Ik vind dat jij daar aan mee hebt gewerkt.quote:Op maandag 30 november 2020 02:19 schreef leolinedance het volgende:
https://www.bd.nl/brabant(...)bij-hebben~af948eeb/
Wat te doen met de vele Belgen die hier komen shoppen? ‘Die kunnen wij er niet bij hebben’
[..]
Onze horecazaken zijn dicht, en Belgen komen massaal eiersnijders halenHet is toch niet meer te geloven hè.
Je doet net alsof dat een daadwerkelijke keuze is. Er is nul bewijs dat 'strengheid' invloed heeft op de bereidheid om maatregelen in acht te nemen. Je schetst een vals dilemma.quote:Op maandag 30 november 2020 00:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Eens, ze weigeren in te grijpen op plekken waar het echt moet en het gevolg is dat bepaalde sectoren (horeca) het kind van de rekening zijn voor vele maanden omdat ze die bestempelen als minder belangrijk. Het motto van deze crisis is "samen", nou dat maak ik niet echt uit bij de aanpak. Winkeliers mogen flink omzet maken en horeca is al maanden gesloten. Ik zou zeggen verlicht de lasten met een korte maar strenge lockdown in plaats van dat je maanden zo door gaat modderen en bepaalde sectoren volledig de grond inboort. Ik ben heus niet pro lockdowns, dit is nou eenmaal het beleid. Ze gaan het niet zomaar vrijgeven, hoe graag ik ook acceptatie zou willen zien dat we helaas niet alles en iedereen kunnen beschermen ten koste van alles. Echter is dit een utopie dus dan maar kort en streng i.p.v. deze bodemloze put.
Het is heel goed uit te leggen. Meer ruimte met minder mensen = makkelijk afstand houden.quote:Op zondag 29 november 2020 23:57 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja, het is niet meer uit te leggen.
Er komt iig een The Last of Us seriequote:Op maandag 30 november 2020 00:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kun je wel stellen, ben wel benieuwd wat voor Outbreak 2.0 films er allemaal uitkomen in navolging van deze pandemie.
Don!quote:Op maandag 30 november 2020 08:22 schreef DonDruiper het volgende:
Ah nou gaat heel NL los op het Efteling feestje.. stelletje moraalridders.
Haha nee. Ik ben een vrij optimistisch persoon hoor. Maar ik word wel steeds kritischer..quote:Op maandag 30 november 2020 08:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Don!![]()
Je bent net wakker en nu alweer aan het mopperen?
Aaah.... onder de noemer kritisch....quote:Op maandag 30 november 2020 08:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haha nee. Ik ben een vrij optimistisch persoon hoor. Maar ik word wel steeds kritischer..
quote:Op maandag 30 november 2020 08:35 schreef Drekkoning het volgende:
Zie trouwens dat sommige ketens besluiten om mensen met een medische uitzondering voor mondkapjes te verplichten een face shield te dragen
Dat scheelt weer qua mensen die misbruik willen maken van die medische uitzondering.
quote:Op zondag 29 november 2020 23:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Mogelijk:
https://www.thelocal.se/2(...)ed-danish-researcher
Vreemd. Als ik de waarden op https://corona-scanner.com/country/sweden bekijk, dan had Zweden tussen 19 en 26 november 35300 gevallen (stijging van 201055 naar 236355), gemiddeld 5043 per dag, of 493 per miljoen inwoners.quote:According to figures collated by OurWorldinData, Sweden on Friday had registered a daily average of 23 cases per million people over the the preceding seven days, compared to 61 cases in Denmark and 20 in Norway.
Lekker nuttig ook.quote:Op maandag 30 november 2020 02:31 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Half uurtje per week zodra ik naar de supermarkt ga. Nou nou, wat een ramp.
Nee nee nee!quote:Op maandag 30 november 2020 02:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind dat jij daar aan mee hebt gewerkt.![]()
Hier lezen ook Belgische vrienden mee en denken na het lezen van jouw posts: "Amai, kunt ge ginder gewoon nog een eierkesnijder halen?"
Nah, zie hier...![]()
quote:Op maandag 30 november 2020 09:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nee nee nee!
je kan = ge kunt
kan je = kunde
eiersnijder = eiersnijer
* Deensequote:Op maandag 30 november 2020 09:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
De zoveelste foute voorspelling van een Zweedse epidemioloog ( the coronavirus pandemic in Sweden "may be finished" due to immunity in the population): in de laatste 2 weken (13 tot 27 november) hadden ze 517 doden...
Oeps. Een Deen met een Zweed verwarren, ik hoop dat Sandi Toksvig niet meeleest.quote:
Volgens mij mag je officieel vanaf morgen ook zonder klacht een test doen.quote:Op maandag 30 november 2020 10:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik ben de afgelopen dagen in nauw contact geweest met iemand die positief is bevonden. De GGD gebeld, mag ik me niet laten testen zonder klachtenIk dacht dat dit inmiddels veranderd was? Bel vanmiddag nog wel een keer hoestend en proestend op want ik mag niet meer op het werk komen zonder negatieve test... Wat een circus.
Nauw contact is toch gewoon 10 dagen quarantaine ongeacht een negatieve test?quote:Op maandag 30 november 2020 10:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik ben de afgelopen dagen in nauw contact geweest met iemand die positief is bevonden. De GGD gebeld, mag ik me niet laten testen zonder klachtenIk dacht dat dit inmiddels veranderd was? Bel vanmiddag nog wel een keer hoestend en proestend op want ik mag niet meer op het werk komen zonder negatieve test... Wat een circus.
https://lci.rivm.nl/informatie-nauwe-contacten-patientquote:U krijgt deze brief omdat u een nauw contact bent van een COVID-19-patiënt. Lees deze brief goed door, hierin staat belangrijke informatie.
Het belangrijkste is dat u 10 dagen in thuisquarantaine blijft, omdat u na het laatste risicocontact nog ziek kunt worden. Door thuis te blijven is de kans klein dat u andere mensen besmet als blijkt dat u ziek bent. U kunt klachten krijgen zoals:
verkoudheidsklachten; neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn
(licht) hoesten
plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping)
kortademigheid/benauwdheid
verhoging óf koorts boven de 38 graden
Krijgt u één of meer van deze klachten? Of krijgt u andere klachten? Neem dan telefonisch contact op met de GGD. De GGD bespreekt met u uw klachten en of u getest kunt worden op COVID-19.
Het kan zijn dat de GGD telefonisch contact met u opneemt tijdens de quarantaineperiode. Heeft u hulp nodig als u in thuisisolatie gaat vanwege corona? Kijk in de brochure hulp en steun bij thuisquarantaine op Rijksoverheid.nl/quarantaine.
quote:Op maandag 30 november 2020 10:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nauw contact is toch gewoon 10 dagen quarantaine ongeacht een negatieve test?
Ik zeg niet dat de grenzen sluiten een oplossing is. Maar dit zonder discussie wegzetten als onacceptabel, terwijl je aan de andere kant maanden een sector sluiten, mensen hun spaargeld en pensioenvoorziening laat opeten schijnbaar wel acceptabel vindt, vind ik onacceptabel.quote:Belgen aan de grens weren om te voorkomen dat het te druk wordt in de binnenstad vindt de Maastrichtse burgemeester Annemarie Penn-te Strake 'onacceptabel'.
Dat zegt de burgemeester maandagmorgen op VRT Radio 1.
https://www.1limburg.nl/p(...)sluiten-onacceptabel
Het was toch ook zo, dat als je geen klachten hebt, dat de kans op een false negative groter is?quote:Op maandag 30 november 2020 10:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat zie ik niet staan. Volgens onze richtlijnen mag ik na een negatieve test direct weer aan het werk.quote:Op maandag 30 november 2020 10:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nauw contact is toch gewoon 10 dagen quarantaine ongeacht een negatieve test?
[..]
https://lci.rivm.nl/informatie-nauwe-contacten-patient
Zou best kunnen. Mijn werkgever eist dat per 1dec.... Er staat: "Laat je testen op dag 5 na het laatste risicocontact". Dat zou morgen zijn. Dus ik bel vanmiddag of morgenvroeg nog wel een keer.quote:Op maandag 30 november 2020 10:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het was toch ook zo, dat als je geen klachten hebt, dat de kans op een false negative groter is?
Je kan lijkt me altijd getest worden, of het ook het advies precies volgt, dat is weer een tweedequote:Op maandag 30 november 2020 10:19 schreef Stoorzendert het volgende:
Maar of ik dat wel getest kan worden kon ze me ook niet vertellen.
Met je digid via de site aanmelden en daar aanvinken dat je klachten hebt.quote:Op maandag 30 november 2020 10:03 schreef Stoorzendert het volgende:
quote:Op maandag 30 november 2020 10:23 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Met je digid via de site aanmelden en daar aanvinken dat je klachten hebt.
Goeiequote:Op maandag 30 november 2020 10:23 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Met je digid via de site aanmelden en daar aanvinken dat je klachten hebt.
Is misschien niet de meest eerlijke manierquote:Op maandag 30 november 2020 10:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[..]
GoeieGa ik dat zo even doen.
Maar het is wel geluktquote:Op maandag 30 november 2020 10:28 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Is misschien niet de meest eerlijke maniermaar ik kan zelf heel erg slecht tegen onzekerheid etc.
Niet dus. Vanaf morgen voor mensen die in contact zijn geweest met een coronapatiënt.quote:Op maandag 30 november 2020 10:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik ben de afgelopen dagen in nauw contact geweest met iemand die positief is bevonden. De GGD gebeld, mag ik me niet laten testen zonder klachtenIk dacht dat dit inmiddels veranderd was?
Wat vind je er een circus aan?quote:Bel vanmiddag nog wel een keer hoestend en proestend op want ik mag niet meer op het werk komen zonder negatieve test... Wat een circus.
De werkgever die eist dat ik me vandaag laat testen terwijl dit dus niet kan (op een eerlijke manier). De GGD die zelf niet eens weet hoe het precies werkt. (De dame aan de telefoon wist me ook niet te vertellen of de regels nu wel of niet anders worden per 1dec.).quote:Op maandag 30 november 2020 10:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet dus. Vanaf morgen voor mensen die in contact zijn geweest met een coronapatiënt.
[..]
Wat vind je er een circus aan?
Het is vervelend dat veel bedrijven zichzelf belangrijker vinden dan de volksgezondheid ja.quote:Op maandag 30 november 2020 10:36 schreef Stoorzendert het volgende:
De werkgever die eist dat ik me vandaag laat testen terwijl dit dus niet kan (op een eerlijke manier).
Maak dan online een afspraak.quote:Op maandag 30 november 2020 10:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De werkgever die eist dat ik me vandaag laat testen terwijl dit dus niet kan (op een eerlijke manier). De GGD die zelf niet eens weet hoe het precies werkt. (De dame aan de telefoon wist me ook niet te vertellen of de regels nu wel of niet anders worden per 1dec.).
Heb ik nu ook gedaan en dat is gelukt.quote:
Denk dat die grot inmiddels wel dicht is, ze vliegen ze ook niet meer los rond. Er was toen ook rabiës in die grot terwijl die pokkedingen rondvlogen tussen de mensen, dus dat klopt wel wat je zegt.quote:Op maandag 30 november 2020 01:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een grot en in het bijzonder die waar veel dieren verblijven kan gevaarlijk zijn omdat dat naast hun uitscheiding, er tal van andere spoorelementen, schimmels en parasieten zijn die gevaarlijk kunnen zijn voor mensen.
Hoe resistenter het dier zelf voor infecties is, hoe gevaarlijker dit kan zijn voor mensen.
Vleermuizen, aaseters maar ook reptielen, zijn bestand tegen tal van infecties die extreem schadelijk zijn voor mensen. Zelfs een gewone hond kan extreem gevaarlijk zijn als die bv besmet is met rabies.
De mensen als soort is in veel opzichten, kwetsbaarder dan we - in onze verzorgde en veelal steriele omgeving - geneigd zijn te denken.
Nou ja, als het alleen een keer per maand testen is prima, zeker als dat straks kan door te ademen in een apparaat en 15 seconden te wachten, maar wat jij zegt de mondkapjes en 1.5 m bs zal er dan ook nog wel zijn. Crisis voorbij is inderdaad weer normaal kunnen/mogen leven zonder hierover na te denken of 1.5m onzin.quote:Op zondag 29 november 2020 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Één keer per maand laten testen is voor mij niet ‘crisis voorbij’ inderdaad. Crisis voorbij is als we niet meer na hoeven te denken hierover, dat het geen punt meer is. Tot dat moment hebben we gegarandeerd de coronawet nog actief, dus mondkapjes en al die ongein. Ik zou graag weer gewoon bij vrienden langs kunnen of zij bij mij zonder na te denken of we niet teveel mensen in huis hebben.
De spontaniteit is volledig verdwenen op het moment. Als dat terug is is voor mij de crisis voorbij.
HIer ook keelpijn en wat buikpijnquote:Op maandag 30 november 2020 10:54 schreef aartstyle het volgende:
Van zaterdag op zondag kreeg ik flinke keelpijn. Dat ging zondag ochtend niet weg dus afspraak gemaakt om te testen. Kon meteen om 12:30 terecht. Keelpijn is nu wel aardig weg maar vervangen door flinke hoofdpijn. Paracetemol erin en thuis aan het werk. Nog geen uitslag gehad.
Hier alleen portemonneepijnquote:Op maandag 30 november 2020 10:57 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
HIer ook keelpijn en wat buikpijn
Vraag me af of die sneltest apparaten ooit de gangbare norm zullen worden. 15 minuten is qua logistiek ook best lastig te organiseren.quote:Op maandag 30 november 2020 10:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou ja, als het alleen een keer per maand testen is prima, zeker als dat straks kan door te ademen in een apparaat en 15 seconden te wachten, maar wat jij zegt de mondkapjes en 1.5 m bs zal er dan ook nog wel zijn. Crisis voorbij is inderdaad weer normaal kunnen/mogen leven zonder hierover na te denken of 1.5m onzin.
Niet normaler, maar gewoon weer normaal.
Dat zal nog wel tot tweede helft volgend jaar of 2022 duren, maar zeg dat dan gewoon eerlijk als minister ipv bullshit bingo te gaan verkopen omdat de verkiezingen eraan komen.
Ik vond die staaf in mijn neus hartstikke meevallen. Ook dat ding in mijn keel voelde ik amper, terwijl ik toch best vrij snel een kokhals reflex heb. Misschien toeval, maar maakte mij er vantevoren wel druk over. Gelukkig viel het dus heel erg mee.quote:Op maandag 30 november 2020 11:03 schreef Cue_ het volgende:
Elke maand zo'n staaf in m'n neus zie ik niet zitten eigenlijk.
Een ademtestHoe staat het daarmee eigenlijk?
Laatste wat ik hoorde was, dat ze graag wilden testen, maar doordat minder besmettingen dit allemaal langer ging duren.
Dank je! Vooral ook omdat het averechts zou werken denk ik.quote:Op zondag 29 november 2020 22:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik neem je in de maling trouwens. Maar opmerkelijk vind ik het wel dat de WHO dit post, niet de eerste keer. Kan geen toeval zijn. Maar dit soort platformen moeten dit zelf maar vinden, ik ga ze hier niet over informeren en onrust zaaien.
Ik heb niet de reacties gehad die anderen hadden, kon gewoon blijven zitten, maar fijn was het niet. En m'n linkerneusgat deed wel zeer tijdens en nadien. (rechts geen last gehad). Dat keelding had ik geen last van.quote:Op maandag 30 november 2020 11:05 schreef aartstyle het volgende:
Ik vond die staaf in mijn neus hartstikke meevallen. Ook dat ding in mijn keel voelde ik amper, terwijl ik toch best vrij snel een kokhals reflex heb. Misschien toeval, maar maakte mij er vantevoren wel druk over. Gelukkig viel het dus heel erg mee.
Zoals met bijna alles rondom corona: eerst zien, dan geloven.quote:Op maandag 30 november 2020 11:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me af of die sneltest apparaten ooit de gangbare norm zullen worden. 15 minuten is qua logistiek ook best lastig te organiseren.
De reden dat ze liever niet hebben dat je zonder klachten test is omdat ze de test juist erg onbetrouwbaar vinden wanneer iemand zonder klachten zich laat testen. Kortom, het heeft geen zin om je te laten testen nu.quote:Op maandag 30 november 2020 10:28 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Is misschien niet de meest eerlijke maniermaar ik kan zelf heel erg slecht tegen onzekerheid etc.
Precies heel veel dingen die theoretisch klinken als DE oplossing gaan pas een wezenlijk verschil maken als er een volledige en effectieve infrastructuur rondom is opgetuigd, dus ook controle en registratieprotocollen.quote:Op maandag 30 november 2020 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zoals met bijna alles rondom corona: eerst zien, dan geloven.
Kan me nog herinneren dat ze van de zomer hoopten dat we in het najaar al massaal aan de sneltests konden. Klinkt inderdaad heel leuk allemaal, maar meeste is gewoon de welbekende dooie mus.quote:Op maandag 30 november 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies heel veel dingen die theoretisch klinken als DE oplossing gaan pas een wezenlijk verschil maken als er een volledige en effectieve infrastructuur rondom is opgetuigd, dus ook controle en registratieprotocollen.
Tegen die tijd is er natuurlijk allang een vaccin...
Met ze bedoel je experts of beleidmakers/leken?quote:Op maandag 30 november 2020 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan me nog herinneren dat ze van de zomer hoopten dat we in het najaar al massaal aan de sneltests konden. Klinkt inderdaad heel leuk allemaal, maar meeste is gewoon de welbekende dooie mus.
Beter keuren ze snel die vaccins goed zodat we daar na de jaarwisseling snel mee kunnen starten.
Inderdaad, dit jaar is toch verkloot. Beter inzetten op een vaccin en verder je pijn gewoon pakken want in feite is behalve testen en allerlei zaken aan banden leggen toch niets effectief gebleken in een effectieve bestrijding.. Zodra we weer samenkomen gaat het onherroepelijk mis.quote:Op maandag 30 november 2020 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan me nog herinneren dat ze van de zomer hoopten dat we in het najaar al massaal aan de sneltests konden. Klinkt inderdaad heel leuk allemaal, maar meeste is gewoon de welbekende dooie mus.
Beter keuren ze snel die vaccins goed zodat we daar na de jaarwisseling snel mee kunnen starten.
Dat doet er wat mij betreft niet eens toe wie dat geroepen heeft. Ik heb er zelf ook nooit echt in geloofd trouwens dat zoiets op korte termijn mogelijk was en georganiseerd kan worden zoals Elan al aangaf.quote:Op maandag 30 november 2020 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Met ze bedoel je experts of beleidmakers/leken?
Als het goed is gaan ze er binnenkort mee beginnen wat al ongelooflijk retesnel is en ik vraag me af of het niet te snel is waardoor het slecht geregeld is.quote:Op maandag 30 november 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat doet er wat mij betreft niet eens toe wie dat geroepen heeft. Ik heb er zelf ook nooit echt in geloofd trouwens dat zoiets op korte termijn mogelijk was en georganiseerd kan worden zoals Elan al aangaf.
Dat roepen ze al sinds oktober toch?quote:Op maandag 30 november 2020 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als het goed is gaan ze er binnenkort mee beginnen wat al ongelooflijk retesnel is en ik vraag me af of het niet te snel is waardoor het slecht geregeld is.
Groei en herstel zijn wel 2 verschillende dingen.quote:Op maandag 30 november 2020 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad, dit jaar is toch verkloot. Beter inzetten op een vaccin en verder je pijn gewoon pakken want in feite is behalve testen en allerlei zaken aan banden leggen toch niets effectief gebleken in een effectieve bestrijding.. Zodra we weer samenkomen gaat het onherroepelijk mis.
Volgend jaar gaat wel echt een bizar jaar worden als we weer los mogen gaan. Indien voldoende vaccins kan Q3 zomaar 20% economische groei opleveren.
[ afbeelding ]
Klopt en het is toch pas bijna december? Op niveau van zon operatie is dat binnenkort.quote:Op maandag 30 november 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat roepen ze al sinds oktober toch?
Zal wel op die vaccins uitdraaien niemand wil nu nog miljoenen investeren in een infrastructuur die over 3 maanden misschien wel volledig overbodig is.
Klopt dat is afhankelijk van je startpuntquote:Op maandag 30 november 2020 12:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Groei en herstel zijn wel 2 verschillende dingen.
Zeker, Q3 van die dit jaar had 7.7% groei na een krimp van 8.5 in Q2.quote:Op maandag 30 november 2020 12:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Groei en herstel zijn wel 2 verschillende dingen.
Geloof niet dat het er nog van komt vanwege het kostenplaatje en de enorme inspanning die het vergt. Van de zomer kreeg ik nog wel het idee dat er zo'n transitieperiode van een hybridesamenleving er zou komen maar daar hadden we dan nu echt al meer van moeten zien, bovendien zijn verschillende vaccinmakers inmiddels zo goed als klaar dus het gaat straks als een gek vaccineren worden en tot die tijd dit gedoetje.quote:Op maandag 30 november 2020 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt en het is toch pas bijna december? Op niveau van zon operatie is dat binnenkort.
Gaat nergens over. Wij knallen de horeca dicht, maar zetten alle winkelcentra open voor Belgen om hier te komen funshoppen omdat het daar dicht is. Hoe krom wil je het hebben.quote:Op maandag 30 november 2020 10:14 schreef maan_man het volgende:
Dit vind ik echt extreem:
[..]
Ik zeg niet dat de grenzen sluiten een oplossing is. Maar dit zonder discussie wegzetten als onacceptabel, terwijl je aan de andere kant maanden een sector sluiten, mensen hun spaargeld en pensioenvoorziening laat opeten schijnbaar wel acceptabel vindt, vind ik onacceptabel.
Wat is daar krom aan? In België is de horeca ook dicht.quote:Op maandag 30 november 2020 12:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gaat nergens over. Wij knallen de horeca dicht, maar zetten alle winkelcentra open voor Belgen om hier te komen funshoppen omdat het daar dicht is. Hoe krom wil je het hebben.
Alcoholverkoop na 20u verbannen heeft waarschijnlijk al heel veel levens gered! bazenregelquote:Op maandag 30 november 2020 11:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies heel veel dingen die theoretisch klinken als DE oplossing gaan pas een wezenlijk verschil maken als er een volledige en effectieve infrastructuur rondom is opgetuigd, dus ook controle en registratieprotocollen.
Tegen die tijd is er natuurlijk allang een vaccin...
Ja boeiend, dat is heel het punt toch niet. Het gaat erom dat ze nu ons land overspoelen nu het daar niet meer mag.quote:Op maandag 30 november 2020 12:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is daar krom aan? In België is de horeca ook dicht.
Wat is het punt dan wel en wat heeft het met de horeca te maken?quote:Op maandag 30 november 2020 12:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja boeiend, dat is heel het punt toch niet. Het gaat erom dat ze nu ons land overspoelen nu het daar niet meer mag.
Ja joh ergste is dat ze het zelf ook wel weten, net als die grappenmakerij met die mondkapjes maar ze willen toch in elk geval de schijn mee hebben dat ze ingrijpen.quote:Op maandag 30 november 2020 12:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Alcoholverkoop na 20u verbannen heeft waarschijnlijk al heel veel levens gered! bazenregel
Als je nou niet ophoudt met dat dreinen, krijg je een time-out op de trap.quote:Op maandag 30 november 2020 12:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Alcoholverkoop na 20u verbannen heeft waarschijnlijk al heel veel levens gered! bazenregel
Dit vat wel ongeveer samen hoe ik het ook zie momenteel.quote:Op maandag 30 november 2020 12:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof niet dat het er nog van komt vanwege het kostenplaatje en de enorme inspanning die het vergt. Van de zomer kreeg ik nog wel het idee dat er zo'n transitieperiode van een hybridesamenleving er zou komen maar daar hadden we dan nu echt al meer van moeten zien, bovendien zijn verschillende vaccinmakers inmiddels zo goed als klaar dus het gaat straks als een gek vaccineren worden en tot die tijd dit gedoetje.
Je ziet vanuit DH ook dat ze het hele idee van versoepelen of de samenleving ingrijpend veranderen steeds meer achter zich laten en men gewoon wil overleven met zo min mogelijk economische schade en er weinig politieke ambitie aanwezig is voor grootschalige innovatie.
Jij zou wel een goede mod zijn denk ikquote:Op maandag 30 november 2020 12:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je nou niet ophoudt met dat dreinen, krijg je een time-out op de trap.
quote:Op maandag 30 november 2020 12:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Jij zou wel een goede mod zijn denk ik
Ergens hebben ze gelijk al vind ik het wel jammer dat ze niet proberen middels een extreme lockdown nog een keer op nul of bijna proberen te beginnen, zoals in het voorjaar en dan in winterse omstandigheden waarbij iedereen binnen blijft kijkt hoe het virus zich ontwikkeld.quote:Op maandag 30 november 2020 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit vat wel ongeveer samen hoe ik het ook zie momenteel.
Rutte en co willen dit gewoon uitzitten tot de vaccin uitrol, wellicht kan er her en der nog wat versoepeld worden voor die tijd maar zeker niks spectaculairs.
Een lockdown met oud & nieuw. Popcorn erbij, livestreams. Ik zeg doen.quote:Op maandag 30 november 2020 12:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ergens hebben ze gelijk al vind ik het wel jammer dat ze niet proberen middels een extreme lockdown nog een keer op nul of bijna proberen te beginnen, zoals in het voorjaar en dan in winterse omstandigheden waarbij iedereen binnen blijft kijkt hoe het virus zich ontwikkeld.
Het is uiteindelijk toch ook een soort testcasus voor toekomstige pandemieën en hoe sterk bijvoorbeeld de seizoensinvloeden zijn. Daar kom je nu niet of lastig achter omdat je steeds hoog in je aantal besmettingen blijft en je dus niet weet of het komt door binnen zitten en de temperatuur of puur door die aantallen.
Al gaat het nog steeds verre van goed dus misschien komt die lockdowns alsnog wel na de feestdagen of zo. Kijken hoe stout we weer zijn geweest
Wat snap je niet aan na de feestdagen? Het is allemaal weer lastig te volgen voor je merk ik.quote:Op maandag 30 november 2020 12:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een lockdown met oud & nieuw. Popcorn erbij, livestreams. Ik zeg doen.
Gut, jezus allemachtigquote:Op maandag 30 november 2020 12:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan na de feestdagen? Het is allemaal weer lastig te volgen voor je merk ik.
Grapjes? Op maandagochtend en ook nog over corona?quote:Op maandag 30 november 2020 12:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gut, jezus allemachtig
Ik zei dat als grapje gast. Niet als een directe reactie op je veel te lange post waarin je niets zegt met veel te veel woorden. (he, als jij kinderachtig gaat doen, doe ik dat ook)
Het gaat mij nog niet zozeer om het feit of de grenzen wel of niet worden gesloten. Het gaat erom dat er 25 figuren zijn, getiteld burgemeesters, die een grote invloed hebben op het beleid en maar wat doen op basis van hun onderbuikgevoel.quote:Op maandag 30 november 2020 12:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gaat nergens over. Wij knallen de horeca dicht, maar zetten alle winkelcentra open voor Belgen om hier te komen funshoppen omdat het daar dicht is. Hoe krom wil je het hebben.
Zolang je buiten op een groot plein een feest zou organiseren, of buiten op een industrieterrein een grote vuurwerkshow zou organiseren, gebeurd er helemaal niks.quote:Op maandag 30 november 2020 12:57 schreef Elan het volgende:
Vraag me af wat er zou gebeuren als je oud en nieuw gewoon alles open zou gooien, jullie mogen allemaal een dag Coronavrij en even helemaal naar de klote #yolo.
Zou je dan meteen een enorme piek zien in de ziekenhuizen door alle besmettingen, of gaan er dan meer mensen dood aan alcoholvergiftiging
Raar dat ze dat niet gewoon benoemen om welke leraar het gaat, al hoeft dat officieel niet vanwege privacy is het wel een stuk eenvoudiger.quote:Op maandag 30 november 2020 12:59 schreef Mammietje het volgende:
En mail nr. zoveel van school. Weer een nieuwe besmetting, leraar deze keer.
Ze zeggen niet wie, maar maken er wel een 'leuk' raadspelletje van:
"Voor de leerlingen: ben je niet benaderd (door ons of de GGD), maar is bij jou wel bekend wie de
besmette persoon is en heb je naar eigen oordeel wèl intensief contact gehad met de besmette
persoon (langer dan 15 minuten, binnen een straal van 1,5 meter), informeer de contactpersoon op school
daar dan zo snel mogelijk over zodat deze dit kan melden aan de GGD."
En wéér vooral de gezondheid komende 10 dagen in de gaten houden...![]()
Dat hoeft niet?quote:Op maandag 30 november 2020 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Raar dat ze dat niet gewoon benoemen om welke leraar het gaat, al hoeft dat officieel niet vanwege privacy is het wel een stuk eenvoudiger.
Er zijn zoveel variabelen dat je in ern samenleving geen experiment kan uitvoeren waar je iets hebt aan de uitslag.quote:Op maandag 30 november 2020 12:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ergens hebben ze gelijk al vind ik het wel jammer dat ze niet proberen middels een extreme lockdown nog een keer op nul of bijna proberen te beginnen, zoals in het voorjaar en dan in winterse omstandigheden waarbij iedereen binnen blijft kijkt hoe het virus zich ontwikkeld.
Het is uiteindelijk toch ook een soort testcasus voor toekomstige pandemieën en hoe sterk bijvoorbeeld de seizoensinvloeden zijn. Daar kom je nu niet of lastig achter omdat je steeds hoog in je aantal besmettingen blijft en je dus niet weet of het komt door binnen zitten en de temperatuur of puur door die aantallen.
Al gaat het nog steeds verre van goed dus misschien komt die lockdowns alsnog wel na de feestdagen of zo. Kijken hoe stout we weer zijn geweest
Werkgever mag dat niet doen maar volgens mij wel met toestemming, ik weet in elk geval dat bij mijn zus haar koters op school dat een van die leraren positief getest werd en dan gewoon via de schoolmail naar buiten gecommuniceerd is. Een andere is nu nog steeds ziek en lag zelfs een periode opgenomen.quote:
Tja, schijnt niet te mogen, privacywet enzo....quote:Op maandag 30 november 2020 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Raar dat ze dat niet gewoon benoemen om welke leraar het gaat, al hoeft dat officieel niet vanwege privacy is het wel een stuk eenvoudiger.
O beter. Lijkt me een stuk handiger!quote:Op maandag 30 november 2020 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Werkgever mag dat niet doen maar volgens mij wel met toestemming, ik weet in elk geval dat bij mijn zus haar koters op school dat een van die leraren positief getest werd en dan gewoon via de schoolmail naar buiten gecommuniceerd is. Een andere is nu nog steeds ziek en lag zelfs een periode opgenomen.
Pff geen idee, maar als ze dan gewoon zeggen, ga 10 dagen in quarantaine, laat je na 5 dagen testen, dan ben ik van de partij met zo'n feestjequote:Op maandag 30 november 2020 12:57 schreef Elan het volgende:
Vraag me af wat er zou gebeuren als je oud en nieuw gewoon alles open zou gooien, jullie mogen allemaal een dag Coronavrij en even helemaal naar de klote #yolo.
Zou je dan meteen een enorme piek zien in de ziekenhuizen door alle besmettingen, of gaan er dan meer mensen dood aan alcoholvergiftiging
Kijk! Kan de FOK!-meet gewoon doorgaan en 10 dagen lang duren! Samen in quarantaine!quote:Op maandag 30 november 2020 13:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Pff geen idee, maar als ze dan gewoon zeggen, ga 10 dagen in quarantaine, laat je na 5 dagen testen, dan ben ik van de partij met zo'n feestje
Zorg ik wel voor genoeg proviand die dagen
Ja dan krijg je dus ook niet dat domme geroddel in de diverse apps en op het schoolplein, vraag me ook af of kinderen die direct contact met de leerkracht hebben gehad dan wel in kennis worden gesteld? Dat lijkt me vanuit virusverspreidingsoogpunt redelijk essentieel.quote:Op maandag 30 november 2020 13:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O beter. Lijkt me een stuk handiger!
Deze keer (leerkracht) wel collega's staat er in de brief.quote:Op maandag 30 november 2020 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dan krijg je dus ook niet dat domme geroddel in de diverse apps en op het schoolplein, vraag me ook af of kinderen die direct contact met de leerkracht hebben gehad dan wel in kennis worden gesteld? Dat lijkt me vanuit virusverspreidingsoogpunt redelijk essentieel.
Dat vraag ik me ook af.quote:Op maandag 30 november 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
Toen ik eerder dit jaar over vitamine D zat te lezen, heb ik een test gedaan waaruit bleek dat m'n levels best aan de lage kant zijn. Ik heb nu een paar maanden bij zitten slikken en zojuist opnieuw een test opgestuurd. Ik ben benieuwd of het nu anders is.
Misschien zit er wel niks in die goedkope pilletjes van de supermarkt
Dat is een bloedtest neem ik aan?quote:Op maandag 30 november 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
Toen ik eerder dit jaar over vitamine D zat te lezen, heb ik een test gedaan waaruit bleek dat m'n levels best aan de lage kant zijn. Ik heb nu een paar maanden bij zitten slikken en zojuist opnieuw een test opgestuurd. Ik ben benieuwd of het nu anders is.
Lekker generiek.quote:Op maandag 30 november 2020 13:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Deze keer (leerkracht) wel collega's staat er in de brief.
Wanneer er een leerling besmet is, hoeft niemand in quarantaine.Gewoon je kind in de gaten houden.
![]()
Jaaaah.... maar na een negatieve test mag je ook gewoon hoestend en proestend op school komen.quote:Op maandag 30 november 2020 13:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker generiek.
Die gasten zijn al zo vaak verkouden enz
Ja, een bloedtest. Ik bestel ze gewoon online en dan worden ze opgestuurd naar een robolab in Duitsland. Binnen een paar dagen heb je de uitslag.quote:Op maandag 30 november 2020 13:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is een bloedtest neem ik aan?
Doet de huisarts daar niet moeilijk over als je die zomaar aan wil vragen of had je een goeie aanleiding om het te laten testen?
Dan ga ik er maar vanuit dat een drupje bloed voldoende is?quote:Op maandag 30 november 2020 13:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, een bloedtest. Ik bestel ze gewoon online en dan worden ze opgestuurd naar een robolab in Duitsland. Binnen een paar dagen heb je de uitslag.
Ja, zo'n vingerprikding inderdaad. Er zit een kaartje bij waar je dan wat druppels op moet plempen. Dat gaat dan in een envelop en dan kun je een paar dagen later de uitslag op internet lezen.quote:Op maandag 30 november 2020 13:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan ga ik er maar vanuit dat een drupje bloed voldoende is?![]()
Zo'n vingerprikding zeg maar?
Bikkel dat je bent!
Top. Hendig.quote:Op maandag 30 november 2020 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zo'n vingerprikding inderdaad. Er zit een kaartje bij waar je dan wat druppels op moet plempen. Dat gaat dan in een envelop en dan kun je een paar dagen later de uitslag op internet lezen.
Ja, vond ik ook! Het zal vast ook via de dokter kunnen, maar ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om daar nu heen te gaan als het niet nodig is. Ze zullen ook wel wat beters te doen hebben momenteelquote:
Daar ga ik ook vanuit ja.quote:Op maandag 30 november 2020 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook! Het zal vast ook via de dokter kunnen, maar ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om daar nu heen te gaan als het niet nodig is. Ze zullen ook wel wat beters te doen hebben momenteel
Rustaaagh, laat je niet gekmaken johquote:Op maandag 30 november 2020 12:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je nou niet ophoudt met dat dreinen, krijg je een time-out op de trap.
Al die sneltest, pilots, maatregelen zijn bedoeld om maar ´´iets´´ te bieden. Beetje wat een dokter doet als iemand maar moeilijk meer te behandelen is: patient doorsturen.quote:Op maandag 30 november 2020 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad, dit jaar is toch verkloot. Beter inzetten op een vaccin en verder je pijn gewoon pakken want in feite is behalve testen en allerlei zaken aan banden leggen toch niets effectief gebleken in een effectieve bestrijding.. Zodra we weer samenkomen gaat het onherroepelijk mis.
Volgend jaar gaat wel echt een bizar jaar worden als we weer los mogen gaan. Indien voldoende vaccins kan Q3 zomaar 20% economische groei opleveren.
[ afbeelding ]
Dat doe je op andere manieren!quote:Op maandag 30 november 2020 13:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Rustaaagh, laat je niet gekmaken joh
Bron: nrc.nlquote:Hoeveel sporthallen heeft u al gehuurd?
„Die hebben we voorlopig niet nodig. We beginnen met verpleeghuisbewoners, die moet je vaccineren in de instelling. We moeten wel wendbaar zijn. Stel dat bij de meest kwetsbare groepen het eerste vaccin dat geleverd wordt niet goed werkt, dan moet je misschien kiezen voor ringbescherming: hun verzorgenden en mantelzorgers eerst.”
Dan hebben we toch wel sporthallen nodig?
„Nee, die zijn echt voor de grote groep gezonde mensen van onder de 60 jaar. Dat doet de GGD, die heeft ervaring met grootschalige vaccinatie. Maar voordat we naar die meer massale vaccinatie toe gaan zijn we echt een paar maanden verder.”
Hoeveel personeel is er nodig voor het vaccineren?
„Dat ligt bij de verschillende uitvoerders.”
Kun je die test gewoon aanvragen, zonder indicatie? Ik zie dat er ook thuistesten zijn, hoe doe jij dat?quote:Op maandag 30 november 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
Uhu.quote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
Nog even over dat interview met Hugo de Jonge, he...
[..]
Bron: nrc.nl
Klinkt echt weer als een recipe for disaster eerlijk gezegd
Ja, ik heb zo'n thuistest online besteld. Kost een paar tientjes, maar verder is het zo gepiept.quote:Op maandag 30 november 2020 13:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kun je die test gewoon aanvragen, zonder indicatie? Ik zie dat er ook thuistesten zijn, hoe doe jij dat?
Ik weet het niet. Wil hier nog wel een beetje vertrouwen in hebben.quote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
merciquote:Op maandag 30 november 2020 13:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik heb zo'n thuistest online besteld. Kost een paar tientjes, maar verder is het zo gepiept.
Godver de godver, iemand op het departement moet gewoon de leiding gaan nemenquote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar die sporthallen, dat kunnen ze toch niet menen? De verkiezingen worden uitgesmeerd omdat ze het niet te druk willen hebben bij de stemhokjes, er geldt een maximum van 30 man in alle binnenruimtes, de horeca is zelfs gesloten... en dan wel met honderden mensen in de rij voor een inenting in een sporthal? Ik kan er met m'n verstand niet bij.quote:Op maandag 30 november 2020 13:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Wil hier nog wel een beetje vertrouwen in hebben.
GGD heeft natuurlijk wel veel ervaring met grootschalig inenten...
Misschien kunnen ze nog een app bouwen die moet helpen bij het vaccineren.quote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 november 2020 13:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Uhu.
En als het helemaal misloopt gewoon de burger de schuld geven
Ik neem aan dat ze dan met tijdsafspraken werken zodat er niet teveel mensen tegelijk komen.quote:Op maandag 30 november 2020 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar die sporthallen, dat kunnen ze toch niet menen? De verkiezingen worden uitgesmeerd omdat ze het niet te druk willen hebben bij de stemhokjes, er geldt een maximum van 30 man in alle binnenruimtes, de horeca is zelfs gesloten... en dan wel met honderden mensen in de rij voor een inenting in een sporthal? Ik kan er met m'n verstand niet bij.
Ik hoop het maar, maar ik heb moeite om nog veel vertrouwen te hebben in de organisatorische skills van Hugo de Jonge en de GGDs.quote:Op maandag 30 november 2020 13:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan met tijdsafspraken werken zodat er niet teveel mensen tegelijk komen.
Deden ze ook zo met de jeugdvaccinaties.
Ik word zo moe van die manquote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klinkt vooral als heel veel onnodige lagen en bureaucratie.quote:Is er niet meer landelijke aansturing nodig?
„Dat gaat via het RIVM. Wij zijn opdrachtgever voor het RIVM, dat stuurt de verschillende uitvoerende partijen aan. Ook afspraken over personeel gaan via die uitvoerende partijen.”
Het RIVM zei deze week: we weten niet precies hoeveel personeel er nodig is. Komt het vanzelf goed?
„Nee, maar het RIVM maakt nu de afspraken, met bijvoorbeeld de GGD. Dus ja, er is centrale regie, maar ook decentrale uitvoering, omdat je dan op de meest praktische manier de eerste doelgroepen kunt gaan vaccineren. Hoeveel personeel er nodig is hangt af van de volgorde der dingen. Aan allerlei scenario’s wordt gewerkt.”
Ssst.... niet te vaak zeggen. Zo'n rotsvast vertrouwen heb ik er inmiddels ook niet meer in!quote:Op maandag 30 november 2020 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop het maar, maar ik heb moeite om nog veel vertrouwen te hebben in de organisatorische skills van Hugo de Jonge en de GGDs.
Hij weet het gewoon niet. De vragen zijn heel erg slecht maar de antwoorden ook. Hij kan beter gewoon niets zeggen.quote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een bizar slecht interview zeg. Iemand heeft een cursus 'hoe stel ik een niet-leidende vraag' nodig.quote:Op maandag 30 november 2020 13:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Klinkt vooral als heel veel onnodige lagen en bureaucratie.
De Jonge > ministerie > RIVM > GGD GHOR > de 25 verschillende GGD'en
Ik zie het wel weer gebeuren dat men in Groningen en Limburg na 6 weken klaar is en het dan in de regio's Amsterdam/Rotterdam volledig in de soep loopt.
Het is inderdaad een stuk efficiënter om een team in Den Haag de sportzalen te laten regelen in Noord-Oost-Friesland.quote:Op maandag 30 november 2020 13:50 schreef MichaelScott het volgende:
Klinkt vooral als heel veel onnodige lagen en bureaucratie.
De meeste vragen in dat interview zijn alleen maar te beantwoorden met 'ik weet het niet', door wie dan ook.quote:Op maandag 30 november 2020 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
HOE KAN HIJ HET NOU NIET WETEN HIJ GAAT ER NOTA BENE OVER
[ afbeelding ]
Hihi leuk een potje magic.quote:Op maandag 30 november 2020 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
HOE KAN HIJ HET NOU NIET WETEN HIJ GAAT ER NOTA BENE OVER
[ afbeelding ]
Omdat wij op 17 maart deze mensen kunnen wegstemmen als Nederland eens verstandig gaat stemmen.quote:Op maandag 30 november 2020 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, het is weer het 'lekker-ongefundeerd-op-Hugo-kankeren-uurtje'.
Snap echt niet dat mensen nog in Nederland wonen als het blijkbaar zo'n incapabele overheid heeft.
[..]
Het is inderdaad een stuk efficiënter om een team in Den Haag de sportzalen te laten regelen in Noord-Oost-Friesland.
datquote:Op maandag 30 november 2020 13:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Uhu.
En als het helemaal misloopt gewoon de burger de schuld geven
hij wekt dat wel een beetje op, geen idee wat voor leraar hij was maar bij hem altijd het gevoel alsof hij tegen brugpiepers praat.quote:Op maandag 30 november 2020 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Snap echt niet dat mensen nog in Nederland wonen als het blijkbaar zo'n incapabele overheid heeft.
[..]
Het is inderdaad een stuk efficiënter om een team in Den Haag de sportzalen te laten regelen in Noord-Oost-Friesland.
Nouja.. komt niet helemaal uit de lucht vallen toch?quote:Op maandag 30 november 2020 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
quote:Op maandag 30 november 2020 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
En in plaats van dan dat gedrag aanpassen gaan mensen liever schreeuwen dat de regering dingen moeten aanpassen / veranderen.quote:Op maandag 30 november 2020 13:59 schreef DonDruiper het volgende:
Wat je wél bijna iedere week hoort vanuit DH is dat het gedrag van mensen nog niet wenselijk is.
Ja man, en de loopneus is ook echt real bij mij nu. En nee, dat is geen corona verschijnsel, ik heb altijd een loopneus met dit soort weer en al helemaal als je van buiten naar binnen gaat, waar het dan opeens veel warmer is. Dan sta je daar 'snif, snif'quote:Op maandag 30 november 2020 13:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Bij deze tempratuur kun je virussen trouwens prima bewaren
Nee het is een topperquote:Op maandag 30 november 2020 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iedereen gelijk 1,5 meter afstand houden.quote:Op maandag 30 november 2020 14:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja man, en de loopneus is ook echt real bij mij nu. En nee, dat is geen corona verschijnsel, ik heb altijd een loopneus met dit soort weer en al helemaal als je van buiten naar binnen gaat, waar het dan opeens veel warmer is. Dan sta je daar 'snif, snif'
Yep. En als ze dat doen is Nederland helemaal te klein.quote:Op maandag 30 november 2020 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En in plaats van dan dat gedrag aanpassen gaan mensen liever schreeuwen dat de regering dingen moeten aanpassen / veranderen.
Werkt twee kanten op.quote:Op maandag 30 november 2020 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En in plaats van dan dat gedrag aanpassen gaan mensen liever schreeuwen dat de regering dingen moeten aanpassen / veranderen.
Dat is al maanden de strategie als mensen wat te dichtbij komen: even opzichtig rochelenquote:Op maandag 30 november 2020 14:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iedereen gelijk 1,5 meter afstand houden.
Dat ken ik idd...quote:Op maandag 30 november 2020 14:00 schreef dick_laurent het volgende:
Ja man, en de loopneus is ook echt real bij mij nu. En nee, dat is geen corona verschijnsel, ik heb altijd een loopneus met dit soort weer en al helemaal als je van buiten naar binnen gaat, waar het dan opeens veel warmer is. Dan sta je daar 'snif, snif'
Zou je wel verwachten, maar toen ik in de Hema was vanmorgen leek niemand een fuck te geven om mijn gesnifquote:Op maandag 30 november 2020 14:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iedereen gelijk 1,5 meter afstand houden.
Ik was vergeten mijn mondneus-masker op te zetten en kwam bij het verlaten van de winkel er pas achter.quote:Op maandag 30 november 2020 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zou je wel verwachten, maar toen ik in de Hema was vanmorgen leek niemand een fuck te geven om mijn gesnif
Wat? Dit zijn toch prima teksten.quote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Terwijl ze je een dikke knuffel gafquote:Op maandag 30 november 2020 14:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik was vergeten mijn mondneus-masker op te zetten en kwam bij het verlaten van de winkel er pas achter.
Oh dat maakt niet uit meneer, zei de mandjes-meid-poetser.
dat had ze goed gezienquote:Op maandag 30 november 2020 14:05 schreef Smack10 het volgende:
Is dat iemand die meiden met mandjes poetst?quote:Op maandag 30 november 2020 14:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik was vergeten mijn mondneus-masker op te zetten en kwam bij het verlaten van de winkel er pas achter.
Je kan de klok er aardig op gelijk zetten ja. Ik heb er maar weinig vertrouwen in eigenlijk.quote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |