Vaccinaties gaan volgens mij in de spier in bijvoorbeeld je bovenarm. Een plek die veel minder kut voelt dan zo'n lastig te vinden ader in je onderarm (bij de meeste mensen zit in de bovenarm ook meer vet).quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:57 schreef Salina het volgende:
[..]
@:metoo.
Ook de reden dat ik laks ben met vaccinaties. Ooit ongevaccineerd naar Cuba gegaan, daarna wel de verplichte vaccinaties voor het reizen naar Azië e.d. genomen, maar die moest je herhalen na 5 (?) jaar ofzo...nog niet gedaan. Volgens mij dus vorig jaar ook ongevaccineerd naar Colombia gegaan (periode was net voorbij of nog net niet, geen idee).![]()
Waarom is een vaccinatie minder erg dan bloed prikken WheeledWarrior? Grotere naald? Ik wou nog bloed laten prikken eerlijk gezegd.Maar mss voel ik me spontaan weer beter worden nu.
Zou Rutte nou zelf niet doodmoe worden van elke keer min of meer hetzelfde praatje. Pas op, kijk uit, denk na!quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij weten ze het gewoon echt nog niet.
bestaat dat nog die spuit11 club?quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
Red Team is wel wakker..
Red Team vreest dat tweede coronagolf tot februari aanhoudt: ‘Volkomen onverantwoord nu te versoepelen’
https://www.gelderlander.(...)ersoepelen~ae94760c/
Premium, anders even openen in geheime modus.
Misschien tijd dat-ie eens iets anders gaat doen danquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou Rutte nou zelf niet doodmoe worden van elke keer min of meer hetzelfde praatje.
Mooi altijd hoe er net zoveel meningen zijnquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
Red Team is wel wakker..
Red Team vreest dat tweede coronagolf tot februari aanhoudt: ‘Volkomen onverantwoord nu te versoepelen’
https://www.gelderlander.(...)ersoepelen~ae94760c/
Premium, anders even openen in geheime modus.
quote:Juist vanwege dat seizoen is het zo belangrijk om terughoudend te zijn met versoepeling van de maatregelen, meent Kroes. 'Mensen zitten dichter op elkaar, er wordt slechter geventileerd en de lucht is droger. Dan gaat het veel gemakkelijker met zo'n virus. We doen ons best met die maatregelen, maar het heeft ook zijn grenzen: we zijn eigenlijk bezig om met een klein roeibootje op de rivier tegen de stroom in te roeien.'
Het is ook maar de vraag of je met verdere restricties echt stappen kunt maken om het virus een kopje kleiner te maken. 'Dat leidt ongetwijfeld ook tot heel veel schade: iedereen begrijpt dat een avondklok en sluiting van niet-essentiële winkels en scholen enorme gevolgen heeft. En dan is het ook nog eens twijfelachtig of je er heel veel verder mee komt. Er zijn geluiden om daarin toch een tandje bij te zetten, maar ik denk dat dat niet verstandig zou zijn.'
Vervelend is het zeker, uitzichtloos zeker niet, zegt Kroes. Uiteindelijk zal het vooral moeten komen van vaccin en voorjaar. En al duurt dat nog wel een paar maanden, dat perspectief is er. 'Dat moeten we door, en in de tussentijd moeten we de capaciteit in de zorg maximaal benutten. Dat zal echt nodig zijn als de cijfers toch nog even doorstijgen. Dat is de realiteit, dus denk ook na over noodvoorzieningen. Maar het is tijdelijk.'
Dit inderdaad, de plek is minder vervelend.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Vaccinaties gaan volgens mij in de spier in bijvoorbeeld je bovenarm. Een plek die veel minder kut voelt dan zo'n lastig te vinden ader in je onderarm (bij de meeste mensen zit in de bovenarm ook meer vet).
Mijn meest recente vaccinatie was in 2012: DTP en hepatitis A (+ booster voor 25 jaar).
Consensus is er tot nu toe alleen over de duur. In ieder geval tot aan het voorjaar nog even doorbijten; daarna hopenquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooi altijd hoe er net zoveel meningen zijn
Van Louis Kroes, hoogleraar klinische virologie bij het LUMC: https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-is-niet-verstandig
[..]
Dat is ook erg krom. Jammer dat jullie toen niet door hadden dat je je geld pas heel laat terug krijgt. Ga je alsnog proberen om kaartjes te krijgen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:00 schreef miss_sly het volgende:
Wij hadden kaartjes voor een concert van Pearl Jam voor afgelopen juli. UIteraard ging dat niet door. Nieuwe data werden vrij snel bekend, maar natuurlijk ver weg, juni 2021. Ik kon dat nog niet zo overzien en bovendien konden we het geld nu ook prima gebruiken voor het huis. Dus wij aangegeven dat we ons geld terug willen en niet de kaartjes houden. Toen bleek dat je dat geld pas na de data van het nieuwe concert terug krijgt.
Inmiddels bedacht ik dat ik zoveel zin had in een concert dat het me geen donder meer interesseert op welke dag het is en dat ik wel ga zorgen dat we kunnen. Helaas kun je dus niet meer van gedachten veranderen. Want hoewel we ons geld nog lang niet terug krijgen, zijn onze kaartjes al niet meer van ons.
Ergens vind ik dat toch wel krom: we hebben én geen kaartjes, én geen geld. Ik zou denken dat zolang we ons geld nog niet terug hebben, die kaartjes nog steeds van ons zijn.
Wellicht een foute inschatting van ons geweest, hoor, en hadden we dat kunnen weten, maar dat was dus niet zo. En nu kun je niet meer terug.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat is ook erg krom. Jammer dat jullie toen niet door hadden dat je je geld pas heel laat terug krijgt. Ga je alsnog proberen om kaartjes te krijgen?
Zelf zou ik vorige maand naar een concert gaan, maar dat is al verplaatst tot naar begin 2022. Ach, dan kan ik er nog even naar uit kijken
Ik denk inderdaad dat het een kwestie word van herhalen. Blijven benoemen dat het niet goed gaat en dat we moeten doorzetten met z’n allen. Met z’n allen tegen Corona (uhu)! Blijven benoemen dat er echt heel veel strenge adviezen zijn (maar verder dan een advies gaat het niet). Ze zullen wel weer proberen om het virus een persoonlijkheid te geven (alsof het virus het op ons voorzien heeft en dat het zomaar uit de bosjes kan springen zoals een grote mammoettanker). Er zullen vragen worden gesteld over scholen/winkels en dan zullen ze daar proberen omheen te lullen. Misschien idd 1/2 extra personen rond kerst, maar daar zal het bij blijven imo.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:10 schreef Pvt.Webster het volgende:
Besluit in het kabinet zal deze ochtend/middag wel genomen worden. We lezen het sowieso voor 19:00 uur, maar het duurt nu wel langer dan normaal idd.
Of er is weinig slecht nieuws te melden (gewoon doorzetten maatregelen en wat extra poppetjes in huis met feestdagen), dan hoeven ze niets te lekken om het volk voor te bereiden.
Dan is Eddie Vedder inmiddels ook wel in een bejaardenhuis.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht een foute inschatting van ons geweest, hoor, en hadden we dat kunnen weten, maar dat was dus niet zo. En nu kun je niet meer terug.
Tegen die tijd ga ik wel weer proberen kaartjes te krijgen inderdaad. Mooi balen, het is altijd gedoe om voor Pearl Jam kaartjes te krijgen, dus we waren al zo blij![]()
Begin 2022 ook, jemig, wat een eind wegLogisch wel, in deze situatie, maar dat is een heleboel 'uitkijken naar'.
Uit de bosjes springen als een mammoettanker? Die is nieuwquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het een kwestie word van herhalen. Blijven benoemen dat het niet goed gaat en dat we moeten doorzetten met z’n allen. Met z’n allen tegen Corona (uhu)! Blijven benoemen dat er echt heel veel strenge adviezen zijn (maar verder dan een advies gaat het niet). Ze zullen wel weer proberen om het virus een persoonlijkheid te geven (alsof het virus het op ons voorzien heeft en dat het zomaar uit de bosjes kan springen zoals een grote mammoettanker). Er zullen vragen worden gesteld over scholen/winkels en dan zullen ze daar proberen omheen te lullen. Misschien idd 1/2 extra personen rond kerst, maar daar zal het bij blijven imo.
Vooral dat laatste. Het is nu tijd om vooruit te kijken en niet steeds te blijven hangen in micromanagen van verjaardagen en dat soort dingen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Uit de bosjes springen als een mammoettanker? Die is nieuw
Denk inderdaad dat het vooral veel herhaling gaat worden. Klein beetje meer vrijheid rond kerst (2-3 extra bezoekers) en dat zal het wel zijn, meer ruimte is er ook gewoon niet. Het zou mooi zijn als ze meteen met een uitgebreid plan komen voor vaccineren, vooral nu men ziet dat ze in het VK al begonnen zijn met vaccineren.
Denk dat dat veel meer perspectief biedt dan wat meer mensen mogen ontvangen op kerst, want daar geeft niemand meer wat om.
Ja lach maar. Tot het je overkomtquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:29 schreef Kyran het volgende:
Uit de bosjes springen als een mammoettanker? Die is nieuw
Als ie zingt zoals ie altijd doet, interesseert dat me dan weer nietsquote:Op dinsdag 8 december 2020 12:29 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dan is Eddie Vedder inmiddels ook wel in een bejaardenhuis.
Waarom hebben we dus een zwalkend beleid? Omdat die fantastische rommelcoalitie het niet eens kan worden., Eigen belang eerst. fuck Nederland.quote:In de ministerraad trekt premier Rutte tot nu toe samen op met vicepremier De Jonge (Volksgezondheid) en minister Van Ark (Medische Zorg). Zij bepleitten tot deze week extra maatregelen. Daar staan ministers Hoekstra, Wiebes en de D66-bewindspersonen tegenover, die zwaarder ingrijpen juist onnodig vonden.
Ingewijden wijzen erop dat ook bewindspersonen als Grapperhaus (Justitie) en Bijleveld (Defensie) zich vorige week in de ministerraad hebben verzet tegen voorstellen nog harder in te grijpen.
Je bent 400 draadjes te laat met deze nieuwskoppen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Fijn dit
[ afbeelding ]
https://t.co/3N2ZximzkV?amp=1
[..]
Waarom hebben we dus een zwalkend beleid? Omdat die fantastische rommelcoalitie het niet eens kan worden., Eigen belang eerst. fuck Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |