abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 november 2020 @ 12:00:47 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196482243
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2020 11:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Precies heel veel dingen die theoretisch klinken als DE oplossing gaan pas een wezenlijk verschil maken als er een volledige en effectieve infrastructuur rondom is opgetuigd, dus ook controle en registratieprotocollen.

Tegen die tijd is er natuurlijk allang een vaccin...
Kan me nog herinneren dat ze van de zomer hoopten dat we in het najaar al massaal aan de sneltests konden. Klinkt inderdaad heel leuk allemaal, maar meeste is gewoon de welbekende dooie mus.

Beter keuren ze snel die vaccins goed zodat we daar na de jaarwisseling snel mee kunnen starten.
pi_196482299
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kan me nog herinneren dat ze van de zomer hoopten dat we in het najaar al massaal aan de sneltests konden. Klinkt inderdaad heel leuk allemaal, maar meeste is gewoon de welbekende dooie mus.

Beter keuren ze snel die vaccins goed zodat we daar na de jaarwisseling snel mee kunnen starten.
Met ze bedoel je experts of beleidmakers/leken?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196482339
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Inderdaad, dit jaar is toch verkloot. Beter inzetten op een vaccin en verder je pijn gewoon pakken want in feite is behalve testen en allerlei zaken aan banden leggen toch niets effectief gebleken in een effectieve bestrijding.. Zodra we weer samenkomen gaat het onherroepelijk mis.

Volgend jaar gaat wel echt een bizar jaar worden als we weer los mogen gaan. Indien voldoende vaccins kan Q3 zomaar 20% economische groei opleveren.
blablablabla
  maandag 30 november 2020 @ 12:09:53 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196482342
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Met ze bedoel je experts of beleidmakers/leken?
Dat doet er wat mij betreft niet eens toe wie dat geroepen heeft. Ik heb er zelf ook nooit echt in geloofd trouwens dat zoiets op korte termijn mogelijk was en georganiseerd kan worden zoals Elan al aangaf.
pi_196482371
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat doet er wat mij betreft niet eens toe wie dat geroepen heeft. Ik heb er zelf ook nooit echt in geloofd trouwens dat zoiets op korte termijn mogelijk was en georganiseerd kan worden zoals Elan al aangaf.
Als het goed is gaan ze er binnenkort mee beginnen wat al ongelooflijk retesnel is en ik vraag me af of het niet te snel is waardoor het slecht geregeld is.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196482395
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als het goed is gaan ze er binnenkort mee beginnen wat al ongelooflijk retesnel is en ik vraag me af of het niet te snel is waardoor het slecht geregeld is.
Dat roepen ze al sinds oktober toch?
Zal wel op die vaccins uitdraaien niemand wil nu nog miljoenen investeren in een infrastructuur die over 3 maanden misschien wel volledig overbodig is.
blablablabla
pi_196482411
quote:
18s.gif Op maandag 30 november 2020 12:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Inderdaad, dit jaar is toch verkloot. Beter inzetten op een vaccin en verder je pijn gewoon pakken want in feite is behalve testen en allerlei zaken aan banden leggen toch niets effectief gebleken in een effectieve bestrijding.. Zodra we weer samenkomen gaat het onherroepelijk mis.

Volgend jaar gaat wel echt een bizar jaar worden als we weer los mogen gaan. Indien voldoende vaccins kan Q3 zomaar 20% economische groei opleveren.
[ afbeelding ]
Groei en herstel zijn wel 2 verschillende dingen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196482428
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat roepen ze al sinds oktober toch?
Zal wel op die vaccins uitdraaien niemand wil nu nog miljoenen investeren in een infrastructuur die over 3 maanden misschien wel volledig overbodig is.
Klopt en het is toch pas bijna december? Op niveau van zon operatie is dat binnenkort.
pi_196482444
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:13 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Klopt dat is afhankelijk van je startpunt
pi_196482456
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:13 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Zeker, Q3 van die dit jaar had 7.7% groei na een krimp van 8.5 in Q2.
Dus netto schiet je er niet veel mee op, aan de andere kant is zo'n groei historisch en nooit voorgekomen dus het toont wel degelijk de veerkracht en dus de prognose op een (hopelijk) spoedig herstel.
blablablabla
pi_196482541
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt en het is toch pas bijna december? Op niveau van zon operatie is dat binnenkort.
Geloof niet dat het er nog van komt vanwege het kostenplaatje en de enorme inspanning die het vergt. Van de zomer kreeg ik nog wel het idee dat er zo'n transitieperiode van een hybridesamenleving er zou komen maar daar hadden we dan nu echt al meer van moeten zien, bovendien zijn verschillende vaccinmakers inmiddels zo goed als klaar dus het gaat straks als een gek vaccineren worden en tot die tijd dit gedoetje.

Je ziet vanuit DH ook dat ze het hele idee van versoepelen of de samenleving ingrijpend veranderen steeds meer achter zich laten en men gewoon wil overleven met zo min mogelijk economische schade en er weinig politieke ambitie aanwezig is voor grootschalige innovatie.
blablablabla
  maandag 30 november 2020 @ 12:24:48 #212
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196482571
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:14 schreef maan_man het volgende:
Dit vind ik echt extreem:
[..]

Ik zeg niet dat de grenzen sluiten een oplossing is. Maar dit zonder discussie wegzetten als onacceptabel, terwijl je aan de andere kant maanden een sector sluiten, mensen hun spaargeld en pensioenvoorziening laat opeten schijnbaar wel acceptabel vindt, vind ik onacceptabel.
Gaat nergens over. Wij knallen de horeca dicht, maar zetten alle winkelcentra open voor Belgen om hier te komen funshoppen omdat het daar dicht is. Hoe krom wil je het hebben.
pi_196482586
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Gaat nergens over. Wij knallen de horeca dicht, maar zetten alle winkelcentra open voor Belgen om hier te komen funshoppen omdat het daar dicht is. Hoe krom wil je het hebben.
Wat is daar krom aan? In België is de horeca ook dicht.
  maandag 30 november 2020 @ 12:26:05 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196482593
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2020 11:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Precies heel veel dingen die theoretisch klinken als DE oplossing gaan pas een wezenlijk verschil maken als er een volledige en effectieve infrastructuur rondom is opgetuigd, dus ook controle en registratieprotocollen.

Tegen die tijd is er natuurlijk allang een vaccin...
Alcoholverkoop na 20u verbannen heeft waarschijnlijk al heel veel levens gered! bazenregel _O_
  maandag 30 november 2020 @ 12:26:47 #215
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196482603
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is daar krom aan? In België is de horeca ook dicht.
Ja boeiend, dat is heel het punt toch niet. Het gaat erom dat ze nu ons land overspoelen nu het daar niet meer mag.
pi_196482627
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja boeiend, dat is heel het punt toch niet. Het gaat erom dat ze nu ons land overspoelen nu het daar niet meer mag.
Wat is het punt dan wel en wat heeft het met de horeca te maken?
pi_196482638
quote:

[..]

Alcoholverkoop na 20u verbannen heeft waarschijnlijk al heel veel levens gered! bazenregel _O_
Ja joh ergste is dat ze het zelf ook wel weten, net als die grappenmakerij met die mondkapjes maar ze willen toch in elk geval de schijn mee hebben dat ze ingrijpen.
blablablabla
pi_196482667
quote:

[..]

Als je nou niet ophoudt met dat dreinen, krijg je een time-out op de trap. }:|
  maandag 30 november 2020 @ 12:30:23 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196482670
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Geloof niet dat het er nog van komt vanwege het kostenplaatje en de enorme inspanning die het vergt. Van de zomer kreeg ik nog wel het idee dat er zo'n transitieperiode van een hybridesamenleving er zou komen maar daar hadden we dan nu echt al meer van moeten zien, bovendien zijn verschillende vaccinmakers inmiddels zo goed als klaar dus het gaat straks als een gek vaccineren worden en tot die tijd dit gedoetje.

Je ziet vanuit DH ook dat ze het hele idee van versoepelen of de samenleving ingrijpend veranderen steeds meer achter zich laten en men gewoon wil overleven met zo min mogelijk economische schade en er weinig politieke ambitie aanwezig is voor grootschalige innovatie.
Dit vat wel ongeveer samen hoe ik het ook zie momenteel.

Rutte en co willen dit gewoon uitzitten tot de vaccin uitrol, wellicht kan er her en der nog wat versoepeld worden voor die tijd maar zeker niks spectaculairs.
pi_196482722
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als je nou niet ophoudt met dat dreinen, krijg je een time-out op de trap. }:|
Jij zou wel een goede mod zijn denk ik :D
pi_196482744
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:33 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Jij zou wel een goede mod zijn denk ik :D
:D
Nou, kweet niet. Heb 2 trappen dus maar 26 treden... :{ ;)
pi_196482806
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit vat wel ongeveer samen hoe ik het ook zie momenteel.

Rutte en co willen dit gewoon uitzitten tot de vaccin uitrol, wellicht kan er her en der nog wat versoepeld worden voor die tijd maar zeker niks spectaculairs.
Ergens hebben ze gelijk al vind ik het wel jammer dat ze niet proberen middels een extreme lockdown nog een keer op nul of bijna proberen te beginnen, zoals in het voorjaar en dan in winterse omstandigheden waarbij iedereen binnen blijft kijkt hoe het virus zich ontwikkeld.

Het is uiteindelijk toch ook een soort testcasus voor toekomstige pandemieën en hoe sterk bijvoorbeeld de seizoensinvloeden zijn. Daar kom je nu niet of lastig achter omdat je steeds hoog in je aantal besmettingen blijft en je dus niet weet of het komt door binnen zitten en de temperatuur of puur door die aantallen.

Al gaat het nog steeds verre van goed dus misschien komt die lockdowns alsnog wel na de feestdagen of zo. Kijken hoe stout we weer zijn geweest oO/
blablablabla
pi_196482883
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Ergens hebben ze gelijk al vind ik het wel jammer dat ze niet proberen middels een extreme lockdown nog een keer op nul of bijna proberen te beginnen, zoals in het voorjaar en dan in winterse omstandigheden waarbij iedereen binnen blijft kijkt hoe het virus zich ontwikkeld.

Het is uiteindelijk toch ook een soort testcasus voor toekomstige pandemieën en hoe sterk bijvoorbeeld de seizoensinvloeden zijn. Daar kom je nu niet of lastig achter omdat je steeds hoog in je aantal besmettingen blijft en je dus niet weet of het komt door binnen zitten en de temperatuur of puur door die aantallen.

Al gaat het nog steeds verre van goed dus misschien komt die lockdowns alsnog wel na de feestdagen of zo. Kijken hoe stout we weer zijn geweest oO/
Een lockdown met oud & nieuw. Popcorn erbij, livestreams. Ik zeg doen.
pi_196482940
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Een lockdown met oud & nieuw. Popcorn erbij, livestreams. Ik zeg doen.
Wat snap je niet aan na de feestdagen? Het is allemaal weer lastig te volgen voor je merk ik.
blablablabla
pi_196482952
quote:
15s.gif Op maandag 30 november 2020 12:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan na de feestdagen? Het is allemaal weer lastig te volgen voor je merk ik.
Gut, jezus allemachtig :')

Ik zei dat als grapje gast. Niet als een directe reactie op je veel te lange post waarin je niets zegt met veel te veel woorden. (he, als jij kinderachtig gaat doen, doe ik dat ook)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')