abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196637885
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Toch kun je daar je vraagtekens bij zetten hoor, andere landen die relatief strengere maatregelen tot een volledige lockdown aan toe zitten min of meer in het zelfde schuitje. Denk dat het echt de seizoensinvloed is waardoor het amper te beteugelen is, laten we wel wezen tijdens de initiële uitbraak was het al bijna voorjaar. 3 of 4 weken na de lockdown zaten we al met temperaturen (ruim) boven de 20 graden.
Goed punt en dat speelt denk ik zeker een grote rol.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 14:47:09 #177
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196637890
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:43 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook. We kunnen zeggen het kabinet neemt te laat maatregelen. Maar het volk accepteerd het ook pas als het al te laat is. Zolang de ziekenhuizen niet vol liggen vind men de maatregelen onzin. En die grens ligt elke golf iets verder. Pas als we geshockeerd worden, dus als er straks leger voertuigen met lijken rond rijden of de mensen in bedden op de gang geplaatst worden dan gaan we ons gedrag aanpassen.
Hier ziet (helaas) wel waarheid in.
pi_196637899
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Sluit scholen, niet noodzakelijke winkels en onnodige vrijetijdsdingen als pretparken en kerken en waarschijnlijk gaan de aantallen besmettingen, ziekenhuisopnames en doden flink omlaag. Het met de vinger wijzen naar en toespreken van de burger alsof het een stoute kleuter is om de aandacht af te leiden van het feit dat je als politicus zelf te laf bent om besluiten te nemen is gewoon diep triest. Op die manier ondermijnt men bovendien het draagvlak onder de bevolking om zich überhaupt nog aan de maatregelen te houden.

Waarom zou je je familie niet bezoeken, zodat anderen naar de kerk of de Efteling kunnen? We moesten er toch samen doorheen?
Scholen sluiten hoeft niet eens begin met het verlengen van de kerstvakantie met een week, niet essentiële winkels mogen wel dicht ja er wordt krankzinnig veel gefunshopt. Sommige ketens hebben 1/3 meer omzet dat vorig jaar in hun fysieke winkels, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn :')
blablablabla
  woensdag 9 december 2020 @ 14:48:19 #179
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196637907
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Beetje door blijven bouwen aan natuurlijke immuniteit totdat de vaccins er zijn.
Weten we bij benadering hoeveel besmettingen niet opgemerkt worden? Stel dat we 30% detecteren, en er 7000 bevestigde gevallen per dag zijn. Dan raakt dagelijks 1/730 van de bevolking besmet, of 4.1% (700.000 personen) per maand.

Hoeveel personen hoopt men per maand te kunnen vaccineren?
are we infinite or am I alone
pi_196637920
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Sluit scholen, niet noodzakelijke winkels en onnodige vrijetijdsdingen als pretparken en kerken en waarschijnlijk gaan de aantallen besmettingen, ziekenhuisopnames en doden flink omlaag. Het met de vinger wijzen naar en toespreken van de burger alsof het een stoute kleuter is om de aandacht af te leiden van het feit dat je als politicus zelf te laf bent om besluiten te nemen is gewoon diep triest. Op die manier ondermijnt men bovendien het draagvlak onder de bevolking om zich überhaupt nog aan de maatregelen te houden.

Waarom zou je je familie niet bezoeken, zodat anderen naar de kerk of de Efteling kunnen? We moesten er toch samen doorheen?
Yup, eens.
pi_196637923
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Scholen sluiten hoeft niet eens begin met het verlengen van de kerstvakantie met een week, niet essentiële winkels mogen wel dicht ja er wordt krankzinnig veel gefunshopt. Sommige ketens hebben 1/3 meer omzet dat vorig jaar in hun fysieke winkels, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn :')
Niet noodzakelijke winkels open laten, maar oproepen om niet essentiele zaken niet te doen is ook ietwat dubbel.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Weten we bij benadering hoeveel besmettingen niet opgemerkt worden? Stel dat we 30% detecteren, en er 7000 bevestigde gevallen per dag zijn. Dan raakt dagelijks 1/730 van de bevolking besmet, of 4.1% (700.000 personen) per maand.

10 miljoen in 6 maanden las ik gister.
pi_196637946
quote:

[..]

Goed punt. Heb dit ook al eens zitten berekenen. Geef het nog een maand of 5 aan dit tempo en we zijn aan de 60% van de mensen die het gehad hebben. Vaccineren we de overige 10% en we zijn klaar. Wederom bierviltjes analyse, maar gaat om het idee.
pi_196637958
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:51 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Goed punt. Heb dit ook al eens zitten berekenen. Geef het nog een maand of 5 aan dit tempo en we zijn aan de 60% van de mensen die het gehad hebben. Vaccineren we de overige 10% en we zijn klaar. Wederom bierviltjes analyse, maar gaat om het idee.
Tenzij die immuniteit maar kortdurend is.
pi_196637959
quote:

[..]

https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen

Daar staat een grafiek met hoeveel mensen ongeveer ziek zijn.
pi_196637973
Valt me nog mee dat we geen Sinterklaaspiek zien in de besmettingen, vandaag is de vijfde incubatietijd dag. Wellicht morgen?
blablablabla
pi_196637985
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:52 schreef Elan het volgende:
Valt me nog mee dat we geen Sinterklaaspiek zien in de besmettingen, vandaag is de vijfde incubatietijd dag. Wellicht morgen?
Is toch veel te vroeg?
pi_196637991
quote:
Dit weekend of vlak daarna.. komt wel.
pi_196638004
quote:
80s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:53 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Is toch veel te vroeg?
Gemiddelde incubatietijd is 5 dagen, dus als je zaterdag bij de viering besmet zou zijn geraakt zou je nu positief testen. Of lopen die cijfers nog steeds een week achter?
blablablabla
pi_196638008
quote:
Dan moet je nog klachten krijgen, dan nog een afspraak maken, dan op de uitslag wachten en dan moet die nog verwerkt worden. Die zien we pas over een week.
pi_196638016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:47 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hier ziet (helaas) wel waarheid in.
Er zijn nog wel wat maatregelen te bedenken waarbij het niet uitmaakt wat het volk ervan vind (en of ze het accepteren). Schoolvakantie verlengen, niet essentiele winkels dicht. Kunnen mensen het mee oneens zijn (zoals nu met de horeca), maar dicht is dicht.

De mensen die ik spreek hebben juist een probleem met het beleid omdat dat soort maatregelen niet genomen worden. Dat andere sectoren daardoor onnodig lang geraakt worden. Dat klappen vooral door enkele sectoren worden opgevangen. Ze zijn minder bereid om zich aan de maatregelen te houden als er telkens weer een foei komt. Dan liever gewoon harde maatregelen waarna er weer wat meer kan.

Ze kunnen zich beter richten op dat soort maatregelen (waarbij het niet uitmaakt of het volk het accepteert of niet), zodat het wat minder uitmaakt als mensen zich niet aan de regels houden bij familie ontmoetingen e.d. Als je als burger ziet dat de overheid durft in te grijpen waar het nodig is....krijgen ze ook meer een signaal dat de overheid ook echt wat doet. Grote kans dat het volk dan zelf ook wat meer verantwoordelijkheid neemt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 14:56:19 ]
pi_196638019
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Gemiddelde incubatietijd is 5 dagen, dus als je zaterdag bij de viering besmet zou zijn geraakt zou je nu positief testen. Of lopen die cijfers nog steeds een week achter?
Als je zaterdag besmet bent geraakt, begin je net klachten te ontwikkelen, bedoel je. Ga je morgen voor een test.
  woensdag 9 december 2020 @ 14:55:56 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196638028

Dit vind ik verbazend hoog.
pi_196638037
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:54 schreef Remco het volgende:

[..]

Dan moet je nog klachten krijgen, dan nog een afspraak maken, dan op de uitslag wachten en dan moet die nog verwerkt worden. Die zien we pas over een week.
En dan nog. En zijn zoveel factoren maar iedereen heeft zijn conclusie al klaar nog voordat er ook maar iets zichtbaar is. Het is prachtig.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 14:56:38 #194
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196638039
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
17.8% als je verdomme een postieve test hebt.

Echt niet te geloven.
pi_196638041
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als je zaterdag besmet bent geraakt, begin je net klachten te ontwikkelen, bedoel je. Ga je morgen voor een test.
Ja je hebt gelijk, is nog wat te vroeg waarschijnlijk het weekend ergens of zelfs daarna.
blablablabla
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 14:57:06 #196
236264 crew  capricia
pi_196638046
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Testuitslag duurt wel iets langer weer
Mooi draadje.
Het OMT ziet dus ook een lockdown aankomen volgend jaar. :{

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196638050
quote:
[ afbeelding ]
Dit las ik eerder vandaag al ja.. bijna 1/5 gaat dus gewoon de deur uit bij positief getest :{ -O-
pi_196638055
quote:
[ afbeelding ]
:o
Nou, zeg dat wel. }:|
pi_196638061
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

17.8% als je verdomme een postieve test hebt.

Echt niet te geloven.
Krankzinnig eigenlijk.
Blijkt maar weer hoe beperkt het effect van maatregelen is als een grote groep mensen zo enorm debiel doen.
blablablabla
pi_196638068
quote:
[ afbeelding ]
Weet niet wat ik hierop moet zeggen. Zullen vast mensen zjin die allerlei redenen kunnen bedenken dat ze toch de deur uit moeten ook al hebben ze Corona.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')