Tussen alle blinde emotie staat er toch nog één bericht die niet als stier op een rode lap afgaat op de dagcijfers.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:29 schreef capricia het volgende:
NOS meldt dat het percentage besmet hetzelfde is.
Gooi alles gewoon maar eens een week dicht tussen kerst en Oud en Nieuw... dwing iedereen maar eens weekje te ganzenborden thuis met het gezin ipv de meubelboulevards af te struinenquote:Op donderdag 10 december 2020 14:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze overwegen in het uiterste geval de retail te sluiten. Haha! Oh nee.
Was het niet andersom? Dat maar 20 (30 dacht ik eigenlijk) procent zich er wel aan houdt?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:37 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoorde echter vandeweek ergens dat 20% van positief geteste mensen zich daar niet eens aan houdt...
Het gevolg is dat het aantal (getelde) besmettingen naar de beneden gaat, dus dan werkt het! Toch?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet, want het probleem is dat als je mensen ervoor gaat beboeten dat mensen zich niet meer laten testen.
Volgens mij klopt dat argument niet helemaal, want dan had je wel een gigantische stijging ineen keer gezien vanaf 1 december en niet langzaam aan zoals nu het geval is.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:35 schreef Noordzijde het volgende:
Sinds 1 december kan je je ook laten testen zonder klachten. Dus er is vermoedelijk ook een groot deel van de positief geteste mensen die dus geen klachten hebben. Niet zo'n paniek mensen.
Bedoel je met gelijk krijgen dat je in het begin al zei dat het stom was en niks zou helpen dat de horeca als enige dicht ging. En dat de mobiliteit gewoon net zo hoog is als anders, met name ook door de scholen. En dat ze het hetzelfde hadden moeten doen als in het voorjaar met de intelligente lockdown en dat mondkapjes geen fuck doen? Dat zeg ik namelijk ook steeds.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik vind het bijna prachtig. Pijnlijke manier om gelijk te krijgen.
Dat zou helemaal een aanfluiting zijnquote:Op donderdag 10 december 2020 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Was het niet andersom? Dat maar 20 (30 dacht ik eigenlijk) procent zich er wel aan houdt?
De dagcijfers van 1 december waren niet alleen van 1 december he.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat argument niet helemaal, want dan had je wel een gigantische stijging ineen keer gezien vanaf 1 december en niet langzaam aan zoals nu het geval is.
Maar denk je niet dat het percentage positief geteste mensen onder de mensen met symptomen hoger ligt als onder de mensen zonder symptomen? Dus als een hoop mensen zonder symptomen zouden testen, zou het percentage positief geteste mensen lager liggen.quote:
Meer handhaving en begeleiding bij quarantaine zou best een goed idee zijn, denk ik.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou helemaal een aanfluiting zijn
Grof samengevat, ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bedoel je met gelijk krijgen dat je in het begin al zei dat het stom was en niks zou helpen dat de horeca als enige dicht ging. En dat de mobiliteit gewoon net zo hoog is als anders, met name ook door de scholen. En dat ze het hetzelfde hadden moeten doen als in het voorjaar met de intelligente lockdown en dat mondkapjes geen fuck doen? Dat zeg ik namelijk ook steeds.
Haha, dat zou wel een goeie zijn ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iedereen die besmet is 1000 euro boete geven, want die hebben zich niet aan de coronawetten gehouden.
Het is 10 dagen na 1 december. De cijfers komen niet gelijk binnen op 1 december ehh...... Gaat nog een aantal dagen overeen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat argument niet helemaal, want dan had je wel een gigantische stijging ineen keer gezien vanaf 1 december en niet langzaam aan zoals nu het geval is.
Nah..met heel veel meer testen, had ik een lager percentage positief verwacht.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tussen alle blinde emotie staat er toch nog één bericht die niet als stier op een rode lap afgaat op de dagcijfers.
Ja, eerst wat onzinnigs roepen dat totaal niet klopt en dan zeggen dat het een aanfluiting is.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou helemaal een aanfluiting zijn
Mmmm, aan de andere kant zijn mensen die zonder klachten komen testen ook wel intensief in contact geweest met iemand met corona, dan is er ook wel een grote kans dat ze besmet zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat het percentage positief geteste mensen onder de mensen met symptomen hoger ligt als onder de mensen zonder symptomen? Dus als een hoop mensen zonder symptomen zouden testen, zou het percentage positief geteste mensen lager liggen.
Holy fuck.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
8720 nieuwe positieve testen
198 nieuwe ziekenhuisopnames
26 nieuwe IC-opnames
61 nieuwe overlijdens
En hoe doe je dat dan met een relatief grote hoeveelheid die asymptomatisch is? Die gaan zich sowieso dan al niet laten testen en dan verspreid het nog harder.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, maar demense zijn toch de schuld van deze ellende? Dan moeten we demense ook straf geven.
De groep zonder symptomen is niet random, het zullen vaak huisgenoten of collega's zijn van mensen die wel positief getest zijn. En jongeren merken relatief weinig van het virus lijkt het, als je al die gevallen onder voetballers ziet die er niets van wisten.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat het percentage positief geteste mensen onder de mensen met symptomen hoger ligt als onder de mensen zonder symptomen? Dus als een hoop mensen zonder symptomen zouden testen, zou het percentage positief geteste mensen lager liggen.
Er is in ieder geval weer iets meer ruimte om de nieuwe klap op te vangenquote:De ziekenhuizen hebben de afgelopen 24 uur 198 nieuwe coronapatiënten opgenomen. Dat laat het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding weten. Het zijn 4 nieuwe opnames meer dan gisteren.
Het LCPS meldt dat er 26 nieuwe covidpatiënten op de intensive care zijn bijgekomen, die zijn vrijwel allemaal doorgestroomd van de verpleegafdelingen.
In totaal liggen 1648 coronapatiënten in het ziekenhuis, dat zijn er 36 minder dan de vorige dag, aldus het LCPS. Van het totaal liggen 469 patiënten nu op de intensive care, gisteren waren dat er 4 meer.
Ja, bezichtigingen in ons oude huis. We hebben ons best gedaan om de afspraken zo te verplaatsen dat we wel klaar zaten voor onze PC's op moment dat de cijfers bekend zouden worden, maar gefaaldquote:Op donderdag 10 december 2020 14:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je bent er laat bij vandaag
Het geld wat nu met bakken tegelijk wordt uitgegeven, moet toch op een of andere manier ooit terug hequote:Op donderdag 10 december 2020 14:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, dat zou wel een goeie zijn ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |