Ja, vond ik ook! Het zal vast ook via de dokter kunnen, maar ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om daar nu heen te gaan als het niet nodig is. Ze zullen ook wel wat beters te doen hebben momenteelquote:
Daar ga ik ook vanuit ja.quote:Op maandag 30 november 2020 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook! Het zal vast ook via de dokter kunnen, maar ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om daar nu heen te gaan als het niet nodig is. Ze zullen ook wel wat beters te doen hebben momenteel
Rustaaagh, laat je niet gekmaken johquote:Op maandag 30 november 2020 12:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je nou niet ophoudt met dat dreinen, krijg je een time-out op de trap.
Al die sneltest, pilots, maatregelen zijn bedoeld om maar ´´iets´´ te bieden. Beetje wat een dokter doet als iemand maar moeilijk meer te behandelen is: patient doorsturen.quote:Op maandag 30 november 2020 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad, dit jaar is toch verkloot. Beter inzetten op een vaccin en verder je pijn gewoon pakken want in feite is behalve testen en allerlei zaken aan banden leggen toch niets effectief gebleken in een effectieve bestrijding.. Zodra we weer samenkomen gaat het onherroepelijk mis.
Volgend jaar gaat wel echt een bizar jaar worden als we weer los mogen gaan. Indien voldoende vaccins kan Q3 zomaar 20% economische groei opleveren.
[ afbeelding ]
Dat doe je op andere manieren!quote:Op maandag 30 november 2020 13:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Rustaaagh, laat je niet gekmaken joh
Bron: nrc.nlquote:Hoeveel sporthallen heeft u al gehuurd?
„Die hebben we voorlopig niet nodig. We beginnen met verpleeghuisbewoners, die moet je vaccineren in de instelling. We moeten wel wendbaar zijn. Stel dat bij de meest kwetsbare groepen het eerste vaccin dat geleverd wordt niet goed werkt, dan moet je misschien kiezen voor ringbescherming: hun verzorgenden en mantelzorgers eerst.”
Dan hebben we toch wel sporthallen nodig?
„Nee, die zijn echt voor de grote groep gezonde mensen van onder de 60 jaar. Dat doet de GGD, die heeft ervaring met grootschalige vaccinatie. Maar voordat we naar die meer massale vaccinatie toe gaan zijn we echt een paar maanden verder.”
Hoeveel personeel is er nodig voor het vaccineren?
„Dat ligt bij de verschillende uitvoerders.”
Kun je die test gewoon aanvragen, zonder indicatie? Ik zie dat er ook thuistesten zijn, hoe doe jij dat?quote:Op maandag 30 november 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
Toen ik eerder dit jaar over vitamine D zat te lezen, heb ik een test gedaan waaruit bleek dat m'n levels best aan de lage kant zijn. Ik heb nu een paar maanden bij zitten slikken en zojuist opnieuw een test opgestuurd. Ik ben benieuwd of het nu anders is.
Misschien zit er wel niks in die goedkope pilletjes van de supermarkt
Uhu.quote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
Nog even over dat interview met Hugo de Jonge, he...
[..]
Bron: nrc.nl
Klinkt echt weer als een recipe for disaster eerlijk gezegd
Ja, ik heb zo'n thuistest online besteld. Kost een paar tientjes, maar verder is het zo gepiept.quote:Op maandag 30 november 2020 13:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kun je die test gewoon aanvragen, zonder indicatie? Ik zie dat er ook thuistesten zijn, hoe doe jij dat?
Ik weet het niet. Wil hier nog wel een beetje vertrouwen in hebben.quote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
merciquote:Op maandag 30 november 2020 13:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik heb zo'n thuistest online besteld. Kost een paar tientjes, maar verder is het zo gepiept.
Godver de godver, iemand op het departement moet gewoon de leiding gaan nemenquote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar die sporthallen, dat kunnen ze toch niet menen? De verkiezingen worden uitgesmeerd omdat ze het niet te druk willen hebben bij de stemhokjes, er geldt een maximum van 30 man in alle binnenruimtes, de horeca is zelfs gesloten... en dan wel met honderden mensen in de rij voor een inenting in een sporthal? Ik kan er met m'n verstand niet bij.quote:Op maandag 30 november 2020 13:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Wil hier nog wel een beetje vertrouwen in hebben.
GGD heeft natuurlijk wel veel ervaring met grootschalig inenten...
Misschien kunnen ze nog een app bouwen die moet helpen bij het vaccineren.quote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 november 2020 13:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Uhu.
En als het helemaal misloopt gewoon de burger de schuld geven
Ik neem aan dat ze dan met tijdsafspraken werken zodat er niet teveel mensen tegelijk komen.quote:Op maandag 30 november 2020 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar die sporthallen, dat kunnen ze toch niet menen? De verkiezingen worden uitgesmeerd omdat ze het niet te druk willen hebben bij de stemhokjes, er geldt een maximum van 30 man in alle binnenruimtes, de horeca is zelfs gesloten... en dan wel met honderden mensen in de rij voor een inenting in een sporthal? Ik kan er met m'n verstand niet bij.
Ik hoop het maar, maar ik heb moeite om nog veel vertrouwen te hebben in de organisatorische skills van Hugo de Jonge en de GGDs.quote:Op maandag 30 november 2020 13:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan met tijdsafspraken werken zodat er niet teveel mensen tegelijk komen.
Deden ze ook zo met de jeugdvaccinaties.
Ik word zo moe van die manquote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klinkt vooral als heel veel onnodige lagen en bureaucratie.quote:Is er niet meer landelijke aansturing nodig?
„Dat gaat via het RIVM. Wij zijn opdrachtgever voor het RIVM, dat stuurt de verschillende uitvoerende partijen aan. Ook afspraken over personeel gaan via die uitvoerende partijen.”
Het RIVM zei deze week: we weten niet precies hoeveel personeel er nodig is. Komt het vanzelf goed?
„Nee, maar het RIVM maakt nu de afspraken, met bijvoorbeeld de GGD. Dus ja, er is centrale regie, maar ook decentrale uitvoering, omdat je dan op de meest praktische manier de eerste doelgroepen kunt gaan vaccineren. Hoeveel personeel er nodig is hangt af van de volgorde der dingen. Aan allerlei scenario’s wordt gewerkt.”
Ssst.... niet te vaak zeggen. Zo'n rotsvast vertrouwen heb ik er inmiddels ook niet meer in!quote:Op maandag 30 november 2020 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop het maar, maar ik heb moeite om nog veel vertrouwen te hebben in de organisatorische skills van Hugo de Jonge en de GGDs.
Hij weet het gewoon niet. De vragen zijn heel erg slecht maar de antwoorden ook. Hij kan beter gewoon niets zeggen.quote:Op maandag 30 november 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een bizar slecht interview zeg. Iemand heeft een cursus 'hoe stel ik een niet-leidende vraag' nodig.quote:Op maandag 30 november 2020 13:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Klinkt vooral als heel veel onnodige lagen en bureaucratie.
De Jonge > ministerie > RIVM > GGD GHOR > de 25 verschillende GGD'en
Ik zie het wel weer gebeuren dat men in Groningen en Limburg na 6 weken klaar is en het dan in de regio's Amsterdam/Rotterdam volledig in de soep loopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |