Vaccinaties gaan volgens mij in de spier in bijvoorbeeld je bovenarm. Een plek die veel minder kut voelt dan zo'n lastig te vinden ader in je onderarm (bij de meeste mensen zit in de bovenarm ook meer vet).quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:57 schreef Salina het volgende:
[..]
@:metoo.
Ook de reden dat ik laks ben met vaccinaties. Ooit ongevaccineerd naar Cuba gegaan, daarna wel de verplichte vaccinaties voor het reizen naar Azië e.d. genomen, maar die moest je herhalen na 5 (?) jaar ofzo...nog niet gedaan. Volgens mij dus vorig jaar ook ongevaccineerd naar Colombia gegaan (periode was net voorbij of nog net niet, geen idee).![]()
Waarom is een vaccinatie minder erg dan bloed prikken WheeledWarrior? Grotere naald? Ik wou nog bloed laten prikken eerlijk gezegd.Maar mss voel ik me spontaan weer beter worden nu.
Zou Rutte nou zelf niet doodmoe worden van elke keer min of meer hetzelfde praatje. Pas op, kijk uit, denk na!quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij weten ze het gewoon echt nog niet.
bestaat dat nog die spuit11 club?quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
Red Team is wel wakker..
Red Team vreest dat tweede coronagolf tot februari aanhoudt: ‘Volkomen onverantwoord nu te versoepelen’
https://www.gelderlander.(...)ersoepelen~ae94760c/
Premium, anders even openen in geheime modus.
Misschien tijd dat-ie eens iets anders gaat doen danquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou Rutte nou zelf niet doodmoe worden van elke keer min of meer hetzelfde praatje.
Mooi altijd hoe er net zoveel meningen zijnquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
Red Team is wel wakker..
Red Team vreest dat tweede coronagolf tot februari aanhoudt: ‘Volkomen onverantwoord nu te versoepelen’
https://www.gelderlander.(...)ersoepelen~ae94760c/
Premium, anders even openen in geheime modus.
quote:Juist vanwege dat seizoen is het zo belangrijk om terughoudend te zijn met versoepeling van de maatregelen, meent Kroes. 'Mensen zitten dichter op elkaar, er wordt slechter geventileerd en de lucht is droger. Dan gaat het veel gemakkelijker met zo'n virus. We doen ons best met die maatregelen, maar het heeft ook zijn grenzen: we zijn eigenlijk bezig om met een klein roeibootje op de rivier tegen de stroom in te roeien.'
Het is ook maar de vraag of je met verdere restricties echt stappen kunt maken om het virus een kopje kleiner te maken. 'Dat leidt ongetwijfeld ook tot heel veel schade: iedereen begrijpt dat een avondklok en sluiting van niet-essentiële winkels en scholen enorme gevolgen heeft. En dan is het ook nog eens twijfelachtig of je er heel veel verder mee komt. Er zijn geluiden om daarin toch een tandje bij te zetten, maar ik denk dat dat niet verstandig zou zijn.'
Vervelend is het zeker, uitzichtloos zeker niet, zegt Kroes. Uiteindelijk zal het vooral moeten komen van vaccin en voorjaar. En al duurt dat nog wel een paar maanden, dat perspectief is er. 'Dat moeten we door, en in de tussentijd moeten we de capaciteit in de zorg maximaal benutten. Dat zal echt nodig zijn als de cijfers toch nog even doorstijgen. Dat is de realiteit, dus denk ook na over noodvoorzieningen. Maar het is tijdelijk.'
Dit inderdaad, de plek is minder vervelend.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Vaccinaties gaan volgens mij in de spier in bijvoorbeeld je bovenarm. Een plek die veel minder kut voelt dan zo'n lastig te vinden ader in je onderarm (bij de meeste mensen zit in de bovenarm ook meer vet).
Mijn meest recente vaccinatie was in 2012: DTP en hepatitis A (+ booster voor 25 jaar).
Consensus is er tot nu toe alleen over de duur. In ieder geval tot aan het voorjaar nog even doorbijten; daarna hopenquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooi altijd hoe er net zoveel meningen zijn
Van Louis Kroes, hoogleraar klinische virologie bij het LUMC: https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-is-niet-verstandig
[..]
Dat is ook erg krom. Jammer dat jullie toen niet door hadden dat je je geld pas heel laat terug krijgt. Ga je alsnog proberen om kaartjes te krijgen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:00 schreef miss_sly het volgende:
Wij hadden kaartjes voor een concert van Pearl Jam voor afgelopen juli. UIteraard ging dat niet door. Nieuwe data werden vrij snel bekend, maar natuurlijk ver weg, juni 2021. Ik kon dat nog niet zo overzien en bovendien konden we het geld nu ook prima gebruiken voor het huis. Dus wij aangegeven dat we ons geld terug willen en niet de kaartjes houden. Toen bleek dat je dat geld pas na de data van het nieuwe concert terug krijgt.
Inmiddels bedacht ik dat ik zoveel zin had in een concert dat het me geen donder meer interesseert op welke dag het is en dat ik wel ga zorgen dat we kunnen. Helaas kun je dus niet meer van gedachten veranderen. Want hoewel we ons geld nog lang niet terug krijgen, zijn onze kaartjes al niet meer van ons.
Ergens vind ik dat toch wel krom: we hebben én geen kaartjes, én geen geld. Ik zou denken dat zolang we ons geld nog niet terug hebben, die kaartjes nog steeds van ons zijn.
Wellicht een foute inschatting van ons geweest, hoor, en hadden we dat kunnen weten, maar dat was dus niet zo. En nu kun je niet meer terug.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat is ook erg krom. Jammer dat jullie toen niet door hadden dat je je geld pas heel laat terug krijgt. Ga je alsnog proberen om kaartjes te krijgen?
Zelf zou ik vorige maand naar een concert gaan, maar dat is al verplaatst tot naar begin 2022. Ach, dan kan ik er nog even naar uit kijken
Ik denk inderdaad dat het een kwestie word van herhalen. Blijven benoemen dat het niet goed gaat en dat we moeten doorzetten met z’n allen. Met z’n allen tegen Corona (uhu)! Blijven benoemen dat er echt heel veel strenge adviezen zijn (maar verder dan een advies gaat het niet). Ze zullen wel weer proberen om het virus een persoonlijkheid te geven (alsof het virus het op ons voorzien heeft en dat het zomaar uit de bosjes kan springen zoals een grote mammoettanker). Er zullen vragen worden gesteld over scholen/winkels en dan zullen ze daar proberen omheen te lullen. Misschien idd 1/2 extra personen rond kerst, maar daar zal het bij blijven imo.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:10 schreef Pvt.Webster het volgende:
Besluit in het kabinet zal deze ochtend/middag wel genomen worden. We lezen het sowieso voor 19:00 uur, maar het duurt nu wel langer dan normaal idd.
Of er is weinig slecht nieuws te melden (gewoon doorzetten maatregelen en wat extra poppetjes in huis met feestdagen), dan hoeven ze niets te lekken om het volk voor te bereiden.
Dan is Eddie Vedder inmiddels ook wel in een bejaardenhuis.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht een foute inschatting van ons geweest, hoor, en hadden we dat kunnen weten, maar dat was dus niet zo. En nu kun je niet meer terug.
Tegen die tijd ga ik wel weer proberen kaartjes te krijgen inderdaad. Mooi balen, het is altijd gedoe om voor Pearl Jam kaartjes te krijgen, dus we waren al zo blij![]()
Begin 2022 ook, jemig, wat een eind wegLogisch wel, in deze situatie, maar dat is een heleboel 'uitkijken naar'.
Uit de bosjes springen als een mammoettanker? Die is nieuwquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het een kwestie word van herhalen. Blijven benoemen dat het niet goed gaat en dat we moeten doorzetten met z’n allen. Met z’n allen tegen Corona (uhu)! Blijven benoemen dat er echt heel veel strenge adviezen zijn (maar verder dan een advies gaat het niet). Ze zullen wel weer proberen om het virus een persoonlijkheid te geven (alsof het virus het op ons voorzien heeft en dat het zomaar uit de bosjes kan springen zoals een grote mammoettanker). Er zullen vragen worden gesteld over scholen/winkels en dan zullen ze daar proberen omheen te lullen. Misschien idd 1/2 extra personen rond kerst, maar daar zal het bij blijven imo.
Vooral dat laatste. Het is nu tijd om vooruit te kijken en niet steeds te blijven hangen in micromanagen van verjaardagen en dat soort dingen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Uit de bosjes springen als een mammoettanker? Die is nieuw
Denk inderdaad dat het vooral veel herhaling gaat worden. Klein beetje meer vrijheid rond kerst (2-3 extra bezoekers) en dat zal het wel zijn, meer ruimte is er ook gewoon niet. Het zou mooi zijn als ze meteen met een uitgebreid plan komen voor vaccineren, vooral nu men ziet dat ze in het VK al begonnen zijn met vaccineren.
Denk dat dat veel meer perspectief biedt dan wat meer mensen mogen ontvangen op kerst, want daar geeft niemand meer wat om.
Ja lach maar. Tot het je overkomtquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:29 schreef Kyran het volgende:
Uit de bosjes springen als een mammoettanker? Die is nieuw
Als ie zingt zoals ie altijd doet, interesseert dat me dan weer nietsquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:29 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dan is Eddie Vedder inmiddels ook wel in een bejaardenhuis.
Waarom hebben we dus een zwalkend beleid? Omdat die fantastische rommelcoalitie het niet eens kan worden., Eigen belang eerst. fuck Nederland.quote:In de ministerraad trekt premier Rutte tot nu toe samen op met vicepremier De Jonge (Volksgezondheid) en minister Van Ark (Medische Zorg). Zij bepleitten tot deze week extra maatregelen. Daar staan ministers Hoekstra, Wiebes en de D66-bewindspersonen tegenover, die zwaarder ingrijpen juist onnodig vonden.
Ingewijden wijzen erop dat ook bewindspersonen als Grapperhaus (Justitie) en Bijleveld (Defensie) zich vorige week in de ministerraad hebben verzet tegen voorstellen nog harder in te grijpen.
Je bent 400 draadjes te laat met deze nieuwskoppen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Fijn dit
[ afbeelding ]
https://t.co/3N2ZximzkV?amp=1
[..]
Waarom hebben we dus een zwalkend beleid? Omdat die fantastische rommelcoalitie het niet eens kan worden., Eigen belang eerst. fuck Nederland.
Nog steeds actueel.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je bent 400 draadjes te laat met deze nieuwskoppen.
?quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:36 schreef Stoney3K het volgende:
Als ze onderling niet eens één lijn kunnen trekken, waarom verwachten ze dan wel dat de rest van Nederland zich braaf aan de maatregelen gaat houden?
Nee. Het is pas actueel als je met dergelijke discussies uit het kabinetsoverleg van zondag was aan komen zetten.quote:
Elke keer weer zo'n anticlimax, die man. En daarna Hugo de Jonge met zijn managersjargon en zijn niet werkende dashboard en waardes die wel/niet binnen de normen blijven.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:37 schreef Scrummie het volgende:
Beste mensuh,
Het gaat niet goed. <lange stilte> De besmettingen lopen weer op en dat willen we natuurlijk niet. <langere stilte> Hugo en ik zouden u vanavond bijpraten over de maatregelen tijdens de kerstperiode. <lange stilte> Wij zien in de cijfers dat het niet goed gaat. <lange stilte> Na een korte periode van waarin we konden spreken van een afvlakking lijkt het er de laatste dagen weer op dat we gaan stijgen. <stilte> Toch zullen wij, en daar zal Hugo zo iets meer over vertellen, dat we in de aanstaande kerstperiode, waarin we graag elkaar opzoeken en onze families en vrienden zien, de groepsgrootte die u thuis mag ontvangen voor de kerstperiode vergroten. <stilte> Maar, beste mensen, grijp dit niet aan als vrijbrief om nog net wat meer te doen dan eigenlijk mag. <stilte> Het is namelijk erg belangrijk dat we met zijn allen de riem strak blijven trekken zodat ons kerstbuikje niet overgaat in een coronakerst-buikpijn. <stilte> En dan geef ik nu het woord aan Hugo de Jonge, die u verder zal bijpraten. <stilte> <stilte> <langere stilte> <hugo trekt zijn stropdas recht>
Goedenavond beste mensuh....
Het kabinet heeft nu eenmaal een voorbeeldfunctie.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
?
Omdat er discussie is binnen het kabinet moet iedereen de coronaregels maar kunnen negeren?
Zeker weten doe je het niet, maar het is wel waarschijnlijk dat die zelfde discussies nog spelen tussen die dezelfde "teams".quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee. Het is pas actueel als je met dergelijke discussies uit het kabinetsoverleg van zondag was aan komen zetten.
Lees nou eens wat je zegt. Er mag volgens jou geen discussie bestaan binnen het kabinetsoverleg over de zwaarte van de maatregelen, want ze hebben 'een voorbeeldfunctie'. Dat slaat toch nergens op?quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het kabinet heeft nu eenmaal een voorbeeldfunctie.
Gaat met kerst sowieso al gebeuren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
?
Omdat er discussie is binnen het kabinet moet iedereen de coronaregels maar kunnen negeren?
Je vergeet een niet kloppende analogie iets van "we moeten de vlam doven voordat de kaars uitgaat" ofzo.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:37 schreef Scrummie het volgende:
Beste mensuh,
Het gaat niet goed. <lange stilte> De besmettingen lopen weer op en dat willen we natuurlijk niet. <langere stilte> Hugo en ik zouden u vanavond bijpraten over de maatregelen tijdens de kerstperiode. <lange stilte> Wij zien in de cijfers dat het niet goed gaat. <lange stilte> Na een korte periode van waarin we konden spreken van een afvlakking lijkt het er de laatste dagen weer op dat we gaan stijgen. <stilte> Toch zullen wij, en daar zal Hugo zo iets meer over vertellen, dat we in de aanstaande kerstperiode, waarin we graag elkaar opzoeken en onze families en vrienden zien, de groepsgrootte die u thuis mag ontvangen voor de kerstperiode vergroten. <stilte> Maar, beste mensen, grijp dit niet aan als vrijbrief om nog net wat meer te doen dan eigenlijk mag. <stilte> Het is namelijk erg belangrijk dat we met zijn allen de riem strak blijven trekken zodat ons kerstbuikje niet overgaat in een coronakerst-buikpijn. <stilte> En dan geef ik nu het woord aan Hugo de Jonge, die u verder zal bijpraten. <stilte> <stilte> <langere stilte> <hugo trekt zijn stropdas recht>
Goedenavond beste mensuh....
Dat lijkt me inderdaad een verpletterende ervaring.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ja lach maar. Tot het je overkomt
Sluiten van scholen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Fijn dit
[ afbeelding ]
[..]
Waarom hebben we dus een zwalkend beleid? Omdat die fantastische rommelcoalitie het niet eens kan worden., Eigen belang eerst. fuck Nederland.
Klopt, inspiratie stopte. Maar ik vond mijn corona kerstbuikpijn wel aardigquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je vergeet een niet kloppende analogie met iets we moeten de vlam doven voordat de kaars uitgaat ofzo.
Hoi trollquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:50 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Sluiten van scholen.Weinig ideeën in deze wereld zijn dommer dan dat.
En waarom negeert iedereen het. Omdat er toch niet op gehandhaaft wordt. Het is zoals onze maatschappij in elkaar zit. Ooit bleef iedereen netjes op zijn rijbaan in een file. Tegenwoordig gaat men massaal over vluchtstroken en dergelijke. Waarom? Nou ze zien het bij anderen gebeuren, die worden nooit gepakt en komen ermee weg. En dan gaan er meer het doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:44 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Gaat met kerst sowieso al gebeuren.
Hoho je moet eerst de remweg even versnellen... voordat je met hamers aan de gang kunt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop dat de hamermetafoor wordt geëscaleerd. Dat het nu een sloopkogel is ofzo. En dan in januari dynamiet. En dan een atoombom. We gaan dat virus met de grond gelijken maken!
Nu is het alleen meer een duw uitdelen met een watje.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop dat de hamermetafoor wordt geëscaleerd. Dat het nu een sloopkogel is ofzo. En dan in januari dynamiet. En dan een atoombom. We gaan dat virus met de grond gelijken maken!
We kunnen er ook een muur omheen bouwen of vanaf 05:45 er op terug schieten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
Doet-ie niet. De enige keer dat-ie echt boos werd (met die voetbalsupporters die stiekem toch in een stadion gezongen hadden) trok-ie zijn woorden later weer terug. Ik verwachtte die dinsdag een pittige toespraak, maar niks...quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
Stichting Nice heeft ze: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp#graph6quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Heeft iemand het totaal aantal ziekenhuisopnames per leeftijdsgroep?
Aantal tests en positieve tests zijn wel bekend. Is er in te schatten obv positieve tests icm leeftijd nu wat de gevolgen voor ziekenhuisopnames over 10 dagen zijn?
In de DDR hadden ze daar een erg effectief middel voor, de Stasi.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:51 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En waarom negeert iedereen het. Omdat er toch niet op gehandhaaft wordt. Het is zoals onze maatschappij in elkaar zit. Ooit bleef iedereen netjes op zijn rijbaan in een file. Tegenwoordig gaat men massaal over vluchtstroken en dergelijke. Waarom? Nou ze zien het bij anderen gebeuren, die worden nooit gepakt en komen ermee weg. En dan gaan er meer het doen.
Dat is ook zo met de corona maatregels. Als je hele families wel bij elkaar ziet komen dan is de stap klein om het ook maar te doen. Hoe jammer het ook is, maar de pakkans op overtredingen moet echt omhoog om de samenleving weer terug te krijgen zoals het hoort te zijn. De factor sociale controle werkt helaas niet meer.
Ik zag dit draadje voorbij komen op twitter.quote:Op maandag 7 december 2020 23:14 schreef Twinkle20 het volgende:
Net was Barbara Baarsma bij Beau om te praten over een manifest waar zij en heel veel andere kundige mensen bij betrokken is.
Misschien interessant om terug te kijken.
Hier meer te lezen
https://www.skipr.nl/nieu(...)cenario-te-bekijken/
Haha ik weet het. Het heeft ook niet mijn voorkeur. Het liefst heb ik sociale controle, maar als je er wat van zegt wordt je al snel op je bek getimmerd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:57 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
In de DDR hadden ze daar een erg effectief middel voor, de Stasi.
Weet je, ik denk helemaal niet dat dat het doel is van onze regering, dat virus minimaliseren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
Erg serieus kan ik ze niet meer nemen met dit soort reacties in ieder gevalquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die proberen zo lang mogelijk relevant te blijven natuurlijk.
Dit is inderdaad al van begin af aan het doel. Zorg ontlasten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
Weet je, ik denk helemaal niet dat dat het doel is van onze regering, dat virus minimaliseren.
Het doel lijkt het zorgen dat de ziekenhuizen niet overstromen
Grapperhaus heeft al lang zijn zin (er zijn geen festivals meer en de horeca is dicht), dus die zul je niet meer horen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Fijn dit
[ afbeelding ]
[..]
Dan is een stabiele 5.000/7.000 besmettingen per dag prima.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is inderdaad al van begin af aan het doel. Zorg ontlasten.
Dat komt door al die prachtige opvoedstijlen waarin het woord 'nee' niet voorkomt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Haha ik weet het. Het heeft ook niet mijn voorkeur. Het liefst heb ik sociale controle, maar als je er wat van zegt wordt je al snel op je bek getimmerd.
Dank. Precies wat ik zocht.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Stichting Nice heeft ze: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp#graph6
Precies. En mocht iemand zijn geliefde kerkjes bekritiseren, dan gaat-ie ervoor liggen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Grapperhaus heeft al lang zijn zin (er zijn geen festivals meer en de horeca is dicht), dus die zul je niet meer horen.
Mij lijkt dat een valse tegenstelling. Media die klakkeloos dingen overnemen zijn wel degelijk een probleem.quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het zijn de verkeerde conclusies door leken en niet de media die het probleem zijn.
Ik denk dat we maar eens een bar en een DJ-booth in de kerk neer moeten zetten met kerst voor de nachtmis.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Precies. En mocht iemand zijn geliefde kerkjes bekritiseren, dan gaat-ie ervoor liggen.
Weet je wat het woord coalitie betekent?quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Fijn dit
[ afbeelding ]
[..]
Als het niet waar is dan wel. Maar in het geval van de vriezers klopte het gewoon. De overheid had ze niet besteld en deze ondernemer deed daar huilie huilie over.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mij lijkt dat een valse tegenstelling. Media die klakkeloos dingen overnemen zijn wel degelijk een probleem.
Ik stel ook voor dat we voortaan de Eredivisie gaan spelen in de kerk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk dat we maar eens een bar en een DJ-booth in de kerk neer moeten zetten met kerst voor de nachtmis.
Ik vraag me alleen sterk af of het maandenlang dichthouden van sportclubs en horeca daarmee strookt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Zodat de economie en de mensen zo min mogelijk last van extreme maatregelen hebben.
Kennelijk is dat het minimale wat we ervoor nodig hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen sterk af of het maandenlang dichthouden van sportclubs en horeca daarmee strookt.
Uiteraard. Worden we beter van de krampachtige wijze waarop er momenteel gestemd wordt binnen die coalitie? Soms door partijen tegen het belang van hun eigen kiezers in? Nee.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Weet je wat het woord coalitie betekent?
Het artikel werd geschreven met de implicatie dat de overheid dús geen vriezers had, alleen maar omdat men ze niet besteld had bij die ene ondernemer.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als het niet waar is dan wel. Maar in het geval van de vriezers klopte het gewoon. De overheid had ze niet besteld en deze ondernemer deed daar huilie huilie over.
Tot nu toe gewoon nog de waarheid en niks verkeerds aan...
Er hoeven dan ook voorlopig geen extra maatregelen te komen, anders waren die wel gelektquote:Op dinsdag 8 december 2020 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan is een stabiele 5.000/7.000 besmettingen per dag prima.
Soort gecontroleerd laten gaan.
Zodat de economie en de mensen zo min mogelijk last van extreme maatregelen hebben.
Zoiets lijkt het op.
Artikel? Welk artikel? Van een MSM? Ik heb alleen de eenvandaag uitzending gezien daarover.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het artikel werd geschreven met de implicatie dat de overheid dús geen vriezers had, alleen maar omdat men ze niet besteld had bij die ene ondernemer.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk dat we maar eens een bar en een DJ-booth in de kerk neer moeten zetten met kerst voor de nachtmis.
Ik vrees dit ook. Strenger zullen de maatregelen niet worden, maar ook niet minder.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er hoeven dan ook voorlopig geen extra maatregelen te komen, anders waren die wel gelekt
Excuses dat het zo vervelend overkomt, maar dat is al sinds eind maart natuurlijk het uitgangspuntquote:Op dinsdag 8 december 2020 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan is een stabiele 5.000/7.000 besmettingen per dag prima.
Soort gecontroleerd laten gaan.
Zoiets lijkt het op.
Denk ik ook.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er hoeven dan ook voorlopig geen extra maatregelen te komen, anders waren die wel gelekt
Ik verwacht ook niks van de maatregelen. Blijft ongeveer hetzelfde, waarbij men hoopt dat doordat de scholen 2 weken dicht zijn de besmettingen weer wat omlaag gaan en dit zal dan deels weer gecompenseerd worden door de bezoeken tijdens de kerst.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk dat het wel degelijk erg vervelend is voor zowel de economie als de stemming onder het volk wanneer deze zaken zo ontzettend lang dicht moeten blijven.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kennelijk is dat het minimale wat we ervoor nodig hebben.
Daar doel ik ook op. Er was ook een geschreven versie van.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Artikel? Welk artikel? Van een MSM? Ik heb alleen de eenvandaag uitzending gezien daarover.
De horeca is geen bouwsteen van onze economie.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen sterk af of het maandenlang dichthouden van sportclubs en horeca daarmee strookt.
https://www.nu.nl/politie(...)en-van-economie.htmlquote:Maar hoe pijnlijk het verlies ook is, de economie loopt door een kwakkelende horecasector geen gevaar.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit zijn de keuzes die gemaakt zijn. En dat is heel anders dan in sommige andere landen om ons heen.
Geschreven door een MSM kanaal of gewoon een mening van een individu?quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar doel ik ook op. Er was ook een geschreven versie van.
quote:Opening van restaurants zal het aantal besmettingen met corona eerder doen dalen dan stijgen. Dat staat in een analyse van de coronacijfers van het RIVM die is gemaakt door het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) en die de politieke redactie van RTL Nieuws heeft ingezien.
Eens.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk dat het wel degelijk erg vervelend is voor zowel de economie als de stemming onder het volk wanneer deze zaken zo ontzettend lang dicht moeten blijven.
Ik zou denken dat het gunstiger is wanneer wordt geprobeerd het aantal besmettingen harder naar beneden te brengen, zodat er daarna wat ruimte ontstaat om dingen weer te openen.
Dat snap ik. Het blijkt ook uit de cijfers dat de economische schade in Nederland tot nu toe wel meevalt. Ook wel logisch, omdat op een aantal specifieke sectoren na eigenlijk alles gewoon doordraait.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:11 schreef capricia het volgende:
[..]
De horeca is geen bouwsteen van onze economie.
[..]
https://www.nu.nl/politie(...)en-van-economie.html
Handel en industrie zijn dat wel.
Sportclubs idem. Bovendien zijn er nog veel fitnessclubs open.
Dit zijn de keuzes die gemaakt zijn. En dat is heel anders dan in sommige andere landen om ons heen.
Het was EenVandaag, zoals je zelf ook al zei.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Geschreven door een MSM kanaal of gewoon een mening van een individu?
Ok, opmerkelijke auteurs.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:14 schreef nattermann het volgende:
gemaakt door het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK)
Volgens mij heb je het precies verkeerd om. Het feit dat de maatregelen niet serieus genomen worden is de reden dat het 'voortkabbelt'.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het is wel erg cru allemaal voor de mensen die erdoor geraakt worden. Vooral omdat het zo uitzichtloos is. Een paar weken dicht kan iedereen wel begrijpen, maar maandenlang? Ik vind het nogal wat. Ik denk dat het voor de sfeer en de bereidheid om de maatregelen serieus te nemen niet goed is dat het allemaal zo voortkabbelt.
Als dit waar is meteen de restaurants weer open gooien. Moet denk ik nog wel een extra verificatie gedaan worden, maar anders openen die hap (letterlijk).quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:14 schreef nattermann het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oreca-wiebes-keijzer
[..]
In Italië mag je je dorp niet uit rond kerst, avondklok er bij.quote:
Dus geen artikel maar een tv progeamma en een mening van een ondernemer en niet die van een journalist.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het was EenVandaag, zoals je zelf ook al zei.
Was in het VK toch een café dat zich had proberen te registreren als religieuze instelling om weer open te mogen?quote:
Als je het artikel leest zie je dat er absurde conclusies worden getrokken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:14 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste besmettingen plaatsvinden onder mensen die zich keurig aan de regels houden eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het precies verkeerd om. Het feit dat de maatregelen niet serieus genomen worden is de reden dat het 'voortkabbelt'.
Ja iets meer uitleg over deze absurde conclusies zouden welkom zijn. De R laten dalen door de horeca weer te openen. Zou graag weten welke logica hierachter zit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je het artikel leest zie je dat er absurde conclusies worden getrokken.
Raar dat internationaal onderzoek dan op het tegenovergestelde komt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:14 schreef nattermann het volgende:
[..]
De logica is dat het geschreven is door economenquote:Op dinsdag 8 december 2020 13:19 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja iets meer uitleg over deze absurde conclusies zouden welkom zijn. De R laten dalen door de horeca weer te openen. Zou graag weten welke logica hierachter zit.
Dit onderzoek is mede mogelijk gemaakt door Heineken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Raar dat internationaal onderzoek dan op het tegenovergestelde komt.
Voor een sector die z'n 450.000 banen verzorgd en een omzet van een slordige 24 miljard is het geen bouwsteen inderdaad.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:11 schreef capricia het volgende:
[..]
De horeca is geen bouwsteen van onze economie.
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. Er was ook een websversie van die uitzending in artikelvorm trouwens.quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus geen artikel maar een tv progeamma en een mening van een ondernemer en niet die van een journalist.
Ik zie niet in waarom media (MSM) dan niet betrouwbaar zouden zijn.
Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 8 december 2020 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste besmettingen plaatsvinden onder mensen die zich keurig aan de regels houden eerlijk gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |