abonnement Unibet Coolblue
pi_196659397


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werdt via een kort pauze als TPG en TNT uiteindelijk de Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van de postNL kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:


Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden



  donderdag 10 december 2020 @ 21:23:17 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196662667
Mensen, jullie doen het fantastisch hoor, alles komt hier heel snel en droog, aan. Fijne Kerst!
pi_196663046
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Mensen, jullie doen het fantastisch hoor, alles komt hier heel snel en droog, aan. Fijne Kerst!
Ze verwachten morgen regen .. Dan zal het wel weer pret worden met kaarten die aan elkaar blijven plakken.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 10 december 2020 @ 21:38:35 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196663115
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ze verwachten morgen regen .. Dan zal het wel weer pret worden met kaarten die aan elkaar blijven plakken.
Ja, dat is minder.
pi_196664881
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:48 schreef allweather het volgende:

[..]

Ik kan eigenlijk ook niet goed zonder. Want bij sommige bundels heb je gewoon 10 pakjes en dan weer 2 bundels met nul pakjes. nu moet ik elke keer in mijn pakjestas kijken of er ook nog pakjes zijn bij de bundels en dat in de pakjestas kijken vergeet ik nog wel eens als ik geen roze kaarten zie. Het gebrek aan roze kaarten kost mij op wijken met veel pakjes veel extra tijd (ik hoor vooral de mensen die toch al altijd veel sneller zijn dan de normtijd klagen over het feit dat ze de roze kaarten vervelend vinden en dat hen het extra tijd kost om de roze kaarten van de bundel af te halen.

En wat een puinzooi met die NPL en alle andere ongesorteerde rommel. Geen idee meer wat wanneer aangeleverd zou moeten worden, het lijkt erop dat iedereen gewoon maar wat doet. En snap ook niet dat de OR (zeker met de ervaring van de agendaweek) akkoord is gegaan met dit waardeloze systeem.
Ik heb het zelfde hoor. Snap wel dat er mensen zijn die er geen voordeel van zien. Maar persoonlijk mis ik ze echt en ik denk ook dat ik langzamer ben. Maar dat weet ik niet zeker want het is hier op het moment een giga puinhoop. Pakjes die los in kratten zitten. Posttassen die zo vol gepropt zitten dat je ze eerst moet uitpakken. Stukken van verkeerde wijken. Kerststerren die er niet zijn, of op verkeerde dagen.

Weet iemand wat dat BGL is dat voor volgende week met 2,1mln stuks staat aangemeld?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_196665154
BGL is bankgiroloterij ... Alweer dus? :(

Ik heb hier nog geen overzicht van volgende week..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196665751
Het berichtje voor week 51 heb ik ook nog niet.

Kerstkaarten zijn er hier nog vrij weinig. De brievenbuspakjes dat is in korte tijd flink omhoog gegaan. Had ik normaal op een daldag een volle fietstas, gister had ik er zes.

Dat het MKB decemberzegels gebruikt is normaal, maar PostNL? Had nammelijk een stel witte enveloppen met links het PostNL logo (postbus in Den Haag) en rechts een decemberzegel. Beetje vreemd....

En mijn pakje, tja dat heeft nu de status vermist.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stoplichtjuh op 11-12-2020 00:15:50 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196667666
Ah ja dat zal het verschil zijn. Ik pak mijn post tassen sowieso uit. Want er ligt altijd wel iets niet goed en dan leg ik de pakketten voor desbetreffende bundel onder die bundel alvast op volgorde van loop.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_196675301
Hier kwamen ze nu ook tassen te kort. Lekker daldagje met 6 tassen voor 2 kleine wijkjes :X

Mensen zijn hier ondertussen wel flink over de zeik van alle drukte. Er zijn ook redelijk wat mensen afwezig.. quarantaine, blessures en andere omstandigheden.

Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196676079
Het is hier helemaal een bende. X en Y hebben totaal geen betekenis meer. Vandaag zeer veel post voor de X-wijk, waaronder van alles wat er gisteren al bij had moeten zitten, en voor de Y-piekwijk weinig post, want die was geknipt, dus dat zit er morgen bij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196676293
Oh ja ik zag in de X wijken ook Margriet langs komen idd :X

Het is echt heel erg ruk allemaal op dit moment. Heb echt geen trek in nog een paar weken zo'n puinzooi :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196676359
Vandaag was geen leuke dag.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_196678848
Hier vooral gewoon veel vermiste pakjes. Heb het idee ook dat die app de helft van de tijd niet goed scanned en upload.

Ohja en mijn kerststerren zijn vermist... Niemand weet waar ze zijn en wanneer ze weer gaan opduiken 😂

Gek genoeg, hoe meer er mis gaat, hoe leuker ik het vind op het moment. Soort karma voor het bedrijf gevoel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_196680081
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:56 schreef Stoplichtjuh het volgende:
De brievenbuspakjes dat is in korte tijd flink omhoog gegaan. Had ik normaal op een daldag een volle fietstas, gister had ik er zes.
En vandaag in mijn wijk, net een tas vol met pakjes en briefpost dat viel ook tegen. De ene daldag heb je een berg en de andere ...

De andere twee X wijken, dat was ook weinig en het vreemde zonder brievenbus post.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196680653
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:39 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

En vandaag in mijn wijk, net een tas vol met pakjes en briefpost dat viel ook tegen. De ene daldag heb je een berg en de andere ...

De andere twee X wijken, dat was ook weinig en het vreemde zonder brievenbus post.
Hoe dan? Ik had 13 tassen -O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_196681575
Ook hier was het vandaag een grote bende. Sommige wijken kregen vandaag alleen maar een zielig stapeltje machinepost. Die hadden zelfs geen pakjes. Er kwam later een bericht met een lijstje van 37 wijken in mijn BG die geen of slechts een deel van de pakjes van vandaag kregen.

En wat verwachten mensen eigenlijk te horen te krijgen als ze je weer eens om de oren slaan met 'volgens de app zou ik dit moeten krijgen vandaag?'
'Ja sorry, ik heb het wel bij me maar had geen zin om dat takkeneind naar uw deur te lopen. Nu u toch voor mij staat kan ik het net zo goed aan u meegeven.' Zoiets? Ik kan slechts bezorgen wat er daadwerkelijk in mijn tassen zit. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Wat mij betreft mogen ze die "mijn post" functie in de app voor de rest van de maand wel uitschakelen. Mensen verwachten iets te ontvangen en wij mogen weer uitleggen dat het er toch echt niet bij zit die dag. Dat zijn mijn favoriete gesprekken.
pi_196682555
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:13 schreef Rafierafie het volgende:
Ook hier was het vandaag een grote bende. Sommige wijken kregen vandaag alleen maar een zielig stapeltje machinepost. Die hadden zelfs geen pakjes. Er kwam later een bericht met een lijstje van 37 wijken in mijn BG die geen of slechts een deel van de pakjes van vandaag kregen.

En wat verwachten mensen eigenlijk te horen te krijgen als ze je weer eens om de oren slaan met 'volgens de app zou ik dit moeten krijgen vandaag?'
'Ja sorry, ik heb het wel bij me maar had geen zin om dat takkeneind naar uw deur te lopen. Nu u toch voor mij staat kan ik het net zo goed aan u meegeven.' Zoiets? Ik kan slechts bezorgen wat er daadwerkelijk in mijn tassen zit. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Wat mij betreft mogen ze die "mijn post" functie in de app voor de rest van de maand wel uitschakelen. Mensen verwachten iets te ontvangen en wij mogen weer uitleggen dat het er toch echt niet bij zit die dag. Dat zijn mijn favoriete gesprekken.
Met de favo uitspraak "ik neem het jouw ook niet kwalijk, jij doet je best" erbij...

De app moeten ze gewoon helemaal de nek omdraaien, altijd gezeik ermee.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_196684929
Met die App heb ik niet echt een probleem, mensen die er naar vragen krijgen min of meer het zelfde redelijk korte verhaal.

Het is een verwachting, die foto is door een sorteermachine gemaakt en op de een of andere manier heeft die aansluiting op de laatste vrachtwagen geminst. Bijna zeker dat hij er morgen is, is die er overmorgen niet: kunt u altijd de klantenservice bellen.

99 van 100 slikken het verhaal, als zoete koek. Die ene die dan nog komt met, de post moet de volgende dag bezorgt worden. Wettelijk is dat 95% en helaas zit deze bij die 5%.

Uiteindelijk kost zelfs minder tijd dan die roze kaarten.

Om terug te komen op de roze kaarten, al zijn ze voor mij niet nuttig, snap ik dat (als ze op de goede bundel zitten) anderen ze handig vinden.

De reden dat ik er een hekel aan heb is simpel: roze kaarten + nieuwe codeerregel + combi bundel = tering zooi! ;) :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196685027
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:13 schreef Rafierafie het volgende:
Ook hier was het vandaag een grote bende. Sommige wijken kregen vandaag alleen maar een zielig stapeltje machinepost. Die hadden zelfs geen pakjes. Er kwam later een bericht met een lijstje van 37 wijken in mijn BG die geen of slechts een deel van de pakjes van vandaag kregen.

En wat verwachten mensen eigenlijk te horen te krijgen als ze je weer eens om de oren slaan met 'volgens de app zou ik dit moeten krijgen vandaag?'
'Ja sorry, ik heb het wel bij me maar had geen zin om dat takkeneind naar uw deur te lopen. Nu u toch voor mij staat kan ik het net zo goed aan u meegeven.' Zoiets? Ik kan slechts bezorgen wat er daadwerkelijk in mijn tassen zit. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Wat mij betreft mogen ze die "mijn post" functie in de app voor de rest van de maand wel uitschakelen. Mensen verwachten iets te ontvangen en wij mogen weer uitleggen dat het er toch echt niet bij zit die dag. Dat zijn mijn favoriete gesprekken.
Toch kan ik mij de frustratie van de klant goed voorstellen. Op het nieuws gaat het alleen maar over de pakketservice die verzuipt, maar dat gebeurt bij ons ook. Zelfs met de briefpost. Van alle poststukken die ik volgens de PostNL-app sinds afgelopen dinsdag had moeten ontvangen heb ik nog niet eens de helft binnen. En dat is gewone zakelijke briefpost.

En in de Mijn Werk App kan ik elke dag de helft van de pakjes op "niet in tas" zetten. Sommigen daarvan zijn rustig 4 dagen onderweg.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196685475
Hier ontbreken ook steeds van een aantal wijken pakjes of complete pakjestassen. Had er gister 3 waarvan er volgens mij ook eentje al van eerder was. Collega zei ook al, ja ik had er gister geen dus dat zal er nu wel bij zitten. Die had ook gister op een daldag weer een mailing erbij voor de meeste adressen :r

Bij vragen over post in de app zeg ik dat het waarschijnlijk ergens in het sorteerproces vertraagd is geraakt en dat ik hoop dat het de volgende dag erbij zit. Bij het opleiden van nieuwe collega's probeer ik ze ook altijd te waarschuwen dat ze daar vragen over gaan krijgen ;)

Ook al veel fouten met de eerste kerstpost dus dat gaat wat worden :X en de NPL komt hier steeds te laat. Gelukkig kan ik het volgende week ook op de daldagen meenemen, want dan heb ik elke keer dezelfde wijk. Het is wel een geinig ding trouwens:


Ook al wel een paar zien hangen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196698593
Kunnen we het woord Combibundel veranderen naar Goochelbundel? Je staat ondertussen uit 6 bundels te bestellen.

-Machinepost
-Grove post
-Nasortering
-NPL pakjes
-Reguliere Pakjestas
-Pakjes afgestiekt bovenop de bundel voor verschillende adressen.

En dan nog maar niet te spreken over de schandalig bedroevende kwaliteit deze week. Zo ontzettend veel fouten. Zowel in de machine als in de grove post.

Het kost je echt zoveel meer energie en frustratie dan toen we met het 1 bundelsysteem werkte. Ik vond de kerstperiode's altijd verschrikkelijk leuk en keek er elk jaar weer naar uit, maar nu is het alleen maar ellende en gezeik sinds vorig jaar. En ipv gewoon tijdens de kerstperiode 1 bundel te gebruiken loop je gewoon met 2 stapels kerstkaarten. Het slaat werkelijk nergens op.

Ik heb mijn frustratie van de week weer van me afgeschreven. Prettig weekend collega's 😀
pi_196703867
Ik vraag me af hoe het gaat met de afhaalpunten, als men straks besluit om alle niet essentiele winkels te sluiten. Dit lijkt een steeds waarschijnlijker scenario te zijn. Van de 3 retailers die bij mijn depot horen, zit er maar 1 in een supermarkt. Ook heeft haast geen enkele winkel een brievenbus. Niet hun eigen schuld, de panden zijn zo ontworpen dat er eigenlijk nergens een brievenbus kan. Geen brievenbus is in principe retour afz, maar dat is bij zo'n scenario wel een hoop gedoe. Dat zijn enorme stapels die dan retour moeten, elke dag. Een horecagelegenheid had wel de afspraak gemaakt dat het bij de winkel er naast gebracht mocht worden. Maar denk niet dat de supermarkten zitten te wachten op de post voor het hele centrum :')

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 13-12-2020 12:16:25 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196704103
Als er hier collega's zijn die regelmatig bij de voedselbank komen, zou je me dan even een dm willen sturen? Ik heb in dat geval een vraagje voor je.
pi_196704935
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 09:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Toch kan ik mij de frustratie van de klant goed voorstellen. Op het nieuws gaat het alleen maar over de pakketservice die verzuipt, maar dat gebeurt bij ons ook. Zelfs met de briefpost. Van alle poststukken die ik volgens de PostNL-app sinds afgelopen dinsdag had moeten ontvangen heb ik nog niet eens de helft binnen. En dat is gewone zakelijke briefpost.

En in de Mijn Werk App kan ik elke dag de helft van de pakjes op "niet in tas" zetten. Sommigen daarvan zijn rustig 4 dagen onderweg.
Tja de pop-up melding die je af en toe in de App krijgt, gaat ook alleen over pakketten.


Briefpost in de App, slechts 9 stuks en die heb ik allemaal de volgende volgende dag gekregen. Het zal wel wel geluk zijn, aangezien ik elke piekdag haast een halve rol aan herstelstickers heb lopen plakken.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196704981
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 13:17 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Tja de pop-up melding die je af en toe in de App krijgt, gaat ook alleen over pakketten.

Briefpost in de App, slechts 9 stuks en die heb ik allemaal de volgende volgende dag gekregen. Het zal wel wel geluk zijn, aangezien ik elke piekdag haast een halve rol aan herstelstickers heb lopen plakken.
Je bedoelt de melding "Er is post onderweg"? Die krijg je ook bij briefpost hoor.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196705238
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:10 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vraag me af hoe het gaat met de afhaalpunten, als men straks besluit om alle niet essentiele winkels te sluiten. Dit lijkt een steeds waarschijnlijker scenario te zijn. Van de 3 retailers die bij mijn depot horen, zit er maar 1 in een supermarkt. Ook heeft haast geen enkele winkel een brievenbus. Niet hun eigen schuld, de panden zijn zo ontworpen dat er eigenlijk nergens een brievenbus kan. Geen brievenbus is in principe retour afz, maar dat is bij zo'n scenario wel een hoop gedoe. Dat zijn enorme stapels die dan retour moeten, elke dag. Een horecagelegenheid had wel de afspraak gemaakt dat het bij de winkel er naast gebracht mocht worden. Maar denk niet dat de supermarkten zitten te wachten op de post voor het hele centrum :')
Als eerste is het niet hebben van een brievenbus eigenlijk niet ons probleem. En het is altijd mogelijk ergens een brievenbus te plaatsen.

Op de oudere plekken hangen vaak wel ergens bussen op een alternatieve plaats. Maar PostNL past zich graag aan de wensen van de ontvanger, dus zitten we met een hele hoop bedrijven en scholen zonder brievenbus.

Vooral zomerdag, als ze gesloten zijn verzamelen we de niet bestelbare post op het depot tot ze weer open zijn. Bij winkels en bedrijven die om X uur of op zaterdag gesloten zijn, gebruiken we meestal de herstel sticker.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196705300
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 13:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je bedoelt de melding "Er is post onderweg"? Die krijg je ook bij briefpost hoor.
Nee, net als er soms een busje onder in beeld rijdt, is er ook een soort pop-up die af en toe verschijnt met de mededeling dat pakketten langer onderweg kunnen zijn.

Edit: gisteren avond heb ik hem nog gezien. Ik heb de App volgens mij 100x opnieuw gestart voor een screenshot, maar volgens mij is de pop-up op zondag vrij. :P

[ Bericht 16% gewijzigd door Stoplichtjuh op 13-12-2020 13:50:44 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196705703
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 13:33 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Als eerste is het niet hebben van een brievenbus eigenlijk niet ons probleem. En het is altijd mogelijk ergens een brievenbus te plaatsen.

Op de oudere plekken hangen vaak wel ergens bussen op een alternatieve plaats. Maar PostNL past zich graag aan de wensen van de ontvanger, dus zitten we met een hele hoop bedrijven en scholen zonder brievenbus.

Vooral zomerdag, als ze gesloten zijn verzamelen we de niet bestelbare post op het depot tot ze weer open zijn. Bij winkels en bedrijven die om X uur of op zaterdag gesloten zijn, gebruiken we meestal de herstel sticker.
Ja.. zou wel handig zijn om alle bussen op 1 plaats te doen. Hoef je ook niet meer steeds al die winkels in en proberen bij de balie te komen. Bij sommige winkels is dat nog best lastig als er veel klanten staan, en op de grond gooien ergens vinden ze ook niet zo leuk ;)

Met de retail ben ik wel benieuwd wat er dan gebeurt. In de eerste golf stond ik haast nooit voor een dichte deur, maar nu wel weer veel. Vaak ook vanwege gewone binnenlandse busdoosjes die niet passen. Als je steeds bij de buren moet proberen kost dat ook veel tijd, en buren zijn er ook steeds minder blij mee.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196725598
Tuurlijk is dat voor ons handig, maar voor de winkeliers is het nog handiger dat we het aan de toonbank komen brengen. Tegenwoordig is het overal, negeer die hele postwet en als bonus krijg je nog extra service ook. ;)

Het is idd de vraag of welke retailers er allemaal open mogen blijven. Als de sigaretten boeren vanaf morgen tot half januari dicht moeten, gaat dat bij de supers lekker druk worden.

Mijn .nl pakje dat al ruim twee weken geleden verzonden is en waarvan de klantenservice tegen de verzender zei, dat die als verloren gezien moest worden. Nou die is vannacht weer in beweging gekomen. :P

Edit: ik heb hem! *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door Stoplichtjuh op 14-12-2020 16:12:07 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196738160
Las dat er wat gedoe was dat de Bruna’s enzo niet alleen open willen voor postpunt. Maar als ze morgen dicht blijven waar blijf ik dan met mijn niet bezorgde pakketten. Hoe ging dat de vorige keer?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_196738234
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Las dat er wat gedoe was dat de Bruna’s enzo niet alleen open willen voor postpunt. Maar als ze morgen dicht blijven waar blijf ik dan met mijn niet bezorgde pakketten. Hoe ging dat de vorige keer?
Word een drama. Tijdens de eerste golf zijn de retailers nooit dicht geweest, in sommige gebieden kan je nog naar een retailer uitwijken die in een supermarkt zit, maar niet elke gemeente zal hierover beschikken. Wat denk je van alle pakketten die vandaag bij de retailer zijn bezorgd? Gaat alles retour of moeten mensen tot na 19 januari wachten? Word erg chaotisch nu.
pi_196738259
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:18 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Word een drama. Tijdens de eerste golf zijn de retailers nooit dicht geweest, in sommige gebieden kan je nog naar een retailer uitwijken die in een supermarkt zit, maar niet elke gemeente zal hierover beschikken. Wat denk je van alle pakketten die vandaag bij de retailer zijn bezorgd? Gaat alles retour of moeten mensen tot na 19 januari wachten? Word erg chaotisch nu.
Al mijn dingen zijn voorgedrukt voor die retailer. Onze jumbo gaat dat echt niet aankunnen pakketten van heel het gebied hier. Nu is alles een beetje verdeeld hier. Maar als dat niet neer is wordt het een gekkenhuis... en gelukkig was het al geen gekkenhuis?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_196738387
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Al mijn dingen zijn voorgedrukt voor die retailer. Onze jumbo gaat dat echt niet aankunnen pakketten van heel het gebied hier. Nu is alles een beetje verdeeld hier. Maar als dat niet neer is wordt het een gekkenhuis... en gelukkig was het al geen gekkenhuis?
Ja maar wat is de andere oplossing? Alle pakketten die niet afgeleverd kunnen worden terug naar het sorteercentrum/depot? Dat is ook geen werken, zeker niet in de kerstperiode. Ik verwacht alleen wel dat we meer kunnen afleveren dan normaal (meer mensen thuis) en voor het overige moet een noodoplossing komen. Gelukkig heeft PostNL altijd de beste ideeen voor de praktijk dus maak je geen zorgen 🤣🤣
pi_196738415
In het 8 uur Journaal was een middenstander aan het woord die een gsm-winkel had en tevens als retailer werkte voor oa DHL. Hij mocht nog wel open blijven voor retailerwerkzaamheden maar niet meer voor verkoop en reparatie van telefoons. Dus wellicht blijven onze retailers ook gewoon open.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196738468
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:18 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Wat denk je van alle pakketten die vandaag bij de retailer zijn bezorgd? Gaat alles retour of moeten mensen tot na 19 januari wachten? Word erg chaotisch nu.
DHL gaf iig aan dit retour te doen :X. Dingen die nog onderweg zijn gaan of elders heen of ook retour. Als het punt dicht gaat, bij DHL mogen ze dat zelf bepalen. Verkoop er naast mag dan weer niet idd.

Benieuwd welke retailers hier nog open gaan. De supermarkt zal niet alles aan kunnen van dat hele gebied. Wij werken met stickers op de kennisgevingen, dus naar een andere retailer kan wel. Hopelijk zijn mensen idd thuis.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196738510
Weet ook niet wat voor verplichtingen ze eventueel nog hebben richting postnl. Neem aan dat onze retailers ook zelf kunnen kiezen of ze open willen blijven.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196738713
Op de site van de Rijksoverheid staat een lijst van de van de lockdown uitgezonderde detailhandel:

quote:
Overzicht uitgezonderde detailhandel tijdens lockdown

De detailhandel is gesloten. Winkels die gericht zijn op eerste levensbehoeften mogen wel open blijven. Bijvoorbeeld supermarkten, apotheken en tankstations.

Locaties voor zakelijke en financiële dienstverlening;
Levensmiddelenwinkels;
Warenmarkten voor levensmiddelen;
Apotheken en drogisterijen;
Dierenspeciaalzaken;
Audiciens en opticiens;
Tankstations;
Winkels voor zorg-en welzijnshulpmiddelen;
Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen en (motor)voertuigen;
Wasserijen en stomerijen;
De afhaalfunctie bij doe-het-zelf-zaken (afhalen van bestelling);
Winkels buiten voor kerstbomen en bloemenverkoop;
Groothandels (business to business);
Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196738898
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 23:35 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Benieuwd welke retailers hier nog open gaan. De supermarkt zal niet alles aan kunnen van dat hele gebied. Wij werken met stickers op de kennisgevingen, dus naar een andere retailer kan wel. Hopelijk zijn mensen idd thuis.
Van de stickers kun je ook alleen de barcode gebruiken, de retailer en adres dan gewoon met pen invullen. Kan ook een retailer zijn waar je normaal niet zou komen. Vaak genoeg gedaan en tot zover nooit geen klachten over gehad.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196739691
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In het 8 uur Journaal was een middenstander aan het woord die een gsm-winkel had en tevens als retailer werkte voor oa DHL. Hij mocht nog wel open blijven voor retailerwerkzaamheden maar niet meer voor verkoop en reparatie van telefoons. Dus wellicht blijven onze retailers ook gewoon open.
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Op de site van de Rijksoverheid staat een lijst van de van de lockdown uitgezonderde detailhandel:
[..]

Overzicht uitgezonderde detailhandel tijdens lockdown

De detailhandel is gesloten. Winkels die gericht zijn op eerste levensbehoeften mogen wel open blijven. Bijvoorbeeld supermarkten, apotheken en tankstations.

Locaties voor zakelijke en financiële dienstverlening;
Levensmiddelenwinkels;
Warenmarkten voor levensmiddelen;
Apotheken en drogisterijen;
Dierenspeciaalzaken;
Audiciens en opticiens;
Tankstations;
Winkels voor zorg-en welzijnshulpmiddelen;
Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen en (motor)voertuigen;
Wasserijen en stomerijen;
De afhaalfunctie bij doe-het-zelf-zaken (afhalen van bestelling);
Winkels buiten voor kerstbomen en bloemenverkoop;
Groothandels (business to business);
Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten.

Mag die niet om 2 redenen open blijven?

Ik ga er trouwens vanuit dat de meeste punten wel open zullen blijven, als ze personeel in dienst hebben moeten ze die namelijk gewoon doorbetalen. Dan kan je ze net zo goed nog iets laten doen. Misschien dat ze wel hun openingstijden wat aan gaan passen. (zeker voor de punten zonder personeel)
pi_196740102
Volgens het prikbordnieuws hopen ze dat veel retailers open blijven,maar als je je pakjes niet kwijt kunt moet je ze meenemen naar het depot en het de volgende dag nogmaals proberen. Wat je moet doen als je ze dan nog steeds niet kwijt kunt staat er niet bij.
pi_196740839
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:05 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens het prikbordnieuws hopen ze dat veel retailers open blijven,maar als je je pakjes niet kwijt kunt moet je ze meenemen naar het depot en het de volgende dag nogmaals proberen. Wat je moet doen als je ze dan nog steeds niet kwijt kunt staat er niet bij.
Meenemen naar het depot en het de volgende dag nogmaals proberen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 09:36:31 #42
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196740990
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 06:20 schreef Tjalala het volgende:
Ik ga er trouwens vanuit dat de meeste punten wel open zullen blijven, als ze personeel in dienst hebben moeten ze die namelijk gewoon doorbetalen. Dan kan je ze net zo goed nog iets laten doen. Misschien dat ze wel hun openingstijden wat aan gaan passen. (zeker voor de punten zonder personeel)
Lijkt me sterk dat die open gaan. Ze mogen dan echt alleen pakjes uitleveren en niets verkopen. Dat is de moeite niet waard om daar de kachel voor op te stoken en discussies met klanten aan te gaan dat ze toch echt dat pakje sigaretten of staatslot niet mogen meenemen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 09:41:12 #43
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196741049
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Meenemen naar het depot en het de volgende dag nogmaals proberen.
En als het pakje de volgende dag dan niet meer op het depot ligt, wie is dan verantwoordelijk?
pi_196741090
Hier gaat de Bruna iig wel open. Idd zonder eigen verkoop.

Of toch niet. Je kan per mail of tel bestellen en afhalen bij de postnl balie. Dacht gelezen te hebben dat dat ook niet mag. Berichten van verschillende ondernemers die aangaven dat zelfs dat niet mocht, alleen het afhandelen vd post/pakketten was toegestaan zeiden die.

[ Bericht 40% gewijzigd door VixenFromHell op 15-12-2020 09:58:07 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196741371
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Meenemen naar het depot en het de volgende dag nogmaals proberen.
En zo doorgaan tot over een maand het hele depot vol ligt met die pakjes en dan kan je tig keer op en neer fietsen naar de dan wel geopende retailer die geen plek heeft voor al die achterstallige pakjes :+
pi_196747640
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:41 schreef Zelva het volgende:

[..]

En als het pakje de volgende dag dan niet meer op het depot ligt, wie is dan verantwoordelijk?
PostNL, jij weet van niets toch? ;)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196748111
Blij dat de retailers hier toch gewoon open zijn. En ook gewoon binnen onze werktijden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196748861
twitter


Sta er van te kijken dat een ziekenhuis zoiets op deze wijze verstuurt :X

En, meer info over hoe het zit met retailers: https://nos.nl/artikel/23(...)els-blijft-open.html

[ Bericht 4% gewijzigd door VixenFromHell op 15-12-2020 17:29:00 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196749207
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:17 schreef VixenFromHell het volgende:
[ twitter ]

Sta er van te kijken dat een ziekenhuis zoiets op deze wijze verstuurt :X

En, meer info over hoe het zit met retailers: https://nos.nl/artikel/23(...)els-blijft-open.html
Sjongejonge echt zo dom verpakt.
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:42:48 #50
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196749229
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Blij dat de retailers hier toch gewoon open zijn. En ook gewoon binnen onze werktijden.
PostNL betaalt kennelijk een extra vergoeding van 20 euro per uur.

Doen ze toch iets goed.
pi_196751385
Medisch dossier zou je toch aangetekend moeten versturen...
En minimaal in een bubbeltjesenvelop o.i.d. |:(
pi_196752994
Idd...

Mijn verlof staat ook nog altijd open en ik zie nu ook net dit:

quote:
Bezwaren op het rooster van week 53 kunnen worden ingediend bij het SCO op dinsdag 22 december tussen 11.00 en 13.00 uur bij voorkeur telefonisch (bezwaren kunnen alleen bij het SCO worden ingediend via een melding -> overige of telefonisch)
Okeeeee.. is natuurlijk omdat de planning anders op do komt maar dat kan nu niet. Maar dit is wel erg fijn zo. :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196753293
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In het 8 uur Journaal was een middenstander aan het woord die een gsm-winkel had en tevens als retailer werkte voor oa DHL. Hij mocht nog wel open blijven voor retailerwerkzaamheden maar niet meer voor verkoop en reparatie van telefoons. Dus wellicht blijven onze retailers ook gewoon open.
Valt de reparatie niet onder "Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen"
speak only if it improves the silence.
pi_196755160
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:44 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Valt de reparatie niet onder "Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen"
Op het moment dat het betreffende journaal werd uitgezonden was die lijst op de site van de Rijksoverheid nog niet beschikbaar ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196777173
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 13:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je bedoelt de melding "Er is post onderweg"? Die krijg je ook bij briefpost hoor.


Deze dus,... Af en toe komt die voor bij. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Stoplichtjuh op 16-12-2020 23:40:05 (Pic fix) ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196779725
Vernieuwde instructie voor pakjes en gesloten retailers. 3x proberen aan te bieden en dan retour afzender. Post voor gesloten zaken zonder brievenbus ook retour afzender.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196786088
Als het door de brievenbus zou hebben gepast hoefde je ook niet naar de retailer, dan kan je het nu ook niet via de oranje brievenbus retour sturen |:( (Op enkele uitzonderingen ivm te kleine brievenbus na, zijn veel pakjes gewoon nog te groot.)
pi_196786348
Herstel/retour dat niet door de bus past gaat hier in een krat op het depot en dan mee terug. Blijft het soms wel erg lang staan. En nu ligt er weer veel spul in dat wel in de oranje bus past :(

twitter


Erg onhandig is het wel, maar het is toch zo dat ze open mogen en niet moeten?

[ Bericht 68% gewijzigd door VixenFromHell op 17-12-2020 15:52:58 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196786651
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:29 schreef Bladblazer het volgende:
Als het door de brievenbus zou hebben gepast hoefde je ook niet naar de retailer, dan kan je het nu ook niet via de oranje brievenbus retour sturen |:( (Op enkele uitzonderingen ivm te kleine brievenbus na, zijn veel pakjes gewoon nog te groot.)
Enkele uitzondering? :')

Pakjes passen eerder niet in de oranje tweeling, doordat we hem al bijna compleet vullen met de normale herstel post. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196786780
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef VixenFromHell het volgende:

[ twitter ]

Erg onhandig is het wel, maar het is toch zo dat ze open mogen en niet moeten?
Weet niet, maar er zijn ook dorpjes zonder of maar 5 dagen tot 17:00 open zijn.

Maar mensen denken wel meer dingen, dat je maar een uur per dag bezig bent en ze het recht hebben om de post smorgens te krijgen enz enz... :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196787051
Voor zover ik begreep op social media bij DHL en PostNL mochten de retailers zelf beslissen iig.

Die openingstijden zijn wel een ding ja. Lees daar ook vaker klachten over, waarschijnlijk een gevalletje kan niet anders. Hier zit er nu ook eentje die op werkdagen tot 17u open is en zaterdag alleen in de ochtend. En dat is dus ook de retailer waar wij heen moeten (nouja, voor een groot deel vd wijken, zijn er nog 2). De komende tijd heeft ie ook een paar dagen waarop ie al aan het begin van de middag sluit doordeweeks :{. De supermarkt waar het eerder zat was er helemaal klaar mee.

Edit:

Jammer, nog geen rooster. Was wel voor gewaarschuwd dat het later kon komen. Wil toch graag de bevestiging dat ik idd niet op maandag ingepland sta. Zag wel dat er ma/di nog weer kerststerren komen voor nieuwe en verhuisde leden :')

[ Bericht 9% gewijzigd door VixenFromHell op 17-12-2020 18:36:46 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196791973
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Enkele uitzondering? :')
Ligt er natuurlijk aan wat voor wijk je hebt, maar zoveel te kleine brievenbussen heb ik niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Pakjes passen eerder niet in de oranje tweeling, doordat we hem al bijna compleet vullen met de normale herstel post. :P
Ja gisteren kreeg ik mn herstelpost er nog net in _O-
pi_196795515
Nog altijd geen rooster. Zie wel een open dienst voor de 21e, maar zowel via de app als op pc overal nog 'geen dienst' ... :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196796669
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 23:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Nog altijd geen rooster. Zie wel een open dienst voor de 21e, maar zowel via de app als op pc overal nog 'geen dienst' ... :{
Hier wel een rooster maar zonder de maandag, de planning/TC zou contact opnemen ofzo. Ik zie het wel, ga er niet achter aan enzo.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196798161
Storing dus. Hopelijk komt het snel. Echt geen flauw idee waar ik moet gaan lopen.

Het is er inmiddels, ziet er gelukkig prima uit. Maar die van wk 53 kan nog veranderen tot het bezwaarmoment.

[ Bericht 40% gewijzigd door VixenFromHell op 18-12-2020 09:44:57 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196798484
Week 52 is hier er wel, week 53 niet. Maandag staat er ook niet bij, maar goed die werk ik ook niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_196798501
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:01 schreef V__L_N het volgende:
Week 52 is hier er wel, week 53 niet. Maandag staat er ook niet bij, maar goed die werk ik ook niet.
Kijk je via de browser of in de app? Ik kan week 53 alleen in de app zien. Geen maandagen hier ook idd.

En week 53 kan nog veranderen tot dinsdag he ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196799707
Op zaterdag (week 53) staan bij mij de tijden voor op vrijdag. Zal wel goed zijn. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196799756
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:31 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Op zaterdag (week 53) staan bij mij de tijden voor op vrijdag. Zal wel goed zijn. :)
Ja ik begreep op intranet dat dat een piekdag wordt voor Y wijken en een daldag voor X wijken. Het eerste snap ik nog, maar ik denk dat die 'daldag' toch nog redelijk druk gaat worden? Ik heb dit iig gemist in de berichtgeving op Mijn Werk. Iemand zei dat ze het als lokaal nieuwsbericht gekregen had.

Als er nu ineens wel extra piekdagen kunnen bij de Y wijken, dan hadden die maandagen ook niet gehoeven?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196800418
Ah, krijg net bericht voor mij is op aanstaande maandag niets te doen. De andere daar had ik me niet voor opgegeven. Dus ze hebben gewoon mensen zat, wat een "paar" min extra wel niet doet. ;)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  vrijdag 18 december 2020 @ 14:52:21 #71
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196802970
Honderden pakketpunten vanaf maandag alsnog dicht

Precies zoals ik al had verwacht:

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:36 schreef Zelva het volgende:
Dat is de moeite niet waard om daar de kachel voor op te stoken en discussies met klanten aan te gaan dat ze toch echt dat pakje sigaretten of staatslot niet mogen meenemen.
En dan gooien ze straks vast ook nog de straatbrievenbussen op slot vanwege het vuurwerk dat niet meer voor zou komen omdat de handhaving nu supermakkelijk zou zijn.

Sterkte jongens.
pi_196803179
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:02 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Kijk je via de browser of in de app? Ik kan week 53 alleen in de app zien. Geen maandagen hier ook idd.

En week 53 kan nog veranderen tot dinsdag he ;)
Idd op de app staat het wel. Ook stom dat ze dat niet even gelijk trekken op de website.

Hier staat op zaterdag de 2de gewoon piekdag tijden. Ik had verwacht dat dat daldag tijden gingen worden. Misschien veranderen ze dat nog. Meestal is er op 2 januari toch al een stuk minder te doen. Brievenbussen worden de 30ste bij de lichtingsronde afgesloten en volgens mij gaan ze pas 3 januari weer open. Met zoveel retailers dicht zal het echt niet drukker worden dan andere jaren.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_196803939
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:52 schreef Zelva het volgende:
Honderden pakketpunten vanaf maandag alsnog dicht

Precies zoals ik al had verwacht:
[..]

En dan gooien ze straks vast ook nog de straatbrievenbussen op slot vanwege het vuurwerk dat niet meer voor zou komen omdat de handhaving nu supermakkelijk zou zijn.

Sterkte jongens.
Ja...

Nu is het toch wel jammer dat de particulier waar ik iets van gekocht heb, het pakje pas woensdag kon verzenden. Dat gaat naar een DHL punt in de Primera, en DHL stuurt zendingen voor een gesloten punt retour. Weet nog niet of die locatie ook daadwerkelijk dicht gaat, maar de zending is nog niet in het sorteercentrum dus ik vrees dat die pas volgende week komt. PostNL regelt dat dit dan naar een ander punt gaat, dat vind ik toch een betere oplossing. Edit: of misschien niet meer. Ik zie die melding nu niet meer op de site van DHL staan, dus misschien is het veranderd.

[ Bericht 4% gewijzigd door VixenFromHell op 18-12-2020 15:57:38 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196805060
quote:
Deze eenmalige netto vergoeding ontvangen alle medewerkers van PostNL in januari 2021. Wij krijgen vragen van medewerkers of uitkeringsinstanties deze vergoeding inhouden. Begin januari volgt er meer informatie vanuit het bedrijf over de vergoeding. In deze informatie staat ook dat deze vergoeding niet ingehouden mag worden. Deze communicatie van het bedrijf kan je dan indien nodig delen met de uitkeringsinstantie. Meer informatie over deze uitkering vind je via deze link op Mijn PostNL.
*O* ... of toch niet? In de pdf met veelgestelde vragen reppen ze alleen over het UWV. En iets over het sv loon en dat het daarom niet verrekend wordt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 18 december 2020 @ 17:01:26 #75
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196805199
Waar is het een vergoeding voor?
pi_196805370
Betere financiele resultaten en corona. Het is me niet helemaal duidelijk of het een winstuitkering is of een coronabonus. Het klinkt een beetje als een winstuitkering vanwege corona :')
De winstuitkeringen worden voor zover ik weet altijd verrekend. Maar het document dat je op kan sturen om aan te tonen dat ze het niet mogen verrekenen, moet nog komen. Dus wat ze daar precies als onderbouwing geven weet ik nog niet.

Een stuk uit de pdf:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil me niet verheugen op een extraatje dat vervolgens toch weer niet blijkt te komen want uiterste vangnet ditdat :')

Om nog even wat toe te voegen just in case, niet dat ik ondankbaar ben oid... ik ben blij dat zoiets er is, maar het is soms wel zuur dat zulke extraatjes dan aan mij voorbij gaan.

[ Bericht 22% gewijzigd door VixenFromHell op 18-12-2020 17:17:29 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196805497
Zijn er issues bekend met (verzekerde) pakketten die uit Groot-Brittannië komen?

Royal Mail geeft aan dat mijn pakket netjes in Nederland is afgeleverd eind november. Die track and trace code is echter niet via PostNL te gebruiken. Na een onderzoek met halve antwoorden - en uiteindelijk vandaag wat klare taal vanuit mijn kant - wordt net meegedeeld dat het pakket kwijt is en dat ik verder nergens recht op heb.

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het kwijt is, aangezien ik op wat fora lees dat PostNL issues heeft met pakketten uit de UK.
pi_196806174
Is het wel eens zeker dat het pakket bij PostNL is aangkomen?

Royal Mail post en kleine pakken kwamen in het verleden met zowel PostNL als Sandd. En ook Deutsche Post DHL, bezorgd het niet altijd zelf en dan dumpen ze het bij oa. PostNL.

Het pakket kan idd nog opduiken en natuurlijk heb je nergens recht op. De verzender moet bij Royal Mail zijn.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196806293
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 18:02 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Is het wel eens zeker dat het pakket bij PostNL is aangkomen?

Royal Mail post en kleine pakken kwamen in het verleden met zowel PostNL als Sandd. En ook Deutsche Post DHL, bezorgd het niet altijd zelf en dan dumpen ze het bij oa. PostNL.

Het pakket kan idd nog opduiken en natuurlijk heb je nergens recht op. De verzender moet bij Royal Mail zijn.
Mijn Engelse t&t code geeft aan dat het in Nederland afgeleverd is.
pi_196806700
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 18:10 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Mijn Engelse t&t code geeft aan dat het in Nederland afgeleverd is.
Maar bij welke vervoerder is het afgeleverd in Nederland? Pakjes vanuit het VK worden hier ook vaak door DHL Parcel (het vroegere Selektvracht, niet te verwarren met DHL Express) bezorgd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196806815
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:44 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja...

Nu is het toch wel jammer dat de particulier waar ik iets van gekocht heb, het pakje pas woensdag kon verzenden. Dat gaat naar een DHL punt in de Primera, en DHL stuurt zendingen voor een gesloten punt retour. Weet nog niet of die locatie ook daadwerkelijk dicht gaat, maar de zending is nog niet in het sorteercentrum dus ik vrees dat die pas volgende week komt. PostNL regelt dat dit dan naar een ander punt gaat, dat vind ik toch een betere oplossing. Edit: of misschien niet meer. Ik zie die melding nu niet meer op de site van DHL staan, dus misschien is het veranderd.
Dat plan van doorsturen, daar had ik al van gehoord. Dat hadden ze dit jaar al eerder in België gedaan. Maar dat wilden ze liever niet in Nederland ivm. extra vertraging enzo.

Een ander probleem is dat er retailers zijn die zo een halve vrachtwagen en sommigen bijna een complete met pakketten vullen. Naast consumenten pakketen, gaat het ook om veel paketten van de kleine webshops enzo. Dus als er teveel sluiten, zal de chaos alleen maar groter worden.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196808172
Nog even een ander vraagje. Wat telt er precies mee voor je 13 weekse gemiddelde. Omdat je op feestdagen natuurlijk je gemiddelde krijgt. Tellen alleen de daadwerkelijk gewerkte uren? Verlof? MIVT?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 18 december 2020 @ 19:49:44 #83
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196808506
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 17:10 schreef VixenFromHell het volgende:
Betere financiele resultaten en corona. Het is me niet helemaal duidelijk of het een winstuitkering is of een coronabonus. Het klinkt een beetje als een winstuitkering vanwege corona :')
De winstuitkeringen worden voor zover ik weet altijd verrekend. Maar het document dat je op kan sturen om aan te tonen dat ze het niet mogen verrekenen, moet nog komen. Dus wat ze daar precies als onderbouwing geven weet ik nog niet.
Dit lijkt me gewoon een soort bonus en ik zou echt niet weten waarom dit niet gekort zou worden op een bijstandsuitkering helaas. :N Dat PostNL echt geen idee heeft waarover ze praten, lijkt me wel duidelijk te worden uit de PDF.

quote:
Een stuk uit de pdf:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan met name het een na laatste punt. Dat het bedrag netto is, is leuk maar dat betekent niet dat dit bedrag niet ook bruto is. Ik heb ook een netto bonus gehad, maar dat betekent niet meer dan dat ik ook echt daadwerkelijk het beloofde bedrag krijg en niet dat er dan nog belasting van af moet. Dit komt dan uiteraard wel degelijk gewoon terecht bij je brutosalaris, dat kan niet anders en heeft wel degelijk gevolgen voor je SV-loon. Ook PostNL is het niet toegestaan cadeautjes uit te delen zonder dat de Belastingdienst betrokken is.

quote:
Ik wil me niet verheugen op een extraatje dat vervolgens toch weer niet blijkt te komen want uiterste vangnet ditdat :')

Om nog even wat toe te voegen just in case, niet dat ik ondankbaar ben oid... ik ben blij dat zoiets er is, maar het is soms wel zuur dat zulke extraatjes dan aan mij voorbij gaan.
Ik ken het en leef met je mee. Ook jaren in die situatie gezeten en was het op een gegeven moment ook spuugzat dat alle uren en energie die je er instak niets extra's opleverden. Dat is gewoon nauwelijks vol te houden en ben er echt bijna aan onderdoor gegaan.

Inmiddels heb ik me gelukkig weten te ontworstelen en ben nu applicatiebeheerder bij een sociale dienst van een gemeente.. Ik leef alleen nog erg mee met jullie, dus vandaar dat ik af en toe nog even langswip.
pi_196808703
Bedankt voor je reactie! Zo leek het mij ook inderdaad, dus ik ga er niet vanuit dat ik iets mag houden. Kan altijd proberen om wat mee te sturen, maar als de regels zeggen dat het gekort moet worden, dan doen ze het toch wel.

Heel mooi dat jij daar uit gekomen bent _O_

Daar hoop ik ook op met mijn werkleertraject. Wel jammer dat dat vanwege corona ook niet helemaal zo loopt als de bedoeling was, maar dat is niet anders. Hopelijk dan straks de kans om iets beters te doen en van dit soort gedoe af te zijn :W
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196809363
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 19:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Nog even een ander vraagje. Wat telt er precies mee voor je 13 weekse gemiddelde. Omdat je op feestdagen natuurlijk je gemiddelde krijgt. Tellen alleen de daadwerkelijk gewerkte uren? Verlof? MIVT?
Wat ik me kan herinneren, is het dacht ik incl. verlof. Dus waarschijnlijk ook opgenomen MIVT.

Anders ff HR bellen als je het echt wilt weten. Heb ze ook een keertje gebeld over hoe het met belasting (ff naam kwijt) zooi en twee contracten zit.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196809481
Hm..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kon ook nergens op Mijn Werk/PostNL echt info vinden over het gemiddelde en hoe dat werkt.

Een gedachte.. als je extra uren maakt en die laat je vervolgens omzetten. Als ze op dat moment nog meegerekend worden voor je gemiddelde op dat moment. Dat ze dan misschien bij het opnemen niet opnieuw meegerekend worden. Zomaar iets dat in me op kwam.

[ Bericht 14% gewijzigd door VixenFromHell op 18-12-2020 20:39:10 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196809876
Lijkt me haast ook dat er te weinig is afgeboek.

Maar iets waar wel mee moet oppassen is bij ziekte. Dan krijg je het 13 weeks gemiddelde, maar als je na aandringen op "therapeutische" X uurtjes werkt heb je de kans dat je alleen je contract uren krijgt.

Dus je bent het beste gewoon 100% ziek, tot je weer volledig kunt werken. Dus niets er tussen. ;)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196810088
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 20:46 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Lijkt me haast ook dat er te weinig is afgeboek.
Is ook al de zoveelste keer dat het gebeurt, begreep ik. Met vrije dagen.

Het is mij zelf nooit opgevallen zoiets, maar mijn gemiddelde schommelde altijd al wel omdat ik als flexibele natuurlijk geen vaste diensten heb. Een echte link met verlof is mij nooit opgevallen, maar ik nam sowieso nooit meer verlof op dan mijn contracturen. Dus dat kan mijn gemiddelde best lager gemaakt hebben. En op een losse dag keek ik naar het gemiddelde :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196810505
Laat haar anders eens inloggen op mijnwerk en kijk zelf eventjes rond. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196810593
Ik las net ook bij 'mijn' DHL afhaalpunt dat na kerst die extra vergoeding zou komen te vervallen :o
Ze willen nog wel open blijven komende week.

Vraag me af of dat soort vooruitzichten ook een rol hebben gespeeld bij de beslissing om toch te gaan sluiten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196810744
Van eentje hier in de buurt weet ik dat het gedram met klanten, die (ook) tabak en tijdschriften willen kopen een belangrijk punt is. En na zaterdag zit die dus dicht.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196810810
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar bij welke vervoerder is het afgeleverd in Nederland? Pakjes vanuit het VK worden hier ook vaak door DHL Parcel (het vroegere Selektvracht, niet te verwarren met DHL Express) bezorgd.
De link van Royal Mail zet door naar PostNL.
pi_196811175
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 21:31 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

De link van Royal Mail zet door naar PostNL.
Tja, heb zelf een paar keer een paar dagen vertraging gehad en een die binnen Nederland ruim twee weken onderweg was. Die laatste moest men (volgens de klantenservice) ook als verloren beschouwen, toch aangekomen. Nu een brievenbuspakje dat bijna een week onderweg is.

Dus als je niet echt haast hebt, gewoon rustig aan doen, dan komt het waarschijnlijk wel goed. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196811411
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 20:46 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Lijkt me haast ook dat er te weinig is afgeboek.

Maar iets waar wel mee moet oppassen is bij ziekte. Dan krijg je het 13 weeks gemiddelde, maar als je na aandringen op "therapeutische" X uurtjes werkt heb je de kans dat je alleen je contract uren krijgt.

Dus je bent het beste gewoon 100% ziek, tot je weer volledig kunt werken. Dus niets er tussen. ;)
Dit klopt niet. Van het moment ziek melden tot 100% beter melden krijg je het 13weeks gemiddelde betaald. Dus ook tijdens reintegratie. Stel in je laatste week van reintegratie sta je nog maar op 1% ziek krijg je dus nog steeds je 13weeks gemiddelde betaald. Echter zie je in je rooster alleen je contracturen staan, Dit heeft er mee te maken dat zodra je je beter meld jou hele 13weeks gemiddelde weg is. (Bij langdurig ziek) Echter kan je gemiddelde niet onder contracturen uitkomen.
pi_196811447


[ Bericht 100% gewijzigd door LibriCarruci op 18-12-2020 22:11:06 ]
pi_196811789
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 22:06 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Van het moment ziek melden tot 100% beter melden krijg je het 13weeks gemiddelde betaald. Dus ook tijdens reintegratie. Stel in je laatste week van reintegratie sta je nog maar op 1% ziek krijg je dus nog steeds je 13weeks gemiddelde betaald. Echter zie je in je rooster alleen je contracturen staan, Dit heeft er mee te maken dat zodra je je beter meld jou hele 13weeks gemiddelde weg is. (Bij langdurig ziek) Echter kan je gemiddelde niet onder contracturen uitkomen.
Niet alleen op het rooster, ook het loonstrookje. Alleen wat er op het rooster stond is toen betaald. Daarna een hoop gedoe en gedram.

Er zit wel vaker een verschil tussen hoe het moet en hoe het soms gaat.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196812410
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 19:49 schreef Zelva het volgende:

En dan met name het een na laatste punt. Dat het bedrag netto is, is leuk maar dat betekent niet dat dit bedrag niet ook bruto is. Ik heb ook een netto bonus gehad, maar dat betekent niet meer dan dat ik ook echt daadwerkelijk het beloofde bedrag krijg en niet dat er dan nog belasting van af moet. Dit komt dan uiteraard wel degelijk gewoon terecht bij je brutosalaris, dat kan niet anders en heeft wel degelijk gevolgen voor je SV-loon. Ook PostNL is het niet toegestaan cadeautjes uit te delen zonder dat de Belastingdienst betrokken is.
[..]

Ik heb het op oude loonstrookjes gecontroleerd en wat er dan staat is "eenmalige uitkering netto", het staat dan in het zelfde rijtje als de smartphonevergoeding en de postbezorgersvergoeding, en het wordt niet bij het SV-loon geteld. Voor zover ik weet mag een werkgever ook onder voorwaarden onbelaste bonussen uitkeren aan het personeel. De werkgever betaalt in dat geval zelf de verschuldigde belasting en sociale premies.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196812998
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 22:06 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Van het moment ziek melden tot 100% beter melden krijg je het 13weeks gemiddelde betaald. Dus ook tijdens reintegratie. Stel in je laatste week van reintegratie sta je nog maar op 1% ziek krijg je dus nog steeds je 13weeks gemiddelde betaald. Echter zie je in je rooster alleen je contracturen staan, Dit heeft er mee te maken dat zodra je je beter meld jou hele 13weeks gemiddelde weg is. (Bij langdurig ziek) Echter kan je gemiddelde niet onder contracturen uitkomen.
Nope, tenzij ze het de laatste jaren veranderd hebben. Ik ben hier paar jaar geleden echt goed veel geld mee misgelopen. 7 maanden ziek thuis, 13 weeks gemiddelde betaald gekregen. Daarna 11 maanden revalidatie met steeds iets meer uren en toen betaalde ze dus alleen contracturen. Dubbel de boot in gegaan omdat de verzekering keek naar omzetverlies in de eerst 6 maanden en niet naar omzetverlies daarna. Heeft me vele gezeik gekost omdat allemaal recht te krijgen weer.

Zijn er meer mensen van wie de optelling van plusuren weer niet kloppen? Tijdvak begon op 30 november. Zou tot en met eind vorige week 6 uur in de plus moeten staan, er staat maar een half uur. (wat mijn standaard ingeroosterde plus tijd is voor 1 week al)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_196815691
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 22:32 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Niet alleen op het rooster, ook het loonstrookje. Alleen wat er op het rooster stond is toen betaald. Daarna een hoop gedoe en gedram.

Er zit wel vaker een verschil tussen hoe het moet en hoe het soms gaat.
Ik ben een aantal maanden ziek geweest en gewoon altijd netjes mijn 13weeks gemiddelde betaald gekregen. Op het loonstrookje staat je 13w gemiddelde dan gewoon geboekt onder meeruren. Als dit bij jou niet het geval is geweest had je dit moeten aangeven bij je teamleider en die had dit dan moeten corrigeren.
pi_196815726
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 23:27 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Nope, tenzij ze het de laatste jaren veranderd hebben. Ik ben hier paar jaar geleden echt goed veel geld mee misgelopen. 7 maanden ziek thuis, 13 weeks gemiddelde betaald gekregen. Daarna 11 maanden revalidatie met steeds iets meer uren en toen betaalde ze dus alleen contracturen. Dubbel de boot in gegaan omdat de verzekering keek naar omzetverlies in de eerst 6 maanden en niet naar omzetverlies daarna. Heeft me vele gezeik gekost omdat allemaal recht te krijgen weer.

Zijn er meer mensen van wie de optelling van plusuren weer niet kloppen? Tijdvak begon op 30 november. Zou tot en met eind vorige week 6 uur in de plus moeten staan, er staat maar een half uur. (wat mijn standaard ingeroosterde plus tijd is voor 1 week al)
Zie CAO: 1e 52 weken krijg je 100% doorbetaald. 26 weken daarna 90% en de 26 weken daarna 80%. Of miste je meer salaris dan deze percentages?
pi_196816322
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 23:27 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Nope, tenzij ze het de laatste jaren veranderd hebben. Ik ben hier paar jaar geleden echt goed veel geld mee misgelopen. 7 maanden ziek thuis, 13 weeks gemiddelde betaald gekregen. Daarna 11 maanden revalidatie met steeds iets meer uren en toen betaalde ze dus alleen contracturen. Dubbel de boot in gegaan omdat de verzekering keek naar omzetverlies in de eerst 6 maanden en niet naar omzetverlies daarna. Heeft me vele gezeik gekost omdat allemaal recht te krijgen weer.

Zijn er meer mensen van wie de optelling van plusuren weer niet kloppen? Tijdvak begon op 30 november. Zou tot en met eind vorige week 6 uur in de plus moeten staan, er staat maar een half uur. (wat mijn standaard ingeroosterde plus tijd is voor 1 week al)
Maar elke week dat je langer ziek bent verschuift je 13-weeks gemiddelde toch met 1 week? Je 13-weeks gemiddelde is het gemiddelde over de laatste 13 weken van je contracturen en je meeruren. Iemand die ziek is maakt over het algemeen geen meeruren. Bij iemand die geen meeruren maakt is het 13-weeks gemiddelde gelijk aan zijn contracturen. Dus in principe is het niet vreemd dat iemand na 3 maanden ziekte alleen nog maar de contracturen uitbetaald krijgt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196816455
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 20:46 schreef Stoplichtjuh het volgende:


Dus je bent het beste gewoon 100% ziek, tot je weer volledig kunt werken. Dus niets er tussen. ;)
Leuk bedacht, maar zo werkt het niet in de praktijk. Bij een griepje misschien, waarbij je 1 weekje 100% ziek bent en daarna weer 100% beter, maar niet bij langdurige uitval. Dan kom je op een gegeven moment bij de bedrijfsarts terecht en in een re-integratietraject, en is het de bedoeling dat je steeds iets meer gaat werken. Dus dat percentage ziek wordt geleidelijk steeds lager. Tenzij het echt duidelijk is dat je ziekte blijvend is en re-integratie niet mogelijk, maar dan kun je natuurlijk ook niet ineens opbellen en je weer beter melden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196816651
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Leuk bedacht, maar zo werkt het niet in de praktijk. Bij een griepje misschien, waarbij je 1 weekje 100% ziek bent en daarna weer 100% beter, maar niet bij langdurige uitval. Dan kom je op een gegeven moment bij de bedrijfsarts terecht en in een re-integratietraject, en is het de bedoeling dat je steeds iets meer gaat werken. Dus dat percentage ziek wordt geleidelijk steeds lager. Tenzij het echt duidelijk is dat je ziekte blijvend is en re-integratie niet mogelijk, maar dan kun je natuurlijk ook niet ineens opbellen en je weer beter melden.
Ja ik weet het, had de bedrijfsarts al na anderhalve week aan de lijn.

Maar een betere oplossing is gewoon dat je werkelijkse gemiddelde en je contract uren een beetje in balans zijn. Mocht het nu weer gebeuren, dan praat je over een paar tientjes ipv een paar honderd verschil per week. Dan is het gat in je salaris, iig niet zo heel erg groot. Al doende leert men hé. ;)

Btw mijn loonstrookjes staan online. *O*
Maandag maar eventjes bellen naar HR, een beetje vaag PBZ strookje. -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door Stoplichtjuh op 19-12-2020 10:04:14 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  zaterdag 19 december 2020 @ 10:01:52 #104
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_196816935
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar elke week dat je langer ziek bent verschuift je 13-weeks gemiddelde toch met 1 week? Je 13-weeks gemiddelde is het gemiddelde over de laatste 13 weken van je contracturen en je meeruren. Iemand die ziek is maakt over het algemeen geen meeruren. Bij iemand die geen meeruren maakt is het 13-weeks gemiddelde gelijk aan zijn contracturen. Dus in principe is het niet vreemd dat iemand na 3 maanden ziekte alleen nog maar de contracturen uitbetaald krijgt.
Nee, de eerst paar maanden krijg je gewoon je 13 weeks gemiddelde. Dus ook met overuren. Daarna begon ik met 1 uur per week werken en kwam er om de week een uur bij. Dan zak je heel snel naar je contracturen. Vervolgens na een jaar zakt je uitbetaling nog eens naar 70% van je loon (als je dan nog niet volledig werkt).
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_196817097
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:01 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Nee, de eerst paar maanden krijg je gewoon je 13 weeks gemiddelde. Dus ook met overuren. Daarna begon ik met 1 uur per week werken en kwam er om de week een uur bij. Dan zak je heel snel naar je contracturen. Vervolgens na een jaar zakt je uitbetaling nog eens naar 70% van je loon (als je dan nog niet volledig werkt).
Maar je 13-weeks gemiddelde wordt toch berekend over de afgelopen 13 weken? Dus dat verandert elke week. Dat kun je ook zien op je rooster op Mijn Werk. Dat wordt berekend over je contracturen en je overuren, maar iemand die ziek is maakt in de regel geen overuren, zodat elke week dat 13-weeks gemiddelde een klein beetje lager uitvalt, net zolang tot het even hoog is als je contracturen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196817173
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:40 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Ja ik weet het, had de bedrijfsarts al na anderhalve week aan de lijn.

Maar een betere oplossing is gewoon dat je werkelijkse gemiddelde en je contract uren een beetje in balans zijn. Mocht het nu weer gebeuren, dan praat je over een paar tientjes ipv een paar honderd verschil per week. Dan is het gat in je salaris, iig niet zo heel erg groot. Al doende leert men hé. ;)

Btw mijn loonstrookjes staan online. *O*
Maandag maar eventjes bellen naar HR, een beetje vaag PBZ strookje. -O-
Klopt. De beste manier om die geleidelijke inkomensachteruitgang bij ziekte te voorkomen is een contractvergroting claimen als je structureel meeruren draait
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196818403
Las trouwens ook in een OR verslag iets over dat de tassen zonder overleg groter gemaakt zijn. Yay :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196821092
Bij ziekte krijg je je contracturen uitbetaald + het 13weeksgemiddelde van je gewerkte meeruren. De eerste week krijg je dus inderdaad je 13weeks uitbetaald, maar daarna zal dat langzaam omlaag gaan tot je na 13 weken alleen je contracturen krijgt.

Als je kort ziek bent lijkt het dus alsof je je 13weeks betaald krijgt, maar de rekensom erachter is net iets anders.

En na 1 jaar zak je inderdaad fors omdat je dan geen 100% meer krijgt.
  zaterdag 19 december 2020 @ 15:25:34 #109
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_196821884
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar je 13-weeks gemiddelde wordt toch berekend over de afgelopen 13 weken? Dus dat verandert elke week. Dat kun je ook zien op je rooster op Mijn Werk. Dat wordt berekend over je contracturen en je overuren, maar iemand die ziek is maakt in de regel geen overuren, zodat elke week dat 13-weeks gemiddelde een klein beetje lager uitvalt, net zolang tot het even hoog is als je contracturen.
Je gemiddelde daalt gewoon niet na die 13 weken. In mijn geval was het contracturen 12,5 per week, 4 uur elke week aan overuren werden elke week gewoon automatisch overgenomen. Daalt niet, stijgt niet.
Pas na die 7 maanden ging het heel rap naar beneden. Toen werkt ik 1 uur per week. Is 12,5 uur zonder die 4 overuren en dan verdwijnen die zo. Vervolgens werd het na een jaar 70% van je contracturen. Dus nog lager.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_196821940
Dat nieuwsbericht ook weer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196822433
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:51 schreef VixenFromHell het volgende:
Las trouwens ook in een OR verslag iets over dat de tassen zonder overleg groter gemaakt zijn. Yay :')
daar vind ik als postverdeler ook iets van, dus bij mij gaan ze echt niet tot de zwarte streep als het zware zut is
pi_196824394
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:25 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Je gemiddelde daalt gewoon niet na die 13 weken. In mijn geval was het contracturen 12,5 per week, 4 uur elke week aan overuren werden elke week gewoon automatisch overgenomen. Daalt niet, stijgt niet.
Pas na die 7 maanden ging het heel rap naar beneden. Toen werkt ik 1 uur per week. Is 12,5 uur zonder die 4 overuren en dan verdwijnen die zo. Vervolgens werd het na een jaar 70% van je contracturen. Dus nog lager.
Mijn excuses. Ik heb mij vergist. In principe is het 13-weeks gemiddelde een getal dat elke week verandert, maar bij ziekte is het anders. In dat geval geldt het 13-weeks gemiddelde zoals dat er voor stond op je eerste ziektedag. (Artikel 8.4.4 van de CAO). Wel mag PostNL als dit 13-weeks gemiddelde onredelijk laag of hoog is in plaats daarvan het 6-maands gemiddelde nemen.

Wel is het zo dat vanaf na een half jaar ziekte PostNL niet meer volledig hoeft door te betalen. Dan zakt je loon baar 90% en na nog een half jaar naar 80%.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196824688
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar elke week dat je langer ziek bent verschuift je 13-weeks gemiddelde toch met 1 week? Je 13-weeks gemiddelde is het gemiddelde over de laatste 13 weken van je contracturen en je meeruren. Iemand die ziek is maakt over het algemeen geen meeruren. Bij iemand die geen meeruren maakt is het 13-weeks gemiddelde gelijk aan zijn contracturen. Dus in principe is het niet vreemd dat iemand na 3 maanden ziekte alleen nog maar de contracturen uitbetaald krijgt.
Nee, je moet het zo zien. Het 13w gemiddelde word bevroren zolang je ziek bent en dit is je salaris tot je 100% beter bent. Zo is het ook vastgelegd in het CAO. Op de "achtergrond" word je 13w gemiddelde wel afgebouwd wat volkomen logisch is want stel jij bent een jaar ziek en je meld je beter, Kan het niet zo zijn dat je je een week later opnieuw ziek meld en nog steeds het 13w gemiddelde van een jaar geleden in het systeem staat. Je begint dus bij 100% beter melding weer op je contracturen zonder 13w gemiddelde.

Maar jou 13w gemiddelde dient ten alle tijden uitbetaald te worden zolang je ziek bent.
pi_196824816
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:13 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Nee, je moet het zo zien. Het 13w gemiddelde word bevroren zolang je ziek bent en dit is je salaris tot je 100% beter bent. Zo is het ook vastgelegd in het CAO. Op de "achtergrond" word je 13w gemiddelde wel afgebouwd wat volkomen logisch is want stel jij bent een jaar ziek en je meld je beter, Kan het niet zo zijn dat je je een week later opnieuw ziek meld en nog steeds het 13w gemiddelde van een jaar geleden in het systeem staat. Je begint dus bij 100% beter melding weer op je contracturen zonder 13w gemiddelde.

Maar jou 13w gemiddelde dient ten alle tijden uitbetaald te worden zolang je ziek bent.
Zie mijn bericht van 17:54 ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196824961
Ik ben zelf trouwens ook langdurig ziek geweest, en ik heb toch even uit nieuwsgierigheid mijn oude loonstrookjes erbij gepakt. Nu begrijp ik ook waarom er bij mij nog steeds elke keer "uitbetaalde meeruren" bij stonden, ofschoon ik helemaal geen meeruren maakte. Maar dat was kennelijk de manier om op dat 13-weeks gemiddelde uit te komen. De eerste 4 maanden dat ik ziek was stond daar elke keer ongeveer hetzelfde bedrag, wat redelijk overeen kwam met het 13-weeks gemiddelde van toen ik ziek werd. Daarna is het ineens mis gegaan en stonden er nog weel meeruren, maar veel te weinig. Na 2 maanden hebben ze dat kennelijk gemerkt, en vervolgens stonden er elke keer herrekeningen op de loonstrookjes en kreeg ik een aantal malen een paar honderd euro extra.

Ik heb het even over al die maanden uitgerekend, en volgens mij klopte het uiteindelijk wel aardig.

Ik weet wel dat toen ik weer 100% beter was en weer gewoon m'n contracturen maakte ik minder verdiende per maand dan toen ik nog ziek was.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196843586
Loonstrookje van deze maand staat online. De loonsverhogingen van de nieuwe '''grote CAO'' staan er al in.
pi_196844814
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:05 schreef KoningKroepoek het volgende:
Loonstrookje van deze maand staat online. De loonsverhogingen van de nieuwe '''grote CAO'' staan er al in.
Loonsverhoging was een paar dagen na het akkoord, al via mijnHR (of hoe heet ut) zichtbaar. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196845075
De "eenmalige uitkering van 0,5 procent in december 2020" zit er ook bij.
pi_196846504
Edit- vorige maand was dat schijnbaar al :')

Die 0,5% heb ik niet.

[ Bericht 18% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 20-12-2020 19:01:10 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_196848198
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 18:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Edit- vorige maand was dat schijnbaar al :')

Die 0,5% heb ik niet.
Postbezorgers verrekening was volgens mij vorige maand en de maand er voor was verhoging uurloon dacht ik en in januari weer een keer. ;)

Edit: En in februari voor de grote CAO.

In drie maanden tijd, heb ik drie loonsverhogingen. :P

Alleen echt rijker ga ik er volgens mij niet van worden. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Stoplichtjuh op 20-12-2020 19:53:02 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196857731
Niet dat ik bericht heb gehad met deadline verlenging, maar ook nu is het verlof nog altijd niet goed of afgekeurd :')
Als ik me niet vergis, had iemand hier aangegeven dat het dan ipv de 7e, de 21e duidelijk moest zijn. 2 weken later.

Nouja, ze hoeven sowieso niet meer aan te komen met een NEE, of .. kun je schuiven? _O- niets gehoord, dus dat stond 2 weken geleden dan al vast.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 21 december 2020 @ 11:33:24 #122
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196858111
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 23:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb het op oude loonstrookjes gecontroleerd en wat er dan staat is "eenmalige uitkering netto", het staat dan in het zelfde rijtje als de smartphonevergoeding en de postbezorgersvergoeding, en het wordt niet bij het SV-loon geteld. Voor zover ik weet mag een werkgever ook onder voorwaarden onbelaste bonussen uitkeren aan het personeel. De werkgever betaalt in dat geval zelf de verschuldigde belasting en sociale premies.
Dan zal het wellicht uit de WKR-ruimte komen. Maar dan is het onbelast, is er geen sprake van een nettobedrag (dat impliceert dat er ook bruto in het spel is) en draagt de werkgever derhalve ook niets af.

Als er geen ruimte is binnen de WKR, zou PostNL 80 procent belasting er over moeten betalen en iets zegt me dat ze daar niet op zitten te wachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zelva op 21-12-2020 11:39:33 ]
pi_196862484
Hoe zit dat eigenlijk met die uren op een feestdag? Want er staat nu iets van 5,5 uur op het rooster en dat is natuurlijk veel minder dan mijn contract. Worden die dan gevuld met de overuren van eg vorige week?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_196863745
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die uren op een feestdag? Want er staat nu iets van 5,5 uur op het rooster en dat is natuurlijk veel minder dan mijn contract. Worden die dan gevuld met de overuren van eg vorige week?
Je krijgt het 13-weeks-gemiddelde van die dag toch? Dat wordt volgende week of zo ingevuld. Dat kun je op mijnwerk of zo dan controleren.
pi_196863848
Oh ja. Dat bedacht ik me ook nog mbt mijn collega en te weinig uren op zaterdag 2e kerstdag. Hoe ziet die dat nu dan al :? vreemd.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196864338
Hoezo vandaag voor de Y-wijken maar 65% van de woensdagtijd? Het was enorm veel! Ook stonden er toch weer her en der bakken met Kerststerren bij. Die zouden zogenaamd voor nieuwe of verhuisde klanten zijn. Hmm.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196866939
Qua volume klopte het ook wel, maar met die kerstkaartjes sloeg ik maar weinig adressen over.

Zelf had ik zaterdag de kerststerrenverrassing: 13 tassen, naast nog 9 tassen pakjes en post.
pi_196872096
De massale sluiting van retailers was zoals voorspeld te merken.

Ondernemers die niet bij hun vaste adres terecht konden, kwamen dus oa. bij onze BuBa. Ondertussen veroorzaken ze wel een kleine chaos @ LoLa. :P

Maar gelukkig waren er wel voldoende extra vrachtwagens, dus alles is ook nog redelijk op tijd vertrokken. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196876424
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:25 schreef Stoplichtjuh het volgende:
De massale sluiting van retailers was zoals voorspeld te merken.

Ondernemers die niet bij hun vaste adres terecht konden, kwamen dus oa. bij onze BuBa. Ondertussen veroorzaken ze wel een kleine chaos @ LoLa. :P

Maar gelukkig waren er wel voldoende extra vrachtwagens, dus alles is ook nog redelijk op tijd vertrokken. :)
Uiteraard staat op Mijn Werk het bericht dat de meeste PostNL-punten gewoon open zijn. Misschien bedoelen ze 51%

Als je door een gesloten retailer je geen-gehoorpakjes niet kwijt kunt, moet je ze op "niet in mijn tas" zetten (nu zijn de meeste geen-gehoorpakjes van die belchinezen, die hoef je niet te scannen en kun je dus ook niet op "niet in tas" zetten, maar goed).

Vervolgens moet je nog 2 aanbiedpogingen doen, en na de derde poging gaat het pakje retour ovv "geweigerd". Maar als het dus wel een scanpakje betreft, dan ziet de ontvanger in de app staan "bezorger onderweg", komt thuis, vindt geen pakje in de bus en ook geen kennisgeving, vervolgens staat er nog 2 dagen lang dat het pakje onderweg is, waarna de status ineens verandert in "geweigerd/retour afzender".

Vroeger hadden we nog kennisgevingen met "we troffen u niet thuis aan, het pakje wordt morgen nogmaals aangeboden".

Ik ga dat maar zelf op de kennisgevingen zetten, denk ik, want anders verwacht ik veel klachten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196881034
4 zakken pakjes, collega zelfs 6. Gemiddelde wijken qua grootte. Fijn :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196881783
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:52 schreef VixenFromHell het volgende:
4 zakken pakjes, collega zelfs 6. Gemiddelde wijken qua grootte. Fijn :')
4? meeste bij mij in de unit was vandaag gemiddeld 6 (uitschieters waren 11) en had 3 mensen op 13 kasten die continue pakjes aan het zetten waren omdat gewoon voorbereiders dat er echt niet bij kunnen hebben....
pi_196882234
Ooooh dan heb ik nog mazzel :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 22 december 2020 @ 16:10:36 #133
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_196883949
En hoeveel was er niet weg uiteindelijk?
Had er hier 61 in mijn lijst staan. Maar heb er maar 32 gescanned. Dus d'r mist nog wel veel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_196885317
Hier mensen met Y wijken veelal geen pakjestassen. Fijn voor de mensen die daar morgen lopen, krijgen die ze zeker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet morgen een Y wijk met allemaal flats, waar men niet naar beneden wil en de retailer nu wel dicht is :'(

[ Bericht 23% gewijzigd door VixenFromHell op 22-12-2020 17:45:31 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196889582
Mijn Y wijk viel idd mee vandaag, maar er zat wel 1 pakjestas bij. Afgelopen zaterdag had iemand 2 wijken met totaal 26 tassen, waarvan 15 pakjestassen -O- :X
Maar ja dan flikkert Sipke gewoon een bericht in de app dat het toch wel druk is en bedankt en dan is het zogenaamd weer goed dat ze ons extreem belasten..
Trouwens blij dat ik mij niet had opgegeven voor de maandag, vroeger was het alleen kerstpost en rouw/medisch, nu superdruk met heel veel andere post en zelfs huis aan huis mailingen. En dan gaven ze als basistijd 65% van de piektijd, veel te weinig dus. Dan ga je vrijwillig op je vrije dag werken om mensen toch hun kerstkaartjes op tijd te bezorgen en ben je veel langer bezig dan waarvoor je je opgegeven had om allemaal irrelevante rommel te bezorgen.
pi_196889752
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 14:24 schreef liedetector het volgende:

[..]

4? meeste bij mij in de unit was vandaag gemiddeld 6 (uitschieters waren 11) en had 3 mensen op 13 kasten die continue pakjes aan het zetten waren omdat gewoon voorbereiders dat er echt niet bij kunnen hebben....
Ik had er 2x3, dat is dus twee keer de hele route. Plus nog twee tassen mik alles door elkaar, in totaal acht tassen.

Viel me nog mee, dat er maar een scan pakje voor 60 km verder op was. Gewone post, dat is de laatste tijd echt dagelijks veel stickers plakken.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196892862
Ik begreep ook dat ze bij de gewone pakketten maatregelen nemen om de hoeveelheind te verminderen, maar bij de brievenbuspakjes niet.

Wel fijn, een schouderklopje krijgen we van ze :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196893201
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 20:40 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Ik had er 2x3, dat is dus twee keer de hele route. Plus nog twee tassen mik alles door elkaar, in totaal acht tassen.

Viel me nog mee, dat er maar een scan pakje voor 60 km verder op was. Gewone post, dat is de laatste tijd echt dagelijks veel stickers plakken.
Hele stapels moet ik iedere dag stickeren idd.
I solemnly swear i'm up to no good
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 december 2020 @ 23:10:08 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_196893784
in de goede oude tijd zag je dat niet, omdat er in de (voor)sortering heel veel uitgevist werd. Kaartjes met een verkeerde postcode kwamen meestal dezelfde dag nog aan, zonder dat de afzender en ontvanger iets door hadden.

Daarmee deed je alleen niets aan de oorzaak van het probleem: mensen die de adressen verkeerd opgeschreven hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_196893818
Ik schaam me ook altijd om dat in de bus te gooien, mensen snappen dat niet en kijken je vuil aan :')

Op twitter ook weer 1 vandaag: bezorger gooit post terug want het regent :(
Wat een aannames :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 december 2020 @ 23:14:54 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_196893897
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik schaam me ook altijd om dat in de bus te gooien, mensen snappen dat niet en kijken je vuil aan :')

Op twitter ook weer 1 vandaag: bezorger gooit post terug want het regent :(
Wat een aannames :N
gewoon benoemen hoe het is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_196893939
Grootste probleem daarbij is dat de rode bakken geen eens meer bekeken worden. En daar zitten altijd krankzinnig veel fouten in met kerst.

En met pure wijkkennis was je ook nog een stuk sneller dan nu met verschillende bundels en codeerregels.
pi_196894012
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik schaam me ook altijd om dat in de bus te gooien, mensen snappen dat niet en kijken je vuil aan :')

Op twitter ook weer 1 vandaag: bezorger gooit post terug want het regent :(
Wat een aannames :N
Hahaha ja dat commentaar heb ik ook al een paar keer gehad. Probeer het dan uit te leggen maar vaak willen ze het toch niet horen.
I solemnly swear i'm up to no good
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 december 2020 @ 23:27:17 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_196894149
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:16 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Grootste probleem daarbij is dat de rode bakken geen eens meer bekeken worden. En daar zitten altijd krankzinnig veel fouten in met kerst.

En met pure wijkkennis was je ook nog een stuk sneller dan nu met verschillende bundels en codeerregels.
je kon een VOS-kast behoorlijk vol krijgen met kaartjes in anderhalf uur en bij de hersorteerkast werkten dan andere collega's zich uit de naad om jou van nieuwe voorraad te kunnen voorzien. Mooie tijden waren dat, omdat het kantoor iedere dag weer na de sortering behoorlijk schoon was. Na de invoering van de coderegel kon je dat laatste wel vergeten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_196897606
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 20:34 schreef Bladblazer het volgende:
Mijn Y wijk viel idd mee vandaag, maar er zat wel 1 pakjestas bij. Afgelopen zaterdag had iemand 2 wijken met totaal 26 tassen, waarvan 15 pakjestassen -O- :X
Maar ja dan flikkert Sipke gewoon een bericht in de app dat het toch wel druk is en bedankt en dan is het zogenaamd weer goed dat ze ons extreem belasten..
Trouwens blij dat ik mij niet had opgegeven voor de maandag, vroeger was het alleen kerstpost en rouw/medisch, nu superdruk met heel veel andere post en zelfs huis aan huis mailingen. En dan gaven ze als basistijd 65% van de piektijd, veel te weinig dus. Dan ga je vrijwillig op je vrije dag werken om mensen toch hun kerstkaartjes op tijd te bezorgen en ben je veel langer bezig dan waarvoor je je opgegeven had om allemaal irrelevante rommel te bezorgen.
Hoe ze bij 65% van de piekdagtijd zijn gekomen is mij een raadsel, dat is zo ongeveer de daldagtijd. Bij ons was iedereen veel langer bezig: mensen waren voor 3 uur ingeroosterd, en vervolgens minstens 5 uur bezig. De reactie vanuit het bedrijf was dat er meer kerstpost was dan ze verwacht hadden. Ik heb mijn twijfels bij die verklaring, want als ze echt verwachtten dat je het in de tijd van een daldag had kunnen bezorgen dan hadden ze dus ook de hoeveelheid post van een daldag verwacht. En dan hadden ze daar echt geen extra bezorgdag voor ingelast.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196897651
Hier waren de mensen met Y wijken inderdaad ook de hele middag bezig maandag :{
En ik begreep dat gisteren iedereen met een X wijk hier er net zoals ik er gewoon 2x zo lang over gedaan heeft.

Ben ook benieuwd hoe dal die X wijken gaan zijn 2-1, ik heb dan een Y wijk dus ik weet iig dat ik een piekdag kan verwachten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196898024
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 09:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier waren de mensen met Y wijken inderdaad ook de hele middag bezig maandag :{
En ik begreep dat gisteren iedereen met een X wijk hier er net zoals ik er gewoon 2x zo lang over gedaan heeft.

Ben ook benieuwd hoe dal die X wijken gaan zijn 2-1, ik heb dan een Y wijk dus ik weet iig dat ik een piekdag kan verwachten.
Ik had me wel aangemeld, maar wegens succes teveel bezorgers en hoefde ik niet. Tot er een paar zich ziek hadden gemeld, toch twee Y wijken. De ene 10% en de andere ruim 50% geplust.

Gisteren mijn X wijk, was dik 65% plustijd, al is het de laatste tijd op dinsdag en donderdag vaak dat ik drie keer moet herladen. Terwijl dat de laatste jaren, zogoed als altijd maar een keer was.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196898134
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 23:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik schaam me ook altijd om dat in de bus te gooien, mensen snappen dat niet en kijken je vuil aan :')

Op twitter ook weer 1 vandaag: bezorger gooit post terug want het regent :(
Wat een aannames :N
Vier van de vijf dagen, gaat het s'avonds terug naar de PostNL locatie.

Die ene dag die over blijft gaat in het busje bij een retailer. Die dan standaard vraagt: zijn ze weer aan het prutsen geweest? En ja! Fucking Friesland/Den Haag/Maastricht als antwoord krijgt. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  woensdag 23 december 2020 @ 16:47:48 #149
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196905668
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 22:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hele stapels moet ik iedere dag stickeren idd.
Vond het altijd zo 'leuk' om een sticker te moeten plakken op een kerstkaartje waardoor mensen niet eens de tekst meer konden lezen.
pi_196906269
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 16:47 schreef Zelva het volgende:

[..]

Vond het altijd zo 'leuk' om een sticker te moeten plakken op een kerstkaartje waardoor mensen niet eens de tekst meer konden lezen.
Stickers die over de tekst heen zitten.. een klacht die veel voorbij komt op twitter :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 december 2020 @ 17:53:30 #151
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196906885
Hoi

Ik heb een vraagje, en hoop dat jullie mee kunnen denken.

Ik wil door omstandigheden absoluut niet dat er pakketten Bij de buren afgeleverd worden. Heb dit ook ophangen op de voordeur en op de brievenbus .
Echter onze pakketbezorger heeft hier geen boodschap aan, wat tot gevolg heeft dat ik pakketten die gestuurd worden niet ontvang, en ook niet krijg als ik deze wil ophalen.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat dit niet meer gebeurd.

Dit gebeurt zelfs als je aangeeft dat je alleen thuis bezorgd wilt krijgen, dus als ik zelf bestel laat ik het bij een pakket punt komen maar er komt soms ook wel eens iets dat ik niet zelf versteld heb, maar van een werkgever oid komt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196907092
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:53 schreef Ynske het volgende:
Hoi

Ik heb een vraagje, en hoop dat jullie mee kunnen denken.

Ik wil door omstandigheden absoluut niet dat er pakketten Bij de buren afgeleverd worden. Heb dit ook ophangen op de voordeur en op de brievenbus .
Echter onze pakketbezorger heeft hier geen boodschap aan, wat tot gevolg heeft dat ik pakketten die gestuurd worden niet ontvang, en ook niet krijg als ik deze wil ophalen.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat dit niet meer gebeurd.

Dit gebeurt zelfs als je aangeeft dat je alleen thuis bezorgd wilt krijgen, dus als ik zelf bestel laat ik het bij een pakket punt komen maar er komt soms ook wel eens iets dat ik niet zelf versteld heb, maar van een werkgever oid komt.
Ik zou een klacht indienen bij PostNL tegen deze chauffeur.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196907191
Hm. Alleen als de afzender echt voor de optie 'alleen huisadres' heeft gekozen, doet de bezorger iets fout. De bezorger hoeft dergelijke verzoeken van de geadresseerde niet op te volgen namelijk :X maar ik begrijp dat ook zendingen met deze vermelding bij de buren terecht komen? Daar kun je een klacht over indienen ja.

Wel heel lastig want deze situatie komt vaker voor :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196907292
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 18:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm. Alleen als de afzender echt voor de optie 'alleen huisadres' heeft gekozen, doet de bezorger iets fout. De bezorger hoeft dergelijke verzoeken van de geadresseerde niet op te volgen namelijk :X maar ik begrijp dat ook zendingen met deze vermelding bij de buren terecht komen? Daar kun je een klacht over indienen ja.

Wel heel lastig want deze situatie komt vaker voor :{
Zijn die regels veranderd? Ik heb toen ik vele jaren geleden in dienst kwam geleerd dat je aan briefjes van de geadresseerde in principe wel gehoor moest geven mits de briefjes binnen hingen (want een briefje aan de buitenkant kan natuurlijk iedereen daar hebben opgehangen) en de verzoeken redelijk van aard waren. Dus niet: ik ben op de koffie bij mijn moeder die 5 straten verderop woont, breng het pakje maar daar naartoe.

Ik heb wel het idee dat Pakketten inmiddels zo overspoeld wordt door pakjes dat ze zich in alle mogelijke bochten wringen om het kwijt te raken. Bij mij in de flat gaat het ook van kwaad tot erger: soms worden gewoon alle pakjes voor de hele flat in de centrale hal gemieterd zo van "zoek het maar uit". Overigens is het niet alleen PostNL die dit doet, ook DHL Parcel (voorheen Selektvracht) heeft hier een handje van.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196907386
De klantenservice.. die heeft het natuurlijk wel eens mis zoals we hier al eens constateerden ;), maar dit antwoord geven ze al een paar jaar. Heel ruk als je een conflict hebt oid met je buren, want je bent afhankelijk van de afzender hierin dan. Als die dit niet aangeeft, dan mag bezorging bij buren. Zo simpel stellen ze het..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196907540
Ik heb vandaag de pakketbezorger van PostNL een enveloppe gegeven met een kerstkaart en een tientje erin. Hier komt altijd dezelfde en die doet het supergoed!
pi_196907714
Lief van je Bloody Mary :)

Sommige van mijn collega's hebben ook wat leuks gekregen.

Ik kreeg een "wat kijk je boos" tijdens mijn tweede Y wijk in de stromende regen vandaag :')

Ik keek niet boos trouwens als ik mijn gezicht ontspannen heb is dat nou eenmaal hoe die kop er uit ziet.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_196907730
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 16:47 schreef Zelva het volgende:

[..]

Vond het altijd zo 'leuk' om een sticker te moeten plakken op een kerstkaartje waardoor mensen niet eens de tekst meer konden lezen.
Ik probeer dat echt altijd zo goed mogelijk te doen.
I solemnly swear i'm up to no good
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 december 2020 @ 18:57:21 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_196907995
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:53 schreef Ynske het volgende:
Hoi

Ik heb een vraagje, en hoop dat jullie mee kunnen denken.

Ik wil door omstandigheden absoluut niet dat er pakketten Bij de buren afgeleverd worden. Heb dit ook ophangen op de voordeur en op de brievenbus .
Echter onze pakketbezorger heeft hier geen boodschap aan, wat tot gevolg heeft dat ik pakketten die gestuurd worden niet ontvang, en ook niet krijg als ik deze wil ophalen.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat dit niet meer gebeurd.

Dit gebeurt zelfs als je aangeeft dat je alleen thuis bezorgd wilt krijgen, dus als ik zelf bestel laat ik het bij een pakket punt komen maar er komt soms ook wel eens iets dat ik niet zelf versteld heb, maar van een werkgever oid komt.
Pakketbus bij de deur plaatsen? Pakket erin, bus op slot, waarna je deze met een eigen sleutel kunt openen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_196910692
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 18:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb vandaag de pakketbezorger van PostNL een enveloppe gegeven met een kerstkaart en een tientje erin. Hier komt altijd dezelfde en die doet het supergoed!
ik las ergens dat een hele wijk met bewoners een inzameling hadden gehouden, voor de bezorgers daar,allebei kregen ze 320euro plus een cadeau
pi_196910875
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:53 schreef Ynske het volgende:
Hoi

Ik heb een vraagje, en hoop dat jullie mee kunnen denken.

Ik wil door omstandigheden absoluut niet dat er pakketten Bij de buren afgeleverd worden. Heb dit ook ophangen op de voordeur en op de brievenbus .
Echter onze pakketbezorger heeft hier geen boodschap aan, wat tot gevolg heeft dat ik pakketten die gestuurd worden niet ontvang, en ook niet krijg als ik deze wil ophalen.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat dit niet meer gebeurd.

Dit gebeurt zelfs als je aangeeft dat je alleen thuis bezorgd wilt krijgen, dus als ik zelf bestel laat ik het bij een pakket punt komen maar er komt soms ook wel eens iets dat ik niet zelf versteld heb, maar van een werkgever oid komt.
De oplossing wat ze (ooit) "pakje gemak" noemen, rechtstreeks naar het afhaalpunt laten sturen.

Volgens mij had ik maar de helft van je berichtje gelezen. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Stoplichtjuh op 23-12-2020 20:54:22 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 december 2020 @ 21:14:07 #162
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196911759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 18:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zou een klacht indienen bij PostNL tegen deze chauffeur.
Maar gedaan ja.
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2020 18:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Pakketbus bij de deur plaatsen? Pakket erin, bus op slot, waarna je deze met een eigen sleutel kunt openen?
Ik ga dit inderdaad overwegen
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:46 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

De oplossing wat ze (ooit) "pakje gemak" noemen, rechtstreeks naar het afhaalpunt laten sturen.

Volgens mij had ik maar de helft van je berichtje gelezen. :P
Pakje gemak werkt idd maar daar zijn de andere pakketten niet mee bezorgd.

Ben benieuwd of het kerstpakket ooit nog boven water gaat komen...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196913580
Tipje: maak voor de zekerheid ook een UPS account aan. Daar kun je instellen dat niets bij je thuis bezorgd moet worden en het gaat dan gelijk naar het UPS afhaalpunt. Ik gebruik het samen met de SMS service, omdat een paar Duitse winkels standaard met UPS versturen. Tot zover werkt het gewoon goed. :Y

PostNL is het zelf met een test groep ook aan het testen. Hopelijk voeren ze het ook zo snel mogelijk in. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196916354
Ugh, volgende week 3 keer een loterijmailing.. en npl prijzen in een aantal wijken :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196916878
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 17:53 schreef Ynske het volgende:
Hoi

Ik heb een vraagje, en hoop dat jullie mee kunnen denken.

Ik wil door omstandigheden absoluut niet dat er pakketten Bij de buren afgeleverd worden. Heb dit ook ophangen op de voordeur en op de brievenbus .
Echter onze pakketbezorger heeft hier geen boodschap aan, wat tot gevolg heeft dat ik pakketten die gestuurd worden niet ontvang, en ook niet krijg als ik deze wil ophalen.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat dit niet meer gebeurd.

Dit gebeurt zelfs als je aangeeft dat je alleen thuis bezorgd wilt krijgen, dus als ik zelf bestel laat ik het bij een pakket punt komen maar er komt soms ook wel eens iets dat ik niet zelf versteld heb, maar van een werkgever oid komt.
Je kost deze chauffeur ranzig veel geld.........
speak only if it improves the silence.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 24 december 2020 @ 07:30:21 #166
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196918291
quote:
3s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:33 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Je kost deze chauffeur ranzig veel geld.........
Want?

Ik hoef me niet te laten intimideren door de buren en pakketten kwijt te raken.
Dat hij ze dan lekker achterlaat bij het postnl punt bij de bruna, voor mij ook prima.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196918399
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 07:30 schreef Ynske het volgende:

[..]

Want?

Ik hoef me niet te laten intimideren door de buren en pakketten kwijt te raken.
Dat hij ze dan lekker achterlaat bij het postnl punt bij de bruna, voor mij ook prima.
maar waarom dan niet alles standaard laten afleveren bij een pakketpunt? of kun je dat je baas niet vertellen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 24 december 2020 @ 08:43:56 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196918900
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 07:43 schreef liedetector het volgende:

[..]

maar waarom dan niet alles standaard laten afleveren bij een pakketpunt? of kun je dat je baas niet vertellen?
dat is aangegeven.
Ik kan er toch niets aan doen dat mijn baas daar niets mee doet.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196919142
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Ugh, volgende week 3 keer een loterijmailing.. en npl prijzen in een aantal wijken :(
Wtf twee dagen achter elkaar PCL! :(
Plus dat ze mijn halve rooster hebben aangepast, wat een takke rooster. Zaterdag daldag voor X en piek voor Y? Dat is iig een bezwaar dag. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196919260
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:05 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Wtf twee dagen achter elkaar PCL! :(
Plus dat ze mijn halve rooster hebben aangepast, wat een takke rooster. Zaterdag daldag voor X en piek voor Y? Dat is iig een bezwaar dag. :P
Ja een oudjaars en nieuwjaarsmailing, eikels. Ik heb zaterdag een grote Y wijk waar dus die prijs gevallen is. Hopelijk zitten er dan niet veel bij. Wanneer is dat rooster aangepast? Had dinsdag af moeten zijn en dan kon je tussen 11 en 13 bezwaar maken :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196919513
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:14 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja een oudjaars en nieuwjaarsmailing, eikels. Ik heb zaterdag een grote Y wijk waar dus die prijs gevallen is. Hopelijk zitten er dan niet veel bij. Wanneer is dat rooster aangepast? Had dinsdag af moeten zijn en dan kon je tussen 11 en 13 bezwaar maken :')
Weet niet, het viel me gisteren pas op.
Het was eerst gewoon mijn saaie, maar lekker vertrouwde standaard rooster en nu zitten er een paar dagen tussen waarvan je zegt #&!? :'(
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196919550
Oei, wel een naaistreek :o ik was zelf wel vergeten om te kijken in dat tijdvak. Eerste uur andere verplichtingen en tweede uur was ik al aan het werk :') maar hier gelukkig geen naaierij.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196919684
Binnen kunnen ze ook het gewone ritme van planningen aanhouden, maar bij bezorgen, nee daar moet er weer wat nieuws bedacht worden. :N
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196919792
Komt omdat je normaal vandaag na 18.00 je rooster krijgt en bezwaar maakt, maar de planning werkt dan pas dinsdag weer. Dus daarom die aangepaste, maar zeer onhandige, werkwijze. Of doelde je gewoon erop dat ze van jouw normale rooster afwijken? Dat is wel stom ja, zeker op zo'n moment :X

Ook nog altijd 3 weken aan verlof niet beoordeeld. Ben wel benieuwd wanneer ze daar over gaan mailen, al heb ik daar verder geen boodschap meer aan. Maar het argument zal wel zijn dat het te druk was :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196920248
Ja, goed kan het een beetje begrijpen. Maar hou je dan ook aan dat twee weken vantevoren rooster en bel ff als je gaat lopen trekken. Bellen doen ze de laatste tijd ook alleen nog maar als ze op de zelfde dag gaan lopen mieren.

Eigenlijk erger ik me beide en ook aan het keuze menu, druk 1 en ... :(
:P

[ Bericht 0% gewijzigd door Stoplichtjuh op 24-12-2020 10:42:51 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196924531
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2020 18:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Pakketbus bij de deur plaatsen? Pakket erin, bus op slot, waarna je deze met een eigen sleutel kunt openen?
Zo eentje zag ik laatst ook bij het bezorgen, onhandig ontwerp, als er dus eenmaal een pakje in gedaan is en dan even later een andere bezorgdienst met een pakje komt kan die m er niet meer in doen, tenzij de bewoner snel is met de bus legen.
Bussen met 'dubbele vloer' lijken mij veel handiger, die heb ik wel vaker gezien. Op het moment dat je de klep open doet gaat de dubbele vloer dicht waardoor je niet bij het onderste vak kan. Op het moment dat de klep weer dicht doet gaat de dubbele vloer weer open waardoor het pakje doorglijdt naar het onderste vak. Zo kunnen er dus meerdere malen pakjes bezorgd worden zonder dat de pakjes voor het grijpen liggen of de bewoner tussentijds moet legen.
pi_196925979
Omdat jullie het hebben over het rooster, heb ik het ook maar even gecheckt. Bij mij hebben ze ook een beetje gegoocheld. Geboden op twee open lopen, beide afgewezen. Nu zie ik ze beide wijken ineens toch in mijn rooster staan. |:(

Hebben jullie nog leuke dingen van bewoners gekregen? Ik heb bij elkaar toch 85 euro en een pakketje met allerlei chocolaatjes gekregen. Dat is toch al meer dan de minimale coronabonus die we van PostNL krijgen.
pi_196926449
Als flexibele.. bijna nooit. Wel hebben collega's lekkers gedeeld met het depot en hebben we wat van de teamleider gehad.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 december 2020 @ 17:24:45 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_196927172
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 14:55 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

Zo eentje zag ik laatst ook bij het bezorgen, onhandig ontwerp, als er dus eenmaal een pakje in gedaan is en dan even later een andere bezorgdienst met een pakje komt kan die m er niet meer in doen, tenzij de bewoner snel is met de bus legen.
Bussen met 'dubbele vloer' lijken mij veel handiger, die heb ik wel vaker gezien. Op het moment dat je de klep open doet gaat de dubbele vloer dicht waardoor je niet bij het onderste vak kan. Op het moment dat de klep weer dicht doet gaat de dubbele vloer weer open waardoor het pakje doorglijdt naar het onderste vak. Zo kunnen er dus meerdere malen pakjes bezorgd worden zonder dat de pakjes voor het grijpen liggen of de bewoner tussentijds moet legen.
Ook een goeie. Zo eentje ben ik in mijn postbodetijd ook wel eens tegengekomen. Is een bus waar behoorlijk veel in kan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_196927246
Fooi is toch voor de folder en weekbladen kiddo's? ;)

* Stoplichtjuh heeft zes flessen 🍷 wijn. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196927321
quote:
14s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ook een goeie. Zo eentje ben ik in mijn postbodetijd ook wel eens tegengekomen. Is een bus waar behoorlijk veel in kan.
Probleem van die pakket kasten is dat ze zo weinig aangeschaft worden. Die dingen zijn er al jaren en je ziet ze nog steeds amper.

Tijd dat er een groene plastic variant komt. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196939002
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 17:36 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Probleem van die pakket kasten is dat ze zo weinig aangeschaft worden. Die dingen zijn er al jaren en je ziet ze nog steeds amper.

Tijd dat er een groene plastic variant komt. :)
Een pakketjes is toch relatief duur en je moet er maar de plek voor hebben op de begane grond. Onze vaste pakketbezorger gooien er dagelijks wel drie pakketten in. Wordt er vandaag niet bezorgd eigenlijk? Hij is nog niet langskomen en ik maak me ook wat zorgen
pi_196940071
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:04 schreef Rafierafie het volgende:
Omdat jullie het hebben over het rooster, heb ik het ook maar even gecheckt. Bij mij hebben ze ook een beetje gegoocheld. Geboden op twee open lopen, beide afgewezen. Nu zie ik ze beide wijken ineens toch in mijn rooster staan. |:(

Hebben jullie nog leuke dingen van bewoners gekregen? Ik heb bij elkaar toch 85 euro en een pakketje met allerlei chocolaatjes gekregen. Dat is toch al meer dan de minimale coronabonus die we van PostNL krijgen.
Lekker hoor!

Ik heb tot nu toe 105 euro fooi een fles wijn en 2 doosjes chocolade gehad 😀 maar het hangt er echt vanaf waar je loopt. Ik loop hier in een nog echt "ouderwets" dorp waar iedereen elkaar kent en de waardering enorm is. Dat is op andere plekken waar ik nog flexibel loop toch anders en daar krijg je eigenlijk nooit echt iets.
pi_196940117
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 09:38 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Een pakketjes is toch relatief duur en je moet er maar de plek voor hebben op de begane grond. Onze vaste pakketbezorger gooien er dagelijks wel drie pakketten in. Wordt er vandaag niet bezorgd eigenlijk? Hij is nog niet langskomen en ik maak me ook wat zorgen
Vandaag word er niet bezorgd nee.
  vrijdag 25 december 2020 @ 10:48:22 #185
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_196940375
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 10:34 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Lekker hoor!

Ik heb tot nu toe 105 euro fooi een fles wijn en 2 doosjes chocolade gehad 😀 maar het hangt er echt vanaf waar je loopt. Ik loop hier in een nog echt "ouderwets" dorp waar iedereen elkaar kent en de waardering enorm is. Dat is op andere plekken waar ik nog flexibel loop toch anders en daar krijg je eigenlijk nooit echt iets.
Ik krijg als vast bezorger in een dorp ook bijna niks. 2 doosjes chocola en 15 euro. Duur dorp in de randstad, daar schijnt het ook iets mee te maken te hebben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_196940450
Ik vond het wel heel triest om van collega's te horen dat ze gemopper kregen over waar een pakje of een brief bleef, terwijl ze iedere keer tot 19.00 of nog later aan het werk waren :( gelukkig hadden ze ook nog een hoop vriendelijke mensen in hun wijk :)

En dan dat gelul overal dat PostNL toch weet dat deze periode altijd druk is en daar rekening mee had moeten houden. Ja, ze hebben ook opgeschaald maar er zijn grenzen. En dat we in deze lockdown zouden zitten met de winkels gesloten, dat hadden ze niet kunnen weten :X mensen hebben echt geen idee he.

Van mij hadden ze de loterijmeuk wel mogen schrappen trouwens :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196946608
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 10:48 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik krijg als vast bezorger in een dorp ook bijna niks. 2 doosjes chocola en 15 euro. Duur dorp in de randstad, daar schijnt het ook iets mee te maken te hebben.
Ik ben vaste bezorger in een dorp in Brabant en heb helemaal niks gekregen behalve wat gemopper ;)

Voor iedereen die wat gekregen heeft lekker van genieten en voor degene die niks hebben gehad ligt echt niet aan jullie :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_196964077
Misschien hebben we toch iets niet helemaal goed gedaan: Kerstgedachte springlevend in Amsterdam: pakketbezorger krijgt 4000 euro :o
Ik weet niet of ik zo'n bedrag zomaar zou kunnen aannemen.
pi_196964447
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:24 schreef Rafierafie het volgende:
Misschien hebben we toch iets niet helemaal goed gedaan: Kerstgedachte springlevend in Amsterdam: pakketbezorger krijgt 4000 euro :o
Ik weet niet of ik zo'n bedrag zomaar zou kunnen aannemen.
Daar zijn ook regels over.. https://mijnpostnl.nl/Ima(...)id_tcm153-167978.pdf

quote:
Voor elk bedrijfssegment en elke afdeling op het hoofdkantoor is het maximaal toegestane bedragvoor geschenken vastgesteld op 50 euro, dan wel het equivalent daarvan in plaatselijke valuta.•Geschenken met een waarde boven de 50 euro (dan wel hetzelfde bedrag in plaatselijke valuta)dienen schriftelijk te worden goedgekeurd door een leidinggevende (bijv. in de vorm van eenbevestiging per e-mail).
Was me niet bewust van de details van dit document trouwens hoor ;) maar de meeste bedrijven hebben wel zoiets vastgelegd in een gedragscode oid.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_196967946
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:39 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Daar zijn ook regels over.. https://mijnpostnl.nl/Ima(...)id_tcm153-167978.pdf
[..]

Was me niet bewust van de details van dit document trouwens hoor ;) maar de meeste bedrijven hebben wel zoiets vastgelegd in een gedragscode oid.
ivm corruptie,ja als je een tientje/uur krijgt, en dan ineens 4k wat niet weet wat niet deert,die gasten gaan weer de media opzoeken niet zo snugger.
pi_196968472
Ik vraag me af of deze pakketbezorger wel bij PostNL in loondienst is. Aan de kleding te zien, denk ik eerder dat hij een ZZP'er of van een subco toko is.

Dan zijn die regeltjes niet zo'n probleem lijkt mij. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_196969301
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 16:17 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Ik vraag me af of deze pakketbezorger wel bij PostNL in loondienst is. Aan de kleding te zien, denk ik eerder dat hij een ZZP'er of van een subco toko is.

Dan zijn die regeltjes niet zo'n probleem lijkt mij. :)
In het filmpje wordt genoemd dat ie pech heeft gehad met zijn bus dit jaar. Dan zal het dus inderdaad gaan om een wit busje.

In mijn bezorggebied was er vorig jaar of het jaar daarvoor een pakketbezorger die vele honderden euro's kreeg van de bewoners in zijn wijk omdat hij ermee zou gaan stoppen vanwege een lagere vergoeding. Hij heeft toen dat geld zonder bezwaar in ontvangst genomen. Op dit moment rijdt hij echter nog steeds elke dag diezelfde wijk. Beetje vreemd verhaal... En zelfs nu plaatsen mensen nog oproepen om geld voor die kerel op te halen voor de kerst.

Ik moet ook zeggen dat ik het best storend vind dat de aandacht van de mensen bijna exclusief uitgaat naar de pakketbezorger en er zelden wordt stilgestaan bij het feit dat de postbezorger ook elke dag door de straat loopt. De bewoners waar ik iets van gekregen heb zijn degenen die ik regelmatig spreek. Voor de rest ben je dan onzichtbaar geloof ik.
pi_196982306
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 17:09 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

In het filmpje wordt genoemd dat ie pech heeft gehad met zijn bus dit jaar. Dan zal het dus inderdaad gaan om een wit busje.

In mijn bezorggebied was er vorig jaar of het jaar daarvoor een pakketbezorger die vele honderden euro's kreeg van de bewoners in zijn wijk omdat hij ermee zou gaan stoppen vanwege een lagere vergoeding. Hij heeft toen dat geld zonder bezwaar in ontvangst genomen. Op dit moment rijdt hij echter nog steeds elke dag diezelfde wijk. Beetje vreemd verhaal... En zelfs nu plaatsen mensen nog oproepen om geld voor die kerel op te halen voor de kerst.

Ik moet ook zeggen dat ik het best storend vind dat de aandacht van de mensen bijna exclusief uitgaat naar de pakketbezorger en er zelden wordt stilgestaan bij het feit dat de postbezorger ook elke dag door de straat loopt. De bewoners waar ik iets van gekregen heb zijn degenen die ik regelmatig spreek. Voor de rest ben je dan onzichtbaar geloof ik.
Ik denk inderdaad dat het komt doordat je als postbezorger minder zichtbaar bent. Een pakketbezorger belt overal aan en heeft veel meer klantcontact.

Ik krijg trouwens zelden wat van bewoners. De afgelopen 10 jaar heb ik 1x een banketstaaf gehad en 1x een doos Merci-chocolaatjes, dat was het wel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_196983165
Daarbij breng je steeds meer zooi waar die mensen helemaal niet op zitten te wachten. Bij diverse adressen kom je alleen nog maar met van die loterij brieven.
pi_196983170
De postbezorger komt omdat de Belastingdienst je betaalt om de blauwe brieven te brengen.
Maar een pakketbezorger schakel je eigenlijk zelf in als je een koerier inhuurt om spullen naar je deur te laten brengen. Dat is wel wat anders.
pi_196983239
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:39 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Daar zijn ook regels over.. https://mijnpostnl.nl/Ima(...)id_tcm153-167978.pdf
[..]

Was me niet bewust van de details van dit document trouwens hoor ;) maar de meeste bedrijven hebben wel zoiets vastgelegd in een gedragscode oid.
Het is een beetje dubbelzinnig geschreven. Het klinkt meer als geschenken in een zakelijke context. Bijvoorbeeld als een grote klant iemand van het hoofdkantoor geld geeft en dan leuke dealtjes verwacht. Niet als zo'n arme sloeber een kerstcadeau krijgt.
pi_196987359
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 17:09 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

In het filmpje wordt genoemd dat ie pech heeft gehad met zijn bus dit jaar. Dan zal het dus inderdaad gaan om een wit busje.

In mijn bezorggebied was er vorig jaar of het jaar daarvoor een pakketbezorger die vele honderden euro's kreeg van de bewoners in zijn wijk omdat hij ermee zou gaan stoppen vanwege een lagere vergoeding. Hij heeft toen dat geld zonder bezwaar in ontvangst genomen. Op dit moment rijdt hij echter nog steeds elke dag diezelfde wijk. Beetje vreemd verhaal... En zelfs nu plaatsen mensen nog oproepen om geld voor die kerel op te halen voor de kerst.

Ik moet ook zeggen dat ik het best storend vind dat de aandacht van de mensen bijna exclusief uitgaat naar de pakketbezorger en er zelden wordt stilgestaan bij het feit dat de postbezorger ook elke dag door de straat loopt. De bewoners waar ik iets van gekregen heb zijn degenen die ik regelmatig spreek. Voor de rest ben je dan onzichtbaar geloof ik.
een postbezorger heeft het veel zwaarder,zeker nu,en namen/nemen heel wat werk uithanden van de pakketboeren.
pi_196992385
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 10:56 schreef bmp80 het volgende:
De postbezorger komt omdat de Belastingdienst je betaalt om de blauwe brieven te brengen.
Maar een pakketbezorger schakel je eigenlijk zelf in als je een koerier inhuurt om spullen naar je deur te laten brengen. Dat is wel wat anders.
De pakketbezorger wordt over het algemeen ingeschakeld door de webshop, niet de bewoners in de wijk. Dan nog kan ik mij voorstellen dat je blijer bent met de pakketbezorger die jou leuke pakjes brengt ipv de postbezorger die jou blauwe brieven brengt. Maar naast blauwe brieven, rekeningen en loterijenspam brengen we ook de tijdschriften/tv gidsen rond die ze graag in de bus ontvangen, de verjaardagskaartjes, rouwkaarten, gewone brieven/kaartjes. Gewoon zakelijke post die misschien niet leuk is maar waar mensen wel op zitten te wachten, zoals een nieuw bankpasje, nieuwe login voor DigiD, een contract dat ondertekend moet worden etc.
Toegegeven, naarmate meer de post digitaal gaat, hoe meer de post in verhouding reclame en spam is, maar er zijn nog genoeg mensen blij om ons te zien verschijnen in de straat. Bovendien krijgen wij ook steeds meer pakjes waar mensen op zitten te wachten.
pi_197012714
nietes
pi_197022054
Vraagje voor de postbezorgers:

Normaliter wordt er op maandag geen post bezorgd.
Maar nu zie ik in de PostNL app dat er vandaag een bubbeltjes envelop bezorgd zou worden (ik verwacht idd die post).

Maar is dat een fout of wordt er vandaag wél post bezorgd?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197024274
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 14:36 schreef StateOfMind het volgende:
Vraagje voor de postbezorgers:

Normaliter wordt er op maandag geen post bezorgd.
Maar nu zie ik in de PostNL app dat er vandaag een bubbeltjes envelop bezorgd zou worden (ik verwacht idd die post).

Maar is dat een fout of wordt er vandaag wél post bezorgd?
Geen bezorger hier, maar ik kreeg wel gewoon post vandaag.
pi_197024536
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 15:36 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Geen bezorger hier, maar ik kreeg wel gewoon post vandaag.
Dan zal het wel kloppen :Y
Zal natuurlijk ook wel zijn omdat het vrijdag en zaterdag kerst was, waarop niks wordt bezorgd, en gisteren zondag.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197026740
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 14:36 schreef StateOfMind het volgende:
Vraagje voor de postbezorgers:

Normaliter wordt er op maandag geen post bezorgd.
Maar nu zie ik in de PostNL app dat er vandaag een bubbeltjes envelop bezorgd zou worden (ik verwacht idd die post).

Maar is dat een fout of wordt er vandaag wél post bezorgd?
Normaliter niet op maandag nee, maar vaak worden de maandagen voor en na kerst wel ingezet als extra bezorgdagen, dit verschilt per jaar. Ook wordt dan maar in een deel van de wijken bezorgd, niet overal.

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 07:33 schreef bmp80 het volgende:
nietes
welles
pi_197027256
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:40 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

Normaliter niet op maandag nee, maar vaak worden de maandagen voor en na kerst wel ingezet als extra bezorgdagen, dit verschilt per jaar. Ook wordt dan maar in een deel van de wijken bezorgd, niet overal.
[..]

welles
Genoeg mensen die verplicht moesten werken op de 28ste, wanneer erniet genoeg vrijwilligers waren werd er geloot..... kortom was een dag voor Y wijken
  maandag 28 december 2020 @ 17:24:36 #205
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197028163


[ Bericht 100% gewijzigd door V__L_N op 28-12-2020 17:47:16 (foutje) ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 28 december 2020 @ 17:46:16 #206
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197028829
Bijzondere tekst weer:

quote:
Zoals jullie weten is er in .... sprake van een overvloed aan pakjes. Dit merken jullie dagelijks in je tassen. Om toch te proberen zoveel mogelijk pakjes op tijd bij onze klanten te krijgen heeft het Sorteercentrum afgelopen weekend pakjes gesorteerd. Voor de Ylopen zullen deze pakjes vandaag meegaan. Voor de Xlopen komen deze pakjes als extra tas mee op dinsdag en soms in de voorafvoer al vandaag. Je hebt als postbezorger de hele week de tijd om deze tassen te bezorgen. Stem wel goed met collega’s af en borg wel eerst de post
Ik ben benieuwd wat er staat. Volgens mij zijn er wel 100 pakjes kwijt ofzo van de afgelopen weken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197030312
Er lag niks in de bus, dan zal ie (hopelijk) morgen in de bus liggen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197030492
Vandaag was er een reguliere postbezorging bij ons in de wijk. Vanwege kerst?? Normaal nooit postbezorging op maandag.
speak only if it improves the silence.
pi_197034508
quote:
18s.gif Op maandag 28 december 2020 17:46 schreef V__L_N het volgende:
Bijzondere tekst weer:
[..]

Ik ben benieuwd wat er staat. Volgens mij zijn er wel 100 pakjes kwijt ofzo van de afgelopen weken.
In mijn y-wijk waren er slechts vier tassen pakjes, hoorde ik, want vandaag heb ik niet gewerkt. Terwijl ik de afgelopen weken elke dag minstens twintig pakjes miste.
pi_197048623
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 13:17 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

een postbezorger heeft het veel zwaarder,zeker nu,en namen/nemen heel wat werk uithanden van de pakketboeren.
Dat zal dan wel regionaal zijn. Al zijn er erg veel pakjes, valt "99%" die ik krijg gewoon in de categorie post.

Wat wel opvalt is die nieuwere sticker "afvoeren naar mail", die ze idd bij pakketten op plakken.

Maar die zit zo goed als altijd op port betaald, postzegel stukken en natuurlijk de bekende T&T brievenbuspakjes met de markering SMO. Das allemaal post.

De variant formaat brievenbuspakje, 3S code maar zonder SMO er op, zie ik amper in mijn tas. Dat is een pakket en hoort eigenlijk niet bij de postbezorger. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_197051375
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:07 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

De variant formaat brievenbuspakje, 3S code maar zonder SMO er op, zie ik amper in mijn tas. Dat is een pakket en hoort eigenlijk niet bij de postbezorger. :)
Ooh zit dat zo? Ik zie dat wel eens, vooral van .. managementboek oid? Vroeg me al af waarom daar nooit een SMO logo op stond.

Hier maar 12 scanpakjes in de app, verdacht :o

We zijn trouwens ook eindelijk officieel een cruciaal beroep he ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197053224
quote:
3s.gif Op maandag 28 december 2020 18:38 schreef TjjWester het volgende:
Vandaag was er een reguliere postbezorging bij ons in de wijk. Vanwege kerst?? Normaal nooit postbezorging op maandag.
Klopt, op 21 en 28 december zijn twee extra dagen ingelast. We konden zelfs verplicht worden om extra te komen werken.
pi_197056421
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:17 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Klopt, op 21 en 28 december zijn twee extra dagen ingelast. We konden zelfs verplicht worden om extra te komen werken.
extra dagen voor Y wijken wel te verstaan
pi_197063426
Vraagje voor mensen die brievenbuspost bezorgen: Als het maandag 28 december op de bus is gedaan, kan het dan ook op 30 december bezorgd worden; of wordt dat per se 31 december?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197086466
Het kan waarschijnlijnlijk wel. Maar de kans dat het er snel is, zal in deze tijd niet zo groot zijn.

Jeetje, veel collega's hier die nu meer dan 5u per dag moeten werken om alles weg te krijgen. Leuk dat ze bij de brievenbuspakjes geen maatregelen nemen om de stroom te stoppen (bij pakketdienst zijn minder labels beschikbaar bijv, maar buspakjes niet las ik), en nu blijkbaar nog even wat achterstanden ook weg proberen te werken. Op mijn depot zitten veel mensen op het punt dat ze het gewoon echt niet meer trekken :X en dat het zulke lange dagen worden dat het eigenlijk ook gewoon niet meer kan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197096589
Ligt het aan mij of zijn de blauw-witte brievenbuspakjes van Bol weer een klein beetje breder geworden? Het kost de laatste dagen steeds vaker moeite om die dingen in de bus te proppen.
pi_197098876
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Het kan waarschijnlijnlijk wel. Maar de kans dat het er snel is, zal in deze tijd niet zo groot zijn.

Jeetje, veel collega's hier die nu meer dan 5u per dag moeten werken om alles weg te krijgen. Leuk dat ze bij de brievenbuspakjes geen maatregelen nemen om de stroom te stoppen (bij pakketdienst zijn minder labels beschikbaar bijv, maar buspakjes niet las ik), en nu blijkbaar nog even wat achterstanden ook weg proberen te werken. Op mijn depot zitten veel mensen op het punt dat ze het gewoon echt niet meer trekken :X en dat het zulke lange dagen worden dat het eigenlijk ook gewoon niet meer kan.
Poe poe meer dan 5 uur.
speak only if it improves the silence.
pi_197100040
quote:
3s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Poe poe meer dan 5 uur.
zou je denken en ik maak idd ook meer dan 8 uur op een dag. maar bezorgers hebben contracten van 10/12 uur...danis het veel
pi_197100357
Volgens mij is 5u per dag eigenlijk ook de max voor bezorgers. Hier is iemand 7 uur bezig geweest met 1 wijk :X
Hoor ook wel eens van mensen met kantoorbanen, ja maar een gewone werkdag is normaal veel langer hoor!
Maar dit is natuurlijk wel fysiek erg zwaar. En je krijgt ook geen betaalde pauzes, vaak heb je geen toilet en andere voorzieningen op het depot. Meesten hebben idd ook een klein contract, normaal lopen mensen op mijn depot gemiddeld 2 a 3 uurtjes per keer. Als je dan nu ineens steeds 2x zo lang moet, dan is dat wel zwaar ja. En er zijn ook mensen die dat om gezondheidsredenen eigenlijk niet aan kunnen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197100470
quote:
3s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Poe poe meer dan 5 uur.
Met post lopen is dat best veel,vaak is de post pas om een uur of 12 op het depot, om 16:00 wordt het al aardig donker, dan is het allemaal een stuk lastiger.
pi_197106338
Op intranet heeft ondertussen iemand iets geschreven over 4 januari achterstallige pakjes bezorgen. Hopelijk is dat gewoon een idee of een voorspelling oid en niet echt wat het bedrijf van plan is :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197106775
quote:
3s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Poe poe meer dan 5 uur.
de arbogrens onder normale omstandigheden ligt op 5,5uur dan weet je dat het gewoon dagelijks roofbouw is.
pi_197116894
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:12 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

de arbogrens onder normale omstandigheden ligt op 5,5uur dan weet je dat het gewoon dagelijks roofbouw is.
Uit het Detailontwerp Bezorgen 2020:
quote:
De maximale bestelduur per dag mag 5,5 uur (jonger dan 55 jaar) bedragen voor max 3 dagen per week, overige dagen max 5 uur.
Dit is de letterlijke tekst in ietwat kreupel Nederlands. Wat de maximale bestelduur per dag is voor (bezorgers die) ouder dan 55 jaar (zijn) vermeldt het bericht niet, maar ik vermoed 5x5.

In de praktijk gaan veel bezorgers daar fors overheen, zeker in de kersttijd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197124161
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Uit het Detailontwerp Bezorgen 2020:
[..]

Dit is de letterlijke tekst in ietwat kreupel Nederlands. Wat de maximale bestelduur per dag is voor (bezorgers die) ouder dan 55 jaar (zijn) vermeldt het bericht niet, maar ik vermoed 5x5.

In de praktijk gaan veel bezorgers daar fors overheen, zeker in de kersttijd.
daar we met z n allen ver over heen
pi_197125576
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Uit het Detailontwerp Bezorgen 2020:
[..]

Dit is de letterlijke tekst in ietwat kreupel Nederlands. Wat de maximale bestelduur per dag is voor (bezorgers die) ouder dan 55 jaar (zijn) vermeldt het bericht niet, maar ik vermoed 5x5.

In de praktijk gaan veel bezorgers daar fors overheen, zeker in de kersttijd.
Qua contract uren hebben sommigen ook veel te veel uren. Je zou dan maximaal 26,5 moeten hebben, maar ik heb een contract van 28 uur gehad en een enkeling heeft zelfs meer.

Afgelopen dinsdag ruim 6 uur met een wijk bezig geweest. Op zich is het nog wel te doen. Maar het zal wel met de leeftijd te doen hebben, dat het elk jaar toch iets zwaarder voelt. Het weer is ook zo'n lekker bij effect, dan is het goed dat het kanaal een pokken end fietsen is en ik toch maar liever verder bezorg. :P

Nee ik heb het wel een beetje gehad met veel wijken en lang, soms meer als 10 uur rond lopen. Dus heb er 8 uurtjes af laten halen en doe er 12 uur binnen bij, dat "fysiek zware werk" binnen is een heel stuk aangenamer. :Y
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_197129165
Wordt er vandaag nog post bezorgd?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197129435
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:07 schreef Discombobulate het volgende:
Wordt er vandaag nog post bezorgd?
Ja :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197131030
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:07 schreef Discombobulate het volgende:
Wordt er vandaag nog post bezorgd?
Uiteraard, waarom niet? Oudjaarsdag is geen feestdag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197132625
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Uiteraard, waarom niet? Oudjaarsdag is geen feestdag.
Geen idee, dacht dat het niet overal zo was. Maandag 28 december werd hier ook niet bezorgd namelijk (die twee extra dagen die ze toegevoegd hadden).

Edit: Ooh, ze zijn net gekomen. Toch nog een klein nieuwjaarscadeautje binnen voor iemand. Jullie zijn toppers. O+ O+ O+

[ Bericht 12% gewijzigd door Discombobulate op 31-12-2020 15:00:42 ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197133690
Net nog AliExpress pakketjes binnen gekregen via PostNL
pi_197134476
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Geen idee, dacht dat het niet overal zo was. Maandag 28 december werd hier ook niet bezorgd namelijk (die twee extra dagen die ze toegevoegd hadden).

Edit: Ooh, ze zijn net gekomen. Toch nog een klein nieuwjaarscadeautje binnen voor iemand. Jullie zijn toppers. O+ O+ O+
Op maandag 28 december werd in ongeveer de helft van de wijken alle post bezorgd, en in de andere helft enkel rouwkaarten en medische post.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197136880
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:12 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

de arbogrens onder normale omstandigheden ligt op 5,5uur dan weet je dat het gewoon dagelijks roofbouw is.
Ik heb dit nooit begrepen. Dit staat in het detailontwerp. Maar in het postbezorgers CAO staat maximaal 45 uur per week en 9.5 uur per dag.

Dat veel mensen het zwaar fysiek werk vinden kan ik begrijpen, maar in de bouw word ook gewoon 8 uur per dag gewerkt en dat is denk ik toch echt wel een stuk zwaarder. Dus dat er vaak gedaan word dat je echt niet meer dan 5 uur per dag mag werken want het is echt veelste zwaar vind ik een beetje onzin.

Als er weinig werk is halen teamleiders altijd die max 5 uur aan om van het gezeur af te zijn maar als er veel werk is laten ze je gerust 12 uur op een dag lopen en hoor je niemand.
pi_197137125
Collega's

Alvast een goed Nieuwjaar gewenst :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197138097
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:48 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Ik heb dit nooit begrepen. Dit staat in het detailontwerp. Maar in het postbezorgers CAO staat maximaal 45 uur per week en 9.5 uur per dag.

Dat veel mensen het zwaar fysiek werk vinden kan ik begrijpen, maar in de bouw word ook gewoon 8 uur per dag gewerkt en dat is denk ik toch echt wel een stuk zwaarder. Dus dat er vaak gedaan word dat je echt niet meer dan 5 uur per dag mag werken want het is echt veelste zwaar vind ik een beetje onzin.

Als er weinig werk is halen teamleiders altijd die max 5 uur aan om van het gezeur af te zijn maar als er veel werk is laten ze je gerust 12 uur op een dag lopen en hoor je niemand.
Het detailontwerp zegt ook niet dat je niet meer dan 5,5 uur mag werken. Er staat dat de maximale bestelduur 5,5 uur is. Dat is iets anders. De maximale arbeidsduur is inderdaad 9,5 uur volgens de CAO.

Ik mag dus best eerst een werkoverleg bijwonen van 2 uur, daarna een half uur containers lossen en vervolgens nog een bestelling lopen van 5,5 uur.

Uiteraard zijn er veel zwaardere beroepen denkbaar dan postbezorger. Bouwvakker, stratenmaker, verhuizer, marinier, etc.

Maar je moet wel de doelgroep in het achterhoofd houden. PostNL ziet postbezorger als een bijbaantje voor studenten, huisvrouwen/mannen en "fitte Vutters". Dat is een hele andere doelgroep dan in de bouw, dus daar moet een werkgever rekening mee houden bij het vaststellen van de zwaarte van de werkpakketten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197138830
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 17:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het detailontwerp zegt ook niet dat je niet meer dan 5,5 uur mag werken. Er staat dat de maximale bestelduur 5,5 uur is. Dat is iets anders. De maximale arbeidsduur is inderdaad 9,5 uur volgens de CAO.

Ik mag dus best eerst een werkoverleg bijwonen van 2 uur, daarna een half uur containers lossen en vervolgens nog een bestelling lopen van 5,5 uur.

Uiteraard zijn er veel zwaardere beroepen denkbaar dan postbezorger. Bouwvakker, stratenmaker, verhuizer, marinier, etc.

Maar je moet wel de doelgroep in het achterhoofd houden. PostNL ziet postbezorger als een bijbaantje voor studenten, huisvrouwen/mannen en "fitte Vutters". Dat is een hele andere doelgroep dan in de bouw, dus daar moet een werkgever rekening mee houden bij het vaststellen van de zwaarte van de werkpakketten.
los daarvan is het loon ook niveau jaren kruik
pi_197158437
Nieuwe werktijden, post wordt minder waar ik weinig van merk , ik heb nu een wijk waar nu nog een kwartier voor staat, grapjassen, wil de eerste nog zien wie dat gaat lukken, de post rijdend op de fiets in de tuin gooien en geen pakketjes dan lukt het wel maar dat zal wel niet mogen
pi_197160024
Ik heb 3 taken in mijn app staan voor vandaag _O- pakjes die ik gisteren als niet in de tas aangemerkt heb.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 1 januari 2021 @ 20:12:41 #238
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_197161428
20 minuten eraf geroofd vanaf volgende week. En dan in het najaar weer. Het duurt niet lang meer voor we weer onder de tijden zitten van voor de overname van Sandd. Is er in een jaar alweer een daling van 30% geweest? :')
pi_197161912
Tijden zijn op mijn vaste lopen amper veranderd. Op een dag vijf minuten eraf en dat is het. Op de dagen waar ik structuur te kort kom, daar komt natuurlijk niets bij. :N

Morgen begin ik eerst met een wijkje van vorig jaar. :P

Eventjes iedereen blij maken met die oude PLC crap en een paar uur later komt een ander met meer Postcodeloterij prut. :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_197162337
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:25 schreef Bottendaal het volgende:
Nieuwe werktijden, post wordt minder waar ik weinig van merk , ik heb nu een wijk waar nu nog een kwartier voor staat, grapjassen, wil de eerste nog zien wie dat gaat lukken, de post rijdend op de fiets in de tuin gooien en geen pakketjes dan lukt het wel maar dat zal wel niet mogen
Een kwartier. Is dat een flat die op het depot staat? Depot openen, tassen pakken/inladen en naar de wijk. Dan heb je al bijna geen tijd meer over :o
pi_197163498
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 20:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Een kwartier. Is dat een flat die op het depot staat? Depot openen, tassen pakken/inladen en naar de wijk. Dan heb je al bijna geen tijd meer over :o
Ik heb op daldagen wel eens wijkje, 500 meter van het depot, vaak 12 tot 16 adressen. Van inladen tot fiets thuis in de schuur, dan het klokkie uit wil net in 15 minuten. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_197164335
Hier is de kleinste 30 minuten. Vlakbij depot, appartementen en de paar bedrijven eronder.

Bij de wijken die ik komende week heb is weinig veranderd zo te zien.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:05:44 #243
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197164983
Mijn wijk 5 minuten er af, alleen op zaterdag. Mijn (sandd) collega is op alle piekdagen van haar y wijk een half uur kwijt geraakt + op daldagen nog 15 minuten. Ze schrijft ook steeds niet al haar tijd, laden in de tijd doet ze niet, brievenbus niet, teruglopen niet. Gaat nooit naar de retailer, dus dat ook niet.

Die wijk is in 1 klap totaal gesloopt. (En die ga ik dus ook niet meer lopen).
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197165552
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:05 schreef V__L_N het volgende:
Mijn wijk 5 minuten er af, alleen op zaterdag. Mijn (sandd) collega is op alle piekdagen van haar y wijk een half uur kwijt geraakt + op daldagen nog 15 minuten. Ze schrijft ook steeds niet al haar tijd, laden in de tijd doet ze niet, brievenbus niet, teruglopen niet. Gaat nooit naar de retailer, dus dat ook niet.

Die wijk is in 1 klap totaal gesloopt. (En die ga ik dus ook niet meer lopen).
Dat is altijd wel hinderlijk. Ook bij nieuwbouwwijken. Eerst kreeg je van te voren al een hoop tijd extra.

Tegenwoordig ben je afhankelijk van de vaste bezorger. Als die niks aangeeft komt er geen tijd bij. Dat had ik hier een keer bij een wijk die er een paar honderd huizen bij kreeg. Tijd bleef hetzelfde. En als klap op de vuurpijl is dan ook alles nog eens 0100 post....
pi_197165971
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 20:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Een kwartier. Is dat een flat die op het depot staat? Depot openen, tassen pakken/inladen en naar de wijk. Dan heb je al bijna geen tijd meer over :o
Nee het is al 10 minuten fietsen vanaf het depot dus dan heb ik nog 5 minuten en het is geen flat
pi_197168953
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:05 schreef V__L_N het volgende:
Mijn wijk 5 minuten er af, alleen op zaterdag. Mijn (sandd) collega is op alle piekdagen van haar y wijk een half uur kwijt geraakt + op daldagen nog 15 minuten. Ze schrijft ook steeds niet al haar tijd, laden in de tijd doet ze niet, brievenbus niet, teruglopen niet. Gaat nooit naar de retailer, dus dat ook niet.

Die wijk is in 1 klap totaal gesloopt. (En die ga ik dus ook niet meer lopen).
Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen? Heeft ze tijdens de evaluatieperiode in september als een bezetene lopen minnen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197168959
Bij mij is er op twee dagen 10 minuten af gehaald, op 2 dagen 5 en op 1 dag niks.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197171118
Nevermind heb het al gevonden

[ Bericht 31% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 02-01-2021 14:14:36 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197174893
Waren bij jullie de oranje bussen weer open? Op de site stond volgens mij 2-1 vanaf 12u, maar begreep van collega dat ze nog dicht waren vanmiddag. Op twitter zeggen ze dat ze maandag pas open gaan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197175110
In het bericht wat wij gehad hebben staat ook 4 januari. Hier waren ze ook dicht, maar binnen bij de super hangt ook een postzak.

Had ook nog een ophaalbericht voor iemand uit Friesland, zit hier in de Haarlemmermeer, wel dezelfde straatnaam. Pakje lag ook daadwerkelijk hier bij de super :')
pi_197175235
Oh ik zie het. Misschien is die info die ik op de site zag wel van vorig jaar of zo. De rode bak op ons depot zat wel lekker vol :P ik had zowaar zelf geen herstelpost.

Hier geen supermarkt meer met een bus binnen. Afhaalpunten met bus zijn beide dicht vandaag.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197176580
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen? Heeft ze tijdens de evaluatieperiode in september als een bezetene lopen minnen?
Dat. Er is vanwege het "dalend" volume een paar procent afgehaald. Een half uur betekent dan toch echt dat er flink gemind is in de evaluatieperiode. En dat die wijk (voor de betreffende bezorger) dus behoorlijk ruim stond.

Les 1: nooit minnen. Zeker niet in een evaluatieperiode.

Les 2: dinsdag begint een nieuwe evaluatieperiode.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:10:36 #253
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197182460
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen? Heeft ze tijdens de evaluatieperiode in september als een bezetene lopen minnen?
Ja. Ze schrijft niet alle tijd en ze doet ook sommige dingen niet. Dan gaat het hard. Ze doen die wijk met z'n 2. De andere collega is er niet zo gelukkig mee. Maar omdat madame structureel in de min draait ophaar dagen wordt hij steeds weggetrokken en moet zij het doen. En vervolgens mint ze dan weer en klaagt vervolgens over het feit dat ze steeds extra dagen moet werken.

Ze is een drama als collega om te hebben. Vandaag heeft ze een 15 minuten durende histerische tirade zitten voeren. Het begon bij dat het niet eerlijk was dat ze geen oliebol had gekregen op 31 december (ze werkt niet op 31 december, dus ze vond dat we d'r dan wel 1 bij d'r thuis hadden moeten brengen), ging via het feit dat ze het niet leuk vond dat ze bepaalde dingen moest doen (lege tassen op de container leggen en leeghalen, want dat kon ik/wij ook wel doen) naar de opmerking dat wij ons moesten aanpassen aan haar.

Ze was al eens afgewezen voor de postnl door een recuter, maar via sandd is ze toch binnen gekomen. Ze zou autistisch zijn, maar ik vermoed dat er wel meer mis mee is dan alleen dat. Kan d'r in iedergeval wel schieten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:29 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Dat. Er is vanwege het "dalend" volume een paar procent afgehaald. Een half uur betekent dan toch echt dat er flink gemind is in de evaluatieperiode. En dat die wijk (voor de betreffende bezorger) dus behoorlijk ruim stond.

Les 1: nooit minnen. Zeker niet in een evaluatieperiode.

Les 2: dinsdag begint een nieuwe evaluatieperiode.
Deze dinsdag? Dat is nieuws voor me. Typisch dat ze dat niet aan de grote klok hangen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zondag 3 januari 2021 @ 00:50:29 #254
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_197183928
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:10 schreef V__L_N het volgende:

Deze dinsdag? Dat is nieuws voor me. Typisch dat ze dat niet aan de grote klok hangen.
Het stond in het portalbericht van 31/12 van Sipke Spoelstra: "De eerste 6 weken van het nieuwe jaar gebruiken we om deze nieuwe bezorgtijden weer te evalueren. Op basis van deze gegevens zullen in vele gevallen de tijden aan het eind van het tweede kwartaal 2021 wederom worden aangepast".

Die aanpassing zal ongetwijfeld, net als deze keer, slechts plaatsvinden bij dagen waar je structureel meer dan 10 minuten plust (of 5 minuten mint). Ga dus niet elke dag 5 of 10 minuten plussen op je wijk, dan gebeurt er niks. Je kunt beter 2x 25 minuten plussen dan 5x10.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197187322
twitter


Ja, heel handig dus :')

Zag ook een tweet vd klantenservice dat we 2 januari niet zouden bezorgen ...

[ Bericht 3% gewijzigd door VixenFromHell op 03-01-2021 12:51:12 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 3 januari 2021 @ 14:20:51 #256
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_197188736
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:46 schreef VixenFromHell het volgende:
[ twitter ]

Ja, heel handig dus :')

Zag ook een tweet vd klantenservice dat we 2 januari niet zouden bezorgen ...
Het bericht van PostNL is een beetje onhandig geformuleerd, denk ik. Je hebt namelijk allerlei soorten PostNL-punten. Dat zie je ook als je bij de locatiezoeker op onze site kijkt. Bij sommige punten kun je enkel postzegels kopen, bij andere kun je ook post en pakketten versturen. Bij die laatsten kun je ook je post afgeven als de brievenbus dicht is (en ook als de brievenbus open is, trouwens).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197188845
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:46 schreef VixenFromHell het volgende:
[ twitter ]

Ja, heel handig dus :')

Zag ook een tweet vd klantenservice dat we 2 januari niet zouden bezorgen ...
Zullen wel pakketpunten zijn.

Al zal het hoogstwaarschijnlijk wel niet mogen. Maar zo rond oud en nieuw moet je daar niet zo moeilijk overdoen. ;)

Ze zouden het gewoon kunnen aannemen en met de pakketten mee doen. Wel eventjes zeggen dat het misschien wat langer onderweg is, maar zo komt het ook wel in het sorteercentrumbrieven terecht. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_197194169
Ze hebben er inmiddels intern melding van gemaakt zie ik. De juiste informatie van dit jaar staat wel in de pdf over brievenbuspost rondom de feestdagen 2020, maar niet op de pagina met info over brievenbussen. Lijkt dus wel een fout. Er stromen wel veel klachten over binnen. Een paar dagen geleden tweetten ze ook op de 31e nog dat ze 'vandaag en morgen' afgesloten zouden zijn. Tsja. Maar ik vind het ook wel lang, van woensdagavond t/m maandagochtend dicht, juist nu veel afhaalpunten ook al dicht zijn. Sommige vanwege de lockdown en andere omdat ze niet die ene dag tussendoor weer open wilden gaan. Wat ik ook wel weer snap.

Oh, kom er nu achter dat eentje hier nu tot einde lockdown niet meer open gaat :X

[ Bericht 7% gewijzigd door VixenFromHell op 03-01-2021 22:16:42 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 3 januari 2021 @ 22:48:15 #259
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197199655
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 00:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het stond in het portalbericht van 31/12 van Sipke Spoelstra: "De eerste 6 weken van het nieuwe jaar gebruiken we om deze nieuwe bezorgtijden weer te evalueren. Op basis van deze gegevens zullen in vele gevallen de tijden aan het eind van het tweede kwartaal 2021 wederom worden aangepast".

Die aanpassing zal ongetwijfeld, net als deze keer, slechts plaatsvinden bij dagen waar je structureel meer dan 10 minuten plust (of 5 minuten mint). Ga dus niet elke dag 5 of 10 minuten plussen op je wijk, dan gebeurt er niks. Je kunt beter 2x 25 minuten plussen dan 5x10.
Ik probeer mijn tijd altijd zo te krijgen dat ik 75% van de tijd niet hoef te plussen... Ik vermoed dat dat ook nu weer is gelukt. Tenzij we echt giga onderuit gaan met postvolumes zullen er niet veel aanpassingen nodig zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197200561
Op welke periode is die nieuwe WRT nu precies gebaseerd?
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_197204039
quote:
Op welke periode is die nieuwe WRT nu precies gebaseerd?
Volgens mij de plus/min uit week 37 en 38. Geen idee waarom ze niet gewoon voor elke wijk een 13-weeks gemiddelde nemen om een representatief beeld te krijgen. En ook een idee waarom er in de SKNJ periode niet 20% bij de normtijden komt, want in de zomer halen ze die tijd er wel af vanwege verwachte volumedaling; elke gek weet dat het volume tijdens sknj gigantisch stijgt.
pi_197212458
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:10 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ja. Ze schrijft niet alle tijd en ze doet ook sommige dingen niet. Dan gaat het hard. Ze doen die wijk met z'n 2. De andere collega is er niet zo gelukkig mee. Maar omdat madame structureel in de min draait ophaar dagen wordt hij steeds weggetrokken en moet zij het doen. En vervolgens mint ze dan weer en klaagt vervolgens over het feit dat ze steeds extra dagen moet werken.

Ze is een drama als collega om te hebben. Vandaag heeft ze een 15 minuten durende histerische tirade zitten voeren. Het begon bij dat het niet eerlijk was dat ze geen oliebol had gekregen op 31 december (ze werkt niet op 31 december, dus ze vond dat we d'r dan wel 1 bij d'r thuis hadden moeten brengen), ging via het feit dat ze het niet leuk vond dat ze bepaalde dingen moest doen (lege tassen op de container leggen en leeghalen, want dat kon ik/wij ook wel doen) naar de opmerking dat wij ons moesten aanpassen aan haar.

Ze was al eens afgewezen voor de postnl door een recuter, maar via sandd is ze toch binnen gekomen. Ze zou autistisch zijn, maar ik vermoed dat er wel meer mis mee is dan alleen dat. Kan d'r in iedergeval wel schieten.
[..]

Klinkt niet als iemand waar ik goed mee op zou kunnen schieten, al helemaal niet als ze niet alle tijd doorgeeft. Zelf geef ik wel altijd alles door, ook het beantwoorden van mail en telefoon of naar het depot rijden na een werkoverleg. Ik zie ook niet in waarom dat geen werktijd zou zijn, reistijd tussen depots was dat al en ze bellen of mailen zelf ook onder werktijd.
  maandag 4 januari 2021 @ 23:36:52 #263
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197218101
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:34 schreef zerebus het volgende:

[..]

Klinkt niet als iemand waar ik goed mee op zou kunnen schieten, al helemaal niet als ze niet alle tijd doorgeeft. Zelf geef ik wel altijd alles door, ook het beantwoorden van mail en telefoon of naar het depot rijden na een werkoverleg. Ik zie ook niet in waarom dat geen werktijd zou zijn, reistijd tussen depots was dat al en ze bellen of mailen zelf ook onder werktijd.
Ik kan ook echt niet met d'r door één deur. Maar ze woont in mijn bezorgwijk, dus als ze eerder terug is trekt ze soms de deur open om te piepen.Verschrikkelijk irritant en dan alle manieren waarop ze dan de kantjes er af kan lopen... En dan vervolgens weer ontkennen dat je de kantjes er af loopt en dat dan bij een ander in de schoenen schuiven. Dus bv als er een poststuk is blijven liggen meteen wijzen naar de gene met wie ze de wijk loopt. Dat ik dan weet dat die persoon niet werkt (omdat je dat kan zien) heeft ze nog steeds niet door.
De eerste keer dat onze nieuwe tl kwam ook meteen opmerkingen maken "dat ze altijd zoveel klachten over X krijgt in de wijk"...
Ben wel zo klaar met d'r, maar weet niet zo goed hoe ik die frustratie kan kwijten ergens. Want tegen haar zeggen heeft toch geen zin. Ze veranderd toch niet.

Op een andere nota:
Dat stelletje stiekemerds heeft besloten nog maar een extra maand te plakken aan het niet gebruiken van de roze kaarten. Enne morgen weinig tot geen brievenbuspakketjes omdat ze meer tijd gaan gebruiken om ze te verwerken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197219505
Die roze kaarten kunnen nu simpelweg niet meer omdat ze de pakjes als aparte stroom gaan verwerken ipv samen met de normale post. Pakjes zullen hierdoor ook een dag vertraging oplopen.
pi_197219781
Roze kaarten zijn hier gelukkig al héél lang geleden in de ban gedaan en dat vertragen van de pakjes gebeurt bij ons ook al weken. Niets nieuws onder de zon voor mij dus. Wel klote.
pi_197219826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:53 schreef gelestipjes het volgende:
Die roze kaarten kunnen nu simpelweg niet meer omdat ze de pakjes als aparte stroom gaan verwerken ipv samen met de normale post. Pakjes zullen hierdoor ook een dag vertraging oplopen.
Als klanten het volle tarief betalen zouden we toch ons best moeten doen om het binnen 24 uur te bezorgen? Waarom vertragen we de post?
pi_197220025
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:36 schreef V__L_N het volgende:
Enne morgen weinig tot geen brievenbuspakketjes omdat ze meer tijd gaan gebruiken om ze te verwerken.
Vier tassen pakjes hier, wat nou geen pakjes?
pi_197220230
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:20 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]

Vier tassen pakjes hier, wat nou geen pakjes?
In mijn takenlijst staat alvast geen enkel pakje. Maar dat zou natuurlijk ook de zoveelste IT-storing kunnen zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197220336
Er zouden ook wijken zijn die toch pakjes kregen, begreep ik uit het bericht. Misschien nog pakjes van vorige week? :') Hier staan iig ook 0 taken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197221647
Een deel waren pakjes van zaterdag, maar ook acht in de lijst, die er voor de verandering eens allemaal waren.

In ieder geval goed voor de evaluatie, meteen een half uur uitloop.

[ Bericht 47% gewijzigd door zevenmijlslaars op 05-01-2021 11:37:49 ]
pi_197221951
Hier zijn denk ik alle pakketten gedumpt. Man man man niet normaal
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:33:00 #272
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197226582
Hier ook toch wel pakketje. Weinig scanwerk, stuk of 7/8. Maar wel 2 tassen vol met china meuk. Gewoon lekker door elkaar in een tas gepleurd. Heerlijk...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197227000
7 tassen vol met pakketten :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197227229
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:33 schreef V__L_N het volgende:
Hier ook toch wel pakketje. Weinig scanwerk, stuk of 7/8. Maar wel 2 tassen vol met china meuk. Gewoon lekker door elkaar in een tas gepleurd. Heerlijk...
alsof die op volgorde blijven nadat het eerst op SCB in een tas op een kar gaat, dan een vrachtwagen in en dan in een depot in een rek gepleurd wordt...... onmogelijk
pi_197227517
Hier 2 zakken post, zaten 2 scanpakjes in die niet in de lijst stonden maar scannen bleef steeds weer hangen op 1%. Wat een verschil met laatst 5 zakken post en 4 met pakjes :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197227785
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:58 schreef liedetector het volgende:

[..]

alsof die op volgorde blijven nadat het eerst op SCB in een tas op een kar gaat, dan een vrachtwagen in en dan in een depot in een rek gepleurd wordt...... onmogelijk
Maar waarom pleuren ze die dingen dan uberhaupt los in een tas, als ze al weten dat dat onderweg door elkaar geschud wordt? Gewoon alleen de echt grote en dikke pakketten in een pakjestas, en de rest tussen de post of op de bijbehorende bundel. Veel makkelijker.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197227885
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar waarom pleuren ze die dingen dan uberhaupt los in een tas, als ze al weten dat dat onderweg door elkaar geschud wordt? Gewoon alleen de echt grote en dikke pakketten in een pakjestas, en de rest tussen de post of op de bijbehorende bundel. Veel makkelijker.
omdat wat er nu werkt op een SCB een opdracht krijt en niet meer zelf nadenken omdat het niks mag kosten en die mensen niet eens weten wat post is...ze kijken getallen .....die dingen zitten in bakken die gemarkeert zijn als instraateenheid en dus pakjes zijn en die moeten achterop qua vossen en geen tijd dat na te kijken en wordt dan dus blind zo gedaan...... en zo gaat het komende weken nog erger worden! Ik loop de poten uit mn lijf en heb nog van de 14 mensen op een dag gemiddeld 8 die zelfstandig kunnen nadenken... de rest is drama en door nu 2 keer afvoer en geen pakjes die door post heen mogen afgevoerd heb ik 0 zicht meer ook......
pi_197233676
Er zit nu in de app een speciaal type melding om wijziging van looproute aan te vragen, heb ik gedaan, krijg vervolgens antwoord van admie dat ik het aan mn TL moet vragen, waarom dan uberhaupt dat nieuwe meldingstype toevoegen aan de app... :')
pi_197233881
Hm, ik heb ergens ook nog wel wat ideetjes voor wijzigingen. Maar dat klinkt niet handig dan :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:55:57 #280
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197236842
Ik dacht dat we in januari een nieuwe app zouden krijgen. Dus waarom zitten ze dan nog steeds dingen toe te voegen aan dat rotding?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197239242
er is weer een nieuwe editie uit

https://www.rodemorgen.nl(...)0december%202020.pdf
pi_197239296
Hier is flink aan de tijd geschaaft, een uur minder op een 14 uurs rooster. Volgens ingewijden doordat ik vakantie had en de invaller een fanatieke minner was (vertrokken). Per heden worden door deze bezorger wel alle werkactiviteiten geclaimd, zoals het ook hoort natuurlijk.

Ik had ook begrepen dat er een nieuwe (betere?) app zou komen, maar zie of hoor niets. Heb mijn lettertype van mijn telefoon op groot staan, maar door dat scenario-niet beschikbaar past de tekst dan niet meer op mijn scherm. Dat niet beschikbaar kan natuurlijk niet veranderd worden in een streepje, veel te moeilijk ;)
pi_197244781
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier 2 zakken post, zaten 2 scanpakjes in die niet in de lijst stonden maar scannen bleef steeds weer hangen op 1%. Wat een verschil met laatst 5 zakken post en 4 met pakjes :X
Vandaag merk ik dat pakjes op de lijst zonder problemen scannen, maar wat niet on de lijst staat pakt ie niet :{ nouja dan maar niet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:39:07 #284
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197244815
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:37 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Vandaag merk ik dat pakjes op de lijst zonder problemen scannen, maar wat niet on de lijst staat pakt ie niet :{ nouja dan maar niet.
Dat had ik vandaag en gisteren ook. Die app maakt er echt een potje van.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197244894
Eerder pakte ie ook dingen die wel in de lijst stonden niet of pas na tig keer, dus ik weet het niet :X maar ruk is het wel.

Heb ook al een paar keer foto's gemaakt met mijn andere telefoon zodat ik het later nog eens kon proberen :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197270033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:55 schreef V__L_N het volgende:
Ik dacht dat we in januari een nieuwe app zouden krijgen. Dus waarom zitten ze dan nog steeds dingen toe te voegen aan dat rotding?
En het is nog een nutteloze toevoeging ook, dat "bijladen". Daarvoor hadden we toch al de optie "meer post"? Want als je bij moet laden komt dat (vrijwel) altijd doordat er meer post is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197270129
Ondertussen nog steeds geen mogelijkheid om meerdere opties te kiezen, waar al jaren vraag naar is :')

Het is hier verdacht rustig trouwens. Woensdag op Y wijk maar een halve zak pakjes, en vandaag op mijn X wijk ook maar 1 zak. Qua aantal pakjes is het net als voor corona. We vertrouwen het hier niet :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197271663
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Ondertussen nog steeds geen mogelijkheid om meerdere opties te kiezen, waar al jaren vraag naar is :')

Het is hier verdacht rustig trouwens. Woensdag op Y wijk maar een halve zak pakjes, en vandaag op mijn X wijk ook maar 1 zak. Qua aantal pakjes is het net als voor corona. We vertrouwen het hier niet :o
Ze hebben een enorme achterstand qua pakjes, zo vernam ik vanuit welingelichte kringen bij Voorbereiden ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197273471
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze hebben een enorme achterstand qua pakjes, zo vernam ik vanuit welingelichte kringen bij Voorbereiden ;)
Dat klopt, alle pakjes worden nu smiddags verwerkt voor de dag er na. Vandaag besteld is dus overmorgen in huis, tot de enorme achterstand is weggewerkt. Dit verklaart ook dat er voorlopig geen roze kaarten meer zijn. De pakjes komen namelijk via een andere stroom ipv via de ochtendvoorbereiding.
pi_197274988
Ja, daarom waren er dinsdag geen pakjes. Maar had wel verwacht dat het er daarna weer veel zouden gaan zijn :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197275681
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:06 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Dat klopt, alle pakjes worden nu smiddags verwerkt voor de dag er na. Vandaag besteld is dus overmorgen in huis, tot de enorme achterstand is weggewerkt. Dit verklaart ook dat er voorlopig geen roze kaarten meer zijn. De pakjes komen namelijk via een andere stroom ipv via de ochtendvoorbereiding.
Maar op deze manier kun je de achterstand toch niet wegwerken? Sterker nog, door alles later te verwerken wordt de achterstand alleen maar groter.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197292069
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar op deze manier kun je de achterstand toch niet wegwerken? Sterker nog, door alles later te verwerken wordt de achterstand alleen maar groter.
Dat leek mij ook ja. Ik dacht nog misschien doen ze dat om dan een dag extra te hebben om alle achterstallige pakjes weg te werken. Er waren hier wel mensen met veel tassen pakjes dinsdag, maar ik had geen enkel pakje dinsdag, geen met scan en geen zonder scan |:(
pi_197292292
Vandaag was er hier wel weer erg veel.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197302458
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag was er hier wel weer erg veel.
Oh, ik had anderhalve pakjestas voor mijn piekwijk, en de hele tas zat ook niet zo vol.
pi_197303106
Ik zie tegenwoordig driewieler bakscooters hier rondrijden. mooi grote bak voorop en een luxe stoel.

Wat zijn dat voor dingen???
speak only if it improves the silence.
pi_197303895
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:55 schreef TjjWester het volgende:
Ik zie tegenwoordig driewieler bakscooters hier rondrijden. mooi grote bak voorop en een luxe stoel.

Wat zijn dat voor dingen???
Dat zijn de nieuwe elektrische scooters van PostNL, blijkbaar wilden ze liever een ontwerp wat op een bejaardenmobiel lijkt dan op een conventionele scooter.
pi_197304229
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:51 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

Dat zijn de nieuwe elektrische scooters van PostNL, blijkbaar wilden ze liever een ontwerp wat op een bejaardenmobiel lijkt dan op een conventionele scooter.
Je zir wel veel confortabler dan op een gewone scooter.
speak only if it improves the silence.
pi_197308727
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:55 schreef TjjWester het volgende:
Ik zie tegenwoordig driewieler bakscooters hier rondrijden. mooi grote bak voorop en een luxe stoel.

Wat zijn dat voor dingen???
Dat is een Kyburz. Hier een kort artikeltje erover.
pi_197308768
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:02 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dat is een Kyburz. Hier een kort artikeltje erover.
Wat moet ik mij voorstellen bij auto en scooter routes. Hier rijdt het rond in een drukke wijk naast twee postbodes op de fiets.
speak only if it improves the silence.
pi_197313846
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Wat moet ik mij voorstellen bij auto en scooter routes. Hier rijdt het rond in een drukke wijk naast twee postbodes op de fiets.
Het woord zegt het al. Autowijken worden met een auto bezorgd, scooterwijken met een scooter. Over het algemeen zijn deze wijken wat uitgestrekter in km's dan loop- en fietswijken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197321628
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:14 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Je zir wel veel confortabler dan op een gewone scooter.
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:14 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Je zir wel veel confortabler dan op een gewone scooter.
Dat wel ja, maar het ligt er wel aan wat voor route je hebt of je er ook veel op zit of meer aan het opstappen/afstappen en lopen bent. Die auto/scooter routes zijn vaak meer buitengebied met minder adressen per kilometer. Hier op het depot bezorgt iemand vanaf een ouderwetse benzinescooter, naast zijn vaste scooterroutes valt hij ook vaak in bij ziekte in gewone woonwijken, dat is natuurlijk een stuk meer lopen, en met die brede elektrische scooter misschien wel nog meer, aangezien je niet in smalle gangetjes/op smalle stoepen past.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')