Nog steeds actueel.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je bent 400 draadjes te laat met deze nieuwskoppen.
?quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:36 schreef Stoney3K het volgende:
Als ze onderling niet eens één lijn kunnen trekken, waarom verwachten ze dan wel dat de rest van Nederland zich braaf aan de maatregelen gaat houden?
Nee. Het is pas actueel als je met dergelijke discussies uit het kabinetsoverleg van zondag was aan komen zetten.quote:
Elke keer weer zo'n anticlimax, die man. En daarna Hugo de Jonge met zijn managersjargon en zijn niet werkende dashboard en waardes die wel/niet binnen de normen blijven.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:37 schreef Scrummie het volgende:
Beste mensuh,
Het gaat niet goed. <lange stilte> De besmettingen lopen weer op en dat willen we natuurlijk niet. <langere stilte> Hugo en ik zouden u vanavond bijpraten over de maatregelen tijdens de kerstperiode. <lange stilte> Wij zien in de cijfers dat het niet goed gaat. <lange stilte> Na een korte periode van waarin we konden spreken van een afvlakking lijkt het er de laatste dagen weer op dat we gaan stijgen. <stilte> Toch zullen wij, en daar zal Hugo zo iets meer over vertellen, dat we in de aanstaande kerstperiode, waarin we graag elkaar opzoeken en onze families en vrienden zien, de groepsgrootte die u thuis mag ontvangen voor de kerstperiode vergroten. <stilte> Maar, beste mensen, grijp dit niet aan als vrijbrief om nog net wat meer te doen dan eigenlijk mag. <stilte> Het is namelijk erg belangrijk dat we met zijn allen de riem strak blijven trekken zodat ons kerstbuikje niet overgaat in een coronakerst-buikpijn. <stilte> En dan geef ik nu het woord aan Hugo de Jonge, die u verder zal bijpraten. <stilte> <stilte> <langere stilte> <hugo trekt zijn stropdas recht>
Goedenavond beste mensuh....
Het kabinet heeft nu eenmaal een voorbeeldfunctie.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
?
Omdat er discussie is binnen het kabinet moet iedereen de coronaregels maar kunnen negeren?
Zeker weten doe je het niet, maar het is wel waarschijnlijk dat die zelfde discussies nog spelen tussen die dezelfde "teams".quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee. Het is pas actueel als je met dergelijke discussies uit het kabinetsoverleg van zondag was aan komen zetten.
Lees nou eens wat je zegt. Er mag volgens jou geen discussie bestaan binnen het kabinetsoverleg over de zwaarte van de maatregelen, want ze hebben 'een voorbeeldfunctie'. Dat slaat toch nergens op?quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het kabinet heeft nu eenmaal een voorbeeldfunctie.
Gaat met kerst sowieso al gebeuren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
?
Omdat er discussie is binnen het kabinet moet iedereen de coronaregels maar kunnen negeren?
Je vergeet een niet kloppende analogie iets van "we moeten de vlam doven voordat de kaars uitgaat" ofzo.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:37 schreef Scrummie het volgende:
Beste mensuh,
Het gaat niet goed. <lange stilte> De besmettingen lopen weer op en dat willen we natuurlijk niet. <langere stilte> Hugo en ik zouden u vanavond bijpraten over de maatregelen tijdens de kerstperiode. <lange stilte> Wij zien in de cijfers dat het niet goed gaat. <lange stilte> Na een korte periode van waarin we konden spreken van een afvlakking lijkt het er de laatste dagen weer op dat we gaan stijgen. <stilte> Toch zullen wij, en daar zal Hugo zo iets meer over vertellen, dat we in de aanstaande kerstperiode, waarin we graag elkaar opzoeken en onze families en vrienden zien, de groepsgrootte die u thuis mag ontvangen voor de kerstperiode vergroten. <stilte> Maar, beste mensen, grijp dit niet aan als vrijbrief om nog net wat meer te doen dan eigenlijk mag. <stilte> Het is namelijk erg belangrijk dat we met zijn allen de riem strak blijven trekken zodat ons kerstbuikje niet overgaat in een coronakerst-buikpijn. <stilte> En dan geef ik nu het woord aan Hugo de Jonge, die u verder zal bijpraten. <stilte> <stilte> <langere stilte> <hugo trekt zijn stropdas recht>
Goedenavond beste mensuh....
Dat lijkt me inderdaad een verpletterende ervaring.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ja lach maar. Tot het je overkomt
Sluiten van scholen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Fijn dit
[ afbeelding ]
https://t.co/3N2ZximzkV?amp=1
[..]
Waarom hebben we dus een zwalkend beleid? Omdat die fantastische rommelcoalitie het niet eens kan worden., Eigen belang eerst. fuck Nederland.
Klopt, inspiratie stopte. Maar ik vond mijn corona kerstbuikpijn wel aardigquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je vergeet een niet kloppende analogie met iets we moeten de vlam doven voordat de kaars uitgaat ofzo.
Hoi trollquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:50 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Sluiten van scholen.Weinig ideeën in deze wereld zijn dommer dan dat.
En waarom negeert iedereen het. Omdat er toch niet op gehandhaaft wordt. Het is zoals onze maatschappij in elkaar zit. Ooit bleef iedereen netjes op zijn rijbaan in een file. Tegenwoordig gaat men massaal over vluchtstroken en dergelijke. Waarom? Nou ze zien het bij anderen gebeuren, die worden nooit gepakt en komen ermee weg. En dan gaan er meer het doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:44 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Gaat met kerst sowieso al gebeuren.
Hoho je moet eerst de remweg even versnellen... voordat je met hamers aan de gang kunt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop dat de hamermetafoor wordt geëscaleerd. Dat het nu een sloopkogel is ofzo. En dan in januari dynamiet. En dan een atoombom. We gaan dat virus met de grond gelijken maken!
Nu is het alleen meer een duw uitdelen met een watje.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop dat de hamermetafoor wordt geëscaleerd. Dat het nu een sloopkogel is ofzo. En dan in januari dynamiet. En dan een atoombom. We gaan dat virus met de grond gelijken maken!
We kunnen er ook een muur omheen bouwen of vanaf 05:45 er op terug schieten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
Doet-ie niet. De enige keer dat-ie echt boos werd (met die voetbalsupporters die stiekem toch in een stadion gezongen hadden) trok-ie zijn woorden later weer terug. Ik verwachtte die dinsdag een pittige toespraak, maar niks...quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
Stichting Nice heeft ze: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp#graph6quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Heeft iemand het totaal aantal ziekenhuisopnames per leeftijdsgroep?
Aantal tests en positieve tests zijn wel bekend. Is er in te schatten obv positieve tests icm leeftijd nu wat de gevolgen voor ziekenhuisopnames over 10 dagen zijn?
In de DDR hadden ze daar een erg effectief middel voor, de Stasi.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:51 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En waarom negeert iedereen het. Omdat er toch niet op gehandhaaft wordt. Het is zoals onze maatschappij in elkaar zit. Ooit bleef iedereen netjes op zijn rijbaan in een file. Tegenwoordig gaat men massaal over vluchtstroken en dergelijke. Waarom? Nou ze zien het bij anderen gebeuren, die worden nooit gepakt en komen ermee weg. En dan gaan er meer het doen.
Dat is ook zo met de corona maatregels. Als je hele families wel bij elkaar ziet komen dan is de stap klein om het ook maar te doen. Hoe jammer het ook is, maar de pakkans op overtredingen moet echt omhoog om de samenleving weer terug te krijgen zoals het hoort te zijn. De factor sociale controle werkt helaas niet meer.
Ik zag dit draadje voorbij komen op twitter.quote:Op maandag 7 december 2020 23:14 schreef Twinkle20 het volgende:
Net was Barbara Baarsma bij Beau om te praten over een manifest waar zij en heel veel andere kundige mensen bij betrokken is.
Misschien interessant om terug te kijken.
Hier meer te lezen
https://www.skipr.nl/nieu(...)cenario-te-bekijken/
Haha ik weet het. Het heeft ook niet mijn voorkeur. Het liefst heb ik sociale controle, maar als je er wat van zegt wordt je al snel op je bek getimmerd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:57 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
In de DDR hadden ze daar een erg effectief middel voor, de Stasi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |