abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 27 november 2020 @ 23:48:16 #51
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196447041
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hier in Nordrhein Westfalen moeten steeds meer kinderdagverblijven sluiten vanwege besmettingen, dat zal in Nederland echt niet anders zijn.
Maar zijn dat dan besmettingen van de kinderen of van de leiding?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196447045
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Omdat die winkels niet voldoen aan jouw eisen maakt ze niet minder belangrijk. Action verkoopt voor veel mensen met een kleinere portemonnee een hoop artikelen die ze goed kunnen gebruiken. Denk aan wasmiddel, schoonmaakmiddelen etc.

Als jij 4 schroefjes nodig hebt omdat je trapleuning los laat ga je dat toch ook niet online bestellen? Lekker 1.25 uitgeven aan de schroefjes en 7.50 bezorgkosten.
Tsja. En daarom zijn dat soort winkels inmiddels verzamelplekken waar het vele malen drukker is dan ooit tevoren...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 november 2020 @ 23:50:02 #53
408813 crew  trein2000
pi_196447065
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Tsja. En daarom zijn dat soort winkels inmiddels verzamelplekken waar het vele malen drukker is dan ooit tevoren...
Maar dat hou je. Dan wordt de appie het uitje. Of het tankstation. Of de parkeerplaats van de mcdrive. Mensen hebben nu eenmaal behoefte aan een verzetje op zn tijd
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 november 2020 @ 23:50:31 #54
408813 crew  trein2000
pi_196447073
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Action verkoopt alleen vuilnis en Chinese wegwerprotzooi, Ikea en bouwmarkten verkopen ook online. Bovendien overleven al die multinational winkelketens de coronacrisis makkelijk, die hebben echt geen noodsteun nodig.
Ik vind dit wel heel simplistisch hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 27 november 2020 @ 23:51:12 #55
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196447087
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Tsja. En daarom zijn dat soort winkels inmiddels verzamelplekken waar het vele malen drukker is dan ooit tevoren...
Het is gewoon niet te doen om het hele leven stil te gooien. Er zijn veel valide redenen om wel naar die winkels, bouwmarkten of wat dan ook te moeten. Daarbij, er wordt bij de GGD bij BCO telkens gevraagd of je langer dan 15 minuten binnen 1.5m van iemand bent geweest. Wat maakt die halve minuut dat je langs iemand bent gelopen dan uit? Tuurlijk moet je elkaar niet vol in 't gezicht gaan rochelen, maar ik geloof niet dat dat zo'n besmettingshaard is. Anders zouden de cijfers niet zo gedaald zijn paar weken terug.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196447107
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mee eens. Of een bureaustoel als je huidige stuk is. Een slot voor je deur. Een leiding omdat hij gesprongen is.

Ik denk dat je eigenlijk alleen bij kleding en schoenenwinkels uitkomt.
Zo zijn er nog wel wat meer "noodzakelijke artikelen" te verzinnen, maar het is vooral funshopping dat plaatsvindt in Ikea's, actions enz. Allemaal prima, die kerstshows in tuincentra, maar ik snap prima waarom horeca ondernemers daar op zijn zachtst pissig over zijn...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator vrijdag 27 november 2020 @ 23:54:38 #57
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196447131
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zo zijn er nog wel wat meer "noodzakelijke artikelen" te verzinnen, maar het is vooral funshopping dat plaatsvindt in Ikea's, actions enz. Allemaal prima, die kerstshows in tuincentra, maar ik snap prima waarom horeca ondernemers daar op zijn zachtst pissig over zijn...
Ik kan me echt niet voorstellen dat veel mensen met plezier een uur in de rij bij de Ikea gaan staan om even te gaan funshoppen. Het zal plaatsvinden, maar ik denk dat het eerder andersom is. Een klein deel funshoppen, groot deel omdat ze wat nodig hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196447149
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zo zijn er nog wel wat meer "noodzakelijke artikelen" te verzinnen, maar het is vooral funshopping dat plaatsvindt in Ikea's, actions enz. Allemaal prima, die kerstshows in tuincentra, maar ik snap prima waarom horeca ondernemers daar op zijn zachtst pissig over zijn...
Snap ik ook wel. Tijd om alle kroegen en restaurants weer open te gooien zodat we het sociale leven weer op kunnen pakken. Daar kijk ik enorm naar uit.
pi_196447177
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dat hou je. Dan wordt de appie het uitje. Of het tankstation. Of de parkeerplaats van de mcdrive. Mensen hebben nu eenmaal behoefte aan een verzetje op zn tijd
Precies, hoe idioot ook. Ik kan mij in het voorjaar nog de aardbeien drive-in herinneren. Normaal zouden mensen zeggen stik in je aardbeien als ze er 5 minuten op moeten wachten. Nu stonden ze als uitstapje 1,5-2 uur in de rij. De mensen vinden toch wel iets.
pi_196447219
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dat hou je. Dan wordt de appie het uitje. Of het tankstation. Of de parkeerplaats van de mcdrive. Mensen hebben nu eenmaal behoefte aan een verzetje op zn tijd
En het ene verzetje kon bijv. prima tussen de plexiglas schermen in de horeca plaatsvinden, terwijl het andere verzetje tegelijkertijd tussen de houtschroeven bij de gamma plaats vond. Rotterdam en Amsterdam moesten vandaag de funshoppers al oproepen thuis te blijven omdat het voor de zoveelste keer te druk was.

Het faalbeleid met al die inconsequente maatregelen van onze overheid veroorzaakt alleen maar geconcentreerde mensenmassa's in de weinige gelegenheden die nog open mogen zijn. Je eigen familie bezoeken is een klap in het gezicht van de zorg, maar met 100+ mensen in de rij staan te wachten voor de deur van de Ikea is blijkbaar geen enkel probleem...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196447220
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Action verkoopt alleen vuilnis en Chinese wegwerprotzooi, Ikea en bouwmarkten verkopen ook online. Bovendien overleven al die multinational winkelketens de coronacrisis makkelijk, die hebben echt geen noodsteun nodig.
Ben je wel eens bij de Action binnen gestapt? Bij sommige productcategorieën kun je dingen van mindere kwaliteit treffen. Maar verzorgingsproducten zijn van A-merken voor een hele schappelijke prijs.
pi_196447244
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan me echt niet voorstellen dat veel mensen met plezier een uur in de rij bij de Ikea gaan staan om even te gaan funshoppen. Het zal plaatsvinden, maar ik denk dat het eerder andersom is. Een klein deel funshoppen, groot deel omdat ze wat nodig hebben.
Dan zit hem het verschil waarschijnlijk daar in; ik vermoed namelijk dat het bij het gros vooral om funshoppers gaat. ;)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 28 november 2020 @ 00:06:52 #63
408813 crew  trein2000
pi_196447262
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 00:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En het ene verzetje kon bijv. prima tussen de plexiglas schermen in de horeca plaatsvinden, terwijl het andere verzetje tegelijkertijd tussen de houtschroeven bij de gamma plaats vond. Rotterdam en Amsterdam moesten vandaag de funshoppers al oproepen thuis te blijven omdat het voor de zoveelste keer te druk was.

Het faalbeleid met al die inconsequente maatregelen van onze overheid veroorzaakt alleen maar geconcentreerde mensenmassa's in de weinige gelegenheden die nog open mogen zijn. Je eigen familie bezoeken is een klap in het gezicht van de zorg, maar met 100+ mensen in de rij staan te wachten voor de deur van de Ikea is blijkbaar geen enkel probleem...
Wel eens in de horeca geweest deze zomer? Daarbij verbleekt de Ikea hoor. Dat gaat echt om langdurige contacten waarbij niemand iets doet aan 1,5 meter of plexiglazen schermen.

Die branche heeft het zichzelf ook wel een beetje onmogelijk gemaakt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 28 november 2020 @ 00:09:45 #64
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196447289
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 00:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dan zit hem het verschil waarschijnlijk daar in; ik vermoed namelijk dat het bij het gros vooral om funshoppers gaat. ;)
Het verschil is ook dat je doorgaans geen uren in een winkel bent, terwijl niemand even 5 minuten in de horeca zit.
pi_196447313
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 00:02 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ben je wel eens bij de Action binnen gestapt? Bij sommige productcategorieën kun je dingen van mindere kwaliteit treffen. Maar verzorgingsproducten zijn van A-merken voor een hele schappelijke prijs.
Ik heb er ooit een plastic opbergbox voor mijn wandelschoenen gekocht waarvan de handgreep afbrak toen ik de box (met schoenen er in) op pakte en een driepotig krukje dat het al meteen begaf toen ik er op ging zitten. Sindsdien vind ik de action eerlijk gezegd maar een k#twinkel.

Maar eerlijk is eerlijk; ook bouwmarkten als gamma en praxis verkopen tegenwoordig - bijv. qua gereedschap - alleen nog maar plastic Chinese rotzooi van dezelfde "kwaliteit" als wat action verkoopt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196447338
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 00:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wel eens in de horeca geweest deze zomer? Daarbij verbleekt de Ikea hoor. Dat gaat echt om langdurige contacten waarbij niemand iets doet aan 1,5 meter of plexiglazen schermen.

Die branche heeft het zichzelf ook wel een beetje onmogelijk gemaakt.
In de paar weken dat het afgelopen zomer weer mocht heb ik aan de plaatselijke pubquiz meegedaan, in het café was afstand houden dus echt wel een stuk makkelijker dan bijv. in een supermarkt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196447340
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:35 schreef groenen het volgende:

[..]

Dat valt tegen, de NOW 3.0 regeling is uitgekleed ten opzichte van NOW 1.0. Ten onrechte want deze periode van sluiting gaat veel langer zijn.
Het horecabedrijf waar ik op zaterdagavond in de bediening stond (via payroll) kreeg now 1.0 wel dus ik kon toen door.

Nu bij now 3.0 is het jammer maar helaasch ..
  zaterdag 28 november 2020 @ 00:17:11 #68
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196447367
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 00:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

In de paar weken dat het afgelopen zomer weer mocht heb ik aan de plaatselijke pubquiz meegedaan, in het café was afstand houden dus echt wel een stuk makkelijker dan bijv. in een supermarkt.
Ik denk dat het besmettingsrisico kleiner is wanneer je iemand even snel op 0,5m ipv 1,5m passeert, dan wanneer je de hele avond met tientallen mensen op 2 meter afstand in een matig geventileerde binnenruimte zit.

Bovendien: ja, supermarkten zijn wellicht een risico, maar het sluiten daarvan is natuurlijk al helemaal geen optie.
  zaterdag 28 november 2020 @ 00:44:28 #69
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196447565
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:33 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Het verschilt idd per restaurant en soort horeca inderdaad. Maar volgens mij is de tendens wel dat de horeca in de zomer behoorlijk goed heeft gedraaid, zeker gezien de beperkingen. En dit zal bij versoepelingen niet anders worden.

Mijn voormalig werkgever draaide met beperkingen in de zomer bijna dezelfde omzetten als in de oude situatie. Dat was echt bizar. Natuurlijk had hij dat even nodig en waarschijnlijk heeft hij al e.e.a in de spaarpot gedaan met een nieuwe sluiting in het najaar in het vooruitzicht. Een beetje ondernemer heeft dat wel verwacht.

Ik weet even niet hoe het met de steunpakketten zit, maar volgens mij is dat op zich nog wel goed geregeld. Ze willen meer, dat willen andere branches ook. Het is als overheid moeilijk om daar voor het hele land beleid of maatwerk op te maken.

Vergeet ook niet dat de horeca topjaren heeft gehad. Even doorbijten. Een beetje ondernemer is creatief genoeg om binnen de huidige setting iets te bedenken om te overleven, hoe zwaar het ook is.

Voor kroegen en disco's is dit anders. Maar dat worden besmettingshaarden als je die los gooit.
Ik heb het idee dat sommigen de spaarpotten van de gemiddelde ondernemer nogal overschat. Met een pandemie kan niemand rekening houden. Ze zijn dit jaar ongeveer drie maanden open geweest met alsnog bijkomende maatregelen. Dat hakt er in. Die compensaties stellen ook weinig voor hoor. Ook dat word overschat.

En die ‘een goede ondernemer mag ook wel eens creatief zijn’ comment vind ik echt een dooddoener de laatste maanden. Ze doen niks anders dan mee denken. Niet hun schuld dat de overheid niet mee lijkt te praten..

En ondertussen doet de halve wereld moeilijk over een kerstvakantie die verlengd word met twee weken. Want dat kost vrije dagen als ouder. Of thuis werken is zo lastig. Maar dan wel van de horeca verwachten dat ze creatief mee denken.

Ik denk dat je pas over de positie van de horeca kan oordelen als je er zelf afhankelijk van bent. Dan is twee weken eventjes wat creatiever denken peanuts.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 28 november 2020 @ 00:47:43 #70
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196447586
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom praten we in termen van straffen? Het lijkt me evident dat de sluiting van de horeca noodzakelijk kwaad is. Dan kun je twisten over de manier waarop je dat vervolgens brengt of de compensatie die daar bij hoort. Maar we willen toch ook geen overstroomde zorg?
Als ze geen overstroomde zorg willen dan zouden ze kunnen overwegen om in te grijpen op plekken die zorgen voor de hardste dalingen. Als de horeca zo’n grote oorzaak is dan zou je verwachten dat de daling harder zou gaan. Dat we überhaupt zouden dalen op sommige momenten. Horeca is immers nog steeds dicht. Dus ja; ik vind ook wel dat de horeca bestraft word. Maatwerk is de overheid vreemd en ze gooien liever zo’n sector weg dan dat ze op andere belangrijkere plekken in grijpen. Winkels, scholen, etc.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 28 november 2020 @ 01:45:20 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196447866
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Makkelijker gezegd dan gedaan als je urgent een eiersnijder nodig hebt.
*)
pi_196447874
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 01:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

*)
Hoe is dat nou? Om bekend te staan op een forum om een.... eiersnijder? :D
  zaterdag 28 november 2020 @ 01:55:09 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196447919
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zo zijn er nog wel wat meer "noodzakelijke artikelen" te verzinnen, maar het is vooral funshopping dat plaatsvindt in Ikea's, actions enz. Allemaal prima, die kerstshows in tuincentra, maar ik snap prima waarom horeca ondernemers daar op zijn zachtst pissig over zijn...
Als je vuurwerk verbiedt had je ook die kerstshows moeten verbieden. Dat trekt alleen maar dagjesvolk aan.
pi_196447944
België:
Winkels en musea weer open vanaf 1 december. Horeca blijft gesloten tot minstens 15 januari.
quote:
Verplicht alleen winkelen, tenzij voor wie dat niet zelfstandig kan. Gezelschap van minderjarigen zo veel mogelijk beperken
Winkelen op afspraak hoeft niet
Per winkel mag je maximaal 30 minuten binnen zijn
Winkels mogen maar één iemand per 10 vierkante meter binnenlaten. (Die regel gold voordien al voor de winkels die open waren)
Winkels met een oppervlakte van minder dan 20 vierkante meter mogen twee klanten tegelijk toelaten als ze de afstandsregels respecteren
Grote winkels van meer dan 400 vierkante meter moeten toegangscontrole organiseren

Niet-medische contactberoepen, zoals kappers, grimeuses, masseurs en schoonheidssalons, blijven dicht
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 28 november 2020 @ 02:10:21 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196447988
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 00:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En het ene verzetje kon bijv. prima tussen de plexiglas schermen in de horeca plaatsvinden, terwijl het andere verzetje tegelijkertijd tussen de houtschroeven bij de gamma plaats vond. Rotterdam en Amsterdam moesten vandaag de funshoppers al oproepen thuis te blijven omdat het voor de zoveelste keer te druk was.

Het faalbeleid met al die inconsequente maatregelen van onze overheid veroorzaakt alleen maar geconcentreerde mensenmassa's in de weinige gelegenheden die nog open mogen zijn. Je eigen familie bezoeken is een klap in het gezicht van de zorg, maar met 100+ mensen in de rij staan te wachten voor de deur van de Ikea is blijkbaar geen enkel probleem...
3 uur lang vergaderen met 20 man in een kippenhok zonder mondkapje zoals bijvoorbeeld onze kabinetsleden, en dan op de gang wél een mondkapje op.

Bij het binnenkomen en verlaten van de sportschool een mondkapje op, maar tijdens het sporten niet.

In de kerk zitten met een hele zooi mensen, maar niet een hapje kunnen eten in een restaurant.

Afhaal horeca open in pretparken, broodjeszaken etc, maar niet in bioscopen.

etc. etc.
  zaterdag 28 november 2020 @ 02:11:17 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196447993
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 01:59 schreef crystal_meth het volgende:
België:
Winkels en musea weer open vanaf 1 december. Horeca blijft gesloten tot minstens 15 januari.
[..]

Die zijn helemaal gestoord daar _O-

Hebben ze geen alcoholverkoop na 20u al geïntroduceerd daar? Misschien valt daar nog wat te halen.
pi_196448612
Gevaccineerden zullen geen privileges krijgen.

Wanneer je de tot op heden gepubliceerde resultaten leest worden gevaccineerden hooguit minder ziek, maar blijven besmettelijk.
Hen zal dus niet de toegang worden verstrekt naar om het even wat vanwege een vaccinatie, sterker nog een niet gevaccineerd persoon dat zich adequaat laat testen zal voorrang krijgen boven een ongeteste gevaccineerde.

De conclusie is gewoon dat er geen reet verandert met een vaccin, het gros van de deelnemers; jonge gezonde mensen, werden sowieso al niet erg ziek van door corona.
Een trial met 18.000 60 plusses moet nog plaatsvinden volgende maand (en duurt ook weer maanden), maar het is gewoon onaannemelijk dat daar resultaten worden behaald zoals gesuggereerd in de media.

Er is, qua vaccin geen enkele reden te denken dat er tijdens covid golven niet weer allerlei maatregelen zullen zijn, want er verandert feitelijk niets.

Wel zal, denk ik, binnen nu en een paar maanden een snelle covid thuistest ontwikkeld zijn, waarmee het leven per direct terug kan naar hoe het was, om de dag testen voor je naar buiten gaat tijdens een golf, 2 a 3 weken, dus max 15 keer, en iedereen is safe, alles kan open blijven.
Er wordt wereldwijd gewerkt aan de snelle speekseltest, en met succes. Ik geloof daar 100% in, niet in "met het vaccin zijn we veilig" van de Jonge.



[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 28-11-2020 04:37:52 ]
pi_196449473
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 04:29 schreef Za het volgende:
.

Wanneer je de tot op heden gepubliceerde resultaten leest worden gevaccineerden hooguit minder ziek, maar blijven besmettelijk.

Er is, qua vaccin geen enkele reden te denken dat er tijdens covid golven niet weer allerlei maatregelen zullen zijn, want er verandert feitelijk niets.

Wel zal, denk ik, binnen nu en een paar maanden een snelle covid thuistest ontwikkeld zijn, waarmee het leven per direct terug kan naar hoe het was, om de dag testen voor je naar buiten gaat tijdens een golf, 2 a 3 weken, dus max 15 keer, en iedereen is safe, alles kan open blijven.
Er wordt wereldwijd gewerkt aan de snelle speekseltest, en met succes. Ik geloof daar 100% in, niet in "met het vaccin zijn we veilig" van de Jonge.

Met welk succes dan? 43% van de Pfizer testgroep is ouder dan 56. Hetgeen jij doet voorkomen dat er nauwelijks op oudere getest is klopt dus niet.

Sneltests werken niet, als er tot nu toe één ding geleerd is, is dat mensen onvoldoende in quarantaine gaan en dat ze zich onvoldoende laten testen, als je thuis een apparaat hebt staat met matige betrouwbaarheid verandert dat niet.
- verwijderd door admin -
pi_196449534
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 november 2020 23:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

Daar verkopen ze toch ook dingen die noodzakelijk zijn? Wat als je een toiletontstopper nodig hebt? Of een stofzuiger? Een bed? Een wasmachine? Niet echt dingen waar je lang zonder kunt imho.
Alles online toch? In principe kan alles dicht.
pi_196449655
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196449751
quote:
Waarom de zwaaiende smiley?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Games zaterdag 28 november 2020 @ 08:56:26 #82
181272 crew  Noppie2000
pi_196449761
quote:
Maakt niet uit, heb begrepen dat medio januari alles weer opengaat zonder dat dat gevolgen heeft :s)
pi_196449776
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Makkelijker gezegd dan gedaan als je urgent een eiersnijder nodig hebt.
:D volgens mij mis ik hier een running gag, want had al eerder iets over eiersnijders gelezen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196449788
Eiersnijders _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 28 november 2020 @ 09:21:10 #85
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196449937
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 08:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D volgens mij mis ik hier een running gag, want had al eerder iets over eiersnijders gelezen.
Een running gag die imo al zo vaak gebruikt is dat de humor voor mij persoonlijk een klein beetje verdwenen is :P
quote:
Subtiele verlenging van maatregelen ;) zegt het niet letterlijk natuurlijk, maar toch. Nu al maart.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zaterdag 28 november 2020 @ 09:29:28 #86
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196450013
twitter
  zaterdag 28 november 2020 @ 09:30:08 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196450019
quote:
kroegen kunnen dus gewoon weer open
  zaterdag 28 november 2020 @ 09:41:25 #88
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196450108
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 09:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een running gag die imo al zo vaak gebruikt is dat de humor voor mij persoonlijk een klein beetje verdwenen is :P
[..]

Subtiele verlenging van maatregelen ;) zegt het niet letterlijk natuurlijk, maar toch. Nu al maart.
Maart op niveau waakzaam. Daarvoor is er al wellicht meer mogelijk.
pi_196450163
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 08:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom de zwaaiende smiley?
Als in “goedemorgen” :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 28 november 2020 @ 10:09:13 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196450361
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 09:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Mijn hemel, die reacties :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 28 november 2020 @ 10:11:07 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196450381
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 08:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D volgens mij mis ik hier een running gag, want had al eerder iets over eiersnijders gelezen.
Uhuh
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 09:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een running gag die imo al zo vaak gebruikt is dat de humor voor mij persoonlijk een klein beetje verdwenen is :P

Ik moest wel echt te hard gnorken toen mijn zusje laatst heel onhandig een paar eieren tot plakjes aan het snijden was en bedacht dat ze wel eens zo'n ding kon gebruiken :')

Dus die krijgt ze voor haar verjaardag :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 28 november 2020 @ 10:29:38 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196450582
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als in “goedemorgen” :)
Mornin'
pi_196450866
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 09:01 schreef StateOfMind het volgende:
Eiersnijders _O_
Tijd voor een nieuwe running gag, al zal die nooit zo sterk worden als "de eerste", de enige echte.

Ik stel deze voor:

quote:
6s.gif Op dinsdag 24 november 2020 09:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat wordt ter plekke bepaald dmv het klittenband dartboard van de Action *O*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196451262
Kan iemand mij uitleggen waarom Duitse en Engelse autoriteiten melden begin december te starten met vaccineren, en dat het bij ons nog steeds niet duidelijk is?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196451276
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Duitse en Engelse autoriteiten melden begin december te starten met vaccineren, en dat het bij ons nog steeds niet duidelijk is?
Stuur een mailtje naar Hugo, Mark, RIVM, GGD?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196451295
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Stuur een mailtje naar Hugo, Mark, RIVM, GGD?
Beter dat een journalist het live vraagt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196451347
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Duitse en Engelse autoriteiten melden begin december te starten met vaccineren, en dat het bij ons nog steeds niet duidelijk is?
Moderna en Pfizer/BioNTech kunnen uitgerold worden toch? Groot-Brittannië (50 miljoen Moderna, 10 bij Pfizer) heeft bij beiden ingekocht. EU heeft naast AstraZeneca ook bij Pfizer ingekocht (300 miljoen tegen 400 bij AZ). Misschien dat?

En zie VoMy hieronder. Misschien ook meer veiligheid en zekerheid inbouwen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 28 november 2020 @ 11:32:14 #98
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196451354
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Duitse en Engelse autoriteiten melden begin december te starten met vaccineren, en dat het bij ons nog steeds niet duidelijk is?
Als de vaccin geleverd worden doet het RIVM eerst een kleinschalige test om te zien of het wel de vaccins zijn die ze zeggen dat het zijn, en nog wat van die kleine dingen. Voor meer duidelijkheid: google het, zou ik zeggen.
  Moderator zaterdag 28 november 2020 @ 11:33:28 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196451372
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Duitse en Engelse autoriteiten melden begin december te starten met vaccineren, en dat het bij ons nog steeds niet duidelijk is?
Dat doen ze niet. Ze vragen ziekenhuizen om zich voor te bereiden op een mogelijke start van vaccinatie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196451375
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als de vaccin geleverd worden doet het RIVM eerst een kleinschalige test om te zien of het wel de vaccins zijn die ze zeggen dat het zijn, en nog wat van die kleine dingen. Voor meer duidelijkheid: google het, zou ik zeggen.
Snap ik. Maar het lijkt erop dat het procedé ansich sneller voor elkaar is bij de door mij eerder genoemde landen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')