Dat breekt zo lekker de dag, toch?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
We hebben ons best gedaan om de afspraken zo te verplaatsen dat we wel klaar zaten voor onze PC's op moment dat de cijfers bekend zouden worden
Ja, toch? Er is niks veranderd. Het jaagt alleen wat schrik aan.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:36 schreef 4-elements het volgende:
Meer tests, maar gelijk percentage positieven. Dus per saldo verandert er dan toch weinig?
Ik weet niet of iemand met covid-1984 in zijn banner nou de meest betrouwbare bron isquote:
Die foto's lijken me heel erg geposeerdquote:
Ondertussen toch wel een ritueeltje jaquote:Op donderdag 10 december 2020 14:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat breekt zo lekker de dag, toch?
Geen idee, heb dat ooit gehad dacht dat ik een hersenbloeding hadquote:
Niet door het meer testen want of je nu 250k of 500k test, daar veranderd niets meer aan. Wel het feit dat je zonder klachten mag testen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah..met heel veel meer testen, had ik een lager percentage positief verwacht.
De eerste tweet die ik van die gast zie is alquote:
Als je wil dat mensen zich er aan houden, moet je zorgen dat mensen er geen (of althans, zo min mogelijk) nadelen van ondervinden. Of dat nu is door financiele ondersteuning, boodschappenservices, voorkomen van gezeik met werkgevers, whatever... het is niet voor iedereen gelijk, maar er zijn wel degelijk mogelijkheden.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meer handhaving en begeleiding bij quarantaine zou best een goed idee zijn, denk ik.
Aluhoedje dusquote:Op donderdag 10 december 2020 14:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De eerste tweet die ik van die gast zie is al![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
Ja, stond in meerdere artikelen volgens mij (ook van de betrouwbare sites), maar het is niet bevestigd dat het ook echt aan het vaccin lag.quote:
Wel meteen incasseren voordat ze overlijden.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:43 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het geld wat nu met bakken tegelijk wordt uitgegeven, moet toch op een of andere manier ooit terug he
https://www.nu.nl/uitleg-(...)n-je-verwachten.htmlquote:FDA wees er wel op dat vier personen die het Pfizer-vaccin ontvingen, last kregen van de Aangezichtsverlamming van Bell, terwijl niemand in de placebogroep hier last van kreeg. Bij deze aandoening is de helft van het gezicht verlamd, waardoor je mondhoek bijvoorbeeld gaat hangen. Of deze vier personen vanwege toeval last kregen van deze aandoening, of dat het vaccin hierin een rol speelt is nog niet duidelijk. De meeste mensen herstellen weer volledig van deze aandoening.
Je moet het wel een beetje serieus nemen, he!quote:Op donderdag 10 december 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, bezichtigingen in ons oude huis. We hebben ons best gedaan om de afspraken zo te verplaatsen dat we wel klaar zaten voor onze PC's op moment dat de cijfers bekend zouden worden, maar gefaald![]()
![]()
Nja, niks weet je niet. Regionaal kan het wel echt mis aan het gaan zijn, in Limburg heb ik wel gezien dat het percentage positief superhoog ligt. Maar landelijk is er niet per se reden voor paniek, als we niet weten hoeveel tests we doen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Hollands Midden ook 33% meer tests, waarschijnlijk komt die stijging dus puur omdat er A nu ook zonder klachten getest mag worden en B per saldo meer testen zijn afgenomen.
Oftewel, niks aan de hand eigenlijk.
Dit is afkomstig uit de trial-resultaten en was al bekend, ja. Dit zijn dus geen Britten die de afgelopen dagen ingeënt zijn. Volgens mij is daarvan niet aangetoond dat het met de vaccinatie te maken had.quote:
Whehe.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:50 schreef Dimachaerus het volgende:
misschien is er weer een foutje in de ICT
Ik moet aan Men in Black denken bij die foto’squote:
Ik kon er niks aan doen maar ik schoot in de lach bij het zien van dit plaatje.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
HAHAHAHA wel grappige foto's though. Gotta admit
Kijk anders gewoon even naar de afbeelding joh, dan zie je precies wat ik bedoel.quote:Op donderdag 10 december 2020 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het griepseizoen was al voorbij voor de lockdown begon.
Deze grafiek van het RIVM geeft een heel ander beeldquote:Op donderdag 10 december 2020 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames t.o.v. vorige week: +26,9%
IC-opnames t.o.v. vorige week: +18,5%
https://medischinfo.nl/
Dit is niet van het kabinet, dit is van Yorick.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:54 schreef capricia het volgende:
Nog even het routekaartje van ons kabinet:
[ afbeelding ]
Aangepast.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is niet van het kabinet, dit is van Yorick.
quote:Op donderdag 10 december 2020 14:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Deze grafiek van het RIVM geeft een heel ander beeld
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
quote:Ziekenhuisopnames van patiënten met COVID-19 worden in deze fase van de epidemie niet goed meer doorgegeven aan de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en. De cijfers van de Stichting NICE op de verpleegafdelingen geven in deze fase van de epidemie een actueler beeld van het aantal ziekenhuisopnames. De GGD gemelde ziekenhuisopnames van patiënten met COVID-19 worden daarom op een andere webpagina getoond.
Ruk.quote:
Ja man, de gemeente flipt als een motherfucker. Zoveel besmettingen erbij.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:01 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.ggddrenthe.nl(...)/dashboard-test-ov3/
Drenthe test ook nog weer 25% meer dan vorige week op dezelfde dag.
Heb je voor specifiek die regio ook helder hoeveel positieve testen ze op die twee dagen melden als absoluut getal?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:01 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.ggddrenthe.nl(...)/dashboard-test-ov3/
Drenthe test ook nog weer 25% meer dan vorige week op dezelfde dag.
Aan alle besmettingen moet menselijke interactie ten grondslag liggen. Dus in die zin kun je alles toeschrijven aan 'gedrag'.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:01 schreef Anton91 het volgende:
Ik ben nooit voorstander geweest van een lockdown en ik vraag mij af of alles ook toegeschreven kan worden aan ons gedrag, maar het zou mij niet verbazen als we niet flink strengere maatregelen gaan krijgen...
Nou, deze dan. De trend is in ieder geval al 5 weken neerwaarts (scroll down voor: Bezetting ziekenhuisbedden over tijd)quote:
Op die site staat nog wel het aantal gemelde positieve testen per dag, maar dat zegt natuurlijk weer niet dat die testen ook op die dag zijn afgenomen. Dus nee, dat is allemaal nooit helemaal bekend.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:04 schreef OProg het volgende:
[..]
Heb je voor specifiek die regio ook helder hoeveel positieve testen ze op die twee dagen melden als absoluut getal?
Het kan wel zo zijn dat ondanks dat mensen zich aan de maatregelen houden (binnen) ze toch besmet raken.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Aan alle besmettingen moet menselijke interactie ten grondslag liggen. Dus in die zin kun je alles toeschrijven aan 'gedrag'.
Alleen zijn de cijfers niet altijd een maat - vind ik - voor hoeveel moeite we ervoor (moeten) doen. Misschien dat in deze tijd dit gewoon het best haalbare is, wie zal het zeggen.
Het is kouder, dus meer snotneuzen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:05 schreef Simmertje het volgende:
Ik zie trouwens niet meteen waarom we de cijfers minder serieus moeten nemen als er meer getest wordt. Meer testen betekent volgens mij ook dat er iets broeit, was aan het begin van de tweede golf ook zo.
In dit geval komt een deel van de 'extra testen' omdat het testbeleid is veranderd. Dat is wel een verschil met het begin van die golf.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:05 schreef Simmertje het volgende:
Ik zie trouwens niet meteen waarom we de cijfers minder serieus moeten nemen als er meer getest wordt. Meer testen betekent volgens mij ook dat er iets broeit, was aan het begin van de tweede golf ook zo.
Dit is niet waar. Werk zelf bij het bron- en contactonderzoek en asymptomatische besmettingen komen zeker voor, maar gaat nog altijd om minimale aantallen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:35 schreef Noordzijde het volgende:
Sinds 1 december kan je je ook laten testen zonder klachten. Dus er is vermoedelijk ook een groot deel van de positief geteste mensen die dus geen klachten hebben. Niet zo'n paniek mensen.
Als ik die grafieken interpreteer, zeg ik dan iets raars als we a) het niveau medio maart / april niet bereikt hebben met de huidige 'piek' en b) dat deze 'piek' minder drukt op de ziekenhhisbedbezetting als in maart - april en c) dat de huidige trend ziekenhuisbedbezetting dalende isquote:Op donderdag 10 december 2020 15:04 schreef zoost het volgende:
[..]
Nou, deze dan. De trend is in ieder geval al 5 weken neerwaarts (scroll down voor: Bezetting ziekenhuisbedden over tijd)
https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Ik snap dat ook niet. Echt enorm kut voor alle betrokkenen, maar één weekje langer is niet meteen het einde van de wereld. Dat kan opgevangen worden.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:07 schreef capricia het volgende:
De grootste stijging zat bij 13-17 jaar.
Ik begrijp niet waarom die scholen vanaf maandag niet gewoon dicht zijn. Extra week vakantie.
Bijvoorbeeld ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het kan wel zo zijn dat ondanks dat mensen zich aan de maatregelen houden (binnen) ze toch besmet raken.
We hebben dat niveau van de eerste golf zeker niet bereikt, onder meer omdat er op tijd is ingegrepen.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als ik die grafieken interpreteer, zeg ik dan iets raars als we a) het niveau medio maart / april niet bereikt hebben met de huidige 'piek' en b) dat deze 'piek' minder drukt op de ziekenhhisbedbezetting als in maart - april en c) dat de huidige trend ziekenhuisbedbezetting dalende is
Daar zijn hele goede redenen voor die al meerdere keren gegeven zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:07 schreef capricia het volgende:
De grootste stijging zat bij 13-17 jaar.
Ik begrijp niet waarom die scholen vanaf maandag niet gewoon dicht zijn.
Gaat het dan ook om mensen met minimale klachten? Dus niet snipverkouden of erge keelpijn, maar een beetje nat neusje en een kriebel in de keel?quote:Op donderdag 10 december 2020 15:08 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Werk zelf bij het bron- en contactonderzoek en asymptomatische besmettingen komen zeker voor, maar gaat nog altijd om minimale aantallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |