Ze verwachten morgen regen .. Dan zal het wel weer pret worden met kaarten die aan elkaar blijven plakken.quote:Op donderdag 10 december 2020 21:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Mensen, jullie doen het fantastisch hoor, alles komt hier heel snel en droog, aan. Fijne Kerst!
Ja, dat is minder.quote:Op donderdag 10 december 2020 21:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ze verwachten morgen regen .. Dan zal het wel weer pret worden met kaarten die aan elkaar blijven plakken.
Ik heb het zelfde hoor. Snap wel dat er mensen zijn die er geen voordeel van zien. Maar persoonlijk mis ik ze echt en ik denk ook dat ik langzamer ben. Maar dat weet ik niet zeker want het is hier op het moment een giga puinhoop. Pakjes die los in kratten zitten. Posttassen die zo vol gepropt zitten dat je ze eerst moet uitpakken. Stukken van verkeerde wijken. Kerststerren die er niet zijn, of op verkeerde dagen.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:48 schreef allweather het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk ook niet goed zonder. Want bij sommige bundels heb je gewoon 10 pakjes en dan weer 2 bundels met nul pakjes. nu moet ik elke keer in mijn pakjestas kijken of er ook nog pakjes zijn bij de bundels en dat in de pakjestas kijken vergeet ik nog wel eens als ik geen roze kaarten zie. Het gebrek aan roze kaarten kost mij op wijken met veel pakjes veel extra tijd (ik hoor vooral de mensen die toch al altijd veel sneller zijn dan de normtijd klagen over het feit dat ze de roze kaarten vervelend vinden en dat hen het extra tijd kost om de roze kaarten van de bundel af te halen.
En wat een puinzooi met die NPL en alle andere ongesorteerde rommel. Geen idee meer wat wanneer aangeleverd zou moeten worden, het lijkt erop dat iedereen gewoon maar wat doet. En snap ook niet dat de OR (zeker met de ervaring van de agendaweek) akkoord is gegaan met dit waardeloze systeem.
En vandaag in mijn wijk, net een tas vol met pakjes en briefpost dat viel ook tegen. De ene daldag heb je een berg en de andere ...quote:Op donderdag 10 december 2020 23:56 schreef Stoplichtjuh het volgende:
De brievenbuspakjes dat is in korte tijd flink omhoog gegaan. Had ik normaal op een daldag een volle fietstas, gister had ik er zes.
Hoe dan? Ik had 13 tassenquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:39 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
En vandaag in mijn wijk, net een tas vol met pakjes en briefpost dat viel ook tegen. De ene daldag heb je een berg en de andere ...
De andere twee X wijken, dat was ook weinig en het vreemde zonder brievenbus post.
Met de favo uitspraak "ik neem het jouw ook niet kwalijk, jij doet je best" erbij...quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:13 schreef Rafierafie het volgende:
Ook hier was het vandaag een grote bende. Sommige wijken kregen vandaag alleen maar een zielig stapeltje machinepost. Die hadden zelfs geen pakjes. Er kwam later een bericht met een lijstje van 37 wijken in mijn BG die geen of slechts een deel van de pakjes van vandaag kregen.
En wat verwachten mensen eigenlijk te horen te krijgen als ze je weer eens om de oren slaan met 'volgens de app zou ik dit moeten krijgen vandaag?'
'Ja sorry, ik heb het wel bij me maar had geen zin om dat takkeneind naar uw deur te lopen. Nu u toch voor mij staat kan ik het net zo goed aan u meegeven.' Zoiets? Ik kan slechts bezorgen wat er daadwerkelijk in mijn tassen zit. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Wat mij betreft mogen ze die "mijn post" functie in de app voor de rest van de maand wel uitschakelen. Mensen verwachten iets te ontvangen en wij mogen weer uitleggen dat het er toch echt niet bij zit die dag. Dat zijn mijn favoriete gesprekken.
Toch kan ik mij de frustratie van de klant goed voorstellen. Op het nieuws gaat het alleen maar over de pakketservice die verzuipt, maar dat gebeurt bij ons ook. Zelfs met de briefpost. Van alle poststukken die ik volgens de PostNL-app sinds afgelopen dinsdag had moeten ontvangen heb ik nog niet eens de helft binnen. En dat is gewone zakelijke briefpost.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:13 schreef Rafierafie het volgende:
Ook hier was het vandaag een grote bende. Sommige wijken kregen vandaag alleen maar een zielig stapeltje machinepost. Die hadden zelfs geen pakjes. Er kwam later een bericht met een lijstje van 37 wijken in mijn BG die geen of slechts een deel van de pakjes van vandaag kregen.
En wat verwachten mensen eigenlijk te horen te krijgen als ze je weer eens om de oren slaan met 'volgens de app zou ik dit moeten krijgen vandaag?'
'Ja sorry, ik heb het wel bij me maar had geen zin om dat takkeneind naar uw deur te lopen. Nu u toch voor mij staat kan ik het net zo goed aan u meegeven.' Zoiets? Ik kan slechts bezorgen wat er daadwerkelijk in mijn tassen zit. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Wat mij betreft mogen ze die "mijn post" functie in de app voor de rest van de maand wel uitschakelen. Mensen verwachten iets te ontvangen en wij mogen weer uitleggen dat het er toch echt niet bij zit die dag. Dat zijn mijn favoriete gesprekken.
Tja de pop-up melding die je af en toe in de App krijgt, gaat ook alleen over pakketten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 09:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Toch kan ik mij de frustratie van de klant goed voorstellen. Op het nieuws gaat het alleen maar over de pakketservice die verzuipt, maar dat gebeurt bij ons ook. Zelfs met de briefpost. Van alle poststukken die ik volgens de PostNL-app sinds afgelopen dinsdag had moeten ontvangen heb ik nog niet eens de helft binnen. En dat is gewone zakelijke briefpost.
En in de Mijn Werk App kan ik elke dag de helft van de pakjes op "niet in tas" zetten. Sommigen daarvan zijn rustig 4 dagen onderweg.
Je bedoelt de melding "Er is post onderweg"? Die krijg je ook bij briefpost hoor.quote:Op zondag 13 december 2020 13:17 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Tja de pop-up melding die je af en toe in de App krijgt, gaat ook alleen over pakketten.
Briefpost in de App, slechts 9 stuks en die heb ik allemaal de volgende volgende dag gekregen. Het zal wel wel geluk zijn, aangezien ik elke piekdag haast een halve rol aan herstelstickers heb lopen plakken.
Als eerste is het niet hebben van een brievenbus eigenlijk niet ons probleem. En het is altijd mogelijk ergens een brievenbus te plaatsen.quote:Op zondag 13 december 2020 12:10 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vraag me af hoe het gaat met de afhaalpunten, als men straks besluit om alle niet essentiele winkels te sluiten. Dit lijkt een steeds waarschijnlijker scenario te zijn. Van de 3 retailers die bij mijn depot horen, zit er maar 1 in een supermarkt. Ook heeft haast geen enkele winkel een brievenbus. Niet hun eigen schuld, de panden zijn zo ontworpen dat er eigenlijk nergens een brievenbus kan. Geen brievenbus is in principe retour afz, maar dat is bij zo'n scenario wel een hoop gedoe. Dat zijn enorme stapels die dan retour moeten, elke dag. Een horecagelegenheid had wel de afspraak gemaakt dat het bij de winkel er naast gebracht mocht worden. Maar denk niet dat de supermarkten zitten te wachten op de post voor het hele centrum
Nee, net als er soms een busje onder in beeld rijdt, is er ook een soort pop-up die af en toe verschijnt met de mededeling dat pakketten langer onderweg kunnen zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 13:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je bedoelt de melding "Er is post onderweg"? Die krijg je ook bij briefpost hoor.
Ja.. zou wel handig zijn om alle bussen op 1 plaats te doen. Hoef je ook niet meer steeds al die winkels in en proberen bij de balie te komen. Bij sommige winkels is dat nog best lastig als er veel klanten staan, en op de grond gooien ergens vinden ze ook niet zo leukquote:Op zondag 13 december 2020 13:33 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Als eerste is het niet hebben van een brievenbus eigenlijk niet ons probleem. En het is altijd mogelijk ergens een brievenbus te plaatsen.
Op de oudere plekken hangen vaak wel ergens bussen op een alternatieve plaats. Maar PostNL past zich graag aan de wensen van de ontvanger, dus zitten we met een hele hoop bedrijven en scholen zonder brievenbus.
Vooral zomerdag, als ze gesloten zijn verzamelen we de niet bestelbare post op het depot tot ze weer open zijn. Bij winkels en bedrijven die om X uur of op zaterdag gesloten zijn, gebruiken we meestal de herstel sticker.
Word een drama. Tijdens de eerste golf zijn de retailers nooit dicht geweest, in sommige gebieden kan je nog naar een retailer uitwijken die in een supermarkt zit, maar niet elke gemeente zal hierover beschikken. Wat denk je van alle pakketten die vandaag bij de retailer zijn bezorgd? Gaat alles retour of moeten mensen tot na 19 januari wachten? Word erg chaotisch nu.quote:Op maandag 14 december 2020 23:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Las dat er wat gedoe was dat de Bruna’s enzo niet alleen open willen voor postpunt. Maar als ze morgen dicht blijven waar blijf ik dan met mijn niet bezorgde pakketten. Hoe ging dat de vorige keer?
Al mijn dingen zijn voorgedrukt voor die retailer. Onze jumbo gaat dat echt niet aankunnen pakketten van heel het gebied hier. Nu is alles een beetje verdeeld hier. Maar als dat niet neer is wordt het een gekkenhuis... en gelukkig was het al geen gekkenhuis?quote:Op maandag 14 december 2020 23:18 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Word een drama. Tijdens de eerste golf zijn de retailers nooit dicht geweest, in sommige gebieden kan je nog naar een retailer uitwijken die in een supermarkt zit, maar niet elke gemeente zal hierover beschikken. Wat denk je van alle pakketten die vandaag bij de retailer zijn bezorgd? Gaat alles retour of moeten mensen tot na 19 januari wachten? Word erg chaotisch nu.
Ja maar wat is de andere oplossing? Alle pakketten die niet afgeleverd kunnen worden terug naar het sorteercentrum/depot? Dat is ook geen werken, zeker niet in de kerstperiode. Ik verwacht alleen wel dat we meer kunnen afleveren dan normaal (meer mensen thuis) en voor het overige moet een noodoplossing komen. Gelukkig heeft PostNL altijd de beste ideeen voor de praktijk dus maak je geen zorgen 🤣🤣quote:Op maandag 14 december 2020 23:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Al mijn dingen zijn voorgedrukt voor die retailer. Onze jumbo gaat dat echt niet aankunnen pakketten van heel het gebied hier. Nu is alles een beetje verdeeld hier. Maar als dat niet neer is wordt het een gekkenhuis... en gelukkig was het al geen gekkenhuis?
DHL gaf iig aan dit retour te doenquote:Op maandag 14 december 2020 23:18 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Wat denk je van alle pakketten die vandaag bij de retailer zijn bezorgd? Gaat alles retour of moeten mensen tot na 19 januari wachten? Word erg chaotisch nu.
quote:Overzicht uitgezonderde detailhandel tijdens lockdown
De detailhandel is gesloten. Winkels die gericht zijn op eerste levensbehoeften mogen wel open blijven. Bijvoorbeeld supermarkten, apotheken en tankstations.
Locaties voor zakelijke en financiële dienstverlening;
Levensmiddelenwinkels;
Warenmarkten voor levensmiddelen;
Apotheken en drogisterijen;
Dierenspeciaalzaken;
Audiciens en opticiens;
Tankstations;
Winkels voor zorg-en welzijnshulpmiddelen;
Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen en (motor)voertuigen;
Wasserijen en stomerijen;
De afhaalfunctie bij doe-het-zelf-zaken (afhalen van bestelling);
Winkels buiten voor kerstbomen en bloemenverkoop;
Groothandels (business to business);
Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten.
Van de stickers kun je ook alleen de barcode gebruiken, de retailer en adres dan gewoon met pen invullen. Kan ook een retailer zijn waar je normaal niet zou komen. Vaak genoeg gedaan en tot zover nooit geen klachten over gehad.quote:Op maandag 14 december 2020 23:35 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Benieuwd welke retailers hier nog open gaan. De supermarkt zal niet alles aan kunnen van dat hele gebied. Wij werken met stickers op de kennisgevingen, dus naar een andere retailer kan wel. Hopelijk zijn mensen idd thuis.
quote:Op maandag 14 december 2020 23:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In het 8 uur Journaal was een middenstander aan het woord die een gsm-winkel had en tevens als retailer werkte voor oa DHL. Hij mocht nog wel open blijven voor retailerwerkzaamheden maar niet meer voor verkoop en reparatie van telefoons. Dus wellicht blijven onze retailers ook gewoon open.
Mag die niet om 2 redenen open blijven?quote:Op maandag 14 december 2020 23:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Op de site van de Rijksoverheid staat een lijst van de van de lockdown uitgezonderde detailhandel:
[..]
Overzicht uitgezonderde detailhandel tijdens lockdown
De detailhandel is gesloten. Winkels die gericht zijn op eerste levensbehoeften mogen wel open blijven. Bijvoorbeeld supermarkten, apotheken en tankstations.
Locaties voor zakelijke en financiële dienstverlening;
Levensmiddelenwinkels;
Warenmarkten voor levensmiddelen;
Apotheken en drogisterijen;
Dierenspeciaalzaken;
Audiciens en opticiens;
Tankstations;
Winkels voor zorg-en welzijnshulpmiddelen;
Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen en (motor)voertuigen;
Wasserijen en stomerijen;
De afhaalfunctie bij doe-het-zelf-zaken (afhalen van bestelling);
Winkels buiten voor kerstbomen en bloemenverkoop;
Groothandels (business to business);
Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten.
Meenemen naar het depot en het de volgende dag nogmaals proberen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:05 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens het prikbordnieuws hopen ze dat veel retailers open blijven,maar als je je pakjes niet kwijt kunt moet je ze meenemen naar het depot en het de volgende dag nogmaals proberen. Wat je moet doen als je ze dan nog steeds niet kwijt kunt staat er niet bij.
Lijkt me sterk dat die open gaan. Ze mogen dan echt alleen pakjes uitleveren en niets verkopen. Dat is de moeite niet waard om daar de kachel voor op te stoken en discussies met klanten aan te gaan dat ze toch echt dat pakje sigaretten of staatslot niet mogen meenemen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 06:20 schreef Tjalala het volgende:
Ik ga er trouwens vanuit dat de meeste punten wel open zullen blijven, als ze personeel in dienst hebben moeten ze die namelijk gewoon doorbetalen. Dan kan je ze net zo goed nog iets laten doen. Misschien dat ze wel hun openingstijden wat aan gaan passen. (zeker voor de punten zonder personeel)
En als het pakje de volgende dag dan niet meer op het depot ligt, wie is dan verantwoordelijk?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Meenemen naar het depot en het de volgende dag nogmaals proberen.
En zo doorgaan tot over een maand het hele depot vol ligt met die pakjes en dan kan je tig keer op en neer fietsen naar de dan wel geopende retailer die geen plek heeft voor al die achterstallige pakjesquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Meenemen naar het depot en het de volgende dag nogmaals proberen.
PostNL, jij weet van niets toch?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
En als het pakje de volgende dag dan niet meer op het depot ligt, wie is dan verantwoordelijk?
Sjongejonge echt zo dom verpakt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:17 schreef VixenFromHell het volgende:
[ twitter ]
Sta er van te kijken dat een ziekenhuis zoiets op deze wijze verstuurt
En, meer info over hoe het zit met retailers: https://nos.nl/artikel/23(...)els-blijft-open.html
PostNL betaalt kennelijk een extra vergoeding van 20 euro per uur.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Blij dat de retailers hier toch gewoon open zijn. En ook gewoon binnen onze werktijden.
Okeeeee.. is natuurlijk omdat de planning anders op do komt maar dat kan nu niet. Maar dit is wel erg fijn zo.quote:Bezwaren op het rooster van week 53 kunnen worden ingediend bij het SCO op dinsdag 22 december tussen 11.00 en 13.00 uur bij voorkeur telefonisch (bezwaren kunnen alleen bij het SCO worden ingediend via een melding -> overige of telefonisch)
Valt de reparatie niet onder "Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen"quote:Op maandag 14 december 2020 23:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In het 8 uur Journaal was een middenstander aan het woord die een gsm-winkel had en tevens als retailer werkte voor oa DHL. Hij mocht nog wel open blijven voor retailerwerkzaamheden maar niet meer voor verkoop en reparatie van telefoons. Dus wellicht blijven onze retailers ook gewoon open.
Op het moment dat het betreffende journaal werd uitgezonden was die lijst op de site van de Rijksoverheid nog niet beschikbaarquote:Op dinsdag 15 december 2020 20:44 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Valt de reparatie niet onder "Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen"
quote:Op zondag 13 december 2020 13:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je bedoelt de melding "Er is post onderweg"? Die krijg je ook bij briefpost hoor.
Enkele uitzondering?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:29 schreef Bladblazer het volgende:
Als het door de brievenbus zou hebben gepast hoefde je ook niet naar de retailer, dan kan je het nu ook niet via de oranje brievenbus retour sturen(Op enkele uitzonderingen ivm te kleine brievenbus na, zijn veel pakjes gewoon nog te groot.)
Weet niet, maar er zijn ook dorpjes zonder of maar 5 dagen tot 17:00 open zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef VixenFromHell het volgende:
[ twitter ]
Erg onhandig is het wel, maar het is toch zo dat ze open mogen en niet moeten?
Ligt er natuurlijk aan wat voor wijk je hebt, maar zoveel te kleine brievenbussen heb ik niet.quote:
Ja gisteren kreeg ik mn herstelpost er nog net inquote:Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Pakjes passen eerder niet in de oranje tweeling, doordat we hem al bijna compleet vullen met de normale herstel post.
Hier wel een rooster maar zonder de maandag, de planning/TC zou contact opnemen ofzo. Ik zie het wel, ga er niet achter aan enzo.quote:Op donderdag 17 december 2020 23:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Nog altijd geen rooster. Zie wel een open dienst voor de 21e, maar zowel via de app als op pc overal nog 'geen dienst' ...
Kijk je via de browser of in de app? Ik kan week 53 alleen in de app zien. Geen maandagen hier ook idd.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:01 schreef V__L_N het volgende:
Week 52 is hier er wel, week 53 niet. Maandag staat er ook niet bij, maar goed die werk ik ook niet.
Ja ik begreep op intranet dat dat een piekdag wordt voor Y wijken en een daldag voor X wijken. Het eerste snap ik nog, maar ik denk dat die 'daldag' toch nog redelijk druk gaat worden? Ik heb dit iig gemist in de berichtgeving op Mijn Werk. Iemand zei dat ze het als lokaal nieuwsbericht gekregen had.quote:Op vrijdag 18 december 2020 11:31 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Op zaterdag (week 53) staan bij mij de tijden voor op vrijdag. Zal wel goed zijn.
En dan gooien ze straks vast ook nog de straatbrievenbussen op slot vanwege het vuurwerk dat niet meer voor zou komen omdat de handhaving nu supermakkelijk zou zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:36 schreef Zelva het volgende:
Dat is de moeite niet waard om daar de kachel voor op te stoken en discussies met klanten aan te gaan dat ze toch echt dat pakje sigaretten of staatslot niet mogen meenemen.
Idd op de app staat het wel. Ook stom dat ze dat niet even gelijk trekken op de website.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:02 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Kijk je via de browser of in de app? Ik kan week 53 alleen in de app zien. Geen maandagen hier ook idd.
En week 53 kan nog veranderen tot dinsdag he
Ja...quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:52 schreef Zelva het volgende:
Honderden pakketpunten vanaf maandag alsnog dicht
Precies zoals ik al had verwacht:
[..]
En dan gooien ze straks vast ook nog de straatbrievenbussen op slot vanwege het vuurwerk dat niet meer voor zou komen omdat de handhaving nu supermakkelijk zou zijn.
Sterkte jongens.
quote:Deze eenmalige netto vergoeding ontvangen alle medewerkers van PostNL in januari 2021. Wij krijgen vragen van medewerkers of uitkeringsinstanties deze vergoeding inhouden. Begin januari volgt er meer informatie vanuit het bedrijf over de vergoeding. In deze informatie staat ook dat deze vergoeding niet ingehouden mag worden. Deze communicatie van het bedrijf kan je dan indien nodig delen met de uitkeringsinstantie. Meer informatie over deze uitkering vind je via deze link op Mijn PostNL.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nobody ever seems to remember life is a game we play
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil me niet verheugen op een extraatje dat vervolgens toch weer niet blijkt te komen want uiterste vangnet ditdat
Om nog even wat toe te voegen just in case, niet dat ik ondankbaar ben oid... ik ben blij dat zoiets er is, maar het is soms wel zuur dat zulke extraatjes dan aan mij voorbij gaan.
[ Bericht 22% gewijzigd door VixenFromHell op 18-12-2020 17:17:29 ]Nobody ever seems to remember life is a game we play
Mijn Engelse t&t code geeft aan dat het in Nederland afgeleverd is.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:02 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Is het wel eens zeker dat het pakket bij PostNL is aangkomen?
Royal Mail post en kleine pakken kwamen in het verleden met zowel PostNL als Sandd. En ook Deutsche Post DHL, bezorgd het niet altijd zelf en dan dumpen ze het bij oa. PostNL.
Het pakket kan idd nog opduiken en natuurlijk heb je nergens recht op. De verzender moet bij Royal Mail zijn.
Maar bij welke vervoerder is het afgeleverd in Nederland? Pakjes vanuit het VK worden hier ook vaak door DHL Parcel (het vroegere Selektvracht, niet te verwarren met DHL Express) bezorgd.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:10 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Mijn Engelse t&t code geeft aan dat het in Nederland afgeleverd is.
Dat plan van doorsturen, daar had ik al van gehoord. Dat hadden ze dit jaar al eerder in België gedaan. Maar dat wilden ze liever niet in Nederland ivm. extra vertraging enzo.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:44 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja...
Nu is het toch wel jammer dat de particulier waar ik iets van gekocht heb, het pakje pas woensdag kon verzenden. Dat gaat naar een DHL punt in de Primera, en DHL stuurt zendingen voor een gesloten punt retour. Weet nog niet of die locatie ook daadwerkelijk dicht gaat, maar de zending is nog niet in het sorteercentrum dus ik vrees dat die pas volgende week komt. PostNL regelt dat dit dan naar een ander punt gaat, dat vind ik toch een betere oplossing. Edit: of misschien niet meer. Ik zie die melding nu niet meer op de site van DHL staan, dus misschien is het veranderd.
Dit lijkt me gewoon een soort bonus en ik zou echt niet weten waarom dit niet gekort zou worden op een bijstandsuitkering helaas.quote:Op vrijdag 18 december 2020 17:10 schreef VixenFromHell het volgende:
Betere financiele resultaten en corona. Het is me niet helemaal duidelijk of het een winstuitkering is of een coronabonus. Het klinkt een beetje als een winstuitkering vanwege corona![]()
De winstuitkeringen worden voor zover ik weet altijd verrekend. Maar het document dat je op kan sturen om aan te tonen dat ze het niet mogen verrekenen, moet nog komen. Dus wat ze daar precies als onderbouwing geven weet ik nog niet.
quote:Een stuk uit de pdf:En dan met name het een na laatste punt. Dat het bedrag netto is, is leuk maar dat betekent niet dat dit bedrag niet ook bruto is. Ik heb ook een netto bonus gehad, maar dat betekent niet meer dan dat ik ook echt daadwerkelijk het beloofde bedrag krijg en niet dat er dan nog belasting van af moet. Dit komt dan uiteraard wel degelijk gewoon terecht bij je brutosalaris, dat kan niet anders en heeft wel degelijk gevolgen voor je SV-loon. Ook PostNL is het niet toegestaan cadeautjes uit te delen zonder dat de Belastingdienst betrokken is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ken het en leef met je mee. Ook jaren in die situatie gezeten en was het op een gegeven moment ook spuugzat dat alle uren en energie die je er instak niets extra's opleverden. Dat is gewoon nauwelijks vol te houden en ben er echt bijna aan onderdoor gegaan.quote:Ik wil me niet verheugen op een extraatje dat vervolgens toch weer niet blijkt te komen want uiterste vangnet ditdat
Om nog even wat toe te voegen just in case, niet dat ik ondankbaar ben oid... ik ben blij dat zoiets er is, maar het is soms wel zuur dat zulke extraatjes dan aan mij voorbij gaan.
Inmiddels heb ik me gelukkig weten te ontworstelen en ben nu applicatiebeheerder bij een sociale dienst van een gemeente.. Ik leef alleen nog erg mee met jullie, dus vandaar dat ik af en toe nog even langswip.
Wat ik me kan herinneren, is het dacht ik incl. verlof. Dus waarschijnlijk ook opgenomen MIVT.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Nog even een ander vraagje. Wat telt er precies mee voor je 13 weekse gemiddelde. Omdat je op feestdagen natuurlijk je gemiddelde krijgt. Tellen alleen de daadwerkelijk gewerkte uren? Verlof? MIVT?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kon ook nergens op Mijn Werk/PostNL echt info vinden over het gemiddelde en hoe dat werkt.
Een gedachte.. als je extra uren maakt en die laat je vervolgens omzetten. Als ze op dat moment nog meegerekend worden voor je gemiddelde op dat moment. Dat ze dan misschien bij het opnemen niet opnieuw meegerekend worden. Zomaar iets dat in me op kwam.
[ Bericht 14% gewijzigd door VixenFromHell op 18-12-2020 20:39:10 ]Nobody ever seems to remember life is a game we play
Is ook al de zoveelste keer dat het gebeurt, begreep ik. Met vrije dagen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:46 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Lijkt me haast ook dat er te weinig is afgeboek.
De link van Royal Mail zet door naar PostNL.quote:Op vrijdag 18 december 2020 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar bij welke vervoerder is het afgeleverd in Nederland? Pakjes vanuit het VK worden hier ook vaak door DHL Parcel (het vroegere Selektvracht, niet te verwarren met DHL Express) bezorgd.
Tja, heb zelf een paar keer een paar dagen vertraging gehad en een die binnen Nederland ruim twee weken onderweg was. Die laatste moest men (volgens de klantenservice) ook als verloren beschouwen, toch aangekomen. Nu een brievenbuspakje dat bijna een week onderweg is.quote:Op vrijdag 18 december 2020 21:31 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
De link van Royal Mail zet door naar PostNL.
Dit klopt niet. Van het moment ziek melden tot 100% beter melden krijg je het 13weeks gemiddelde betaald. Dus ook tijdens reintegratie. Stel in je laatste week van reintegratie sta je nog maar op 1% ziek krijg je dus nog steeds je 13weeks gemiddelde betaald. Echter zie je in je rooster alleen je contracturen staan, Dit heeft er mee te maken dat zodra je je beter meld jou hele 13weeks gemiddelde weg is. (Bij langdurig ziek) Echter kan je gemiddelde niet onder contracturen uitkomen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:46 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Lijkt me haast ook dat er te weinig is afgeboek.
Maar iets waar wel mee moet oppassen is bij ziekte. Dan krijg je het 13 weeks gemiddelde, maar als je na aandringen op "therapeutische" X uurtjes werkt heb je de kans dat je alleen je contract uren krijgt.
Dus je bent het beste gewoon 100% ziek, tot je weer volledig kunt werken. Dus niets er tussen.![]()
Niet alleen op het rooster, ook het loonstrookje. Alleen wat er op het rooster stond is toen betaald. Daarna een hoop gedoe en gedram.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:06 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Van het moment ziek melden tot 100% beter melden krijg je het 13weeks gemiddelde betaald. Dus ook tijdens reintegratie. Stel in je laatste week van reintegratie sta je nog maar op 1% ziek krijg je dus nog steeds je 13weeks gemiddelde betaald. Echter zie je in je rooster alleen je contracturen staan, Dit heeft er mee te maken dat zodra je je beter meld jou hele 13weeks gemiddelde weg is. (Bij langdurig ziek) Echter kan je gemiddelde niet onder contracturen uitkomen.
Ik heb het op oude loonstrookjes gecontroleerd en wat er dan staat is "eenmalige uitkering netto", het staat dan in het zelfde rijtje als de smartphonevergoeding en de postbezorgersvergoeding, en het wordt niet bij het SV-loon geteld. Voor zover ik weet mag een werkgever ook onder voorwaarden onbelaste bonussen uitkeren aan het personeel. De werkgever betaalt in dat geval zelf de verschuldigde belasting en sociale premies.quote:Op vrijdag 18 december 2020 19:49 schreef Zelva het volgende:
En dan met name het een na laatste punt. Dat het bedrag netto is, is leuk maar dat betekent niet dat dit bedrag niet ook bruto is. Ik heb ook een netto bonus gehad, maar dat betekent niet meer dan dat ik ook echt daadwerkelijk het beloofde bedrag krijg en niet dat er dan nog belasting van af moet. Dit komt dan uiteraard wel degelijk gewoon terecht bij je brutosalaris, dat kan niet anders en heeft wel degelijk gevolgen voor je SV-loon. Ook PostNL is het niet toegestaan cadeautjes uit te delen zonder dat de Belastingdienst betrokken is.
[..]
Nope, tenzij ze het de laatste jaren veranderd hebben. Ik ben hier paar jaar geleden echt goed veel geld mee misgelopen. 7 maanden ziek thuis, 13 weeks gemiddelde betaald gekregen. Daarna 11 maanden revalidatie met steeds iets meer uren en toen betaalde ze dus alleen contracturen. Dubbel de boot in gegaan omdat de verzekering keek naar omzetverlies in de eerst 6 maanden en niet naar omzetverlies daarna. Heeft me vele gezeik gekost omdat allemaal recht te krijgen weer.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:06 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Van het moment ziek melden tot 100% beter melden krijg je het 13weeks gemiddelde betaald. Dus ook tijdens reintegratie. Stel in je laatste week van reintegratie sta je nog maar op 1% ziek krijg je dus nog steeds je 13weeks gemiddelde betaald. Echter zie je in je rooster alleen je contracturen staan, Dit heeft er mee te maken dat zodra je je beter meld jou hele 13weeks gemiddelde weg is. (Bij langdurig ziek) Echter kan je gemiddelde niet onder contracturen uitkomen.
Ik ben een aantal maanden ziek geweest en gewoon altijd netjes mijn 13weeks gemiddelde betaald gekregen. Op het loonstrookje staat je 13w gemiddelde dan gewoon geboekt onder meeruren. Als dit bij jou niet het geval is geweest had je dit moeten aangeven bij je teamleider en die had dit dan moeten corrigeren.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:32 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Niet alleen op het rooster, ook het loonstrookje. Alleen wat er op het rooster stond is toen betaald. Daarna een hoop gedoe en gedram.
Er zit wel vaker een verschil tussen hoe het moet en hoe het soms gaat.
Zie CAO: 1e 52 weken krijg je 100% doorbetaald. 26 weken daarna 90% en de 26 weken daarna 80%. Of miste je meer salaris dan deze percentages?quote:Op vrijdag 18 december 2020 23:27 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Nope, tenzij ze het de laatste jaren veranderd hebben. Ik ben hier paar jaar geleden echt goed veel geld mee misgelopen. 7 maanden ziek thuis, 13 weeks gemiddelde betaald gekregen. Daarna 11 maanden revalidatie met steeds iets meer uren en toen betaalde ze dus alleen contracturen. Dubbel de boot in gegaan omdat de verzekering keek naar omzetverlies in de eerst 6 maanden en niet naar omzetverlies daarna. Heeft me vele gezeik gekost omdat allemaal recht te krijgen weer.
Zijn er meer mensen van wie de optelling van plusuren weer niet kloppen? Tijdvak begon op 30 november. Zou tot en met eind vorige week 6 uur in de plus moeten staan, er staat maar een half uur. (wat mijn standaard ingeroosterde plus tijd is voor 1 week al)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |