds niet verder dan enkele tientallen of misschien honderden. Met een volledige lockdown zullen het een paar honderd meer kunnen worden, maar denk dat je wens/hoop/inschatting van een volksopstand echt nog wel even de ijskast in kan.
Ik zit daar totaal niet op te wachten, al was het maar omdat mijn huis grenst aan één van de hotspots om te demonstreren in Rotterdam. Ik merk wel dat er iets broeit, ik hoor meer sirenes en zie meer provocaties richting handhavers.
So we just called him Fred
pi_196704025
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Even absoluut geen aanval op jou, maar een algemene opmerking, want dit soort posts worden er meer en meer.

Kunnen wij dit soort posts aub. achterwege laten. Het voegt echt weinig toen. Laten wij proberen een beetje niveau te houden in dit topic. De komende tijd zal het echt nog veel drukker worden hier. Vooral als men strengere maatregelen af gaat kondigen. Laten wij proberen om het een beetje leesbaar/inhoudelijk te houden.
Mag deze post in de OP?
Edit: En die van dat duimpje van MissSly.
pi_196704038
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Teveel offtopic en sneer-gehalte. Ik neem het mee.
I'll give you something to do
  zondag 13 december 2020 @ 12:22:05 #259
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196704050
quote:
Exclusive: Kids catch and spread coronavirus half as much as adults, Iceland study confirms

In the midst of the worst surge of COVID-19 cases in the United States, many state and local officials are again wrestling with the hot-button issue of whether to shut schools down. Now, emerging research confirms that schools aren’t the primary drivers of outbreaks, but cases will seep in and contribute to the disease’s spread whenever a country loses control of containing the pandemic.

National Geographic was given exclusive access to the results from an Icelandic study that provides definitive evidence of how much children contribute to coronavirus spread. Researchers with the nation’s Directorate of Health and deCODE genetics, a human-genomics company in Reykjavik, monitored every adult and child in the country who was quarantined after potentially being exposed this spring, using contact tracing and genetic sequencing to trace links between various outbreak clusters. This 40,000-person study found that children under 15 were about half as likely as adults to be infected, and only half as likely as adults to transmit the virus to others. Almost all the coronavirus transmissions to children came from adults.

“They can and do get infected and transmit to others, but they do both less frequently than adults,” says Kári Stefánsson, the chief executive of deCODE.

This analysis is one in a recent flurry of large-scale studies that support the conclusion that infected adults pose a greater danger to children than kids do to adults. These studies could help inform officials who are struggling to decide when, or if, to close schools, knowing that such shutdowns are harming children. In addition to vital academic lessons, schools provide many critical services to communities, so last week, the U.S. Centers for Disease Control and Prevention recommended that schools should be both “the last settings to close” and “the first to reopen.”

But even if children are generally less susceptible, when infection surges in a community, the risks in schools can dramatically increase. With the U.S. failing to contain the virus on a national level, American K-12 schools have reported more than 313,000 COVID-19 cases as of December 10

[..]

Iceland never closed its elementary schools, although it did close its high schools at the peak of its first surge. Data from its wave in September support the idea that younger children are less likely to get sick or to infect others. Stefánsson is in the process of publishing these results in a peer-reviewed journal, but he says the meticulous dataset is conclusive for Icelandic transmission—“and we have turned out to be a reasonable animal model for the human population.”

Stefánsson cautions that if everything but schools and childcare centers are closed, children would then become one of the primary sources of transmission. He explains that while the individual risk might be low among youths, schools will still have outbreaks.

That means the question becomes not a scientific one, but rather what level of risk society is prepared to accept to keep children in school: “What are you willing to live with?” he asks.

[..]

In addition to the Iceland study, other research has shown that pre-pubescent kids have a significantly lower likelihood of getting sick. So, school officials need to make a distinction between younger children and adolescents.

[..]

The takeaway is that a critical shift appears somewhere between the ages of 10 and 12. Around the time of puberty, the risk of teenagers both getting and transmitting the virus increases. The COVID Monitor, a group tracking information from more than 7,000 U.S. school districts, found that high school case rates are nearly three times that of elementary schools.
https://www.nationalgeogr(...)-spread-coronavirus/
are we infinite or am I alone
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 12:23:04 #260
416575 crew  Evenstar
pi_196704067
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2020 12:19 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik zit daar totaal niet op te wachten, al was het maar omdat mijn huis grenst aan één van de hotspots om te demonstreren in Rotterdam. Ik merk wel dat er iets broeit, ik hoor meer sirenes en zie meer provocaties richting handhavers.
Ja, dat geloof ik graag, maar meer sirenes en meer provocaties van vooral mensen die zich vervelen en toch altijd op zoek zijn naar iets om zich druk/boos over te maken en over te rellen is geen juiste afspiegeling van de bevolking.
  zondag 13 december 2020 @ 12:23:42 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196704073
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus moeten er onnodig posten worden gequote? Dat is wel fijn voor het lopende gesprek, bedoel je?
Zie ik beetje als het instemmende knikje in een offline gezelschap.
Heb ik iig geen last van maar kan voor eenieder anders zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 13 december 2020 @ 12:27:06 #262
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196704137

Aantal tests in Drenthe is in een week bijna verdubbeld lijkt het wel.
Antifa
pi_196704164
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:27 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

Dan zat mijn schatting met 25-30% nog aan de lage kant als ik dit zo zie.
Dan is de stijging die we nu zien zelfs nog beter te verklaren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 12:32:02 #264
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196704217
Ik liep bij toeval vanmorgen langs een GGD teststraat hier in mijn nieuwe woonplaats (onlangs verhuisd) en hij was uitgestorven... Enorm parkeerterrein, stonden misschien 6 a 7 auto's.
pi_196704225
Even iets positiefs wat in 2020 wel doorgegaan is, in tegenstelling tot ongeveer de rest van 2020, de nieuwe dienstregeling van de NS is vandaag ingegaan. *O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196704230
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

ik zou het percentage positief wel eens willen zien per dag.....daar hebben we toch veel meer aan dan het besmettingen per dag ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 13 december 2020 @ 12:33:00 #267
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196704238
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Van 5500 doordeweeks naar 8500+, als ik het zo snel even optel.
Antifa
  zondag 13 december 2020 @ 12:33:43 #268
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196704248
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik zou het percentage positief wel eens willen zien per dag.....daar hebben we toch veel meer aan dan het besmettingen per dag ?
Ja, het is heel vervelend dat we maar eens per week een goede update krijgen over het gedane aantal testen en de verhouding positief/negatief.
Antifa
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 12:34:05 #269
416575 crew  Evenstar
pi_196704255
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:27 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

53,5% meer tests, geen verdubbeling (ook niet bijna).

Als dit landelijk zo is denk ik wel dat een groot deel van de stijging hiermee verklaard kan worden. Heb jij toevallig de cijfers van de randstad bij de hand? Zien wij daar zelfde soort stijging in het aantal tests?
pi_196704256
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Helaas rapporteren ze niet het aantal testen per dag uitgezet over het aantal positief in de open data.
Dus we moeten wachten tot dinsdag daarvoor.
pi_196704269
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
Ik liep bij toeval vanmorgen langs een GGD teststraat hier in mijn nieuwe woonplaats (onlangs verhuisd) en hij was uitgestorven... Enorm parkeerterrein, stonden misschien 6 a 7 auto's.
Dat zegt toch niets _O-. Iedereen komt op afspraak. Zou niet best zijn als er een hele rij stond te wachten.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 12:35:16 #272
416575 crew  Evenstar
pi_196704285
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Helaas rapporteren ze niet het aantal testen per dag uitgezet over het aantal positief in de open data.
Dus we moeten wachten tot dinsdag daarvoor.
Dit blijft raar. Zou toch niet al te moeilijk moeten zijn om naast het aantal positieve meldingen ook gewoon het aantal tests door te geven.
pi_196704303
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:11 schreef groenen het volgende:

[..]

Wow, je hebt het gouden ei gevonden. Hier hebben veel ondernemers inderdaad nog nooit aan gedacht.
Ach, huurbazen zijn ook redelijke mensen :Y :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_196704304
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
Dus, wat is je conclusie? Het is een complot?
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 12:36:14 #275
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196704306
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:34 schreef Remco het volgende:

[..]

Dat zegt toch niets _O-. Iedereen komt op afspraak. Zou niet best zijn als er een hele rij stond te wachten.
Er zijn volgens mij tijden geweest dat er standaard de hele tijd overal rijen met wachtenden stonden bij die teststraten. Dus het zegt wel iets in mijn ogen. Maar bedankt voor je mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')