Een juichende minionquote:Op donderdag 10 december 2020 01:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Vooruit... nog eentje dan..
Wat zie jij in de vuurbal?
[ afbeelding ]
Megatron?quote:Op donderdag 10 december 2020 01:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Vooruit... nog eentje dan..
Wat zie jij in de vuurbal?
[ afbeelding ]
Ok Hermann Rorschachquote:Op donderdag 10 december 2020 01:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik zag een bad eendje... ok, beetje booos bad eendje
wtf?quote:BOCA CHICA - Een prototype van de Starship-raket van ruimtevaartbedrijf SpaceX is woensdag geëxplodeerd bij de landing. Dat gebeurde enkele minuten na een ogenschijnlijk onbeduidende testlancering bij de Amerikaanse plaats Boca Chica (Texas).
En dan snappen sommigen niet waarom de MSM waardeloos isquote:Op donderdag 10 december 2020 01:56 schreef Tourniquet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-bij-landing-na-test
[..]
wtf?
Gaat te maken hebben met keuze van brandstofquote:Op donderdag 10 december 2020 02:05 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil met de space shuttle voor de contrail ?
Is het brandstoftype? Of atmosferische omstandigheden?
Space shuttle had zo ver ik me herinner altijd een enorme pluim:
[ afbeelding ]
Prachtig!quote:
Dat is een vastebrandstofbooster, aluminium of magnesium. Komt wat meer rook bij vrij. Ariane is ook vast en heeft ook zo'n pluimquote:Op donderdag 10 december 2020 02:05 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil met de space shuttle voor de contrail ?
Is het brandstoftype? Of atmosferische omstandigheden?
Space shuttle had zo ver ik me herinner altijd een enorme pluim:
[ afbeelding ]
Hoe mooi ook dat je dicht bij de waarheid zat. De LOX pressure was prima, maar de methaan druk was te hoog.quote:Op donderdag 10 december 2020 00:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Alleen als methaan schoon verbrandt, maar die groene vlam zou wel eens kunnen wijzen op een verbranding die veel te rijk is, wat betekent dat de LOX pressure te laag was.
Is FOK! serieus de enige site in Nederland waar het bericht juist uiterst positief was?quote:Op donderdag 10 december 2020 01:56 schreef Tourniquet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-bij-landing-na-test
[..]
wtf?
De nos was redelijk neutraal, maar snapte niet waarom het een groot succes was.quote:Op donderdag 10 december 2020 07:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is FOK! serieus de enige site in Nederland waar het bericht juist uiterst positief was?
Ja, ik heb ook al heel snel het geluid van NSF heel zacht gezet. Everyday Astronaut kan ik niet naar kijken, die is me te overdreven.quote:Op donderdag 10 december 2020 07:35 schreef heywoodu het volgende:
Ook blij dat ik niet naar aandachtsgeil huppelkutje Everyday Astronaut heb gekeken zo te zien
Snappen die lui echt niet dat je op zo'n moment je microfoon gewoon even uit moet zetten om de kijkers te laten genieten van het geweld ipv jouw 'oh my gosh! oh my gosh! ooooh...my gosh!'?
Hij stond erbij en keek er naarquote:Op donderdag 10 december 2020 01:24 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik sluit af met de all surviving, "has seen it all" worlds only flying Rave Cave:
[ afbeelding ]
Omdat je moet weten dat zo'n ding meer kan dan 150m hoog een sprongetje maken, daar kom je niet mee de ruimte in namelijk. En omdat er drie motoren in dat ding zaten. En hij is enthousiast omdat de test geweldig is verlopen.quote:Op donderdag 10 december 2020 09:24 schreef Generationalpha het volgende:
Waarom is dit zo'n belangrijke stap en waarom is Elon zo enthousiast?
Wat ze uitgedacht hebben werkt in de prima werkt. De harde landing door te weinig druk in de headertank is een aandachtspuntje maar niet zo lastig te fixen.quote:Op donderdag 10 december 2020 09:24 schreef Generationalpha het volgende:
Klinkt goed. Ik ga me hier wat meer in verdiepen.quote:Op donderdag 10 december 2020 09:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat ze uitgedacht hebben werkt in de prima werkt. De harde landing door te weinig druk in de headertank is een aandachtspuntje maar niet zo lastig te fixen.
Die flip van horizontaal naar verticaal tijdens terminal velocity (weet zo snel even niet de nederlandse term) is nog nooit eerder gedaan. Ze hadden niet gedacht dat het zo werken.quote:Op donderdag 10 december 2020 09:24 schreef Generationalpha het volgende:
Dank voor alle uitleg.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Die flip van horizontaal naar verticaal tijdens terminal velocity (weet zo snel even niet de nederlandse term) is nog nooit eerder gedaan. Ze hadden niet gedacht dat het zo werken.
Als de druk van de methaan goed was geweest, dan had de raket nog geland ook. Dus eigenlijk is de test voor 90% succesvol geweest, terwijl ze niet eens gedacht hadden dat hij tot max hoogte zou komen.
Dit is ook voor het eerst dat een raptor zo lang gevuurd heeft zonder uit elkaar te spatten. En dat ook nog eens terwijl hij een load omhoog duwt. Alle lange duurtesten waren hiervoor op een test stand in Mcgregor.
Als je de suicide burn/landing vergelijkt met de Falcon 9 landingen, zie je ook dat deze veel langzamer en beheerster naar beneden komt. Ben benieuwd hoe een echte landing eruit komt te zien, met de echte poten.
En stel je voor dat je passagier bent hierin![]()
![]()
Same here! Ik kon ook amper in slaap komen gisterenquote:Op donderdag 10 december 2020 13:54 schreef Tourniquet het volgende:
Ik zit nog steeds bij te komen van gisterenavond. Wat ongelooflijk episch was het.![]()
Ik denk dat ze voor de volgende keer een wat hogere testvlucht ook wel aandurven, getuige hoe stabiel de stijging, belly flop en horizontale daling verliep. De Elonerons leken ook perfect en heel precies te functioneren.
SN9 en SN10 gaan in ieder geval dezelfde testvlucht maken als SN8. Het lijkt erop dat er weinig schade is aan de teststand dus een roll-out (eind) volgende week lijkt mij niet uitgesloten. Al is het alleen al om ruimte te maken voor SH en SN10 stacking. Het fixen van de SN8 problemen en vervolgens een testperiode met cryotests, monteren raptors, pre-burner tests, static fires gaat wel even duren. Op z'n vroegst half januari de SN9 vluchtquote:Op donderdag 10 december 2020 14:56 schreef beantherio het volgende:
Ik heb nog niet echt gelezen wat de plannen zijn met SN9 en verdere testvluchten. Is daar al iets over bekend?
Voor dit jaar zal het trouwens (gezien weer gereed maken van de teststand, het achterhalen en oplossen van het probleem met de tankdruk en de feestdagen) wel afgelopen zijn met testvluchten. Of is het denkbaar dat SN9 nog voor het eind van het jaar zijn (eerste) vlucht gaat maken?
Ze moeten SN9 naar het launchpad vervoeren en daarna de Methalox verbindingen tot stand brengen met de tankfarm. Dan volgen een gasdruktest vervolgens een cryo-rest met vloeibaar stikstof. Daarna pas worden de raptors eronder gemonteerd. Dan volgt opnieuw een cryo-test, of ze meteen voor Methalox gaan dit x is onduidelijk. Is dit alles gebeurt kan pas de 1e pre-burner test plaatsvinden en vervolgens de 1e engine fire-test. Als dit al lukt dit jaar zal het tegen de jaarwisseling zijn. Feestdagen, daar geven de fanaten die werken bij SpaceX niet veel om en vanwege corona en kans op besmetting zullen de meesten toch al niet van plan zijn bij familie op bezoek te gaan ver buiten BC.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:56 schreef beantherio het volgende:
Ik heb nog niet echt gelezen wat de plannen zijn met SN9 en verdere testvluchten. Is daar al iets over bekend?
Voor dit jaar zal het trouwens (gezien weer gereed maken van de teststand, het achterhalen en oplossen van het probleem met de tankdruk en de feestdagen) wel afgelopen zijn met testvluchten. Of is het denkbaar dat SN9 nog voor het eind van het jaar zijn (eerste) vlucht gaat maken?
Klinkt heel aannemelijk. De teststand zal vrijwel onbeschadigd zijn maar de landingspad moet wel even "aangeveegd" worden.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
SN9 en SN10 gaan in ieder geval dezelfde testvlucht maken als SN8. Het lijkt erop dat er weinig schade is aan de teststand dus een roll-out (eind) volgende week lijkt mij niet uitgesloten. Al is het alleen al om ruimte te maken voor SH en SN10 stacking. Het fixen van de SN8 problemen en vervolgens een testperiode met cryotests, monteren raptors, pre-burner tests, static fires gaat wel even duren. Op z'n vroegst half januari de SN9 vlucht
Zou me niets verbazen.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:26 schreef Starhopper het volgende:
Roadclosure voor morgen is gecanceled. Die van vandaag (12am-5:30pm) staat nog. Kansje dat ze SN9 naar de launchpad rijden?![]()
Ze laten SN8 liggen zodat SN9 afscheid kan nemenquote:Op donderdag 10 december 2020 18:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen.![]()
Ik zie dat het restant van de nosecone nog wel op de landingsplaats ligt, valt me wel tegen dat ze alles nog niet hebben opgeruimd.![]()
Misschien gebruiken ze de road closure om alle troep weg te rijden.
Hello ground!quote:Op donderdag 10 december 2020 18:45 schreef Starhopper het volgende:
Deze kwam ik net tegen op EA twitter
Uiterlijk niet zo heel veel, afwerking weer wat netter, zie vanaf 5:03:quote:Op donderdag 10 december 2020 18:54 schreef heywoodu het volgende:
Wat is er anders aan SN9 eigenlijk?
Toen in juni duidelijk werd dat de faciliteiten in Los Angeles niet in gebruik zouden worden genomen (waar eigenlijk de productie zou moeten plaatsvinden) tweete Elon dat de productie in Boca Chica plaats zou vinden:quote:Op donderdag 10 december 2020 19:38 schreef tjoptjop het volgende:
Is er al iets bekend waar tzt de productie plaats gaat vinden? Komt er een fabriek in Boca Chica? Of verhuist het hele circus naar Florida?
Hawthorne lijkt me vanwege het formaat uitgesloten,
Ah, duidelijk. Dan wordt Boca Chica ook een volledige launchsite toch?quote:Op donderdag 10 december 2020 19:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Toen in juni duidelijk werd dat de faciliteiten in Los Angeles niet in gebruik zouden worden genomen (waar eigenlijk de productie zou moeten plaatsvinden) tweete Elon dat de productie in Boca Chica plaats zou vinden:
[ twitter ]Zie ook https://spacenews.com/spa(...)eles-facility-again/
Ja. Dat heeft Elon in ieder geval wel gezegd.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Dan wordt Boca Chica ook een volledige launchsite toch?
https://www.flightradar24.com/N22014/26469e1cquote:Op donderdag 10 december 2020 20:02 schreef Tourniquet het volgende:
Live flyover van RVG Aerial Photography
Komt wel vaker voor. Ik vind t ook wel typischquote:Op vrijdag 11 december 2020 00:39 schreef Tourniquet het volgende:
Beetje apart dat zo’n mail gewoon op een openbare plek wordt gezet, maar goed wij zijn weer blij met de informatie.![]()
https://www.cameroncounty(...)LOSURE.-12.14.20.pdf
quote:Op vrijdag 11 december 2020 00:53 schreef Starhopper het volgende:
Voor degene die gisteren commentaar had op de enthousiaste reacties van oa EA en NSF:![]()
quote:Op vrijdag 11 december 2020 00:53 schreef Starhopper het volgende:
Voor degene die gisteren commentaar had op de enthousiaste reacties van oa EA en NSF:![]()
Enige dat hij nog vooral moet doen is contracten sluiten en met leveranciers praten (gebeurt meestal op restaurant - dus hij zal wel 2 warme maaltijden per dag hebben).quote:
Misschien is er een mooie aanbieding op Amazon?quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:25 schreef Tourniquet het volgende:
De tent bij de SH launch mount is ook aan vervanging toe.
Ik zie het al, dat draadje onderaan is kapot.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:56 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:25 schreef Tourniquet het volgende:
De tent bij de SH launch mount is ook aan vervanging toe.
[ afbeelding ]
Elon met hondje (niet Zeus)
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |