abonnement Unibet Coolblue
pi_196515527
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196515532
Horeca open midden januari. Yeaaaah hulde!!
pi_196515535
@Bosbeetle, het duurde lang :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:44:22 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515538
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:43 schreef miss_sly het volgende:
@:Bosbeetle, het duurde lang :P
Tja topics zijn voor mij nooit gesloten kan gewoon blijven doorposten, dat anderen dat nooit doen :{w
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196515553
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:43 schreef kol7680 het volgende:
Horeca open midden januari. Yeaaaah hulde!!
Het zal voor velen te laat komen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196515564
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:43 schreef kol7680 het volgende:
Horeca open midden januari. Yeaaaah hulde!!
Go hard or go home
  woensdag 2 december 2020 @ 13:47:23 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196515580
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Snel de restaurants dan weer openen als die mondkapjes blijkbaar genoeg zijn om winkels open te houden. Dan kunnen ze dat in restaurants ook prima doen.
Restaurants hadden nooit dicht gehoeven, jammer dat de hele horeca over 1 kam is geschoren, een beetje maatwerk had hier ook wel gemogen, de hotel restaurants zijn "gewoon" open.
pi_196515596
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:43 schreef kol7680 het volgende:
Horeca open midden januari. Yeaaaah hulde!!
Niet officieel. Moet het nog maar zien. Ok die mensen hebben toch al niks meer te verliezen, maar als het kabinet zegt gewoon dicht blijven dan moet je gewoon dicht blijven.
  woensdag 2 december 2020 @ 13:49:41 #9
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196515608
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Restaurants hadden nooit dicht gehoeven, jammer dat de hele horeca over 1 kam is geschoren, een beetje maatwerk had hier ook wel gemogen, de hotel restaurants zijn "gewoon" open.
Dit. Heel veel restaurants hadden zich helemaal voorbereid om veilig open te kunnen. Heb nog steeds geen goede reden van het kabinet gehoord waarom ze niet open mogen. Meten met twee maten. En juist dit soort dingen zorgt voor veel onvrede. Het beleid is totaal niet logisch.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:49:59 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515617
2020 is denk ik het jaar dat ik het minste concerten heb bezocht sinds 1999 ofzo... ik zit dit jaar nog maar naar 2 festivals en een concert of 6...

Maar wel naar de meeste online concerten ooit (ik denk een stuk of 4)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 december 2020 @ 13:51:28 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196515639
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:43 schreef kol7680 het volgende:
Horeca open midden januari. Yeaaaah hulde!!
Opstandige horecabedrijven gaan 17 januari open ondanks verbod'

Ik zorg zelf wel even voor de context.
pi_196515640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:48 schreef AdVictoriamN7 het volgende:

[..]

Niet officieel. Moet het nog maar zien. Ok die mensen hebben toch al niks meer te verliezen, maar als het kabinet zegt gewoon dicht blijven dan moet je gewoon dicht blijven.
Rutte moet gewoon over de brug komen met betere compensaties, want deze zijn uitgekleed ten opzichte van de eerste golf, terwijl deze veel langer duurt.

Met iets betere compensaties blijven ze wel weer dicht, want januari en februari zijn volgens mij niet echt top maanden voor de horeca.
- verwijderd door admin -
  woensdag 2 december 2020 @ 13:51:54 #13
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196515648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Restaurants hadden nooit dicht gehoeven, jammer dat de hele horeca over 1 kam is geschoren, een beetje maatwerk had hier ook wel gemogen, de hotel restaurants zijn "gewoon" open.
Precies. En dan ondertussen niet in willen grijpen bij drukke winkelstraten, want ''er zijn ook genoeg straten en zaken waar het wel goed gaat''. Bij de horeca was dat natuurlijk net zo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196515653
Vanaf 17 januari weer tosti's eten buiten de deur _O_
  woensdag 2 december 2020 @ 13:53:42 #15
14505 OProg
A Life in Music
pi_196515680
Mijn maat die twee zaken heeft is nu op een punt gekomen dat de bodem bijna bereikt is van alles wat hij heeft opgespaard in vijftien jaar. Het is allemaal wel leuk dat mensen roepen dat er riante compensatieregelingen zijn en ze zich niet zo aan moeten stellen, maar in praktijk valt dat ook allemaal wel weer mee.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:53:50 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515682
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Precies. En dan ondertussen niet in willen grijpen bij drukke winkelstraten, want ''er zijn ook genoeg straten en zaken waar het wel goed gaat''. Bij de horeca was dat natuurlijk net zo.
Bij elke "horeca" en winkel een handhaver bij de deur zetten, gelijk werkgelegenheid en zo exact maatwerk leveren voor iedereen. Een mooie utopie. Als je gaat zeggen restaurants mogen wel open dan is gelijk elke kroeg een restaurant omdat ze bitterballen verkopen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 december 2020 @ 13:54:15 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196515690
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:49 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dit. Heel veel restaurants hadden zich helemaal voorbereid om veilig open te kunnen. Heb nog steeds geen goede reden van het kabinet gehoord waarom ze niet open mogen. Meten met twee maten. En juist dit soort dingen zorgt voor veel onvrede. Het beleid is totaal niet logisch.
Het probleem is; als je bitterballen serveert ben je dan een restaurant of een café, ik denk dat ze dat hebben willen vermijden maar daardoor wel veel meer dicht dan noodzakelijk.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:54:39 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515697
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het probleem is; als je bitterballen serveert ben je dan een restaurant of een café, ik denk dat ze dat hebben willen vermijden maar daardoor wel veel meer dicht dan noodzakelijk.
:D GMTA tot op de bitterbal :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196515701
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:51 schreef groenen het volgende:

[..]

Rutte moet gewoon over de brug komen met betere compensaties, want deze zijn uitgekleed ten opzichte van de eerste golf, terwijl deze veel langer duurt.

Met iets betere compensaties blijven ze wel weer dicht, want januari en februari zijn volgens mij niet echt top maanden voor de horeca.
Klopt die maanden zijn sowieso de rustigste tijden in de horeca (heb zelf jaren in de horeca gewerkt). Laat ze dan gewoon in maart opengaan als de lente weer begint en kom nu nog met met een compensatie. Januari gaat echt een zooitje worden als het kabinet niks doet dan kan ik je nu al vertellen.
  woensdag 2 december 2020 @ 13:56:35 #20
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196515729
quote:
19s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:51 schreef Gunner het volgende:

[..]

Opstandige horecabedrijven gaan 17 januari open ondanks verbod'

Ik zorg zelf wel even voor de context.
Kansloos natuurlijk. Waarom dan pas? Is dat veiliger omdat het kabinet er waarschijnlijk uit zichzelf al mee komt?En al helemaal in Nijmegen met Bruls als burgemeester. Echt het domste wat je kan doen :').
Kat-->nauw-->springen.

Maargoed, misschien voelt het kabinet wat druk en komt er in januari wat meer ruimte voor in ieder geval restaurants. Zou eigenlijk geen probleem moeten zijn.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  woensdag 2 december 2020 @ 13:56:45 #21
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196515732
quote:
85s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:53 schreef OProg het volgende:
Mijn maat die twee zaken heeft is nu op een punt gekomen dat de bodem bijna bereikt is van alles wat hij heeft opgespaard in vijftien jaar. Het is allemaal wel leuk dat mensen roepen dat er riante compensatieregelingen zijn en ze zich niet zo aan moeten stellen, maar in praktijk valt dat ook allemaal wel weer mee.
Echt een kuttijd om zo'n ondernemer te zijn. Zo weinig solidariteit die kant op.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:56:45 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515733
quote:
85s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:53 schreef OProg het volgende:
Mijn maat die twee zaken heeft is nu op een punt gekomen dat de bodem bijna bereikt is van alles wat hij heeft opgespaard in vijftien jaar. Het is allemaal wel leuk dat mensen roepen dat er riante compensatieregelingen zijn en ze zich niet zo aan moeten stellen, maar in praktijk valt dat ook allemaal wel weer mee.
Volgensmij is dat het grote probleem van deze crises het veroorzaakt een soort tweedeling op een plek waar er nooit een deling was, er ontstaat nu een enorm verschil tussen de grote bedrijven en de horeca, sportschool, kappers en nog wat andere specifieke beroepen. Er word wel geroepen dat de tweedeling groter wordt maar ik vooral dat de scheiding ergens anders komt te liggen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196515735
quote:
85s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:53 schreef OProg het volgende:
Mijn maat die twee zaken heeft is nu op een punt gekomen dat de bodem bijna bereikt is van alles wat hij heeft opgespaard in vijftien jaar. Het is allemaal wel leuk dat mensen roepen dat er riante compensatieregelingen zijn en ze zich niet zo aan moeten stellen, maar in praktijk valt dat ook allemaal wel weer mee.
Mensen roepen echt maar wat. Dat heb ik hier maanden zien gebeuren. Mensen die vonden dat ondernemers maar creatief moesten zijn anders hadden ze geen ondernemer moeten worden dus niet janken.
Diezelfde mensen die ik weken later zie schrijven dat ze wel hopen dat hun langgeplande trip wel doorgaat.
Ga maar in je achtertuin zitten, daar ben je toerist voor geworden.
Echt gadver, geen cent ingeleverd in al die tijd maar met de bek vooraan om te melden hoe anderen die hun strot aan de kapstok kunnen hangen ermee om moeten gaan. Zum kotzen.
Go hard or go home
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 13:57:21 #24
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_196515741
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:56 schreef Noek het volgende:

[..]

Mensen roepen echt maar wat. Dat heb ik hier maanden zien gebeuren. Mensen die vonden dat ondernemers maar creatief moesten zijn anders hadden ze geen ondernemer moeten worden dus niet janken.
Diezelfde mensen die ik weken later zie schrijven dat ze wel hopen dat hun langgeplande trip wel doorgaat.
Ga maar in je achtertuin zitten, daar ben je toerist voor geworden.
Echt gadver, geen cent ingeleverd in al die tijd maar met de bek vooraan om te melden hoe anderen die hun strot aan de kapstok kunnen hangen ermee om moeten gaan. Zum kotzen.
Rustig
What can change the nature of a man?
pi_196515750
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:57 schreef Coco het volgende:

[..]

Rustig
Nee nee, ik ben VIES MAD!
Go hard or go home
pi_196515768
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
2020 is denk ik het jaar dat ik het minste concerten heb bezocht sinds 1999 ofzo... ik zit dit jaar nog maar naar 2 festivals en een concert of 6...

Maar wel naar de meeste online concerten ooit (ik denk een stuk of 4)
‘Naar’ een online concert _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 2 december 2020 @ 13:59:54 #27
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196515778
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:56 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Kansloos natuurlijk. Waarom dan pas? Is dat veiliger omdat het kabinet er waarschijnlijk uit zichzelf al mee komt?En al helemaal in Nijmegen met Bruls als burgemeester. Echt het domste wat je kan doen :').
Kat-->nauw-->springen.

Maargoed, misschien voelt het kabinet wat druk en komt er in januari wat meer ruimte voor in ieder geval restaurants. Zou eigenlijk geen probleem moeten zijn.
Ik denk dat ze het nog heel even rekken omdat er wellicht nog genoeg bedrijven zijn die nog genoeg buffer hebben om het nog één maandje vol te houden. Ze willen het kabinet ook tegemoet komen door niet in de drukke decembermaand zo'n actie te ondernemen. Ze houden dus zelfs nog rekening met het kabinet. Nadat ze al 7/8 maanden (half) gesloten zijn geweest dit jaar. Word nu wel eens tijd dat de overheid hun tegemoet komt. Met meer dan een kleine compensatie die amper één salaris dekt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:00:13 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515784
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:56 schreef Noek het volgende:

[..]

Mensen roepen echt maar wat. Dat heb ik hier maanden zien gebeuren. Mensen die vonden dat ondernemers maar creatief moesten zijn anders hadden ze geen ondernemer moeten worden dus niet janken.
Diezelfde mensen die ik weken later zie schrijven dat ze wel hopen dat hun langgeplande trip wel doorgaat.
Ga maar in je achtertuin zitten, daar ben je toerist voor geworden.
Echt gadver, geen cent ingeleverd in al die tijd maar met de bek vooraan om te melden hoe anderen die hun strot aan de kapstok kunnen hangen ermee om moeten gaan. Zum kotzen.
ik heb nog nooit zoveel buiten de deur (laten bezorgen) dan dit jaar, alleen zijn er ook veel mensen die dit als een mooi moment aangrijpen om te gaan sparen. Ik moet ook zeggen dat sparen nu eenvoudig is geworden, maar al dat spaargeld moet ergens vandaan komen. Ondernemers moeten niet alleen creatief worden maar mensen moeten ook hun geld blijven geven, maar dat laatste is lastiger voor elkaar te krijgen als er geen product/service tegenoverstaat.

Maar in principe is het niet perse de regering die nu zorgt dat die bedrijven het krap hebben maar de mensen die anders wel hun geld daar achter laten en nu niet.

Mensen die in deze tijd hun sportschool abbonement hebben opgezegd zijn net zo goed een oorzaak van de economsiche malaise.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196515788
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
2020 is denk ik het jaar dat ik het minste concerten heb bezocht sinds 1999 ofzo... ik zit dit jaar nog maar naar 2 festivals en een concert of 6...

Maar wel naar de meeste online concerten ooit (ik denk een stuk of 4)
Online concerten hebben ook wel wat. Volume voluit. Artiesten die vaak ook nog even de tijd nemen voor vragen.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:01:16 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515801
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:00 schreef Benny het volgende:

[..]

Online concerten hebben ook wel wat. Volume voluit. Artiesten die vaak ook nog even de tijd nemen voor vragen.
En er staat nooit iemand voor je of in de weg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196515814
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En er staat nooit iemand voor je of in de weg.
Geen mensen die meer oog hebben voor hun mobieltje _O_
  woensdag 2 december 2020 @ 14:02:38 #32
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196515819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:56 schreef Noek het volgende:

[..]

Mensen roepen echt maar wat. Dat heb ik hier maanden zien gebeuren. Mensen die vonden dat ondernemers maar creatief moesten zijn anders hadden ze geen ondernemer moeten worden dus niet janken.
Diezelfde mensen die ik weken later zie schrijven dat ze wel hopen dat hun langgeplande trip wel doorgaat.
Ga maar in je achtertuin zitten, daar ben je toerist voor geworden.
Echt gadver, geen cent ingeleverd in al die tijd maar met de bek vooraan om te melden hoe anderen die hun strot aan de kapstok kunnen hangen ermee om moeten gaan. Zum kotzen.
Nouja als jouw horecatentje na 2 maanden al omvalt is dat natuurlijk ook gewoon zo. Zelfs de betere horecaondernemers denken daar zo over (maarja, is voor hun minder concurrentie).

De sluiting begint nu echter wel funest te worden, zelfs voor horecazaken die de boel financieel gewoon prima op orde hadden en wat meer vlees op de botten hadden. Daar zal je mensen ook niet zo snel over horen; is meer begrip voor.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  woensdag 2 december 2020 @ 14:03:04 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196515827
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar in principe is het niet perse de regering die nu zorgt dat die bedrijven het krap hebben maar de mensen die anders wel hun geld daar achter laten en nu niet.
:) en hoe komt dat?
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:04:44 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515861
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) en hoe komt dat?
Omdat men denk ja daaahaaag ik ga geen geld betalen als ik er niets voor krijg... -O- dan koop ik wel een nieuwe playstation. Inplaats van mijn maaltijd te bestellen bij dat restaurant waar ik anders ook heen zou gaan inclusief de veel te dure wijn...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196515868
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik heb nog nooit zoveel buiten de deur (laten bezorgen) dan dit jaar, alleen zijn er ook veel mensen die dit als een mooi moment aangrijpen om te gaan sparen. Ik moet ook zeggen dat sparen nu eenvoudig is geworden, maar al dat spaargeld moet ergens vandaan komen. Ondernemers moeten niet alleen creatief worden maar mensen moeten ook hun geld blijven geven, maar dat laatste is lastiger voor elkaar te krijgen als er geen product/service tegenoverstaat.

Maar in principe is het niet perse de regering die nu zorgt dat die bedrijven het krap hebben maar de mensen die anders wel hun geld daar achter laten en nu niet.
.
Nou weet je, het is een domino. Ik ga graag naar de horeca maar we hebben een jaarsalaris gemist dit jaar dus nu even niet.
Een goede vriend haalt nog geen 20% binnen en had/heeft 2 hele goede horecabedrijven.
Dat jij veel laat bezorgen is een druppel op een enorm gloeiende plaat.

Daar ik nu weet hoe het is om een goede zaak te hebben maar ook zo de angst te hebben om alles kwijt te raken, is het niet alleen financieel voor die mensen een onwijs slecht jaar. Mentaal telt ook mee maar ze moesten maar creatief zijn. Flikker toch op met je zorgbonus en je thuiswerkvergoeding, dacht ik dan op mijn allervriendelijkst. :')
Go hard or go home
  woensdag 2 december 2020 @ 14:06:36 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196515897
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:02 schreef Pvt.Webster het volgende:

Nouja als jouw horecatentje na 2 maanden al omvalt is dat natuurlijk ook gewoon zo. Zelfs de betere horecaondernemers denken daar zo over (maarja, is voor hun minder concurrentie).

De sluiting begint nu echter wel funest te worden, zelfs voor horecazaken die de boel financieel gewoon prima op orde hadden en wat meer vlees op de botten hadden. Daar zal je mensen ook niet zo snel over horen; is meer begrip voor.
Het duurt en het duurt maar en dat is voor sommigen nu echt lastig.
Van mijn vaste kroeg hebben ze al op facebook gegooid dat de werknemers ervan werk zoeken, want dit werkt gewoon niet langer zo.

Het was (door fouten in het verleden) ook hun eerste jaar dat ze echt de winst zelf mochten houden en voor hun toekomst konden werken. En dan krijg je dit. Hoezo tegenslag op tegenslag.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:06:53 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515903
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:04 schreef Noek het volgende:

[..]

.
Nou weet je, het is een domino. Ik ga graag naar de horeca maar we hebben een jaarsalaris gemist dit jaar dus nu even niet.
Een goede vriend haalt nog geen 20% binnen en had/heeft 2 hele goede horecabedrijven.
Dat jij veel laat bezorgen is een druppel op een enorm gloeiende plaat.

Daar ik nu weet hoe het is om een goede zaak te hebben maar ook zo de angst te hebben om alles kwijt te raken, is het niet alleen financieel voor die mensen een onwijs slecht jaar. Mentaal telt ook mee maar ze moesten maar creatief zijn. Flikker toch op met je zorgbonus en je thuiswerkvergoeding, dacht ik dan op mijn allervriendelijkst. :')
Precies het is heel raar dat we allemaal een beetje geld doorgeven aan elkaar en als je er een schakeltje tussenuit haalt alles ompleurt dat is het kutte aan hoe de economie werkt. De economie is een soort fiets die omvalt als hij te langzaam gaat...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196515912
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 13:56 schreef Noek het volgende:

[..]

Mensen roepen echt maar wat. Dat heb ik hier maanden zien gebeuren. Mensen die vonden dat ondernemers maar creatief moesten zijn anders hadden ze geen ondernemer moeten worden dus niet janken.
Diezelfde mensen die ik weken later zie schrijven dat ze wel hopen dat hun langgeplande trip wel doorgaat.
Ga maar in je achtertuin zitten, daar ben je toerist voor geworden.
Echt gadver, geen cent ingeleverd in al die tijd maar met de bek vooraan om te melden hoe anderen die hun strot aan de kapstok kunnen hangen ermee om moeten gaan. Zum kotzen.
Hooibaal komt hier toch niet zo vaak meer? :D
- verwijderd door admin -
  woensdag 2 december 2020 @ 14:07:31 #39
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196515914
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:02 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Nouja als jouw horecatentje na 2 maanden al omvalt is dat natuurlijk ook gewoon zo. Zelfs de betere horecaondernemers denken daar zo over (maarja, is voor hun minder concurrentie).

De sluiting begint nu echter wel funest te worden, zelfs voor horecazaken die de boel financieel gewoon prima op orde hadden en wat meer vlees op de botten hadden. Daar zal je mensen ook niet zo snel over horen; is meer begrip voor.
Het is vooral treurig dat de horeca telkens maar weer met innovatieve ideeën moet komen, terwijl de overheid er keer op keer niks mee doet. Dat ze niet eens met enig maatwerk komen. Ondertussen wel zo'n mondkap plicht er door heen douwen; ook al weten dat ze dat puur doen om van de mondkap discussie af te zijn (en dat dat toch niet werkt). Zelf willen ze niet echt meedenken dus. Zo komt het erg over in ieder geval.

Bedrijven die al vóór Corona in de problemen waren hoef je misschien niet zo snel te redden (koste wat kost), maar als je ziet hoeveel bedrijven er nu inderdaad in de problemen komen....bedrijven die hun zaakjes gewoon goed op orde hadden en echt wel een buffer hadden. Op een gegeven moment mag je van alle partijen gaan verwachten dat ze dingen willen gaan oplossen. Dit voelt vooral heel eentonig, terwijl de overheid elders wel laat zien dat ze in staat zijn om rekening te houden met de gevolgen. Wel winkels open houden, omdat ze fysieke winkels willen beschermen, maar de fysieke horeca kan ze gestolen worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196515929
quote:
88s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik heb nog nooit zoveel buiten de deur (laten bezorgen) dan dit jaar, alleen zijn er ook veel mensen die dit als een mooi moment aangrijpen om te gaan sparen. Ik moet ook zeggen dat sparen nu eenvoudig is geworden, maar al dat spaargeld moet ergens vandaan komen. Ondernemers moeten niet alleen creatief worden maar mensen moeten ook hun geld blijven geven, maar dat laatste is lastiger voor elkaar te krijgen als er geen product/service tegenoverstaat.

Maar in principe is het niet perse de regering die nu zorgt dat die bedrijven het krap hebben maar de mensen die anders wel hun geld daar achter laten en nu niet.

Mensen die in deze tijd hun sportschool abbonement hebben opgezegd zijn net zo goed een oorzaak van de economsiche malaise.
Probleem is wel dat als iedereen als een malle spaart geld op een gegeven moment ook geen fluit meer waard is. Je ziet dat al op de woningmarkt, uitgangspunt is dat je komt met een goed gevulde spaarpot en liefst ton overwaarde op je eigen woning zodat je veel meer kunt bieden dan eigenlijk reeel is voor zo'n pand.

Benieuwd of we na Corona een soort van hyperinflatie gaan zien, sowieso op bepaalde diensten wel is de verwachting.
blablablabla
pi_196515936
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:07 schreef groenen het volgende:

[..]

Hooibaal komt hier toch niet zo vaak meer? :D
Ik moest ook even denken aan Hooibaal, maar geloof niet dat hij op vakantie zou gaan (ook niet ooit na de pandemie). Want thuis in de bunker is alles veiliger.
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:10:01 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515949
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is vooral treurig dat de horeca telkens maar weer met innovatieve ideeën moet komen, terwijl de overheid er keer op keer niks mee doet. Dat ze niet eens met enig maatwerk komen. Ondertussen wel zo'n mondkap plicht er door heen douwen; ook al weten dat ze dat puur doen om van de mondkap discussie af te zijn (en dat dat toch niet werkt). Zelf willen ze niet echt meedenken dus. Zo komt het erg over in ieder geval.

Bedrijven die al vóór Corona in de problemen waren hoef je misschien niet zo snel te redden (koste wat kost), maar als je ziet hoeveel bedrijven er nu inderdaad in de problemen komen....bedrijven die hun zaakjes gewoon goed op orde hadden en echt wel een buffer hadden. Op een gegeven moment mag je van alle partijen gaan verwachten dat ze dingen willen gaan oplossen. Dit voelt vooral heel eentonig, terwijl de overheid elders wel laat zien dat ze in staat zijn om rekening te houden met de gevolgen. Wel winkels open houden, omdat ze fysieke winkels willen beschermen, maar de fysieke horeca kan ze gestolen worden.
Hoelang heeft de horeca nu dicht gezeten, als ze de horeca gestolen kon worden dan hadden ze ze ook niet open gedaan na de eerste golf. Er is alleen gebleken dat zelfs met de maatregelen het lastig is om de horeca in de hand te houden... en als laatste maatregel zijn ze weer dicht moeten gaan. Je doet nu net alsof in maart is gezegd we doen de horeca dicht en nooit weer open.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196515957
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:07 schreef groenen het volgende:

[..]

Hooibaal komt hier toch niet zo vaak meer? :D
Menigeen deed dat hier.
Het was echt een fantastische tendens.
Tot ook zij werden geraakt want hun vakantie ging gevaar lopen. :')

En nu nog hoor, Ook nu worden de horeca-mensen heel makkelijk weggezet als aso's als ze wat willen afdwingen en ze moeten beboet worden. Eng volk!
Go hard or go home
pi_196515961
Steden die open gaan horeca over 1,5 maand


Breda, Maastricht, Eindhoven, Amstelland (Diemen, Ouder-Amstel, Amstelveen, Aalsmeer en Uithoorn), Sint-Michielsgestel, Venray, Roosendaal, Eersel, Asten, Zundert, Heeze-Leende, Valkenswaard, Cranendonck, Krimpenerwaard, Aalten/Dinxperlo, Winterswijk, Leiden, Kaag en Braassem, Nieuwkoop, Leeuwarden, Arnhem/Renkum, Helmond, Steenbergen NB, Nijmegen, Groningen, Heerlen, Hattem/Heerde, Oss, Meierijstad, Wageningen, Alkmaar, De Leye, Vught, Haaren, Nederweert, Bergeijk, Veldhoven, De Bollenstreek, Haarlemmermeer, Rhenen, Roermond, Valkenburg, Someren, Schagen, HorecaZorg (o.a. Meyer Beheer, Oubaha Beheer), Rheden, Weert, Laarbeek, Epe, Enkhuizen, Horst aan de Maas, Roerdalen en de volledige regio Brabant
  woensdag 2 december 2020 @ 14:11:58 #45
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196515983
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:10 schreef kol7680 het volgende:
Steden die open gaan horeca waar extra controles zijn over 1,5 maand

Breda, Maastricht, Eindhoven, Amstelland (Diemen, Ouder-Amstel, Amstelveen, Aalsmeer en Uithoorn), Sint-Michielsgestel, Venray, Roosendaal, Eersel, Asten, Zundert, Heeze-Leende, Valkenswaard, Cranendonck, Krimpenerwaard, Aalten/Dinxperlo, Winterswijk, Leiden, Kaag en Braassem, Nieuwkoop, Leeuwarden, Arnhem/Renkum, Helmond, Steenbergen NB, Nijmegen, Groningen, Heerlen, Hattem/Heerde, Oss, Meierijstad, Wageningen, Alkmaar, De Leye, Vught, Haaren, Nederweert, Bergeijk, Veldhoven, De Bollenstreek, Haarlemmermeer, Rhenen, Roermond, Valkenburg, Someren, Schagen, HorecaZorg (o.a. Meyer Beheer, Oubaha Beheer), Rheden, Weert, Laarbeek, Epe, Enkhuizen, Horst aan de Maas, Roerdalen en de volledige regio Brabant
:)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196515984
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:10 schreef kol7680 het volgende:
Steden die open gaan horeca over 1,5 maand


Breda, Maastricht, Eindhoven, Amstelland (Diemen, Ouder-Amstel, Amstelveen, Aalsmeer en Uithoorn), Sint-Michielsgestel, Venray, Roosendaal, Eersel, Asten, Zundert, Heeze-Leende, Valkenswaard, Cranendonck, Krimpenerwaard, Aalten/Dinxperlo, Winterswijk, Leiden, Kaag en Braassem, Nieuwkoop, Leeuwarden, Arnhem/Renkum, Helmond, Steenbergen NB, Nijmegen, Groningen, Heerlen, Hattem/Heerde, Oss, Meierijstad, Wageningen, Alkmaar, De Leye, Vught, Haaren, Nederweert, Bergeijk, Veldhoven, De Bollenstreek, Haarlemmermeer, Rhenen, Roermond, Valkenburg, Someren, Schagen, HorecaZorg (o.a. Meyer Beheer, Oubaha Beheer), Rheden, Weert, Laarbeek, Epe, Enkhuizen, Horst aan de Maas, Roerdalen en de volledige regio Brabant
Hulde! Hier in noord brabant genoeg keuze. Goed bezig horeca. Bijt maar van je af :)
  woensdag 2 december 2020 @ 14:12:24 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196515992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:09 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik moest ook even denken aan Hooibaal, maar geloof niet dat hij op vakantie zou gaan (ook niet ooit na de pandemie). Want thuis in de bunker is alles veiliger.
Hooibaal wist te veel, hij schijnt afgevoerd te zijn in een geblindeerd busje naar een onbekende locatie.
pi_196515994
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:10 schreef kol7680 het volgende:
Amstelland
Rotterdam en Amsterdam niet?
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:12:28 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196515995
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:10 schreef Noek het volgende:

[..]

Menigeen deed dat hier.
Het was echt een fantastische tendens.
Tot ook zij werden geraakt want hun vakantie ging gevaar lopen. :')

En nu nog hoor, Ook nu worden de horeca-mensen heel makkelijk weggezet als aso's als ze wat willen afdwingen en ze moeten beboet worden. Eng volk!
hehe de enige die ik telkens het woord aso zie gebruiken zijn de mensen die zeggen dat anderen zeggen dat ze aso zijn. Maar ik zien nooit iemand zeggen die horeca die zijn asociaal zeg met hun restaurants.. Volgensmij vinden mensen het ook niet leuk dat horeca dicht zit maar hebben de meeste van wellicht dat het sneller weer open kan als er nu maatregelen zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 14:12:34 #50
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_196515999
Telegraaf :')
What can change the nature of a man?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')