Ow zo, ja, das niet zo handig om mensen in je huis te ontvangen als je niet voldoende kan ventileren.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:16 schreef Anton91 het volgende:
Op scholen of uberhaupt? Ik heb het niet perse over scholen, maar vooral ook bij thuis bezoek. Mensen die de deuren en ramen de hele dag dicht hebben.
Als je ziet dat sinds 1 december de hoeveelheid tests met 20% is toegenomen kun je ervan uitgaan dat dat een rol speelt, want er is naast die verandering niets veranderd.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook niet helemaal waar, natuurlijk. Het mág en kan nu, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat iedereen dat ook doet.
Er zijn ook te weinig monteurs beschikbaar om het op te lossen binnen een redelijke termijn.quote:
Deze komt niet overeen met je plaatje (landkaart) van net. Welke klopt er niet?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:14 schreef _serial_ het volgende:
Gemeentes met +10 besmettingen
Daarnaast zijn er :
11 gemeentes met 0 besmettingen
12 gemeentes met 1 besmetting
73 gemeentes met 2-5 besmettingen
80 gemeentes met 6-9 besmettingen
En ondertussen blijven ze benoemen dat we solidariteit naar de zorg moeten tonen. Het voor hun doen. Maar ondertussen weigeren ze de stappen te nemen die gunstig zullen gaan zijn voor de zorg. Maar gelukkig zijn de restaurants en sportverenigingen dicht.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat plan is besproken en ze hebben specifiek ingestemd om het juist niet te doen. Maar vervolgens zegt Rutte wel tijdens de persconferentie van de week dat het kabinet "er alles aan doet om de feestdagen te beschermen". Tsja
Ja ik zet ze ook vaak lekker open bij -1.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Op scholen of uberhaupt? Ik heb het niet perse over scholen, maar vooral ook bij thuis bezoek. Mensen die de deuren en ramen de hele dag dicht hebben.
Ik zeg ook niet dat het geen rol speelt, ik zeg dat niet iedereen die zich normaal niet zou laten testen dat nu ineens wel doet. Het mag, het moet niet. Natuurlijk zal een deel dat inderdaad doen. En ik kan me voorstellen een aanzienlijk deel. Maar alsnog lopen er genoeg mensen rond die dat niet doen, omdat die ook al niet van plan waren iets te doen met de wetenschap dat ze met iemand die positief is getest in contact zijn geweest.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je ziet dat sinds 1 december de hoeveelheid tests met 20% is toegenomen kun je ervan uitgaan dat dat een rol speelt, want er is naast die verandering niets veranderd.
In de horeca zijn werklozen genoeg als ik nieuws mag geloven, die kunnen vast wel helpen met het aan elkaar schroeven van een paar leidingen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er zijn ook te weinig monteurs beschikbaar om het op te lossen binnen een redelijke termijn.
Ik denk dat we vooral lagere cijfers zien omdat de basisregels een dempende werking hebben op het aantal besmettingen. Vergeet niet dat begin maart mensen nog geen anderhalve meter afstand hielden. Er waren toen nog elke dag evenementen zonder beperkingen op het aantal mensen dat aanwezig mocht zijn etc. Dus dat het virus zich toen een stuk harder verspreidde dan nu is vrij logisch, zelfs met de scholen open.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:14 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mag ik dan de voorzichtige conclusie trekken dat die verspreiding door kinderen wel mee valt omdat die nu gewoon vrolijk en vrij rond springen en we lager in de cijfers zitten?
Niet 100% inderdaad, maar wel een aanzienlijk deel zoals nu uit de cijfers lijkt te komen. Opzich ook logisch, want ze mogen eerder weer naar buiten als ze negatief getest worden.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het geen rol speelt, ik zeg dat niet iedereen die zich normaal niet zou laten testen dat nu ineens wel doet. Het mag, het moet niet. Natuurlijk zal een deel dat inderdaad doen. En ik kan me voorstellen een aanzienlijk deel. Maar alsnog lopen er genoeg mensen rond die dat niet doen, omdat die ook al niet van plan waren iets te doen met de wetenschap dat ze met iemand die positief is getest in contact zijn geweest.
Prima, maar je kunt natuurlijk wel de keuken afzuiging aanzetten, of andere machanische ventilatie als je die hebt. Hoeft ook niet natuurlijk, maar waarom zou dat geen effect kunnen hebben op de hoeveelheid mensen die besmet raakt.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja ik zet ze ook vaak lekker open bij -1.
Als ze al van plan waren niet naar buiten te gaan en zich aan de quarantaine regels te houden. We weten dat een groot deel dat niet doet/deed.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet 100% inderdaad, maar wel een aanzienlijk deel zoals nu uit de cijfers lijkt te komen. Opzich ook logisch, want ze mogen eerder weer naar buiten als ze negatief getest worden.
Ik denk dat we inderdaad blij mogen zijn met het handje vol mensen die wel in staat zijn om thuis te werken, niet te funshoppen en ook de andere maatregelen opvolgen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:20 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat we vooral lagere cijfers zien omdat de basisregels een dempende werking hebben op het aantal besmettingen. Vergeet niet dat begin maart mensen nog geen anderhalve meter afstand hielden. Er waren toen nog elke dag evenementen zonder beperkingen op het aantal mensen dat aanwezig mocht zijn etc. Dus dat het virus zich toen een stuk harder verspreidde dan nu is vrij logisch, zelfs met de scholen open.
Hier op zijn minst elke dag een uurtje.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja ik zet ze ook vaak lekker open bij -1.
Nee, je zegt geen rare dingen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als ik die grafieken interpreteer, zeg ik dan iets raars als we a) het niveau medio maart / april niet bereikt hebben met de huidige 'piek' en b) dat deze 'piek' minder drukt op de ziekenhhisbedbezetting als in maart - april en c) dat de huidige trend ziekenhuisbedbezetting dalende is
Of zeg ik dan rare dingen?
Als het niet hoeft te werken dan kan dat.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:20 schreef Fred het volgende:
[..]
In de horeca zijn werklozen genoeg als ik nieuws mag geloven, die kunnen vast wel helpen met het aan elkaar schroeven van een paar leidingen.
quote:Verpleeghuis laat corona bewust de vrije loop: ‘Wij kiezen voor levensvreugde’
In het nieuwe verpleeghuis de Riethorst in hartje Geertruidenberg grijpt het coronavirus om zich heen. Veertig van de 75 bewoners zijn besmet. Vijftien medewerkers zijn ziek. Vervelend, maar niet verrassend, aldus De Riethorst: ,,Dit is een weloverwogen keuze.”
Is gewoon een prima keuze voor die mensen natuurlijk als zij daarvoor kiezen. Zolang ze maar niemand anders besmetten.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:28 schreef capricia het volgende:
https://www.ad.nl/oosterh(...)ensvreugde~a5f52234/
[..]![]()
Okay. Wouw. Je familie zal er maar zitten.
Lijkt mij dan ook weer sterk dat alle 75 bewoners het daar mee eens zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is gewoon een prima keuze voor die mensen natuurlijk als zij daarvoor kiezen. Zolang ze maar niemand anders besmetten.
Tja, als we zo gaan beginnen...quote:Op donderdag 10 december 2020 15:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij dan ook weer sterk dat alle 75 bewoners het daar mee eens zijn.
Ik vind dat niet zo gek hoor. Een lang leven is toch niet per definitie beter dan een leuk leven?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:28 schreef capricia het volgende:
https://www.ad.nl/oosterh(...)ensvreugde~a5f52234/![]()
Okay. Wouw. Je familie zal er maar zitten.
Eerlijk is eerlijk, met de huidige buitentemperaturen zijn maar weinig mensen geneigd de ramen tegen elkaar open te zetten. Zeker niet regelmatig en/of langdurig.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik gok eerder dat het een gigantisch gebrek aan ventilatie zou kunnen zijn. Misschien dat aerosolen wel een grotere rol spelen dan dat wij tot nu toe hebben willen denken. Als jij ergens op visite komt en de hele lucht is verzadigd met corona heeft 1.5 meter volgens mij weinig zin. De WHO heeft al aangegeven dat we goed moeten ventileren, maar misschien is dat aspect onderbelicht.
Het zijn demente mensen, prima keuze dus om ze in de laatste fase van hun leven te laten doen wat ze willen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden ze het in april en mei alle 75 eens geweest zijn met een bezoekverbod?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:29 schreef Momo het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |