abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:04:05 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196629410
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
pi_196629437
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van een gefaald vaccin experiment in Nederland.
het testen en BCO zijn nu nog niet op orde, de vaccinatie is nog massaler. Heb niet veel vertrouwen er in dat het dan allemaal wel goed zal gaan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:05:50 #3
416575 crew  Evenstar
pi_196629439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

met zoveel vaccins/inentingen kan er niks mis gaan? statisch is de kans nl groter, omdat de aantallen massaal zijn. De regering heeft niet zo'n beste trackrecord op dat gebied.
Tuurlijk kan er iets misgaan, maar dat heb je altijd en dat is niet altijd de schuld van de regering. Welke trackrecord doel je trouwens precies op?

De kans is nu ook groter dat één van die zes vaccins daadwerkelijk goed werkt. Je kon ook gokken op één vaccin, maar als die dan ruk was had je wel een probleem. Je mag best kritisch zijn, maar zeiken omdat er zes verschillende vaccins zijn besteld is echt zeuren om het zeuren.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:06:22 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196629446
Maar we gaan dus beginnen met het vaccineren van verpleeghuisbewoners en dergelijken, iets waar zowel de mobiele mensheid als de afdelingen in het ziekenhuis niet zo veel mee opschieten. Ondertussen liggen horeca, podiumkunsten, evenementen en misschien wel als belangrijkste het verenigingsleven compleet op zijn gat. Het lijkt me een illusie dat besmettingsaantallen en ziekenhuisopnames ineens magisch omlaag gaan, dus dan gaan we het hele zooitje tot aan de zomer dichthouden, of wat is nu precies de bedoeling?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:07:35 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196629470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
Maar we gaan dus beginnen met het vaccineren van verpleeghuisbewoners en dergelijken, iets waar zowel de mobiele mensheid als de afdelingen in het ziekenhuis niet zo veel mee opschieten. Ondertussen liggen horeca, podiumkunsten, evenementen en misschien wel als belangrijkste het verenigingsleven compleet op zijn gat. Het lijkt me een illusie dat besmettingsaantallen en ziekenhuisopnames ineens magisch omlaag gaan, dus dan gaan we het hele zooitje tot aan de zomer dichthouden, of wat is nu precies de bedoeling?
Daar gaan we dus inmiddels niet meer mee beginnen, strategie is gewijzigd.
Personeel daar eerst :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196629474
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tuurlijk kan er iets misgaan, maar dat heb je altijd en dat is niet altijd de schuld van de regering. Welke trackrecord doel je trouwens precies op?

De kans is nu ook groter dat één van die zes vaccins daadwerkelijk goed werkt. Je kon ook gokken op één vaccin, maar als die dan ruk was had je wel een probleem. Je mag best kritisch zijn, maar zeiken omdat er zes verschillende vaccins zijn besteld is echt zeuren om het zeuren.
ok, dus ze gaan niet alle zes gebruiken. het is niet zeuren om zeuren, maar weer onduidelijkheid in een persco.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:09:18 #7
416575 crew  Evenstar
pi_196629502
quote:
Als je vandaag geluisterd hebt dan heb je gehoord dat men vanaf januari gaat kijken wat/hoe/wanneer open kan gaan. Vaccinaties gaan daar bij helpen, maar verwacht geen wonderen van een paar duizend vaccins die in januari geleverd gaan worden.

De aantallen gaan zeker niet hard genoeg omlaag straks en wij zullen inderdaad tot aan augustus echt nog wel wat beperkingen hebben. Ja, dat duurt lang, maar er is simpelweg geen andere optie, behalve toch maar alles opengooien en de zorg overbelasten.

Heb nog niemand die blijft schreeuwen en schoppen over de maatregelen met een goed alternatief zien komen. Nee, miljoenen mensen die risico lopen afzonderen en opsluiten is ook geen optie.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:09:19 #8
346939 Janneke141
pi_196629503
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Daar gaan we dus inmiddels niet meer mee beginnen, strategie is gewijzigd.
Personeel daar eerst :+
Starten met zorgpersoneel lijkt me sowieso een goed idee. Maar daarna moet je volgens mij kiezen tussen óf de groep die het grootste beslag op de zorgcapaciteit legt, óf de groep die zorgt voor de snelste verspreiding. Verpleeghuisbewoners vallen onder beide niet.
pi_196629514
quote:
dat weet niemand, dat bekijken ze per periode. Dat is ook eigenlijk de kritiek op de persco's teveel onduidelijkheid terwijl er landen zijn, die wel een duidelijker beleid hebben naar hun burgers toe.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:10:18 #10
346939 Janneke141
pi_196629521
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als je vandaag geluisterd hebt dan heb je gehoord dat men vanaf januari gaat kijken wat/hoe/wanneer open kan gaan. Vaccinaties gaan daar bij helpen, maar verwacht geen wonderen van een paar duizend vaccins die in januari geleverd gaan worden.

De aantallen gaan zeker niet hard genoeg omlaag straks en wij zullen inderdaad tot aan augustus echt nog wel wat beperkingen hebben. Ja, dat duurt lang, maar er is simpelweg geen andere optie, behalve toch maar alles opengooien en de zorg overbelasten.

Heb nog niemand die blijft schreeuwen en schoppen over de maatregelen met een goed alternatief zien komen. Nee, miljoenen mensen die risico lopen afzonderen en opsluiten is ook geen optie.
Als je alle alternatieven meteen afschiet met de dooddoener "dat kan niet, ziekenhuizen" dan kan het inderdaad wel kloppen dat je geen goed alternatief voorbij hebt zien komen.
pi_196629538
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Starten met zorgpersoneel lijkt me sowieso een goed idee. Maar daarna moet je volgens mij kiezen tussen óf de groep die het grootste beslag op de zorgcapaciteit legt, óf de groep die zorgt voor de snelste verspreiding. Verpleeghuisbewoners vallen onder beide niet.
alleen hoe groot is de bereidheid onder het zorgpersoneel om zich te laten vaccineren? het is nl niet verplicht.
pi_196629543
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je alle alternatieven meteen afschiet met de dooddoener "dat kan niet, ziekenhuizen" dan kan het inderdaad wel kloppen dat je geen goed alternatief voorbij hebt zien komen.
Misschien moet je daar in je alternatief dan rekening mee houden?
Zomaar een ideetje hoor. Schijnt belangrijk te zijn.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:12:31 #13
346939 Janneke141
pi_196629544
En nee, ik heb inderdaad niet geluisterd vanavond. Ik laat die circusvoorstellingen van mensen die denken dat ze vanuit hun ivoren toren menseljike behoeftes kunnen sturen al maanden aan mij voorbij gaan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:12:44 #14
416575 crew  Evenstar
pi_196629548
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ok, dus ze gaan niet alle zes gebruiken. het is niet zeuren om zeuren, maar weer onduidelijkheid in een persco.
Jawel, ze gaan ze wel alles zes gebruiken. Probleem is dat niemand weet welke vaccins in welke hoeveelheden wanneer geleverd gaan worden. Daarnaast weet/wist ook niemand welke vaccin nou daadwerkelijk in welke leeftijdscategorie op welke manier werkt (of ging werken). De regering had kunnen afwachten, maar heeft in mijn ogen terecht niet voor gekozen.

Straks als het duidelijk is welke vaccins goed werken zal men de volgende keer echt wel overschakelen. Misschien hebben ze uiteindelijk wel twee vaccins nodig. Ene voor de ouderen om ze goed te beschermen en de andere voor de mobiele groep om verspreiding te voorkomen. Het kan alle kanten op.

Voor het eerst in dit hele gebeuren heeft de regering juist er goed aan gedaan om niet alles op één paard in te zetten. Het is gewoon spreiden van je kansen, geen experiment zoals jij het bracht. Daar viel ik over.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:12:47 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196629549
quote:

[..]

Groep die het hardste en snelste dood neer valt door Covid. En andere kwetsbare mensen zoals verstandelijk gehandicapten.
Andere reden voor inenten dan jij noemt
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:12:52 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196629550
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Stukje onzin is natuurlijk het stukje over dat het een groot experiment is. Dat er zes verschillende vaccins komen komt simpelweg omdat men in eerste instantie niet wist welke vaccins uberhaupt zouden werken en welke het eerste zou zijn etc.

Het is dus niet onderbouwd en behoorlijk onzinnig om te roepen dat het een groot experiment is. Daarnaast zal het was wel gerigstreerd worden wie wat krijgt, dus het is echt wel mogelijk om bij te houden welke vaccins welke bijwerkingen veroorzaakt.
Laten we zo zeggen dat er geen ander plan is en men reageert op wat zich voordoet (of dat dit dan heel normaal als enige oplossing).

Verder wil je ik je positief corrigeren dat er iets van 200 of meer vaccins staan te trappelen, de één wat eerder, de ander wat ambitieuzer en weer een ander compleet gek als spoed met niks.
In alle gevallen is met geen zinnig woord nu iets te zeggen over de houdbaarheid en toekomstige werking.
En dan is het instemmen omdat het zich zo voordoet, best een goedbedoeld experiment te noemen wanneer onbekend is wat de hoopvolle uitkomst gaat worden.

Los daarvan gaat het (mij) niet alleen om bijwerkingen maar ook of en in welke mate onze samenleving zich in die slikkende en spuitende samenleving die verzorgd moet worden, ver gaat begeven. Veel is ook al gezegd dat er tal van andere alternatieven zijn die weliswaar niet alles oplost maar wel evenredig verdeeld. Niet als doel om het virus uit te trappen, wat niet gaat gebeuren maar het doelgericht op wie het met name treft, aan te pakken.
En ja en dan hebben medicijnen, behandeling en ook vaccins daarin een rol.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196629556
quote:

[..]

Mensen die thuiszorg krijgen wel. Die worden vaak besmet door hun zorgverlener nu.
blablablabla
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:13:44 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196629565
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:46 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Ja daar snap ik ook niks van
Geld is gratis tegenwoordig.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:14:18 #19
416575 crew  Evenstar
pi_196629577
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kan je dan aub. uitleggen hoe je dat voor je ziet?

Jij wil dus gewoon de ziekenhuizen overbelasten of gewoon een leeftijdsgrens trekken, zodat bijvoorbeeld niemand boven 70+ meer opgenomen wordt? Hoe zie je het voor je, want ik snap het echt niet.

Hoe zou jij het willen aanpakken dat je toch meer kan opengooien, maar ook niet mensen gewoon aan hun lot overlaat. Ben echt oprecht benieuwd.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:15:05 #20
346939 Janneke141
pi_196629591
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Misschien moet je daar in je alternatief dan rekening mee houden?
Zomaar een ideetje hoor. Schijnt belangrijk te zijn.
Ik zeg ook niet dat het niet belangrijk is. Maar zo lang op ieder alternatief plan de standaard reactie komt "ja maar de ziekenhuizen, dus je plan gooien we in de prullenbak" dan kun je niks. En dat is precies wat er gebeurt.

Ja de capaciteit van de ziekenhuizen is een probleem. Ik heb dat nooit ontkend. Maar dat we het sociale cement afbreken door wat we doen met de plekken waar mensen bij elkaar willen komen is óók een probleem. Die kun je niet op de binaire manier tegen elkaar afwegen zoals nu gebeurt. Er wordt veel te veel 1 kant op gedacht, en zo gauw je het waagt om dat aan de kaak te stellen valt hel ende verdoemenis je ten deel. Want de ziekenhuizen.
pi_196629598
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jawel, ze gaan ze wel alles zes gebruiken. Probleem is dat niemand weet welke vaccins in welke hoeveelheden wanneer geleverd gaan worden. Daarnaast weet/wist ook niemand welke vaccin nou daadwerkelijk in welke leeftijdscategorie op welke manier werkt (of ging werken). De regering had kunnen afwachten, maar heeft in mijn ogen terecht niet voor gekozen.

Straks als het duidelijk is welke vaccins goed werken zal men de volgende keer echt wel overschakelen. Misschien hebben ze uiteindelijk wel twee vaccins nodig. Ene voor de ouderen om ze goed te beschermen en de andere voor de mobiele groep om verspreiding te voorkomen. Het kan alle kanten op.

Voor het eerst in dit hele gebeuren heeft de regering juist er goed aan gedaan om niet alles op één paard in te zetten. Het is gewoon spreiden van je kansen, geen experiment zoals jij het bracht. Daar viel ik over.
je beschrijft dus wel een experiment, want ze weten het niet van te voren. .
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:15:55 #22
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196629610
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:59 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ken nog steeds de werkgevers van het micromanagement. Onderschat het maar niet. Gaat corona of wetswijzigingen (nu nog Wet Flexibel Werken maar die gaat op de schop) niks aan veranderen.

Rutte kan daar niet zo veel behalve het blijven vragen en blijven benadrukken van het belang van thuis werken. Heb niet de hele persco. Kunnen zien. Dus geen idee of hij het er later nog over had.
Ja maar hij vraagt of stelt het meer in het algemeen zoals elke keer. Dat blijkt niet te werken dus waarom niet gewoon de vraag aan werkgevers. Het lijkt alsof zij zich minder aangesproken voelen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:15:57 #23
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196629612
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 20:33 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Tenzij Nederland en de andere Europese landen die falen eens serieus werk gaan make van indammen/containment en uiteindelijk eliminatie. Hetgeen wat Oceanië en heel Oost-Azië succesvol heeft toegepast.

Link verwijst naar een interview in Reporters Online met de hoogleraar publieke gezondheid die de architect is van de Nieuw-Zeelandse corona-aanpak.
All I want for Christmas is containment/elimination (en een nieuwe regering)

Anders zitten we in 2021 nog maanden in een uitzichtloze situatie

https://jopdevrieze.nl/is(...)-hadden-kunnen-doen/
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:16:09 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196629615
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

We gaan inderdaad meerdere vaccins met verschillende mate van effectiviteit op zowel het gebied van ziektebeheersing als verspreidingmitigatie gebruiken op verschillende leeftijdscategorien. Je zou verwachten dat we nu inmiddels de eerst excheelsheetjes en dashboardjes zouden hebben met daarin knoppen waarmee je denkbare scenario's kunt modelleren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:16:26 #25
346939 Janneke141
pi_196629623
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Groep die het hardste en snelste dood neer valt door Covid. En andere kwetsbare mensen zoals verstandelijk gehandicapten.
Andere reden voor inenten dan jij noemt
Het doel van de maatregelen die we tot nu toe hebben genomen was niet om doden te voorkomen, maar om ziekenhuisopnames te voorkomen. Dan moet je daar ook je vaccinatiebeleid aan aanpassen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:17:38 #26
346939 Janneke141
pi_196629638
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jij wil dus gewoon de ziekenhuizen overbelasten of gewoon een leeftijdsgrens trekken, zodat bijvoorbeeld niemand boven 70+ meer opgenomen wordt? Hoe zie je het voor je, want ik snap het echt niet.

Hoe zou jij het willen aanpakken dat je toch meer kan opengooien, maar ook niet mensen gewoon aan hun lot overlaat. Ben echt oprecht benieuwd.
Ik moet zeggen, je bent wel lekker consequent met je stroman.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:17:59 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196629646
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het doel van de maatregelen die we tot nu toe hebben genomen was niet om doden te voorkomen, maar om ziekenhuisopnames te voorkomen. Dan moet je daar ook je vaccinatiebeleid aan aanpassen.
Dat kán, dat móet niet. Is een keuze
pi_196629647
quote:

[..]

hoe hard is er gewerkt om de zkh capaciteit te vergroten? daar hoor ik weinig tot niks over in de persco's.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:19:21 #29
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196629671
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Geld is gratis tegenwoordig.
Je hoeft het ook niet eens meer uit te geven, het is niets dan een zooi cijfers die elke week vanzelf minder wordt.
Als het puntje tussen de cijfers bij de komma komt, je wel met de handjes op keien gaan wapperen.
Maa goed ik denk dat de voorspelling dat 2020 van de $90T er $30T is ontwaard.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:19:25 #30
346939 Janneke141
pi_196629674
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat kán, dat móet niet. Is een keuze
Misschien moeten we dit op een tegeltje zetten, en naast de andere 'keuzes' houden die we maken.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:19:34 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196629678
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoe hard is er gewerkt om de zkh capaciteit te vergroten? daar hoor ik weinig tot niks over in de persco's.
Nooit naar Gommers geluisterd?

Er is wel, maar veel te weinig, ingezet op meer thuisbehandeling/monitoring vanuit het ziekenhuis (op afstand, zonder opname) en vroege inzet van de huisarts
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:19:38 #32
416575 crew  Evenstar
pi_196629680
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je beschrijft dus wel een experiment, want ze weten het niet van te voren. .
Nu weten ze natuurlijk veel meer dan toen de bestellingen werden geplaatst. Ze kunnen nu ook moeilijk zeggen "doe mij vaccin 5 maar niet, want nummertje 4 werkt net 5% beter". Wat als vaccin 5 straks eerder geleverd kan worden of misschien 4 miljoen beschikbaar heeft, terwijl de net iets beter werkende vaccin 4 maar net 500.000 beschikbaar kan stellen?

Het is geen experiment, maar pure noodzaak om z.s.m. zoveel mogelijk mensen in te enten, zodat men weer terug kan gaan naar normaal. Het is dan jammer dat persoon A 90% becshermd is en persoon B 95%, maar uiteindelijk neemt de druk op de zorg af en kunnen wij weer verder met ons leven. Daar gaat het om.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:20:38 #33
416575 crew  Evenstar
pi_196629696
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, je bent wel lekker consequent met je stroman.
Je hebt dus geen antwoord?

Ik vraag oprecht naar je mening en geef hierbij aan dat ik persoonlijk het echt niet zie en als dan dit je reactie is heb je dus niks inhoudelijks op te merken en dat is jammer.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:21:02 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196629698
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien moeten we dit op een tegeltje zetten, en naast de andere 'keuzes' houden die we maken.
Waarom zou het móeten volgens jou dan?

Het ís toch ook een keuze, hopelijk een weloverwogen, beargumenteerde en realistische keuze. Maar blijft dat je ergens voor moet kiezen, er is nooit maar één optie
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:21:23 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196629704
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je hoeft het ook niet eens meer uit te geven, het is niets dan een zooi cijfers die elke week vanzelf minder wordt.
Als het puntje tussen de cijfers bij de komma komt, je wel met de handjes op keien gaan wapperen.
Maa goed ik denk dat de voorspelling dat 2020 van de $90T er $30T is ontwaard.
Mathijs Bouman (weinige economien die ik serieus neemt) verwacht ook langdurige inflatie (schulden wegpoetsen) en zaken als goederen en huizen gaan in waarde toenemen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_196629713
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Nooit naar Gommers geluisterd?

Er is wel, maar veel te weinig, ingezet op meer thuisbehandeling/monitoring vanuit het ziekenhuis (op afstand, zonder opname) en vroege inzet van de huisarts
en dat is nu opgelost? want dat was toch de conclusie na de 1ste golf.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:22:11 #37
416575 crew  Evenstar
pi_196629714
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin. Totaal niet gewoon.

Je wint hooguit een paar dagen, misschien een paar weken en daarna zit je alsnog vol. Als je per dag 200-250 mensen op moet nemen kan het gewoon niet dat je het gaat oplossen met het verhogen van je capaciteit.

Exponentieel probleem, lineaire oplossing. Werkt niet. Je moet dan ziekelijk veel lineaire oplossingen hebben.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:22:41 #38
346939 Janneke141
pi_196629722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jawel, en die heb ik ook al meerdere malen gegeven. Alleen negeer je die en blijf je hangen in dezelfde dooddoeners.

Jouw keuze, kan ik verder ook niet veel aan doen.

Eerder deze avond heb ik een post geplaatst over vormen van ellende en natuurwetten. Geen zin om 'm terug te zoeken, maar als je een toelichting wil op wat ik nu plaats dan moet je die maar even opduiken.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:22:58 #39
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196629730
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vraag oprecht naar je mening en geef hierbij aan dat ik persoonlijk het echt niet zie en als dan dit je reactie is heb je dus niks inhoudelijks op te merken en dat is jammer.
Lekker gratuit om zo een discussie aan te vliegen. Ik vraag mij wel eens af of jij een grens hebt waarbij jij zegt nu is het genoeg. Of mag coronabeheersing ten koste van alles gaan?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:23:24 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196629734
quote:

[..]

De ellende die zich buiten de ziekenhuizen voordoet is ook met geen pen te becijferen.

Hoe wij als samenleving die disucssie niet willen of kunnen aangaan, zal in welke vorm dan ook de rekening daarvan betaald worden. Verder zijn en hoeven keuzes niet zwart-wit te zijn.
Er is ook iets daartussen; wat is dan idd een erg lastige discussie wanneer alleen daarin de simplistische uitersten (on)bespreekbaar zijn.
pi_196629743
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nu weten ze natuurlijk veel meer dan toen de bestellingen werden geplaatst. Ze kunnen nu ook moeilijk zeggen "doe mij vaccin 5 maar niet, want nummertje 4 werkt net 5% beter". Wat als vaccin 5 straks eerder geleverd kan worden of misschien 4 miljoen beschikbaar heeft, terwijl de net iets beter werkende vaccin 4 maar net 500.000 beschikbaar kan stellen?

Het is geen experiment, maar pure noodzaak om z.s.m. zoveel mogelijk mensen in te enten, zodat men weer terug kan gaan naar normaal. Het is dan jammer dat persoon A 90% becshermd is en persoon B 95%, maar uiteindelijk neemt de druk op de zorg af en kunnen wij weer verder met ons leven. Daar gaat het om.
ok, dat is duidelijk, alleen wij hebben hier een keuze vaccinatie en geen verplichting. Het zijn grootse ideeën, moeten nog maar afwachten of die ook uitkomen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:24:44 #42
346939 Janneke141
pi_196629762
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom zou het móeten volgens jou dan?

Het ís toch ook een keuze, hopelijk een weloverwogen, beargumenteerde en realistische keuze. Maar blijft dat je ergens voor moet kiezen, er is nooit maar één optie
Natuurlijk is het een keuze. Net zoals het een keuze is om wel of geen restaurants of voetbalclubs te sluiten, maar dat schijnt dan weer 'niet anders te kunnen'.

Als je maanden lang communiceert dat je beleid erop gericht is om de ziekenhuiscapaciteit niet te overvragen, dan kun je op basis daarvan weinig anders dan je vaccins op zo'n manier inzetten dat ze direct effect hebben op de bezetting van de ziekenhuizen. Het is inderdaad een keuze om wat anders te doen, maar die is dan totaal niet in lijn met wat we eerder hebben gedaan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:25:06 #43
416575 crew  Evenstar
pi_196629768
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Lekker gratuit om zo een discussie aan te vliegen. Ik vraag mij wel eens af of jij een grens hebt waarbij jij zegt nu is het genoeg. Of mag coronabeheersing ten koste van alles gaan?
Tuurlijk zijn er grenzen. Alleen zijn die voor mij persoonlijk niet bereikt als ik zie dat mensen met honderden gelijk in woonboulevards kunnen lopen, kerstinkopen kunnen doen in volle tuincentra, scholen waar veel besmettingen lijken te zijn nog steeds buiten schot worden gehouden etc.

Tuurlijk moet er een balans zijn, maar die balans is nu juist zoek, omdat men te laat en op de verkeerde plekken op de verkeerde manier in lijkt te grijpen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:25:31 #44
416575 crew  Evenstar
pi_196629774
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ok, dat is duidelijk, alleen wij hebben hier een keuze vaccinatie en geen verplichting. Het zijn grootse ideeën, moeten nog maar afwachten of die ook uitkomen.
Dat klopt :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:26:14 #45
416575 crew  Evenstar
pi_196629786
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een keuze. Net zoals het een keuze is om wel of geen restaurants of voetbalclubs te sluiten, maar dat schijnt dan weer 'niet anders te kunnen'.

Als je maanden lang communiceert dat je beleid erop gericht is om de ziekenhuiscapaciteit niet te overvragen, dan kun je op basis daarvan weinig anders dan je vaccins op zo'n manier inzetten dat ze direct effect hebben op de bezetting van de ziekenhuizen. Het is inderdaad een keuze om wat anders te doen, maar die is dan totaal niet in lijn met wat we eerder hebben gedaan.
Kijk, hier ben ik het wel 100% mee eens. Dit heb ik ook al eerder geroepen. Het is niet consequent.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:26:35 #46
346939 Janneke141
pi_196629790
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er grenzen. Alleen zijn die voor mij persoonlijk niet bereikt als ik zie dat mensen met honderden gelijk in woonboulevards kunnen lopen, kerstinkopen kunnen doen in volle tuincentra, scholen waar veel besmettingen lijken te zijn nog steeds buiten schot worden gehouden etc.

Tuurlijk moet er een balans zijn, maar die balans is nu juist zoek, omdat men te laat en op de verkeerde plekken op de verkeerde manier in lijkt te grijpen.
De balans is helemaal niet zoek, de balans wordt bepaald door de 17,5 miljoen mensen in ons land. De balans ligt alleen niet waar jij die graag zou zien, maar dat is iets anders.
pi_196629791
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin. Totaal niet gewoon.

Je wint hooguit een paar dagen, misschien een paar weken en daarna zit je alsnog vol. Als je per dag 200-250 mensen op moet nemen kan het gewoon niet dat je het gaat oplossen met het verhogen van je capaciteit.

Exponentieel probleem, lineaire oplossing. Werkt niet. Je moet dan ziekelijk veel lineaire oplossingen hebben.
Wat Gommers zei, kan wel? of komen we dan tot dezelfde conclusie?
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:26:44 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196629792
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en dat is nu opgelost? want dat was toch de conclusie na de 1ste golf.
Nope, niet realistisch ook. Vandaar dat ik vraag of je Gommers weleens gehoord hebt. Die legt perfect uit waarom je niet effe wat ziekenhuis/IC capaciteit erbij kunt prikken
pi_196629830
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

ze grijpen nu nog steeds niet in bij scholen of kerken, alleen achter de voordeur schijnt het paradepaardje te zijn.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:29:26 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196629836
quote:

[..]

Het beleid om de besmettingen lager te krijgen en de maatregelen die daarvoor bedacht waren is niet per definitie ook het beleid rondom vaccinaties.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:30:42 #51
416575 crew  Evenstar
pi_196629861
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Wat Gommers zei, kan wel? of komen we dan tot dezelfde conclusie?
Nee, Gommers bedoelde het ook niet zo zwart/wit, maar hij heeft wel heel duidelijk aangegeven dat capaciteit verhogen geen optie/oplossing is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:32:15 #52
416575 crew  Evenstar
pi_196629891
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze grijpen nu nog steeds niet in bij scholen of kerken, alleen achter de voordeur schijnt het paradepaardje te zijn.
Mja, kijk als ze nu daadwerkelijk ingrijpen waar het nodig is (en ook nog eens op tijd) en het blijft toch kut dan kan je op een gegeven moment zeggen "dit is het mensen, hiermee moeten wij het doen totdat er een vaccin is" en dat is dan prima.

Als je echter constant loopt te kloten met je maatregelen en constant achter de feiten aan blijft lopen dan is het inderdaad vaak niet genoeg.
pi_196629924
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Nope, niet realistisch ook. Vandaar dat ik vraag of je Gommers weleens gehoord hebt. Die legt perfect uit waarom je niet effe wat ziekenhuis/IC capaciteit erbij kunt prikken
weleens gehoord, maar om alles te onthouden is wat teveel. we zijn toch al sinds februari bezig met corona, dus ik weet niet meer over welk tijdsbestek Gommers het had.
pi_196629957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mja, kijk als ze nu daadwerkelijk ingrijpen waar het nodig is (en ook nog eens op tijd) en het blijft toch kut dan kan je op een gegeven moment zeggen "dit is het mensen, hiermee moeten wij het doen totdat er een vaccin is" en dat is dan prima.

Als je echter constant loopt te kloten met je maatregelen en constant achter de feiten aan blijft lopen dan is het inderdaad vaak niet genoeg.
vooral als de horeca allang gesloten is en de cijfers lopen weer op, sta je voor lul.
pi_196629996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vooral als de horeca allang gesloten is en de cijfers lopen weer op, sta je voor lul.
Want?
Hebben ze ooit beweerd dat met horeca dicht er niet meer ingegrepen hoefde te worden? :?
pi_196630074
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Want?
Hebben ze ooit beweerd dat met horeca dicht er niet meer ingegrepen hoefde te worden? :?
Ik begrijp dat soort redenaties ook nooit.

Het stapelen van maatregelen gebeurd overal, omdat er niet 1 maatregel is die het virus magisch oplost.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:44:11 #57
416575 crew  Evenstar
pi_196630081
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk heel veel redenen hebben. Dat horeca sluiten helpt is door meerdere wetenschappelijke artikelen bewezen, dus daar twijfel ik niet aan. Dat men nu toch stijging ziet komt volgens mij vooral door burgers die zich niet meer aan de standaard regels houden.

Mobiliteit is weer heel hoog, Black Friday en Sinterklaas heeft echt niet geholpen. Tuincentra en woonboulevards zitten behoorlijk vol etc. etc. Ik neem het de mensen ook niet kwalijk, want ik ben zelf ook naar een tuincentrum geweest om een kerstboom te halen. Enige manier om het op te lossen is de winkels sluiten, maar dan breng je nog meer economische schade toe. Als je de scholen sluit zit je misschien weer met leerachterstand.

Het is ook niet makkelijk. Alleen krijgen wij straks in januari een heel groot probleem. Wij zitten nu al in een soort van kleine lockdown en als de cijfers straks door Black Friday , Sinterklaas, Kerst en oud & nieuw nog verder gaan oplopen kan je niks anders meer dan een volledige lockdown, inclusief onderwijs.

Als ze de komende twee weken niet ingrijpen dan acht ik de kans echt heel groot dat wij in januari in een volledige lockdown gaan komen (zoals in maart/april). Leuk dat ze dan nu doen alsof men in januari weer kan versoepelen, maar dat zeiden ze ook over december .....
pi_196630147
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:43 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik begrijp dat soort redenaties ook nooit.

Het stapelen van maatregelen gebeurd overal, omdat er niet 1 maatregel is die het virus magisch oplost.
Het is hier vaak schoppen om het schoppen.
Oplossingen hebben ze niet, als ze maar zeuren kunnen.
Geldt niet specifiek voor FXR overigens.

We zijn het allemaal wel zat. Helaas is niet zo heel veel keus als we de zorg EN de economie draaiende willen houden. We hebben het er mee te doen. Shit is part of life. Helaas schijnt dat tot sommige mensen niet helemaal door te dringen en moet er dan maar tegen beleidsmakers en regels aangeschopt worden. Dat ieder land het niet voor niets zo'n beetje op dezelfde manier doet, negeren ze voor het gemak maar even.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:50:01 #59
473584 Gretzl
pi_196630161
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Inderaad. Onze regering heeft de verplichting om uit te leggen waarom ze over een periode van 10 maanden nooit hebben besloten om voor de Aziatische aanpak te gaan. Waarom er nooit geprobeerd is om het virus te elimineren (lees: richting nul te brengen, je bent niet enkel succesvol als je daadwerkelijk op nul komt).

Wij hebben het recht om te weten waarom er in Nederland nog steeds een beleid bestaat dat voor onnodig veel verspreiding zorgt, met extra schade voor de publieke gezondheid en de economie tot gevolg.

Deze Nieuw-Zeelandse hoogleraar publieke gezondheid legt het goed uit. Falende westerse regeringsleiders + instituten tijden waarschijnlijk aan zelfgevoel exceptionalisme. En weigeren te erkennen dat ze voor de foute aanpak hebben gekozen.

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:52:39 #60
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196630189
quote:
De groep laagopgeleide 30- tot 50-jarige alleenstaande mannen is vaak al ontevreden over van alles
Hier

Daar zitten inmiddels zeker wel heel wat fokkers bij?
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:54:51 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196630214
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:52 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Hier

Daar zitten inmiddels zeker wel heel wat fokkers bij?
quote:
Slechts 1 procent van de hoogopgeleide jonge mensen schudt nog handen. Bij de laagopgeleide mannen die alleenstaand en ouder dan 65 jaar zijn is dat ruim 17 procent.
quote:
Vooral laagopgeleide vrouwen met een jong gezin zijn huiverig; slechts 20 procent zegt volmondig 'ja' als het gaat om een vaccinatie.
Interessante conclusies
pi_196630255
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk heel veel redenen hebben. Dat horeca sluiten helpt is door meerdere wetenschappelijke artikelen bewezen, dus daar twijfel ik niet aan. Dat men nu toch stijging ziet komt volgens mij vooral door burgers die zich niet meer aan de standaard regels houden.

Mobiliteit is weer heel hoog, Black Friday en Sinterklaas heeft echt niet geholpen. Tuincentra en woonboulevards zitten behoorlijk vol etc. etc. Ik neem het de mensen ook niet kwalijk, want ik ben zelf ook naar een tuincentrum geweest om een kerstboom te halen. Enige manier om het op te lossen is de winkels sluiten, maar dan breng je nog meer economische schade toe. Als je de scholen sluit zit je misschien weer met leerachterstand.

Het is ook niet makkelijk. Alleen krijgen wij straks in januari een heel groot probleem. Wij zitten nu al in een soort van kleine lockdown en als de cijfers straks door Black Friday , Sinterklaas, Kerst en oud & nieuw nog verder gaan oplopen kan je niks anders meer dan een volledige lockdown, inclusief onderwijs.

Als ze de komende twee weken niet ingrijpen dan acht ik de kans echt heel groot dat wij in januari in een volledige lockdown gaan komen (zoals in maart/april). Leuk dat ze dan nu doen alsof men in januari weer kan versoepelen, maar dat zeiden ze ook over december .....
In Nederland is toch nooit een volledige lockdown geweest? Ik woonde toen in Spanje, en wij hebben daar 3 maanden lang een volledige lockdown gehad(maart t/m juni), dus alleen supermarkten, bakkers en apotheken open. Voor de rest was alles dicht, en mocht je de straat niet op
pi_196630308
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:54 schreef Momo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Interessante conclusies
Hier nog even de coronabarometer genoemd in het artikel
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 00:02:21 #64
416575 crew  Evenstar
pi_196630309
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:58 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

In Nederland is toch nooit een volledige lockdown geweest? Ik woonde toen in Spanje, en wij hebben daar 3 maanden lang een volledige lockdown gehad(maart t/m juni), dus alleen supermarkten, bakkers en apotheken open. Voor de rest was alles dicht, en mocht je de straat niet op
Oh sorry, moet iets duidelijker zijn. Ik bedoel de lockdown zoals wij die hier hadden in maart/april :)

Eigenlijk wat wij nu hebben, maar dan met onderwijs, sportscholen etc. voor alle leeftijden ook dicht.
pi_196630327
quote:
4s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:15 schreef Gretzl het volgende:

[..]

All I want for Christmas is containment/elimination (en een nieuwe regering)

Anders zitten we in 2021 nog maanden in een uitzichtloze situatie

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://jopdevrieze.nl/is(...)-hadden-kunnen-doen/
Geinig stukje zeker over Thailand dat ze het virus hebben ingedamd zonder echte economische schade. Alleen komt dat niet overeen met dit artikel.

https://asiatimes.com/202(...)ns-economic-failure/

Plus ze willen ook zo snel mogelijk vaccineren zodat ze weer toeristen kunnen toelaten en lees goed hun economie weer aan de gang kunnen krijgen.
https://www.thestar.com.m(...)d-secures-astrazenec

In landen die sterk geglobaliseerd zijn kan je niet zonder grote economisch schade de grenzen sluiten. Een paar weken terug was er ook al een artikel over Australië dat hun economie ook een flinke douw heeft gehad en ook niet kan herstellen zolang de grenzen gesloten blijven.
  woensdag 9 december 2020 @ 00:05:42 #66
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196630345
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:02 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Hier nog even de coronabarometer genoemd in het artikel

Daar vond ik deze figuren wel intressant :)
pi_196630372
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:05 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wel even het vermelden waard dat het hier een onderzoek betreft met respondenten uit Noord Nederland.
  woensdag 9 december 2020 @ 00:15:19 #68
3542 Gia
User under construction
pi_196630407
Hebben we net Black friday en Sinterklaas gehad, Kerst en oud en nieuw staat voor de deur en in januari begint de uitverkoop!

En zo'n Rutte komt met niet meer dan: 3 gasten aan het kerstdiner.

Om moedeloos van te worden.

Ben blij dat Carnaval in elk geval niet doorgaat. Er zijn nog verstandige mensen.
pi_196630417
Persco niet gezien. Wel het journaal van 18:00 en ik vind het eigenlijk schokkend om te zien hoe feitelijk onjuist het nieuws wordt gebracht. Met hun verbod om meer dan 3 gasten te ontvangen, gaan mensen zich de regels houden, geen versoepelingen,.....

Tenzij ik de laatste dagen iets heb gemist, geldt er achter de voordeur helemaal geen wettelijke maximale groepsgrootte. Er zijn geen regels, er is geen verbod. Er is alleen maar een dringend advies. Noem het dan ook zo.
pi_196630425
In Engeland hebben ze gewoon weer theaters open

https://instagram.com/sto(...)igshid=1hnnsb4rtrv8w

Ziet er halfvol uit.. fans ook weer terug in stadions.. Apart dat daar meer kan. Toch ook geen nette cijfers?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_196630433
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:18 schreef RipCity het volgende:

Ziet er halfvol uit.. fans ook weer terug in stadions.. Apart dat daar meer kan. Toch ook geen nette cijfers?
Dat noemen we nu politiek.
  woensdag 9 december 2020 @ 00:21:59 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196630437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:18 schreef RipCity het volgende:

Ik las dacht ik ook iets over bij het WK darts 1000 man in de zaal binnenkort? Bijzonder dat Engeland die stap neemt...
  woensdag 9 december 2020 @ 00:22:26 #73
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196630439
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:16 schreef maan_man het volgende:
Persco niet gezien. Wel het journaal van 18:00 en ik vind het eigenlijk schokkend om te zien hoe feitelijk onjuist het nieuws wordt gebracht. Met hun verbod om meer dan 3 gasten te ontvangen, gaan mensen zich de regels houden, geen versoepelingen,.....

Tenzij ik de laatste dagen iets heb gemist, geldt er achter de voordeur helemaal geen wettelijke maximale groepsgrootte. Er zijn geen regels, er is geen verbod. Er is alleen maar een dringend advies. Noem het dan ook zo.
Deze regering is aan het zwabberen en dat irriteert bijna iedereen. Rutte en de Jonge :+
pi_196630480
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:05 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit lijkt toch gewoon bij elkaar gekregen. Althans is dit geen beeld wat ik in mijn omgeving schets.
  woensdag 9 december 2020 @ 00:35:46 #75
473584 Gretzl
pi_196630505
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:04 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Plus ze willen ook zo snel mogelijk vaccineren zodat ze weer toeristen kunnen toelaten en lees goed hun economie weer aan de gang kunnen krijgen.
https://www.thestar.com.m(...)d-secures-astrazenec

Ja nogal wiedes, ook Nieuw-Zeeland, Australië en China willen zo snel mogelijk vaccineren. Een containmentstrategie staat niet haaks op het inzetten van effectieve vaccins he.

De landen die al geruime tijd de besmettingscijfers zeer laag houden met beperkte middelen bewijzen dat de periode tussen eerste uitbraak (Wuhan) en de uiteindelijke massale uitrol van vaccins het beste uit te zitten is met eliminatie. Want daarmee beperk je op alle vlakken de schade en als je het succesvol toepast kun je je maatschappij ook al voor de beschikbaarheid van vaccins voor een groot open houden.
  woensdag 9 december 2020 @ 00:38:04 #76
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196630519
quote:

[..]

Nee. Vanuit het standpunt van de regering gezien:
- Zolang er geen vaccin is, kan je de sterfgevallen enkel maximaal beperken door de maatregelen quasi onbeperkt lang in stand te houden.
- Eens een vaccin beschikbaar is moet je de maatregelen hooguit één of twee maanden langer volhouden wanneer je ervoor kiest om de zwaksten eerst te vaccineren.
are we infinite or am I alone
pi_196630559
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 00:35 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja nogal wiedes, ook Nieuw-Zeeland, Australië en China willen zo snel mogelijk vaccineren. Een containmentstrategie staat niet haaks op het inzetten van effectieve vaccins he.

De landen die al geruime tijd de besmettingscijfers zeer laag houden met beperkte middelen bewijzen dat de periode tussen eerste uitbraak (Wuhan) en de uiteindelijke massale uitrol van vaccins het beste uit te zitten is met eliminatie. Want daarmee beperk je op alle vlakken de schade en als je het succesvol toepast kun je je maatschappij ook al voor de beschikbaarheid van vaccins voor een groot open houden.
Maar dan moet je nog wel een economie overhouden. Waar je al tig keer op gewezen bent door verschillende users de wereld is geglobaliseerd. Als Nederland hetzelfde strengen grens beleid zou voeren als die landen dan kunnen we na een paar maanden de zorg afschalen. Wel definitief omdat we het gewoon dom weg niet meer kunnen betalen.
  woensdag 9 december 2020 @ 01:21:02 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196630669
twitter
pi_196630682
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
_O_
Die wil ik. *O*
pi_196630705
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O_
Die wil ik. *O*
Nee, jij krijgt de shit vaccin van astrazenica
.
pi_196630710
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 01:30 schreef xminator het volgende:

[..]

Nee, jij krijgt de shit vaccin van astrazenica
.
Wat weet jij er nou van wat ik krijg? :{
En is die prut dan? -O-
  woensdag 9 december 2020 @ 01:44:07 #82
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196630745
Ik lees dat Zweedse minister van Gezondheidszorg Lena Hallengren vanavond heeft gezegd dat iedereen in Zweden in de eerste helft van 2021 wordt ingeënt tegen Covid19.
We moeten maar zien of dat lukt, maar er spreekt in ieder geval een stuk meer ambitie uit dan het verhaal van De Jonge. |:)

N..B. Het gaat om alle Zweden boven de 18 en die onder de 18 met gezondheidsrisico's. Geen gezonde kinderen, dus.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_196631291
Trump tekende vandaag een executive order om het vaccin van Pfizer in de VS te distribueren ipv het naar het buitenland te doen gaan.

Ze hebben er te weinig besteld, en kunnen pas in juni bijbestellen, door een beroep te doen op de Defense Production Act wil hij nu voorkomen dat de vaccins naar het buitenland gaan ondanks de lopende contracten.
  woensdag 9 december 2020 @ 04:45:01 #84
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196631310
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 04:37 schreef Za het volgende:
Trump tekende vandaag een executive order om het vaccin van Pfizer in de VS te distribueren ipv het naar het buitenland te doen gaan.

Ze hebben er te weinig besteld, en kunnen pas in juni bijbestellen, door een beroep te doen op de Defense Production Act wil hij nu voorkomen dat de vaccins naar het buitenland gaan ondanks de lopende contracten.
Een vrij zinloze actie, aangezien het vaccin hier in België gemaakt wordt.
pi_196631328
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 04:45 schreef crystal_meth het volgende:

Een vrij zinloze actie, aangezien het vaccin hier in België gemaakt wordt.
En in Michigan.

Of het zinloos is, los van de productieplek is onbekend. Ten tijde van mondkapjes schaarste etc gebeurde dit ook.
pi_196631812
Ik hoor nu net op het Radio 1 nieuws, dat de eerste vaccin niet op 4 januari kan worden toegediend. De levering van de eerste vaccins is pas ergens in januari i.p.v. december.
pi_196631871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 07:04 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoor nu net op het Radio 1 nieuws, dat de eerste vaccin niet op 4 januari kan worden toegediend. De levering van de eerste vaccins is pas ergens in januari i.p.v. december.
Is zelfs op de persconferentie gezegd.
pi_196631909
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 07:15 schreef wpor het volgende:

[..]

Is zelfs op de persconferentie gezegd.
Wel pas na enig doorvragen, Hugo kwam hier niet zelf mee.
sig verwijderd door FA
pi_196631956
Bij ons in de stad. Verklaart enigszins de hoge dagelijkse aantallen hier

https://www.bndestem.nl/o(...)ensvreugde~a5f52234/

quote:
Verpleeghuis laat corona bewust de vrije loop: ‘Wij kiezen voor levensvreugde’

GEERTRUIDENBERG - In het nieuwe verpleeghuis de Riethorst in hartje Geertruidenberg grijpt het coronavirus om zich heen. Veertig van de 75 bewoners zijn besmet. Vijftien medewerkers zijn ziek. Vervelend, maar niet verrassend, aldus De Riethorst: ,,Dit is een weloverwogen keuze.”
Lastige keuze.
pi_196631978
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 07:34 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lastige keuze.
Dat lijkt me een heel moeilijke keus inderdaad, hoe daar mee om te gaan. Mensen met dementie, maar ook met een geestelijke achterstand begrijpen er volgens mij helemaal niets van als je die in quarantaine zet.

Toen ik de kop las dacht ik dat ze het met opzet deden, pas in het artikel werd het duidelijk. Risicovolle kop :o

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 07:40:32 ]
pi_196632147
quote:

[..]

Lastige keuze.
Is ook wat voor te vinden.
Het dichtknallen van alle tehuizen etc in het voorjaar stond erg in het teken van dingen invullen voor een ander. Dat ze dat nu niet meer doen zegt ook al iets. Lijkt mij dat je in goed overleg met de betrokkenen - overigens in dit geval lastig met de clienten zelf omdat ze dement zijn - en familieleden het verste komt.
I'll give you something to do
pi_196632183
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:02 schreef galantis het volgende:

[..]

Is ook wat voor te vinden.
Het dichtknallen van alle tehuizen etc in het voorjaar stond erg in het teken van dingen invullen voor een ander. Dat ze dat nu niet meer doen zegt ook al iets. Lijkt mij dat je in goed overleg met de betrokkenen - overigens in dit geval lastig met de clienten zelf omdat ze dement zijn - en familieleden het verste komt.
En dat vervolgens de rest van de samenleving wel op slot moet door dit gedrag maakt dan ineens niet meer uit?

Dit zou op zijn minst een rol in de afweging moeten hebben.
pi_196632212
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

En dat vervolgens de rest van de samenleving wel op slot moet door dit gedrag maakt dan ineens niet meer uit?

Dit zou op zijn minst een rol in de afweging moeten hebben.
Een goede poging tot naleving van de basisregels daar lijkt mij evident.

En volgens mij maakt dat vrij weinig uit voor het verloop. Het is echt niet zo dat wij ons allemaal zo vrij konden bewegen destijds omdat de tehuizen op slot gingen.
I'll give you something to do
pi_196632278
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 04:37 schreef Za het volgende:

Zucht, deze man......
pi_196632280
quote:

[..]

Lastige keuze.
Nemen ze ook afstand van een eventuele ziekenhuisopname?
  woensdag 9 december 2020 @ 08:24:39 #96
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196632297
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Worden bejaarden met dementie vaak opgenomen wegens covid? Ik verwacht eerder dat die in het verpleeghuis overlijden..
  woensdag 9 december 2020 @ 08:26:31 #97
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196632309
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:44 schreef Kyran het volgende:

Dat gezwam snap ik ook nooit. De cijfers schommelen continue en het komt een beetje over alsof maatregelen maar te pas en te onpas ingevoerd worden.
Het komt wel een beetje over dat ze weinig willen verbieden en naderhand naar de mensen gaan wijzen.

In hetzelfde nieuws gisteren:
Met Kerst mag je maar 3 personen op bezoek hebben!
In januari gaan we weer voetballen met publiek op de tribune :|W

En vanmorgen bleek dat ze geen miljoen, maar slechts de helft van de bestelde vaccins krijgen. Wie laat zich toch telkens zo foppen bij de overheid.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 9 december 2020 @ 08:26:39 #98
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196632310
Toch nog even over de horeca he.

Rutte heeft gister gezegd dat er getest werd in de horeca. Rober Willemsen van KHN zei gister bij Beau dat hij nergens van wist en ik geloof dat. Zoiets wordt immers wel bekend waar en hoe dat is.

waarom zegt rutte zoiets?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_196632338
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Een goede poging tot naleving van de basisregels daar lijkt mij evident.

En volgens mij maakt dat vrij weinig uit voor het verloop. Het is echt niet zo dat wij ons allemaal zo vrij konden bewegen destijds omdat de tehuizen op slot gingen.
Ik kan mij toch een relatief vrije zomerperiode herinneren. Of dit nu aan de tehuizen (of scholen of het weer) lag weten wij natuurlijk niet, maar het zou ook zomaar kunnen van wel.

Sinds de zomer hebben we dat pad van lockdown iig nog niet bewandeld en de cijfers blijven ongunstig. Dus we zouden het wel kunnen proberen. Maar tegelijkertijd beslist dit verzorgingshuis een soort van yolo! met een mooie middelvinger aan de rest van de samenleving.

Ik snap het allemaal wel maar vind het ook bijzonder egoistisch. De hele afweging wat het buiten de muren van dat tehuis betekent lijkt niet eens een rol te spelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 08:30:45 ]
pi_196632371
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat deze mensen in een ziekenhuis de zorg krijgen die ze nodig hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')