Ja, maar dan is het raar dat sinds 1 december de gevallen snel omhoog gaan. Dan zou het logischer zijn als sinds 1 december de gevallen gigantisch omhoog schoten en bij een reproductiegetal van 1 gelijk zouden blijven. Nu lijkt het reproductiegetal flink boven de 1 te zitten.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Mmmm, aan de andere kant zijn mensen die zonder klachten komen testen ook wel intensief in contact geweest met iemand met corona, dan is er ook wel een grote kans dat ze besmet zijn.
Hollands Midden ook 33% meer tests, waarschijnlijk komt die stijging dus puur omdat er A nu ook zonder klachten getest mag worden en B per saldo meer testen zijn afgenomen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zomaar een GGD:
https://www.twentsegezond(...)oard/cijfers-corona/
[ afbeelding ]
Tikken gewoon 25% meer tests af dan vorige week op dezelfde dag. En dat is gewoon de eerste de beste GGD waarvan ik het dashboard bekijk en die aan dagelijkse testdatameldingen doen.
Positieve testmeldingen worden echt totaal overschat in hoeveel het zegt.
Als je al iets wil doen, kijk dan naar regio's en welke regio harder stijgt dan andere regio's. Daar gaat het dan wellicht 'mis' - maar zo naar dat ene cijfer kijken en concluderen dat het verkeerd gaat, dat kan helemaal niet.
Dat breekt zo lekker de dag, toch?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
We hebben ons best gedaan om de afspraken zo te verplaatsen dat we wel klaar zaten voor onze PC's op moment dat de cijfers bekend zouden worden
Ja, toch? Er is niks veranderd. Het jaagt alleen wat schrik aan.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:36 schreef 4-elements het volgende:
Meer tests, maar gelijk percentage positieven. Dus per saldo verandert er dan toch weinig?
Ik weet niet of iemand met covid-1984 in zijn banner nou de meest betrouwbare bron isquote:
Die foto's lijken me heel erg geposeerdquote:
Ondertussen toch wel een ritueeltje jaquote:Op donderdag 10 december 2020 14:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat breekt zo lekker de dag, toch?
Geen idee, heb dat ooit gehad dacht dat ik een hersenbloeding hadquote:
Niet door het meer testen want of je nu 250k of 500k test, daar veranderd niets meer aan. Wel het feit dat je zonder klachten mag testen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah..met heel veel meer testen, had ik een lager percentage positief verwacht.
De eerste tweet die ik van die gast zie is alquote:
Als je wil dat mensen zich er aan houden, moet je zorgen dat mensen er geen (of althans, zo min mogelijk) nadelen van ondervinden. Of dat nu is door financiele ondersteuning, boodschappenservices, voorkomen van gezeik met werkgevers, whatever... het is niet voor iedereen gelijk, maar er zijn wel degelijk mogelijkheden.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meer handhaving en begeleiding bij quarantaine zou best een goed idee zijn, denk ik.
Aluhoedje dusquote:Op donderdag 10 december 2020 14:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De eerste tweet die ik van die gast zie is al![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
Ja, stond in meerdere artikelen volgens mij (ook van de betrouwbare sites), maar het is niet bevestigd dat het ook echt aan het vaccin lag.quote:
Wel meteen incasseren voordat ze overlijden.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:43 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het geld wat nu met bakken tegelijk wordt uitgegeven, moet toch op een of andere manier ooit terug he
https://www.nu.nl/uitleg-(...)n-je-verwachten.htmlquote:FDA wees er wel op dat vier personen die het Pfizer-vaccin ontvingen, last kregen van de Aangezichtsverlamming van Bell, terwijl niemand in de placebogroep hier last van kreeg. Bij deze aandoening is de helft van het gezicht verlamd, waardoor je mondhoek bijvoorbeeld gaat hangen. Of deze vier personen vanwege toeval last kregen van deze aandoening, of dat het vaccin hierin een rol speelt is nog niet duidelijk. De meeste mensen herstellen weer volledig van deze aandoening.
Je moet het wel een beetje serieus nemen, he!quote:Op donderdag 10 december 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, bezichtigingen in ons oude huis. We hebben ons best gedaan om de afspraken zo te verplaatsen dat we wel klaar zaten voor onze PC's op moment dat de cijfers bekend zouden worden, maar gefaald![]()
![]()
Nja, niks weet je niet. Regionaal kan het wel echt mis aan het gaan zijn, in Limburg heb ik wel gezien dat het percentage positief superhoog ligt. Maar landelijk is er niet per se reden voor paniek, als we niet weten hoeveel tests we doen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Hollands Midden ook 33% meer tests, waarschijnlijk komt die stijging dus puur omdat er A nu ook zonder klachten getest mag worden en B per saldo meer testen zijn afgenomen.
Oftewel, niks aan de hand eigenlijk.
Dit is afkomstig uit de trial-resultaten en was al bekend, ja. Dit zijn dus geen Britten die de afgelopen dagen ingeënt zijn. Volgens mij is daarvan niet aangetoond dat het met de vaccinatie te maken had.quote:
Whehe.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:50 schreef Dimachaerus het volgende:
misschien is er weer een foutje in de ICT
Ik moet aan Men in Black denken bij die foto’squote:
Ik kon er niks aan doen maar ik schoot in de lach bij het zien van dit plaatje.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
HAHAHAHA wel grappige foto's though. Gotta admit
Kijk anders gewoon even naar de afbeelding joh, dan zie je precies wat ik bedoel.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het griepseizoen was al voorbij voor de lockdown begon.
Deze grafiek van het RIVM geeft een heel ander beeldquote:Op donderdag 10 december 2020 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames t.o.v. vorige week: +26,9%
IC-opnames t.o.v. vorige week: +18,5%
https://medischinfo.nl/
Dit is niet van het kabinet, dit is van Yorick.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:54 schreef capricia het volgende:
Nog even het routekaartje van ons kabinet:
[ afbeelding ]
Aangepast.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is niet van het kabinet, dit is van Yorick.
quote:Op donderdag 10 december 2020 14:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Deze grafiek van het RIVM geeft een heel ander beeld
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
quote:Ziekenhuisopnames van patiënten met COVID-19 worden in deze fase van de epidemie niet goed meer doorgegeven aan de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en. De cijfers van de Stichting NICE op de verpleegafdelingen geven in deze fase van de epidemie een actueler beeld van het aantal ziekenhuisopnames. De GGD gemelde ziekenhuisopnames van patiënten met COVID-19 worden daarom op een andere webpagina getoond.
Ruk.quote:
Ja man, de gemeente flipt als een motherfucker. Zoveel besmettingen erbij.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:01 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.ggddrenthe.nl(...)/dashboard-test-ov3/
Drenthe test ook nog weer 25% meer dan vorige week op dezelfde dag.
Heb je voor specifiek die regio ook helder hoeveel positieve testen ze op die twee dagen melden als absoluut getal?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:01 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.ggddrenthe.nl(...)/dashboard-test-ov3/
Drenthe test ook nog weer 25% meer dan vorige week op dezelfde dag.
Aan alle besmettingen moet menselijke interactie ten grondslag liggen. Dus in die zin kun je alles toeschrijven aan 'gedrag'.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:01 schreef Anton91 het volgende:
Ik ben nooit voorstander geweest van een lockdown en ik vraag mij af of alles ook toegeschreven kan worden aan ons gedrag, maar het zou mij niet verbazen als we niet flink strengere maatregelen gaan krijgen...
Nou, deze dan. De trend is in ieder geval al 5 weken neerwaarts (scroll down voor: Bezetting ziekenhuisbedden over tijd)quote:
Op die site staat nog wel het aantal gemelde positieve testen per dag, maar dat zegt natuurlijk weer niet dat die testen ook op die dag zijn afgenomen. Dus nee, dat is allemaal nooit helemaal bekend.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:04 schreef OProg het volgende:
[..]
Heb je voor specifiek die regio ook helder hoeveel positieve testen ze op die twee dagen melden als absoluut getal?
Het kan wel zo zijn dat ondanks dat mensen zich aan de maatregelen houden (binnen) ze toch besmet raken.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Aan alle besmettingen moet menselijke interactie ten grondslag liggen. Dus in die zin kun je alles toeschrijven aan 'gedrag'.
Alleen zijn de cijfers niet altijd een maat - vind ik - voor hoeveel moeite we ervoor (moeten) doen. Misschien dat in deze tijd dit gewoon het best haalbare is, wie zal het zeggen.
Het is kouder, dus meer snotneuzen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:05 schreef Simmertje het volgende:
Ik zie trouwens niet meteen waarom we de cijfers minder serieus moeten nemen als er meer getest wordt. Meer testen betekent volgens mij ook dat er iets broeit, was aan het begin van de tweede golf ook zo.
In dit geval komt een deel van de 'extra testen' omdat het testbeleid is veranderd. Dat is wel een verschil met het begin van die golf.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:05 schreef Simmertje het volgende:
Ik zie trouwens niet meteen waarom we de cijfers minder serieus moeten nemen als er meer getest wordt. Meer testen betekent volgens mij ook dat er iets broeit, was aan het begin van de tweede golf ook zo.
Dit is niet waar. Werk zelf bij het bron- en contactonderzoek en asymptomatische besmettingen komen zeker voor, maar gaat nog altijd om minimale aantallen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:35 schreef Noordzijde het volgende:
Sinds 1 december kan je je ook laten testen zonder klachten. Dus er is vermoedelijk ook een groot deel van de positief geteste mensen die dus geen klachten hebben. Niet zo'n paniek mensen.
Als ik die grafieken interpreteer, zeg ik dan iets raars als we a) het niveau medio maart / april niet bereikt hebben met de huidige 'piek' en b) dat deze 'piek' minder drukt op de ziekenhhisbedbezetting als in maart - april en c) dat de huidige trend ziekenhuisbedbezetting dalende isquote:Op donderdag 10 december 2020 15:04 schreef zoost het volgende:
[..]
Nou, deze dan. De trend is in ieder geval al 5 weken neerwaarts (scroll down voor: Bezetting ziekenhuisbedden over tijd)
https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Ik snap dat ook niet. Echt enorm kut voor alle betrokkenen, maar één weekje langer is niet meteen het einde van de wereld. Dat kan opgevangen worden.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:07 schreef capricia het volgende:
De grootste stijging zat bij 13-17 jaar.
Ik begrijp niet waarom die scholen vanaf maandag niet gewoon dicht zijn. Extra week vakantie.
Bijvoorbeeld ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het kan wel zo zijn dat ondanks dat mensen zich aan de maatregelen houden (binnen) ze toch besmet raken.
We hebben dat niveau van de eerste golf zeker niet bereikt, onder meer omdat er op tijd is ingegrepen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als ik die grafieken interpreteer, zeg ik dan iets raars als we a) het niveau medio maart / april niet bereikt hebben met de huidige 'piek' en b) dat deze 'piek' minder drukt op de ziekenhhisbedbezetting als in maart - april en c) dat de huidige trend ziekenhuisbedbezetting dalende is
Daar zijn hele goede redenen voor die al meerdere keren gegeven zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:07 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp niet waarom die scholen vanaf maandag niet gewoon dicht zijn.
Gaat het dan ook om mensen met minimale klachten? Dus niet snipverkouden of erge keelpijn, maar een beetje nat neusje en een kriebel in de keel?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:08 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Werk zelf bij het bron- en contactonderzoek en asymptomatische besmettingen komen zeker voor, maar gaat nog altijd om minimale aantallen.
Dat plan is besproken en ze hebben specifiek ingestemd om het juist niet te doen. Maar vervolgens zegt Rutte wel tijdens de persconferentie van de week dat het kabinet "er alles aan doet om de feestdagen te beschermen". Tsjaquote:Op donderdag 10 december 2020 15:07 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp niet waarom die scholen vanaf maandag niet gewoon dicht zijn. Extra week vakantie.
Je kan het er niet mee eens zijn, maar ik denk toch dat je wel begrijpt waarom dat zo is.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:07 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp niet waarom die scholen vanaf maandag niet gewoon dicht zijn.
Niet eensquote:Op donderdag 10 december 2020 15:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
We hebben dat niveau van de eerste golf zeker niet bereikt, onder meer omdat er op tijd is ingegrepen.
Die besmettingen waren er altijd al, die worden nu meer zichtbaar. Eigenlijk krijg je nu dus een beter beeld.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:05 schreef Simmertje het volgende:
Nou, raar niet echt.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als ik die grafieken interpreteer, zeg ik dan iets raars als we a) het niveau medio maart / april niet bereikt hebben met de huidige 'piek' en b) dat deze 'piek' minder drukt op de ziekenhhisbedbezetting als in maart - april en c) dat de huidige trend ziekenhuisbedbezetting dalende is
Of zeg ik dan rare dingen?
En de druk is met een lagere bezetting groter omdat men niet alle zorg heeft afgeschaald, zoals men in maart/april wel deed.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
We hebben dat niveau van de eerste golf zeker niet bereikt, onder meer omdat er op tijd is ingegrepen.
Ja, daarom zou het goed zijn als er meer aandacht komt voor het begeleiden van mensen die in quarantaine moeten, want ze aan hun lot overlaten werkt duidelijk niet erg goed.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
De hoge cijfers zijn imo vooral schokkend in combinatie met die post van gister waarin naar voren kwam hoeveel mensen er procentueel gezien ook echt thuis blijven na een positieve test. Hoeveel mensen er nog steeds met klachten de deur uit gaan (70% zo uit m'n hoofd?).
Het gaat niet om de hardheid van het ingrijpen, maar in dit geval om de tijdigheid ervan. Er is nu veel eerder ingegrepen, onder andere omdat er altijd al maatregelen van kracht waren en de verspreiding dus al een stuk trager ging, waardoor je het ook zag aankomen en in kon grijpen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niet eens
Toen hadden we volledig dat scholen en opvang dicht waren er bovenop.
Mijn inziens grijpen we nu minder hard in als in die periode (naja... laten we nog maar niet doemdenken over de periode na kerst)
Dat is wel een terecht gemaakte nuance. Bedankt voor je aanvulling.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, raar niet echt.
Helaas is tijdens deze piek de capaciteit een stuk lager dan de vorige keer. En het duurt langer nu waardoor de reguliere zorg ook langer uitgesteld wordt terwijl die van de vorige piek nog niet eens helemaal ingehaald was.
Zelfs zonder. Vanaf 1 december mag je na de 5e dag getest worden om je quarantaine af te breken als je negatief bent. Als iemand dus in contact geweest is met iemand die positief getest is en besmet is maar geen klachten heeft zou ie zich normaal niet laten testen. Nu wel.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat het dan ook om mensen met minimale klachten? Dus niet snipverkouden of erge keelpijn, maar een beetje nat neusje en een kriebel in de keel?
Ze sluiten nu steeds meer uit zichzelf. Op eigen initiatief natuurlijk, GGD vindt het allemaal niet zo nodig.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
De hoge cijfers zijn imo vooral schokkend in combinatie met die post van gister waarin naar voren kwam hoeveel mensen er procentueel gezien ook echt thuis blijven na een positieve test. Hoeveel mensen er nog steeds met klachten de deur uit gaan (70% zo uit m'n hoofd?). Zal flink door gaan stijgen op die manier.
[..]
Ik snap dat ook niet. Echt enorm kut voor alle betrokkenen, maar één weekje langer is niet meteen het einde van de wereld. Dat kan opgevangen worden.
En ik zou ook alle niet essentiele winkels sluiten. Gewoon tot januari.
In Nederland blijven ook relatief weinig gevallen ondertussen nog onder de radar. Als je kijkt naar het sterftecijfer vs. aantal gevallen, dat ligt in Duitsland echt veel slechter bijvoorbeeld dan hier. Of ze laten daar in het Oosten alle risicogroepen maar gewoon besmet raken, maar dat lijkt me niet.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, je ziet dat deze wijziging het gewenste effect heeft, want de hoeveelheid meldingen die onder de radar blijft wordt kleiner. Je kan er potentieel op asymptomatische patiënten mee vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
11 gemeentes met 0 besmettingen
12 gemeentes met 1 besmetting
73 gemeentes met 2-5 besmettingen
80 gemeentes met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik gok eerder dat het een gigantisch gebrek aan ventilatie zou kunnen zijn. Misschien dat aerosolen wel een grotere rol spelen dan dat wij tot nu toe hebben willen denken. Als jij ergens op visite komt en de hele lucht is verzadigd met corona heeft 1.5 meter volgens mij weinig zin. De WHO heeft al aangegeven dat we goed moeten ventileren, maar misschien is dat aspect onderbelicht.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld ja.
En gezien het feit dat er superspreaders bestaan waarvan ik vermoed dat die zelfs nu velen aansteken, moet er een flinke club mensen zijn die wél besmet raakt maar überhaupt niemand aansteekt. Uiteindelijk is de scheidslijn tussen een R<1 en R>1 is ontzettend dun.
Maar als het nu niet zo hard gaat als medio maart-april toen kinderen fulltime thuis opgesloten zatenquote:Op donderdag 10 december 2020 15:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het gaat niet om de hardheid van het ingrijpen, maar in dit geval om de tijdigheid ervan. Er is nu veel eerder ingegrepen, onder andere omdat er altijd al maatregelen van kracht waren en de verspreiding dus al een stuk trager ging, waardoor je het ook zag aankomen en in kon grijpen.
Bell's palsy doet zich voor bij 1 tot 4 personen per 10.000 per jaar, voornamelijk in de leeftijdsgroep van 15 tot 60 jaar. In de meeste gevallen herstelt men volledig.quote:
Was te duur toch?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik gok eerder dat het een gigantisch gebrek aan ventilatie zou kunnen zijn. Misschien dat aerosolen wel een grotere rol spelen dan dat wij tot nu toe hebben willen denken. Als jij ergens op visite komt en de hele lucht is verzadigd met corona heeft 1.5 meter volgens mij weinig zin. De WHO heeft al aangegeven dat we goed moeten ventileren, maar misschien is dat aspect onderbelicht.
Ook minimale klachten komen niet heel vaak voor eigenlijk. Vaak zie je dat het met een loopneus of lichte vermoeidheid begint, dan laten mensen zich testen, en bij het bco hebben de meesten toch wel ergere klachten zoals hoesten, koorts etc.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat het dan ook om mensen met minimale klachten? Dus niet snipverkouden of erge keelpijn, maar een beetje nat neusje en een kriebel in de keel?
Ook niet helemaal waar, natuurlijk. Het mág en kan nu, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat iedereen dat ook doet.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zelfs zonder. Vanaf 1 december mag je na de 5e dag getest worden om je quarantaine af te breken als je negatief bent. Als iemand dus in contact geweest is met iemand die positief getest is en besmet is maar geen klachten heeft zou ie zich normaal niet laten testen. Nu wel.
Op scholen of uberhaupt? Ik heb het niet perse over scholen, maar vooral ook bij thuis bezoek. Mensen die de deuren en ramen de hele dag dicht hebben.quote:
Stel dat je ingrijpt wanneer er 100.000 besmettelijke mensen rondlopen. Dan is de kans dat je door iemand besmet raakt een stuk groter dan wanneer er 50.000 besmettelijke mensen rondlopen. Hoe kleiner de groep mensen die besmettelijk is, hoe kleiner de kans dat je het oploopt.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:14 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Maar als het nu niet zo hard gaat als medio maart-april toen kinderen fulltime thuis opgesloten zaten
Mag ik dan de voorzichtige conclusie trekken dat die verspreiding door kinderen wel mee valt omdat die nu gewoon vrolijk en vrij rond springen en we lager in de cijfers zitten?
Of wordt nu mijn kop eraf gehakt?
Echt, ik probeer het te begrijpen en logisch te beredeneren. Ik wil bestmee gaan in maatregelen maar dan moet ik effecten ervan ook logischerwijs kunnen koppelen aan de maatregelen.
Ow zo, ja, das niet zo handig om mensen in je huis te ontvangen als je niet voldoende kan ventileren.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:16 schreef Anton91 het volgende:
Op scholen of uberhaupt? Ik heb het niet perse over scholen, maar vooral ook bij thuis bezoek. Mensen die de deuren en ramen de hele dag dicht hebben.
Als je ziet dat sinds 1 december de hoeveelheid tests met 20% is toegenomen kun je ervan uitgaan dat dat een rol speelt, want er is naast die verandering niets veranderd.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook niet helemaal waar, natuurlijk. Het mág en kan nu, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat iedereen dat ook doet.
Er zijn ook te weinig monteurs beschikbaar om het op te lossen binnen een redelijke termijn.quote:
Deze komt niet overeen met je plaatje (landkaart) van net. Welke klopt er niet?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:14 schreef _serial_ het volgende:
Gemeentes met +10 besmettingen
Daarnaast zijn er :
11 gemeentes met 0 besmettingen
12 gemeentes met 1 besmetting
73 gemeentes met 2-5 besmettingen
80 gemeentes met 6-9 besmettingen
En ondertussen blijven ze benoemen dat we solidariteit naar de zorg moeten tonen. Het voor hun doen. Maar ondertussen weigeren ze de stappen te nemen die gunstig zullen gaan zijn voor de zorg. Maar gelukkig zijn de restaurants en sportverenigingen dicht.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat plan is besproken en ze hebben specifiek ingestemd om het juist niet te doen. Maar vervolgens zegt Rutte wel tijdens de persconferentie van de week dat het kabinet "er alles aan doet om de feestdagen te beschermen". Tsja
Ja ik zet ze ook vaak lekker open bij -1.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Op scholen of uberhaupt? Ik heb het niet perse over scholen, maar vooral ook bij thuis bezoek. Mensen die de deuren en ramen de hele dag dicht hebben.
Ik zeg ook niet dat het geen rol speelt, ik zeg dat niet iedereen die zich normaal niet zou laten testen dat nu ineens wel doet. Het mag, het moet niet. Natuurlijk zal een deel dat inderdaad doen. En ik kan me voorstellen een aanzienlijk deel. Maar alsnog lopen er genoeg mensen rond die dat niet doen, omdat die ook al niet van plan waren iets te doen met de wetenschap dat ze met iemand die positief is getest in contact zijn geweest.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je ziet dat sinds 1 december de hoeveelheid tests met 20% is toegenomen kun je ervan uitgaan dat dat een rol speelt, want er is naast die verandering niets veranderd.
In de horeca zijn werklozen genoeg als ik nieuws mag geloven, die kunnen vast wel helpen met het aan elkaar schroeven van een paar leidingen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er zijn ook te weinig monteurs beschikbaar om het op te lossen binnen een redelijke termijn.
Ik denk dat we vooral lagere cijfers zien omdat de basisregels een dempende werking hebben op het aantal besmettingen. Vergeet niet dat begin maart mensen nog geen anderhalve meter afstand hielden. Er waren toen nog elke dag evenementen zonder beperkingen op het aantal mensen dat aanwezig mocht zijn etc. Dus dat het virus zich toen een stuk harder verspreidde dan nu is vrij logisch, zelfs met de scholen open.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:14 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mag ik dan de voorzichtige conclusie trekken dat die verspreiding door kinderen wel mee valt omdat die nu gewoon vrolijk en vrij rond springen en we lager in de cijfers zitten?
Niet 100% inderdaad, maar wel een aanzienlijk deel zoals nu uit de cijfers lijkt te komen. Opzich ook logisch, want ze mogen eerder weer naar buiten als ze negatief getest worden.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het geen rol speelt, ik zeg dat niet iedereen die zich normaal niet zou laten testen dat nu ineens wel doet. Het mag, het moet niet. Natuurlijk zal een deel dat inderdaad doen. En ik kan me voorstellen een aanzienlijk deel. Maar alsnog lopen er genoeg mensen rond die dat niet doen, omdat die ook al niet van plan waren iets te doen met de wetenschap dat ze met iemand die positief is getest in contact zijn geweest.
Prima, maar je kunt natuurlijk wel de keuken afzuiging aanzetten, of andere machanische ventilatie als je die hebt. Hoeft ook niet natuurlijk, maar waarom zou dat geen effect kunnen hebben op de hoeveelheid mensen die besmet raakt.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja ik zet ze ook vaak lekker open bij -1.
Als ze al van plan waren niet naar buiten te gaan en zich aan de quarantaine regels te houden. We weten dat een groot deel dat niet doet/deed.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet 100% inderdaad, maar wel een aanzienlijk deel zoals nu uit de cijfers lijkt te komen. Opzich ook logisch, want ze mogen eerder weer naar buiten als ze negatief getest worden.
Ik denk dat we inderdaad blij mogen zijn met het handje vol mensen die wel in staat zijn om thuis te werken, niet te funshoppen en ook de andere maatregelen opvolgen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:20 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat we vooral lagere cijfers zien omdat de basisregels een dempende werking hebben op het aantal besmettingen. Vergeet niet dat begin maart mensen nog geen anderhalve meter afstand hielden. Er waren toen nog elke dag evenementen zonder beperkingen op het aantal mensen dat aanwezig mocht zijn etc. Dus dat het virus zich toen een stuk harder verspreidde dan nu is vrij logisch, zelfs met de scholen open.
Hier op zijn minst elke dag een uurtje.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja ik zet ze ook vaak lekker open bij -1.
Nee, je zegt geen rare dingen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Of zeg ik dan rare dingen?
Als het niet hoeft te werken dan kan dat.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:20 schreef Fred het volgende:
[..]
In de horeca zijn werklozen genoeg als ik nieuws mag geloven, die kunnen vast wel helpen met het aan elkaar schroeven van een paar leidingen.
quote:Verpleeghuis laat corona bewust de vrije loop: ‘Wij kiezen voor levensvreugde’
In het nieuwe verpleeghuis de Riethorst in hartje Geertruidenberg grijpt het coronavirus om zich heen. Veertig van de 75 bewoners zijn besmet. Vijftien medewerkers zijn ziek. Vervelend, maar niet verrassend, aldus De Riethorst: ,,Dit is een weloverwogen keuze.”
Is gewoon een prima keuze voor die mensen natuurlijk als zij daarvoor kiezen. Zolang ze maar niemand anders besmetten.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:28 schreef capricia het volgende:
https://www.ad.nl/oosterh(...)ensvreugde~a5f52234/
[..]![]()
Okay. Wouw. Je familie zal er maar zitten.
Lijkt mij dan ook weer sterk dat alle 75 bewoners het daar mee eens zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is gewoon een prima keuze voor die mensen natuurlijk als zij daarvoor kiezen. Zolang ze maar niemand anders besmetten.
Tja, als we zo gaan beginnen...quote:Op donderdag 10 december 2020 15:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij dan ook weer sterk dat alle 75 bewoners het daar mee eens zijn.
Ik vind dat niet zo gek hoor. Een lang leven is toch niet per definitie beter dan een leuk leven?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:28 schreef capricia het volgende:
https://www.ad.nl/oosterh(...)ensvreugde~a5f52234/![]()
Okay. Wouw. Je familie zal er maar zitten.
Eerlijk is eerlijk, met de huidige buitentemperaturen zijn maar weinig mensen geneigd de ramen tegen elkaar open te zetten. Zeker niet regelmatig en/of langdurig.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik gok eerder dat het een gigantisch gebrek aan ventilatie zou kunnen zijn. Misschien dat aerosolen wel een grotere rol spelen dan dat wij tot nu toe hebben willen denken. Als jij ergens op visite komt en de hele lucht is verzadigd met corona heeft 1.5 meter volgens mij weinig zin. De WHO heeft al aangegeven dat we goed moeten ventileren, maar misschien is dat aspect onderbelicht.
Het zijn demente mensen, prima keuze dus om ze in de laatste fase van hun leven te laten doen wat ze willen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden ze het in april en mei alle 75 eens geweest zijn met een bezoekverbod?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:29 schreef Momo het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |