het testen en BCO zijn nu nog niet op orde, de vaccinatie is nog massaler. Heb niet veel vertrouwen er in dat het dan allemaal wel goed zal gaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een gefaald vaccin experiment in Nederland.
Tuurlijk kan er iets misgaan, maar dat heb je altijd en dat is niet altijd de schuld van de regering. Welke trackrecord doel je trouwens precies op?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
met zoveel vaccins/inentingen kan er niks mis gaan? statisch is de kans nl groter, omdat de aantallen massaal zijn. De regering heeft niet zo'n beste trackrecord op dat gebied.
Daar gaan we dus inmiddels niet meer mee beginnen, strategie is gewijzigd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
Maar we gaan dus beginnen met het vaccineren van verpleeghuisbewoners en dergelijken, iets waar zowel de mobiele mensheid als de afdelingen in het ziekenhuis niet zo veel mee opschieten. Ondertussen liggen horeca, podiumkunsten, evenementen en misschien wel als belangrijkste het verenigingsleven compleet op zijn gat. Het lijkt me een illusie dat besmettingsaantallen en ziekenhuisopnames ineens magisch omlaag gaan, dus dan gaan we het hele zooitje tot aan de zomer dichthouden, of wat is nu precies de bedoeling?
ok, dus ze gaan niet alle zes gebruiken. het is niet zeuren om zeuren, maar weer onduidelijkheid in een persco.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk kan er iets misgaan, maar dat heb je altijd en dat is niet altijd de schuld van de regering. Welke trackrecord doel je trouwens precies op?
De kans is nu ook groter dat één van die zes vaccins daadwerkelijk goed werkt. Je kon ook gokken op één vaccin, maar als die dan ruk was had je wel een probleem. Je mag best kritisch zijn, maar zeiken omdat er zes verschillende vaccins zijn besteld is echt zeuren om het zeuren.
Als je vandaag geluisterd hebt dan heb je gehoord dat men vanaf januari gaat kijken wat/hoe/wanneer open kan gaan. Vaccinaties gaan daar bij helpen, maar verwacht geen wonderen van een paar duizend vaccins die in januari geleverd gaan worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
Maar we gaan dus beginnen met het vaccineren van verpleeghuisbewoners en dergelijken, iets waar zowel de mobiele mensheid als de afdelingen in het ziekenhuis niet zo veel mee opschieten. Ondertussen liggen horeca, podiumkunsten, evenementen en misschien wel als belangrijkste het verenigingsleven compleet op zijn gat. Het lijkt me een illusie dat besmettingsaantallen en ziekenhuisopnames ineens magisch omlaag gaan, dus dan gaan we het hele zooitje tot aan de zomer dichthouden, of wat is nu precies de bedoeling?
Starten met zorgpersoneel lijkt me sowieso een goed idee. Maar daarna moet je volgens mij kiezen tussen óf de groep die het grootste beslag op de zorgcapaciteit legt, óf de groep die zorgt voor de snelste verspreiding. Verpleeghuisbewoners vallen onder beide niet.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar gaan we dus inmiddels niet meer mee beginnen, strategie is gewijzigd.
Personeel daar eerst
dat weet niemand, dat bekijken ze per periode. Dat is ook eigenlijk de kritiek op de persco's teveel onduidelijkheid terwijl er landen zijn, die wel een duidelijker beleid hebben naar hun burgers toe.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
Als je alle alternatieven meteen afschiet met de dooddoener "dat kan niet, ziekenhuizen" dan kan het inderdaad wel kloppen dat je geen goed alternatief voorbij hebt zien komen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je vandaag geluisterd hebt dan heb je gehoord dat men vanaf januari gaat kijken wat/hoe/wanneer open kan gaan. Vaccinaties gaan daar bij helpen, maar verwacht geen wonderen van een paar duizend vaccins die in januari geleverd gaan worden.
De aantallen gaan zeker niet hard genoeg omlaag straks en wij zullen inderdaad tot aan augustus echt nog wel wat beperkingen hebben. Ja, dat duurt lang, maar er is simpelweg geen andere optie, behalve toch maar alles opengooien en de zorg overbelasten.
Heb nog niemand die blijft schreeuwen en schoppen over de maatregelen met een goed alternatief zien komen. Nee, miljoenen mensen die risico lopen afzonderen en opsluiten is ook geen optie.
alleen hoe groot is de bereidheid onder het zorgpersoneel om zich te laten vaccineren? het is nl niet verplicht.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Starten met zorgpersoneel lijkt me sowieso een goed idee. Maar daarna moet je volgens mij kiezen tussen óf de groep die het grootste beslag op de zorgcapaciteit legt, óf de groep die zorgt voor de snelste verspreiding. Verpleeghuisbewoners vallen onder beide niet.
Misschien moet je daar in je alternatief dan rekening mee houden?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je alle alternatieven meteen afschiet met de dooddoener "dat kan niet, ziekenhuizen" dan kan het inderdaad wel kloppen dat je geen goed alternatief voorbij hebt zien komen.
Jawel, ze gaan ze wel alles zes gebruiken. Probleem is dat niemand weet welke vaccins in welke hoeveelheden wanneer geleverd gaan worden. Daarnaast weet/wist ook niemand welke vaccin nou daadwerkelijk in welke leeftijdscategorie op welke manier werkt (of ging werken). De regering had kunnen afwachten, maar heeft in mijn ogen terecht niet voor gekozen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ok, dus ze gaan niet alle zes gebruiken. het is niet zeuren om zeuren, maar weer onduidelijkheid in een persco.
Groep die het hardste en snelste dood neer valt door Covid. En andere kwetsbare mensen zoals verstandelijk gehandicapten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Starten met zorgpersoneel lijkt me sowieso een goed idee. Maar daarna moet je volgens mij kiezen tussen óf de groep die het grootste beslag op de zorgcapaciteit legt, óf de groep die zorgt voor de snelste verspreiding. Verpleeghuisbewoners vallen onder beide niet.
Laten we zo zeggen dat er geen ander plan is en men reageert op wat zich voordoet (of dat dit dan heel normaal als enige oplossing).quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Stukje onzin is natuurlijk het stukje over dat het een groot experiment is. Dat er zes verschillende vaccins komen komt simpelweg omdat men in eerste instantie niet wist welke vaccins uberhaupt zouden werken en welke het eerste zou zijn etc.
Het is dus niet onderbouwd en behoorlijk onzinnig om te roepen dat het een groot experiment is. Daarnaast zal het was wel gerigstreerd worden wie wat krijgt, dus het is echt wel mogelijk om bij te houden welke vaccins welke bijwerkingen veroorzaakt.
Mensen die thuiszorg krijgen wel. Die worden vaak besmet door hun zorgverlener nu.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geld is gratis tegenwoordig.quote:
Kan je dan aub. uitleggen hoe je dat voor je ziet?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je alle alternatieven meteen afschiet met de dooddoener "dat kan niet, ziekenhuizen" dan kan het inderdaad wel kloppen dat je geen goed alternatief voorbij hebt zien komen.
Ik zeg ook niet dat het niet belangrijk is. Maar zo lang op ieder alternatief plan de standaard reactie komt "ja maar de ziekenhuizen, dus je plan gooien we in de prullenbak" dan kun je niks. En dat is precies wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien moet je daar in je alternatief dan rekening mee houden?
Zomaar een ideetje hoor. Schijnt belangrijk te zijn.
je beschrijft dus wel een experiment, want ze weten het niet van te voren. .quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jawel, ze gaan ze wel alles zes gebruiken. Probleem is dat niemand weet welke vaccins in welke hoeveelheden wanneer geleverd gaan worden. Daarnaast weet/wist ook niemand welke vaccin nou daadwerkelijk in welke leeftijdscategorie op welke manier werkt (of ging werken). De regering had kunnen afwachten, maar heeft in mijn ogen terecht niet voor gekozen.
Straks als het duidelijk is welke vaccins goed werken zal men de volgende keer echt wel overschakelen. Misschien hebben ze uiteindelijk wel twee vaccins nodig. Ene voor de ouderen om ze goed te beschermen en de andere voor de mobiele groep om verspreiding te voorkomen. Het kan alle kanten op.
Voor het eerst in dit hele gebeuren heeft de regering juist er goed aan gedaan om niet alles op één paard in te zetten. Het is gewoon spreiden van je kansen, geen experiment zoals jij het bracht. Daar viel ik over.
Ja maar hij vraagt of stelt het meer in het algemeen zoals elke keer. Dat blijkt niet te werken dus waarom niet gewoon de vraag aan werkgevers. Het lijkt alsof zij zich minder aangesproken voelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:59 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ken nog steeds de werkgevers van het micromanagement. Onderschat het maar niet. Gaat corona of wetswijzigingen (nu nog Wet Flexibel Werken maar die gaat op de schop) niks aan veranderen.
Rutte kan daar niet zo veel behalve het blijven vragen en blijven benadrukken van het belang van thuis werken. Heb niet de hele persco. Kunnen zien. Dus geen idee of hij het er later nog over had.
All I want for Christmas is containment/elimination (en een nieuwe regering)quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Tenzij Nederland en de andere Europese landen die falen eens serieus werk gaan make van indammen/containment en uiteindelijk eliminatie. Hetgeen wat Oceanië en heel Oost-Azië succesvol heeft toegepast.
Link verwijst naar een interview in Reporters Online met de hoogleraar publieke gezondheid die de architect is van de Nieuw-Zeelandse corona-aanpak.
We gaan inderdaad meerdere vaccins met verschillende mate van effectiviteit op zowel het gebied van ziektebeheersing als verspreidingmitigatie gebruiken op verschillende leeftijdscategorien. Je zou verwachten dat we nu inmiddels de eerst excheelsheetjes en dashboardjes zouden hebben met daarin knoppen waarmee je denkbare scenario's kunt modelleren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ok, dus ze gaan niet alle zes gebruiken. het is niet zeuren om zeuren, maar weer onduidelijkheid in een persco.
Het doel van de maatregelen die we tot nu toe hebben genomen was niet om doden te voorkomen, maar om ziekenhuisopnames te voorkomen. Dan moet je daar ook je vaccinatiebeleid aan aanpassen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Groep die het hardste en snelste dood neer valt door Covid. En andere kwetsbare mensen zoals verstandelijk gehandicapten.
Andere reden voor inenten dan jij noemt
Ik moet zeggen, je bent wel lekker consequent met je stroman.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kan je dan aub. uitleggen hoe je dat voor je ziet?
Jij wil dus gewoon de ziekenhuizen overbelasten of gewoon een leeftijdsgrens trekken, zodat bijvoorbeeld niemand boven 70+ meer opgenomen wordt? Hoe zie je het voor je, want ik snap het echt niet.
Hoe zou jij het willen aanpakken dat je toch meer kan opengooien, maar ook niet mensen gewoon aan hun lot overlaat. Ben echt oprecht benieuwd.
Dat kán, dat móet niet. Is een keuzequote:Op dinsdag 8 december 2020 23:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het doel van de maatregelen die we tot nu toe hebben genomen was niet om doden te voorkomen, maar om ziekenhuisopnames te voorkomen. Dan moet je daar ook je vaccinatiebeleid aan aanpassen.
hoe hard is er gewerkt om de zkh capaciteit te vergroten? daar hoor ik weinig tot niks over in de persco's.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jij wil dus gewoon de ziekenhuizen overbelasten of gewoon een leeftijdsgrens trekken, zodat bijvoorbeeld niemand boven 70+ meer opgenomen wordt? Hoe zie je het voor je, want ik snap het echt niet.
Hoe zou jij het willen aanpakken dat je toch meer kan opengooien, maar ook niet mensen gewoon aan hun lot overlaat. Ben echt oprecht benieuwd.
Je hoeft het ook niet eens meer uit te geven, het is niets dan een zooi cijfers die elke week vanzelf minder wordt.quote:
Misschien moeten we dit op een tegeltje zetten, en naast de andere 'keuzes' houden die we maken.quote:
Nooit naar Gommers geluisterd?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe hard is er gewerkt om de zkh capaciteit te vergroten? daar hoor ik weinig tot niks over in de persco's.
Nu weten ze natuurlijk veel meer dan toen de bestellingen werden geplaatst. Ze kunnen nu ook moeilijk zeggen "doe mij vaccin 5 maar niet, want nummertje 4 werkt net 5% beter". Wat als vaccin 5 straks eerder geleverd kan worden of misschien 4 miljoen beschikbaar heeft, terwijl de net iets beter werkende vaccin 4 maar net 500.000 beschikbaar kan stellen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je beschrijft dus wel een experiment, want ze weten het niet van te voren. .
Je hebt dus geen antwoord?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, je bent wel lekker consequent met je stroman.
Waarom zou het móeten volgens jou dan?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien moeten we dit op een tegeltje zetten, en naast de andere 'keuzes' houden die we maken.
Mathijs Bouman (weinige economien die ik serieus neemt) verwacht ook langdurige inflatie (schulden wegpoetsen) en zaken als goederen en huizen gaan in waarde toenemen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet eens meer uit te geven, het is niets dan een zooi cijfers die elke week vanzelf minder wordt.
Als het puntje tussen de cijfers bij de komma komt, je wel met de handjes op keien gaan wapperen.
Maa goed ik denk dat de voorspelling dat 2020 van de $90T er $30T is ontwaard.
en dat is nu opgelost? want dat was toch de conclusie na de 1ste golf.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Nooit naar Gommers geluisterd?
Er is wel, maar veel te weinig, ingezet op meer thuisbehandeling/monitoring vanuit het ziekenhuis (op afstand, zonder opname) en vroege inzet van de huisarts
Dat heeft geen zin. Totaal niet gewoon.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe hard is er gewerkt om de zkh capaciteit te vergroten? daar hoor ik weinig tot niks over in de persco's.
Jawel, en die heb ik ook al meerdere malen gegeven. Alleen negeer je die en blijf je hangen in dezelfde dooddoeners.quote:
Lekker gratuit om zo een discussie aan te vliegen. Ik vraag mij wel eens af of jij een grens hebt waarbij jij zegt nu is het genoeg. Of mag coronabeheersing ten koste van alles gaan?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je hebt dus geen antwoord?
Ik vraag oprecht naar je mening en geef hierbij aan dat ik persoonlijk het echt niet zie en als dan dit je reactie is heb je dus niks inhoudelijks op te merken en dat is jammer.
De ellende die zich buiten de ziekenhuizen voordoet is ook met geen pen te becijferen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
ok, dat is duidelijk, alleen wij hebben hier een keuze vaccinatie en geen verplichting. Het zijn grootse ideeën, moeten nog maar afwachten of die ook uitkomen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nu weten ze natuurlijk veel meer dan toen de bestellingen werden geplaatst. Ze kunnen nu ook moeilijk zeggen "doe mij vaccin 5 maar niet, want nummertje 4 werkt net 5% beter". Wat als vaccin 5 straks eerder geleverd kan worden of misschien 4 miljoen beschikbaar heeft, terwijl de net iets beter werkende vaccin 4 maar net 500.000 beschikbaar kan stellen?
Het is geen experiment, maar pure noodzaak om z.s.m. zoveel mogelijk mensen in te enten, zodat men weer terug kan gaan naar normaal. Het is dan jammer dat persoon A 90% becshermd is en persoon B 95%, maar uiteindelijk neemt de druk op de zorg af en kunnen wij weer verder met ons leven. Daar gaat het om.
Natuurlijk is het een keuze. Net zoals het een keuze is om wel of geen restaurants of voetbalclubs te sluiten, maar dat schijnt dan weer 'niet anders te kunnen'.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom zou het móeten volgens jou dan?
Het ís toch ook een keuze, hopelijk een weloverwogen, beargumenteerde en realistische keuze. Maar blijft dat je ergens voor moet kiezen, er is nooit maar één optie
Tuurlijk zijn er grenzen. Alleen zijn die voor mij persoonlijk niet bereikt als ik zie dat mensen met honderden gelijk in woonboulevards kunnen lopen, kerstinkopen kunnen doen in volle tuincentra, scholen waar veel besmettingen lijken te zijn nog steeds buiten schot worden gehouden etc.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lekker gratuit om zo een discussie aan te vliegen. Ik vraag mij wel eens af of jij een grens hebt waarbij jij zegt nu is het genoeg. Of mag coronabeheersing ten koste van alles gaan?
Dat kloptquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ok, dat is duidelijk, alleen wij hebben hier een keuze vaccinatie en geen verplichting. Het zijn grootse ideeën, moeten nog maar afwachten of die ook uitkomen.
Kijk, hier ben ik het wel 100% mee eens. Dit heb ik ook al eerder geroepen. Het is niet consequent.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een keuze. Net zoals het een keuze is om wel of geen restaurants of voetbalclubs te sluiten, maar dat schijnt dan weer 'niet anders te kunnen'.
Als je maanden lang communiceert dat je beleid erop gericht is om de ziekenhuiscapaciteit niet te overvragen, dan kun je op basis daarvan weinig anders dan je vaccins op zo'n manier inzetten dat ze direct effect hebben op de bezetting van de ziekenhuizen. Het is inderdaad een keuze om wat anders te doen, maar die is dan totaal niet in lijn met wat we eerder hebben gedaan.
De balans is helemaal niet zoek, de balans wordt bepaald door de 17,5 miljoen mensen in ons land. De balans ligt alleen niet waar jij die graag zou zien, maar dat is iets anders.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er grenzen. Alleen zijn die voor mij persoonlijk niet bereikt als ik zie dat mensen met honderden gelijk in woonboulevards kunnen lopen, kerstinkopen kunnen doen in volle tuincentra, scholen waar veel besmettingen lijken te zijn nog steeds buiten schot worden gehouden etc.
Tuurlijk moet er een balans zijn, maar die balans is nu juist zoek, omdat men te laat en op de verkeerde plekken op de verkeerde manier in lijkt te grijpen.
Wat Gommers zei, kan wel? of komen we dan tot dezelfde conclusie?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin. Totaal niet gewoon.
Je wint hooguit een paar dagen, misschien een paar weken en daarna zit je alsnog vol. Als je per dag 200-250 mensen op moet nemen kan het gewoon niet dat je het gaat oplossen met het verhogen van je capaciteit.
Exponentieel probleem, lineaire oplossing. Werkt niet. Je moet dan ziekelijk veel lineaire oplossingen hebben.
Nope, niet realistisch ook. Vandaar dat ik vraag of je Gommers weleens gehoord hebt. Die legt perfect uit waarom je niet effe wat ziekenhuis/IC capaciteit erbij kunt prikkenquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dat is nu opgelost? want dat was toch de conclusie na de 1ste golf.
ze grijpen nu nog steeds niet in bij scholen of kerken, alleen achter de voordeur schijnt het paradepaardje te zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er grenzen. Alleen zijn die voor mij persoonlijk niet bereikt als ik zie dat mensen met honderden gelijk in woonboulevards kunnen lopen, kerstinkopen kunnen doen in volle tuincentra, scholen waar veel besmettingen lijken te zijn nog steeds buiten schot worden gehouden etc.
Tuurlijk moet er een balans zijn, maar die balans is nu juist zoek, omdat men te laat en op de verkeerde plekken op de verkeerde manier in lijkt te grijpen.
Het beleid om de besmettingen lager te krijgen en de maatregelen die daarvoor bedacht waren is niet per definitie ook het beleid rondom vaccinaties.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een keuze. Net zoals het een keuze is om wel of geen restaurants of voetbalclubs te sluiten, maar dat schijnt dan weer 'niet anders te kunnen'.
Als je maanden lang communiceert dat je beleid erop gericht is om de ziekenhuiscapaciteit niet te overvragen, dan kun je op basis daarvan weinig anders dan je vaccins op zo'n manier inzetten dat ze direct effect hebben op de bezetting van de ziekenhuizen. Het is inderdaad een keuze om wat anders te doen, maar die is dan totaal niet in lijn met wat we eerder hebben gedaan.
Nee, Gommers bedoelde het ook niet zo zwart/wit, maar hij heeft wel heel duidelijk aangegeven dat capaciteit verhogen geen optie/oplossing is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wat Gommers zei, kan wel? of komen we dan tot dezelfde conclusie?
Mja, kijk als ze nu daadwerkelijk ingrijpen waar het nodig is (en ook nog eens op tijd) en het blijft toch kut dan kan je op een gegeven moment zeggen "dit is het mensen, hiermee moeten wij het doen totdat er een vaccin is" en dat is dan prima.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze grijpen nu nog steeds niet in bij scholen of kerken, alleen achter de voordeur schijnt het paradepaardje te zijn.
weleens gehoord, maar om alles te onthouden is wat teveel. we zijn toch al sinds februari bezig met corona, dus ik weet niet meer over welk tijdsbestek Gommers het had.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Nope, niet realistisch ook. Vandaar dat ik vraag of je Gommers weleens gehoord hebt. Die legt perfect uit waarom je niet effe wat ziekenhuis/IC capaciteit erbij kunt prikken
vooral als de horeca allang gesloten is en de cijfers lopen weer op, sta je voor lul.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, kijk als ze nu daadwerkelijk ingrijpen waar het nodig is (en ook nog eens op tijd) en het blijft toch kut dan kan je op een gegeven moment zeggen "dit is het mensen, hiermee moeten wij het doen totdat er een vaccin is" en dat is dan prima.
Als je echter constant loopt te kloten met je maatregelen en constant achter de feiten aan blijft lopen dan is het inderdaad vaak niet genoeg.
Want?quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vooral als de horeca allang gesloten is en de cijfers lopen weer op, sta je voor lul.
Ik begrijp dat soort redenaties ook nooit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Want?
Hebben ze ooit beweerd dat met horeca dicht er niet meer ingegrepen hoefde te worden?
Dat kan natuurlijk heel veel redenen hebben. Dat horeca sluiten helpt is door meerdere wetenschappelijke artikelen bewezen, dus daar twijfel ik niet aan. Dat men nu toch stijging ziet komt volgens mij vooral door burgers die zich niet meer aan de standaard regels houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vooral als de horeca allang gesloten is en de cijfers lopen weer op, sta je voor lul.
Het is hier vaak schoppen om het schoppen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik begrijp dat soort redenaties ook nooit.
Het stapelen van maatregelen gebeurd overal, omdat er niet 1 maatregel is die het virus magisch oplost.
Inderaad. Onze regering heeft de verplichting om uit te leggen waarom ze over een periode van 10 maanden nooit hebben besloten om voor de Aziatische aanpak te gaan. Waarom er nooit geprobeerd is om het virus te elimineren (lees: richting nul te brengen, je bent niet enkel succesvol als je daadwerkelijk op nul komt).quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, kijk als ze nu daadwerkelijk ingrijpen waar het nodig is (en ook nog eens op tijd) en het blijft toch kut dan kan je op een gegeven moment zeggen "dit is het mensen, hiermee moeten wij het doen totdat er een vaccin is" en dat is dan prima.
Als je echter constant loopt te kloten met je maatregelen en constant achter de feiten aan blijft lopen dan is het inderdaad vaak niet genoeg.
Hierquote:De groep laagopgeleide 30- tot 50-jarige alleenstaande mannen is vaak al ontevreden over van alles
quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hier
Daar zitten inmiddels zeker wel heel wat fokkers bij?
quote:Slechts 1 procent van de hoogopgeleide jonge mensen schudt nog handen. Bij de laagopgeleide mannen die alleenstaand en ouder dan 65 jaar zijn is dat ruim 17 procent.
Interessante conclusiesquote:Vooral laagopgeleide vrouwen met een jong gezin zijn huiverig; slechts 20 procent zegt volmondig 'ja' als het gaat om een vaccinatie.
In Nederland is toch nooit een volledige lockdown geweest? Ik woonde toen in Spanje, en wij hebben daar 3 maanden lang een volledige lockdown gehad(maart t/m juni), dus alleen supermarkten, bakkers en apotheken open. Voor de rest was alles dicht, en mocht je de straat niet opquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk heel veel redenen hebben. Dat horeca sluiten helpt is door meerdere wetenschappelijke artikelen bewezen, dus daar twijfel ik niet aan. Dat men nu toch stijging ziet komt volgens mij vooral door burgers die zich niet meer aan de standaard regels houden.
Mobiliteit is weer heel hoog, Black Friday en Sinterklaas heeft echt niet geholpen. Tuincentra en woonboulevards zitten behoorlijk vol etc. etc. Ik neem het de mensen ook niet kwalijk, want ik ben zelf ook naar een tuincentrum geweest om een kerstboom te halen. Enige manier om het op te lossen is de winkels sluiten, maar dan breng je nog meer economische schade toe. Als je de scholen sluit zit je misschien weer met leerachterstand.
Het is ook niet makkelijk. Alleen krijgen wij straks in januari een heel groot probleem. Wij zitten nu al in een soort van kleine lockdown en als de cijfers straks door Black Friday , Sinterklaas, Kerst en oud & nieuw nog verder gaan oplopen kan je niks anders meer dan een volledige lockdown, inclusief onderwijs.
Als ze de komende twee weken niet ingrijpen dan acht ik de kans echt heel groot dat wij in januari in een volledige lockdown gaan komen (zoals in maart/april). Leuk dat ze dan nu doen alsof men in januari weer kan versoepelen, maar dat zeiden ze ook over december .....
Hier nog even de coronabarometer genoemd in het artikelquote:
Oh sorry, moet iets duidelijker zijn. Ik bedoel de lockdown zoals wij die hier hadden in maart/aprilquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:58 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
In Nederland is toch nooit een volledige lockdown geweest? Ik woonde toen in Spanje, en wij hebben daar 3 maanden lang een volledige lockdown gehad(maart t/m juni), dus alleen supermarkten, bakkers en apotheken open. Voor de rest was alles dicht, en mocht je de straat niet op
Geinig stukje zeker over Thailand dat ze het virus hebben ingedamd zonder echte economische schade. Alleen komt dat niet overeen met dit artikel.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
All I want for Christmas is containment/elimination (en een nieuwe regering)
Anders zitten we in 2021 nog maanden in een uitzichtloze situatie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://jopdevrieze.nl/is(...)-hadden-kunnen-doen/
quote:Op woensdag 9 december 2020 00:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hier nog even de coronabarometer genoemd in het artikel
Wel even het vermelden waard dat het hier een onderzoek betreft met respondenten uit Noord Nederland.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:05 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar vond ik deze figuren wel intressant
Dat noemen we nu politiek.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:18 schreef RipCity het volgende:
In Engeland hebben ze gewoon weer theaters open
https://instagram.com/sto(...)igshid=1hnnsb4rtrv8w
Ziet er halfvol uit.. fans ook weer terug in stadions.. Apart dat daar meer kan. Toch ook geen nette cijfers?
Ik las dacht ik ook iets over bij het WK darts 1000 man in de zaal binnenkort? Bijzonder dat Engeland die stap neemt...quote:Op woensdag 9 december 2020 00:18 schreef RipCity het volgende:
In Engeland hebben ze gewoon weer theaters open
https://instagram.com/sto(...)igshid=1hnnsb4rtrv8w
Ziet er halfvol uit.. fans ook weer terug in stadions.. Apart dat daar meer kan. Toch ook geen nette cijfers?
Deze regering is aan het zwabberen en dat irriteert bijna iedereen. Rutte en de Jongequote:Op woensdag 9 december 2020 00:16 schreef maan_man het volgende:
Persco niet gezien. Wel het journaal van 18:00 en ik vind het eigenlijk schokkend om te zien hoe feitelijk onjuist het nieuws wordt gebracht. Met hun verbod om meer dan 3 gasten te ontvangen, gaan mensen zich de regels houden, geen versoepelingen,.....
Tenzij ik de laatste dagen iets heb gemist, geldt er achter de voordeur helemaal geen wettelijke maximale groepsgrootte. Er zijn geen regels, er is geen verbod. Er is alleen maar een dringend advies. Noem het dan ook zo.
Dit lijkt toch gewoon bij elkaar gekregen. Althans is dit geen beeld wat ik in mijn omgeving schets.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:05 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar vond ik deze figuren wel intressant
Ja nogal wiedes, ook Nieuw-Zeeland, Australië en China willen zo snel mogelijk vaccineren. Een containmentstrategie staat niet haaks op het inzetten van effectieve vaccins he.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Plus ze willen ook zo snel mogelijk vaccineren zodat ze weer toeristen kunnen toelaten en lees goed hun economie weer aan de gang kunnen krijgen.
https://www.thestar.com.m(...)d-secures-astrazenec
Nee. Vanuit het standpunt van de regering gezien:quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dan moet je nog wel een economie overhouden. Waar je al tig keer op gewezen bent door verschillende users de wereld is geglobaliseerd. Als Nederland hetzelfde strengen grens beleid zou voeren als die landen dan kunnen we na een paar maanden de zorg afschalen. Wel definitief omdat we het gewoon dom weg niet meer kunnen betalen.quote:Op woensdag 9 december 2020 00:35 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja nogal wiedes, ook Nieuw-Zeeland, Australië en China willen zo snel mogelijk vaccineren. Een containmentstrategie staat niet haaks op het inzetten van effectieve vaccins he.
De landen die al geruime tijd de besmettingscijfers zeer laag houden met beperkte middelen bewijzen dat de periode tussen eerste uitbraak (Wuhan) en de uiteindelijke massale uitrol van vaccins het beste uit te zitten is met eliminatie. Want daarmee beperk je op alle vlakken de schade en als je het succesvol toepast kun je je maatschappij ook al voor de beschikbaarheid van vaccins voor een groot open houden.
Wat weet jij er nou van wat ik krijg?quote:Op woensdag 9 december 2020 01:30 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee, jij krijgt de shit vaccin van astrazenica
.
Een vrij zinloze actie, aangezien het vaccin hier in België gemaakt wordt.quote:Op woensdag 9 december 2020 04:37 schreef Za het volgende:
Trump tekende vandaag een executive order om het vaccin van Pfizer in de VS te distribueren ipv het naar het buitenland te doen gaan.
Ze hebben er te weinig besteld, en kunnen pas in juni bijbestellen, door een beroep te doen op de Defense Production Act wil hij nu voorkomen dat de vaccins naar het buitenland gaan ondanks de lopende contracten.
En in Michigan.quote:Op woensdag 9 december 2020 04:45 schreef crystal_meth het volgende:
Een vrij zinloze actie, aangezien het vaccin hier in België gemaakt wordt.
Is zelfs op de persconferentie gezegd.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:04 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoor nu net op het Radio 1 nieuws, dat de eerste vaccin niet op 4 januari kan worden toegediend. De levering van de eerste vaccins is pas ergens in januari i.p.v. december.
Wel pas na enig doorvragen, Hugo kwam hier niet zelf mee.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:15 schreef wpor het volgende:
[..]
Is zelfs op de persconferentie gezegd.
Lastige keuze.quote:Verpleeghuis laat corona bewust de vrije loop: ‘Wij kiezen voor levensvreugde’
GEERTRUIDENBERG - In het nieuwe verpleeghuis de Riethorst in hartje Geertruidenberg grijpt het coronavirus om zich heen. Veertig van de 75 bewoners zijn besmet. Vijftien medewerkers zijn ziek. Vervelend, maar niet verrassend, aldus De Riethorst: ,,Dit is een weloverwogen keuze.”
Dat lijkt me een heel moeilijke keus inderdaad, hoe daar mee om te gaan. Mensen met dementie, maar ook met een geestelijke achterstand begrijpen er volgens mij helemaal niets van als je die in quarantaine zet.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:34 schreef alpeko het volgende:
Bij ons in de stad. Verklaart enigszins de hoge dagelijkse aantallen hier
https://www.bndestem.nl/o(...)ensvreugde~a5f52234/
[..]
Lastige keuze.
Is ook wat voor te vinden.quote:Op woensdag 9 december 2020 07:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Lastige keuze.
En dat vervolgens de rest van de samenleving wel op slot moet door dit gedrag maakt dan ineens niet meer uit?quote:Op woensdag 9 december 2020 08:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Is ook wat voor te vinden.
Het dichtknallen van alle tehuizen etc in het voorjaar stond erg in het teken van dingen invullen voor een ander. Dat ze dat nu niet meer doen zegt ook al iets. Lijkt mij dat je in goed overleg met de betrokkenen - overigens in dit geval lastig met de clienten zelf omdat ze dement zijn - en familieleden het verste komt.
Een goede poging tot naleving van de basisregels daar lijkt mij evident.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En dat vervolgens de rest van de samenleving wel op slot moet door dit gedrag maakt dan ineens niet meer uit?
Dit zou op zijn minst een rol in de afweging moeten hebben.
Zucht, deze man......quote:Op woensdag 9 december 2020 04:37 schreef Za het volgende:
Trump tekende vandaag een executive order om het vaccin van Pfizer in de VS te distribueren ipv het naar het buitenland te doen gaan.
Ze hebben er te weinig besteld, en kunnen pas in juni bijbestellen, door een beroep te doen op de Defense Production Act wil hij nu voorkomen dat de vaccins naar het buitenland gaan ondanks de lopende contracten.
Nemen ze ook afstand van een eventuele ziekenhuisopname?quote:Op woensdag 9 december 2020 07:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Lastige keuze.
Worden bejaarden met dementie vaak opgenomen wegens covid? Ik verwacht eerder dat die in het verpleeghuis overlijden..quote:Op woensdag 9 december 2020 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nemen ze ook afstand van een eventuele ziekenhuisopname?
Dat gezwam snap ik ook nooit. De cijfers schommelen continue en het komt een beetje over alsof maatregelen maar te pas en te onpas ingevoerd worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:44 schreef Kyran het volgende:
Als ze de komende twee weken niet ingrijpen dan acht ik de kans echt heel groot dat wij in januari in een volledige lockdown gaan komen (zoals in maart/april). Leuk dat ze dan nu doen alsof men in januari weer kan versoepelen, maar dat zeiden ze ook over december .....
Ik kan mij toch een relatief vrije zomerperiode herinneren. Of dit nu aan de tehuizen (of scholen of het weer) lag weten wij natuurlijk niet, maar het zou ook zomaar kunnen van wel.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Een goede poging tot naleving van de basisregels daar lijkt mij evident.
En volgens mij maakt dat vrij weinig uit voor het verloop. Het is echt niet zo dat wij ons allemaal zo vrij konden bewegen destijds omdat de tehuizen op slot gingen.
Lijkt me niet dat deze mensen in een ziekenhuis de zorg krijgen die ze nodig hebbenquote:Op woensdag 9 december 2020 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nemen ze ook afstand van een eventuele ziekenhuisopname?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |