Nee joh dat is Zwitsal-geurquote:Op zondag 13 december 2020 10:55 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb serieus altijd geloofd dat de babygeur enkel en alleen door Zwitsal komt. Jullie openen een hele nieuwe werkelijkheid voor me
Haha dit dacht ik dus ook. Erg benieuwdquote:Op zondag 13 december 2020 10:55 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb serieus altijd geloofd dat de babygeur enkel en alleen door Zwitsal komt. Jullie openen een hele nieuwe werkelijkheid voor me
Ik had je al gefeliciteerd, maar toch jompel ik nog evenquote:Op zondag 13 december 2020 20:16 schreef Cygne het volgende:
Ik kom hier ook maar even voorzichtig om het hoekje kijken.
Ergens in januari denk ik vlokkentest, mochten we die termijn halen. Maar deze kruimel heeft vooralsnog geen significante achterstand, dat geeft iets hoop.quote:Op zondag 13 december 2020 20:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik had je al gefeliciteerd, maar toch jompel ik nog even![]()
![]()
... Wanneer krijgen jullie meer duidelijkheid?
quote:Op zondag 13 december 2020 20:16 schreef Cygne het volgende:
quote:Op maandag 14 december 2020 12:48 schreef Flav het volgende:
We hebben een knipper!![]()
![]()
Hij zat goed verstopt, zag alleen maar zwart en toen opeens verscheen er iets in de verte.
Prul poepte en plaste ook meteen op me, waardoor m'n eerste woorden 'aaargh schat' warenquote:Op maandag 14 december 2020 14:14 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Cygne ❤ Welkom! En een knipper voor Flav joehoe!
Mijn baby werd op dag 2 in het zh gewassen. Had in het vruchtwater gepoept en er zat meconium in zijn haar. Hij had trouwens ook op mij gepoept (gelijk zijn territorium afgebakend).
Nee helaas niet, ballon heeft ook niks gedaan dus heb er net een pil bij gekregen. Kan ff duren geloof ik en heb heimwee en vind het eng. Is dat normaal of een tikkeltje overdreven? Er lopen hier allemaal nuchtere zusters rond dus wil ook niet te dramatisch doen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 06:57 schreef Aure het volgende:
Ahww heeft het uiteindelijk weer doorgezet?
Ik kick op die babygeur, en wil het graat zelf doen (maar geen puf daarvoor de eerste dagen) en ik denk dat het voor een pasgeboren baby vooral fijn is om met rust gelaten te worden en urenlang lekker op moeder of vader te liggen en slokjes te drinken. Een bad lijkt mij te enerverend. Maar dat is puur mijn gevoel hoor. Anderen vinden een schone baby juist fijn of denken dat hun baby het fijn vindt.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Sway- het volgende:
Mijn bevalplan bestaat uit ‘geen stagiaires en pijnstilling’. Maar las hier laatst dat niet iedereen wil dat de baby gewassen wordt, is daar nog een speciale reden voor?
Ja, die pasgeboren babygeur is heel goed voor binding van moeder & kind. Ik moest zelf na de bevalling naar de OK, en kreeg een paar uur later een gewassen, aangekleed kind terug. Ik ben er nog heel vaak verdrietig om geweest dat mijn baby de allereerste keer in bad gedaan is door een vreemde, ipv door mij of mijn man.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:32 schreef Sway- het volgende:
Mijn bevalplan bestaat uit ‘geen stagiaires en pijnstilling’. Maar las hier laatst dat niet iedereen wil dat de baby gewassen wordt, is daar nog een speciale reden voor?
Ah goeie tip, nu al zin in ookquote:Op woensdag 16 december 2020 14:00 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb lang geleden als hulpstudent best veel baby's op de kraamafdeling gewassen, al dan niet in bijzijn van ouders. Best vaak zonder ouders geloof ik, gewoon 'hee Pietje is al zoveel dagen en nog niet in bad geweest, doe jij dat even?', en dan zei ik 'hoi ouders ik ga Pietje even in bad doen, bye' en dan deed ik dat. Wel leuk hoor maar achteraf vrij debiel. Ik heb het over zo'n 15 jaar geleden.
Ik heb Jacob na ongeveer een week in bad gedaan zodat de kraamzorg nog net kon meekijken en omdat hij inmiddels stonk naar de parfum van een tante.
Ook een tip trouwens om jezelf met iets neutraals te wassen en geen luchtje op te doen! Zoals jij snuffelt aan je kind, snuffelt die ook aan jou om je te herkennen.
Ja man had ziekenhuis gebeld, maar we werden niet teruggebeld. Toen huisarts geprobeerd maar de assistente werd een beetje boos want 'we doen alleen maar noodzakelijke zorg en u snapt toch ook wel dat dit geen noodzakelijke zorg is. Drink maar wat minder, kunt u het ook niet uitspugen'.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:25 schreef Lemijn het volgende:
Wat akelig Cygne! Wel weer thuis dus? Hopelijk doet Zofran wat het moet doen.....
Wow, wat waardeloos dat het zo moeizaam ging zeg... die assistente van je huisarts heeft het duidelijk niet begrepen. Dat is een terugkoppeling waard.... (maar daar hebben jullie wellicht helemaal geen energie voor nu)quote:Op woensdag 16 december 2020 14:30 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja man had ziekenhuis gebeld, maar we werden niet teruggebeld. Toen huisarts geprobeerd maar de assistente werd een beetje boos want 'we doen alleen maar noodzakelijke zorg en u snapt toch ook wel dat dit geen noodzakelijke zorg is. Drink maar wat minder, kunt u het ook niet uitspugen'.
Toen heeft man vanochtend de poli gynaecologie weer gebeld dat ze wat anders moesten voorschrijven of dat we anders morgen op de stoep zouden staan voor weer een opname en dat hij niet wist waar ze in godsnaam infuus moesten prikken omdat dat alle mogelijke prikplekken nog blauw waren.
What. the. fuck.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:30 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja man had ziekenhuis gebeld, maar we werden niet teruggebeld. Toen huisarts geprobeerd maar de assistente werd een beetje boos want 'we doen alleen maar noodzakelijke zorg en u snapt toch ook wel dat dit geen noodzakelijke zorg is. Drink maar wat minder, kunt u het ook niet uitspugen'.
Dit zei ze na overleg met huisarts hè. Ze hebben bij ons meteen weer alle zorg afgeschaald. Dus alleen als het echt niet anders kan mag je huisarts bellen.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:35 schreef Viv het volgende:
[..]
What. the. fuck.
Beterschap! Ik hoop maar dat dit iets positiefs zegt over de kwaliteit van het embryo.
Jézus, daar zou ik nog ff over klagen tegen je huisarts mocht dat nog ter sprake komen.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:30 schreef Cygne het volgende:
[..]
Toen heeft man vanochtend de poli gynaecologie weer gebeld dat ze wat anders moesten voorschrijven of dat we anders morgen op de stoep zouden staan voor weer een opname en dat hij niet wist waar ze in godsnaam infuus moesten prikken omdat dat alle mogelijke prikplekken nog blauw waren.
Er werd mij hier expliciet verzocht er niet meer voor te bellen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:13 schreef Lemijn het volgende:
Overigens raakt er soms meer lost in translation dan goed is, op de route patiënt - assistente - huisarts - assistente - patiënt. Zeker als er minder spreekuur is, zou de huisarts laagdrempelig de telefoon moeten pakken om mensen zelf te bellen. Vind ik.
Als het niet zo treurig was dan is dit bijna humor. Beetje categorie ‘Test maar wat minder, dan is er ook geen pandemie.’quote:Op woensdag 16 december 2020 14:30 schreef Cygne het volgende:
‘Drink maar wat minder, kunt u het ook niet uitspugen'.
Vorige week wilde hij me ook op spreekuur hebben. Op het bandje stond ook dat ze alleen nog corona-gerelateerde zorg, spoedzorg en strikt noodzakelijke zorg doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:31 schreef Nanuke het volgende:
Ik snap dat je de energie niet hebt om de strijd erover aan te gaan op dit moment, maar het is echt belachelijk. Ik heb van de week nog telefonisch spreekuur gehad met de huisarts omdat ik maar blijf hoesten (alweer) en Dirk ook. Ze nam alle tijd om het met mij door te nemen en besloot vervolgens zonder mij of Dirk gezien te hebben, laagdrempelig tot een antibiotica kuur. Op z'n minst had jouw huisarts zo'n aanpak kunnen hebben. Afschalen is geen afschaffen van zorg.
Dr Painter zit in het amc. Sterkte cygne!!quote:Op woensdag 16 december 2020 16:37 schreef Tink89 het volgende:
Cygne, ik hoop maar dat het niet voor niks is en stuur je een hele dikke lotgenotenknuffel! Ken je de stichting Zehg al? Hebben ook een hele fijne facebookgroep en dat helpt mij als ik het effe niet zie zitten. Hebben ook info voor zorgverleners en de laatste stand van zaken mbt medicatie enzo. Ik heb primperan en zofran en die combinatie haalt het scherpe randje eraf. Weet dat een sonde, eventuele duodenum sonde en een (thuis-)infuus ook een optie zijn. Laat je gyn anders eens met dr. Painter bellen (welk ziekenhuis zij werkt, weet de stichting wel online te vertellen). Die is dé expert.
Succes lieverd, het is enorm zwaar...
Ja fijne groep is dat!quote:Op woensdag 16 december 2020 16:37 schreef Tink89 het volgende:
Cygne, ik hoop maar dat het niet voor niks is en stuur je een hele dikke lotgenotenknuffel! Ken je de stichting Zehg al? Hebben ook een hele fijne facebookgroep en dat helpt mij als ik het effe niet zie zitten. Hebben ook info voor zorgverleners en de laatste stand van zaken mbt medicatie enzo. Ik heb primperan en zofran en die combinatie haalt het scherpe randje eraf. Weet dat een sonde, eventuele duodenum sonde en een (thuis-)infuus ook een optie zijn. Laat je gyn anders eens met dr. Painter bellen (welk ziekenhuis zij werkt, weet de stichting wel online te vertellen). Die is dé expert.
Succes lieverd, het is enorm zwaar...
Ja he? En dan ben je misschien alsnog verbaasd als je straks die bewegende huilende baby op je hebt liggen. Die blijft. En dat je dan steeds als de moeder van wordt aangesproken. Het is zo'n maffe transitie. In die zin zou ik maar lekker toegeven aan je lees- en nesteldrangbehoefte, ermee bezig zijn hielp mij erg met het zo echt mogelijk maken.quote:Op woensdag 16 december 2020 17:18 schreef Maria2.0 het volgende:
Wel echt ineens, de geboortekaart van je kind!
Ja echt hè. Mijn eerste foto met wolf kijk ik echt zo.quote:Op woensdag 16 december 2020 17:43 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ja he? En dan ben je misschien alsnog verbaasd als je straks die bewegende huilende baby op je hebt liggen. Die blijft. En dat je dan steeds als de moeder van wordt aangesproken. Het is zo'n maffe transitie. In die zin zou ik maar lekker toegeven aan je lees- en nesteldrangbehoefte, ermee bezig zijn hielp mij erg met het zo echt mogelijk maken.
4 weken zwanger hier en al een geboortepakje gekocht via Vinted en ook een heleboel rompers. Dit keer slimmer dan bij V, korte mouw en overslag (want: zomerbaby).quote:Op woensdag 16 december 2020 17:45 schreef Lemijn het volgende:
Ik zoek online naar leuke kleren voor de eerste tijd maar vind niks leuk. Binnenkort maar eens de dozen van zolder trekken om te zien wat ik heb bewaard. En lieve vriendin die handig is met de naaimachine gaat iets voor me maken, zo tof. Maar verder... er komt ook geen kamertje voorlopig dus het blijft wat abstract. Gelukkig ben ik af en toe nog lekker misselijk
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |