abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:17:38 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196629638
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kan je dan aub. uitleggen hoe je dat voor je ziet?

Jij wil dus gewoon de ziekenhuizen overbelasten of gewoon een leeftijdsgrens trekken, zodat bijvoorbeeld niemand boven 70+ meer opgenomen wordt? Hoe zie je het voor je, want ik snap het echt niet.

Hoe zou jij het willen aanpakken dat je toch meer kan opengooien, maar ook niet mensen gewoon aan hun lot overlaat. Ben echt oprecht benieuwd.
Ik moet zeggen, je bent wel lekker consequent met je stroman.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:17:59 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196629646
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het doel van de maatregelen die we tot nu toe hebben genomen was niet om doden te voorkomen, maar om ziekenhuisopnames te voorkomen. Dan moet je daar ook je vaccinatiebeleid aan aanpassen.
Dat kán, dat móet niet. Is een keuze
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196629647
quote:

[..]

Jij wil dus gewoon de ziekenhuizen overbelasten of gewoon een leeftijdsgrens trekken, zodat bijvoorbeeld niemand boven 70+ meer opgenomen wordt? Hoe zie je het voor je, want ik snap het echt niet.

Hoe zou jij het willen aanpakken dat je toch meer kan opengooien, maar ook niet mensen gewoon aan hun lot overlaat. Ben echt oprecht benieuwd.
hoe hard is er gewerkt om de zkh capaciteit te vergroten? daar hoor ik weinig tot niks over in de persco's.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:19:21 #29
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196629671
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Geld is gratis tegenwoordig.
Je hoeft het ook niet eens meer uit te geven, het is niets dan een zooi cijfers die elke week vanzelf minder wordt.
Als het puntje tussen de cijfers bij de komma komt, je wel met de handjes op keien gaan wapperen.
Maa goed ik denk dat de voorspelling dat 2020 van de $90T er $30T is ontwaard.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:19:25 #30
346939 Janneke141
pi_196629674
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat kán, dat móet niet. Is een keuze
Misschien moeten we dit op een tegeltje zetten, en naast de andere 'keuzes' houden die we maken.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:19:34 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196629678
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoe hard is er gewerkt om de zkh capaciteit te vergroten? daar hoor ik weinig tot niks over in de persco's.
Nooit naar Gommers geluisterd?

Er is wel, maar veel te weinig, ingezet op meer thuisbehandeling/monitoring vanuit het ziekenhuis (op afstand, zonder opname) en vroege inzet van de huisarts
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:19:38 #32
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196629680
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je beschrijft dus wel een experiment, want ze weten het niet van te voren. .
Nu weten ze natuurlijk veel meer dan toen de bestellingen werden geplaatst. Ze kunnen nu ook moeilijk zeggen "doe mij vaccin 5 maar niet, want nummertje 4 werkt net 5% beter". Wat als vaccin 5 straks eerder geleverd kan worden of misschien 4 miljoen beschikbaar heeft, terwijl de net iets beter werkende vaccin 4 maar net 500.000 beschikbaar kan stellen?

Het is geen experiment, maar pure noodzaak om z.s.m. zoveel mogelijk mensen in te enten, zodat men weer terug kan gaan naar normaal. Het is dan jammer dat persoon A 90% becshermd is en persoon B 95%, maar uiteindelijk neemt de druk op de zorg af en kunnen wij weer verder met ons leven. Daar gaat het om.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:20:38 #33
416575 crew  Evenstar
pi_196629696
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, je bent wel lekker consequent met je stroman.
Je hebt dus geen antwoord?

Ik vraag oprecht naar je mening en geef hierbij aan dat ik persoonlijk het echt niet zie en als dan dit je reactie is heb je dus niks inhoudelijks op te merken en dat is jammer.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:21:02 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196629698
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien moeten we dit op een tegeltje zetten, en naast de andere 'keuzes' houden die we maken.
Waarom zou het móeten volgens jou dan?

Het ís toch ook een keuze, hopelijk een weloverwogen, beargumenteerde en realistische keuze. Maar blijft dat je ergens voor moet kiezen, er is nooit maar één optie
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:21:23 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196629704
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je hoeft het ook niet eens meer uit te geven, het is niets dan een zooi cijfers die elke week vanzelf minder wordt.
Als het puntje tussen de cijfers bij de komma komt, je wel met de handjes op keien gaan wapperen.
Maa goed ik denk dat de voorspelling dat 2020 van de $90T er $30T is ontwaard.
Mathijs Bouman (weinige economien die ik serieus neemt) verwacht ook langdurige inflatie (schulden wegpoetsen) en zaken als goederen en huizen gaan in waarde toenemen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_196629713
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Nooit naar Gommers geluisterd?

Er is wel, maar veel te weinig, ingezet op meer thuisbehandeling/monitoring vanuit het ziekenhuis (op afstand, zonder opname) en vroege inzet van de huisarts
en dat is nu opgelost? want dat was toch de conclusie na de 1ste golf.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:22:11 #37
416575 crew  Evenstar
pi_196629714
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin. Totaal niet gewoon.

Je wint hooguit een paar dagen, misschien een paar weken en daarna zit je alsnog vol. Als je per dag 200-250 mensen op moet nemen kan het gewoon niet dat je het gaat oplossen met het verhogen van je capaciteit.

Exponentieel probleem, lineaire oplossing. Werkt niet. Je moet dan ziekelijk veel lineaire oplossingen hebben.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:22:41 #38
346939 Janneke141
pi_196629722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jawel, en die heb ik ook al meerdere malen gegeven. Alleen negeer je die en blijf je hangen in dezelfde dooddoeners.

Jouw keuze, kan ik verder ook niet veel aan doen.

Eerder deze avond heb ik een post geplaatst over vormen van ellende en natuurwetten. Geen zin om 'm terug te zoeken, maar als je een toelichting wil op wat ik nu plaats dan moet je die maar even opduiken.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:22:58 #39
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196629730
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vraag oprecht naar je mening en geef hierbij aan dat ik persoonlijk het echt niet zie en als dan dit je reactie is heb je dus niks inhoudelijks op te merken en dat is jammer.
Lekker gratuit om zo een discussie aan te vliegen. Ik vraag mij wel eens af of jij een grens hebt waarbij jij zegt nu is het genoeg. Of mag coronabeheersing ten koste van alles gaan?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:23:24 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196629734
quote:

[..]

De ellende die zich buiten de ziekenhuizen voordoet is ook met geen pen te becijferen.

Hoe wij als samenleving die disucssie niet willen of kunnen aangaan, zal in welke vorm dan ook de rekening daarvan betaald worden. Verder zijn en hoeven keuzes niet zwart-wit te zijn.
Er is ook iets daartussen; wat is dan idd een erg lastige discussie wanneer alleen daarin de simplistische uitersten (on)bespreekbaar zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196629743
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nu weten ze natuurlijk veel meer dan toen de bestellingen werden geplaatst. Ze kunnen nu ook moeilijk zeggen "doe mij vaccin 5 maar niet, want nummertje 4 werkt net 5% beter". Wat als vaccin 5 straks eerder geleverd kan worden of misschien 4 miljoen beschikbaar heeft, terwijl de net iets beter werkende vaccin 4 maar net 500.000 beschikbaar kan stellen?

Het is geen experiment, maar pure noodzaak om z.s.m. zoveel mogelijk mensen in te enten, zodat men weer terug kan gaan naar normaal. Het is dan jammer dat persoon A 90% becshermd is en persoon B 95%, maar uiteindelijk neemt de druk op de zorg af en kunnen wij weer verder met ons leven. Daar gaat het om.
ok, dat is duidelijk, alleen wij hebben hier een keuze vaccinatie en geen verplichting. Het zijn grootse ideeën, moeten nog maar afwachten of die ook uitkomen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:24:44 #42
346939 Janneke141
pi_196629762
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom zou het móeten volgens jou dan?

Het ís toch ook een keuze, hopelijk een weloverwogen, beargumenteerde en realistische keuze. Maar blijft dat je ergens voor moet kiezen, er is nooit maar één optie
Natuurlijk is het een keuze. Net zoals het een keuze is om wel of geen restaurants of voetbalclubs te sluiten, maar dat schijnt dan weer 'niet anders te kunnen'.

Als je maanden lang communiceert dat je beleid erop gericht is om de ziekenhuiscapaciteit niet te overvragen, dan kun je op basis daarvan weinig anders dan je vaccins op zo'n manier inzetten dat ze direct effect hebben op de bezetting van de ziekenhuizen. Het is inderdaad een keuze om wat anders te doen, maar die is dan totaal niet in lijn met wat we eerder hebben gedaan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:25:06 #43
416575 crew  Evenstar
pi_196629768
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Lekker gratuit om zo een discussie aan te vliegen. Ik vraag mij wel eens af of jij een grens hebt waarbij jij zegt nu is het genoeg. Of mag coronabeheersing ten koste van alles gaan?
Tuurlijk zijn er grenzen. Alleen zijn die voor mij persoonlijk niet bereikt als ik zie dat mensen met honderden gelijk in woonboulevards kunnen lopen, kerstinkopen kunnen doen in volle tuincentra, scholen waar veel besmettingen lijken te zijn nog steeds buiten schot worden gehouden etc.

Tuurlijk moet er een balans zijn, maar die balans is nu juist zoek, omdat men te laat en op de verkeerde plekken op de verkeerde manier in lijkt te grijpen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:25:31 #44
416575 crew  Evenstar
pi_196629774
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ok, dat is duidelijk, alleen wij hebben hier een keuze vaccinatie en geen verplichting. Het zijn grootse ideeën, moeten nog maar afwachten of die ook uitkomen.
Dat klopt :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 december 2020 @ 23:26:14 #45
416575 crew  Evenstar
pi_196629786
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een keuze. Net zoals het een keuze is om wel of geen restaurants of voetbalclubs te sluiten, maar dat schijnt dan weer 'niet anders te kunnen'.

Als je maanden lang communiceert dat je beleid erop gericht is om de ziekenhuiscapaciteit niet te overvragen, dan kun je op basis daarvan weinig anders dan je vaccins op zo'n manier inzetten dat ze direct effect hebben op de bezetting van de ziekenhuizen. Het is inderdaad een keuze om wat anders te doen, maar die is dan totaal niet in lijn met wat we eerder hebben gedaan.
Kijk, hier ben ik het wel 100% mee eens. Dit heb ik ook al eerder geroepen. Het is niet consequent.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:26:35 #46
346939 Janneke141
pi_196629790
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er grenzen. Alleen zijn die voor mij persoonlijk niet bereikt als ik zie dat mensen met honderden gelijk in woonboulevards kunnen lopen, kerstinkopen kunnen doen in volle tuincentra, scholen waar veel besmettingen lijken te zijn nog steeds buiten schot worden gehouden etc.

Tuurlijk moet er een balans zijn, maar die balans is nu juist zoek, omdat men te laat en op de verkeerde plekken op de verkeerde manier in lijkt te grijpen.
De balans is helemaal niet zoek, de balans wordt bepaald door de 17,5 miljoen mensen in ons land. De balans ligt alleen niet waar jij die graag zou zien, maar dat is iets anders.
pi_196629791
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin. Totaal niet gewoon.

Je wint hooguit een paar dagen, misschien een paar weken en daarna zit je alsnog vol. Als je per dag 200-250 mensen op moet nemen kan het gewoon niet dat je het gaat oplossen met het verhogen van je capaciteit.

Exponentieel probleem, lineaire oplossing. Werkt niet. Je moet dan ziekelijk veel lineaire oplossingen hebben.
Wat Gommers zei, kan wel? of komen we dan tot dezelfde conclusie?
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:26:44 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196629792
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en dat is nu opgelost? want dat was toch de conclusie na de 1ste golf.
Nope, niet realistisch ook. Vandaar dat ik vraag of je Gommers weleens gehoord hebt. Die legt perfect uit waarom je niet effe wat ziekenhuis/IC capaciteit erbij kunt prikken
pi_196629830
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

ze grijpen nu nog steeds niet in bij scholen of kerken, alleen achter de voordeur schijnt het paradepaardje te zijn.
  dinsdag 8 december 2020 @ 23:29:26 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196629836
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 23:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het beleid om de besmettingen lager te krijgen en de maatregelen die daarvoor bedacht waren is niet per definitie ook het beleid rondom vaccinaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')