Goed punt en dat speelt denk ik zeker een grote rol.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Toch kun je daar je vraagtekens bij zetten hoor, andere landen die relatief strengere maatregelen tot een volledige lockdown aan toe zitten min of meer in het zelfde schuitje. Denk dat het echt de seizoensinvloed is waardoor het amper te beteugelen is, laten we wel wezen tijdens de initiële uitbraak was het al bijna voorjaar. 3 of 4 weken na de lockdown zaten we al met temperaturen (ruim) boven de 20 graden.
Hier ziet (helaas) wel waarheid in.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:43 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. We kunnen zeggen het kabinet neemt te laat maatregelen. Maar het volk accepteerd het ook pas als het al te laat is. Zolang de ziekenhuizen niet vol liggen vind men de maatregelen onzin. En die grens ligt elke golf iets verder. Pas als we geshockeerd worden, dus als er straks leger voertuigen met lijken rond rijden of de mensen in bedden op de gang geplaatst worden dan gaan we ons gedrag aanpassen.
Scholen sluiten hoeft niet eens begin met het verlengen van de kerstvakantie met een week, niet essentiële winkels mogen wel dicht ja er wordt krankzinnig veel gefunshopt. Sommige ketens hebben 1/3 meer omzet dat vorig jaar in hun fysieke winkels, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijnquote:Op woensdag 9 december 2020 14:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Sluit scholen, niet noodzakelijke winkels en onnodige vrijetijdsdingen als pretparken en kerken en waarschijnlijk gaan de aantallen besmettingen, ziekenhuisopnames en doden flink omlaag. Het met de vinger wijzen naar en toespreken van de burger alsof het een stoute kleuter is om de aandacht af te leiden van het feit dat je als politicus zelf te laf bent om besluiten te nemen is gewoon diep triest. Op die manier ondermijnt men bovendien het draagvlak onder de bevolking om zich überhaupt nog aan de maatregelen te houden.
Waarom zou je je familie niet bezoeken, zodat anderen naar de kerk of de Efteling kunnen? We moesten er toch samen doorheen?
Weten we bij benadering hoeveel besmettingen niet opgemerkt worden? Stel dat we 30% detecteren, en er 7000 bevestigde gevallen per dag zijn. Dan raakt dagelijks 1/730 van de bevolking besmet, of 4.1% (700.000 personen) per maand.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Beetje door blijven bouwen aan natuurlijke immuniteit totdat de vaccins er zijn.
Yup, eens.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Sluit scholen, niet noodzakelijke winkels en onnodige vrijetijdsdingen als pretparken en kerken en waarschijnlijk gaan de aantallen besmettingen, ziekenhuisopnames en doden flink omlaag. Het met de vinger wijzen naar en toespreken van de burger alsof het een stoute kleuter is om de aandacht af te leiden van het feit dat je als politicus zelf te laf bent om besluiten te nemen is gewoon diep triest. Op die manier ondermijnt men bovendien het draagvlak onder de bevolking om zich überhaupt nog aan de maatregelen te houden.
Waarom zou je je familie niet bezoeken, zodat anderen naar de kerk of de Efteling kunnen? We moesten er toch samen doorheen?
Niet noodzakelijke winkels open laten, maar oproepen om niet essentiele zaken niet te doen is ook ietwat dubbel.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Scholen sluiten hoeft niet eens begin met het verlengen van de kerstvakantie met een week, niet essentiële winkels mogen wel dicht ja er wordt krankzinnig veel gefunshopt. Sommige ketens hebben 1/3 meer omzet dat vorig jaar in hun fysieke winkels, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn
10 miljoen in 6 maanden las ik gister.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Weten we bij benadering hoeveel besmettingen niet opgemerkt worden? Stel dat we 30% detecteren, en er 7000 bevestigde gevallen per dag zijn. Dan raakt dagelijks 1/730 van de bevolking besmet, of 4.1% (700.000 personen) per maand.
Hoeveel personen hoopt men per maand te kunnen vaccineren?
Goed punt. Heb dit ook al eens zitten berekenen. Geef het nog een maand of 5 aan dit tempo en we zijn aan de 60% van de mensen die het gehad hebben. Vaccineren we de overige 10% en we zijn klaar. Wederom bierviltjes analyse, maar gaat om het idee.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Weten we bij benadering hoeveel besmettingen niet opgemerkt worden? Stel dat we 30% detecteren, en er 7000 bevestigde gevallen per dag zijn. Dan raakt dagelijks 1/730 van de bevolking besmet, of 4.1% (700.000 personen) per maand.
Tenzij die immuniteit maar kortdurend is.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:51 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Goed punt. Heb dit ook al eens zitten berekenen. Geef het nog een maand of 5 aan dit tempo en we zijn aan de 60% van de mensen die het gehad hebben. Vaccineren we de overige 10% en we zijn klaar. Wederom bierviltjes analyse, maar gaat om het idee.
https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensenquote:Op woensdag 9 december 2020 14:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is toch veel te vroeg?quote:Op woensdag 9 december 2020 14:52 schreef Elan het volgende:
Valt me nog mee dat we geen Sinterklaaspiek zien in de besmettingen, vandaag is de vijfde incubatietijd dag. Wellicht morgen?
Dit weekend of vlak daarna.. komt wel.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:52 schreef Elan het volgende:
Valt me nog mee dat we geen Sinterklaaspiek zien in de besmettingen, vandaag is de vijfde incubatietijd dag. Wellicht morgen?
Gemiddelde incubatietijd is 5 dagen, dus als je zaterdag bij de viering besmet zou zijn geraakt zou je nu positief testen. Of lopen die cijfers nog steeds een week achter?quote:
Dan moet je nog klachten krijgen, dan nog een afspraak maken, dan op de uitslag wachten en dan moet die nog verwerkt worden. Die zien we pas over een week.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:52 schreef Elan het volgende:
Er zijn nog wel wat maatregelen te bedenken waarbij het niet uitmaakt wat het volk ervan vind (en of ze het accepteren). Schoolvakantie verlengen, niet essentiele winkels dicht. Kunnen mensen het mee oneens zijn (zoals nu met de horeca), maar dicht is dicht.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hier ziet (helaas) wel waarheid in.
Als je zaterdag besmet bent geraakt, begin je net klachten te ontwikkelen, bedoel je. Ga je morgen voor een test.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Gemiddelde incubatietijd is 5 dagen, dus als je zaterdag bij de viering besmet zou zijn geraakt zou je nu positief testen. Of lopen die cijfers nog steeds een week achter?
En dan nog. En zijn zoveel factoren maar iedereen heeft zijn conclusie al klaar nog voordat er ook maar iets zichtbaar is. Het is prachtig.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:54 schreef Remco het volgende:
[..]
Dan moet je nog klachten krijgen, dan nog een afspraak maken, dan op de uitslag wachten en dan moet die nog verwerkt worden. Die zien we pas over een week.
17.8% als je verdomme een postieve test hebt.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik verbazend hoog.
Ja je hebt gelijk, is nog wat te vroeg waarschijnlijk het weekend ergens of zelfs daarna.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je zaterdag besmet bent geraakt, begin je net klachten te ontwikkelen, bedoel je. Ga je morgen voor een test.
Mooi draadje.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Testuitslag duurt wel iets langer weer
Dit las ik eerder vandaag al ja.. bijna 1/5 gaat dus gewoon de deur uit bij positief getestquote:Op woensdag 9 december 2020 14:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 december 2020 14:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Krankzinnig eigenlijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
17.8% als je verdomme een postieve test hebt.
Echt niet te geloven.
Weet niet wat ik hierop moet zeggen. Zullen vast mensen zjin die allerlei redenen kunnen bedenken dat ze toch de deur uit moeten ook al hebben ze Corona.quote:Op woensdag 9 december 2020 14:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |