abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2020 @ 00:40:01 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196647785

Livestreams en video's:
SpaceX Youtubekanaal (+/- 15 minuten voor lancering start de livestream)
NASASpaceflight (dagelijkse update Boca Chica/Starship, livestreams: tests, lanceringen, Q&A's)
LabPadre (24/7 livebeelden van 3 webcams in Boca Chica)
Everyday Astronaut (docu's over space gerelateerde ondewerpen en livestreams lanceringen)

Handige linkjes
Launch schedule: SpaceXNow
Boca Chica road closures: Cameron County
Boca Chica NOTAMS (Selecteer de staat Texas): FAA

Actieve voertuigen:
quote:
Falcon 9
Falcon 9 is een tweetrapsraket uit de Falcon-reeks, ontworpen en gebouwd door SpaceX. De Falcon 9 maakte in 2010 zijn introductievlucht. Het raketontwerp is sindsdien stapsgewijs geüpgraded waardoor de prestatiekracht flink toenam. De "9" in de naam "Falcon 9" verwijst naar de samenstelling van negen Merlin 1-raketmotoren in de "core-booster". Deze eerste trap is ontwikkeld om meerdere keren te gebruiken en werd in "vlucht 32" op 31 maart 2017 voor het eerst daadwerkelijk opnieuw ingezet na gebruik in "vlucht 23" op 8 april 2016. Door deze ontwikkeling kan Spacex naar verwachting tot 30% besparen op de kosten per lancering vanaf begin 2018. De Falcon 9 is sinds 2017 op jaarbasis de meest gelanceerde draagraket van de wereld. In november 2018 werd de Falcon 9 Block-5 door NASA's Launch Services Program gecertificeerd als categorie 3 lanceertuig. Daarmee wordt de Falcon 9 uiterst betrouwbaar geacht en is de raket goedgekeurd voor lanceringen van NASA's duurste satellieten en ruimtesondes. SpaceX groeide door het succes van de Falcon 9, waarmee er in 2018 twintig lanceringen werden uitgevoerd, uit tot de marktleider op het gebied van lanceringen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Falcon_9
quote:
Falcon Heavy
De Falcon Heavy is een zeer krachtige deels herbruikbare commerciële draagraket uit de Falconraketfamilie van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX die gebaseerd is op de Falcon 9. Hij maakte op 6 februari 2018 zijn ingebruiknamevlucht en werd een half jaar later door de USAF EELV-gecertificeerd. De Falcon Heavy wordt in staat geacht 63.800 kg aan nuttige lading in een lage aardbaan te brengen, 26.700 kg naar een geostationaire baan, 16.800 kg naar Mars en 3.500 kg naar Pluto. Daarmee is de Falcon Heavy de krachtigste nu beschikbare raket van de wereld, en de krachtigste commerciële raket ooit. Alleen de Saturnus V maanraket (laatste vlucht in 1973) en de Russische Energia (die na slechts twee proefvluchten werd geannuleerd) konden meer vracht vervoeren. De Falcon Heavy is een gedeeltelijk herbruikbare draagraket waarbij de twee boosters en de eerste trap (centercore) in principe kunnen landen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Falcon_Heavy
quote:
Dragon 1 (cargo)
Dragon, ook bekend als Dragon 1 of Cargo Dragon was het eerste ruimtevaartuig uit de Dragon-reeks van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX. Het was een herbruikbaar, onbemand, commercieel bevoorradingsschip dat met subsidies van NASA werd ontwikkeld onder het Commercial Orbital Transportation Services-programma. Met zijn eerste onbemande vlucht in december 2010 werd Dragon het eerste commerciële ruimtevaartuig dat succesvol op aarde terugkeerde. Op 25 mei 2012 voltooide een Dragon als eerste commerciële ruimtevaartuig een rendez-vous met het ISS. NASA had SpaceX gecontracteerd om met de Dragon vracht naar het ISS te brengen onder het CRS-1 contract van het Commercial Resupply Services-programma. Regelmatige vluchten werden tussen oktober 2012 april 2020 uitgevoerd. Nadat de Dragon van missie CRS-20 op 7 april 2020 in de Grote Oceaan landde wordt de Dragon 1 opgevolgd door de Dragon 2-Cargo. SpaceX heeft dertien Dragon-1-capsules gebouwd, waarvan er één verloren ging.
https://nl.wikipedia.org/wiki/SpaceX_Dragon

quote:
Dragon 2 (Cargo en Crew)
De Dragon 2, met de versies Crew Dragon en Cargo Dragon is de tweede generatie Dragon-ruimtevaartuigen van het Californische ruimtevaartbedrijf SpaceX die samen met de Boeing Starliner namens NASA-bemanningen naar het ISS moet gaan brengen onder het Commercial Crew-programma. De Crew Dragon wordt ook voor commerciële klanten ingezet en kan maximaal vier ruimtevaarders vervoeren. De Dragon 2 is een doorontwikkeling van de Dragon 1 waarmee SpaceX van 2012 tot en met 2020 vracht naar het ISS bracht. Naast een bemande uitvoering werkt SpaceX ook aan een uitgekleed Dragon 2-ontwerp voor onbemande bevoorradingsmissies van NASA's CRS 2-programma, dat in 2019 van start ging.
De eerste onbemande testvlucht van de Crew Dragon werd op 2 maart 2019 gelanceerd. De bemande testvlucht werd op 30 mei 2020 gelanceerd. Reguliere bemande vluchten beginnen volgens planning eind augustus 2020.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dragon_2

In ontwikkeling:

quote:
Starship
Starship is een tweetrappig al dan niet bemand zeer zwaar lanceersysteem in ontwikkeling van SpaceX. De boostertrap van Starship, die nodig is om de aarde te verlaten, heet Super Heavy. De Naam Starship slaat op zowel tweedetrap met een compartiment voor bemanning, vracht of satellieten als op de eerste-en-tweede trap als geheel.

Starship vormt een volledig herbruikbaar ruimtevaartuig dat is bedoeld om 100 tot 150 ton aan vracht of tot 100 mensen per vlucht in de ruimte te brengen. In expendable mode zou dat zelfs 250 ton kunnen zijn. Vluchten naar Mars (en terug) behoren tot de mogelijkheden. Door de mogelijkheid tot bijtanken in de ruimte kunnen die hoeveelheden ook op mars of op de maan landen.

Een aangepast Starship is ook een van de drie ontwerpen die NASA heeft opgenomen in de voorselectie voor de bemande maanlander(s) van het Artemisprogramma en in de race zijn voor definitieve selectie.
Het eerste conceptontwerp werd op 27 september 2016 door SpaceX oprichter en ceo Elon Musk op het International Astronatical Congress gepresenteerd als Interplanetairy Transport System. Een jaar later werd een verkleind, makkelijker haalbaar ontwerp met een bredere inzetbaarheid gepresenteerd met de naam Big Falcon Rocket. In 2018 werden nog enkele aanpassingen aan het ontwerp gedaan waaronder een verlenging, een versimpeld landingsgestel met geïntegreerde stuurvleugels en de keuze om de raket van roestvaststaal in plaats van koolstofvezel te bouwen. Het project staat onder directe leiding van Musk zelf. Met de ontwikkeling van de Starship is zo'n vijf miljard dollar gemoeid.

Het eerste prototype van het Starship werd op 28 september 2019 voltooid. Een maand daarvoor werd het voorbereidende Starhopperprogramma waarbij men met een testraket korte vluchten maakte om met de voor Starship ontwikkelde Raptormotoren te leren vliegen en landen afgerond. Anno 2020 worden in hoog tempo prototypes gebouwd en getest waarbij de brandstoftanks de eerste bottleneck waren en verschillende prototypes explodeerden. Op 27 april 2020 doorstond voor het eerst een brandstoftank de cryogene druktest. Elon Musk wil Starship zo snel als mogelijk in bedrijf kunnen nemen. Er wordt gestreefd naar een eerste bemande vlucht langs de Maan in 2023.

Elon Musk wil in de toekomst met Starship, de Falcon 9, de Falcon Heavy en de (bemande en onbemande) Dragon 2 vervangen. Bemande maanlandingen en marslandingen, satellietlanceringen, bijtankvluchten en eventueel zelfs langeafstandsvluchten op aarde behoren tot de mogelijkheden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Starship_(SpaceX)

Starhopper:

Starship Mk1:

Starship:

Starship Moon:

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196647793
Haha ik had precies dezelfde TT in gedachte als ik de lapo zou hebben :D
pi_196647794
Snelste nieuw topic van de reeks vermoed ik :P
pi_196647798
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat was ook maar een grapje. Zal er uberhaupt koper in die motor zitten?
Ergens uit nostalgie hoop ik dat ze nog niet zonder een stukje koper kunnen.

Koper verdiend het ;)
Ik snap alles, begrijp er niets van.
  donderdag 10 december 2020 @ 00:41:15 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196647800
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:40 schreef tjoptjop het volgende:
Haha ik had precies dezelfde TT in gedachte als ik de lapo zou hebben :D
:T
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 10 december 2020 @ 00:41:31 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196647801
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:40 schreef Jonmen het volgende:
Snelste nieuw topic van de reeks vermoed ik :P
Yep, ik was aan t lapo-hunten :T
pi_196647803
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:41 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ergens uit nostalgie hoop ik dat ze ergens nog niet zonder een stukje koper kunnen.
Electiciteitkabels :P
pi_196647804
quote:
84s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Yep, ik was aan t lapo-hunten :T
Ik liet je *)
pi_196647807
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Electiciteitkabels :P
Er gaat sowieso koper mee omhoog :Y

Alleen al in de Tesla motoren voor de vleugelbediening
pi_196647808
Hier kunnen weer een hoop lessen uitgehaald worden zodat het de volgende keer wel goed gaat. Vind het toch al bijzonder staaltje techniek als ik die draai zie.
pi_196647814
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:43 schreef CyberCow het volgende:
Hier kunnen weer een hoop lessen uitgehaald worden zodat het de volgende keer wel goed gaat. Vind het toch al bijzonder staaltje techniek als ik die draai Crazy Elon zie.
:Y
  donderdag 10 december 2020 @ 00:45:53 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196647825
quote:
Hier kunnen weer een hoop lessen uitgehaald worden zodat het de volgende keer wel goed gaat. Vind het toch al bijzonder staaltje techniek als ik die draai zie.
Dat die flip gewoon de eerste vlucht gelukt is, dat is al heel bijzonder te noemen! Alleen even het drukprobleem in de headertank fixen en we zijn weer een stap verder :D SN9 gaat hem landen :T

(En wat er verder aan bijzaken te verbeteren is natuurlijk :P)
pi_196647826
Is er al iets duidelijk over de Raptors? Gingen die expres uit?
pi_196647829
quote:
Wel goed gaat? :D Dit was nagenoeg perfect op de boem na. Helemaal het wachten waard. _O_
  donderdag 10 december 2020 @ 00:49:13 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196647847
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:45 schreef Azula het volgende:
Is er al iets duidelijk over de Raptors? Gingen die expres uit?
Hier heb je het antwoord :)

twitter
pi_196647851
Blue Origin en Boeing mogen hun koffers inpakken en Chapter 11 aanvragen :P
pi_196647857
quote:
84s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Hier heb je het antwoord :)

[ twitter ]
Ah ja ik volg geen Twitter :@ maar dat dacht ik al _O_ Dank je. :Y
  donderdag 10 december 2020 @ 00:51:00 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196647861
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:49 schreef Jonmen het volgende:
Blue Origin en Boeing mogen hun koffers inpakken en Chapter 11 aanvragen :P
:D _O-

Niemand die hun tweet leest wss :')

twitter
pi_196647864
Net even de stream van Everyday Astronaut teruggekeken, ook heel gaaf, fantastische camerabeelden.

pi_196647866
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:42 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Er gaat sowieso koper mee omhoog :Y

Alleen al in de Tesla motoren voor de vleugelbediening
Ik lees net dat de verbrandingskamer waarschijnlijk koper is.

Kwam dit ook nog tegen in m'n zoektocht
quote:
The combination of temperatures and pressures typically reached in a combustion chamber is usually extreme by any standard. Unlike in airbreathing jet engines, no atmospheric nitrogen is present to dilute and cool the combustion, and the propellant mixture can reach true stoichiometric ratios. This, in combination with the high pressures, means that the rate of heat conduction through the walls is very high.[citation needed]

In order for fuel and oxidizer to flow into the chamber, the pressure of the propellant fluids entering the combustion chamber must exceed the pressure inside the combustion chamber itself. This may be accomplished by a variety of design approaches including turbopumps or, in simpler engines, via sufficient tank pressure to advance fluid flow. Tank pressure may be maintained by several means, including a high-pressure helium pressurization system common to many large rocket engines or, in some newer rocket systems, by a bleed-off of high-pressure gas from the engine cycle to autogenously pressurize the propellant tanks[2][3] For example, the self-pressurization gas system of the SpaceX Starship is a critical part of SpaceX strategy to reduce launch vehicle fluids from five in their legacy Falcon 9 vehicle family to just two in Starship, eliminating not only the helium tank pressurant but all hypergolic propellants as well as nitrogen for cold-gas reaction-control thrusters.[4]
https://en.wikipedia.org/wiki/Rocket_engine#Combustion_chamber

De groene vlam door de ignition brandstof kunnen we dus uitsluiten.
pi_196647871
quote:
84s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:D _O-

Niemand die hun tweet leest wss :')

[ twitter ]
Zelfs de piloot die geen piloot bleek heeft meer views _O-
  donderdag 10 december 2020 @ 00:52:23 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196647874
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:51 schreef Tourniquet het volgende:
Net even de stream van Everyday Astronaut teruggekeken, ook heel gaaf, fantastische camerabeelden.

Morgen maar even kijken. Anders komt er van slapen niets meer terecht :T
pi_196647881
quote:
84s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Morgen maar even kijken. Anders komt er van slapen niets meer terecht :T
Is maar 10 minuutjes joh. :+

Ik ga de SpaceX stream nog een keer kijken. :P
pi_196647893
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:51 schreef Tourniquet het volgende:

Gaaf, simulated telemetry heeft hij ! ^O^
pi_196647895
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:53 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Die is nog bezig hoor :D
  donderdag 10 december 2020 @ 00:54:55 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196647896
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:52 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Zelfs de piloot die geen piloot bleek heeft meer views _O-
Die reacties ook _O- _O-

It's ok...we have Dragon and Starship!

will the booster land back on earth?~

I see the Starliner software team was in charge of scheduling this tweet.

'How not to time your social media posts'
Level: Boeing
pi_196647898
SpaceX is de landingsite aan het inspecteren met een drone 8-)
pi_196647902
quote:
84s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Die reacties ook _O- _O-

_O-
pi_196647919
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:54 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Gaaf, simulated telemetry heeft hij ! ^O^
Ja, maar die klopt voor geen meter. :D

Laten ook een ontzettend toffe slomo zien (ongeveer 5 minuten na de RUD). _O_
pi_196647922
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:54 schreef Azula het volgende:

[..]

Die is nog bezig hoor :D
Je kan in de stream spoelen om alleen de vlucht even te kijken. :P
pi_196647924
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:56 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja, maar die klopt voor geen meter. :D

Laten ook een ontzettend toffe slomo zien (ongeveer 5 minuten na de RUD). _O_
Zie het nu ook :Y

Zat me al af te vragen hoe ze dat doen zonder referentie punt.

:D

Wel gave beelden ^O^
pi_196647927
twitter

1000x :')
pi_196647933
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:57 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Je kan in de stream spoelen om alleen de vlucht even te kijken. :P
Ja die heb ik gewoon vanuit elke hoek opgenomen 🤣

Elon probeert nu van alles uit te leggen op z’n Elons.
pi_196647934
Zie nu dat ze ook op bijna max altitude nog de zij trusters gebruiken.

Ik zou denken dat met snelheid de gymbals genoeg waren...
pi_196647937
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:58 schreef tjoptjop het volgende:
[ twitter ]

No shit.
pi_196647944
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:58 schreef tjoptjop het volgende:
[ twitter ]

Echt :')
pi_196647946
pi_196647958
twitter

Net een voetbalwedstrijd JAAAAAAAAAAAA OOOOOEEEEEEHHHHHHHH
pi_196647963
pi_196647968
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:00 schreef tjoptjop het volgende:
[ twitter ]

Net een voetbalwedstrijd JAAAAAAAAAAAA OOOOOEEEEEEHHHHHHHH
Moet zeggen dat ik me net de buren voelde net. Die schreeuwen en klappen ook als Ajax speelt.

Deed jij dat niet dan? }:|
pi_196647978
Hoop dat er niets belangrijks/kostbaar in die tent lag...
  donderdag 10 december 2020 @ 01:04:11 #42
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196647986
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:03 schreef Jonmen het volgende:
Hoop dat er niets belangrijks/kostbaar in die tent lag...
Op NSF zeggen ze dat de tent in de brand staat maar het lijkt iets te zijn dat voor de tent staat.
pi_196647987
Vergis je niet in de afmetingen van dat ding....

donderdag 10 december 2020 @ 01:04:33 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196647991
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:53 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat was idd de moeite waard!!! Sodetering :o _O_ _O_ _O_
pi_196647997
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:02 schreef Azula het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik me net de buren voelde net. Die schreeuwen en klappen ook als Ajax speelt.

Deed jij dat niet dan? }:|
Ik kan niet ontkennen dat er een luide WHOAAAH bij de knal kwam :D

Over de groene vlam, ik las dit op Reddit @Gast_op_Afstand_GOA
quote:
The green exhaust right at the end is a sign of that. Low fuel pressure leads to too much unreacted oxygen, which makes copper in the engine catch fire. Low header tank pressure doesn't affect it until right at the end, because the ascent isn't done from the header tanks.
pi_196648011
Tractor pulling?

Nooo!

Full Vector Pulling (8>

pi_196648018
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:05 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik kan niet ontkennen dat er een luide WHOAAAH bij de knal kwam :D

Over de groene vlam, ik las dit op Reddit @:Gast_op_Afstand_GOA
[..]

It lookes like Copper is still in the race O+

^O^
  donderdag 10 december 2020 @ 01:07:45 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196648023
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:04 schreef beantherio het volgende:

[..]

Op NSF zeggen ze dat de tent in de brand staat maar het lijkt iets te zijn dat voor de tent staat.
Er zitten iig wel gaten in de tank
pi_196648026
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:07 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

It lookes like Copper is still in the race O+

^O^
Haha, en beiden gelijk :D
pi_196648028
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:06 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Tractor pulling?

Nooo!

Full Vector Pulling (8>

[ afbeelding ]
Dat ging echt moeiteloos, en met maar 2 Raptors (gepland blijkbaar).
  donderdag 10 december 2020 @ 01:08:51 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196648033
_O-
twitter
pi_196648037
quote:
_O-
pi_196648042
quote:
Zo helpen ze De Boer door een mager festivaljaar heen :7
pi_196648045
:')
  donderdag 10 december 2020 @ 01:10:09 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196648046
Teeering dit was mij nog niet eens opgevallen :') :') :') :') :') Musk _O- _O- _O- _O-

twitter
pi_196648051
Waar is de 0 tho
pi_196648052
quote:
84s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:10 schreef Starhopper het volgende:
Teeering dit was mij nog niet eens opgevallen :') :') :') :') :') Musk _O- _O- _O- _O-

[ twitter ]
Ik snap hem niet .. 42 maar .. euh hoezo? :D
pi_196648054
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:11 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ik snap[ hem niet .. 42 maar .. euh hoezo? :D
Hitchhikers guide to the galaxy
  donderdag 10 december 2020 @ 01:12:01 #59
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196648055
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:11 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ik snap[ hem niet .. 42 maar .. euh hoezo? :D
42(0) :T

pi_196648061
quote:

[..]

Ik snap hem niet .. 42 maar .. euh hoezo? :D
Heb je gisteren niet goed gevolgd? o|O
pi_196648064
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:12 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hitchhikers guide to the galaxy
Ooh.. dat doet een belletje rinkelen.. Damn, need more nerd pills.
pi_196648067
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ooh.. dat doet een belletje rinkelen.. Damn, need more nerd pills.
In the radio series and the first novel, a group of hyper-intelligent pan-dimensional beings demand to learn the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything from the supercomputer Deep Thought, specially built for this purpose. It takes Deep Thought ​7 1⁄2 million years to compute and check the answer, which turns out to be 42.
pi_196648068
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:12 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Heb je gisteren niet goed gevolgd? o|O
Input overload. :@
pi_196648074
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

In the radio series and the first novel, a group of hyper-intelligent pan-dimensional beings demand to learn the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything from the supercomputer Deep Thought, specially built for this purpose. It takes Deep Thought ​7 1⁄2 million years to compute and check the answer, which turns out to be 42.
Ja, dank je :Y

Al die nummers... ik was net 666 van pi aan het aftrekken omdat ik de 33ste mason wilde ontwijken voor de éne keer. :D
pi_196648080
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Input overload. :@
https://en.wikipedia.org/wiki/420_

twitter

twitter

twitter

pi_196648082
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:14 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[..]

Ja, dank je :Y

Al die nummers... ik was net 666 van pi aan het aftrekken omdat ik de 33ste mason wilde ontwijken voor de éne keer. :D
Heeft iig niks met 420 of wiet te maken
  donderdag 10 december 2020 @ 01:17:25 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196648086
quote:
Deze hebben we ook nog :T

pi_196648091
quote:
84s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Deze hebben we ook nog :T

[ afbeelding ]
Hahahahahaha,
Dit is echt ervoor gedaan. _O-

I LIKE
pi_196648106
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196648112
pi_196648119
pi_196648126
Ik sluit af met de all surviving, "has seen it all" worlds only flying Rave Cave:

donderdag 10 december 2020 @ 01:24:45 #73
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196648127
Heel vet! *O*
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_196648129
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:24 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik sluit af met de all surviving, "has seen it all" worlds only flying Rave Cave:

[ afbeelding ]
Voor de Michael Bay film mis je eigenlijk alleen nog de overvliegende F22
pi_196648160
Vooruit... nog eentje dan..

Wat zie jij in de vuurbal?

donderdag 10 december 2020 @ 01:29:30 #76
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196648163
twitter
  donderdag 10 december 2020 @ 01:30:19 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196648171
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[ afbeelding ]
Een juichende minion :T
pi_196648180
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[ afbeelding ]
Megatron?
pi_196648188
Ik zag een bad eendje... ok, beetje booos bad eendje :P
pi_196648198
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik zag een bad eendje... ok, beetje booos bad eendje :P
Ok Hermann Rorschach
pi_196648252
twitter
pi_196648311
https://www.telegraaf.nl/(...)-bij-landing-na-test

quote:
BOCA CHICA - Een prototype van de Starship-raket van ruimtevaartbedrijf SpaceX is woensdag geëxplodeerd bij de landing. Dat gebeurde enkele minuten na een ogenschijnlijk onbeduidende testlancering bij de Amerikaanse plaats Boca Chica (Texas).
wtf? :')
pi_196648334
twitter

twitter

Die reacties :D
Ik hoop daar toch ook ooit te staan voor een SH+SS lancering. _O_
pi_196648340
quote:
En dan snappen sommigen niet waarom de MSM waardeloos is :s)
pi_196648360
Wat is eigenlijk het verschil met de space shuttle voor de contrail ?

Is het brandstoftype? Of atmosferische omstandigheden?

Space shuttle had zo ver ik me herinner altijd een enorme pluim:

pi_196648409
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 02:05 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[ afbeelding ]
Gaat te maken hebben met keuze van brandstof
pi_196648452
twitter
pi_196648458
quote:
Prachtig!

Duidelijk maar twee Raptors die terug online komen .
En nog eentje vroegtijdig uit schakelend. ( Al dan niet gepland )
pi_196648496
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 02:05 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[ afbeelding ]
Dat is een vastebrandstofbooster, aluminium of magnesium. Komt wat meer rook bij vrij. Ariane is ook vast en heeft ook zo'n pluim

SpaceX gebruikt vloeibaar, een soort kerosine voor Falcon 9 en methaan voor Starship
pi_196648790
En de raptor is een Full-flow staged combustion cycle engine, waarbij alle brandstof schoon verbrand wordt. Er is geen fuel rich verbranding die nog een roet spoor eruit gooit (zoals bij de merlin engine).

Merlin:

Raptor:

Man wat was dit gaaf. De korte nacht helemaal waard. Heb het net nog een paar keer zitten kijken O+
Ook de stream van NSF meeluisteren maakt het helemaal mooi, het enthousiasme van die gasten is onovertroffen
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_196648934
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:29 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Alleen als methaan schoon verbrandt, maar die groene vlam zou wel eens kunnen wijzen op een verbranding die veel te rijk is, wat betekent dat de LOX pressure te laag was.
Hoe mooi ook dat je dicht bij de waarheid zat. De LOX pressure was prima, maar de methaan druk was te hoog.

Haha grapje, ik was nog niet wakker. Hij was te laag.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 december 2020 @ 07:27:51 #92
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196648935
Ik zit nu even NSF terug te kijken, toch wel héél blij dat ik die kort voor de lancering uit heb gezet zeg _O-

Het zou wel bijzonder teleurstellend zijn geweest om bij dit epische moment die schreeuwende tienermeisjes te horen :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 december 2020 @ 07:30:05 #93
284411 crew  heywoodu
pi_196648950
quote:
Is FOK! serieus de enige site in Nederland waar het bericht juist uiterst positief was? :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_196648968
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 07:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Is FOK! serieus de enige site in Nederland waar het bericht juist uiterst positief was? :D
De nos was redelijk neutraal, maar snapte niet waarom het een groot succes was.
Dus ja, fok lijkt de enige Nederlandse news outlet die het wel snapte
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 december 2020 @ 07:35:15 #95
284411 crew  heywoodu
pi_196648987
Ook blij dat ik niet naar aandachtsgeil huppelkutje Everyday Astronaut heb gekeken zo te zien :')

Snappen die lui echt niet dat je op zo'n moment je microfoon gewoon even uit moet zetten om de kijkers te laten genieten van het geweld ipv jouw 'oh my gosh! oh my gosh! ooooh...my gosh!'? :{
pi_196649089
twitter
pi_196649109
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 07:35 schreef heywoodu het volgende:
Ook blij dat ik niet naar aandachtsgeil huppelkutje Everyday Astronaut heb gekeken zo te zien :')

Snappen die lui echt niet dat je op zo'n moment je microfoon gewoon even uit moet zetten om de kijkers te laten genieten van het geweld ipv jouw 'oh my gosh! oh my gosh! ooooh...my gosh!'? :{
Ja, ik heb ook al heel snel het geluid van NSF heel zacht gezet. Everyday Astronaut kan ik niet naar kijken, die is me te overdreven.

Ik kijk wel uit naar de Scott Manley analyse
  FOK!fotograaf donderdag 10 december 2020 @ 07:48:59 #98
842 Zorro
Z
pi_196649153
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:24 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:

[ afbeelding ]
Hij stond erbij en keek er naar

Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_196649923
Waarom is dit zo'n belangrijke stap en waarom is Elon zo enthousiast?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 december 2020 @ 09:32:10 #101
284411 crew  heywoodu
pi_196650032
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:24 schreef Generationalpha het volgende:
Omdat je moet weten dat zo'n ding meer kan dan 150m hoog een sprongetje maken, daar kom je niet mee de ruimte in namelijk. En omdat er drie motoren in dat ding zaten. En hij is enthousiast omdat de test geweldig is verlopen.
  donderdag 10 december 2020 @ 09:51:17 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196650342
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:24 schreef Generationalpha het volgende:
Wat ze uitgedacht hebben werkt in de prima werkt. De harde landing door te weinig druk in de headertank is een aandachtspuntje maar niet zo lastig te fixen.
pi_196650360
quote:
84s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wat ze uitgedacht hebben werkt in de prima werkt. De harde landing door te weinig druk in de headertank is een aandachtspuntje maar niet zo lastig te fixen.
Klinkt goed. Ik ga me hier wat meer in verdiepen. :)
pi_196650596
quote:
Die flip van horizontaal naar verticaal tijdens terminal velocity (weet zo snel even niet de nederlandse term) is nog nooit eerder gedaan. Ze hadden niet gedacht dat het zo werken.
Als de druk van de methaan goed was geweest, dan had de raket nog geland ook. Dus eigenlijk is de test voor 90% succesvol geweest, terwijl ze niet eens gedacht hadden dat hij tot max hoogte zou komen.
Dit is ook voor het eerst dat een raptor zo lang gevuurd heeft zonder uit elkaar te spatten. En dat ook nog eens terwijl hij een load omhoog duwt. Alle lange duurtesten waren hiervoor op een test stand in Mcgregor.

Als je de suicide burn/landing vergelijkt met de Falcon 9 landingen, zie je ook dat deze veel langzamer en beheerster naar beneden komt. Ben benieuwd hoe een echte landing eruit komt te zien, met de echte poten.

En stel je voor dat je passagier bent hierin :X :X :X
pi_196650911
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:19 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Die flip van horizontaal naar verticaal tijdens terminal velocity (weet zo snel even niet de nederlandse term) is nog nooit eerder gedaan. Ze hadden niet gedacht dat het zo werken.
Als de druk van de methaan goed was geweest, dan had de raket nog geland ook. Dus eigenlijk is de test voor 90% succesvol geweest, terwijl ze niet eens gedacht hadden dat hij tot max hoogte zou komen.
Dit is ook voor het eerst dat een raptor zo lang gevuurd heeft zonder uit elkaar te spatten. En dat ook nog eens terwijl hij een load omhoog duwt. Alle lange duurtesten waren hiervoor op een test stand in Mcgregor.

Als je de suicide burn/landing vergelijkt met de Falcon 9 landingen, zie je ook dat deze veel langzamer en beheerster naar beneden komt. Ben benieuwd hoe een echte landing eruit komt te zien, met de echte poten.

En stel je voor dat je passagier bent hierin :X :X :X
Dank voor alle uitleg. :)
pi_196654118
Ik zit nog steeds bij te komen van gisterenavond. Wat ongelooflijk episch was het. _O_

Ik denk dat ze voor de volgende keer een wat hogere testvlucht ook wel aandurven, getuige hoe stabiel de stijging, belly flop en horizontale daling verliep. De Elonerons leken ook perfect en heel precies te functioneren. _O_
  donderdag 10 december 2020 @ 14:56:02 #108
38114 beantherio
pi_196655294
Ik heb nog niet echt gelezen wat de plannen zijn met SN9 en verdere testvluchten. Is daar al iets over bekend?

Voor dit jaar zal het trouwens (gezien weer gereed maken van de teststand, het achterhalen en oplossen van het probleem met de tankdruk en de feestdagen) wel afgelopen zijn met testvluchten. Of is het denkbaar dat SN9 nog voor het eind van het jaar zijn (eerste) vlucht gaat maken?
  donderdag 10 december 2020 @ 15:30:15 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196656020
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:54 schreef Tourniquet het volgende:
Ik zit nog steeds bij te komen van gisterenavond. Wat ongelooflijk episch was het. _O_

Ik denk dat ze voor de volgende keer een wat hogere testvlucht ook wel aandurven, getuige hoe stabiel de stijging, belly flop en horizontale daling verliep. De Elonerons leken ook perfect en heel precies te functioneren. _O_
Same here! Ik kon ook amper in slaap komen gisteren :T Bizar hoe perfect het allemaal was. En dat tijdens de eerste vlucht! ongelofelijk _O_
  donderdag 10 december 2020 @ 15:39:27 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196656263
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:56 schreef beantherio het volgende:
Ik heb nog niet echt gelezen wat de plannen zijn met SN9 en verdere testvluchten. Is daar al iets over bekend?

Voor dit jaar zal het trouwens (gezien weer gereed maken van de teststand, het achterhalen en oplossen van het probleem met de tankdruk en de feestdagen) wel afgelopen zijn met testvluchten. Of is het denkbaar dat SN9 nog voor het eind van het jaar zijn (eerste) vlucht gaat maken?
SN9 en SN10 gaan in ieder geval dezelfde testvlucht maken als SN8. Het lijkt erop dat er weinig schade is aan de teststand dus een roll-out (eind) volgende week lijkt mij niet uitgesloten. Al is het alleen al om ruimte te maken voor SH en SN10 stacking. Het fixen van de SN8 problemen en vervolgens een testperiode met cryotests, monteren raptors, pre-burner tests, static fires gaat wel even duren. Op z'n vroegst half januari de SN9 vlucht :)
pi_196656453
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 14:56 schreef beantherio het volgende:

Ze moeten SN9 naar het launchpad vervoeren en daarna de Methalox verbindingen tot stand brengen met de tankfarm. Dan volgen een gasdruktest vervolgens een cryo-rest met vloeibaar stikstof. Daarna pas worden de raptors eronder gemonteerd. Dan volgt opnieuw een cryo-test, of ze meteen voor Methalox gaan dit x is onduidelijk. Is dit alles gebeurt kan pas de 1e pre-burner test plaatsvinden en vervolgens de 1e engine fire-test. Als dit al lukt dit jaar zal het tegen de jaarwisseling zijn. Feestdagen, daar geven de fanaten die werken bij SpaceX niet veel om en vanwege corona en kans op besmetting zullen de meesten toch al niet van plan zijn bij familie op bezoek te gaan ver buiten BC.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 10-12-2020 15:54:02 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 10 december 2020 @ 15:49:33 #112
38114 beantherio
pi_196656470
quote:
84s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]

SN9 en SN10 gaan in ieder geval dezelfde testvlucht maken als SN8. Het lijkt erop dat er weinig schade is aan de teststand dus een roll-out (eind) volgende week lijkt mij niet uitgesloten. Al is het alleen al om ruimte te maken voor SH en SN10 stacking. Het fixen van de SN8 problemen en vervolgens een testperiode met cryotests, monteren raptors, pre-burner tests, static fires gaat wel even duren. Op z'n vroegst half januari de SN9 vlucht :)
Klinkt heel aannemelijk. De teststand zal vrijwel onbeschadigd zijn maar de landingspad moet wel even "aangeveegd" worden. :D

Waar ik trouwens nog wel speciaal benieuwd ben is naar de eerste test van een "full stack" combi van Starship op een SH. Ik meen gelezen te hebben dat e.a. volgend jaar wel moet gaan gebeuren, maar ik weet even niet meer waar. Dat moet echt magistraal worden. _O_
pi_196657315
Ze hebben inmiddels 2 teststands, dus mocht stand A reparaties nodig hebben, kunnen ze 'm ook op stand B zetten.
  donderdag 10 december 2020 @ 18:26:09 #114
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196659075
Roadclosure voor morgen is gecanceled. Die van vandaag (12am-5:30pm) staat nog. Kansje dat ze SN9 naar de launchpad rijden? :9 :9
pi_196659226
quote:
84s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:26 schreef Starhopper het volgende:
Roadclosure voor morgen is gecanceled. Die van vandaag (12am-5:30pm) staat nog. Kansje dat ze SN9 naar de launchpad rijden? :9 :9
Zou me niets verbazen. :D

Ik zie dat het restant van de nosecone nog wel op de landingsplaats ligt, valt me wel tegen dat ze alles nog niet hebben opgeruimd. :{w :+

Misschien gebruiken ze de road closure om alle troep weg te rijden. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Tourniquet op 10-12-2020 18:41:34 ]
  donderdag 10 december 2020 @ 18:44:31 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196659327
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen. :D

Ik zie dat het restant van de nosecone nog wel op de landingsplaats ligt, valt me wel tegen dat ze alles nog niet hebben opgeruimd. :{w :+

Misschien gebruiken ze de road closure om alle troep weg te rijden. ;)
Ze laten SN8 liggen zodat SN9 afscheid kan nemen :P

Dikke kans dat het voor afvoer van SN8 restanten is idd :)
  donderdag 10 december 2020 @ 18:45:21 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196659342
Deze kwam ik net tegen op EA twitter :T

Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 december 2020 @ 18:54:13 #118
284411 crew  heywoodu
pi_196659467
Wat is er anders aan SN9 eigenlijk? :P
  donderdag 10 december 2020 @ 19:00:52 #119
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_196659559
quote:
84s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:45 schreef Starhopper het volgende:
Deze kwam ik net tegen op EA twitter :T

Hello ground! _O- _O_
pi_196659578
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:54 schreef heywoodu het volgende:
Wat is er anders aan SN9 eigenlijk? :P
Uiterlijk niet zo heel veel, afwerking weer wat netter, zie vanaf 5:03:

Wat er van binnen anders is weten we niet natuurlijk.

Elon heeft gezegd dat SN15 echt significante verbeteringen heeft.
pi_196659606
SN9 en de kraan staan al op "roll lifts" volgens wat vage geruchten.

Ook zou deze al raptors hebben.
pi_196660261
Is er al iets bekend waar tzt de productie plaats gaat vinden? Komt er een fabriek in Boca Chica? Of verhuist het hele circus naar Florida?

Hawthorne lijkt me vanwege het formaat uitgesloten,
  donderdag 10 december 2020 @ 19:50:35 #123
38114 beantherio
pi_196660520
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:38 schreef tjoptjop het volgende:
Is er al iets bekend waar tzt de productie plaats gaat vinden? Komt er een fabriek in Boca Chica? Of verhuist het hele circus naar Florida?

Hawthorne lijkt me vanwege het formaat uitgesloten,
Toen in juni duidelijk werd dat de faciliteiten in Los Angeles niet in gebruik zouden worden genomen (waar eigenlijk de productie zou moeten plaatsvinden) tweete Elon dat de productie in Boca Chica plaats zou vinden:

twitter
Zie ook https://spacenews.com/spa(...)eles-facility-again/
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 december 2020 @ 19:54:36 #124
284411 crew  heywoodu
pi_196660585
Even crossposten voor Delta IV Heavy vanavond, want het zou debiel zijn om dat hier verder te volgen :)

W&T / [LIVE] Het grote live lanceringen topic
pi_196660657
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:50 schreef beantherio het volgende:

[..]

Toen in juni duidelijk werd dat de faciliteiten in Los Angeles niet in gebruik zouden worden genomen (waar eigenlijk de productie zou moeten plaatsvinden) tweete Elon dat de productie in Boca Chica plaats zou vinden:

[ twitter ]Zie ook https://spacenews.com/spa(...)eles-facility-again/
Ah, duidelijk. Dan wordt Boca Chica ook een volledige launchsite toch?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 december 2020 @ 19:59:16 #126
284411 crew  heywoodu
pi_196660682
Ah, toch nog een grote Nederlandse site waar het allemaal vrij acceptabel beschreven is :P

https://www.nu.nl/tech/60(...)horizontale-val.html
pi_196660745
Live flyover van RVG Aerial Photography

donderdag 10 december 2020 @ 20:10:33 #128
38114 beantherio
pi_196660945
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ah, duidelijk. Dan wordt Boca Chica ook een volledige launchsite toch?
Ja. Dat heeft Elon in ieder geval wel gezegd.
pi_196661026
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:02 schreef Tourniquet het volgende:
Live flyover van RVG Aerial Photography

https://www.flightradar24.com/N22014/26469e1c :)
  vrijdag 11 december 2020 @ 00:28:03 #130
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196665900
Maandagmiddag gaat SN9 op stap _O_
pi_196665941
Beetje apart dat zo’n mail gewoon op een openbare plek wordt gezet, maar goed wij zijn weer blij met de informatie. :P

https://www.cameroncounty(...)LOSURE.-12.14.20.pdf
  vrijdag 11 december 2020 @ 00:51:58 #132
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196665989
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 00:39 schreef Tourniquet het volgende:
Beetje apart dat zo’n mail gewoon op een openbare plek wordt gezet, maar goed wij zijn weer blij met de informatie. :P

https://www.cameroncounty(...)LOSURE.-12.14.20.pdf
Komt wel vaker voor. Ik vind t ook wel typisch :T

Ik lees hier en daar op Twitter dat er al Raptors onder zitten.... Als dit waar is, dan maakt dat een vlucht voor het eind van het jaar wel mogelijk :T
  vrijdag 11 december 2020 @ 00:53:14 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196665996
Voor degene die gisteren commentaar had op de enthousiaste reacties van oa EA en NSF:

:T :T
pi_196666095
twitter
twitter
pi_196666131
quote:
84s.gif Op vrijdag 11 december 2020 00:53 schreef Starhopper het volgende:
Voor degene die gisteren commentaar had op de enthousiaste reacties van oa EA en NSF:

vrijdag 11 december 2020 @ 10:35:56 #136
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_196669033
quote:
84s.gif Op vrijdag 11 december 2020 00:53 schreef Starhopper het volgende:

Ik heb genoten van die enthousiaste reacties ...net kleine jongetjes . Heerlijk O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_196669403
twitter

[ Bericht 17% gewijzigd door Tourniquet op 11-12-2020 11:09:03 ]
pi_196669703
De tent bij de SH launch mount is ook aan vervanging toe. :P

Elon met hondje (niet Zeus :+)

Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 11 december 2020 @ 11:28:08 #139
284411 crew  heywoodu
pi_196669739
Eet Elon zijn geld op ofzo?
pi_196669747
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:28 schreef heywoodu het volgende:
Corona kilo's. :P
pi_196669965
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:28 schreef heywoodu het volgende:
Enige dat hij nog vooral moet doen is contracten sluiten en met leveranciers praten (gebeurt meestal op restaurant - dus hij zal wel 2 warme maaltijden per dag hebben).

Wanneer denk je dat hij nog tijd heeft om te gaan sporten? :P Of hij moest een fitness op zijn privéjet installeren natuurlijk... Maar ik vermoed dat hij dan al zijn mails/administratie afhandelt. Dus dan moet hij daar ook nog een andere moment voor zoeken. :s)
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:54:58 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196670111
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:25 schreef Tourniquet het volgende:

Misschien is er een mooie aanbieding op Amazon? :T
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:56:49 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196670142
twitter

Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 11 december 2020 @ 11:57:31 #144
284411 crew  heywoodu
pi_196670162
quote:
Ik zie het al, dat draadje onderaan is kapot.
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:06:15 #145
38114 beantherio
pi_196670332
Toch wel zonde -O-
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:50:09 #146
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_196671873
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:25 schreef Tourniquet het volgende:

[ afbeelding ]

Elon met hondje (niet Zeus :+)

[ afbeelding ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_196674113

Mooie afdruk van de skirt in het beton. :D

[ Bericht 25% gewijzigd door Tourniquet op 11-12-2020 16:43:24 ]
pi_196674588
Oeps, SN9 is omgevallen in de high bay en leunt nu tegen de wand. :X

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Tourniquet op 11-12-2020 16:50:35 ]
  vrijdag 11 december 2020 @ 16:53:35 #149
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_196674724
SN9 staat een beetje scheef :o :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_196674750
De stand heeft het begeven...
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:11:46 #151
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196674949
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 december 2020 16:53 schreef puzziepie het volgende:
SN9 staat een beetje scheef :o :D
[ afbeelding ]
Das niet best :{ :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')