abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196618737
https://www.ad.nl/politie(...)smettingen~ad200472/
In de Tweede Kamer wordt met verbazing gereageerd op een gelekte notitie van het ministerie van Economische Zaken: daarin staat dat het openen van restaurants het aantal coronabesmettingen eerder zal doen dalen dan stijgen.

twitter

twitter

Wat veel mensen dus al vermoeden, is dus gewoon waar. In de horeca kan veel beter gecontroleerd worden. En nu die dicht is, gaan mensen onveilig thuis tekeer. Net op tijd voor vanavond? Toch open met kerst?
pi_196618767
Maar nee joh ... gevalletje BNW ( ;()
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:01:49 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196618796
Tja restaurants hadden gewoon open kunnen blijven als je het mij vraagt. De kroeg is een ander verhaal.
pi_196618988
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:01 schreef BasEnAad het volgende:
Tja restaurants hadden gewoon open kunnen blijven als je het mij vraagt. De kroeg is een ander verhaal.
Dit.

Had liever beperkingen in het alcoholverkoop bij de horeca gezien dan dat de horeca compleet moet sluiten. Want gasten die onder invloed (vanwege drank) maling krijgen aan de maatregelen was onderdeel van het hele idee achter het sluiten van de horeca.

Dan hou je de restaurants open met beperkingen in het verkoop van alcohol (denk aan max. aantal alcoholische bestellingen per gast of een andere gewenste eenheid) en café's, discotheken en kroegen gewoon dicht zoals het nu is. Veel beter dan de hele sector aanpakken. Genoeg restaurants waar 1,5 meter afstand mogelijk is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Erasmus op 08-12-2020 15:23:21 ]
pi_196619036
Restaurants wellicht, café's zeker niet. Toch zet ik mijn vraagtekens bij dit onderzoek. In de VS blijkt juist dat flink wat besmettingen te herleiden zijn naar eetgelegenheden.

https://www.npr.org/secti(...)estaurants-cdc-study
pi_196619066
Dit lijkt me selectief shoppen tussen allerlei cijfertjes. Dan vind je wel wat.
pi_196619087
Het ligt allemaal aan gedrag van individuen. Je kan alles dicht of open gooien. Maar als mensen weigeren afstand te houden, drukke plekken/momenten te vermijden, mondkapjes te dragen en aan persoonlijke hygiëne te doen, maakt het allemaal niet heel veel uit.
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:23:46 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196619095
Och nee, de domste fractievoorzitters van Nederland hebben iets gelezen en nu gaan ze erover twitteren. Leuk zeg.
Antifa
pi_196619126
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:23 schreef VoMy het volgende:
Och nee, de domste fractievoorzitters van Nederland hebben iets gelezen en nu gaan ze erover twitteren. Leuk zeg.
_O-
pi_196619131
Ik heb me in het restaurant veiliger gevoeld dan als ik boodschappen moet doen.
Grootste nonsens het dichtgooien van de restaurants.
Kroegen is een ander verhaal.
pi_196619151
Verdeel en heers.
pi_196619166
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:23 schreef VoMy het volgende:
Henk en Ingrid lezen mee :)
pi_196619174
Geert vindt een memo belangrijker dan de wekelijkse update waar Van Dissel tekst en uitleg geeft plus beschikbaar is voor vragen, al meer dan een halfjaar.

Ow God. Heerlijk dat populisme en de schaapjes die er op stemmen
pi_196619182
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:19 schreef Jaeger85 het volgende:
Restaurants wellicht, café's zeker niet. Toch zet ik mijn vraagtekens bij dit onderzoek. In de VS blijkt juist dat flink wat besmettingen te herleiden zijn naar eetgelegenheden.

https://www.npr.org/secti(...)estaurants-cdc-study
Kanttekening is wel dat de Amerikaanse coronamaatregelen op federaal niveau zo goed als afwezig zijn. Alles wordt gedaan door de staten.

Zo heb je de ene staat waar je niet in mag zonder 14 dagen quarantaine, de andere staat met een lockdown (Californië nu) en in staat XYZ kan je je klem zuipen in het restaurant en lekker knus met je gast(-en) zitten. En dat laatste zal zeker zorgen voor een grotere kans op besmetting.

Ik twijfel niet aan de cijfers, maar de verschillen in het coronabeleid in de VS zijn aanzienlijk waardoor het onderzoek een beetje vertekend kan zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 08-12-2020 15:31:28 ]
pi_196619183
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:27 schreef Chanel5 het volgende:
Restaurants zijn alleen veilig wanneer het rustig is en er goede ventilatie is. Zonder goede ventilatie kan een besmet iemand via aerosolen anderen in de ruimte besmetten.
pi_196619268
pi_196619435
quote:
Als dat voor minder dan duizenden doden zorgt wel ja.
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:59:37 #18
65846 Bocaj
47th President.
pi_196619639
Rutte: 'Nee joh, nee joh! Niks van waar joh! Nee, joh!"

"Nog meer vragen?" Goed weekend allen! :')
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:04:43 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196619737
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Restaurants zijn alleen veilig wanneer het rustig is en er goede ventilatie is. Zonder goede ventilatie kan een besmet iemand via aerosolen anderen in de ruimte besmetten.
En als lui zitten te zuipen in stoffige oude zuipketen is er niets aan de hand.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:05:36 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196619755
Dit bericht komt trouwens wel "goed uit" met het oog op de kerst ofniet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_196621227
Straks vinden ze nóg een memo, dat mondkapjes nutteloos zijn...
pi_196621342
Notities zijn toch per definitie de waarheid?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196621367
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:27 schreef Chanel5 het volgende:
Wat is een kroeg en wat een restaurant?
De wet maakt er geen onderscheid in was laatst op tv.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:37:32 #24
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196621468
Het blijft lastig, sommige kroegen zou je toch niet bezoeken de dag voordat je naar je oma gaat lijkt me. Echter in restaurants waar ik kwam vooraf aan de laatste sluiting, ging het er uiterst ordentelijk aan toe.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196621676
Bijzondere wending dit. Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:16 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Dit.

Had liever beperkingen in het alcoholverkoop bij de horeca gezien dan dat de horeca compleet moet sluiten. Want gasten die onder invloed (vanwege drank) maling krijgen aan de maatregelen was onderdeel van het hele idee achter het sluiten van de horeca.

Dan hou je de restaurants open met beperkingen in het verkoop van alcohol (denk aan max. aantal alcoholische bestellingen per gast of een andere gewenste eenheid) en café's, discotheken en kroegen gewoon dicht zoals het nu is. Veel beter dan de hele sector aanpakken. Genoeg restaurants waar 1,5 meter afstand mogelijk is.
Ik denk dat alcohol een behoorlijk drijfveer achter oplopende besmettingen is geweest.
We weten allemaal hoe het gaat met de goede voornemens en adviezen als het promillage langzaam maar zeker omhoog klimt.
I'll give you something to do
pi_196621865
Je voelt het als het ware in de lucht zitten buiten. Ik zou zeggen: houd je neus warm, dus overal waar je een koud gezicht kunt krijgen, mondkapje op, bijv. op de fiets. Daardoor houd je een betere weerstand. En dat scheelt ook in latere situaties waar je tussen mensen bent. Als een ander het heeft, word jij minder gauw besmet en jij hebt zelf minder kans het over te dragen omdat je weerstand beter is.
Restaurants met goede ventilatie kunnen open, voorkomen dat mensen gaan hossen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 18:46:20 #27
65846 Bocaj
47th President.
pi_196622640
Jensen! riep dit ook al tijden en nu wordt het de waarheid...

Tijd dat er koppen gaan rollen en volledige compensatie aan de horeca! :Y :Y
pi_196622752
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:46 schreef Bocaj het volgende:

Waarom zijn Nederlandse Tump supporters vaak zo dom?
  dinsdag 8 december 2020 @ 18:52:24 #29
65846 Bocaj
47th President.
pi_196622767
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:51 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waarom zijn Nederlandse Tump supporters vaak zo dom?
Vertel!
pi_196622784
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:52 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Vertel!
Ze hebben niet door dat ze niet kunnen stemmen :D :D _O- _O- *O* *O*
pi_196622797
Hadden restaurants wel omzet kunnen draaien met al die anderhalve meter indelingen. En minder klanten?

To be honest vele mensen hebben de afgelopen maanden niet veel gewerkt en toch doorbetaald gekregen. Of werden gecompenseerd vooor niets doen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 18:53:58 #32
65846 Bocaj
47th President.
pi_196622799
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:53 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ze hebben niet door dat ze niet kunnen stemmen :D :D _O- _O- *O* *O*
Heel grappig... :')
  dinsdag 8 december 2020 @ 18:54:58 #33
65846 Bocaj
47th President.
pi_196622817
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:53 schreef MisterWendel het volgende:
Hadden restaurants wel omzet kunnen draaien met al die anderhalve meter indelingen. En minder klanten?
Had ze iig het buitenterras gegeven... en nu met het koudere weer lekker verwarmen met terraswarmers...
pi_196622841
Hoeveel krijgen horeca eigenlijk gecompenseerd wie weet dat. Hoe zit het bijv met de huur?
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:05:07 #35
65846 Bocaj
47th President.
pi_196623079
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:55 schreef MisterWendel het volgende:
Hoeveel krijgen horeca eigenlijk gecompenseerd wie weet dat. Hoe zit het bijv met de huur?
https://www.rijksoverheid(...)vl-q4-2020-van-start
pi_196623627
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:55 schreef MisterWendel het volgende:
Ga er maar vanuit dat er een hoop prive geld door de ondernemers in gepompt moest en moet worden. Dat is het beeld van horecaondernemers waar ik voor mijn beroep als relatiebeheerder heb.

Bij sommige mensen bestaat blijkbaar het beeld dat er quitte gespeeld wordt of dat ondernemers er zelfs geld aan over houden ... :N
pi_196624177
Ik denk dat het komt doordat alcohol inwendig uitstekend ontsmet. Wat we dus moeten doen is massaal keihard gaan zuipen B:)B
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_196624357
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:46 schreef Bocaj het volgende:

Het is wel heel mooi om te zien, hoe bepaalde personen dit als voorbeeld gebruiken om hun standpunt laten zien.
Hoop schreeuwen, maar eigenlijk niet begrijpen wat je nu leest

Schoolvoorbeeld van correlatie en causaliteit fout.

twitter
pi_196624489
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:52 schreef Bocaj het volgende:
Vertel!
Omdat ze eigenlijk niet begrijpen wat ze nu lezen, maar wel hun mening hierop bouwen. Maar dat hun mening eigenlijk op drijfzand gebaseerd is.

Dit artikel en je eigenlijk posts, verwijzing naar Jensen, laat dit heel mooi zien.
En Wilders is eigenlijk een schot voor open doel, daar verwacht je dit eigenlijk direct van.

Dit komt van Iemand met een basiskennis in excel, doet een berekening, maar heeft eigenlijk niet kennis van zaken.
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:46:16 #40
65846 Bocaj
47th President.
pi_196624633
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Omdat ze eigenlijk niet begrijpen wat ze nu lezen, maar wel hun mening hierop bouwen. Maar dat hun mening eigenlijk op drijfzand gebaseerd is.

Dit artikel en je eigenlijk posts, verwijzing naar Jensen, laat dit heel mooi zien.
En Wilders is eigenlijk een schot voor open doel, daar verwacht je dit eigenlijk direct van.

Dit komt van Iemand met een basiskennis in excel, doet een berekening, maar heeft eigenlijk niet kennis van zaken.
Jensen, laat steeds een tabel zien waaruit blijkt dat de horeca helemaal niet zo'n kruitvat is als men denkt dat het is! (Natuurlijk zijn daar wel besmettingen maar lang niet zoveel als ergens anders...)
pi_196624664
Tja, horeca was nauwelijks verantwoordelijk voor besmettingen, maar juist huisfeestjes waren het probleem. Dus sluiten we de horeca, want dan zijn er opeens geen huisfeestjes meer toch? Iedere debiel had dit kunnen zien aankomen, maar goed probeer dat er maar bij de boomers doorheen te krijgen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_196625387
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:30 schreef opgebaarde het volgende:
Geert vindt een memo belangrijker dan de wekelijkse update waar Van Dissel tekst en uitleg geeft plus beschikbaar is voor vragen, al meer dan een halfjaar.

Ow God. Heerlijk dat populisme en de schaapjes die er op stemmen
Van Dissel, dat is toch die man die begin dit jaar heel duidelijk zei dat mondkapjes geen effect hebben? Maar nu hebben we wel een mondkapjesplicht.

En Corona is super gevaarlijk met name voor oudere mensen, maar minister Gabberhouse doet geen mondkapje op tijdens een bruiloft met gasten op leeftijd.

Het is bekend dat de PCR test een positieve uitslag geeft bij dode virusdeeltjes van maanden terug, maar toch wordt dit door de overheid geregistreerd als besmetting.

Hmmmmm.... ik vraag me af waarom er mensen zijn die twijfelen aan de officiële richtlijnen en beslissingen van het kabinet.... hmmmmm... vreemd.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_196625461
Altijd al vreemd gevonden dat er geen onderscheid tussen restaurant en café gemaakt wordt.

Horeca zonder alcohol kan prima open blijven.
Alles met alcohol sowieso dicht.
  dinsdag 8 december 2020 @ 20:19:40 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196625469
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Het is bekend dat de PCR test een positieve uitslag geeft bij dode virusdeeltjes van maanden terug, maar toch wordt dit door de overheid geregistreerd als besmetting.
Geef 1 officiële bron hiervoor. Al die sporters moeten eerst negatief testen dat ze weer mee willen doen. Waarom blijven die niet massaal false negative positief testen hier op?
pi_196625693
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:19 schreef Momo het volgende:

[..]

Geef 1 officiële bron hiervoor. Al die sporters moeten eerst negatief testen dat ze weer mee willen doen. Waarom blijven die niet massaal false negative positief testen hier op?
Hier is meer dan genoeg over bekend. Belangrijke kanttekening is het aantal cycli dat gedraaid wordt. Hoe meer cycli je draait, hoe groter de kans dat oude dode virusdeeltjes worden gevonden waardoor de test positief uitslaat.

Het verbaast me dat je dit nog niet weet.

https://www.bbc.com/news/health-54000629

https://www.cebm.net/covid-19/pcr-positives-what-do-they-mean/

https://www.hospimedica.c(...)nd-reinfections.html

De uitvinder van de PCR-test zelf:

https://www.bitchute.com/video/vCtXk3sfAIll/
  dinsdag 8 december 2020 @ 20:34:59 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196625853
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hier is meer dan genoeg over bekend. Belangrijke kanttekening is het aantal cycli dat gedraaid wordt. Hoe meer cycli je draait, hoe groter de kans dat oude dode virusdeeltjes worden gevonden waardoor de test positief uitslaat.

Het verbaast me dat je dit nog niet weet.

https://www.bbc.com/news/health-54000629

https://www.cebm.net/covid-19/pcr-positives-what-do-they-mean/

https://www.hospimedica.c(...)nd-reinfections.html

De uitvinder van de PCR-test zelf:

https://www.bitchute.com/video/vCtXk3sfAIll/
Dus je bezwaar is dat de PCR wel kan zien of je besmet bent met virusdeeltjes, maar niet of je besmettelijk bent? Het is nog altijd een zeer goede indicator voor corona infecties.
pi_196625942
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:19 schreef Momo het volgende:

[..]

Wat is een false negatieve volgens jou dan?

Want ze worden met regelmaat positief getest zonder klachten. Overigens is Onana al 3 keer positief getest over een tijdsperiode van maanden.
- verwijderd door admin -
  dinsdag 8 december 2020 @ 20:39:46 #48
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196625989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:38 schreef groenen het volgende:

[..]

Wat is een false negatieve volgens jou dan?

Want ze worden met regelmaat positief getest zonder klachten. Overigens is Onana al 3 keer positief getest over een tijdsperiode van maanden.
Dat je een test meteen minuten daarna weer negatief zou testen, dat het een echt een fout is. Niet een periode van dagen waar je positief test maar vrijwel geen klachten hebt.
pi_196626017
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:34 schreef Momo het volgende:

[..]

Dus je bezwaar is dat de PCR wel kan zien of je besmet bent met virusdeeltjes, maar niet of je besmettelijk bent? Het is nog altijd een zeer goede indicator voor corona infecties.
Als jij maanden terug Corona hebt gehad en er bevinden zich nog oude dode virusdeeltjes in je lichaam dan ben je volgens jou nog steeds besmet met Corona?
  dinsdag 8 december 2020 @ 20:42:01 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196626059
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Als jij maanden terug Corona hebt gehad en er bevinden zich nog oude dode virusdeeltjes in je lichaam dan ben je volgens jou nog steeds besmet met Corona?
Dan zitten er nog steeds schijnbaar genoeg virusdeeltjes in je lichaam, maar het is net waar je de grens trekt.

Zie nu trouwens dat dit een horeca topic is, misschien even deze discussie afronden zo.

Ook foei voor deze offtopic van de mod ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')