abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 december 2020 @ 17:08:04 #101
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_196601970
Skyr (naturel of met Sumak) of een banaan eet ik meestal ook na een training. Voorafgaand vaak een boterham met pindakaas en jam als het een duurloop is.

Was wel blij dit weekend met met nieuwe handschoentjes >:O
  maandag 7 december 2020 @ 17:17:15 #102
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196602171
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 17:08 schreef Black-Hole het volgende:
Skyr (naturel of met Sumak) of een banaan eet ik meestal ook na een training. Voorafgaand vaak een boterham met pindakaas en jam als het een duurloop is.

Was wel blij dit weekend met met nieuwe handschoentjes >:O
De eerste paar kilometer heb je die echt wel nodig ja :o
Ik heb ook maar een lampje(svest) besteld voor de avondloopjes; vond een reflecterend vest alleen een beetje karig.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_196604368
Ik heb niet eens handschoenen voor hardlopen. Na 3 minuten vind ik dat veel te warm. Shirts met duimdingetjes blijven wel heel fijn.

Opbouw gaat voorspoedig. M’n trainer is bang dat het misschien wel iets te voorspoedig gaat en dat m’n basis wat beter is dan voor deze opbouwfase handig is. Me inhouden is lastig :+
pi_196605697
Ohhh wat heerlijk dit weer, als het niet glad wordt tenminste. Windstil en koud, dan is rustig rennen eigenlijk niet eens mogelijk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196606573
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 18:46 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb niet eens handschoenen voor hardlopen. Na 3 minuten vind ik dat veel te warm. Shirts met duimdingetjes blijven wel heel fijn.

Opbouw gaat voorspoedig. M’n trainer is bang dat het misschien wel iets te voorspoedig gaat en dat m’n basis wat beter is dan voor deze opbouwfase handig is. Me inhouden is lastig :+
Toch maar verstandig een minuten schemaatje aanhouden toch? Dan kun je over een paar weken waarschijnlijk weer alles!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196606623
Mij nu te koud, brrr, ik pak de fiets deze dagen (indoor :P)
pi_196607371
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Toch maar verstandig een minuten schemaatje aanhouden toch? Dan kun je over een paar weken waarschijnlijk weer alles!
Het tempo is vooral een dingetje ;) M’n trainer heeft een opbouwschema gemaakt. De training van gisteren had ik alleen verkeerd onthouden waardoor ik ook nog teveel deed, dat was wel onhandig.

Als het goed is in januari weer gewoon meetrainen!
pi_196607609
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:58 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Het tempo is vooral een dingetje ;) M’n trainer heeft een opbouwschema gemaakt. De training van gisteren had ik alleen verkeerd onthouden waardoor ik ook nog teveel deed, dat was wel onhandig.

Als het goed is in januari weer gewoon meetrainen!
Volgens mij zie je dat wel vaker bij fitte lopers na een blessure.. Je hebt waarschijnlijk een mega energie overschot, je loopstijl is nog steeds gewend aan zeg 4-5'00/km en je mag maar een minuutje.. Dan is er geen houden aan.
pi_196607749
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Volgens mij zie je dat wel vaker bij fitte lopers na een blessure.. Je hebt waarschijnlijk een mega energie overschot, je loopstijl is nog steeds gewend aan zeg 4-5'00/km en je mag maar een minuutje.. Dan is er geen houden aan.
Daar heb ik ook last van alleen dan niet met hardlopen ~O> ~O> ~O> ~O> ~O>
pi_196607956
Was gisteren ook erg blij met m'n handschoenen, gevoelstemperatuur was -1 zag ik. Rest van het lichaam wordt wel warm tijdens het lopen, maar handen blijven toch koud.
pi_196608199
Het is ook een kwestie van wennen. Heb vorige winter doorgelopen en kan me niet echt herinneren dat het koud was, met handschoenen en thermo shirtjes.
  Forum Admin maandag 7 december 2020 @ 21:47:02 #112
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_196608519
Ik heb een haatliefde verhouding met thermoshirtjes. Als ze eenmaal doorweekt zijn werkt het helemaal averechts.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Redactie Sport maandag 7 december 2020 @ 22:21:17 #113
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196609112
Ik krijg altijd van die koude benen, heb nog steeds geen goede tight gevonden.

Ik heb wel wat gezocht her en der maar ben nog niet overtuigd.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_196609181
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2020 22:21 schreef DeLuna het volgende:

Je hebt wel windstopper tights. Of van echt dikke stof, bijvoorbeeld de running tight van Lululemon die is echt warm.
pi_196609284
Als het overigens echt koud is, maar dat vind ik het nu nog niet, doe ik wel eens een korte broek over mijn tight, tegen de koude billen ;)
pi_196610017
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2020 22:21 schreef DeLuna het volgende:

Kalenji van Decathlon zijn echt prima en warm.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196610078
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 21:47 schreef Pharkus het volgende:
Ik heb een haatliefde verhouding met thermoshirtjes. Als ze eenmaal doorweekt zijn werkt het helemaal averechts.
Blijven lopen/bewegen :P. Zodra je stil staat wordt het koud :Y.

Ik vind lange broeken irritant, heb altijd het idee dat dat de bewegingsvrijheid beperkt. Heb wel een tight ,maar draag m nauwelijks. Als het echt koud is een lange broek (geen tight, maar losser) van Nike , anders korte broek en thermo shirt + longsleeve.

Zag trouwens 3 weken geleden al mensen in de winter outfit , toen was het nog 10/15+.
  Redactie Sport maandag 7 december 2020 @ 23:44:01 #118
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196610393
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 23:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb bijna alleen maar Kalenji, maar niet ieder model past mij goed en die ik heb zijn me op het moment net te koud. :P
  Redactie Sport maandag 7 december 2020 @ 23:44:48 #119
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_196610402
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je hebt wel windstopper tights. Of van echt dikke stof, bijvoorbeeld de running tight van Lululemon die is echt warm.
Ik zal eens naar die van Lululemon zoeken dan, thanks ^O^
pi_196613271
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Als het overigens echt koud is, maar dat vind ik het nu nog niet, doe ik wel eens een korte broek over mijn tight, tegen de koude billen ;)
Potver! Dat is misschien best een handige tip!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_196613378
Alles beter dan 30+ graden *O*
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_196613802
Ik heb een Craft windstopper thermoshirt, maar die vind ik bijna altijd te warm. Ademt ook niet, maar da's natuurlijk de bedoeling ook. Gewone thermo is voor mij meestal ruim voldoende.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:07:37 #123
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196613890
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dit. _O_ Enige waar ik iets op moet vinden is de koude tenen op de fiets naar de training. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 8 december 2020 @ 10:08:32 #124
284411 crew  heywoodu
pi_196613908
quote:
Dat was soms wel een beetje afzien afgelopen zomer ja _O-
  dinsdag 8 december 2020 @ 10:53:49 #125
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196614721
quote:

[..]

Net weer 2 nieuwe leggings besteld van Kalenji O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_196614792
Voor de echte kou heb ik gevoerde tights, maar dan moet het wel minimaal 5 graden vriezen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 11:09:20 #127
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196614952
Gisteren weer gelopen met een thermoshirt en tights. Alleen last gehad van koude handen omdat ik nog geen geschikte handschoenen heb voor het hardlopen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_196615990
quote:

[..]

heb ik ook idd !! Alleen maten zijn snel te klein je kunt beter iig 1x groter doen...ik ben 1.96 maat advies was een L..heb een XL genomen het past wel maar volgens mij had een maatje groter nog wel gekund ..
pi_196616055
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Net weer 2 nieuwe leggings besteld van Kalenji O+
Pics? ~O> ~O> ~O>
pi_196616080
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja idd valt de 45cm ook wat minder op..anders al die dames weer van het padje kunnen we niet hebben natuurlijk :+
pi_196618230
quote:
+1 +1 +1 +1 +1 tot de macht oneindig.

Liever regen en wind en kou dan hitte.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 8 december 2020 @ 14:47:58 #132
284411 crew  heywoodu
pi_196618524
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 14:28 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

+1 +1 +1 +1 +1 tot de macht oneindig.

Ja, +1 dus.
pi_196620216
Best lekker gelopen net buiten :). Korte broek was prima te doen , en mooie omgeving helpt ook wel! (Winterkleuren!)
pi_196633332
Hmm de tweede afstand van de virtuele competitie ging minder voorspoedig, ik dacht dat ik de mijl wel onder de 5.30 kon rennen maar het was echt koud en glad op de baan gisteren, en ik had daarvoor niet de geschikte schoenen aan waardoor ik totaal niet kon afzetten. Wel vlak gelopen maar het tempo zat er vanaf het begin niet in, uiteindelijk 5.39 hoog, waar Strava dan weer 5.41 van maakte :(
Hopelijk is het genoeg, anders ga ik toch nog even een lange heuvel opzoeken dit weekend :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 december 2020 @ 14:03:27 #135
284411 crew  heywoodu
pi_196637099
Wederom voor het eerst in twee weken gelopen, ik ging voor 5-6km maar het ging niet onaardig en uiteindelijk werd het 8km in een minuut of vijftig. Geen last van mijn knie/bovenbeen, hopelijk blijft dat dit keer ook zo. Ik merkte wel dat de conditie voor het hardlopen iets is verminderd :+ Maar het 4-5 keer in de week knallen op de hometrainer helpt wel om die vermindering flink binnen de perken te houden.
pi_196637415
Ook weer 10km ! Mist bevroor in mijn haar :+ maar niet koud.
pi_196640417
Deze week een halve taperweek. Gisteren nog een vrij lange training gehad en nu ontspannen uitbollen naar zondag.
  woensdag 9 december 2020 @ 21:59:20 #138
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_196645184
Had er al iemand gezegd dat het koud was vandaag? Ik vond het met (dunne) muts en (dunne) handschoenen, nog steeds niet echt lekker. Ook was ik duidelijk gaar van een nacht spoken (van de kleine). De laatste twee kilometer kwam ik niet meer vooruit.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_196645314
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 17:38 schreef NightDancert het volgende:
Deze week een halve taperweek. Gisteren nog een vrij lange training gehad en nu ontspannen uitbollen naar zondag.
Wat gaat er zondag gebeuren?
pi_196646780
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat gaat er zondag gebeuren?
Een 15km wedstrijd. Pas mn tweede wegwedstrijd dit jaar :D
pi_196650282
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 21:59 schreef Corniel het volgende:
Had er al iemand gezegd dat het koud was vandaag? Ik vond het met (dunne) muts en (dunne) handschoenen, nog steeds niet echt lekker. Ook was ik duidelijk gaar van een nacht spoken (van de kleine). De laatste twee kilometer kwam ik niet meer vooruit.
Ik was mijn handschoenen vergeten :'(
Maar na een kilometer of 5 werden mijn handen eindelijk warm.
Als je de laatste twee kilometer niet meer vooruitkwam, hoe ben je dan eigenlijk thuisgekomen?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 december 2020 @ 10:07:18 #142
284411 crew  heywoodu
pi_196650493
Ik vond het gisterochtend in de eerste kilometer behoorlijk koud, maar daarna werd het eigenlijk wel lekker en mijn handen warmden ook vrij snel op vanaf dat moment :o

Geen handschoenen, wel lange broek en lang shirt. En het schermpje van mijn nieuwe Polar past precies door het 'duimgaatje' van de mouw dus ik kan mijn mouw ook gewoon tot mijn hand naar beneden doen en toch gebruik maken van de optische hartslagmeter.
  donderdag 10 december 2020 @ 10:37:29 #143
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_196650832
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 09:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Als je de laatste twee kilometer niet meer vooruitkwam, hoe ben je dan eigenlijk thuisgekomen?
Door m'n tandvlees te gebruiken.
pi_196651744
Handschoenen liggen nog ergens in een verhuisdoos.. ook nog niet nodig gehad.. Al merk ik wel dat mijn tempootje stiekem toch iets omhoog gaat deze dagen om warm te blijven :P
pi_196651909
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 23:27 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Een 15km wedstrijd. Pas mn tweede wegwedstrijd dit jaar :D
Wat leuk, een 'echte' of virtuele?
Voor mij was Egmond ook de enige 'weg'wedstrijd dit jaar..
pi_196654007
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 10:37 schreef Corniel het volgende:

[..]

Door m'n tandvlees te gebruiken.
*)
pi_196656442
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat leuk, een 'echte' of virtuele?
Voor mij was Egmond ook de enige 'weg'wedstrijd dit jaar..
Een echte. We starten in groepjes van vier op basis van de opgegeven tijden. Volgens mij mogen er niet al te veel mee doen, dus ik hoop dat m’n drie medelopers ongeveer dezelfde tijd hebben opgegeven.
pi_196659365
Mag ik als leek even inbreken met een vraag aan de ervaren lui hier? :)

Ik ben sinds een paar weken klaar met een C25k-opbouwprogramma en dat ging hartstikke goed. Sindsdien, nu een keer of acht, ren ik om de dag vijf kilometer. Ik wil dat over een paar weken wel gaan uitbreiden naar 10 kilometer met opnieuw een opbouwschema..

..maar voor in de tussentijd vroeg ik me af: zou ik, nu de vijf kilometer me zo soepel afgaat eventueel gewoon elke dag kunnen rennen? Ik vind het zo leuk! O+

Ik heb me tijdens het opbouwen netjes gehouden aan de rustdagen, maar heb nu wel het idee dat mijn spieren en gewrichten en dergelijke aardig gewend zijn aan die vijf kilometer, dus hoe zinnig is die rustdag dan nog zo lang ik niet probeer veel sneller of veel verder te hollen?

Ik lees her en der tegenstrijdige berichten hierover, dus ik dacht, ik pols jullie eens even na een poosje lurken in dit topic :)

Verdere info: ik ben 38, loop altijd buiten, heb een gezond gewicht, naast hardlopen (wat ik overigens op barefoot-achtig schoeisel doe) wandel ik een paar keer per week flinke einden en verder doe ik niks aan sport :+ Mocht dit nog op enige wijze relevant zijn :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_196660324
Zelf heb ik de ervaring dat het toch wel goed is om rustdag(en) in te bouwen.

Heb wel vaker periode gehad waar ik elke dag liep, maar merkte toch dat de benen dan steeds minder goed voelden. Dit had ik ook bij ongeveer dezelfde afstand (5km) waar jij het over hebt.
pi_196667361
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:41 schreef Voccar het volgende:
Zelf heb ik de ervaring dat het toch wel goed is om rustdag(en) in te bouwen.

Heb wel vaker periode gehad waar ik elke dag liep, maar merkte toch dat de benen dan steeds minder goed voelden. Dit had ik ook bij ongeveer dezelfde afstand (5km) waar jij het over hebt.
Dit klopt wel ja. Eigenlijk is elke dag lopen helemaal niet zo handig. Kan, in mijn ervaring, alleen als je al jarenlang loopt en echt weet wat je doet aan belasting. Als je elke dag wil sporten, ga dan vier keer lopen en drie keer wat anders. Krachttraining, fietsen, whatever.
pi_196671724
Het kan op zich geen kwaad om elke dag te rennen, alleen kun je in de meeste gevallen meer vooruitgang boeken door zware trainingen af te wisselen met rustdagen en rustige loopjes. Maar als sneller worden niet per se je doel is en je vindt het gewoon fijn om elke dag te sporten, kan het prima zodra je lijf er eenmaal aan gewend is. Dat duurt bij de een langer dan bij de ander. Het tempo moet dan wel echt ondergeschikt zijn en goed luisteren naar pijntjes etc.
pi_196671782
Toevallig heb ik nu al 12 dagen op rij gelopen. Maar wel kleine stukjes (gemiddeld 7 km) en geen hele grote versnellingen. Het bevalt me eigenlijk best goed. Ik begon met een pijntje in de kuit, maar dat is verdwenen. Het is voor mij beter te verteren dan hele lange stukken, dat is een te lange monotone belasting. Het herstel is snel en gek genoeg motiveert het enorm en heb ik nu al weer zin om morgen weer te gaan lopen. Het wordt een soort van ritme.
pi_196671829
Ik moet zeggen dat ik rustdagen ook wel echt moeilijk vind hoor :P Er zijn weinig dagen dat ik echt niks doe, meestal ga ik dan nog wel fietsen/zwiften en ik doe 2x per week krachttraining wat vaak samenvalt met een rustig loopje of een rustdag. Maar in principe word je sterker van het rusten na het trainen, niet van het trainen zelf. En soms merk ik ook aan mijn lijf dat een rustdag echt nodig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 11-12-2020 14:45:01 ]
pi_196672514
Ja, rustdagen zijn natuurlijk essentieel. Zeker als je heel hard en serieus traint. Mijn trainingen zijn kort en niet zwaar. Ik bekijk het per dag hoe ik me voel en als ik me goed voel en zin heb, dan ga ik gewoon. Ik vind het wel lekker om buiten te zijn, terwijl het niet meteen 1,5-2 uur tijd kost. Dus dan kan ik ook andere dingen doen die ik leuk vind. Ik voel me veel scherper. Maar goed, het blijft een momentopname.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 11 december 2020 @ 14:47:32 #155
284411 crew  heywoodu
pi_196672785
Nog steeds nergens last van, hoera! Ik blijf voorzichtig en ga volgende week gewoon weer lopen. Ondertussen veel op de hometrainer, waar ik de laatste tijd vaak merk dat ik last heb van mijn kuit, heel apart. Het voelt steeds alsof er kramp in kan gaan schieten, vooral bij de trainingen met een hoog beenritme ipv een zware versnelling. Maar goed, dat is geen hardlopen :P
pi_196672971
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 14:47 schreef heywoodu het volgende:
Nog steeds nergens last van, hoera! Ik blijf voorzichtig en ga volgende week gewoon weer lopen. Ondertussen veel op de hometrainer, waar ik de laatste tijd vaak merk dat ik last heb van mijn kuit, heel apart. Het voelt steeds alsof er kramp in kan gaan schieten, vooral bij de trainingen met een hoog beenritme ipv een zware versnelling. Maar goed, dat is geen hardlopen :P
Heb je een massagestick? Is fijn om je kuiten mee te masseren en kost een tientje bij de Decathlon.
pi_196673066
Kramp in je kuiten bij fietsen kan wel komen doordat je teveel met je teen naar beneden afzet. Wellicht eens letten daarop, dat je voet horizontaal blijft gedurende de hele duw- en trapbewegig.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 11 december 2020 @ 15:18:05 #158
284411 crew  heywoodu
pi_196673281
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:00 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Heb je een massagestick? Is fijn om je kuiten mee te masseren en kost een tientje bij de Decathlon.
Goede tip! Ik moet sowieso eens iets dergelijks regelen voor mijn vriendin, twee vliegen in één klap zo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Kramp in je kuiten bij fietsen kan wel komen doordat je teveel met je teen naar beneden afzet. Wellicht eens letten daarop, dat je voet horizontaal blijft gedurende de hele duw- en trapbewegig.
Opvallend genoeg had ik het in de ruim twee jaar hiervoor op dezelfde hometrainer eigenlijk nooit, dus dan zou ik haast denken dat het daar niet aan ligt (mijn positie is niet anders), maaaaarrrr....als ik even rechtop zit om wat te drinken heb ik er minder last van en dan zijn mijn voeten denk ik ook meer horizontaal! Ik ga er eens op letten straks, bedankt. Zelf dacht ik dat het misschien met de kou te maken had, het is hooguit een graad of zes in de garage :P
pi_196673383
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 15:00 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik gebruik sinds kort een massagegun. Wel wat prijziger, maar wel lekker.
pi_196689865
Vandaag voor de 2e keer met van die langehardloopsokken gelopen die vrij strak zitten...2e keer kramp in mijn poten..man man wat liep dat klote maar een stuk afgesneden en snel naar huis...van de route dan..
pi_196690460
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 14:51 schreef Geerd het volgende:
Vandaag voor de 2e keer met van die langehardloopsokken gelopen die vrij strak zitten...2e keer kramp in mijn poten..man man wat liep dat klote maar een stuk afgesneden en snel naar huis...van de route dan..
Waarom draag je ze dan ook :)
pi_196690534
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 december 2020 15:27 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Waarom draag je ze dan ook :)
Geen idee..dacht eens proberen..beetje kramp in je voeten kan altijd natuurlijk dus gaf het nog een kans
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 12 december 2020 @ 15:56:43 #163
284411 crew  heywoodu
pi_196690920
Er was zowaar een (ongeveer) marathon hier vanmorgen, zie ik :o
https://rtvnunspeet.nl/sport-nieuws/veluwemeer-run-met-pr/

Alle foto's zijn op mijn meest veelvoorkomende hardlooproutes genomen zo te zien :P
pi_196691430
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 23:44 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik heb bijna alleen maar Kalenji, maar niet ieder model past mij goed en die ik heb zijn me op het moment net te koud. :P
Ik heb een zeroweight warm van odlo, die is echt lekker warm. En een dure r5 van gore, die is winddicht en zo redelijk waterdicht. Die zijn nu wel lekker.

Zeker als het koud is zijn wat duurdere broeken toch wel echt wat beter. Alhoewel decathlon niets mis mee is.
Whatever...
pi_196692929
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:36 schreef Spanky78 het volgende:
Ik heb een zeroweight warm van odlo, die is echt lekker warm.
Dit klopt. WIj hebben die jasjes van de club.
pi_196708763
Taperweekje heeft goed uitgepakt. Een dik pr op de 15km met ruim vier minuten. En dan te bedenken dat dat pr al 4 jaar stond. Iets met inmiddels een paar jaar blessurevrij zijn en en de ontwikkeling van hardloopschoenen.
  zondag 13 december 2020 @ 20:24:13 #167
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_196713140
Zo, voor mij 72,1 km deze week. Slechts een maal liep ik meer in een week. Een combinatie van factoren: ik heb er weer echt zin in, door een werk-challenge (per team de meeste uren sporten, al telt wandelen even zwaar per uur als hardlopen), en een deelname aan de Advent of Code programmeer 'wedstrijd', ben ik de hele week al spontaan voor 7 uur (soms zelfs om 6 uur) wakker, en dan houd je tijd over op een dag. :)
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 13 december 2020 @ 20:30:41 #168
284411 crew  heywoodu
pi_196713254
quote:
6s.gif Op zondag 13 december 2020 16:22 schreef NightDancert het volgende:
Taperweekje heeft goed uitgepakt. Een dik pr op de 15km met ruim vier minuten. En dan te bedenken dat dat pr al 4 jaar stond. Iets met inmiddels een paar jaar blessurevrij zijn en en de ontwikkeling van hardloopschoenen.
Gefeliciteerd *O*
pi_196714291
Goed bezig allemaal ^O^
Ik had deze week 56 km gelopen, met daarbij op alle dagen lopen. Gisteren liep ik met d'n @wyccie een alternatieve Bruggenloop. Erg leuk.

Ook erg leuk: op Netflix is een nieuwe docuserie genaamd "we are the champions". Vooral aflevering 1 is leuk, met mensen die in een Engels plaatsje met z'n alleen een steile heuvel af rennen om een kaas te winnen (die voor ze uit de heuvel af rolt). Is dit nou fell running (omlaag)?
Duurt 30 minuten. Vooral een aanrader voor gekke mensen als d'n @YUR
pi_196716365
quote:
6s.gif Op zondag 13 december 2020 16:22 schreef NightDancert het volgende:
Welke tijd dan of heb ik iets gemist ? :P
pi_196718071
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 23:36 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Welke tijd dan of heb ik iets gemist ? :P
Er was een kleinschalige testloop georganiseerd met een man of 40. Officieel kocht het geen wedstrijd heten, want evenementen zijn verboden. Dus geen startnummer en startklok. Wel een exact parcours en bordjes onderweg voor de route. Klein beetje de randjes van de coronaregels, maar verder was het wel coronaproof. We startten per vier met een meter of 10 tussen elk viertal, waarbij de viertallen o.b.v. opgegeven tijd stonden met de snelsten vooraan.

Zelf had ik met een loopmaatje snode plannen voor een tijd die ons erg ambitieus leek (sub 53), dus we besloten op 3:30 per kilometer te vertrekken. Dat tempo hebben we 14 km door kunnen trekken onder perfect weersomstandigheden. De laatste km ging nog wat harder en uiteindelijk kwamen we op 52:20 samen over de streep. Hij kotsend in de bosjes en ik met kramp in mn kuiten tegen het asfalt :D

Alles doet pijn vanochtend, maar het voelt nog steeds een beetje onwerkelijk dat ik deze tijd op de 15km heb gelopen. Het is een best een bizar jaar geweest qua hardlopen. Vorig jaar liep ik aan het einde van het jaar nog 1:24 op de halve en 38 op de 10 en was ik helemaal stuk, nu kwamen we 35:02 door op 10km.
pi_196719474
TJ. Dat is serieuze shit, een 52'er op de 15. Dat is zo mogelijk nog sneller dan @Mr.B :o
pi_196719588
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 07:55 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Er was een kleinschalige testloop georganiseerd met een man of 40. Officieel kocht het geen wedstrijd heten, want evenementen zijn verboden. Dus geen startnummer en startklok. Wel een exact parcours en bordjes onderweg voor de route. Klein beetje de randjes van de coronaregels, maar verder was het wel coronaproof. We startten per vier met een meter of 10 tussen elk viertal, waarbij de viertallen o.b.v. opgegeven tijd stonden met de snelsten vooraan.

Zelf had ik met een loopmaatje snode plannen voor een tijd die ons erg ambitieus leek (sub 53), dus we besloten op 3:30 per kilometer te vertrekken. Dat tempo hebben we 14 km door kunnen trekken onder perfect weersomstandigheden. De laatste km ging nog wat harder en uiteindelijk kwamen we op 52:20 samen over de streep. Hij kotsend in de bosjes en ik met kramp in mn kuiten tegen het asfalt :D

Alles doet pijn vanochtend, maar het voelt nog steeds een beetje onwerkelijk dat ik deze tijd op de 15km heb gelopen. Het is een best een bizar jaar geweest qua hardlopen. Vorig jaar liep ik aan het einde van het jaar nog 1:24 op de halve en 38 op de 10 en was ik helemaal stuk, nu kwamen we 35:02 door op 10km.
Heel knap gelopen! Ik zag die 'niet-evenementen' ook al bij andere bevriende lopers voorbij komen, zoals de winnares bij de dames ;)
Heb er wel een beetje dubbele gevoelens over, leuk dat dit zo kan en het besmettingsrisico lijkt me nihil, maar eigenlijk hoort het natuurlijk niet, en het lijkt elke keer voor een groepje insiders te zijn waardoor heel velen alsnog de kans niet hebben om aan dit soort dingen mee te doen.
pi_196719597
Edit: niet sneller dan @Mr.B
Die liep ooit 51 :o :o :o
pi_196719636
Ik moet deze week een snelle 10km lopen tegen mijn virtuele tegenstander. Overigens liep zij 17.55 op de 5km dus ben ik bij voorbaat al kansloos, maar ik ga kijken of ik er toch een PR uit kan persen.
pi_196719789
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet deze week een snelle 10km lopen tegen mijn virtuele tegenstander. Overigens liep zij 17.55 op de 5km dus ben ik bij voorbaat al kansloos, maar ik ga kijken of ik er toch een PR uit kan persen.
Jammer dat we in NL geen parkoersen hebben die alleen maar omlaag gaan :P
Donderdagmiddag staat er weer een aardige zuidwestenwind, kracht 4-5, dus je kunt ook een route zoeken waarbij je alleen maar wind mee hebt. Ik neem aan dat je sowieso de carbonplaten onderbindt? Of heeft dat bij kortere afstanden weinig effect?

Echt tof trouwens hoeveel Nederlandse toplopers de afgelopen tijd aan de olympische limiet voor de marathon voldaan hebben. Misschien komt er bij de mannen wel een OKT in het voorjaar, omdat er meer dan 3 mannen 2:11:30 of sneller gelopen hebben. Hoe leuk zou dat zijn, een man tegen man gevecht op de marathon.
pi_196719880
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:27 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Jammer dat we in NL geen parkoersen hebben die alleen maar omlaag gaan :P
Donderdagmiddag staat er weer een aardige zuidwestenwind, kracht 4-5, dus je kunt ook een route zoeken waarbij je alleen maar wind mee hebt. Ik neem aan dat je sowieso de carbonplaten onderbindt? Of heeft dat bij kortere afstanden weinig effect?

Echt tof trouwens hoeveel Nederlandse toplopers de afgelopen tijd aan de olympische limiet voor de marathon voldaan hebben. Misschien komt er bij de mannen wel een OKT in het voorjaar, omdat er meer dan 3 mannen 2:11:30 of sneller gelopen hebben. Hoe leuk zou dat zijn, een man tegen man gevecht op de marathon.
10km vind ik niet echt een korte afstand, daar hebben ze zeker wel effect. Het enige is dat ze niet veel grip hebben bij gladde omstandigheden, daar had ik veel last van toen ik mijn mijl op de baan deed afgelopen dinsdag, bij 0 graden. Toen was ik zeker sneller geweest met een normale schoen met meer grip, achteraf.
Ja, ik dacht aan het zandmotorpad, het gaat alleen niet heel hard waaien deze week.. Toen er nog wedstrijden doorgingen, begin dit jaar, klaagden we elke keer over die windkracht 6/7 en nu je het nodig hebt is het ineens niet harder dan 3-4 :P

Ik weet niet of er een OKT komt, in de reglementen staat dat Abdi sowieso mag en dat de plekken daarna aanwijsplekken zijn.
Ik las ook dat mensen nu pleiten voor strengere limieten, gezien de ontwikkeling bij de schoenen. Maar het zou juist ook vet zijn als je net als in de VS gewoon trials zou hebben, met een toelatingslimiet van 2.45/2.20. Dan wordt het voor veel subtoppers al een doel om die trials te halen en dat kan het niveau van de echte top alleen maar omhoog halen denk ik.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 14 december 2020 @ 10:49:13 #178
284411 crew  heywoodu
pi_196720106
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:27 schreef Zwabberhark het volgende:
Jammer dat we in NL geen parkoersen hebben die alleen maar omlaag gaan
Het lijkt me eigenlijk helemaal niet leuk om op zo'n parcours je PR te hebben staan :P
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 14 december 2020 @ 10:50:37 #179
284411 crew  heywoodu
pi_196720122
En over de olympische marathon: trials zijn op zich wel vet, maar niet om dat nu nog voor de OS 2020 te doen, op z'n vroegst voor Parijs :+

Bij aanwijsplekken hoop ik dat men gewoon voor de snelste mannen binnen de limiet kiest, dat lijkt me het meest eerlijk.
pi_196720169
Ik ben ook benieuwd of Khalid nog een poging gaat doen.. Van wat hij op social media deelt loopt hij de ene na de andere training van 30-40km rond marathontempo :o
pi_196720401
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het lijkt me eigenlijk helemaal niet leuk om op zo'n parcours je PR te hebben staan :P
Daar heb je gelijk in. Dat zou bij mij in ieder geval knagen.
pi_196721017
Tja je weet met GPS toch nooit of je meer of minder dan de officiele afstand loopt. En je hebt niemand om achter te schuilen, geen publiek en competitie. Het is nog maar de vraag of je er sneller door loopt. Dus ieder kan voor zichzelf denk ik wel bepalen of een bepaalde solo gelopen tijd daadwerkelijk als PR voelt of niet.
pi_196721553
Zou sporten nou eerst ook weer helemaal voorbij zijn? In verenigingsverband bedoel ik?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_196722290
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja je weet met GPS toch nooit of je meer of minder dan de officiele afstand loopt. En je hebt niemand om achter te schuilen, geen publiek en competitie. Het is nog maar de vraag of je er sneller door loopt. Dus ieder kan voor zichzelf denk ik wel bepalen of een bepaalde solo gelopen tijd daadwerkelijk als PR voelt of niet.
Mwoah, ik heb mensen doodleuk zien vertellen dat ze een PR liepen terwijl ze de klok onderweg af en toe stilzetten. Ik heb mensen gehoord die 9,7 km ver genoeg vonden als PR op de 10 en de keer erop een tijd bij 10,2 km naar beneden interpoleerden als dat beter uitkwam. Maar goed, iedereen heeft het recht om zichzelf voor de gek te houden.
pi_196722508
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef Zwabberhark het volgende:
Edit: niet sneller dan @:Mr.B
Die liep ooit 51 :o :o :o
Die is wel weer next level ja. Ook zijn tijden op andere afstanden zijn ruimschoots sneller dan die van mij.
pi_196722542
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een beetje laf en mag je eigenlijk niet als pr tellen. In april heb ik voor mezelf een 'testloopje' over 5 km gedaan. Startend op een viaduct met uitsluitend windkracht 6-7 in de rug. Leuk voor de tijd, maar natuurlijk geen echt pr.
  Forum Admin maandag 14 december 2020 @ 12:49:23 #187
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_196722648
Knap hoor ND, mijn pr's op de hm en 10km schelen niet zoveel met die van jou, maar op dit moment zou ik niet zo lang op 3:30 weg kunnen. Alhoewel ik een weekje terug relatief fluitend onder de 40min op een 10km training liep, dus misschien onderschat ik mezelf. Geeft me in ieder geval motivatie om te gaan zien wat er mogelijk zou kunnen zijn.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_196722765
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:34 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Mwoah, ik heb mensen doodleuk zien vertellen dat ze een PR liepen terwijl ze de klok onderweg af en toe stilzetten. Ik heb mensen gehoord die 9,7 km ver genoeg vonden als PR op de 10 en de keer erop een tijd bij 10,2 km naar beneden interpoleerden als dat beter uitkwam. Maar goed, iedereen heeft het recht om zichzelf voor de gek te houden.
Daarom ook 'of het zo voelt' ;)
Officieel telt het toch nergens voor mee.
pi_196724043
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:07 schreef Cynic het volgende:
Zou sporten nou eerst ook weer helemaal voorbij zijn? In verenigingsverband bedoel ik?
Ja potver, ik ging net vandaag voor het eerst na alle ziektemalaise weer crossfitten, die box moet dus morgen ook weer dicht... Lekker dan. Wordt straks nog een tour om mijn strippenkaart vol te krijgen.
pi_196729299
Je mag tegenwoordig ook al geen hardlopers meer doodsteken: https://www.dvhn.nl/groni(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_196730326
quote:
99s.gif Op maandag 14 december 2020 17:08 schreef mosselmossel het volgende:
Je mag tegenwoordig ook al geen hardlopers meer doodsteken: https://www.dvhn.nl/groni(...)%2Fwww.google.com%2F
Eerst Zwarte Piet z'n congé, toen het vuurwerkverbod en nu wordt het Oud Hollandsch djoeken aan banden gelegd? Wat mag er straks nog wel eigenlijk?

On: afgelopen weekend knoop doorgehakt, het wordt de halve van Eindhoven, waarbij we er gemakshalve maar vanuit gaan dat we tzt weer mogen. :)
pi_196732148
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:57 schreef Sinas92 het volgende:

[..]

Eerst Zwarte Piet z'n congé, toen het vuurwerkverbod en nu wordt het Oud Hollandsch djoeken aan banden gelegd? Wat mag er straks nog wel eigenlijk?

On: afgelopen weekend knoop doorgehakt, het wordt de halve van Eindhoven, waarbij we er gemakshalve maar vanuit gaan dat we tzt weer mogen. :)
Halve van Eindhoven staat ook hoog op mijn to do volgend jaar.
pi_196739040
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 07:55 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Held !
Veel meer getraind of andere schoenen? ;)
pi_196740124
Ja want met die schoenen hoef je niet meer te trainen om 17km/u te lopen ;)
pi_196740516
Over een aantal jaar zijn er geen schoenen meer zonder carbonplaat denk ik. En zijn ze duurder en gaan ze langer mee. Zo ging het ook met de klapschaats. De huidige schoenen worden dan gezien als barefootschoenen.
pi_196741582
Mwah, het is vrij zinloos om bijvoorbeeld bostrainingen of rustige duurloopjes op die schoenen te doen. Al zullen er inderdaad vast meer tussenvarianten komen. Ik heb overigens nog steeds gewoon vaste hoge noren ;) En mijn schaatstrainer was ook van mening dat je niet goed leert schaatsen als je vanaf het begin op klapschaatsen schaatst. Innovatie is altijd een aanvulling, nooit een vervanging van zelf de juiste dingen doen.
pi_196743212
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:34 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

:D :D :D
pi_196744390
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:34 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Held !
Veel meer getraind of andere schoenen? ;)
Het is een combinatie van dingen. Ik loop nu zo'n 8 jaar bij een atletiekvereniging, daarvoor wat het wat meer ongericht af en toe een rondje. Het gevolg daarvan was dat ik de eerste jaren een stuk harder ging lopen. Na een tijdje, zo rond 2016 stagneerde dat en toen ben ik harder gaan trainen,waardoor ik in 2017 en 2018 van de ene in de andere blessure rolde. Sinds de zomer van 2018 ben ik blessurevrij besloot ik het wat voorzichtiger aan te pakken (hardlopers zijn eigenwijs en moeten eerst 10x op hun bek gaan :P)

Het gevolg is dat ik nu 2,5 jaar 4-5x per week consistent train en daar nu (of eigenlijk al sinds deze zomer) de vruchten van aan het plukken ben. Ondanks dat ik voor mijn gevoel minder train dan pak 'm beet 3 jaar geleden heb ik dit jaar meer kilometers dan ooit gelopen puur doordat ik geen blessures meer heb en dus 52 weken ipv bijv 40 weken heb kunnen trainen. En als ik eens een pijntje voel trap ik tijdens trainingen wat sneller op de rem.

En ja, de ontwikkelingen van de schoenen helpen ook wel, maar dat zie ik meer als het laatste zetje.
pi_196744905
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:09 schreef NightDancert het volgende:
o'n 8 jaar bij een atletiekvereniging, daarvoor wat het wat meer ongericht af en toe een rondje. Het gevolg daarvan was dat ik de eerste jaren een stuk harder ging lopen. Na een tijdje, zo rond 2016 stagneerde dat en toen ben ik harder gaan trainen,waardoor ik in 2017 en 2018 van de ene in de andere blessure rolde. Sinds de zomer van 2018 ben ik blessurevrij besloot ik het wat voorzichtiger aan te pakken (hardlopers zijn eigenwijs en moeten eerst 10x op hun bek gaan :P)

Herkenbaar verhaal! Ik heb dit jaar heel veel gefietst, en daarnaast max 60km per week gelopen, en het gaat superlekker. Andere jaren (na inderdaad de super snelle vooruitgang de eerste 2 jaar bij de atletiek) dacht ik dat ik minimaal 80km moest lopen om vooruitgang te boeken.
pi_196745267
Ook wel grappig, ik moet vaak terugdenken aan in mijn herinnering de zwaarste training ooit.. 5x1000 in 3.45/km met 5 minuten pauze :o Was de laatste training van een trainingskamp van 10 dagen in Tenerife, in 2016. Ik weet nog dat ik echt op de grond ging liggen tussen de intervallen en de tijden alsnog niet haalde de laatste 3, en ik liep op spikes. En nu doe ik gewoon in een lunchpauze 5x1200 in 3.49 (oke, op eentje met wind tegen na) en 2 minuten pauze, op de openbare weg :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')