Ik ook, al is die eerste echt een wassen neus. Als ik 3 dagen in een vakantiehuisje in de Duitse bergen zit moet ik 10 dagen in quarantaine. Terwijl daar veel minder besmettingen zijn dan waar ik woon dat strookt niet met elkaar.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik verbazend hoog.
Wedden dat het neerkomt op: Hoe moet ik anders boodschappen doen/m'n hond uitlaten?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Weet niet wat ik hierop moet zeggen. Zullen vast mensen zjin die allerlei redenen kunnen bedenken dat ze toch de deur uit moeten ook al hebben ze Corona.
Nogal hoog ja.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dan vraag ik mij af of ze dan een rondje lopen buiten (niet veel mis mee als ze afstand houden en alleen gaan, en nergens naar binnen gaan) of toch echt naar de supermarkt gaan/met mensen afspreken/werken etc..quote:Op woensdag 9 december 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit las ik eerder vandaag al ja.. bijna 1/5 gaat dus gewoon de deur uit bij positief getest![]()
Wedden dat zoiets voor sommige eenzame mensen ook daadwerkelijk een probleem is?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wedden dat het neerkomt op: Hoe moet ik anders boodschappen doen/m'n hond uitlaten?
Nog maar 3 keer ter sprake gekomen vandaag.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:59 schreef quirina het volgende:
Je mag niet zwanger worden na de Corona prik heb je het gelezen in de Telegraaf?
Regels zijn regels. En waar is je vaccinatiebewijs, burger?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:58 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik ook, al is die eerste echt een wassen neus. Als ik 3 dagen in een vakantiehuisje in de Duitse bergen zit moet ik 10 dagen in quarantaine. Terwijl daar veel minder besmettingen zijn dan waar ik woon dat strookt niet met elkaar.
Zeker. Ik overschat ook niet de hoeveelheid singles/alleenstaanden in ons land.. maar het is ook wel erg Nederlands om direct in een stuip te schieten als je dus een weekje volledig in quarantaine moet. Is dat nou echt onoverkomelijk?quote:Op woensdag 9 december 2020 15:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wedden dat zoiets voor sommige eenzame mensen ook daadwerkelijk een probleem is?
De hond uitlaten is ook niet zo heel erg natuurlijk als je de deur uitmoet en nergens naar binnen gaat. Gewoon afstand houden en dan zie ik het probleem niet zo. In principe gaan mensen ook de deur uit als ze besmet zijn en een test afleggen.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wedden dat het neerkomt op: Hoe moet ik anders boodschappen doen/m'n hond uitlaten?
Dat was in oktober al zo.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit las ik eerder vandaag al ja.. bijna 1/5 gaat dus gewoon de deur uit bij positief getest![]()
Ik had al een vermoeden dat jij met deze reactie zou komen. Ook dit is natuurlijk de schuld van de overheid.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wedden dat zoiets voor sommige eenzame mensen ook daadwerkelijk een probleem is?
quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:30 schreef maily het volgende:
• Besmettingen in Nederland:
1. Man uit Loon op Zand, op zakenreis geweest naar Noord-Italië, heeft ook een carnavalsvierder in LoZ en Tilburg.
2. Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3. Partner van #2
4. Vrouw van #1
5. Dochter van #1
6. Vrouw uit Delft
7. Vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar is positief getest, ligt/lag op de IC.
8. Man uit Dalen, gemeente Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
9. Vrouw uit Tilburg
10. Man, broer van #1
11. 45-Jarige vrouw uit Helmond, met gezin op vakantie geweest in Noord-Italië
12. Man uit Oss, met gezin op vakantie geweest in Noord-Italië
13. Man uit Houten, vermoedelijk het virus opgelopen op een beurs in Duitsland
14. Persoon, een stel met patiënt 15 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
15. Persoon, een stel met patiënt 14 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
16. Man die op IC Maasstad ziekenhuis lag.
17. Vrouw uit Loon op Zand, contact met patient #1
18. Vrouw uit Drenthe/Dalen; echtgenoot van #8
19. Meisje (5) Alphen a/d Rijn, vakantie Noord-Italië
20. Persoon uit Haarlem
21. Vrouw uit Eindhoven, familie van patiënte 11, ook naar Noord-Italië(Trentino) geweest.
22. Oudere vrouw uit de gemeente Altena, contact met patiënte 7, ligt in isolatie in het Amphia Ziekenhuis te Breda.
23. Persoon uit de gemeente Altena, contact met patiënte 7
24. Persoon uit de gemeente Altena, contact met patiënte 7
25. Man, ligt in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven.
26. Kind uit Helmond, kind van patiënt 11, op reis geweest naar Trentino, Noord-Italië.
27. Man uit Helmond, partner van patiënt 28, samen met het gezin van patiënt 11 en patiënt 21 op reis geweest naar Trentino, Noord-Italië
28. Vrouw uit Helmond, partner van patiënt 27, samen met het gezin van patiënt 11 en patiënt 21 op reis geweest naar Trentino, Noord-Italië.
29. Vrouw uit Wijk aan Zee, ligt momenteel op de IC in het RKZ te Beverwijk.
30. Man uit Kerkwijk, gemeente Zaltbommel, opgenomen in het JBZ te Den Bosch.
31. Medewerker OLVG
32. Man, 45, Hardinxveld-Giessendam
33. 86-jarige man uit de Hoekse Waard
34. 56-jarige man uit Naarden
35. 45-jarige man uit Blaricum
36. Rotterdam
37. Rotterdam
38. Onbekend
39. Man uit Geleen, met gezin op vakantie geweest in Noord-Italië
40. Arts-assistent JBZ uit Den Bosch, besmet door besmette patiënt 30
Gister was er zo een blonde snol in de gym.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nee joh dat is met BMR vaccinatie ook.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:59 schreef quirina het volgende:
Je mag niet zwanger worden na de Corona prik heb je het gelezen in de Telegraaf?
https://www.telegraaf.nl/(...)-niet-zwanger-worden
Straks word je er ook nog onvruchtbaar van of krijg je softenon achtige toestanden.
Doodeng!
Berust op een standaard waarschuwing omdat er nog geen onderzoek is geweest specifiek naar zwangere vrouwen en kind.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:59 schreef quirina het volgende:
Straks word je er ook nog onvruchtbaar van of krijg je softenon achtige toestanden.
Doodeng!
Klopt maar alle locaties ter wereld apart beoordelen lukt niet in de bechikbare tijd.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:58 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik ook, al is die eerste echt een wassen neus. Als ik 3 dagen in een vakantiehuisje in de Duitse bergen zit moet ik 10 dagen in quarantaine. Terwijl daar veel minder besmettingen zijn dan waar ik woon dat strookt niet met elkaar.
Als ze er goed uit zag heb je toch niks te klagenquote:Op woensdag 9 december 2020 15:03 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Gister was er zo een blonde snol in de gym.
"ja ik heb wel een beetje een hoestje maar verder dus niet echt klachten enzoo".
Die trainde vlak voor mij samen met haar vriendin.
Verbaast me niet, ik weet ook hoe mensen zijn. Die beginnen er met goede moed aan, en na 3-4 dagen blijkt het toch wel onhandig zijn en moeten ze toch nog even dit of dat bij de supermarkt hebben voor die avond, en hebben niet zo gauw iemand die dat even kan regelen.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
17.8% als je verdomme een postieve test hebt.
Echt niet te geloven.
Picsquote:Op woensdag 9 december 2020 15:03 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Gister was er zo een blonde snol in de gym.
"ja ik heb wel een beetje een hoestje maar verder dus niet echt klachten enzoo".
Die trainde vlak voor mij samen met haar vriendin.
Zijn ze het advies op niet rimmen in de VS alweer vergeten? Omdat je daar ook besmet door kon raken.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zat trouwens een paar dagen terug de nieuwste aflevering van Grey's Anatomy te kijken en die focussen zich dit seizoen op de Corona Crisis. Nederland werd zowaar even genoemdDat de Nederlandse regering had aanbevolen om gebruik te maken van een vaste seksbuddy. Fijn dat we in ieder geval iets hebben bijgedragen aan de Corona wetenschap; dat we zo bekend staan
Ik vraag me af hoe het met die mensen vergaan is die op dat eerste cruiseschip zaten. Toen iedereen nog dacht dat je het buiten de deur kon houden.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:03 schreef LTVDK het volgende:
Blijft toch wel apart dat er tegenwoordig duizenden besmettingen per dag zijn en dat een paar honderd meer of minder nauwelijks opzienbarend zijn. In het begin hadden we in deze reeks zelfs nog een lijstje met waar alle besmettingen waren geconstateerd
[..]
Als corona verspreidt via dingen die men roept dan heeft iedereen het. Gelukkig hebben velen een grote bek en verder niksquote:Op woensdag 9 december 2020 15:05 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Verbaast me niet, ik weet ook hoe mensen zijn. Die beginnen er met goede moed aan, en na 3-4 dagen blijkt het toch wel onhandig zijn en moeten ze toch nog even dit of dat bij de supermarkt hebben voor die avond, en hebben niet zo gauw iemand die dat even kan regelen.
Ik zit ook in vriendengroepen met laten we zeggen het laagopgeleide volksdeel, waar beleidsbepalers niet aan denken. Die zitten niet de hele dag achter de computer, die volgen niet dagelijks het nieuws. Die hebben geen idee wat 'de regels' op dit moment zijn (hoogopgeleide vrienden ook niet, maar dat is een ander verhaal). Die roepen dingen over vaccins waar je hier in BNW nog van zou schrikken. Die roepen: "Ze gaan mij de kerst niet afnemen, ook al komt de politie binnenvallen!"
En dan heb ik het nog niet eens over degenen die de taal niet machtig zijn.
Je kunt het ook moeilijk ontkennen. Die mensen zijn er, punt.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:01 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik had al een vermoeden dat jij met deze reactie zou komen. Ook dit is natuurlijk de schuld van de overheid.
Verkiezingscorvee.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:08 schreef Momo het volgende:
Klaver die Wilders steuntdat dit gebeurd
Ja die zijn er idd. Maar niet 1 op de 5,5.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je kunt het ook moeilijk ontkennen. Die mensen zijn er, punt.
Eigenlijk zouden we die verkiezingen een jaartje moeten uitstellen zodat de politici zich nu bezig houden met de huidige situatie ipv alleen maar populistisch te neuzelen om stemmen te winnenquote:
Dat was nog maar topic #140quote:Op woensdag 9 december 2020 15:03 schreef LTVDK het volgende:
Blijft toch wel apart dat er tegenwoordig duizenden besmettingen per dag zijn en dat een paar honderd meer of minder nauwelijks opzienbarend zijn. In het begin hadden we in deze reeks zelfs nog een lijstje met waar alle besmettingen waren geconstateerd
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
5 gemeentes met 0 besmettingen
9 gemeentes met 1 besmetting
57 gemeentes met 2-5 besmettingen
74 gemeentes met 6-9 besmettingen
* Sidenote : ik merk dat er geen behoefte meer is aan deze en mijn andere cijfers, dus ik overweeg er mee te gaan stoppen, mocht het wel gewaardeerd worden, dan graag een +1, dan zie ik in elk geval waarderingwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dat zeg ik ook niet. Je hoort iedereen maar zeiken op anderen maar niemand doet ooit zijn best zich te verplaatsen in een ander. Dat zou echt een enorm verschil maken.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja die zijn er idd. Maar niet 1 op de 5,5.
Mee eens, het is alleen zo lastig om die groep te definiëren en 'foei' roepen werkt ook maar beperkt helaas.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nogal hoog ja.
Mede daarom was het veel effectiever geweest om te blijven hameren op die basis regels (thuis blijven bij klachten e.d.). In plaats van die eindeloze mondkap discussie. Verbaasd me echt hoeveel mensen gewoon lekker naar buiten gaan met klachten/na een positieve test. Dát is de reden waarom we nog steeds zulke hevige maatregelen hebben. Wat dat betreft is de ''foei'' wel terecht richting die groep.
Wow, we zijn het zowaar een keer eensquote:Op woensdag 9 december 2020 15:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mee eens, het is alleen zo lastig om die groep te definiëren en 'foei' roepen werkt ook maar beperkt helaas.
Over de mondkapjes heb je volledig gelijk, heeft alleen maar afgeleid van de basisregels. Die ook nu onderbelicht blijven.
Wel vaker hoor, maar elke keer op die duim drukken vind ik ook nogal saaiquote:Op woensdag 9 december 2020 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wow, we zijn het zowaar een keer eens![]()
Dit is standaardprocedure bij nieuwe vaccins, maar Telegraaf doet gewoon wat Telegraaf doet en men trapt er in. Leuk.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:59 schreef quirina het volgende:
Doodeng!
Genoeg mensen die dat zien als uitmuntend bewijs. Helaas ligt het anders.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:24 schreef Cue_ het volgende:
De horeca roept dat de horeca open kan, ja laten we dan maar open gaan![]()
Wilders kiest wel weer zaken uit hoor..
Tja. Ik denk dat enkel een harde "aziatische aanpak" echt effectief kan zijn (zonder zware economische schade te veroorzaken), maar dat is in Europa blijkbaar niet mogelijk:quote:Op woensdag 9 december 2020 14:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Als je die Timen van RIVM gisteren hoort zeggen dat de toename van de besmettingen waarschijnlijk te wijten valt aan Black Friday begrijp ik wel dat een horeca ondernemer totaal geen begrip meer heeft voor het sluiten van hun branche.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:24 schreef Cue_ het volgende:
De horeca roept dat de horeca open kan, ja laten we dan maar open gaan![]()
Wilders kiest wel weer zaken uit hoor..
Kan me nog herinneren dat hij zo pro zaken was tot lockdown en alles, alles moest dicht. Nu moet alles weer open van hem.
Wie deze persoon ook is, hij/zij/het mag met zijn coronakaartje doen wat hij/zij/het niet laten kan natuurlijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:04 schreef Slobeend het volgende:
Wat vind je hiervan @:vomy
[ twitter ]
Waarschijnlijk is niet gezegd. Er werd enkel gezegd dat het een rol van betekenis kan spelen - voor zover ik het gehoord heb dan. Van Dissel zei ook niet dat het waarschijnlijk zo was, maar dat het wel zoukunnen.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je die Timen van RIVM gisteren hoort zeggen dat de toename van de besmettingen waarschijnlijk te wijten valt aan Black Friday begrijp ik wel dat een horeca ondernemer totaal geen begrip meer heeft voor het sluiten van hun branche.
Nouja, ik snap wel dat ze boos zullen zijn, waarom ze die zaken niet verbieden.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:27 schreef Tarado het volgende:
Als je die Timen van RIVM gisteren hoort zeggen dat de toename van de besmettingen waarschijnlijk te wijten valt aan Black Friday begrijp ik wel dat een horeca ondernemer totaal geen begrip meer heeft voor het sluiten van hun branche.
Heeft het hier mee te maken?quote:Op woensdag 9 december 2020 15:08 schreef Momo het volgende:
Klaver die Wilders steuntdat dit gebeurd
quote:Op dinsdag 8 december 2020 15:23 schreef VoMy het volgende:
Och nee, de domste fractievoorzitters van Nederland hebben iets gelezen en nu gaan ze erover twitteren. Leuk zeg.
Vraag me vooral af of ze ook kunnen achterhalen hoe dan precies tijdens Black Friday.. tijdens het passeren in drukke winkelstraten, tijdens de rijvorming voor de winkels, in de winkels.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is niet gezegd. Er werd enkel gezegd dat het een rol van betekenis kan spelen - voor zover ik het gehoord heb dan. Van Dissel zei ook niet dat het waarschijnlijk zo was, maar dat het wel zoukunnen.
quote:Op woensdag 9 december 2020 15:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is niet gezegd. Er werd enkel gezegd dat het een rol van betekenis kan spelen - voor zover ik het gehoord heb dan. Van Dissel zei ook niet dat het waarschijnlijk zo was, maar dat het wel zoukunnen.
, zegt Timen.quote:"We hebben gezien hoe druk het was in de winkelstraten en een week later begon de toename. Er lijkt een duidelijk verband te zijn en we zien het in de cijfers. Maar het is een van de mogelijke verklaringen, naast natuurlijk het verruimde testbeleid"
Daar staat toch geen waarschijnlijk?quote:
Ik snap dat verband niet zo.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaadquote:Op woensdag 9 december 2020 15:30 schreef Cue_ het volgende:
Nouja, ik snap wel dat ze boos zullen zijn, waarom ze die zaken niet verbieden.
Het hoeft niet of/of te zijn, er kunnen ook meer dingen dicht naast de horeca.
Ik geloof er eigenlijk heel weinig van dat Black Friday voor enige besmetting heeft gezorgdquote:Op woensdag 9 december 2020 15:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
ok ik neem waarschijnlijk terug en daar zet ik voor in de plaats; er lijkt een duidelijk verband te zijn, ook goed maar mag de horeca daarom niet meer boos zijn?quote:Op woensdag 9 december 2020 15:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daar staat toch geen waarschijnlijk?
Ik interpreteer het: 'er lijkt een duidelijk verband te zijn', met de nadruk op 'lijkt', met daarna de kanttekening dat het slechts een van de mogelijke verklaringen is.
Zouden we in december nog verbaasd moeten zijn over egoïsme van de Nederlander?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is het ook. Maar ik mis ook de optie "Na het doen van een test". Na het doen van een test krijg je wel een foldertje dat je thuis moet blijven tot de uitslag bekend is, maar ik heb ook al mensen gehoord die na het afnemen van een test gewoon de stad in gaan om te winkelen.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dat geeft niet.quote:
Nu moet ik denken aan dat vlog meisje dat niet naar school kon want verkouden en test doen, maar wel ging winkelen toen ja met mama. En je zou denken dat mama dan ook wel beter weet...quote:Op woensdag 9 december 2020 15:37 schreef Benny het volgende:
[..]
Is het ook. Maar ik mis ook de optie "Na het doen van een test". Na het doen van een test krijg je wel een foldertje dat je thuis moet blijven tot de uitslag bekend is, maar ik heb ook al mensen gehoord die na het afnemen van een test gewoon de stad in gaan om te winkelen.
En dat laatste regeltje is/blijkt ook wel belangrijk. Het is wat mij betreft ook nog onvoldoende duidelijk wat wanneer geldt. Veel staat nog te veel verstopt op pagina's die te lastig te vinden zijn
Boos zijn mag altijd, maar deze vergelijking gaat gewoon niet op.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ok ik neem waarschijnlijk terug en daar zet ik voor in de plaats; er lijkt een duidelijk verband te zijn, ook goed maar mag de horeca daarom niet meer boos zijn?
Ik roep al vanaf begin maart "Ik ben niet bang voor het virus en om het te krijgen. Ik ben bang voor de mensen en hun gedrag". Dat wordt keer op keer bevestigdquote:Op woensdag 9 december 2020 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nu moet ik denken aan dat vlog meisje dat niet naar school kon want verkouden en test doen, maar wel ging winkelen toen ja met mama. En je zou denken dat mama dan ook wel beter weet...
Ik gebruik ze graag, dus ga er ajb mee door zou ik zeggen. Je zei laatst dat je ook nog de cijfers van vorige week kunt herhalen. Zou je bijvoorbeeld deze statistiek:quote:Op woensdag 9 december 2020 15:34 schreef _serial_ het volgende:
* Sidenote : ik merk dat er geen behoefte meer is aan deze en mijn andere cijfers, dus ik overweeg er mee te gaan stoppen, mocht het wel gewaardeerd worden, dan graag een +1, dan zie ik in elk geval waardering
Dit begrijp je goedquote:Op woensdag 9 december 2020 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Begrijp ik nou goed dat de Marino van Zelsts van deze wereld een dag van bezinning hebben uitgeroepen en de cijfertjes niet hebben gedeeld? Dan neem je jezelf wel een beetje te serieus hoor.
Dit zijn juist de grafieken waar ik dagelijks naar kijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:34 schreef _serial_ het volgende:
* Sidenote : ik merk dat er geen behoefte meer is aan deze en mijn andere cijfers, dus ik overweeg er mee te gaan stoppen, mocht het wel gewaardeerd worden, dan graag een +1, dan zie ik in elk geval waardering
Ok.quote:
Het zonder meer uitsluiten om dat het goed voelt ook.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:40 schreef Landgeld het volgende:
Oorzaak geven aan Black Friday is ook belachelijk....
Dé reden is dat mensen het in het algemeen niet zo nauw nemen met de regels en richtlijnen. Ik verbaas me op mijn beurt over het aantal mensen dat hier aangeeft gewoon thuis met diverse personen af te spreken en geen 1,5 meter afstand te houden. Het is de belangrijkste besmettingscontext...quote:Op woensdag 9 december 2020 14:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nogal hoog ja.
Mede daarom was het veel effectiever geweest om te blijven hameren op die basis regels (thuis blijven bij klachten e.d.). In plaats van die eindeloze mondkap discussie. Verbaasd me echt hoeveel mensen gewoon lekker naar buiten gaan met klachten/na een positieve test. Dát is de reden waarom we nog steeds zulke hevige maatregelen hebben. Wat dat betreft is de ''foei'' wel terecht richting die groep.
Ik verbaas me over het plezier waarmee mensen elkaar demoniseren.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dé reden is dat mensen het in het algemeen niet zo nauw nemen met de regels en richtlijnen. Ik verbaas me op mijn beurt over het aantal mensen dat hier aangeeft gewoon thuis met diverse personen af te spreken en geen 1,5 meter afstand te houden. Het is de belangrijkste besmettingscontext...
Worden heel erg op prijs gesteld, Serial.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:14 schreef _serial_ het volgende:
Het is niet eens een vergelijking, het gaat erom dat de horeca dicht was maar ondertussen de koopgoten openbleven.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Boos zijn mag altijd, maar deze vergelijking gaat gewoon niet op.
https://streamable.com/er9ru2quote:Op woensdag 9 december 2020 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Begrijp ik nou goed dat de Marino van Zelsts van deze wereld een dag van bezinning hebben uitgeroepen en de cijfertjes niet hebben gedeeld? Dan neem je jezelf wel een beetje te serieus hoor.
Plezier en demoniseren in één zin.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik verbaas me over het plezier waarmee mensen elkaar demoniseren.
Twente uit de top 10quote:Op woensdag 9 december 2020 15:44 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb precies hetzelfde een tijdje terug gepost, maar kijk eens naar het getal achter Urk.
Dit kan geen toeval meer zijn, dit is heel interessant
[ afbeelding ]
Ik zou er geen probleem mee hebben als hij een jaar van bezinning neemt.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat is per definitie een vergelijkingquote:Op woensdag 9 december 2020 15:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is niet eens een vergelijking, het gaat erom dat de horeca dicht was maar ondertussen de koopgoten openbleven.
blijven we het oneens, ook geen puntquote:Op woensdag 9 december 2020 15:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is per definitie een vergelijking![]()
En wat mij betreft geen goede.
Zoveel mensen die vooral duidelijk willen maken dat zij het goed doen en de uitzonderingen die ze zelf maken alsnog goedpraten. Zoals lekker shoppen op black friday. En dan krampachtig goedpraten hoe die bizarre mensenmassa zogenaamd geen invloed heeft omdat het buiten is ofzo. Maar even met je hond naar buiten als je verkouden bent en eenzame opa bent, nee dan ben je een moordenaar.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Plezier en demoniseren in één zin.![]()
Iemands is niet slecht omdat ie je ergens mee zou kunnen besmetten he?
Vind het juist van respect getuigen als iemand afstand houdt.
Vlielandquote:Op woensdag 9 december 2020 15:44 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb precies hetzelfde een tijdje terug gepost, maar kijk eens naar het getal achter Urk.
Dit kan geen toeval meer zijn, dit is heel interessant
[ afbeelding ]
Geen plezier, teleurstelling. De negatieve berichtgeving in de media kan ik nog wel hebben omdat ik weet dat journalisten op zoek zijn naar sensatie. Hier krijg je veel meer een beeld van de alledaagse omgang van mensen met de regels. En dat beeld stemt me niet zo optimistisch. In januari zitten mijn kinderen weer in de klas samen met de kinderen van al die ouders die het niet zo nauw nemen met de regels.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik verbaas me over het plezier waarmee mensen elkaar demoniseren.
De EO verbiedt dat helemaal nietquote:Op woensdag 9 december 2020 13:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waar wordt het Moderna vaccin geproduceerd? Trump's Executive Order verbiedt uitvoer van vaccins tot de VS voldoende voorraad voor de eigen bevolking heeft...
Ook dat speelt natuurlijk en had ik (als niet ouder zijnde) nog niet eens over nagedacht, maar dat is natuurlijk ook voer voor onderlinge spanningen.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen plezier, teleurstelling. De negatieve berichtgeving in de media kan ik nog wel hebben omdat ik weet dat journalisten op zoek zijn naar sensatie. Hier krijg je veel meer een beeld van de alledaagse omgang van mensen met de regels. En dat beeld stemt me niet zo optimistisch. In januari zitten mijn kinderen weer in de klas samen met de kinderen van al die ouders die het niet zo nauw nemen met de regels.
Ik wil het wel proberen te snappen, maar dan moet je wel accepteren dat je daadwerkelijk een vergelijking maakt anders is het nogal oneerlijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijven we het oneens, ook geen punt
Ik vind iemand inderdaad niet een slecht mens als hij mensen uitnodigt en soms 1m afstand houdt in plaats van 1,5m. Hoe dan ook zou je iemand ergens mee kunnen besmetten.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Plezier en demoniseren in één zin.![]()
Iemands is niet slecht omdat ie je ergens mee zou kunnen besmetten he?
Vind het juist van respect getuigen als iemand afstand houdt.
Moderna wordt in Zwitserland geproduceerd dus sowieso geen probleem met de VSquote:Op woensdag 9 december 2020 15:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De EO verbiedt dat helemaal niet
De EO gaat erom dat vaccins die door de overheid aangekocht zijn niet via Amerikaanse instanties aan andere landen wordt aangeboden (als steun bijv).
Ik denk dat veel horeca ondernemers zich wel realiseren dat ze dicht zijn om meer besmettingen te voorkomen; en dat de horeca dus wel een rol speelt (al ben ik persoonlijk van mening dat dat vooral bij restaurants wel mee valt), maar ze vallen er vooral over dat verschillende andere sectoren ''gewoon'' open blijven. Dat er bij drukke winkelstraten wel maatwerk mogelijk is (aldus regering), dat zaken als Black Friday gewoon door mogen gaan. Scholen mogen open blijven zonder grote maatregelen, etc. Alle lasten komen zo bij oa de sport en de horeca te liggen. Maandenlang.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja, ik snap wel dat ze boos zullen zijn, waarom ze die zaken niet verbieden.
Het hoeft niet of/of te zijn, er kunnen ook meer dingen dicht naast de horeca.
Het probleem is vooral dat er nu ook (mogelijk) andere redenen zijn waarom de besmettingen nu stijgen / stabiliseren. En daar is niet echt zicht op volgens mij.
Is gasten hier in aantal een stelletje met aanhang of in personen > 18 ?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:02 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik heb ook 2 dagen 4 gasten. Daar ga ik ook niets aan veranderen mochten er strengere maatregelen komen.
Maar ik hoor exact dit hetzelfde om me heen.
3 is natuurlijk ook echt een vervelend aantal
Het ging erom dat Timen een uitspraak deed over het verband van stijging met de winkeldrukte, dus dan kan ik wel begrijpen dat horecaondernemers daar niet blij mee zijn omdat zij al lang dicht zijn en mede door die stijging voor een langere periode ook niet open kunnen, that's allquote:Op woensdag 9 december 2020 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik wil het wel proberen te snappen, maar dan moet je wel accepteren dat je daadwerkelijk een vergelijking maakt anders is het nogal oneerlijk.
Jij zegt winkels zijn open en het is druk, en dat het terecht is dat horeca-ondernemers daar boos over zijn. Maar de reden van de boosheid vind ik onduidelijk.
Maar snapt men dan waarom dat zo is? Het lijkt me dat de meeste boosheid voorkomt uit een misverstand.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat veel horeca ondernemers zich wel realiseren dat ze dicht zijn om meer besmettingen te voorkomen; en dat de horeca dus wel een rol speelt (al ben ik persoonlijk van mening dat dat vooral bij restaurants wel mee valt), maar ze vallen er vooral over dat verschillende andere sectoren ''gewoon'' open blijven. Dat er bij drukke winkelstraten wel maatwerk mogelijk is (aldus regering), dat zaken als Black Friday gewoon door mogen gaan. Scholen mogen open blijven zonder grote maatregelen, etc. Alle lasten komen zo bij oa de sport en de horeca te liggen. Maandenlang.
Maximaal 3 personen >12 jaar per dag op bezoek.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is gasten hier in aantal een stelletje met aanhang of in personen > 18 ?
Ws is de vraag hier vast al ergens genoemd wat ik niet zo snel kan (terug)vinden.
Eens.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:50 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zoveel mensen die vooral duidelijk willen maken dat zij het goed doen en de uitzonderingen die ze zelf maken alsnog goedpraten. Zoals lekker shoppen op black friday. En dan krampachtig goedpraten hoe die bizarre mensenmassa zogenaamd geen invloed heeft omdat het buiten is ofzo. Maar even met je hond naar buiten als je verkouden bent en eenzame opa bent, nee dan ben je een moordenaar.
Ok maar die stijging is er sowieso en is ook niet afhankelijk van drukte op één dag. Wat dat betreft is de klacht dus nog steeds niet geldig wat mij betreft.quote:Op woensdag 9 december 2020 15:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het ging erom dat Timen een uitspraak deed over het verband van stijging met de winkeldrukte, dus dan kan ik wel begrijpen dat horecaondernemers daar niet blij mee zijn omdat zij al lang dicht zijn en mede door die stijging voor een langere periode ook niet open kunnen, that's all
Personen 12+quote:Op woensdag 9 december 2020 15:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is gasten hier in aantal een stelletje met aanhang of in personen > 18 ?
Ws is de vraag hier vast al ergens genoemd wat ik niet zo snel kan (terug)vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |