Ook Frankrijk, Spanje en België kende een stijging in positieve gevallen na invoering van een mondkapverplichting.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:04 schreef Momo het volgende:
Oorzaak gevolg relatie is nogal anders. Er spelen veel meer factoren mee zo zwart/wit is het niet. Meer testen, black friday, sinterklaas, coronamoe, bovendien droeg hier 80% al een mondkapje, dat nu 95% is. Ik denk dat het effect van de mondkapjes klein is, of die nou positief of negatief. Maar het is natuurlijk wel makkelijk om elke keer het mondkapjes effect erin te gooien.
De leeftijdsverdeling van de positieve tests staat nu ook op het coronadashboard, waar je duidelijk kunt zien dat kinderen van 10 tot 19 jaar de grootste groep vormen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan blijven ze lekker in een klaslokaal zitten en gaan de leraren roteren, weet ik veel. Men wil de scholen openhouden, all good maar dit slaat echt nergens op. De stijging is het hoogst in de 13-17 jr categorie. Nogal wiedes.
Ook Frankrijk, Spanje en België kende een stijging in positieve gevallen na invoering van een mondkapverplichting.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is zo'n beetje de enige maatregel waarvan je kunt zeggen dat deze een averechts effect heeft.
Het is dat of het weer. sinds circa 1 december is het ook stevig kouder geworden waardoor ons gedrag wellicht ook weer iets is aangepast.
Heb jij daar een bron van?quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee. De horecasluiting heeft 0 effect gehad, dit is de herfstvakantie geweest in combinatie met een verhoogd urgentieniveau wat nu weer verslapt.
Gelukkig houden we ook het positieve percentage bij, wat ligt aan het stijgen is.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:07 schreef Mortaxx het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat er meer getest wordt. Gewoon een maximum hieraan stellen van bijvoorbeeld 25000 per dag. dan worden de cijfers niet vertekend hierdoor
Dit is ook wel enorm simpel, zeg.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:01 schreef Fred het volgende:
[..]
Daar ben ik moeilijk in te overtuigen:
- Vóór advies mondkapjes: sterke daling
- Ná advies mondkapjes: afgezwakte daling
- Sinds verplichting: stijging
Oke. Eens. Oogt wat hoogquote:Op vrijdag 11 december 2020 15:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat 71% drukke plekke vermijd.
Geef eens een bron daarvanquote:Op vrijdag 11 december 2020 15:07 schreef Fred het volgende:
[..]
Ook Frankrijk, Spanje en België kende een stijging in positieve gevallen na invoering van een mondkapverplichting.
Vermoeiende onzinquote:Op vrijdag 11 december 2020 15:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee. De horecasluiting heeft 0 effect gehad, dit is de herfstvakantie geweest in combinatie met een verhoogd urgentieniveau wat nu weer verslapt.
Wanneer je hem onder je neus of kin draagt valt niemand je lastig. Een boze blik hier en daar, maar dat is het dan ook wel.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:07 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik vind een mondkapje ook gewoon gruwelijk irritant. Ik draag ze omdat het moet maar ik vind het maar ruk.
Als jij stopt met dezelfde kinderachtige posts meerdere keren posten.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Als jij kapt met kinderachtig mijn posts deleten.
BNW postings, dan krijg je dat hequote:Op vrijdag 11 december 2020 15:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Als jij kapt met kinderachtig mijn posts deleten.
Afgesprokenquote:Op vrijdag 11 december 2020 15:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Als jij stopt met dezelfde kinderachtige posts meerdere keren posten.
Ik moet wel zeggen dat ik sinds ik een mondkapje op moet de afstand regel onbewust totaal negeer.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is zo'n beetje de enige maatregel waarvan je kunt zeggen dat deze een averechts effect heeft.
Het is dat of het weer. sinds circa 1 december is het ook stevig kouder geworden waardoor ons gedrag wellicht ook weer iets is aangepast.
quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, de horecasluiting heeft duidelijk goed geholpen, aangezien het een stuk rustiger in het ziekenhuis is.
Beide uitspraken zijn niet met zekerheid te zeggen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Omstreeks 9 juli heeft België een verplichting in winkels ingesteld.quote:
Dat onderzoek wat jij wel eens post komt uit de VS toch? Daar wordt er ook geleefd alsof corona niet bestaat in sommige staten. Dus logisch dat daar veel besmettingen in restaurants te vinden zijn. Gevalletje cherrypicking dus. Daar worden helemaal geen maatregelen gehanteerd.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb jij daar een bron van?
Onderzoek toont aan dat horecasluiting wel degelijk helpt, herfstvakantie heeft eventueel ook zijn effect gehad omdat scholen ook een significante bron zijn.
Nee, dat is het niet. Heb niets met BNW, maar trek de mond-neusmaskerplicht wel ernstig in twijfel. Net als Fred en Jaap.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
BNW postings, dan krijg je dat he
quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
leuk en aardig maar het percentage positief stijgt ook flink de laatste dagen.
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensenquote:Positief geteste personen
11,6%
0,5 meerdan 2 weken geleden
In Nederland lopen de cijfers ook op sinds juli. Eigenlijk in heel Europa zie je dat beeld, mondkapjesplicht of niet.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Omstreeks 9 juli heeft België een verplichting in winkels ingesteld.
Vanaf dat moment zie de dagelijkse nieuwe besmettingen oplopen en sindsdien is het niet meer onder het niveau vóór verplichting gekomen:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belgium/
dit is gewoon niet waar.....quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat onderzoek wat jij wel eens post komt uit de VS toch? Daar wordt er ook geleefd alsof corona niet bestaat in sommige staten. Dus logisch dat daar veel besmettingen in restaurants te vinden zijn. Gevalletje cherrypicking dus. Daar worden helemaal geen maatregelen gehanteerd.
Frankrijk heeft sinds begin juli een mondmasker verplicht in winkels, ook daar is niet meer op het niveau gekomen van vóór de verplichting:quote:
Er zijn 3 studies die dat soort dingen onderzocht, eentje is wereldwijd, eentje VS, eentje VK.quote:Op vrijdag 11 december 2020 15:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat onderzoek wat jij wel eens post komt uit de VS toch? Daar wordt er ook geleefd alsof corona niet bestaat in sommige staten. Dus logisch dat daar veel besmettingen in restaurants te vinden zijn. Gevalletje cherrypicking dus. Daar worden helemaal geen maatregelen gehanteerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |