abonnement Unibet Coolblue
pi_196473094
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196473266
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

Ondertussen daalt het nog steeds, en al een hele week met een R van gemiddeld 0,85. Nog even en we zitten op een weektoename onder de 1000 in de ziekenhuizen. Die afvlakking van het aantal positieve testen is in ieder geval (nog?) niet te zien in de ziekenhuiscijfers. Alleen vorige week was het iets minder.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196473443
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 18:34 schreef Confetti het volgende:
De Belgen zitten nu op 2 tot 3 duizend besmettingen per dag. Die hebben ons ingehaald.

Ingehaald op welke manier? Vergeet niet dat België 6 miljoen minder inwoners heeft dan Nederland.
pi_196474465
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 18:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ingehaald op welke manier? Vergeet niet dat België 6 miljoen minder inwoners heeft dan Nederland.
Ingehaald was misschien een verkeerd woord. Ze hebben nu minder besmettingen terwijl ze veel en veel meer hadden op de piek. Wij kwakkelen voort.
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 20:08:49 #5
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196474572
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:02 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ingehaald was misschien een verkeerd woord. Ze hebben nu minder besmettingen terwijl ze veel en veel meer hadden op de piek. Wij kwakkelen voort.
België is gericht gaan testen ten tijde van hun 'piek', waarna het aantal tests in een dag gigantisch omlaag ging. Die twee cijfers kun je niet zomaar met elkaar vergelijken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 29 november 2020 @ 21:48:07 #6
408813 crew  trein2000
pi_196476389
Hebben jullie dat interview van De Jonge in NRC gezien? Ontluisterend werkelijk. Niks ligt aan Hugo en de kamer moet hem minder lastigvallen. Triest gewoon. https://www.nrc.nl/nieuws(...)roviseren-2-a4021765
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 29 november 2020 @ 21:52:29 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196476444
Rustig hier vandaag. Iedereen coronamoe.
  zondag 29 november 2020 @ 21:54:46 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196476484
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:48 schreef trein2000 het volgende:
Hebben jullie dat interview van De Jonge in NRC gezien? Ontluisterend werkelijk. Niks ligt aan Hugo en de kamer moet hem minder lastigvallen. Triest gewoon. https://www.nrc.nl/nieuws(...)roviseren-2-a4021765
Getuige de coronawet die hij oorspronkelijk probeerde in te voeren vindt hij het concept volksvertegenwoordiging sowieso maar vervelend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 29 november 2020 @ 21:58:40 #9
408813 crew  trein2000
pi_196476555
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Getuige de coronawet die hij oorspronkelijk probeerde in te voeren vindt hij het concept volksvertegenwoordiging sowieso maar vervelend.
Moet zeggen dat ik dat beeld ook wel een beetje krijg, vind dat toch wel schokkend. In maart snap ik dat het alle hens aan dek was en dat er eerst even orde op zaken gesteld moest worden. Maar als je langdurig grondrechten van burgers ernstig gaat inperken moet je gewoon zorgen voor een fatsoenlijke democratische legitimatie.

Dat is wat ons land onderscheid van bananenrepublieken. En de manier waarop deze dienaar van de kroon daar mee omgaat is toch op z’n zachts gezegd dubieus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196476597
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:48 schreef trein2000 het volgende:
Hebben jullie dat interview van De Jonge in NRC gezien? Ontluisterend werkelijk. Niks ligt aan Hugo en de kamer moet hem minder lastigvallen. Triest gewoon. https://www.nrc.nl/nieuws(...)roviseren-2-a4021765
Het vaccinatie deel vond ik veel vreemder.
We gaan de vaccinatie leggen bij zorginstellingen en huisartsen.
Gaan we nu dezelfde fout maken als het testonderzoek door dat bij kleinschalige onderzoekslaboratoria te beleggen?

Maak vaccinatie straten, vaccinatie teams die de hele dag niks anders doen dan instellingen langsgaan.

Dan klagen over de mogelijkheden tot centrale regie en dan zoiets weer verspreid decentraal gaan beleggen ;'(

En dan tussen neus en lippen door dat het zeker tot maart gaan duren voordat we afscheid nemen van maatregelen
pi_196476602
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 13:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

^O^
Kopieer deze post ff.... kan je hem nog een keer of wat herhalen... ;)
Ik herinner met net nog iets. De comunicatie van de WHO is wel echt dramatisch, apocalyptisch slecht.

Kijk, ik heb hun hoofd onderzoek zien zeggen (op CNN) dat we in 2022 weer terug bij normaal zouden moeten zijn, ik heb Tedros horen zeggen dat hij alleen bedoelde maatregelen tot er genoeg vaccins zijn, en ik heb het dus zwart op wit van David Naborro persoonlijk, dus ik weet dat de WHO als geheel niet vind dat we voor altijd afstand moeten houden. En dat hun belangrijkste persoon over covid-19 het zo snel mogelijk achter ons wilt laten dmv vaccins.

Dus. Hoe dan, in godsnaam, komt dit stuk afval op hun website terecht? https://www.who.int/weste(...)response-to-covid-19

Als je dat leest, staat er dat we afstand houden maar voor eeuwig in ons leven moeten bouwen. Niemand (bijna) wilt dat, ik moet er niet aan denken, meeste mensen niet, we willen gewoon weer naar een festival mogen, en mogen knuffelen met wie we willen. Social distancing voor nu is tot daar aan toe, maar we willen er allemaal zo snel mogelijk vanaf zodat we weer gewoon normaal gezellig kunnen LEVEN met de vrijheden en leuke evenementen etc die we altijd hadden.

De WHO als geheel ook, dat weten we. Dus hoe komt zo'n bullshitverhaal dan op hun site? Kijk, er werken natuurlijk (tien)duizenden mensen, dus dat daar een gek met zo'n mening tussen zitten, verbaasd me opzich niet. Wij hebben in Nederland ook Ruud Westendorp. Maar als zo'n visstick wat onzin uitkraamt in het AD of parool of trouw ofzo, dan lacht iedereen een keer heel hard en gaat over tot de orde van de dag (hoewel Frits Rosendaal van het LUMC me wel vertelde dat ze daar "echt not amused" waren met dat interview van Rudie.. en dat het "allemaal ijdelheid is. We kennen hem al heel lang". Waarschijnlijk omdat hun naam dan ook met die dystopische bullshit in verband wordt gebracht). Als deze onzin op de site van de WHO wordt uitgekraamt, dan staat het onder hun naam. En zo krijg je dus complottheorieën en mensen die ineens het vaccin niet meer hoeven want "we krijgen onze vrijheid er toch niet mee terug".

Wat een ramp. Gelukkig is dit lullige bericht ergens achteraf op de site niet door iemand opgepikt, maar stel je voor dat viruswaarheid dit zou zien, en dat zinnetje over distancing post... de schade is niet te overzien. Het staat op de site van de WHO! Laat de context weg dat ze al 123,456,789 keer daarvoor en daarna hebben gezegd dat social distancing tijdelijk is, en mensen geloven je ineens. En je kan er nauwelijks meer tegen vechten, want het is geen compottheorie - het stáát op de site..

Dus: dat er een of andere gek rondloopt daar die droomt van zo'n toekomst, logisch als er tienduizenden mensen werken. Maar het is zorgwekkend dat zo'n vod op de site terecht kan komen. Zo'n organisatie zou een communicatieafdeling moeten hebben die alles checkt, nog een keer checkt, en dan nog een keer checkt zodat het stempel "who" niet op de krankzinnige dystopische hels-toekomstvisie van één of andere gekke medewerker komt te staan. Die kraamt die maar lekker uit in het parool ofzo, maar niet op hun site. Ik geloof nog steeds gewoon dat de WHO echt niet voor permanent afstand houden enzo is, maar ze maken het wel moeilijk zo. En waar ik het nog geloof, zouden sommige anderen dat niet doen, en dan nemen minder mensen straks dat vaccin of vertrouwen ze nog.

Dus: intenties goed, ik geloof ook echt niet dat de WHO social distancing permanent wil maken of zoiets dystopisch/achterlijks, maar communicatie: dramatisch. Dat zoiets op de site kan komen is daar wmb een duidelijk voorbeeld van... en boi ben ik blij dat iedereen dat bericht duidelijk gemist heeft.
#WeesGeenWhales
  zondag 29 november 2020 @ 22:04:27 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196476665
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 22:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het vaccinatie deel vond ik veel vreemder.
We gaan de vaccinatie leggen bij zorginstellingen en huisartsen.
Gaan we nu dezelfde fout maken als het testonderzoek door dat bij kleinschalige onderzoekslaboratoria te beleggen?

Maak vaccinatie straten, vaccinatie teams die de hele dag niks anders doen dan instellingen langsgaan.

Dan klagen over de mogelijkheden tot centrale regie en dan zoiets weer verspreid decentraal gaan beleggen ;'(

En dan tussen neus en lippen door dat het zeker tot maart gaan duren voordat we afscheid nemen van maatregelen
Ik kijk er echt helemaal niet van op als ze straks in andere landen fluitend weet ik hoeveel mensen per dag inenten en wij eerst nog wekenlang aan het kloten zijn om de logistiek klaar te maken.
pi_196476786
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:01 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik herinner met net nog iets. De comunicatie van de WHO is wel echt dramatisch, apocalyptisch slecht.

Kijk, ik heb hun hoofd onderzoek zien zeggen (op CNN) dat we in 2022 weer terug bij normaal zouden moeten zijn, ik heb Tedros horen zeggen dat hij alleen bedoelde maatregelen tot er genoeg vaccins zijn, en ik heb het dus zwart op wit van David Naborro persoonlijk, dus ik weet dat de WHO als geheel niet vind dat we voor altijd afstand moeten houden. En dat hun belangrijkste persoon over covid-19 het zo snel mogelijk achter ons wilt laten dmv vaccins.

Dus. Hoe dan, in godsnaam, komt dit stuk afval op hun website terecht? https://www.who.int/weste(...)response-to-covid-19

Als je dat leest, staat er dat we afstand houden maar voor eeuwig in ons leven moeten bouwen. Niemand (bijna) wilt dat, ik moet er niet aan denken, meeste mensen niet, we willen gewoon weer naar een festival mogen, en mogen knuffelen met wie we willen. Social distancing voor nu is tot daar aan toe, maar we willen er allemaal zo snel mogelijk vanaf zodat we weer gewoon normaal gezellig kunnen LEVEN met de vrijheden en leuke evenementen etc die we altijd hadden.

De WHO als geheel ook, dat weten we. Dus hoe komt zo'n bullshitverhaal dan op hun site? Kijk, er werken natuurlijk (tien)duizenden mensen, dus dat daar een gek met zo'n mening tussen zitten, verbaasd me opzich niet. Wij hebben in Nederland ook Ruud Westendorp. Maar als zo'n visstick wat onzin uitkraamt in het AD of parool of trouw ofzo, dan lacht iedereen een keer heel hard en gaat over tot de orde van de dag (hoewel Frits Rosendaal van het LUMC me wel vertelde dat ze daar "echt not amused" waren met dat interview van Rudie.. en dat het "allemaal ijdelheid is. We kennen hem al heel lang". Waarschijnlijk omdat hun naam dan ook met die dystopische bullshit in verband wordt gebracht). Als deze onzin op de site van de WHO wordt uitgekraamt, dan staat het onder hun naam. En zo krijg je dus complottheorieën en mensen die ineens het vaccin niet meer hoeven want "we krijgen onze vrijheid er toch niet mee terug".

Wat een ramp. Gelukkig is dit lullige bericht ergens achteraf op de site niet door iemand opgepikt, maar stel je voor dat viruswaarheid dit zou zien, en dat zinnetje over distancing post... de schade is niet te overzien. Het staat op de site van de WHO! Laat de context weg dat ze al 123,456,789 keer daarvoor en daarna hebben gezegd dat social distancing tijdelijk is, en mensen geloven je ineens. En je kan er nauwelijks meer tegen vechten, want het is geen compottheorie - het stáát op de site..

Dus: dat er een of andere gek rondloopt daar die droomt van zo'n toekomst, logisch als er tienduizenden mensen werken. Maar het is zorgwekkend dat zo'n vod op de site terecht kan komen. Zo'n organisatie zou een communicatieafdeling moeten hebben die alles checkt, nog een keer checkt, en dan nog een keer checkt zodat het stempel "who" niet op de krankzinnige dystopische hels-toekomstvisie van één of andere gekke medewerker komt te staan. Die kraamt die maar lekker uit in het parool ofzo, maar niet op hun site. Ik geloof nog steeds gewoon dat de WHO echt niet voor permanent afstand houden enzo is, maar ze maken het wel moeilijk zo. En waar ik het nog geloof, zouden sommige anderen dat niet doen, en dan nemen minder mensen straks dat vaccin of vertrouwen ze nog.

Dus: intenties goed, ik geloof ook echt niet dat de WHO social distancing permanent wil maken of zoiets dystopisch/achterlijks, maar communicatie: dramatisch. Dat zoiets op de site kan komen is daar wmb een duidelijk voorbeeld van... en boi ben ik blij dat iedereen dat bericht duidelijk gemist heeft.
Jij maakt slapende honden wakker nu! ;)
pi_196476805
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik kijk er echt helemaal niet van op als ze straks in andere landen fluitend weet ik hoeveel mensen per dag inenten en wij eerst nog wekenlang aan het kloten zijn om de logistiek klaar te maken.
het zou me echt helemaal niks verbazen.........dit gaat gewoon gebeuren natuurlijk
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196476813
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Jij maakt slapende honden wakker nu! ;)
woef !!! >:)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196476829
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:01 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik herinner met net nog iets. De comunicatie van de WHO is wel echt dramatisch, apocalyptisch slecht.

Kijk, ik heb hun hoofd onderzoek zien zeggen (op CNN) dat we in 2022 weer terug bij normaal zouden moeten zijn, ik heb Tedros horen zeggen dat hij alleen bedoelde maatregelen tot er genoeg vaccins zijn, en ik heb het dus zwart op wit van David Naborro persoonlijk, dus ik weet dat de WHO als geheel niet vind dat we voor altijd afstand moeten houden. En dat hun belangrijkste persoon over covid-19 het zo snel mogelijk achter ons wilt laten dmv vaccins.

Dus. Hoe dan, in godsnaam, komt dit stuk afval op hun website terecht? https://www.who.int/weste(...)response-to-covid-19

Als je dat leest, staat er dat we afstand houden maar voor eeuwig in ons leven moeten bouwen. Niemand (bijna) wilt dat, ik moet er niet aan denken, meeste mensen niet, we willen gewoon weer naar een festival mogen, en mogen knuffelen met wie we willen. Social distancing voor nu is tot daar aan toe, maar we willen er allemaal zo snel mogelijk vanaf zodat we weer gewoon normaal gezellig kunnen LEVEN met de vrijheden en leuke evenementen etc die we altijd hadden.

De WHO als geheel ook, dat weten we. Dus hoe komt zo'n bullshitverhaal dan op hun site? Kijk, er werken natuurlijk (tien)duizenden mensen, dus dat daar een gek met zo'n mening tussen zitten, verbaasd me opzich niet. Wij hebben in Nederland ook Ruud Westendorp. Maar als zo'n visstick wat onzin uitkraamt in het AD of parool of trouw ofzo, dan lacht iedereen een keer heel hard en gaat over tot de orde van de dag (hoewel Frits Rosendaal van het LUMC me wel vertelde dat ze daar "echt not amused" waren met dat interview van Rudie.. en dat het "allemaal ijdelheid is. We kennen hem al heel lang". Waarschijnlijk omdat hun naam dan ook met die dystopische bullshit in verband wordt gebracht). Als deze onzin op de site van de WHO wordt uitgekraamt, dan staat het onder hun naam. En zo krijg je dus complottheorieën en mensen die ineens het vaccin niet meer hoeven want "we krijgen onze vrijheid er toch niet mee terug".

Wat een ramp. Gelukkig is dit lullige bericht ergens achteraf op de site niet door iemand opgepikt, maar stel je voor dat viruswaarheid dit zou zien, en dat zinnetje over distancing post... de schade is niet te overzien. Het staat op de site van de WHO! Laat de context weg dat ze al 123,456,789 keer daarvoor en daarna hebben gezegd dat social distancing tijdelijk is, en mensen geloven je ineens. En je kan er nauwelijks meer tegen vechten, want het is geen compottheorie - het stáát op de site..

Dus: dat er een of andere gek rondloopt daar die droomt van zo'n toekomst, logisch als er tienduizenden mensen werken. Maar het is zorgwekkend dat zo'n vod op de site terecht kan komen. Zo'n organisatie zou een communicatieafdeling moeten hebben die alles checkt, nog een keer checkt, en dan nog een keer checkt zodat het stempel "who" niet op de krankzinnige dystopische hels-toekomstvisie van één of andere gekke medewerker komt te staan. Die kraamt die maar lekker uit in het parool ofzo, maar niet op hun site. Ik geloof nog steeds gewoon dat de WHO echt niet voor permanent afstand houden enzo is, maar ze maken het wel moeilijk zo. En waar ik het nog geloof, zouden sommige anderen dat niet doen, en dan nemen minder mensen straks dat vaccin of vertrouwen ze nog.

Dus: intenties goed, ik geloof ook echt niet dat de WHO social distancing permanent wil maken of zoiets dystopisch/achterlijks, maar communicatie: dramatisch. Dat zoiets op de site kan komen is daar wmb een duidelijk voorbeeld van... en boi ben ik blij dat iedereen dat bericht duidelijk gemist heeft.
Ze hebben dit al meermaals zo naar buiten gebracht, dan kan het toch geen toeval of een communicatiefoutje meer zijn? Ik heb meer het idee dat je het allemaal een beetje goed aan het praten bent, terwijl ze dit al meermaals zo naar buiten hebben gebracht. Maar ik hoop van harte dat jij gelijk hebt natuurlijk. De uitspraken worden door veel mensen een beetje uit verband getrokken om het in hun straatje te laten passen, terwijl ze gewoon zwart op wit zeggen dat de maatregelen ook blijven gelden na een vaccin. Wij gaan dit virus er niet onder krijgen met een vaccin, alleen met meer acceptatie dat er nou eenmaal mensen zijn die het niet gaan redden of in het ziekenhuis komen. En dit gaat nooit gebeuren helaas.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 29 november 2020 @ 22:14:50 #17
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196476836
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:01 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De WHO als geheel ook, dat weten we. Dus hoe komt zo'n bullshitverhaal dan op hun site? Kijk, er werken natuurlijk (tien)duizenden mensen, dus dat daar een gek met zo'n mening tussen zitten, verbaasd me opzich niet.
De man die dat geschreven heeft is "WHO Regional Director for the Western Pacific" en komt uit Japan. Geen idee of dat laatste een rol zou kunnen spelen in zijn bereidheid "social distancing" als permanent gegeven te accepteren. Het lijkt me niet dat hij vanuit zijn positie veel invloed zou moeten kunnen hebben op het mondiale beleid.

https://www.who.int/weste(...)ce/regional-director
pi_196476845
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

woef !!! >:)
Hup, in je mand jij! ~O>
  zondag 29 november 2020 @ 22:15:50 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196476854
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het zou me echt helemaal niks verbazen.........dit gaat gewoon gebeuren natuurlijk
Ik ben graag optimistisch, maar De Jonge en co hebben gewoon al veel te veel lopen aanmodderen om mij vertrouwen te geven dat dit ineens wel soepel gaat verlopen.
  zondag 29 november 2020 @ 22:16:08 #20
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196476860
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Jij maakt slapende honden wakker nu! ;)
Ja, zo komt het ook wel een beetje over. "Hé, kijk eens wat ik hier heb gevonden... Niet verder vertellen hoor!" ;)
pi_196476868
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 22:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het vaccinatie deel vond ik veel vreemder.
We gaan de vaccinatie leggen bij zorginstellingen en huisartsen.
Gaan we nu dezelfde fout maken als het testonderzoek door dat bij kleinschalige onderzoekslaboratoria te beleggen?

Maak vaccinatie straten, vaccinatie teams die de hele dag niks anders doen dan instellingen langsgaan.

Dan klagen over de mogelijkheden tot centrale regie en dan zoiets weer verspreid decentraal gaan beleggen ;'(

En dan tussen neus en lippen door dat het zeker tot maart gaan duren voordat we afscheid nemen van maatregelen
In principe doet de GGD dat vaker massa vaccinaties vaak is dat dan in sporthallen te doen.
Echter dit is wel een andere schaal, snap wel dat ze ook huis- en bedrijfsartsen gaan inzetten.
Zeker op de verpleeghuizen lopen eigen artsen en verpleegkundigen rond die het kunnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196476887
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 21:48 schreef trein2000 het volgende:
Hebben jullie dat interview van De Jonge in NRC gezien? Ontluisterend werkelijk. Niks ligt aan Hugo en de kamer moet hem minder lastigvallen. Triest gewoon. https://www.nrc.nl/nieuws(...)roviseren-2-a4021765
Also - wat in de naam van de Here (CDA he ;) ) betekent "de meest beperkende maatregelen achter ons laten"?

Ik wil best een keer per maand me laten testen, maar voor mij, en ik vermoed de meeste anderen, betekent "crisis voorbij" dat we gewoon weer als vanouds naar lowlands kunnen of bij mij een anime conventie of een disco of wat dan ook en gewoon dansen, knuffelen, op foto met mensen, etc, normaal leven zonder aan 1,5m of andere BS beperkingen te moeten doen.

Bedoelt hij dat? Lijkt me sterk - elke expert in NL roept al sinds het eerste pfizer news dat we er écht wel gaan komen weer maar dat dat tot tegen eind volgend jaar zal duren. Frits Rosendaal, Egmond, Kikkert, Osterhaus, Cecile van Els van het RIVM, allemaal zijn ze het daar over eens. Gommers, Van Dissel, en misschien marc bonten zijn wat optimistischer met "lowlands gaat absoluut door" of "maatregelen tot zomer" maar dan gaat het nog over juni, augustus, niet maart.

Maart klinkt alsof die ze af wil schaffen voor de verkiezingen ofzo... (ik bedoel. Het *is* Hugo de Jonge...). Of bedoelt die dat het weer wordt zoals in juli, augustus, september? Maar dat noem ik niet de meest beperkende maatregelen afschaffen - de meest beperkende maatregel is die vervloekte 1,5m! Normaal is dat mensen mogen dansen, vrienden mogen knuffelen, en ik op een con met iedereen op de foto mag.

Dus: als Van Dissel en iedereen je vertellen dat dat punt ergens in de tweede helft van volgend jaar bereikt wordt, echt gewoon het oude normaal weer terug zonder maatregelen, want daar hadden al die experts het over, zeg dat dan verdomme gewoon eerlijk ipv bullshit te gaan verkopen over maart, bv. door te zeggen "vanaf maart verwacht ik dat het snel beter wordt en ergens tussen juli en december weer helemaal als vanouds", want dan is het A) in lijn met de praktisch unanieme expertverwachting in dit land en B) komt het niet over als goedkoop scoren voor de F#*(#$*!!! verkiezingen.

*ZUCHT*
#WeesGeenWhales
pi_196476933
Knuffelen en steeds maar weer willen praten over knuffelen is wel iets dat voor altijd verboden moet blijven.
pi_196476962
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:16 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, zo komt het ook wel een beetje over. "Hé, kijk eens wat ik hier heb gevonden... Niet verder vertellen hoor!" ;)
Dat is niet m'n bedoeling ook @Mammietje , maar hoe moet je zo'n clusterfuck aankaarten zonder hem te linken?

Anyway, betekent verder natuurlijk weinig zo'n scheet, maar toch :D

Zoals ze in belgië zeggen:

EENHEID VAN COMMANDO!
#WeesGeenWhales
  zondag 29 november 2020 @ 22:24:03 #25
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196476980
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 22:18 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Also - wat in de naam van de Here (CDA he ;) ) betekent "de meest beperkende maatregelen achter ons laten"?

Ik wil best een keer per maand me laten testen, maar voor mij, en ik vermoed de meeste anderen, betekent "crisis voorbij" dat we gewoon weer als vanouds naar lowlands kunnen of bij mij een anime conventie of een disco of wat dan ook en gewoon dansen, knuffelen, op foto met mensen, etc, normaal leven zonder aan 1,5m of andere BS beperkingen te moeten doen.

Bedoelt hij dat? Lijkt me sterk - elke expert in NL roept al sinds het eerste pfizer news dat we er écht wel gaan komen weer maar dat dat tot tegen eind volgend jaar zal duren. Frits Rosendaal, Egmond, Kikkert, Osterhaus, Cecile van Els van het RIVM, allemaal zijn ze het daar over eens. Gommers, Van Dissel, en misschien marc bonten zijn wat optimistischer met "lowlands gaat absoluut door" of "maatregelen tot zomer" maar dan gaat het nog over juni, augustus, niet maart.

Maart klinkt alsof die ze af wil schaffen voor de verkiezingen ofzo... (ik bedoel. Het *is* Hugo de Jonge...). Of bedoelt die dat het weer wordt zoals in juli, augustus, september? Maar dat noem ik niet de meest beperkende maatregelen afschaffen - de meest beperkende maatregel is die vervloekte 1,5m! Normaal is dat mensen mogen dansen, vrienden mogen knuffelen, en ik op een con met iedereen op de foto mag.

Dus: als Van Dissel en iedereen je vertellen dat dat punt ergens in de tweede helft van volgend jaar bereikt wordt, echt gewoon het oude normaal weer terug zonder maatregelen, want daar hadden al die experts het over, zeg dat dan verdomme gewoon eerlijk ipv bullshit te gaan verkopen over maart, bv. door te zeggen "vanaf maart verwacht ik dat het snel beter wordt en ergens tussen juli en december weer helemaal als vanouds", want dan is het A) in lijn met de praktisch unanieme expertverwachting in dit land en B) komt het niet over als goedkoop scoren voor de F#*(#$*!!! verkiezingen.

*ZUCHT*
Snap ik, maar we willen gewoon weer lekker geknuffeld worden toch, dat is niks mis mee. Echter moeten we nog wel voorzichtig mee zijn met alles. Seks en knuffelen vind ik moet kunnen als we allebei coronavrij en gezond zijn.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')