Wij moeten echt gaan oppassen hiermee. Een mondkapjesplicht en verplicht social distancing zie ik ze zo invoeren tijdens de jaarlijkse griepgolf. En natuurlijk zullen heel veel mensen weer hierin meegaan en accepteren.quote:Op donderdag 3 december 2020 12:19 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Lijkt me onvermijdelijk dat ze dat perspectief moeten creëren. Anders zal de vaccinatiebereidheid bij de niet-kwetsbare groep enorm door de grond zakken. Ik snap ook wel dat ze dat nu nog niet doen, en waarschijnlijk ook nog niet op de persconferentie volgende week. Je bent zo een halfjaar verder voordat het aanbod aan vaccins groter is dan de vraag, dus er is nog wel even de tijd om draagvlak te creëren.
Maar hoe eerder je wat kunt zeggen, hoe beter. Anders krijg je toch onrust en speculatie. Ook als je naar andere landen kijkt. Zoals in Spanje waar al besloten is dat mondkapjes heel 2021 verplicht blijven, ongeacht hoeveel mensen er gevaccineerd zijn, en dat die plicht 'misschien' in 2022 kan worden afgeschaft. Als het in Nederland ook maar enigszins die kant op dreigt te gaan is dat voor mij in ieder geval een reden om me in geen geval te laten vaccineren. Want dan zijn zelfs lichte en eenmalige bijwerkingen niet meer de moeite waard.
Ik denk niet dat het hier zover komt, Nederland kan zich daarin juist onderscheiden. Want er is dan ook geen enkele reden om op vakantie te gaan naar een land waar je in de zomer 2021 nog mondkapjes op moet.
In Engeland was er gisteren ook een hallucinant moment in de persconferentie waarin de medische chef en de premier elkaar leken tegen te spreken:
Van-Tam zegt hier dat desinfectant en mondkapjes 'misschien nog vele jaren zullen blijven' om ook de verspreiding van griep tegen te gaan (hij spreekt hier overigens niet van een plicht zoals hier en daar gesuggereerd werd), en dat dat misschien wel beter zou zijn. Boris onderbreekt hem dan en zegt dat hij hoopt dat we toch wel weer naar normaal kunnen. En Van-Tam verklaart zich dan nader dat de overheid deze maatregelen in zijn visie niet meer voor eeuwig hoeft te adviseren, maar dat 'sommige mensen' dat wel blijvend zullen doen, waaraan Johnson toevoegt 'zoals in het verre oosten'.
Je ziet hier wel heel erg de tweestrijd, de verschillende opvattingen, en de onrust die het creëert zodra je suggereert dat er een langdurig 'nieuw normaal' komt met blijvende maatregelen. Waarom moeten wij de persoonlijke hygiënemaatregelen van China overnemen? Waarom zou je je dan nog laten vaccineren? En als je deze twee heren ziet, vraag je je af wie het daar voor het zeggen heeft. Ik neem aan dat ze bij VWS goed kijken naar dit soort momenten als voorbeeld van hoe het niet moet in de communicatie. Het is heel makkelijk om het nu te verkloten en de vaccinatiebereidheid richting de 50% of lager te knallen als je het beeld schept dat het allemaal geen zin heeft.
1 van de argumenten was dat daarmee het winkelend publiek beter verspreid wordt. Uhm wat?!quote:Op donderdag 3 december 2020 13:21 schreef leolinedance het volgende:
Aboutaleb verbiedt Sint-aankopen in de avond, mogelijk verbod tot einde jaar
https://www.telegraaf.nl/(...)erbod-tot-einde-jaar
Lekker de openingstijden weer verder beperken..zeer slim
Dit ook: "Een ruime meerderheid van de gemeenteraad is tegen de maatregel, maar burgemeester Ahmed Aboutaleb wil van geen wijken weten, bleek tijdens een debat in de actualiteitenraad. ,,Het is geen economisch debat.”
pff niet te geloven![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)anuit-luxe-badplaatsquote:AUSTIN - De Amerikaanse burgemeester Steve Adler van Austin heeft zijn burgers afgelopen maand gevraagd om thuis te blijven in een video op sociale media. Wat hij er niet bij vertelde, is dat Adler op dat moment in de Mexicaanse badplaats Cabo San Lucas verbleef.
Die 'drukke winkelstraten' is ook maar weer zo'n momentopname die volledig buiten proporties getrokken wordt. Net als de 'overvolle parken' deze zomer. Er moet een slechterik zijn, er moet een schuldige zijn. Altijd. We moeten lekker verontwaardigd kunnen doen en lekker alles opnemen alsof het een persoonlijke aanval is. Horeca wil iemand hebben om tegenaan te schoppen.quote:Op donderdag 3 december 2020 12:27 schreef trein2000 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)kelstraten~aa06c84b/
Goed argument van D66 (ik wist niet dat het mogelijk was). Als de sluiting van de horeca niet ging om de 1,5 meter maar om vervoersbewegingen dan slaat het nergens meer op met die drukke winkelstraten enzo.
quote:Op donderdag 3 december 2020 13:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
1 van de argumenten was dat daarmee het winkelend publiek beter verspreid wordt. Uhm wat?!
Maar de kans dat je dat doet is anders omdat je ze heel vluchtig tegenkomt. In de winkelstraat kom je niet snel in nauw contact met anderen, daarvoor moet je meer dan 15 minuten in elkaars nabijheid zijn, in de horeca wel.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, precies. In de winkel(straat) kom je veel meer mensen tegen om te besmetten.
Volgens mij is het idee erachter dat de werkende mens overdag toch geen tijd heeft, 's avonds er dus ook niet meer op uit gaat want dicht, en dus online gaat bestellen. Gok ik tenminste.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
1 van de argumenten was dat daarmee het winkelend publiek beter verspreid wordt. Uhm wat?!
De gemeenteraad moet gewoon zijn bek houden. Abou stond vooraan toen de besmettingen werden uitgedeeld, dus hij weet hoe je het krijgt. De rest van die flierefluiters zijn natuurlijk geen ervaringsdeskundigen die vooraan stonden om besmet te worden.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:21 schreef leolinedance het volgende:
Aboutaleb verbiedt Sint-aankopen in de avond, mogelijk verbod tot einde jaar
https://www.telegraaf.nl/(...)erbod-tot-einde-jaar
Lekker de openingstijden weer verder beperken..zeer slim
Dit ook: "Een ruime meerderheid van de gemeenteraad is tegen de maatregel, maar burgemeester Ahmed Aboutaleb wil van geen wijken weten, bleek tijdens een debat in de actualiteitenraad. ,,Het is geen economisch debat.”
pff niet te geloven![]()
Onzin.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de kans dat je dat doet is anders omdat je ze heel vluchtig tegenkomt. In de winkelstraat kom je niet snel in nauw contact met anderen, daarvoor moet je meer dan 15 minuten in elkaars nabijheid zijn, in de horeca wel.
Postnl kan bezorgen van pakketten nu al niet aan.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens mij is het idee erachter dat de werkende mens overdag toch geen tijd heeft, 's avonds er dus ook niet meer op uit gaat want dicht, en dus online gaat bestellen. Gok ik tenminste.
Dat klopt, maar dat is niet Aboutalebs probleem natuurlijk.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Postnl kan bezorgen van pakketten nu al niet aan.
Nouja, aangeven (wat de centrale overheid ook doet) om je spullen maar online te bestellen moet natuurlijk wel gepaard gaan met voldoende aanbod daarin, dat het ook daadwerkelijk mogelijk is om te leveren. Je kan niet tegen je bevolking roepen dat ze maar online moeten winkelen terwijl je weet dat dat niet gaat lukken en dat de bezorgers het niet aan kunnen.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is niet Aboutalebs probleem natuurlijk.
Ja en nee, ik bedoel we hebben een pandemie. Natuurlijk ontstaan er problemen. Afschuiven en zeggen dat ze het maar moeten regelen heeft ook geen nut. Iets eerder bestellen, een beetje geduld en we komen heel ver.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, aangeven (wat de centrale overheid ook doet) om je spullen maar online te bestellen moet natuurlijk wel gepaard gaan met voldoende aanbod daarin, dat het ook daadwerkelijk mogelijk is om te leveren. Je kan niet tegen je bevolking roepen dat ze maar online moeten winkelen terwijl je weet dat dat niet gaat lukken en dat de bezorgers het niet aan kunnen.
Daar ben ik het zeker mee eens, maar dat kun je als burgemeester ook niet in je ééntje bepalen. Daarmee veeg je je eigen straatje schoon en maak je het het probleem van een ander.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja en nee, ik bedoel we hebben een pandemie. Natuurlijk ontstaan er problemen. Afschuiven en zeggen dat ze het maar moeten regelen heeft ook geen nut. Iets eerder bestellen, een beetje geduld en we komen heel ver.
Ja dat bedoel ik met afschuiven.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik het zeker mee eens, maar dat kun je als burgemeester ook niet in je ééntje bepalen. Daarmee veeg je je eigen straatje schoon en maak je het het probleem van een ander.
Ze weten dat PostNL het ieder jaar niet aan kan. Om dan als overheid op te gaan roepen om meer online te bestellen waarmee je de vraag aan PostNL nog verder laat toenemen is naar mijn mening kortzichtig.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:44 schreef miss_sly het volgende:
PostNL kan het ieder jaar niet aan. Dat is niet de schuld van de overheid.
Jij doet natuurlijk hetzelfde richting de horeca in deze post. Het zijn juist ook de buitenstaanders die erkennen dat het wat krom is allemaal.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die 'drukke winkelstraten' is ook maar weer zo'n momentopname die volledig buiten proporties getrokken wordt. Net als de 'overvolle parken' deze zomer. Er moet een slechterik zijn, er moet een schuldige zijn. Altijd. We moeten lekker verontwaardigd kunnen doen en lekker alles opnemen alsof het een persoonlijke aanval is. Horeca wil iemand hebben om tegenaan te schoppen.
Zinloos gezever en totaal niet constructief. Net als dat geschreeuw over dagcijfers.
Vreemde is dat Hugo niet eens een Limburger is maar een Zeeuw.quote:Op donderdag 3 december 2020 12:57 schreef Gretzl het volgende:
Typerend weer dat De Jonge zich voor dit soort dingen laat lenen, terwijl z'n eigen beleid een totale mislukking is.
[ twitter ]
Je verwachtingen aanpassen? Niet 'morgen in huis' maar over een paar dagen. Zoals je op zaterdag ook langer moet wachten bij een gemiddelde attractie in de Efteling.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze weten dat PostNL het ieder jaar niet aan kan. Om dan als overheid op te gaan roepen om meer online te bestellen waarmee je de vraag aan PostNL nog verder laat toenemen is naar mijn mening kortzichtig.
volgens mi zitten er nu genoeg mensen thuis die pakketten willen bezorgen, en is het al maanden bekend.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:44 schreef miss_sly het volgende:
PostNL kan het ieder jaar niet aan. Dat is niet de schuld van de overheid.
Stemmen zijn stemmen, je moet watquote:Op donderdag 3 december 2020 13:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vreemde is dat Hugo niet eens een Limburger is maar een Zeeuw.
PostNL zou daar iets aan moeten doen. Ze weten al jaren dat het ze in deze periode niet lukt. Enige wat zij ieder jaar doen, is roepen dat het niet lukt, maar verbetering zit er niet in. En dan is het nu dit jaar de schuld van de overheid en mogen zij niet, in het kader van de pandemie, oproepen om online te bestellen ipv gezellig met het hele gezin te gaan funshoppen? Vind ik een vreemde redenatie.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze weten dat PostNL het ieder jaar niet aan kan. Om dan als overheid op te gaan roepen om meer online te bestellen waarmee je de vraag aan PostNL nog verder laat toenemen is naar mijn mening kortzichtig.
Dat zou waar zijn indien we alleen dingen bestellen via PostNL en andere bezorgservices die niet nodig zijn, dat het alleen luxe-artikelen zijn. Inmiddels leveren veel online winkels ook non-food items die wel degelijk belangrijk zijn. Tot nu toe geeft elke gemeente zo'n beetje aan dat je veilig kunt winkelen bij ze, behalve Rotterdam.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik met afschuiven.We moeten ook niet alles willen oplossen. Of beter: niet alles heeft een hoge prioriteit.
Precies dit. Er is een lijn en als je daar overheen gaat dan hangt alles vast. Kijk naar België, daar waren de winkel vrijwel dicht, pakketje zitten meer dan 3-4 weken ergens vast in het systeem. Ze hebben zelfs Decathlon-filialen die eigenlijk dicht waren, moeten inzetten als afhaalpunten. Het zelfde als in de ochtendspits het zijn die paar procent extra auto's die alles laten vastlopen.quote:Op donderdag 3 december 2020 13:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |