quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees net dat men zich in het Catshuis weer eens aan het beroepen is op extra maatregelen. Klaarblijkelijk is er dan toch meer aan de hand dan meer afgenomen testen @:Vomy .
Ja het is onmiskenbaar dat de goede lijn van de 5 weken tot aan december niet op eenzelfde manier wordt doorgezet. Het is wel de vraag of deze terugval tijdelijk is en van welke aard/grootte.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees net dat men zich in het Catshuis weer eens aan het beroepen is op extra maatregelen. Klaarblijkelijk is er dan toch meer aan de hand dan meer afgenomen testen @:Vomy .
en kerkenquote:
Dat klopt natuurlijk wel, in elk geval gedeeltelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:06 schreef PzKpfw het volgende:
Je vraagt je toch af waar die stijging aan te wijten is, de maatregelen zijn de afgelopen weken eigenlijk alleen maar strenger geworden (mondkapjesverplichting etc.). Op het journaal hadden ze het over een veranderd testbeleid, ook mensen zonder klachten mogen zich nu laten testen. Maar dat zou het heel aannemelijk maken dat er eigenlijk al die tijd al veel meer besmettingen zijn geweest maar deze enkel nu pas bevestigd worden. De enige andere factor die ik kan bedenken zijn de koudere temperaturen van de afgelopen tijd.
We sukkelen al ruim 9 maanden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Als we nog maanden blijven aansukkelen heeft dat veel grotere negatieve gevolgen voor de economie.
Laten we het hopenquote:Op zaterdag 12 december 2020 20:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
Ja het is onmiskenbaar dat de goede lijn van de 5 weken tot aan december niet op eenzelfde manier wordt doorgezet. Het is wel de vraag of deze terugval tijdelijk is en van welke aard/grootte.
vergeet niet dat best een groot deel blijft doorlopen met klachten zonder te testen, en zelfs nog 17% als ze positief zijn getest.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk wel, in elk geval gedeeltelijk.
Laten we zeggen dat vrouw van gezin die werkt in de zorg positief getest wordt, die moet dan in isolatie, maar de rest van haar gezin waar ze in vrij directe nabijheid is geweest, 1,5 meter is daar meestal niet zo gebruikelijk, moesten dus 10 dagen in quarantaine.
Maar als ze geen klachten ontwikkelen mochten ze niet testen met het vorige testbeleid.
Nu mag dat wel, en mag je 5 dagen na het laatste risicovolle contactmoment gaan testen, test je negatief, mag je direct je quarataine beëindigen. Voor veel dus een reden om een test te gaan halen.
Maar een gezin bestaat gemiddeld uit 4 personen, dus voorheen had je wellicht 3 positieve personen minder op de teller staan, als er geen klachten ontwikkeld werden.
Hetzelfde geldt ook voor meldingen uit de Coronamelder. voorheen mocht je alleen testen bij klachten, nu ook zonder klachten
Daarnaast zou het ook nog eens kunnen dat mensen zich nu laten testen om toch samen te kunnen zijn in de familie.
We zullen het effect over paar dagen moeten zien afnemen als dit alles waar is.
Zoals het nu gaat het idd goed stuk. Menig ondernemer zal zijn boeken het liefst opdoeken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Als we nog maanden blijven aansukkelen heeft dat veel grotere negatieve gevolgen voor de economie.
Dat was voor de verruiming van het testbeleid natuurlijk ook al zo, dat is natuurlijk wel een factor, maar niet in de stijging vanaf 1 decquote:Op zaterdag 12 december 2020 20:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vergeet niet dat best een groot deel blijft doorlopen met klachten zonder te testen, en zelfs nog 17% als ze positief zijn getest.
ziekenhuis opnames ook maar die gaan sinds deze week ook weer omhoogquote:Op zaterdag 12 december 2020 20:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Laten we het hopen
Riool metingen waren alweer wat gedaald, werd laatst hier gepost.
Alvast in België lijkt het wel mee te vallen met die "genocide":quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat ontzettend hypocriet. We plegen door de maatregelen ook genocide op allerlei mensen. Mensen zien door de maatregelen die al maandenlang hun raken het leven niet meer zitten. Denk aan de ondernemers die hun levenswerk zien verdampen of mensen die werkloos raken. Ook raakt het jongeren die vereenzamen. Geen fatsoenlijke scholing en geen uitlaatkleppen meer.
Onlangs was in het nieuws dat 113 het drukker heeft dan anders. Ook was er gisteren in nieuwsuur te zien dat er een toename is van anorexiapatienten door de coronacrisis die het vaak ook niet redden. Dit is ook genocide te noemen, het staat direct in verband met de maatregelen. Maar het zal wel weer goedgepraat worden.
Er zijn nog legio voorbeelden te noemen.
en je laat 44+ voor het gemak even weg ?quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Alvast in België lijkt het wel mee te vallen met die "genocide":
Sterfgevallen van 1 januari tot 29 november:
0-24 jaar: 528. vorige jaren: 887, 920, 958
25-44 jaar: 1977, vorige jaren: 1963, 2017, 2055
https://statbel.fgov.be/n(...)lisaties/mortaliteit
Als je alle winkels sluit, dan kunnen we ons tenminste weer druk maken over het aantal mensen in het bos.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:46 schreef F.Sinatra het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-nederlandse-steden
Je verwacht het niet...
Maar zeg dat het gros straks Kerstvakantie heeft. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen dan netjes thuis gaat blijven zitten mochten er strengere maatregelen komen eigenlijk. Waarom dan wél?
Of thuis. Binnen, dicht op elkaar.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je alle winkels sluit, dan kunnen we ons tenminste weer druk maken over het aantal mensen in het bos.
Eigenlijk zouden we niet de winkels en restaurants moeten sluiten, maar de woonhuizen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:47 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Of thuis. Binnen, dicht op elkaar.
Alle restricties opheffen en dan kijken wat er gebeurt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:47 schreef 4-elements het volgende:
Blijf me er over verbazen dat mensen vragen om meer restricties. Lekker meer kapot maken dan er nu al kapot gemaakt is. Eenzaamheid, depresssies, faillissementen, uitzichtloosheid. Om nog maar te zwijgen over de enorme schuldenberg die het kabinet creëert. Want vergeet niet dat alle noodhulp ooit moet worden terugbetaald. Is het medicijn erger dan de kwaal? Soms denk ik van wel.
Heb ik dan de oplossing? Nee. Maar meer restricties is mijns inziens niet de oplossing. Dat zorgt voor alleen meer aversie, woede en uitzichtloosheid. En tot nu blijkt dat dit geen moer helpt. Alleen in totalitaire staten, maar daar moeten we niet naar toe willen gaan.
Klopt. En het dan zien als de oplossing. Hou toch op. Iedere zogenaamde maatregel van de afgelopen weken zorgt alleen maar voor meer onbegrip bij de bevolking.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:47 schreef 4-elements het volgende:
Blijf me er over verbazen dat mensen vragen om meer restricties. Lekker meer kapot maken dan er nu al kapot gemaakt is. Eenzaamheid, depresssies, faillissementen, uitzichtloosheid. Om nog maar te zwijgen over de enorme schuldenberg die het kabinet creëert. Want vergeet niet dat alle noodhulp ooit moet worden terugbetaald. Is het medicijn erger dan de kwaal? Soms denk ik van wel.
Heb ik dan de oplossing? Nee. Maar meer restricties is mijns inziens niet de oplossing. Dat zorgt voor alleen meer aversie, woede en uitzichtloosheid. En tot nu blijkt dat dit geen moer helpt. Alleen in totalitaire staten, maar daar moeten we niet naar toe willen gaan.
top planquote:Op zaterdag 12 december 2020 20:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Alle restricties opheffen en dan kijken wat er gebeurt.
Het was me toen niet duidelijk of dat "rauwe" of (voor neerslag) gecorrigeerde data betrof.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Laten we het hopen
Riool metingen waren alweer wat gedaald, werd laatst hier gepost.
Gebrainwashed door de overheden, media die veel angst verspreiden en doomsday beelden uit Italië van de eerste golf in maart. Meer kan ik er niet van maken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:47 schreef 4-elements het volgende:
Wat op dit moment krom is in mijn ogen, is dat een deel van de mensen hun leuke dingen nog steeds mogelijk (bijv. shoppen of wintersport) is en voor een ander deel van de mensen de leuke dingen gesloten zijn (bijv. horeca). Terwijl het nu voor de laatste groep alleen maar langer duurt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:47 schreef 4-elements het volgende:
Weet je helemaal niet. Want het plan is nog niet uitgevoerd sinds maart.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
top plan![]()
Duitsland alvast vragen of we ziekenhuis bedden kunnen reserveren
Jij snapt hem kerelquote:Op zaterdag 12 december 2020 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gebrainwashed door de overheden, media die veel angst verspreiden en doomsday beelden uit Italië van de eerste golf in maart. Meer kan ik er niet van maken.
Ja, want vanaf die leeftijdsgroep is duidelijk dat de hogere sterfte samenvalt met de pieken in april en november, dat lijken me dus eerder covid-19 doden dan zelfmoorden of anorexiadoden te zijn. Hij had het over een "genocide" door de maatregelen. op mensen die niet besmet waren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en je laat 44+ voor het gemak even weg ?
Dat veel maatregelen niet uit te leggen zijn (waarom wel sportschool open, maar horeca niet) maakt dit allemaal zo frustrerend. Soms lijkt er ook geen logica achter te zitten. En dan blijken ze ook nog eens niet te helpen. De meeste besmettingen vinden immers thuis plaats.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:51 schreef Collide het volgende:
[..]
Wat op dit moment krom is in mijn ogen, is dat een deel van de mensen hun leuke dingen nog steeds mogelijk (bijv. shoppen of wintersport) is en voor een ander deel van de mensen de leuke dingen gesloten zijn (bijv. horeca). Terwijl het nu voor de laatste groep alleen maar langer duurt.
Rijen kisten (waarbij je niet kan zien dat het 80+rs zijn die er in liggen).quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gebrainwashed door de overheden, media die veel angst verspreiden en doomsday beelden uit Italië van de eerste golf in maart. Meer kan ik er niet van maken.
quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:52 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Weet je helemaal niet. Want het plan is nog niet uitgevoerd sinds maart.
Achter de voordeur is niet in te grijpen, en niets doen is geen optie voor een politicus. Dus dan worden er maatregelen getroffen om de maatregelen, en niet om het effect.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat veel maatregelen niet uit te leggen zijn (waarom wel sportschool open, maar horeca niet) maakt dit allemaal zo frustrerend. Soms lijkt er ook geen logica achter te zitten. En dan blijken ze ook nog eens niet te helpen. De meeste besmettingen vinden immers thuis plaats.
Dat ze maatregelen nemen om zogenaamd daadkrachtig over te komen was al bekend. Kijk naar de mondkapjesplicht. Maar je zou denken dat ze daar van leren, maar blijkbaar niet. Ze gaan maar door met 'daadkrachtig zijn voor de bühne'.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Achter de voordeur is niet in te grijpen, en niets doen is geen optie voor een politicus. Dus dan worden er maatregelen getroffen om de maatregelen, en niet om het effect.
Ik ben serieus van mening dat we dan niet echt zo veel meer besmettingen krijgen dan met maatregelen. Ziekenhuizen idem dito. En de cijfers zullen ook veel sneller dalen, nu vertraag je het natuurlijke verloop van het virus nou eenmaal. We veroorzaken helemaal zelf deze toestand.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Tja je mag altijd een mening hebben.......quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben serieus van mening dat we dan niet echt zo veel meer besmettingen krijgen dan met maatregelen. Ziekenhuizen idem dito. En de cijfers zullen ook veel sneller dalen, nu vertraag je het natuurlijke verloop van het virus nou eenmaal. We veroorzaken helemaal zelf deze toestand.
De VS bewijst het tegendeel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben serieus van mening dat we dan niet echt zo veel meer besmettingen krijgen dan met maatregelen. Ziekenhuizen idem dito. En de cijfers zullen ook veel sneller dalen, nu vertraag je het natuurlijke verloop van het virus nou eenmaal. We veroorzaken helemaal zelf deze toestand.
Griekenland, Oostenrijk en Argentinië bewijzen dat je ook met lockdowns niet veel beter af bent. Nog veel meer landen trouwens, dit zijn voorbeelden. Niets bewijst ook maar dat de VS met een lockdown beter af zou zijn.quote:
idd gewoon adviezen met voorbeelden en handleidingen wat te doen in geval iets risico kan/gaat geven.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat ik ongelijk heb?quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Tja je mag altijd een mening hebben.......
Gaat gewoon aankomen op een volledige lockdown dus ook de winkels dicht nog voor de kerstquote:Op zaterdag 12 december 2020 20:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ziekenhuis opnames ook maar die gaan sinds deze week ook weer omhoog
Dat cijfers daardoor sneller zullen dalen is natuurlijk grote onzin. Daar voor zijn er nog veel te weinig mensen besmet. Het enige waar je voor zorgt is meer ziekenhuisdruk en meer doden. Dat zie je in de VS nu. De ziekenhuis zitten zo vol dat er onnodig mensen sterven.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Griekenland, Oostenrijk en Argentinië bewijzen dat je ook met lockdowns niet veel beter af bent. Nog veel meer landen trouwens, dit zijn voorbeelden. Niets bewijst ook maar dat de VS met een lockdown beter af zou zijn.
En Ferd vragen het te regelen dat BOA's het laten bij een waarschuwing zodat Hugo de zorg kan melden dat het allemaal geregeld is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:51 schreef THEFXR het volgende:
zie je Rutte al kerken sluiten en een avondklok instellen![]()
zal wel weer bioscopen, theaters en biblio's worden en geen alcohol meer na 18.00 verkopen, dat zal het virus leren.
!
Dat dachten ze in België ook, toen ze op 23 september de maatregelen versoepelden op een moment dat het aantal nieuwe besmettingen steeg. Toen lagen 550 patienten in het ziekenhuis, vier weken later: 3275. Uiteindelijk piekte het op 7489 op 3 november. Het sterftecijfer steeg van 39 (week 39) tot 1416 (week 45) per week.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De vorige keer dat dat gebeurde, gingen we van meer dan 9000 besmettingen naar iets meer dan 4000, dus van mij mogen ze gesloten wordenquote:
Toen zaten we al in een snel dalende trend.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
De vorige keer dat dat gebeurde, gingen we van meer dan 9000 besmettingen naar iets meer dan 4000, dus van mij mogen ze gesloten worden
Kijk, dat iedereen aan het gas kan van je omdat je je dingen weer wil doen, tot daar aan toe. (Vind ik ook van alles van maar daar zal ik je niet mee vermoeien.) Maar om te beweren dat de maatregelen geen enkele zin hebben, ben je in BNW misschien beter op z'n plek.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat ik ongelijk heb?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |