Maar je hebt nog steeds een auto nodig, dan zoek je toch een gloed nieuwe private leaser uit ? Alsof private leasers enkel voor 4 jaar een auto nodig hebben ?quote:Op woensdag 9 december 2020 20:50 schreef egelhond het volgende:
[..]
Het domme van private lease is... einde van het contract heb je geen auto.
Das iets wat veel mensen ook vergeten. Nieuwe autos hebben vaak weinig risico op extra onderhoud en als dit er al is valt het vaak onder garantie.quote:Op maandag 7 december 2020 23:03 schreef nils7 het volgende:
Wij hebben het genomen vanwege 200km dagelijks woon-werkverkeer.
Ideaal zeker qua onderhoud.
Een tweedehandse auto kopen is echter maar een paar tientjes per maand goedkoper mits je daar geen fors onderhoudskosten aan krijgt.
Wij leasen dan ook maar een KIA.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:24 schreef descon het volgende:
[..]
Das iets wat veel mensen ook vergeten. Nieuwe autos hebben vaak weinig risico op extra onderhoud en als dit er al is valt het vaak onder garantie.
Zeker met die kleine boodschappen autos kan het al snel interessant zijn om deze te leasen (ook omdat de restwaarde van kleine 2e handjes relatief hoog ligt. Heb bij vrienden de rekensom gezien voor de private lease en vond de uitkomst niet eens zo gek.
De regel is vaak "If it drives, flies, floats or fucks, lease it." maar dan moet je niet boven je stand gaan leasen![]()
Sow dat vind ik nog best duur voor een kleine occasion.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:08 schreef GS-Raw het volgende:
Je kan ook occasions leasen. Wij hadden een VW up met 70.000 op de teller 2 jaar geleast met 15000 km per jaar voor ¤229 per maand. Misschien ook iets voor jou.
Wow, 5,5 duizend euro excusief benzine voor twee jaar in een tweedehands Up rijden. In dat geval kun je veel beter de occasion kopen, op A-segmenters schrijf je ook niet zoveel af.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:08 schreef GS-Raw het volgende:
Je kan ook occasions leasen. Wij hadden een VW up met 70.000 op de teller 2 jaar geleast met 15000 km per jaar voor ¤229 per maand. Misschien ook iets voor jou.
We wouden voor 2 jaar een autootje met gegarandeerd geen gezeik en precies weten waar je aan toe bent qua kosten. Ik vond dat eigenlijk best een goede deal.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Wow, 5,5 duizend euro excusief benzine voor twee jaar in een tweedehands Up rijden. In dat geval kun je veel beter de occasion kopen, op A-segmenters schrijf je ook niet zoveel af.
Dat zijn inderdaad van die deals waarbij private lease gewoon gunstiger is dan kopen. Waarschijnlijk een bulk van zo'n 500 stuks gekocht door de leasemaatschappij met een procent of 35-40 aan inkoopkorting. Dat levert gewoon hele scherpe tarieven op. Dat krijg je als particulier simpelweg niet voor mekaar.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:13 schreef Mrmime het volgende:
Sow dat vind ik nog best duur voor een kleine occasion.
Maar ik heb ook wel een hele goede deal gesloten destijds volgens mij. Nieuwe Adam, 12000 kilometer, 4 jaar voor ¤178 per maand.
Precies dat was hier ook het geval. Kon kiezen uit zwart wit of rood en ook alleen de midden-luxe uitvoering. Ik vond het prima. Toen ik de auto ophaalde was ik wel met 100 anderen. We kregen een nummer en werden omgeroepen om kennis te maken met de auto en de overdracht te regelenquote:Op donderdag 10 december 2020 22:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad van die deals waarbij private lease gewoon gunstiger is dan kopen. Waarschijnlijk een bulk van zo'n 500 stuks gekocht door de leasemaatschappij met een procent of 35-40 aan inkoopkorting. Dat levert gewoon hele scherpe tarieven op. Dat krijg je als particulier simpelweg niet voor mekaar.
Tja dat is appels met peren vergelijken. Een nieuwe auto met een auto van 1 jaar oud. Ja ik begrijp dat een auto van 1 jaar oud nog steeds netjes kan zijn maar het is niet nieuw, simpel. Ten tweede heb je met geluk een koopje gekocht, dus dat is ook geen goede vergelijking. Je kan niet met elke auto geluk hebben als je goed rond zoekt, dat slaat nergens op want dan zou het geen geluk moeten hetenquote:Op zaterdag 12 december 2020 10:41 schreef egelhond het volgende:
Mensen denken dat private lease uiteindelijk goedkoper is. Dat zou betekenen dat de leasemaatschappijen niks eraan verdienen.
Een nieuwe auto heeft de eerste 2 a 3 jaar zo goed als geen onderhoud. En anders garantie.
Een splinternieuwe auto kopen is natuurlijk weggegooid geld. Zorg dat de kop eraf is.
Ikzelf heb een luxe Citroen C3 gekocht van een jaar oud met nog 3 jaar volledige garantie erbij.
Deze heeft mij 11.500 euro gekost. ( partiuclier, koopje en geluk gehad. Maargoed dat kan je met elke auto door goed rondkijken en zoeken )
Er zitten veel opties op waaronder connect navigatie, reservewiel, trekhaak )
All Risk kosten: 35 euro pm. Wegenbelasting: 33 euro pm.
Nu kijk ik even bij een dealer voor private lease voor dezelfde auto:
Basisprijs: 289 euro.
Dan begint de teller te rollen:
Extra opties:
Kleur: Steel Grey. 8 euro pm.
Shine upgrade: 15
Afneembare trekhaak: 25 pm
10.000 - 15.000 km pj = 25 pm
Contract 48 maanden: 20 pm. ( verwacht er 4 jaar mee te rijden )
Totaal kosten per maand; 482 pm. Totaal heb je dan 28.920 euro betaald voor deze auto en dan moet je hem ook nog inleveren. Nieuwprijs is rond de 18.600 euro.
Vertel mij nu niet dat private lease goedkoper kan zijn.
Ken de C3 Shine niet, maar als ik op Autowereld zoek, dan kom ik die tegen voor een nieuwprijs tussen 22,6k en 25,6k afhankelijk van de motorisering (83pk tot 110pk), dus dat scheelt al fors met de 18,6k die jij aanhaalt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:41 schreef egelhond het volgende:
Mensen denken dat private lease uiteindelijk goedkoper is. Dat zou betekenen dat de leasemaatschappijen niks eraan verdienen.
Een nieuwe auto heeft de eerste 2 a 3 jaar zo goed als geen onderhoud. En anders garantie.
Een splinternieuwe auto kopen is natuurlijk weggegooid geld. Zorg dat de kop eraf is.
Ikzelf heb een luxe Citroen C3 gekocht van een jaar oud met nog 3 jaar volledige garantie erbij.
Deze heeft mij 11.500 euro gekost. ( partiuclier, koopje en geluk gehad. Maargoed dat kan je met elke auto door goed rondkijken en zoeken )
Er zitten veel opties op waaronder connect navigatie, reservewiel, trekhaak )
All Risk kosten: 35 euro pm. Wegenbelasting: 33 euro pm.
Nu kijk ik even bij een dealer voor private lease voor dezelfde auto:
Basisprijs: 289 euro.
Dan begint de teller te rollen:
Extra opties:
Kleur: Steel Grey. 8 euro pm.
Shine upgrade: 15
Afneembare trekhaak: 25 pm
10.000 - 15.000 km pj = 25 pm
Contract 48 maanden: 20 pm. ( verwacht er 4 jaar mee te rijden )
Totaal kosten per maand; 482 pm. Totaal heb je dan 28.920 euro betaald voor deze auto en dan moet je hem ook nog inleveren. Nieuwprijs is rond de 18.600 euro.
Met 5 jaar verzekering en wegenbelasting o.b.v jouw 68eur/mnd komt er dus bij aanschaf nog eens 4k eur bij en word het al weer een ander verhaal en heb je het over 28k vs 22k.quote:In het maandelijkse leasebedrag zijn de volgende zaken verwerkt: afschrijving, rente, afleveringskosten, allrisk verzekering, wegenbelasting, overlijdensrisicodekking, reparaties, onderhoud, schade, ruitbreuk, pech-onderweghulpdienst inclusief vervangend vervoer en BTW.
Private lease kan goedkoper zijn dan dezelfde auto nieuw kopen. Er is al meerdere malen uitgelegd waarom dat het geval kan zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:41 schreef egelhond het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand in NL in een auto rijdt die minder kost dan 400 euro p/m....quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:22 schreef egelhond het volgende:
Ik heb simpel bij anwb gekeken. En mijn auto was nieuw net onder de 19.000 euro ( heb de factuur)
En idd een auto van een jaar VS nieuw is niet helemaal eerlijk te vergelijken maar ik zeg ook koop een auto waarvan de kop af is om de maandelijkse kosten hard te drukke
VS dure lease. Die auto van 1 jaar rijd net zo goed als er netjes mee omgegaan is. Afschrijving eerste jaar gaat zo hard. Maar 400 euro betalen pm voor een auto is echt te belachelijk voor woorden.Heb je nog niet eens getankt. Ieder voor zich natuurlijk maar persoonlijk vind ik het van de zot.
zeker, als je van plan bent om zo'n auto ook nieuw te kopen en dan vergelijkt met private lease, kan private lease echte goedkoper zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:22 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Private lease kan goedkoper zijn dan dezelfde auto nieuw kopen. Er is al meerdere malen uitgelegd waarom dat het geval kan zijn.
Je bedoelt iets minder duur.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:15 schreef -0- het volgende:
Als je nog weinig schadevrije jaren hebt kan private lease nog voordeliger uitpakken omdat dat dan over het algemeen geen invloed heeft op de.prijs.
Het is niet zozeer lease wat duur is, autorijden is gewoon duur en een nieuwe helemaal.quote:Op zaterdag 12 december 2020 14:22 schreef egelhond het volgende:
Ik heb simpel bij anwb gekeken. En mijn auto was nieuw net onder de 19.000 euro ( heb de factuur)
En idd een auto van een jaar VS nieuw is niet helemaal eerlijk te vergelijken maar ik zeg ook koop een auto waarvan de kop af is om de maandelijkse kosten hard te drukke
VS dure lease. Die auto van 1 jaar rijd net zo goed als er netjes mee omgegaan is. Afschrijving eerste jaar gaat zo hard. Maar 400 euro betalen pm voor een auto is echt te belachelijk voor woorden.Heb je nog niet eens getankt. Ieder voor zich natuurlijk maar persoonlijk vind ik het van de zot.
Kun je niet het OV / elektrische fiets naar je werk gaan en met een simpel autootje naar je familie rijden? Dat scheelt je een hoop geld.quote:Op zaterdag 5 december 2020 19:19 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Werk is niet ver inderdaad (zelfde stad), familie/vrienden wel wat verder maar dat zal natuurlijk sporadischbezoek zijn. Ook dat past binnen de 10K na rekenwerk.
Tuurlijk kan dat wel. Prius, auris, ct200h oid. Met 15k per maand. Koop. Zit je er al op.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand in NL in een auto rijdt die minder kost dan 400 euro p/m....
Misschien een old-timer, maar die prive gebruiken lijkt mij niet heel handig....
quote:Op maandag 14 december 2020 14:37 schreef HMS het volgende:
Het blijft op en neer gaan, deze discussie.
heb je veel noten op je zang, wil je iets speciaals als auto, dan komt PL vaak slecht uit. Ben je op zoek naar een auto om mee te rijden en heb je niet teveel noodzaak voor extra's (navi zit op je phone, trekhaak is niet nodig, kleur is niet erg belangrijk etc etc), maar moet de auto wel nieuw zijn, dan kan PL ineens wel dicht in de buurt komen. En dan is het een kleine meerprijs voor het afkopen van zorgen (krijg ik meer onderhoud omdat ik die maandagmorgen-auto heb, krijg ik meer kosten omdat....., kan ik hen tegen die tijd wel goed verkopen) en dan is PL wel gunstig
Ja natuurlijk betaal wat meer vor PL, dat bedrijf daar werken ook mensen, die marge moet worden gemaakt. Maar bak jij ook je eigen brood omdat meel en water en het verbruik van de oven goedkoper is dan een brood?
Auto in bezit om mee te vergelijken hoeft echt niet nieuw te zijn om dicht in de buurt te komen. Ik keek bij mijn berekening (zie eerder post van mij met de berekening) naar een 3 jaar oud 2e handsje van vergelijkbare auto.quote:
Als je hem koopt dan heb je daarnaast ook nog al die lasten he? Dan kom je ook al snel aan dat bedrag lijkt me?quote:Op donderdag 10 december 2020 22:29 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Wow, 5,5 duizend euro excusief benzine voor twee jaar in een tweedehands Up rijden. In dat geval kun je veel beter de occasion kopen, op A-segmenters schrijf je ook niet zoveel af.
Nee huren is inderdaad ook geld weggooien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:48 schreef Boze_Meeuw het volgende:
[..]
Dus dan zou je ook geen huis moeten huren?
Bovendien heeft niet Iedereen een spaarrekening met een saldo waarmee je een auto direct kan aftikken, terwijl men wel direct een auto nodig heeft.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Als je hem koopt dan heb je daarnaast ook nog al die lasten he? Dan kom je ook al snel aan dat bedrag lijkt me?
Private lease is geen slechte keuze vaak.
Misschien sparen een idee in plaats van alles te huren? Ik zie dat mensen steeds meer huren en ik ben verbaasd over het succes van bijvoorbeeld swapfiets. Minimaal 16e per maand voor een fiets, ik had dat geld echt niet als student. Je koopt een gebruikte voor 50-100 euro in een niet studentenstad, stapt ermee in de trein naar huis en je hebt een goede goedkope fiets die je jaren kan gebruiken. En banden plakken kun je zelf best wel leren.quote:Op donderdag 17 december 2020 03:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Bovendien heeft niet Iedereen een spaarrekening met een saldo waarmee je een auto direct kan aftikken, terwijl men wel direct een auto nodig heeft.
Je auto had een prijskaartje van 18000, de restwaarde nu is niet 0 maar 6800. De afschrijving is daarmee 11200. Dan heb je nog 15000 voor wegenbelasting, onderhoud, verzekering. Over 60 maanden is dat 250 euro per maand. Daarmee was zelf kopen toch goedkoper geweest.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:36 schreef DaRealDeal het volgende:
Ik ben ook bewust gaan private leasen 5 jaar geleden. Had het geld voor de auto liggen, maar vond het zonde om het te gebruiken om een nieuwe auto te kopen. Waarom geen tweedehands, tja wilde toch een bepaalde mate van zekerheid hebben + min schadevrije jaren voor kleine domme schades. Mijn leasecontract loopt begin januari af en ik heb besloten de auto over te nemen.
In eerste instantie had ik de auto voor 3 jaar en 30k km per jaar, dit in het vierde jaar verlengd met 15% korting op de maandprijs. En ook het 5de jaar nog aangehouden voor om en de nabij de 288 euro per maand. Het eerste maandtermijn voor de auto was 357 euro per maand, dit heb ik ongeveer 3 jaar betaald.
Het betreft hier een opel Corsa 1.0t uit 2016, nieuwwaarde 18.234 euro. Ik ga hem overnemen voor 6800 euro. Kilometerstand +/- 145000
Over de 5 jaren alle maandtermijnen/kosten bij elkaar opgeteld kwam ik uit op ongeveer 19800 euro aan betaalde kosten (exacte berekening niet bij de hand) 19800 + 6800 = 26600
Na 5 jaar leasen en het overnemen van de auto heb ik dus 26600 euro betaald. Had ik de auto nieuw gekocht had dat mij 18.000 euro gekost. Dus een verschil van 8600 euro.
De wegenbelasting is 43 euro per maand en de allrisk verzekering is 64 euro per maand.
107 x 60 maanden = 6420
8600 - 6420 = 2180
Dan blijft er 2180 euro over wat ik meer heb betaald dan kopen over 5 jaar. Maar daarbij heb ik nog geen onderhoud/banden/remmen gerekend en ze hebben de radiator afgelopen jaar ook vervangen. Dus ik durf wel te stellen dat ik in dit geval goedkoper uit ben geweest dan direct kopen.
Voordeel was ook bij deze maatschappij zat geen bkr registratie, heb in 5 jaar tijd 2x een huis gekocht.
Maar vaak valt of staat het met een goede aanbieding of niet en zal het elkaar niet gek veel ontlopen qua kosten denk ik.
Helemaal eens, ik schat dat ze die swapfietsen voor 4 tientjes in China inkopen.quote:Op donderdag 17 december 2020 08:34 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Misschien sparen een idee in plaats van alles te huren? Ik zie dat mensen steeds meer huren en ik ben verbaasd over het succes van bijvoorbeeld swapfiets. Minimaal 16e per maand voor een fiets, ik had dat geld echt niet als student. Je koopt een gebruikte voor 50-100 euro in een niet studentenstad, stapt ermee in de trein naar huis en je hebt een goede goedkope fiets die je jaren kan gebruiken. En banden plakken kun je zelf best wel leren.
Maar goed, om terug te komen. Als je al geen geld hebt, waarom ga je dan een nieuwe auto huren in plaats van een oude kopen? Je kunt ook zelf een goede gebruikte auto zoeken in plaats van altijd alles maar nieuw te willen.
Mijn eerste auto was een Megane diesel met ruim 2 ton op de klok gekocht voor ¤2000 met goede onderhoudshistorie. Ik heb er 2 jaar mee gereden tot ik een leaseauto reed. Onderhoud kostte alsnog vrijwel niks, Ik heb er twee nieuwe banden op laten zetten voor 150 euro. Olie verversen heb ik zelf gedaan. Afschrijving was ook weinig, na 60.000 km verkocht voor 1800 euro. Goedkoper kun je niet rijden (misschien kan het nog goedkoper in een starlet ofzo).
Uiteindelijk is dat veel voordeliger dan alles maar te huren. Maar ja, dan moet je vooraf natuurlijk wel een klein beetje sparen.
Waar word er gesteld dat het gaat om goedkoper af te zijn?quote:Op donderdag 17 december 2020 08:34 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Misschien sparen een idee in plaats van alles te huren? Ik zie dat mensen steeds meer huren en ik ben verbaasd over het succes van bijvoorbeeld swapfiets. Minimaal 16e per maand voor een fiets, ik had dat geld echt niet als student. Je koopt een gebruikte voor 50-100 euro in een niet studentenstad, stapt ermee in de trein naar huis en je hebt een goede goedkope fiets die je jaren kan gebruiken. En banden plakken kun je zelf best wel leren.
Maar goed, om terug te komen. Als je al geen geld hebt, waarom ga je dan een nieuwe auto huren in plaats van een oude kopen? Je kunt ook zelf een goede gebruikte auto zoeken in plaats van altijd alles maar nieuw te willen.
Mijn eerste auto was een Megane diesel met ruim 2 ton op de klok gekocht voor ¤2000 met goede onderhoudshistorie. Ik heb er 2 jaar mee gereden tot ik een leaseauto reed. Onderhoud kostte alsnog vrijwel niks, Ik heb er twee nieuwe banden op laten zetten voor 150 euro. Olie verversen heb ik zelf gedaan. Afschrijving was ook weinig, na 60.000 km verkocht voor 1800 euro. Goedkoper kun je niet rijden (misschien kan het nog goedkoper in een starlet ofzo).
Uiteindelijk is dat veel voordeliger dan alles maar te huren. Maar ja, dan moet je vooraf natuurlijk wel een klein beetje sparen.
Tsja, ik rij heel weinig en heb ook een Starlet.. ideaal ja maargoed voor een boel mensen zal dat wel te min zijn en die gaan dan liever private leasen.quote:Op donderdag 17 december 2020 08:34 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |