Tja topics zijn voor mij nooit gesloten kan gewoon blijven doorposten, dat anderen dat nooit doenquote:
Het zal voor velen te laat komen..quote:Op woensdag 2 december 2020 13:43 schreef kol7680 het volgende:
Horeca open midden januari. Yeaaaah hulde!!
quote:Op woensdag 2 december 2020 13:43 schreef kol7680 het volgende:
Restaurants hadden nooit dicht gehoeven, jammer dat de hele horeca over 1 kam is geschoren, een beetje maatwerk had hier ook wel gemogen, de hotel restaurants zijn "gewoon" open.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snel de restaurants dan weer openen als die mondkapjes blijkbaar genoeg zijn om winkels open te houden. Dan kunnen ze dat in restaurants ook prima doen.
Niet officieel. Moet het nog maar zien. Ok die mensen hebben toch al niks meer te verliezen, maar als het kabinet zegt gewoon dicht blijven dan moet je gewoon dicht blijven.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:43 schreef kol7680 het volgende:
Dit. Heel veel restaurants hadden zich helemaal voorbereid om veilig open te kunnen. Heb nog steeds geen goede reden van het kabinet gehoord waarom ze niet open mogen. Meten met twee maten. En juist dit soort dingen zorgt voor veel onvrede. Het beleid is totaal niet logisch.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Restaurants hadden nooit dicht gehoeven, jammer dat de hele horeca over 1 kam is geschoren, een beetje maatwerk had hier ook wel gemogen, de hotel restaurants zijn "gewoon" open.
Opstandige horecabedrijven gaan 17 januari open ondanks verbod'quote:Op woensdag 2 december 2020 13:43 schreef kol7680 het volgende:
Rutte moet gewoon over de brug komen met betere compensaties, want deze zijn uitgekleed ten opzichte van de eerste golf, terwijl deze veel langer duurt.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:48 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Niet officieel. Moet het nog maar zien. Ok die mensen hebben toch al niks meer te verliezen, maar als het kabinet zegt gewoon dicht blijven dan moet je gewoon dicht blijven.
Precies. En dan ondertussen niet in willen grijpen bij drukke winkelstraten, want ''er zijn ook genoeg straten en zaken waar het wel goed gaat''. Bij de horeca was dat natuurlijk net zo.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Restaurants hadden nooit dicht gehoeven, jammer dat de hele horeca over 1 kam is geschoren, een beetje maatwerk had hier ook wel gemogen, de hotel restaurants zijn "gewoon" open.
Bij elke "horeca" en winkel een handhaver bij de deur zetten, gelijk werkgelegenheid en zo exact maatwerk leveren voor iedereen. Een mooie utopie. Als je gaat zeggen restaurants mogen wel open dan is gelijk elke kroeg een restaurant omdat ze bitterballen verkopen.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies. En dan ondertussen niet in willen grijpen bij drukke winkelstraten, want ''er zijn ook genoeg straten en zaken waar het wel goed gaat''. Bij de horeca was dat natuurlijk net zo.
Het probleem is; als je bitterballen serveert ben je dan een restaurant of een café, ik denk dat ze dat hebben willen vermijden maar daardoor wel veel meer dicht dan noodzakelijk.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dit. Heel veel restaurants hadden zich helemaal voorbereid om veilig open te kunnen. Heb nog steeds geen goede reden van het kabinet gehoord waarom ze niet open mogen. Meten met twee maten. En juist dit soort dingen zorgt voor veel onvrede. Het beleid is totaal niet logisch.
quote:Op woensdag 2 december 2020 13:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het probleem is; als je bitterballen serveert ben je dan een restaurant of een café, ik denk dat ze dat hebben willen vermijden maar daardoor wel veel meer dicht dan noodzakelijk.
Klopt die maanden zijn sowieso de rustigste tijden in de horeca (heb zelf jaren in de horeca gewerkt). Laat ze dan gewoon in maart opengaan als de lente weer begint en kom nu nog met met een compensatie. Januari gaat echt een zooitje worden als het kabinet niks doet dan kan ik je nu al vertellen.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:51 schreef groenen het volgende:
[..]
Rutte moet gewoon over de brug komen met betere compensaties, want deze zijn uitgekleed ten opzichte van de eerste golf, terwijl deze veel langer duurt.
Met iets betere compensaties blijven ze wel weer dicht, want januari en februari zijn volgens mij niet echt top maanden voor de horeca.
Kansloos natuurlijk. Waarom dan pas? Is dat veiliger omdat het kabinet er waarschijnlijk uit zichzelf al mee komt?En al helemaal in Nijmegen met Bruls als burgemeester. Echt het domste wat je kan doenquote:Op woensdag 2 december 2020 13:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Opstandige horecabedrijven gaan 17 januari open ondanks verbod'
Ik zorg zelf wel even voor de context.
Echt een kuttijd om zo'n ondernemer te zijn. Zo weinig solidariteit die kant op.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:53 schreef OProg het volgende:
Mijn maat die twee zaken heeft is nu op een punt gekomen dat de bodem bijna bereikt is van alles wat hij heeft opgespaard in vijftien jaar. Het is allemaal wel leuk dat mensen roepen dat er riante compensatieregelingen zijn en ze zich niet zo aan moeten stellen, maar in praktijk valt dat ook allemaal wel weer mee.
Volgensmij is dat het grote probleem van deze crises het veroorzaakt een soort tweedeling op een plek waar er nooit een deling was, er ontstaat nu een enorm verschil tussen de grote bedrijven en de horeca, sportschool, kappers en nog wat andere specifieke beroepen. Er word wel geroepen dat de tweedeling groter wordt maar ik vooral dat de scheiding ergens anders komt te liggen.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:53 schreef OProg het volgende:
Mijn maat die twee zaken heeft is nu op een punt gekomen dat de bodem bijna bereikt is van alles wat hij heeft opgespaard in vijftien jaar. Het is allemaal wel leuk dat mensen roepen dat er riante compensatieregelingen zijn en ze zich niet zo aan moeten stellen, maar in praktijk valt dat ook allemaal wel weer mee.
Mensen roepen echt maar wat. Dat heb ik hier maanden zien gebeuren. Mensen die vonden dat ondernemers maar creatief moesten zijn anders hadden ze geen ondernemer moeten worden dus niet janken.quote:Op woensdag 2 december 2020 13:53 schreef OProg het volgende:
Rustigquote:Op woensdag 2 december 2020 13:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Mensen roepen echt maar wat. Dat heb ik hier maanden zien gebeuren. Mensen die vonden dat ondernemers maar creatief moesten zijn anders hadden ze geen ondernemer moeten worden dus niet janken.
Diezelfde mensen die ik weken later zie schrijven dat ze wel hopen dat hun langgeplande trip wel doorgaat.
Ga maar in je achtertuin zitten, daar ben je toerist voor geworden.
Echt gadver, geen cent ingeleverd in al die tijd maar met de bek vooraan om te melden hoe anderen die hun strot aan de kapstok kunnen hangen ermee om moeten gaan. Zum kotzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |