abonnement Unibet Coolblue
pi_196433510
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens af of je ook echt anti-EU en vooral ook anti-klimaat hoeft te zijn. Iedereen een gratis set zonnepanelen om niet afhankelijk te hoeven zijn van Saudi-Arabië lijkt mij een prima populistisch standpunt.
Anti-EU sowieso, anders kun je migratie niet eens indammen. En er lijkt bij die groep toch ook een diepgewortelde afkeer van klimaatmaatregelen, al weet ik niet of die groep inderdaad exact overlapt. Misschien dat een verder niet anti-buitenlander partij die wel anti-klimaatmaatregelen is, ook wel een aantal zetels kan scoren. Een soort SP die zich fel zou verzetten tegen de klimaatwet. Het is denk ik lastig te onderscheiden welk van de 3 grote punten nou precies de meeste kiezers aan trekt.


Maar goed, hopelijk zijn er nu in elk geval genoeg mensen genezen van Baudet. Kijken of ze nu bij Code Oranje uit gaan komen, bij Wilders, bij de VVD of toch helemaal niet meer gaan stemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:36:45 #277
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196433515
Laten we vooral niet doen alsof de extreem-rechtse variant van Baudet niet gewoon veel mensen aanspreekt. Er is erg weinig verschil tussen jaren dertig complotgekkies (de jood is de schuld van mijn misère) en hedendaagse complotgekkies (migranten zijn de schuld van mijn misère). En net als in de jaren dertig kunnen we moeiteloos daar allerlei verschijnselen aan toevoegen. Zaken als Corona, vaccins kunnen heel eenvoudig aan "verdachte linkse figuren" als Gates, Soros of de Clintons gehangen worden.

Wat winst is, is het feit dat het extremisme van Baudet openbaar is geworden. Baudet is een anti-semiet, een xenofoob, een racist en gefascineerd door fascistische modellen. Baudet aan de absolute macht zal een fascistische blanke dictatuur opleveren. Moeilijker is het niet.
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:38:20 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196433539
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Laten we vooral niet doen alsof de extreem-rechtse variant van Baudet niet gewoon veel mensen aanspreekt. Er is erg weinig verschil tussen jaren dertig complotgekkies (de jood is de schuld van mijn misère) en hedendaagse complotgekkies (migranten zijn de schuld van mijn misère). En net als in de jaren dertig kunnen we moeiteloos daar allerlei verschijnselen aan toevoegen. Zaken als Corona, vaccins kunnen heel eenvoudig aan "verdachte linkse figuren" als Gates, Soros of de Clintons gehangen worden.

Wat winst is, is het feit dat het extremisme van Baudet openbaar is geworden. Baudet is een anti-semiet, een xenofoob, een racist en gefascineerd door fascistische modellen. Baudet aan de absolute macht zal een fascistische blanke dictatuur opleveren. Moeilijker is het niet.
Ja dat NSB volk is een karaktertrekje. Die moet je dus politiek isoleren en dat lukt nu met de overblijfselen van FvD wel.
pi_196433566
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Zaken als Corona, vaccins kunnen heel eenvoudig aan "verdachte linkse figuren" als Gates, Soros of de Clintons gehangen worden.

Baudet verloor wel bijna al zijn zetels in de peilingen toen hij zulke dingen begon te doen. Sinds maart is hij enorm gekelderd. En zelfs 40% van de mensen die in oktober nog zeiden FvD te stemmen, waren voor de coronamaatregelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196433612
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Anti-EU sowieso, anders kun je migratie niet eens indammen. En er lijkt bij die groep toch ook een diepgewortelde afkeer van klimaatmaatregelen, al weet ik niet of die groep inderdaad exact overlapt. Misschien dat een verder niet anti-buitenlander partij die wel anti-klimaatmaatregelen is, ook wel een aantal zetels kan scoren. Een soort SP die zich fel zou verzetten tegen de klimaatwet. Het is denk ik lastig te onderscheiden welk van de 3 grote punten nou precies de meeste kiezers aan trekt.


Maar goed, hopelijk zijn er nu in elk geval genoeg mensen genezen van Baudet. Kijken of ze nu bij Code Oranje uit gaan komen, bij Wilders, bij de VVD of toch helemaal niet meer gaan stemmen.
Ik denk dat er best wel behoefte is aan een rechtse partij die klimaatverandering niet ontkent of gewoon Europese samenwerking wil, maar dan wel kritisch kijkt naar windmolens, warmtepompen, de werking van de euro, het ECB-beleid en dat soort zaken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_196433629
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik denk dat er best wel behoefte is aan een rechtse partij die klimaatverandering niet ontkent of gewoon Europese samenwerking wil, maar dan wel kritisch kijkt naar windmolens, warmtepompen, de werking van de euro, het ECB-beleid en dat soort zaken.
Maar dan heb je volgens mij gewoon de VVD te pakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196433632
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar dan heb je volgens mij gewoon de VVD te pakken.
In denken wel, in doen niet. :7
pi_196433655
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:44 schreef skrn het volgende:

[..]

In denken wel, in doen niet. :7
Tja, VVD heeft (gelukkig) nog nooit alleen geregeerd. Rutte I kwam wel in de buurt van zulke standpunten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:47:12 #284
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196433674
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Laten we vooral niet doen alsof de extreem-rechtse variant van Baudet niet gewoon veel mensen aanspreekt. Er is erg weinig verschil tussen jaren dertig complotgekkies (de jood is de schuld van mijn misère) en hedendaagse complotgekkies (migranten zijn de schuld van mijn misère). En net als in de jaren dertig kunnen we moeiteloos daar allerlei verschijnselen aan toevoegen. Zaken als Corona, vaccins kunnen heel eenvoudig aan "verdachte linkse figuren" als Gates, Soros of de Clintons gehangen worden.

Wat winst is, is het feit dat het extremisme van Baudet openbaar is geworden. Baudet is een anti-semiet, een xenofoob, een racist en gefascineerd door fascistische modellen. Baudet aan de absolute macht zal een fascistische blanke dictatuur opleveren. Moeilijker is het niet.
Een kennis van mij brengt het altijd zo mooi. Die begint dan met zeggen dat homo's en Joden niet meer over straat kunnen lopen door de Moslims, om vervolgens een Jodenhater aan te hangen en een heel verhaal beginnen dat homo's een afwijking hebben en als iedereen homo zou zijn de mensheid vergaat. 'Wij waren de eerste waar je als homo mag trouwen.' 'Die flikkers van de gay parade zien gewoon vies, die moet je uit de discussie over homo's houden. '

Een minuut later begint hij natuurlijk over de overbevolking en dat Afrika daar wat aan moet doen. Heeft zelf 4 kinderen. Toch stemt hij geen Wilders meer omdat hij na het zien van Lubach toch ging twijfelen over het 'partijprogramma'. Lang ook nog volhouden dat Baudet een hoog intelligente man is e.d. die door bepaalde mensen in een hoekje wordt gezet. Na het trein incident moest hij dan toch toegeven dat Baudet niet helemaal fris is.

Het punt is, dat Baudet juist zover kan komen, omdat veel mensen altijd meegaan in het tegen zijn en daarbij blind bent voor de haat en domheid, omdat ze van hetzelfde laken een pak zijn. En als je helemaal rechts op een bankje zit is de rest van jou links.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_196433680
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar dan heb je volgens mij gewoon de VVD te pakken.
De VVD oude stijl dan. Het huidige beleid op genoemde zaken lijkt me niet dusdanig dat traditionele VVD-stemmers er blij van worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_196433681
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Baudet verloor wel bijna al zijn zetels in de peilingen toen hij zulke dingen begon te doen. Sinds maart is hij enorm gekelderd. En zelfs 40% van de mensen die in oktober nog zeiden FvD te stemmen, waren voor de coronamaatregelen.
We gaan zien bij de verkiezingen hoe veel mensen antisemiet zijn. Want dat Baudet antisemiet is, is wel overtuigend aangetoond.

PVV is nu het "redelijke" alternatief geworden op FvD. FvD is anti-moslim, anti-Afrikaan en antisemiet. PVV is alleen anti-islam.
pi_196433694
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
PVV is nu het "redelijke" alternatief geworden op FvD. FvD is anti-moslim, anti-Afrikaan en antisemiet. PVV is alleen anti-islam.
Mijn god. :D :{
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:49:59 #288
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196433719
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:36 schreef mcmlxiv het volgende:
Laten we vooral niet doen alsof de extreem-rechtse variant van Baudet niet gewoon veel mensen aanspreekt. Er is erg weinig verschil tussen jaren dertig complotgekkies (de jood is de schuld van mijn misère) en hedendaagse complotgekkies (migranten zijn de schuld van mijn misère).
Migranten zijn niet de schuld van 'mijn misere' maar de meesten zijn een grote last voor onze samenleving. Ze voegen werkelijk niks positiefs toe. Ik weet zeker dat heel veel Nederlanders zo hier over denken. Alleen linkse gekken steken hun domme kop in het zand.
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:50:53 #289
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196433736
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:44 schreef skrn het volgende:

[..]

In denken wel, in doen niet. :7
Maar misschien is jouw realiteit dan wel niet zo heel reëel? Klimaatverandering, energietransitie, globalisering als gegeven ontkennen is vooral nogal mal. Ja, korte termijn kan dat natuurlijk, dan krijg je Trump. Maar als je daadwerkelijk iets langer dan een kwartaal vooruit wil kijken dan zijn het gegevens waar we iets mee moeten.

Even mal is klimaatverandering, energietransitie en globalisering als linkse hobbies neer te zetten. Tenzij jouw idee van "gezond rest" lekker hedonistisch leven en "na ons de zondvloed" is, dan zijn dergelijke issues gewoon politiek neutraal.
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:51:20 #290
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196433748
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

We gaan zien bij de verkiezingen hoe veel mensen antisemiet zijn. Want dat Baudet antisemiet is, is wel overtuigend aangetoond.

PVV is nu het "redelijke" alternatief geworden op FvD. FvD is anti-moslim, anti-Afrikaan en antisemiet. PVV is alleen anti-islam.
Als iemand maar tegen dingen is, van Kooten en De Bie hadden dat goed gezien. Daarnaast zie je bijvoorbeeld hier op Fok dat er de laatste 10 jaar een behoorlijke agenda er doorheen wordt geduwd door bepaalde users en een klein aantal redacteuren. Ik weet nog wel dat Geavanceerd elk bericht voorzag met 'policor' en dat er nu heel veel users zijn die helemaal van het padje af zijn met hun bronnen en haat. Dit zie je overigens in het Westen veel gebeuren en nu zijn er complete groepen die afgezonderd zijn van de realiteit en vaak denken dat je gedragen als een klootzak beter is dan ergens over na te denken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_196433761
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
PVV is nu het "redelijke" alternatief geworden op FvD. FvD is anti-moslim, anti-Afrikaan en antisemiet. PVV is alleen anti-islam.
Ja, dat PVV nu als het redelijke alternatief wordt gezien zag je sinds maart al in de peilingen. De mensen die Baudet te extreem vonden, renden terug naar Wilders.

Maar goed, Wilders stemmen is op zich prima. Die man is onschadelijk, geen enkele partij wil nog met PVV regeren. Dat zag je ook in Zuid-Holland. Toen SGP/CU af haakte bij VVD/CDA/FvD, was praten met PVV toch een brug te ver. Dat wilden VVD en CDA niet. Dus elke stem op Wilders maakt hooguit het aantal linkse partijen in de regering groter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:52:09 #292
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196433766
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:49 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Migranten zijn niet de schuld van 'mijn misere' maar de meesten zijn een grote last voor onze samenleving. Ze voegen werkelijk niks positiefs toe. Ik weet zeker dat heel veel Nederlanders zo hier over denken. Alleen linkse gekken steken hun domme kop in het zand.
Moet iedereen die hier woont iets positiefs toevoegen? Zoja, waar staat dat precies in de wet?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_196433771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Als iemand maar tegen dingen is, van Kooten en De Bie hadden dat goed gezien. Daarnaast zie je bijvoorbeeld hier op Fok dat er de laatste 10 jaar een behoorlijke agenda er doorheen wordt geduwd door bepaalde users en een klein aantal redacteuren. Ik weet nog wel dat Geavanceerd elk bericht voorzag met 'policor' en dat er nu heel veel users zijn die helemaal van het padje af zijn met hun bronnen en haat. Dit zie je overigens in het Westen veel gebeuren en nu zijn er complete groepen die afgezonderd zijn van de realiteit en vaak denken dat je gedragen als een klootzak beter is dan ergens over na te denken.
Ik vind Fok! een verademing met wat het ~5 jaar geleden was. Hulde voor de huidige generatie mods.
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:52:45 #294
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196433773
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens af of je ook echt anti-EU en vooral ook anti-klimaat hoeft te zijn. Iedereen een gratis set zonnepanelen om niet afhankelijk te hoeven zijn van Saudi-Arabië lijkt mij een prima populistisch standpunt.
Dat klopt. Wie het bestaande wil bewaren hoort zich naast het demografische en culturele vraagstuk zeker ook met klimaat- en duurzaamheidskwesties bezig te houden. Ik begrijp niet waarom dat soort zaken geen conservatieve speerpunten zijn. Gaat het dan echt alleen om de portemonnee?

(Retorische vraag.)
pi_196433792
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:50 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Maar misschien is jouw realiteit dan wel niet zo heel reëel? Klimaatverandering, energietransitie, globalisering als gegeven ontkennen is vooral nogal mal. Ja, korte termijn kan dat natuurlijk, dan krijg je Trump. Maar als je daadwerkelijk iets langer dan een kwartaal vooruit wil kijken dan zijn het gegevens waar we iets mee moeten.

Even mal is klimaatverandering, energietransitie en globalisering als linkse hobbies neer te zetten. Tenzij jouw idee van "gezond rest" lekker hedonistisch leven en "na ons de zondvloed" is, dan zijn dergelijke issues gewoon politiek neutraal.
Oh, ik ben voor, daar niet van.

Maar ik zou graag meer democratisch debat hebben bij zulke ingrijpende maatregelen. Vergis je niet. We gaan de halve Noordzee volbouwen met windmolens, we moeten van het gas af, het electricitetisnetwerk moet enorm verzwaard worden, dit gaat iedereen raken.
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:55:59 #296
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196433815
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:54 schreef skrn het volgende:

[..]

Oh, ik ben voor, daar niet van.

Maar ik zou graag meer democratisch debat hebben bij zulke ingrijpende maatregelen. Vergis je niet. We gaan de halve Noordzee volbouwen met windmolens, we moeten van het gas af, het electricitetisnetwerk moet enorm verzwaard worden, dit gaat iedereen raken.
Als je kijkt naar hoeveel mensen geloven dat Bill Gates corona heeft gemaakt, lijkt het mij zinloos daar een democratisch debat van te maken.

'Ja, we hadden er iets aan moeten doen, maar we hebben nu eenmaal tegen gestemd dus gaan we allemaal in het water wonen'

Geld is bedacht, klimaat is echt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:56:52 #297
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196433825
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:49 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Migranten zijn niet de schuld van 'mijn misere' maar de meesten zijn een grote last voor onze samenleving. Ze voegen werkelijk niks positiefs toe. Ik weet zeker dat heel veel Nederlanders zo hier over denken. Alleen linkse gekken steken hun domme kop in het zand.
Kijk daar kunnen we het best over eens zijn. Geen enkel probleem, sterker nog linkse gekken ontkennen dat helemaal niet.

Waar het fout gaat is dat Baudet c.s. onze samenleving, onze normen en waarden met alle liefde opofferen om onze samenleving en onze normen en waarden te redden. En dat vinden wij linkse gekkies geen goed idee.

Mensen hebben rechten. die zijn best wel belangrijk voor ons, linkse gekkies. Wij linkse gekkies worstelen dan best met bijvoorbeeld de rechten op het gebied van godsdienst versus de positie van vrouwen of b.v. homo's. Dat vinden wij inderdaad best lastig. Maar dan alle moslims onderdrukken of deporteren omdat er een aantal niet deugen vinden wij dan geen goed idee.

Bottomline zie ik als grootste verschil tussen Baudet/Wilders c.s. is dat de standaard daar is om bevolkingsgroepen als geheel te bezien, te bekritiseren en maatregelen te nemen en dat wij linkse gekkies graag naar het gedrag van de individu kijken. Thee drinken met niet terroristische moslims is bij ons dus best een goed idee.
pi_196433826
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:54 schreef skrn het volgende:

[..]

Oh, ik ben voor, daar niet van.

Maar ik zou graag meer democratisch debat hebben bij zulke ingrijpende maatregelen. Vergis je niet. We gaan de halve Noordzee volbouwen met windmolens, we moeten van het gas af, het electricitetisnetwerk moet enorm verzwaard worden, dit gaat iedereen raken.
Volgens mij is dat democratische debat er geweest. En stemden bijna alle partijen voor de klimaatwet. Alleen PvdD (ging niet ver genoeg), SGP (juridisch punt, staan wel achter einddoel), FvD en PVV niet. Hoe breed gedragen wil je het hebben?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:07:01 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196433949
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:54 schreef skrn het volgende:
Oh, ik ben voor, daar niet van.

Maar ik zou graag meer democratisch debat hebben bij zulke ingrijpende maatregelen. Vergis je niet. We gaan de halve Noordzee volbouwen met windmolens, we moeten van het gas af, het electricitetisnetwerk moet enorm verzwaard worden, dit gaat iedereen raken.
Dit dus, het is het huidige paniekvoetbal ten koste van alles wat me niet aanstaat en al die "alternatieven" die maar voor een ding opgetuigd zijn en dat is geld binnen harken, kijk bv naar al die biomassa centrales... Had gewoon voor een goed onderbouwd plan gezorgd over een periode van minstens 50 jaar waar kernenergie ook een flinke rol in speelt. Maar nee, nu moeten we binnen 10 jaar van het gas af, huiseigenaren die niet te betalen maatregelen moeten nemen, moet elk stuk groen en water volgebouwd worden met windmolens en zonnepanelen. Mogen we niet meer in iets oudere auto's rijden zonder dat het je grof geld kost etc. Dat is natuurlijk wanbeleid, simpel zat.

Maar goed, als je dit soort geluiden laat horen ben je meteen een klimaatontkenner en een complotwappie ofzo.
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:08:37 #300
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196433962
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Moet iedereen die hier woont iets positiefs toevoegen? Zoja, waar staat dat precies in de wet?
Nou ja, dat kan een legitiem principieel standpunt zijn, los van de vraag wat juridisch kan of "moet".

Dat een gemeenschap ook voor haar minder productieve leden zorgt is nog best begrijpelijk, maar waarom zou je ervoor kiezen buitenstaanders op te nemen die de samenleving meer kosten dan ze opbrengen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')