Ze verwachten morgen regen .. Dan zal het wel weer pret worden met kaarten die aan elkaar blijven plakken.quote:Op donderdag 10 december 2020 21:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Mensen, jullie doen het fantastisch hoor, alles komt hier heel snel en droog, aan. Fijne Kerst!
Ja, dat is minder.quote:Op donderdag 10 december 2020 21:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ze verwachten morgen regen .. Dan zal het wel weer pret worden met kaarten die aan elkaar blijven plakken.
Ik heb het zelfde hoor. Snap wel dat er mensen zijn die er geen voordeel van zien. Maar persoonlijk mis ik ze echt en ik denk ook dat ik langzamer ben. Maar dat weet ik niet zeker want het is hier op het moment een giga puinhoop. Pakjes die los in kratten zitten. Posttassen die zo vol gepropt zitten dat je ze eerst moet uitpakken. Stukken van verkeerde wijken. Kerststerren die er niet zijn, of op verkeerde dagen.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:48 schreef allweather het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk ook niet goed zonder. Want bij sommige bundels heb je gewoon 10 pakjes en dan weer 2 bundels met nul pakjes. nu moet ik elke keer in mijn pakjestas kijken of er ook nog pakjes zijn bij de bundels en dat in de pakjestas kijken vergeet ik nog wel eens als ik geen roze kaarten zie. Het gebrek aan roze kaarten kost mij op wijken met veel pakjes veel extra tijd (ik hoor vooral de mensen die toch al altijd veel sneller zijn dan de normtijd klagen over het feit dat ze de roze kaarten vervelend vinden en dat hen het extra tijd kost om de roze kaarten van de bundel af te halen.
En wat een puinzooi met die NPL en alle andere ongesorteerde rommel. Geen idee meer wat wanneer aangeleverd zou moeten worden, het lijkt erop dat iedereen gewoon maar wat doet. En snap ook niet dat de OR (zeker met de ervaring van de agendaweek) akkoord is gegaan met dit waardeloze systeem.
En vandaag in mijn wijk, net een tas vol met pakjes en briefpost dat viel ook tegen. De ene daldag heb je een berg en de andere ...quote:Op donderdag 10 december 2020 23:56 schreef Stoplichtjuh het volgende:
De brievenbuspakjes dat is in korte tijd flink omhoog gegaan. Had ik normaal op een daldag een volle fietstas, gister had ik er zes.
Hoe dan? Ik had 13 tassenquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:39 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
En vandaag in mijn wijk, net een tas vol met pakjes en briefpost dat viel ook tegen. De ene daldag heb je een berg en de andere ...
De andere twee X wijken, dat was ook weinig en het vreemde zonder brievenbus post.
Met de favo uitspraak "ik neem het jouw ook niet kwalijk, jij doet je best" erbij...quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:13 schreef Rafierafie het volgende:
Ook hier was het vandaag een grote bende. Sommige wijken kregen vandaag alleen maar een zielig stapeltje machinepost. Die hadden zelfs geen pakjes. Er kwam later een bericht met een lijstje van 37 wijken in mijn BG die geen of slechts een deel van de pakjes van vandaag kregen.
En wat verwachten mensen eigenlijk te horen te krijgen als ze je weer eens om de oren slaan met 'volgens de app zou ik dit moeten krijgen vandaag?'
'Ja sorry, ik heb het wel bij me maar had geen zin om dat takkeneind naar uw deur te lopen. Nu u toch voor mij staat kan ik het net zo goed aan u meegeven.' Zoiets? Ik kan slechts bezorgen wat er daadwerkelijk in mijn tassen zit. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Wat mij betreft mogen ze die "mijn post" functie in de app voor de rest van de maand wel uitschakelen. Mensen verwachten iets te ontvangen en wij mogen weer uitleggen dat het er toch echt niet bij zit die dag. Dat zijn mijn favoriete gesprekken.
Toch kan ik mij de frustratie van de klant goed voorstellen. Op het nieuws gaat het alleen maar over de pakketservice die verzuipt, maar dat gebeurt bij ons ook. Zelfs met de briefpost. Van alle poststukken die ik volgens de PostNL-app sinds afgelopen dinsdag had moeten ontvangen heb ik nog niet eens de helft binnen. En dat is gewone zakelijke briefpost.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:13 schreef Rafierafie het volgende:
Ook hier was het vandaag een grote bende. Sommige wijken kregen vandaag alleen maar een zielig stapeltje machinepost. Die hadden zelfs geen pakjes. Er kwam later een bericht met een lijstje van 37 wijken in mijn BG die geen of slechts een deel van de pakjes van vandaag kregen.
En wat verwachten mensen eigenlijk te horen te krijgen als ze je weer eens om de oren slaan met 'volgens de app zou ik dit moeten krijgen vandaag?'
'Ja sorry, ik heb het wel bij me maar had geen zin om dat takkeneind naar uw deur te lopen. Nu u toch voor mij staat kan ik het net zo goed aan u meegeven.' Zoiets? Ik kan slechts bezorgen wat er daadwerkelijk in mijn tassen zit. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Wat mij betreft mogen ze die "mijn post" functie in de app voor de rest van de maand wel uitschakelen. Mensen verwachten iets te ontvangen en wij mogen weer uitleggen dat het er toch echt niet bij zit die dag. Dat zijn mijn favoriete gesprekken.
Tja de pop-up melding die je af en toe in de App krijgt, gaat ook alleen over pakketten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 09:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Toch kan ik mij de frustratie van de klant goed voorstellen. Op het nieuws gaat het alleen maar over de pakketservice die verzuipt, maar dat gebeurt bij ons ook. Zelfs met de briefpost. Van alle poststukken die ik volgens de PostNL-app sinds afgelopen dinsdag had moeten ontvangen heb ik nog niet eens de helft binnen. En dat is gewone zakelijke briefpost.
En in de Mijn Werk App kan ik elke dag de helft van de pakjes op "niet in tas" zetten. Sommigen daarvan zijn rustig 4 dagen onderweg.
Je bedoelt de melding "Er is post onderweg"? Die krijg je ook bij briefpost hoor.quote:Op zondag 13 december 2020 13:17 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Tja de pop-up melding die je af en toe in de App krijgt, gaat ook alleen over pakketten.
Briefpost in de App, slechts 9 stuks en die heb ik allemaal de volgende volgende dag gekregen. Het zal wel wel geluk zijn, aangezien ik elke piekdag haast een halve rol aan herstelstickers heb lopen plakken.
Als eerste is het niet hebben van een brievenbus eigenlijk niet ons probleem. En het is altijd mogelijk ergens een brievenbus te plaatsen.quote:Op zondag 13 december 2020 12:10 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vraag me af hoe het gaat met de afhaalpunten, als men straks besluit om alle niet essentiele winkels te sluiten. Dit lijkt een steeds waarschijnlijker scenario te zijn. Van de 3 retailers die bij mijn depot horen, zit er maar 1 in een supermarkt. Ook heeft haast geen enkele winkel een brievenbus. Niet hun eigen schuld, de panden zijn zo ontworpen dat er eigenlijk nergens een brievenbus kan. Geen brievenbus is in principe retour afz, maar dat is bij zo'n scenario wel een hoop gedoe. Dat zijn enorme stapels die dan retour moeten, elke dag. Een horecagelegenheid had wel de afspraak gemaakt dat het bij de winkel er naast gebracht mocht worden. Maar denk niet dat de supermarkten zitten te wachten op de post voor het hele centrum
Nee, net als er soms een busje onder in beeld rijdt, is er ook een soort pop-up die af en toe verschijnt met de mededeling dat pakketten langer onderweg kunnen zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 13:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je bedoelt de melding "Er is post onderweg"? Die krijg je ook bij briefpost hoor.
Ja.. zou wel handig zijn om alle bussen op 1 plaats te doen. Hoef je ook niet meer steeds al die winkels in en proberen bij de balie te komen. Bij sommige winkels is dat nog best lastig als er veel klanten staan, en op de grond gooien ergens vinden ze ook niet zo leukquote:Op zondag 13 december 2020 13:33 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Als eerste is het niet hebben van een brievenbus eigenlijk niet ons probleem. En het is altijd mogelijk ergens een brievenbus te plaatsen.
Op de oudere plekken hangen vaak wel ergens bussen op een alternatieve plaats. Maar PostNL past zich graag aan de wensen van de ontvanger, dus zitten we met een hele hoop bedrijven en scholen zonder brievenbus.
Vooral zomerdag, als ze gesloten zijn verzamelen we de niet bestelbare post op het depot tot ze weer open zijn. Bij winkels en bedrijven die om X uur of op zaterdag gesloten zijn, gebruiken we meestal de herstel sticker.
Word een drama. Tijdens de eerste golf zijn de retailers nooit dicht geweest, in sommige gebieden kan je nog naar een retailer uitwijken die in een supermarkt zit, maar niet elke gemeente zal hierover beschikken. Wat denk je van alle pakketten die vandaag bij de retailer zijn bezorgd? Gaat alles retour of moeten mensen tot na 19 januari wachten? Word erg chaotisch nu.quote:Op maandag 14 december 2020 23:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Las dat er wat gedoe was dat de Bruna’s enzo niet alleen open willen voor postpunt. Maar als ze morgen dicht blijven waar blijf ik dan met mijn niet bezorgde pakketten. Hoe ging dat de vorige keer?
Al mijn dingen zijn voorgedrukt voor die retailer. Onze jumbo gaat dat echt niet aankunnen pakketten van heel het gebied hier. Nu is alles een beetje verdeeld hier. Maar als dat niet neer is wordt het een gekkenhuis... en gelukkig was het al geen gekkenhuis?quote:Op maandag 14 december 2020 23:18 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Word een drama. Tijdens de eerste golf zijn de retailers nooit dicht geweest, in sommige gebieden kan je nog naar een retailer uitwijken die in een supermarkt zit, maar niet elke gemeente zal hierover beschikken. Wat denk je van alle pakketten die vandaag bij de retailer zijn bezorgd? Gaat alles retour of moeten mensen tot na 19 januari wachten? Word erg chaotisch nu.
Ja maar wat is de andere oplossing? Alle pakketten die niet afgeleverd kunnen worden terug naar het sorteercentrum/depot? Dat is ook geen werken, zeker niet in de kerstperiode. Ik verwacht alleen wel dat we meer kunnen afleveren dan normaal (meer mensen thuis) en voor het overige moet een noodoplossing komen. Gelukkig heeft PostNL altijd de beste ideeen voor de praktijk dus maak je geen zorgen 🤣🤣quote:Op maandag 14 december 2020 23:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Al mijn dingen zijn voorgedrukt voor die retailer. Onze jumbo gaat dat echt niet aankunnen pakketten van heel het gebied hier. Nu is alles een beetje verdeeld hier. Maar als dat niet neer is wordt het een gekkenhuis... en gelukkig was het al geen gekkenhuis?
DHL gaf iig aan dit retour te doen . Dingen die nog onderweg zijn gaan of elders heen of ook retour. Als het punt dicht gaat, bij DHL mogen ze dat zelf bepalen. Verkoop er naast mag dan weer niet idd.quote:Op maandag 14 december 2020 23:18 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Wat denk je van alle pakketten die vandaag bij de retailer zijn bezorgd? Gaat alles retour of moeten mensen tot na 19 januari wachten? Word erg chaotisch nu.
quote:Overzicht uitgezonderde detailhandel tijdens lockdown
De detailhandel is gesloten. Winkels die gericht zijn op eerste levensbehoeften mogen wel open blijven. Bijvoorbeeld supermarkten, apotheken en tankstations.
Locaties voor zakelijke en financiėle dienstverlening;
Levensmiddelenwinkels;
Warenmarkten voor levensmiddelen;
Apotheken en drogisterijen;
Dierenspeciaalzaken;
Audiciens en opticiens;
Tankstations;
Winkels voor zorg-en welzijnshulpmiddelen;
Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen en (motor)voertuigen;
Wasserijen en stomerijen;
De afhaalfunctie bij doe-het-zelf-zaken (afhalen van bestelling);
Winkels buiten voor kerstbomen en bloemenverkoop;
Groothandels (business to business);
Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten.
Van de stickers kun je ook alleen de barcode gebruiken, de retailer en adres dan gewoon met pen invullen. Kan ook een retailer zijn waar je normaal niet zou komen. Vaak genoeg gedaan en tot zover nooit geen klachten over gehad.quote:Op maandag 14 december 2020 23:35 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Benieuwd welke retailers hier nog open gaan. De supermarkt zal niet alles aan kunnen van dat hele gebied. Wij werken met stickers op de kennisgevingen, dus naar een andere retailer kan wel. Hopelijk zijn mensen idd thuis.
quote:Op maandag 14 december 2020 23:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In het 8 uur Journaal was een middenstander aan het woord die een gsm-winkel had en tevens als retailer werkte voor oa DHL. Hij mocht nog wel open blijven voor retailerwerkzaamheden maar niet meer voor verkoop en reparatie van telefoons. Dus wellicht blijven onze retailers ook gewoon open.
Mag die niet om 2 redenen open blijven?quote:Op maandag 14 december 2020 23:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Op de site van de Rijksoverheid staat een lijst van de van de lockdown uitgezonderde detailhandel:
[..]
Overzicht uitgezonderde detailhandel tijdens lockdown
De detailhandel is gesloten. Winkels die gericht zijn op eerste levensbehoeften mogen wel open blijven. Bijvoorbeeld supermarkten, apotheken en tankstations.
Locaties voor zakelijke en financiėle dienstverlening;
Levensmiddelenwinkels;
Warenmarkten voor levensmiddelen;
Apotheken en drogisterijen;
Dierenspeciaalzaken;
Audiciens en opticiens;
Tankstations;
Winkels voor zorg-en welzijnshulpmiddelen;
Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen en (motor)voertuigen;
Wasserijen en stomerijen;
De afhaalfunctie bij doe-het-zelf-zaken (afhalen van bestelling);
Winkels buiten voor kerstbomen en bloemenverkoop;
Groothandels (business to business);
Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten.
Meenemen naar het depot en het de volgende dag nogmaals proberen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 08:05 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens het prikbordnieuws hopen ze dat veel retailers open blijven,maar als je je pakjes niet kwijt kunt moet je ze meenemen naar het depot en het de volgende dag nogmaals proberen. Wat je moet doen als je ze dan nog steeds niet kwijt kunt staat er niet bij.
Lijkt me sterk dat die open gaan. Ze mogen dan echt alleen pakjes uitleveren en niets verkopen. Dat is de moeite niet waard om daar de kachel voor op te stoken en discussies met klanten aan te gaan dat ze toch echt dat pakje sigaretten of staatslot niet mogen meenemen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 06:20 schreef Tjalala het volgende:
Ik ga er trouwens vanuit dat de meeste punten wel open zullen blijven, als ze personeel in dienst hebben moeten ze die namelijk gewoon doorbetalen. Dan kan je ze net zo goed nog iets laten doen. Misschien dat ze wel hun openingstijden wat aan gaan passen. (zeker voor de punten zonder personeel)
En als het pakje de volgende dag dan niet meer op het depot ligt, wie is dan verantwoordelijk?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Meenemen naar het depot en het de volgende dag nogmaals proberen.
En zo doorgaan tot over een maand het hele depot vol ligt met die pakjes en dan kan je tig keer op en neer fietsen naar de dan wel geopende retailer die geen plek heeft voor al die achterstallige pakjesquote:Op dinsdag 15 december 2020 09:25 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Meenemen naar het depot en het de volgende dag nogmaals proberen.
PostNL, jij weet van niets toch?quote:Op dinsdag 15 december 2020 09:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
En als het pakje de volgende dag dan niet meer op het depot ligt, wie is dan verantwoordelijk?
Sjongejonge echt zo dom verpakt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:17 schreef VixenFromHell het volgende:
[ twitter ]
Sta er van te kijken dat een ziekenhuis zoiets op deze wijze verstuurt
En, meer info over hoe het zit met retailers: https://nos.nl/artikel/23(...)els-blijft-open.html
PostNL betaalt kennelijk een extra vergoeding van 20 euro per uur.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Blij dat de retailers hier toch gewoon open zijn. En ook gewoon binnen onze werktijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |