Tjah, toch een dus.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:22 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/e(...)ikken-bier~a4f27002/
Rustig maar, kerel. Jouw bron was inderdaad verhelderend.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je reageert wel op hem maar niet op mijn bron? Stijlvol.
quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:22 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/e(...)ikken-bier~a4f27002/
Ik vind het ook helemaal niet goed gaan, om eerlijk te zijn. Had gedacht, gehoopt, dat het nu wel flink naar beneden zou zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:22 schreef Confetti het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat het aantal opnames zolang zo hoog lag tijdens de eerste piek. De daling van 10k naar 5k besmettingen is niet te zien in de opnamecijfers. Dit duidt erop dat de testbereidheid of de betrouwbaarheid van de cijferd is afgenomen.
? Het aantal opnames neemt alleen maar af...quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:22 schreef Confetti het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat het aantal opnames zolang zo hoog lag tijdens de eerste piek. De daling van 10k naar 5k besmettingen is niet te zien in de opnamecijfers. Dit duidt erop dat de testbereidheid of de betrouwbaarheid van de cijferd is afgenomen.
Wel als we nu stoppen met testen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Die 3600 gaan we niet helemaal halen voor 8 december he?
Alleen met een fikse storing.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Jawel, niet meer gaan testen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vandaag een toename.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
? Het aantal opnames neemt alleen maar af...
Je moet niet zo negatief zijn, hoor, over twee weken gaat het vast veel beter!quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:26 schreef DustPuppy het volgende:
Dat 7-daagse gemiddelde gaat ook niet lekker.
Ik wacht nu tot iemand zegt dat ik niet zo negatief moet doen en het over 2 weken moet bekijken.
Thanksquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je moet niet zo negatief zijn, hoor, over twee weken gaat het vast veel beter!
Nee, iemand die geestelijk niet helemaal op hetzelfde niveau zit als de rest van Nederland.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, toch een dus.
Wat een tokkie. Kan er niks anders van maken.
Wat we weken geleden al zagen aankomen, toen we ook al ongeveer deze cijfers hadden. Ik zie die noemenswaardige daling niet zo die elke dag door enkele users hier benoemd word. Ik zie hoogstens stabilisering rondom cijfers die nog veel te hoog liggen. Zolang de overheid geen extra stappen neemt zullen we gewoon rond dit niveau blijven hangen imo.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dat is meestal een goede manier om te pijlen hoe het grote publiek er over denkt alvorens je het echt officieel maakt.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:30 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dit weekend zal (nog net niet letterlijk) wel bekend worden wat er tijdens de persco gezegd gaat worden.
De kans daarop wordt wel elke dag kleinerquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
Volgens mij met IC en opnames wel een daling toch? Misschien doelt men daar op. Qua besmettingen schiet het de hele tijd alle kanten op.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat we weken geleden al zagen aankomen, toen we ook al ongeveer deze cijfers hadden. Ik zie die noemenswaardige daling niet zo die elke dag door enkele users hier benoemd word. Ik zie hoogstens stabilisering rondom cijfers die nog veel te hoog liggen. Zolang de overheid geen extra stappen neemt zullen we gewoon rond dit niveau blijven hangen imo.
Tja. dan krijgen wij als bevolking de schuld dat er met kerst niet versoepeld kan wordenquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:30 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dit weekend zal (nog net niet letterlijk) wel bekend worden wat er tijdens de persco gezegd gaat worden.
Over 4 weken gaan we vaccineren. Daarna is de weg alleen maar omhoogquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je moet niet zo negatief zijn, hoor, over twee weken gaat het vast veel beter!
Hopelijk geen boekwerk aan regels wat wel en niet mag tijdens kerst , maar gewoon duidelijkheid.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:30 schreef Pvt.Webster het volgende:
Redelijk stabiel eigenlijk. Een lichte daling wellicht, maar niet echt genoeg om de druk op de zorg voldoende weg te nemen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Volgens mij met IC en opnames wel een daling toch? Misschien doelt men daar op. Qua besmettingen schiet het de hele tijd alle kanten op.
Maar het is niet zo dat het echt hard naar beneden gaat nee.
Volgende week is de cruciale week.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:26 schreef DustPuppy het volgende:
Ik wacht nu tot iemand zegt dat ik niet zo negatief moet doen en het over 2 weken moet bekijken.
Ja, daar is wel een dalende lijn, maar alsnog veel te traag. Schiet niet op in dit tempo. Maar sommigen zeggen ook dat het aantal besmettingen week op week goed daalt en dat zie ik niet zo. Niet noemenswaardig in ieder geval; paar weken geleden zaten we ook al vrij constant tussen de 4500 en 6000.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Volgens mij met IC en opnames wel een daling toch? Misschien doelt men daar op. Qua besmettingen schiet het de hele tijd alle kanten op.
Maar het is niet zo dat het echt hard naar beneden gaat nee.
Die kun je ook gebruiken iddquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:32 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgende week is de cruciale week.
Ja precies, zo gaat het eigenlijk altijd, ook met de derde dinsdag in september. Gooi een hele lijst maatregelen naar buiten, kijk hoe de bevolking reageert. Schrap 1 of 2 van de maatregelen en de bevolking is ineens blij met de restquote:Op vrijdag 4 december 2020 14:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is meestal een goede manier om te pijlen hoe het grote publiek er over denkt alvorens je het echt officieel maakt.
Vele tegenslagen gaan nog volgen. Mutaties, vaccin werkt toch niet zo goed als gedacht. Covid-21.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Over 4 weken gaan we vaccineren. Daarna is de weg alleen maar omhoog
De zombies, vergeet de zombies niet.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Vele tegenslagen gaan nog volgen. Mutaties, vaccin werkt toch niet zo goed als gedacht. Covid-21.
N'aaaaaw!quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Over 4 weken gaan we vaccineren. Daarna is de weg alleen maar omhoog
Er lijkt een stuk minder achterstand te gaan, en de bereidheid om te testen ligt naar mijn idee nog steeds vrij hoog. Gevolg van weinig achterstand is grotere schommelingen. Normaal gesproken kon een GGD een beperkte hoeveelheid mensen per dag verwerken, met als gevolg dat alles daarboven 'verborgen' was in de cijfers.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, daar is wel een dalende lijn, maar alsnog veel te traag. Schiet niet op in dit tempo. Maar sommigen zeggen ook dat het aantal besmettingen week op week goed daalt en dat zie ik niet zo. Niet noemenswaardig in ieder geval; paar weken geleden zaten we ook al vrij constant tussen de 4500 en 6000.
Winter is coming.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:35 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De zombies, vergeet de zombies niet.
Dat ze proxies gebruiken omdat het aantal positieve tests geen accuraat beeld geven kan ik wel begrijpen. Evolutie van het virus zal weinig effect hebben op de berekende waarde: een minder virulente strain zal bij hetzelfde aantal besmettingen tot minder opnames leiden, maar het duurt maanden voordat een strain wijd verspreid is, dat zal de afzonderlijke R-waarden weinig beinvloeden.quote:Op vrijdag 4 december 2020 12:48 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
R0 is het basis reproductie getal. Oftewel hoe snel verspreidt een virus zich. Dat zegt niks over hoeveel mensen erdoor in het ziekenhuis dan wel de IC belanden, aangezien dat ook afhankelijk is van verschillende andere factoren (bijv. leeftijd, gezondheid, etc).
Als je op die manier R0 berekent mis je bijvoorbeeld ook potentiële afname of versterking van het effect van het virus.
Als dit waar is, is het heel vreemd.
Pff... en Sinterklaas liep net ook nog mijn huis voorbij.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief getest: 5935
Totaal: 543924 (+5874 ivm -61 corr.)
Opgenomen*: 189
Huidig*: 1152 (+15)
Opgenomen op IC*: 28
Huidig*: 473 (+15)
* LCPS cijfers - http://lcps.nu
Overleden: 58
Totaal: 9623
Ja, dat is het ook. Dat soort situaties vind ik alleen maar lastig idd. Een bekende van me heeft een jaar of 10 geleden een hersenbeschadiging opgelopen, waardoor zijn impulsen vrij extreem geworden zijn. Het kan maar zo zijn dat ie me op maandag appt en hij zich zielsgelukkig voelt omdat ie de hele dag Fifa kon doen, en op donderdag dat hij geen zin meer heeft in het leven.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:35 schreef Noek het volgende:
[..]
N'aaaaaw!![]()
Dat verhaal van die man in de supermarkt is enkel alleen maar triest. Nu zijn er vast mensen dol op om zo'n iemand een Tokkie te noemen want sociaal ongewenst gedrag maar reken maar dat dit een pittig jaar is voor mensen die het mentaal net wat lastiger hebben dan menigeen. Al die informatie maar zien te filteren en het is maar net waar je op dat moment voor openstaat. Wat een kut jaar voor zulke mensen.
En als dat niet werkt kijken we gewoon naar vier weken, komt goed.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:26 schreef DustPuppy het volgende:
De zombies zijn er al:quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:35 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Snap ik, maar zoals je zelf al zegt; die weekcijfers laten de afgelopen weken hoogstens een stabilisering zien. Geen grote noemenswaardige dalingen ook.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er lijkt een stuk minder achterstand te gaan, en de bereidheid om te testen ligt naar mijn idee nog steeds vrij hoog. Gevolg van weinig achterstand is grotere schommelingen. Normaal gesproken kon een GGD een beperkte hoeveelheid mensen per dag verwerken, met als gevolg dat alles daarboven 'verborgen' was in de cijfers.
Sowieso is het 7-daags gemiddelde volgens mij nog steeds redelijk hetzelfde, die dagcijfers die je nu elke dag voorbij ziet komen zijn bij een groter aanbod dan vraag altijd erg schommelend.
Misschien hopen ze het vol te houden tot de kerstvakantie, omdat ze denken dat dat juist gaat helpen (geen onderwijs)? Ik weet het ook niet meer hoor. Geen idee wat ze nu van plan zijn. Gewoon zo uitzingen tot augustus 2021?quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snap ik, maar zoals je zelf al zegt; die weekcijfers laten de afgelopen weken hoogstens een stabilisering zien. Geen grote noemenswaardige dalingen ook.
Fijn dat het niet stijgt natuurlijk, maar in dit tempo gaat het nog maanden duren voordat we weer kunnen versoepelen; uitgaande van de uitspraken die gedaan zijn door Rutte/Hugo. Ik denk dat er meer nodig is qua maatregelen; helemaal met de feestdagen in het vizier.
Ik denk (hoop) dat we over een maand helemaal niet meer bezig zijn met de cijfers maar alleen maar aan 't vaccineren geslagen zijn, ongeacht hoe die cijfers zich nu ontwikkelen. Ik had ook graag gezien dat het lager was, maar misschien is dit wel het meest haalbare met het huidige weer. Het is koud, mensen zitten veel binnen met de verwarmingen aan, bedrijven zijn niet bereid nog een keer de impact van sluiten te accepteren zonder dat ze gedwongen worden.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snap ik, maar zoals je zelf al zegt; die weekcijfers laten de afgelopen weken hoogstens een stabilisering zien. Geen grote noemenswaardige dalingen ook.
Fijn dat het niet stijgt natuurlijk, maar in dit tempo gaat het nog maanden duren voordat we weer kunnen versoepelen; uitgaande van de uitspraken die gedaan zijn door Rutte/Hugo. Ik denk dat er meer nodig is qua maatregelen; helemaal met de feestdagen in het vizier.
Zo kun je het ook bezien. Je hebt wel gelijk dat die man verder zal radicaliseren in zijn eigenlijk onbeholpen wereldbeeld. Maar dat wordt wel aangejaagd door de overheid omdat die zijn vastgelopen in een bos met alleen maar maatregelen en repressie.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, iemand die geestelijk niet helemaal op hetzelfde niveau zit als de rest van Nederland.
Ik vind het vooral erg sneu. Dat soort mensen hebben we ook in dit land, en die mensen overkomt net als de rest van het land iets vrij ernstigs wat niet eerder is voorgekomen. En zeer waarschijnlijk komt hij nu ook weer verder in problemen, keert zich nog meer af van de maatschappij, etc.
Nja, in het begin van de week werd al gezegd dat het testbeleid nog weer veranderd zou worden en de indicatoren zijn, voorzover ik dat op de losse GGD-dashboard die sinds maandag geupdate zijn kan zien, wel zo dat het aantal tests nog weer doorgegroeid is ten opzichte van een vorige week. Zoals bijvoorbeeld die update van de GGD Friesland, die toch weer een toename van 10% in het aantal testen liet zien. Zolang het aantal tests waarop het aantal positieve tests gebaseerd is, niet duidelijk is, is het bijna niet mogelijk om te zeggen dat het de goeie kant op gaat of niet. Het aantal besmette personen hangt namelijk niet af van het aantal positieve tests dat gemeld wordt, en het aantal positieve tests hangt ook niet alleen maar af van het aantal besmette personen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal niet goed gaan, om eerlijk te zijn. Had gedacht, gehoopt, dat het nu wel flink naar beneden zou zijn.
Zou me ergens niks verbazen dat zij het huidige pakket van maatregelen prima zat vinden om het nog een paar maanden mee uit te zingen. Ze krijgen nu vooral kritiek vanuit de horeca; nou die komen ze tegemoet met extra compensatie (nog steeds niet genoeg, maar hey, kunnen ze weer zeggen dat ze wel degelijk om de horeca geven), en voor de rest hoor je maar weinig kritiek op het beleid. Denk dat ze bang zijn voor meer kritiek als ze de scholen of winkelstraten aan durven te raken. Veel mensen (niet specifiek hier, vooral elders) doen al moeilijk als je één extra vrije week voorstelt voor middelbare scholen en hoger. Ik vind dat zo jammer. Bepaalde sectoren moeten innovatief blijven denken; worden continue geraakt, en anderen doen al moeilijk als hun kind één weekje langer thuis moet zitten. Ik denk niet dat ze die groep willen irriteren, dus dan maar uitzingen op deze manier. Niet mee eens, maar niks aan te doen.quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Misschien hopen ze het vol te houden tot de kerstvakantie, omdat ze denken dat dat juist gaat helpen (geen onderwijs)? Ik weet het ook niet meer hoor. Geen idee wat ze nu van plan zijn. Gewoon zo uitzingen tot augustus 2021?
Daar verheug ik me wel op, hoor. Dat is toch wel echt een piekje waard!quote:Op vrijdag 4 december 2020 14:35 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |