abonnement Unibet Coolblue
pi_196691633
We lopen weer richting de verkiezingen en dan krijg je allerlei klein nieuws van de partijen (kandidatenlijsten, plannen in het verkiezingsprogramma) die niet per sé een eigen topic nodig hebben, maar hier wel het vermelden waard zijn. Daarom maar een verzameltopic.

En weer doorrrr....
  zondag 13 december 2020 @ 13:54:06 #2
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196705586
VVD+CDA+D66+PvdA 76 zetels nog maar

Vervang je PvdA voor CU dan is dat te weinig.

Dalende lijn te zien. PVV negeren zal straks onmogelijk zijn.
pi_196706799
Ik denk alleen dat PVV helemaal niet wil. Want hey betekent sowieso toegeven op standpunten.


Hebben mensen zich trouwens al aangemeld voor de stembureaus als lid? Had dat begin november gedaan (nog voor Ollongren met de campagne kwam) omdat het me wel geinig leek het eens te doen. Dacht je krijgt waars een paar tientjes onkostenvergoeding en een kom soep en wat broodjes....blijk je gewoon 220 euro te krijgen :D is toch nog best fors bedrag eigenlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 13 december 2020 @ 15:01:05 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196706972
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 14:52 schreef kalinhos het volgende:

Hebben mensen zich trouwens al aangemeld voor de stembureaus als lid? Had dat begin november gedaan (nog voor Ollongren met de campagne kwam) omdat het me wel geinig leek het eens te doen. Dacht je krijgt waars een paar tientjes onkostenvergoeding en een kom soep en wat broodjes....blijk je gewoon 220 euro te krijgen :D is toch nog best fors bedrag eigenlijk.
VKZ / Stembureau medewerkers verzameltopic

De vergoeding is trouwens per gemeente verschillend, en bruto. :{. ¤220 is redelijk bovenin de markt, de meeste gemeenten zitten lager. Tussen ¤150 en ¤200 is gebruikelijk, hangt ook af van het aantal uur dat je ingezet wordt (want dat is ook per gemeente verschillend).
pi_196707048
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 13:54 schreef Ixnay het volgende:
VVD+CDA+D66+PvdA 76 zetels nog maar

Vervang je PvdA voor CU dan is dat te weinig.

Dalende lijn te zien. PVV negeren zal straks onmogelijk zijn.
Hangt er van welke peiling je pakt, maar goed. Ik denk dat jij verwijst naar De Hond (wat ik de minst betrouwbare vind), daar heeft VVD+CDA+PvdA+GL inderdaad nog maar 75, daar zal dan CU of D66 bij moeten. Voordeel is dat ze met 5 partijen dan ook gelijk een meerderheid in de eerste kamer hebben.

PVV negeren is vrij simpel, geen enkele partij wil met een veroordeelde haatzaaier gaan praten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196707060
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 15:01 schreef freako het volgende:

[..]

VKZ / Stembureau medewerkers verzameltopic

De vergoeding is trouwens per gemeente verschillend, en bruto. :{. ¤220 is redelijk bovenin de markt.
Ah dat het verschilt wist ik niet. Volgens mij was het 170 per dag en dan nog 50 erbij als je woensdag werkt want dan moet er geteld worden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 15:30:42 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196707585
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 14:52 schreef kalinhos het volgende:
Ik denk alleen dat PVV helemaal niet wil. Want hey betekent sowieso toegeven op standpunten.

Hebben mensen zich trouwens al aangemeld voor de stembureaus als lid? Had dat begin november gedaan (nog voor Ollongren met de campagne kwam) omdat het me wel geinig leek het eens te doen. Dacht je krijgt waars een paar tientjes onkostenvergoeding en een kom soep en wat broodjes....blijk je gewoon 220 euro te krijgen :D is toch nog best fors bedrag eigenlijk.
Welke standpunten? Dat A4'tje? :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196711731
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 13:54 schreef Ixnay het volgende:
VVD+CDA+D66+PvdA 76 zetels nog maar

Vervang je PvdA voor CU dan is dat te weinig.

Dalende lijn te zien. PVV negeren zal straks onmogelijk zijn.
PVV wil niet eens regeren joh.
pi_196711792
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 15:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welke standpunten? Dat A4'tje? :)
Wordt meer dan 1 A4 volgens Geert Wilders!
pi_196712173
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:04 schreef skrn het volgende:

[..]

Wordt meer dan 1 A4 volgens Geert Wilders!
Ah, hij gaat het lettertype nog meer vergroten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196739833
Deze discussie past beter hier:

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 05:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Als de PvdA in zo'n coalitie genoeg kan bereiken zouden ze dat moeten doen. Ze moeten gewoon niet te veel water bij de wijn doen. Uiteindelijk hebben ze geen slechte onderhandelingspositie. Daar moeten ze gebruik van maken.
De vorige keer dat ze dat deden zonder linkse partner, werden ze daarna gedecimeerd. Ook in Rutte 2 hebben ze ontzettend veel binnen gehaald, hun kiezers zijn alleen totaal niet partijvast en blijkbaar ook snel ontevreden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196758976
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 07:18 schreef Hanca het volgende:
e keer dat ze dat deden zonder linkse partner, werden ze daarna gedecimeerd. Ook in Rutte 2 hebben ze ontzettend veel binnen gehaald, hun kiezers zijn alleen totaal niet partijvast en blijkbaar ook snel ontevreden.
Ik vond de PvdA tijdens Rutte 2 goede ministers hebben.

Laat ik zo zeggen: wat ze echt hebben gepresteerd, is moeilijk in te schatten, maar echte brokkenmakers zaten er niet tussen. Alleen Plasterk is nooit wat geworden is dat kabinet. Maar naar mijn mening allemaal goede politici die wel een verhaal konden vertellen. Weinig afgetreden bewindslieden.
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 12:15:33 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196761937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:22 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik vond de PvdA tijdens Rutte 2 goede ministers hebben.

Laat ik zo zeggen: wat ze echt hebben gepresteerd, is moeilijk in te schatten, maar echte brokkenmakers zaten er niet tussen. Alleen Plasterk is nooit wat geworden is dat kabinet. Maar naar mijn mening allemaal goede politici die wel een verhaal konden vertellen. Weinig afgetreden bewindslieden.
Ja, dat klopt, maar de beloning was het grootste verlies ooit. En dan zeg je, denk ik, toch als PvdA "Dat doen we dus nooit meer". Wat als politieke partij ook logisch is, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 16 december 2020 @ 14:40:22 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196765245
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 07:18 schreef Hanca het volgende:
Deze discussie past beter hier:
[..]

De vorige keer dat ze dat deden zonder linkse partner, werden ze daarna gedecimeerd. Ook in Rutte 2 hebben ze ontzettend veel binnen gehaald, hun kiezers zijn alleen totaal niet partijvast en blijkbaar ook snel ontevreden.
Klopt, maar dat geldt voor zowat alle partijen. Het grootste deel van de Nederlandse kiezers is zwevend. Dat de PvdA zo groot was ten tijde van Rutte-II kwam ook door de tweestrijd Rutte-Samsom die ineens ontstond. Nog geen maand voor de verkiezingen stond de partij op ~20 zetels in de peilingen, dat werden er 38.
pi_196765362
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:40 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt, maar dat geldt voor zowat alle partijen. Het grootste deel van de Nederlandse kiezers is zwevend. Dat de PvdA zo groot was ten tijde van Rutte-II kwam ook door de tweestrijd Rutte-Samsom die ineens ontstond. Nog geen maand voor de verkiezingen stond de partij op ~20 zetels in de peilingen, dat werden er 38.
Ja, maar dat ze dus na een kabinet met alleen VVD waarin ze best veel binnen haalden zo gedecimeerd werden, zal ze toch 100% besluiten om niet in een kabinet VVD, D66, CDA, PvdA te stappen. Dat is toch echt nog een stap erger, zeker nadat beide congressen een motie hebben aangenomen dat GL en PvdA elkaar niet loslaten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 16 december 2020 @ 15:05:48 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196765772
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar dat ze dus na een kabinet met alleen VVD waarin ze best veel binnen haalden zo gedecimeerd werden, zal ze toch 100% besluiten om niet in een kabinet VVD, D66, CDA, PvdA te stappen. Dat is toch echt nog een stap erger, zeker nadat beide congressen een motie hebben aangenomen dat GL en PvdA elkaar niet loslaten.
Dat is inderdaad niet reëel, zeker niet met de huidige peilingen in het achterhoofd. Dan is een dergelijke coalitie ook niet in evenwicht.
pi_196774345
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:40 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt, maar dat geldt voor zowat alle partijen. Het grootste deel van de Nederlandse kiezers is zwevend. Dat de PvdA zo groot was ten tijde van Rutte-II kwam ook door de tweestrijd Rutte-Samsom die ineens ontstond. Nog geen maand voor de verkiezingen stond de partij op ~20 zetels in de peilingen, dat werden er 38.
Ja, mooi was dat. Maar die coalitie was ook uitgesproken rechts met de gedoogsteun van de PVV.

Zie ik nu toch minder. Zo rechts vind ik deze coalitie niet, en dan zeg ik het nog mild.
pi_196780284
In de peiling van I&O neemt CDA afstand van de middenmoot en gaat naar 19 zetels, VVD blijft boven de 40 en FvD gaat naar 4. VVD, CDA, D66 hebben in deze peiling precies 75 zetels, met CU (de huidige coalitie) komen ze op 81. VVD, CDA, PvdA ook 75, met GL een zeer ruime meerderheid van 87.

https://www.ioresearch.nl(...)oeit-naar-19-zetels/

De waardering voor Kaag is ingeklapt, ook bij D66 kiezers gedaald.

65% tevreden met Rutte III, dat is hoog voor een kabinet in Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 17 december 2020 @ 10:46:34 #19
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196780364
Alle media opzetjes en hagiografie doen hun schade...

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196780891
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:40 schreef Hanca het volgende:
In de peiling van I&O neemt CDA afstand van de middenmoot en gaat naar 19 zetels, VVD blijft boven de 40 en FvD gaat naar 4. VVD, CDA, D66 hebben in deze peiling precies 75 zetels, met CU (de huidige coalitie) komen ze op 81. VVD, CDA, PvdA ook 75, met GL een zeer ruime meerderheid van 87.

https://www.ioresearch.nl(...)oeit-naar-19-zetels/

De waardering voor Kaag is ingeklapt, ook bij D66 kiezers gedaald.

65% tevreden met Rutte III, dat is hoog voor een kabinet in Nederland.
SP op verlies, GroenLinks op verlies, D66 op verlies. Wel jammer dan van die stijging bij PvdA, maar verder uitstekende ontwikkelingen tov 2017. Ik vraag mij alleen wel sterk af hoe FvD nu nog altijd op vier (!) zetels kan komen. Dat is gewoon schrikbarend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2020 11:25:47 ]
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 11:28:11 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196780930
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

SP op verlies, GroenLinks op verlies, D66 op verlies. Wel jammer dan van die stijging bij PvdA, maar verder uitstekende ontwikkelingen tov 2017. Ik vraag mij alleen wel sterk af hoe FvD nu nog altijd op vier (!) zetels kan komen. Dat is gewoon schrikbarend.
Zo te zien moet er dan weer een coalitie van 4 partijen komen, de huidige coalitie kan eventueel door maar 76 zetels is wel erg dun.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 december 2020 @ 11:28:53 #22
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196780938
quote:
7s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

SP op verlies, GroenLinks op verlies, D66 op verlies. Wel jammer dan van die stijging bij PvdA, maar verder uitstekende ontwikkelingen tov 2017.
Zegt de poster die zelf ontkent rechts te zijn. "Want ik heb Groenlinks gestemd".

Helaas was 2017 al reeds een dieptepunt voor links...

De media is eenzijdiger, geconcentreerder en manipulatiever dan ooit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196780981
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zo te zien moet er dan weer een coalitie van 4 partijen komen, de huidige coalitie kan eventueel door maar 76 zetels is wel erg dun.
Huidige coalitie gaat naar 81, toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196781055
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
Alle media opzetjes en hagiografie doen hun schade...


Kaag noemt zichzelf een wereldburger, meer dan burger van Nederland. En Hoekstra is die minister die voor maanden zijn werk neer heeft gelegd omdat zijn kind ziek was. Beide omschrijvingen lijken dus gewoon redelijk accuraat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 11:38:52 #25
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196781087
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Huidige coalitie gaat naar 81, toch?
Ik dacht 76? Mischien verkeerd geteld, het is een uur vroeger hier :+
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196781136
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik dacht 76? Mischien verkeerd geteld, het is een uur vroeger hier :+
43+19 (VVD, CDA) is al 62. D66 met 13 er bij maakt 75, CU met 6 er bij maakt 81.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196781249
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kaag noemt zichzelf een wereldburger, meer dan burger van Nederland. En Hoekstra is die minister die voor maanden zijn werk neer heeft gelegd omdat zijn kind ziek was. Beide omschrijvingen lijken dus gewoon redelijk accuraat.
Het is inderdaad eerder een stukje profilering (eigenlijk marketing) dan harde feiten, maar dat is een dingetje waar linkse/progressieve partijen eigenlijk al decennia moeite mee hebben.
  Moderator donderdag 17 december 2020 @ 11:55:45 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196781362
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

43+19 (VVD, CDA) is al 62. D66 met 13 er bij maakt 75, CU met 6 er bij maakt 81.
Ik keek naar de verkeerde kolom :|W
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196781486
Maar goed, ik verwacht echt niet dat de huidige coalitie de eerste wens gaat zijn. Het zou er uiteindelijk wel uit kunnen rollen als andere besprekingen mislukken, het is met name voor VVD en CDA een sterke troef achter de hand.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196781552
Want? Wat voor alternatieven hebben ze, toch nog maar eens met Geertje proberen?
pi_196781613
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:07 schreef Tocadisco het volgende:
Want? Wat voor alternatieven hebben ze, toch nog maar eens met Geertje proberen?
Ik denk echt dat ze het eerst met links (PvdA en GL) willen proberen. De huidige coalitie is echt een soort vechtkabinet geworden als je alle politieke duiders mag geloven. Er schijnt meer ruzie te zijn dan aan het begin van de coalitie.

Al kunnen ze natuurlijk ook gewoon wat ruziezoekers (met name Keijzer hoor je steeds terug, die was ook verantwoordelijk voor dat gedoe met Hema en Action en dat voor een voormalig woordvoerder zorg) er uit gooien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 17 december 2020 @ 12:41:38 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196782326
Een vechtkabinet ligt meer aan personen idd. Dus een paar andere ministers of andere kopstukken en de sfeer is weer volledig anders.
  vrijdag 18 december 2020 @ 09:07:29 #33
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_196797881
https://www.nu.nl/politie(...)merverkiezingen.html

Het zou mooi zijn als Eerdmans en Nanninga wat zetels van FvD en PVV afsnoepen.
pi_196798097
https://ja21.nl/index.php

Positieve ontwikkeling lijkt mij. Hopelijk kan men de resterende stemmen van FvD afsnoepen, plus wat van de PVV.
  vrijdag 18 december 2020 @ 09:30:43 #35
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_196798108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het is inderdaad eerder een stukje profilering (eigenlijk marketing) dan harde feiten, maar dat is een dingetje waar linkse/progressieve partijen eigenlijk al decennia moeite mee hebben.
Op welk moment stopt marketing en beginnen de feiten? Kaag heeft geen al te best team om zich heen en de tweets die er uitgaan zijn niet gecheckt. Natuurlijk, sommige berichten werken als een rode lap op een stier en ik ben het ook niet eens met alles wat haar wordt verweten, maar er zijn kansen geweest en gemist om zich wat ‘Nederlandser’ op te stellen. De huidige campagne werkt vooral goed voor kosmopolieten, maar die waren al om.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_196855301
Het concept verkiezingsprogramma van de ChristenUnie is er:
https://www.christenunie.nl/verkiezingsprogramma

Ziet er wat mij betreft prima uit. Zelfs het deel over landbouw, waar mijn mening regelmatig botst met die van de CU, kan ik me heel behoorlijk in vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196855691
Joepie, nog een partij *O*

Daar zaten we net op te wachten!

Femke van Kooten heeft nu haar eigen partij: https://nos.nl/artikel/23(...)tij-op-splinter.html

Een partij zonder fractiediscipline, je weet dus nooit of de persoon waarop je stemt zich ook aan het partijprogramma gaat houden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 21 december 2020 @ 09:45:39 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196856341
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:59 schreef Hanca het volgende:
Joepie, nog een partij *O*

Daar zaten we net op te wachten!

Femke van Kooten heeft nu haar eigen partij: https://nos.nl/artikel/23(...)tij-op-splinter.html

Een partij zonder fractiediscipline, je weet dus nooit of de persoon waarop je stemt zich ook aan het partijprogramma gaat houden.
Lijkt me ook fijn om coalitieafspraken mee te maken zo'n partij.
pi_196874053
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:59 schreef Hanca het volgende:
Joepie, nog een partij *O*

Daar zaten we net op te wachten!

Femke van Kooten heeft nu haar eigen partij: https://nos.nl/artikel/23(...)tij-op-splinter.html

Een partij zonder fractiediscipline, je weet dus nooit of de persoon waarop je stemt zich ook aan het partijprogramma gaat houden.
To be fair, ik geef haar meer kans dan Otten, Krol, JA21 en nog een dotje.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_196877157
Ik ben benieuwd of het kabinet de eindstreep gaat halen.
Definitely not CIA
pi_196877333
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 10:15 schreef capricia het volgende:
Ik ben benieuwd of het kabinet de eindstreep gaat halen.
Die toeslagenaffaire begint nu pas. Straks komen de oud-medewerkers aan het woord in praat-programma's, de ouders die benadeeld zijn, oh, dit is zeker nog niet over.

Maar misschien bedoelde Mark Rutte dit wel met je moet je maar invechten. :')
pi_196877423
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 10:28 schreef skrn het volgende:

[..]

Die toeslagenaffaire begint nu pas. Straks komen de oud-medewerkers aan het woord in praat-programma's, de ouders die benadeeld zijn, oh, dit is zeker nog niet over.

Maar misschien bedoelde Mark Rutte dit wel met je moet je maar invechten. :')
Het is wel 'makkelijk' om af te treden als je daarna toch weer de grootste wordt (VVD).
Maar er komt nog een kamerdebat (in het nieuwe jaar). Ik verwacht daar wel vuurwerk.
Definitely not CIA
pi_196877522
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 10:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is wel 'makkelijk' om af te treden als je daarna toch weer de grootste wordt (VVD).
Maar er komt nog een kamerdebat (in het nieuwe jaar). Ik verwacht daar wel vuurwerk.
Als Asscher blijft zitten is een heel deel van de oppositie monddood. De vraag is wel wat Omtzigt gaat doen (maar zoals ik eerder al zei, moet hij eens over zijn rol als aanstichter van het geheel na gaan denken...).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196878458
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als Asscher blijft zitten is een heel deel van de oppositie monddood. De vraag is wel wat Omtzigt gaat doen (maar zoals ik eerder al zei, moet hij eens over zijn rol als aanstichter van het geheel na gaan denken...).
Omtzigt zit genoeg in het spectrum om de onderlinge verhoudingen volledig uit het oog te verliezen. Die blijft zitten waar hij zit en verroert zich niet, en verlaat de Kamer pas als alle CDA’ers onder hem met voorkeurstemmen worden gekozen.
Een blijvende Asscher zou een geschenk uit de hemel zijn voor Rutte: de kritiek uit de oppositie blijft beperkt tot gefrustreerd zeiken van SP en PVV en wat hoogdravend georeer van FvD, maar de PvdA kan geen motie van wantrouwen meer steunen. Asscher weg haalt de boel goed overhoop, maar vooral de PvdA-fractie gaat daar last van krijgen en nog makkelijker in een buurtbus passen.
pi_196894803
Wat worden de thema's van de verkiezingen? Ik mis nog een echt thema, eigenlijk. :Y)
pi_196894809
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 00:21 schreef skrn het volgende:
Wat worden de thema's van de verkiezingen? Ik mis nog een echt thema, eigenlijk. :Y)
Kinderbijslag.
Vakman pur sang
pi_196896822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 00:21 schreef skrn het volgende:
Wat worden de thema's van de verkiezingen? Ik mis nog een echt thema, eigenlijk. :Y)
Vrij simpel: corona. Zo lang er corona is, zal dat het nieuws domineren. Links zal het naar klimaat proberen te trekken, maar dat gaat ze niet lukken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196899125
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:36 schreef Magister_Artium het volgende:
Een blijvende Asscher zou een geschenk uit de hemel zijn voor Rutte: de kritiek uit de oppositie blijft beperkt tot gefrustreerd zeiken van SP en PVV en wat hoogdravend georeer van FvD, maar de PvdA kan geen motie van wantrouwen meer steunen. Asscher weg haalt de boel goed overhoop, maar vooral de PvdA-fractie gaat daar last van krijgen en nog makkelijker in een buurtbus passen.
mooiste zou zijn als asscher op de dag van het debat hierover zou opstappen. dan gaat heel de discussie over de positie van Rutte en Hoekstra (de andere lijsstrekkers die in die dossier betrokken zijn)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_196899174
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:18 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

mooiste zou zijn als asscher op de dag van het debat hierover zou opstappen. dan gaat heel de discussie over de positie van Rutte en Hoekstra (de andere lijsstrekkers die in die dossier betrokken zijn)
Dat zou heel slecht zijn voor de PvdA. Het was of eergister gelijk opstappen, of blijven zitten. Elke andere uitkomst komt ongeloofwaardig over, politiek overde rug van de mensen die in de problemen zitten.

En nogmaals: Hoekstra is nauwelijks betrokken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196899255
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:22 schreef Hanca het volgende:
Dat zou heel slecht zijn voor de PvdA. Het was of eergister gelijk opstappen, of blijven zitten. Elke andere uitkomst komt ongeloofwaardig over, politiek overde rug van de mensen die in de problemen zitten.
ja maar vind men dat binnen de PvdA ook? dit soort processen kunnen wat langer duren en Ascher zou nog best intern wat tegenstand kunnen verwachten

quote:
En nogmaals: Hoekstra is nauwelijks betrokken.
misschien maar vind de VVD dat ook als Rutte moet vetrekken. kans is groot dat zij dan hun grote politiek opponent mee proberen te trekken.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_196899467
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:26 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
misschien maar vind de VVD dat ook als Rutte moet vetrekken. kans is groot dat zij dan hun grote politiek opponent mee proberen te trekken.
Als Rutte vertrekt valt gewoon het kabinet, de premier wisselen kan niet. Maar zowel Rutte als Hoekstra zijn en blijven gewoon lijsttrekker. Asscher was ook veel dieper betrokken dan Rutte, je moet Asscher vergelijken met Wiebes. Wiebes lijkt wel aan zijn laatste periode als minister bezig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196899736
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als Rutte vertrekt valt gewoon het kabinet, de premier wisselen kan niet. Maar zowel Rutte als Hoekstra zijn en blijven gewoon lijsttrekker. Asscher was ook veel dieper betrokken dan Rutte, je moet Asscher vergelijken met Wiebes. Wiebes lijkt wel aan zijn laatste periode als minister bezig.
Kan staatsrechtelijk wel, maar is nog nooit gebeurd. Laatste keer was de wissel tussen Cals en Zijlstra, maar toen nam de KVP-premier de hele PvdA mee.
pi_196899772
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:58 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Kan staatsrechtelijk wel, maar is nog nooit gebeurd. Laatste keer was de wissel tussen Cals en Zijlstra, maar toen nam de KVP-premier de hele PvdA mee.
Het gaat ook niet gebeuren, in elk geval niet deze periode. Het kabinet zou vallen en demissionair door gaan. Wat momenteel, nu al het beleid er door is en er alleen coronabeslissingen worden genomen die ook een demissionair kabinet gewoon moet nemen, dus vooral symbolisch is. Kan wel een belangrijk symbool zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 23 december 2020 @ 13:15:02 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196901123
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als Rutte vertrekt valt gewoon het kabinet, de premier wisselen kan niet. Maar zowel Rutte als Hoekstra zijn en blijven gewoon lijsttrekker. Asscher was ook veel dieper betrokken dan Rutte, je moet Asscher vergelijken met Wiebes. Wiebes lijkt wel aan zijn laatste periode als minister bezig.
Als het kabinet valt blijven ze gewoon tot aan de verkiezingen demissionair doorrregeren.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196901162
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 13:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Als het kabinet valt blijven ze gewoon tot aan de verkiezingen demissionair doorrregeren.
Klopt, dat geef ik ook aan. Het zou puur symbolisch zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196910441
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het gaat ook niet gebeuren, in elk geval niet deze periode. Het kabinet zou vallen en demissionair door gaan. Wat momenteel, nu al het beleid er door is en er alleen coronabeslissingen worden genomen die ook een demissionair kabinet gewoon moet nemen, dus vooral symbolisch is. Kan wel een belangrijk symbool zijn.
Dat verwacht ik ook. Symboolpolitiek is wel het laatste waar we op dit moment behoefte aan hebben.
pi_196910830
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:32 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook. Symboolpolitiek is wel het laatste waar we op dit moment behoefte aan hebben.
Ze hebben in elk geval bij eenvandaag een meerderheid van de stemmers daar die vindt dat ze moeten blijven zitten. En alleen bij PVV, FvD en SP vinden ze in meerderheid dat de regering moet vallen. Als dat uit meer onderzoeken blijkt, is dat best een steun in de rug voor het kabinet. Ben benieuwd of de andere onderzoeksbureaus het ook gaan peilen.

Ik zou het trouwens best begrijpen als ze een symbool maken, maar dus gewoon in feite verder gaan waar ze mee bezig waren, alleen demissionair.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196923742
Zou Pieter Omtzigt niet stiekem voorsorteren op een eigen partij? Eigen website, eigen nieuwsbrief.. kan me ook wel voorstellen dat hij behoorlijk klaar is met het CDA.

twitter
pi_196924159
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:13 schreef Raw85 het volgende:
Zou Pieter Omtzigt niet stiekem voorsorteren op een eigen partij? Eigen website, eigen nieuwsbrief.. kan me ook wel voorstellen dat hij behoorlijk klaar is met het CDA.

Nee, daar lijkt het helemaal niet op. Er zijn trouwens meer politici met een eigen site en een eigen nieuwsbrief. Volgens mij ook juist binnen het CDA, waar regionale binding met je eigen kiezers heel belangrijk wordt gevonden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 24 december 2020 @ 15:18:00 #60
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196924978
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:13 schreef Raw85 het volgende:
Zou Pieter Omtzigt niet stiekem voorsorteren op een eigen partij? Eigen website, eigen nieuwsbrief...
Dan doet ie daar wel heel lang over. Die website bestaat in ieder geval al sinds 2004.
  donderdag 24 december 2020 @ 15:18:55 #61
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196925003
In de Volkskrant weer een hagiografie en interview met Omtzigt.

Nergens wordt de kilo's boter op zijn hoofd benoemd; en hij wordt tot gezicht van de oppositie gemaakt en niet Leijten.

DPG op zijn best.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 24 december 2020 @ 17:27:11 #62
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196927202
twitter


Hoeveel zetels had Baudet ook alweer op het begin in de peilingen?

Wat een drogreden is dit. Partijen worden kunstmatig groot gemaakt of klein gehouden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196928036
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:27 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Hoeveel zetels had Baudet ook alweer op het begin in de peilingen?

Wat een drogreden is dit. Partijen worden kunstmatig groot gemaakt of klein gehouden.
Zo heel veel verschilt dit niet van de situatie bij de vorige verkiezingen. Die drie partijen haalden in 2017 samen 37 zetels tegenover 33 voor de VVD.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 24 december 2020 @ 18:47:29 #64
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196928149
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo heel veel verschilt dit niet van de situatie bij de vorige verkiezingen. Die drie partijen haalden in 2017 samen 37 zetels tegenover 33 voor de VVD.
Dat, 2017, was natuurlijk al reeds een dieptepunt in de moderne geschiedenis. In het verdwijnen van enige serieuze oppositie.

Los daarvan (mijn belangrijkste observatie) is het een drogreden. Wilders en Baudet begonnen ooit ook met nul zetels in de peilingen. De media aandacht was niet daaraan gecorreleerd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196928255
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat, 2017, was natuurlijk al reeds een dieptepunt in de moderne geschiedenis. In het verdwijnen van enige serieuze oppositie.

Los daarvan (mijn belangrijkste observatie) is het een drogreden. Wilders en Baudet begonnen ooit ook met nul zetels in de peilingen. De media aandacht was niet daaraan gecorreleerd.
Tja, als je niet bestaat, dan kun je ook geen zetels halen of peilen. Dat lijkt me verder niet zo'n relevante constatering.

Feit blijft dat de VVD eigenlijk sinds de start van corona in de peilingen wel consistent een stuk hoger peilt dan daarvoor. Hoeft niet te betekenen dat dat zich uiteindelijk ook vertaalt in de verkiezingsuitslag, maar het is wel gewoon een constatering.

Je ziet in de peilingen ook heel duidelijk dat FvD en PVV samen een redelijk consistent aantal zetels halen deze hele regeerperiode waarbij verlies van de één leidt tot winst voor de ander:
https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/laatste-cijfers.html?m=1
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 24 december 2020 @ 19:06:03 #66
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196928353
Baudet kreeg in 2017 twee zetels. In media aandacht, zowel absoluut als de positieve aandacht was dat stukken meer. Daar zijn cijfers van en als ik me niet vergis kreeg alleen de VVD meer aandacht. Ondertussen was het Overton frame over activistische rechters e.d. wel weer verschoven.

Het argument dat er geen reden bestaat voor lange interviews/hagiografie in de krant, want links staat op een minimaal aantal zetels in de peilingen (dat zullen kranten ongetwijfeld zeggen indien gevraagd), heeft de recente geschiedenis niet helemaal paraat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197202705
In de laatste peiling van De Hond staat JA21 op 2 zetels, Code Oranje op 1 en Bij1 op 1. 50 plus houdt ook maar 1 zetel over. Weinig reactie op de toeslagenaffaire en de wissel De Jonge naar Hoekstra.



https://www.maurice.nl/pe(...)emming-van-3-1-2021/


ChristenUnie op 8, dat kan ik dan wel weer waarderen. Huidige coalitie op 72. VVD, CDA, PvdA en GL op 73. Dit zou een 5 partijen kabinet worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 04-01-2021 08:54:22 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 4 januari 2021 @ 12:22:37 #68
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197205274
PVV en FvD nog zonder verkiezingsprogramma, benieuwd naar die 2.

Niet dat ik op ze ga stemmen overigens.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_197211330
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:22 schreef hollandia02 het volgende:
PVV en FvD nog zonder verkiezingsprogramma, benieuwd naar die 2.

Niet dat ik op ze ga stemmen overigens.
De PVV is te voorspellen. FvD wist in 2019 de verkiezingen te winnen met een programma van ‘dat merk je vanzelf wel’. Een achtste van het stemvee trapte er nog in ook. Nu is de wacht-maar-af-boodschap verpakt in holle frasen als ‘intelligent vertrek uit de EU’, ‘meer ic-bedden’ (en wie levert de verpleegkundigen erbij, of komen die in een bootje de Middellandse Zee over?) en ‘sanering van de publieke omroep’ (hoe? wat? wie? Voortaan alleen nog geld voor het FvD-journaal en verder alleen geld voor Knoop in je zakdoek?)
pi_197301320
PVV heeft een verkiezingsprogramma: 50 pagina's aan feitenvrije onzin.
https://www.pvv.nl/36-fj-(...)ramma-2021-2025.html

Allemaal dingen die onuitvoerbaar zijn zonder uit alle verdragen te stappen en dingen die volledig onbetaalbaar zijn. Maar daar maalt Wilders niet om, het gaat hem namelijk niet om de inhoud en wat je kunt bereiken in de politiek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197301390
Hoe die zinnen op de eerste pagina's ook al zijn weergegeven _O-. Vier woorden en dan een nieuwe regel beginnen. Het zijn niet bepaald nette alinea's en lijken wel halve gedichtjes. Dat vind ik altijd tenenkrommend en vrij onprofessioneel.

Maar jij hebt het hele document al verder doorgelezen, of je gaat er direct maar vanuit dat elke pagina feitenvrije onzin betreft?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2021 08:48:20 ]
pi_197301463
De grofheid ook waarmee bepaalde dingen worden verwoord is bizar. Her en der zit er eigenlijk nog wel een kern van waarheid in. Maar het is echt gênant om dat op deze manier te verwoorden. Dat kun je veel netter en tactischer doen. Nu zorgt het alleen maar voor nog meer verdeeldheid. Op deze manier jaag je mensen tegen je in het harnas. Maar dat besef hebben ze blijkbaar niet bij de PVV.
pi_197301480
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 08:47 schreef Dejannn het volgende:
Hoe die zinnen op de eerste pagina's ook al zijn weergegeven _O-. Vier woorden en dan een nieuwe regel beginnen. Het zijn niet bepaald nette alinea's en lijken wel halve gedichtjes. Dat vind ik altijd tenenkrommend en vrij onprofessioneel.

Maar jij hebt het hele document al verder doorgelezen, of je gaat er direct maar vanuit dat elke pagina feitenvrije onzin betreft?
Ik heb het document bijna volledig gelezen, ja. Dat kost niet zo veel tijd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197301957
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 08:57 schreef Dejannn het volgende:
De grofheid ook waarmee bepaalde dingen worden verwoord is bizar. Her en der zit er eigenlijk nog wel een kern van waarheid in. Maar het is echt gênant om dat op deze manier te verwoorden. Dat kun je veel netter en tactischer doen. Nu zorgt het alleen maar voor nog meer verdeeldheid. Op deze manier jaag je mensen tegen je in het harnas. Maar dat besef hebben ze blijkbaar niet bij de PVV.
De rechts-radicale partijen als PVV en FvD draaien om het zo hard en grof mogelijk roepen van allerlei zaken. Die hebben dan ook juist belang bij verdeeldheid.
  zondag 10 januari 2021 @ 22:49:54 #75
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197335232
twitter


Wopke Hoekstra sluit de PVV dus niet keihard uit. Tegenover Rick Nieman. En de coalitie met de FvD in Brabant blijft.

Gaat helemaal goedkomen met Nederland.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')