Ik vind dat jij daar aan mee hebt gewerkt.quote:Op maandag 30 november 2020 02:19 schreef leolinedance het volgende:
https://www.bd.nl/brabant(...)bij-hebben~af948eeb/
Wat te doen met de vele Belgen die hier komen shoppen? ‘Die kunnen wij er niet bij hebben’
[..]
Onze horecazaken zijn dicht, en Belgen komen massaal eiersnijders halenHet is toch niet meer te geloven hè.
Je doet net alsof dat een daadwerkelijke keuze is. Er is nul bewijs dat 'strengheid' invloed heeft op de bereidheid om maatregelen in acht te nemen. Je schetst een vals dilemma.quote:Op maandag 30 november 2020 00:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Eens, ze weigeren in te grijpen op plekken waar het echt moet en het gevolg is dat bepaalde sectoren (horeca) het kind van de rekening zijn voor vele maanden omdat ze die bestempelen als minder belangrijk. Het motto van deze crisis is "samen", nou dat maak ik niet echt uit bij de aanpak. Winkeliers mogen flink omzet maken en horeca is al maanden gesloten. Ik zou zeggen verlicht de lasten met een korte maar strenge lockdown in plaats van dat je maanden zo door gaat modderen en bepaalde sectoren volledig de grond inboort. Ik ben heus niet pro lockdowns, dit is nou eenmaal het beleid. Ze gaan het niet zomaar vrijgeven, hoe graag ik ook acceptatie zou willen zien dat we helaas niet alles en iedereen kunnen beschermen ten koste van alles. Echter is dit een utopie dus dan maar kort en streng i.p.v. deze bodemloze put.
Het is heel goed uit te leggen. Meer ruimte met minder mensen = makkelijk afstand houden.quote:Op zondag 29 november 2020 23:57 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja, het is niet meer uit te leggen.
Er komt iig een The Last of Us seriequote:Op maandag 30 november 2020 00:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kun je wel stellen, ben wel benieuwd wat voor Outbreak 2.0 films er allemaal uitkomen in navolging van deze pandemie.
Don!quote:Op maandag 30 november 2020 08:22 schreef DonDruiper het volgende:
Ah nou gaat heel NL los op het Efteling feestje.. stelletje moraalridders.
Haha nee. Ik ben een vrij optimistisch persoon hoor. Maar ik word wel steeds kritischer..quote:Op maandag 30 november 2020 08:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Don!![]()
Je bent net wakker en nu alweer aan het mopperen?
Aaah.... onder de noemer kritisch....quote:Op maandag 30 november 2020 08:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haha nee. Ik ben een vrij optimistisch persoon hoor. Maar ik word wel steeds kritischer..
quote:Op maandag 30 november 2020 08:35 schreef Drekkoning het volgende:
Zie trouwens dat sommige ketens besluiten om mensen met een medische uitzondering voor mondkapjes te verplichten een face shield te dragen
Dat scheelt weer qua mensen die misbruik willen maken van die medische uitzondering.
quote:Op zondag 29 november 2020 23:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Mogelijk:
https://www.thelocal.se/2(...)ed-danish-researcher
Vreemd. Als ik de waarden op https://corona-scanner.com/country/sweden bekijk, dan had Zweden tussen 19 en 26 november 35300 gevallen (stijging van 201055 naar 236355), gemiddeld 5043 per dag, of 493 per miljoen inwoners.quote:According to figures collated by OurWorldinData, Sweden on Friday had registered a daily average of 23 cases per million people over the the preceding seven days, compared to 61 cases in Denmark and 20 in Norway.
Lekker nuttig ook.quote:Op maandag 30 november 2020 02:31 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Half uurtje per week zodra ik naar de supermarkt ga. Nou nou, wat een ramp.
Nee nee nee!quote:Op maandag 30 november 2020 02:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind dat jij daar aan mee hebt gewerkt.![]()
Hier lezen ook Belgische vrienden mee en denken na het lezen van jouw posts: "Amai, kunt ge ginder gewoon nog een eierkesnijder halen?"
Nah, zie hier...![]()
quote:Op maandag 30 november 2020 09:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nee nee nee!
je kan = ge kunt
kan je = kunde
eiersnijder = eiersnijer
* Deensequote:Op maandag 30 november 2020 09:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
De zoveelste foute voorspelling van een Zweedse epidemioloog ( the coronavirus pandemic in Sweden "may be finished" due to immunity in the population): in de laatste 2 weken (13 tot 27 november) hadden ze 517 doden...
Oeps. Een Deen met een Zweed verwarren, ik hoop dat Sandi Toksvig niet meeleest.quote:
Volgens mij mag je officieel vanaf morgen ook zonder klacht een test doen.quote:Op maandag 30 november 2020 10:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik ben de afgelopen dagen in nauw contact geweest met iemand die positief is bevonden. De GGD gebeld, mag ik me niet laten testen zonder klachtenIk dacht dat dit inmiddels veranderd was? Bel vanmiddag nog wel een keer hoestend en proestend op want ik mag niet meer op het werk komen zonder negatieve test... Wat een circus.
Nauw contact is toch gewoon 10 dagen quarantaine ongeacht een negatieve test?quote:Op maandag 30 november 2020 10:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik ben de afgelopen dagen in nauw contact geweest met iemand die positief is bevonden. De GGD gebeld, mag ik me niet laten testen zonder klachtenIk dacht dat dit inmiddels veranderd was? Bel vanmiddag nog wel een keer hoestend en proestend op want ik mag niet meer op het werk komen zonder negatieve test... Wat een circus.
https://lci.rivm.nl/informatie-nauwe-contacten-patientquote:U krijgt deze brief omdat u een nauw contact bent van een COVID-19-patiënt. Lees deze brief goed door, hierin staat belangrijke informatie.
Het belangrijkste is dat u 10 dagen in thuisquarantaine blijft, omdat u na het laatste risicocontact nog ziek kunt worden. Door thuis te blijven is de kans klein dat u andere mensen besmet als blijkt dat u ziek bent. U kunt klachten krijgen zoals:
verkoudheidsklachten; neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn
(licht) hoesten
plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping)
kortademigheid/benauwdheid
verhoging óf koorts boven de 38 graden
Krijgt u één of meer van deze klachten? Of krijgt u andere klachten? Neem dan telefonisch contact op met de GGD. De GGD bespreekt met u uw klachten en of u getest kunt worden op COVID-19.
Het kan zijn dat de GGD telefonisch contact met u opneemt tijdens de quarantaineperiode. Heeft u hulp nodig als u in thuisisolatie gaat vanwege corona? Kijk in de brochure hulp en steun bij thuisquarantaine op Rijksoverheid.nl/quarantaine.
quote:Op maandag 30 november 2020 10:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nauw contact is toch gewoon 10 dagen quarantaine ongeacht een negatieve test?
Ik zeg niet dat de grenzen sluiten een oplossing is. Maar dit zonder discussie wegzetten als onacceptabel, terwijl je aan de andere kant maanden een sector sluiten, mensen hun spaargeld en pensioenvoorziening laat opeten schijnbaar wel acceptabel vindt, vind ik onacceptabel.quote:Belgen aan de grens weren om te voorkomen dat het te druk wordt in de binnenstad vindt de Maastrichtse burgemeester Annemarie Penn-te Strake 'onacceptabel'.
Dat zegt de burgemeester maandagmorgen op VRT Radio 1.
https://www.1limburg.nl/p(...)sluiten-onacceptabel
Het was toch ook zo, dat als je geen klachten hebt, dat de kans op een false negative groter is?quote:Op maandag 30 november 2020 10:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat zie ik niet staan. Volgens onze richtlijnen mag ik na een negatieve test direct weer aan het werk.quote:Op maandag 30 november 2020 10:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nauw contact is toch gewoon 10 dagen quarantaine ongeacht een negatieve test?
[..]
https://lci.rivm.nl/informatie-nauwe-contacten-patient
Zou best kunnen. Mijn werkgever eist dat per 1dec.... Er staat: "Laat je testen op dag 5 na het laatste risicocontact". Dat zou morgen zijn. Dus ik bel vanmiddag of morgenvroeg nog wel een keer.quote:Op maandag 30 november 2020 10:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het was toch ook zo, dat als je geen klachten hebt, dat de kans op een false negative groter is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |