abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196419770
Van boord springen en hopen dat de samenleving barmhartig genoeg is om die vluchtende leden uit de reddingsbootjes te trekken en ze laten integreren in de echte samenleving. *;
pi_196419783
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ah, daar heb ik dan overheen gelezen. Dan waren Van Haga, Ephraim en Smolders dus aanwezig en alsnog steunen ze Baudet...
Als Van Haga daar aanwezig is, dan zegt dat ook wel iets over hem aangezien hij gisteren nog vrolijk Baudet steunde. Dan kunnen eigenlijk concluderen dat Van Haga ook vuistdiep in Joods complotten en andere idiote ideeën zit.

Dat het een malloot was wisten we al, maar ik dacht dat het deels opportunisme was voor eigen financieel gewin,
٩๏̯͡๏)۶
pi_196419787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Gezien de verwijzing in de brief dat hij op een moment corona als "cijona" uitsprak rijst het vermoeden dat hij wel aardig dronken was?
Maar als ik dronken ben, dan roep ik echt nog steeds niet zulke dingen. Juist als je zulke dingen roept als je dronken bent, dan ben je er blijkbaar wel mee bezig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196419808
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 08:28 schreef Hexagon het volgende:
Natuurlijk wel. Het rechtspopulisme is een ideologie die in zijn beginselen al niet klopt en daarom is de uitwerking ook altijd weer chaos, ruzie en vernieling.
Populisme en rechtse politiek zijn nochtans niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. Om daarom te spreken over één ideologie is wat vreemd. Ook dat het per definitie zou uitdraaien op chaos, ruzie en vernieling klopt niet helemaal.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 08:28 schreef Hexagon het volgende:
Het is een politiek gebaseerd op allerlei negatieve emoties. Op korte termijndenken, eigen belang, onderbuikgevoel, afgunst, gebrek aan inlevingsvermogen en meer van die dingen. En vooral op het willen bereiken van dingen ten koste van een ander.
Ook dit lijkt kan noch wal te raken. Negatieve emoties? Korte termijndenken? Eigen belang? Onderbuikgevoel? Afgunst? .. Dat jij het op deze manier interpreteert, prima. Dat kan natuurlijk goed zijn. Maar dit lijken vooral vrij subjectieve omschrijvingen die net zo goed verbonden zouden kunnen worden aan een andere wijze van politiek bedrijven, met tevens andere politieke visies.
pi_196419811
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar als ik dronken ben, dan roep ik echt nog steeds niet zulke dingen. Juist als je zulke dingen roept als je dronken bent, dan ben je er blijkbaar wel mee bezig.
Ja eens hoor, ik ook niet. Kennelijk had hij hierdoor, zoals de meesten, minder filter op zijn echte gedachtes.
pi_196419813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar als ik dronken ben, dan roep ik echt nog steeds niet zulke dingen. Juist als je zulke dingen roept als je dronken bent, dan ben je er blijkbaar wel mee bezig.
Meestal komt de ware aard boven bij dronkenschap, je remmingen zijn dan weg.
٩๏̯͡๏)۶
pi_196419819
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar de aanpak was dus om de problemen te ontkennen en daar was de rest het niet mee eens. Snap ik wel Baudet zag geen probleem en liet dat ook duidelijk merken in de media. Dan kun je het wel privé houden en bedenken Thierry is de partij, maar dan hadden ze dus allemaal op moeten stappen en als reden geven wij hebben andere gedachtes over de koers. Dat is nogal wat om massaal een partij waar je werk in hebt gestopt bij het grofvuil te gooien allemaal om de lone wolf te beschermen die niet wil luisteren naar de rest of the pack. Lijkt me een logischere reactie om de persoon die het probleem in stand houd eruit te werken. Ik zou denken dat enige samenwerking noodzakelijk is voor een partij maar Thierry ziet dat blijkbaar anders.
Maar dat dat dan op een fatsoenlijke manier gebeurt. Dit is wel heel triest. Wie heeft er nou nog vertrouwen in de partij na zoiets? Ik denk dat het gros over een paar maanden werkeloos is. Wie stemt hier nou nog op. Zelfs Otten zegt best terug te willen komen. De partij zal in rap tempo geen leden meer hebben.

FVD was voor Baudet meer dan alleen een partij, maar een sociaal-culturele beweging. Ik begrijp wel dat als dat je grote project is geweest en je levenswerk moest worden, je je niet zomaar weg wil laten werken. In die zin ben ik het ook wel met hem eens. Als je niet normaal intern kunt functioneren vanwege onenigheid, stap dan zelf op, in plaats van degene die het geheel heeft opgericht weg te willen werken. Ik kan er met mijn verstand niet echt bij dat mensen dat zouden willen doen, maar goed.
pi_196419826
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:14 schreef Ronald het volgende:

[..]

Als Van Haga daar aanwezig is, dan zegt dat ook wel iets over hem aangezien hij gisteren nog vrolijk Baudet steunde. Dan kunnen eigenlijk concluderen dat Van Haga ook vuistdiep in Joods complotten en andere idiote ideeën zit.

Dat het een malloot was wisten we al, maar ik dacht dat het deels opportunisme was voor eigen financieel gewin,
Zo'n vastgoedproleet als Van Haga zit daar volgens mij ook echt alleen voor eigen financieel gewin, zijn enige kans op dat lucratieve kamerlidmaatschap is Kamp Baudet, dus blijft hij lekker daar zitten.
pi_196419851
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:18 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Zo'n vastgoedproleet als Van Haga zit daar volgens mij ook echt alleen voor eigen financieel gewin, zijn enige kans op dat lucratieve kamerlidmaatschap is Kamp Baudet, dus blijft hij lekker daar zitten.
Wat wel gek is, want hij schijnt een vermogen van 30 miljoen te hebben.

https://www.hpdetijd.nl/2018-08-06/wybren-van-haga-vvd-curatele/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 26 november 2020 @ 11:20:28 #210
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196419859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar dat dat dan op een fatsoenlijke manier gebeurt. Dit is wel heel triest. Wie heeft er nou nog vertrouwen in de partij na zoiets? Ik denk dat het gros over een paar maanden werkeloos is. Wie stemt hier nou nog op.
Er was een oplossing geboden aan Baudet om het netjes op te lossen, die wilde hij niet aannemen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196419865
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er was een oplossing geboden aan Baudet om het netjes op te lossen, die wilde hij niet aannemen.
Voordat Nanninga hem op Twitter aanviel?
pi_196419869
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat wel gek is, want hij schijnt een vermogen van 30 miljoen te hebben.

https://www.hpdetijd.nl/2018-08-06/wybren-van-haga-vvd-curatele/
31 miljoen bezitten is fijner dan 30 miljoen :Y
Nieuw is niet altijd beter.
pi_196419883
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Voordat Nanninga hem op Twitter aanviel?
Nanninga had toen alleen maar geroepen dat JFVD opgedoekt moest worden en Jansen van de lijst moest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 26 november 2020 @ 11:24:03 #214
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196419909
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Voordat Nanninga hem op Twitter aanviel?
Dat was geen persoonlijke aanval op Baudet, he? Nanninga stelde dat het vertoonde gedrag onacceptabel was. En daar had ze gelijk in.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196419917
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:21 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

31 miljoen bezitten is fijner dan 30 miljoen :Y
Ik heb geen ervaring, maar ik zou me kunnen voorstellen dat als ik 30 miljoen vermogen had, dat ik dan in elk geval zou zorgen dat ik me niet publiekelijk zo voor gek zou zetten en me midden in een moddergevecht gooien. In elk geval niet voor geld, als ik het zou doen zou het vanwege principes zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196419932
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar dat dat dan op een fatsoenlijke manier gebeurt. Dit is wel heel triest. Wie heeft er nou nog vertrouwen in de partij na zoiets? Ik denk dat het gros over een paar maanden werkeloos is. Wie stemt hier nou nog op.
Geen idee misschien zijn ze er allemaal klaar mee. Als ze nu geen stemmen meer krijgen is het over en hebben ze hun naam geschoond van antisemitisme. Krijgen ze wel stemmen heeft Niki er nog een prima baantje aan over gehouden.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar als ik dronken ben, dan roep ik echt nog steeds niet zulke dingen. Juist als je zulke dingen roept als je dronken bent, dan ben je er blijkbaar wel mee bezig.
Mua ik zei afgelopen weekend nog dat met het vaccin vast alle zwakkeren die het als eerste krijgen eruit zouden gaan en we dan weer loskunnen zonder balast maar dat denk ik geen moment hoor. Dat zeg ik ook meteen erna. Ik houd wel van dat soort donkere humor. Iedereen die ik tegenkom heeft het veel over corona.
  donderdag 26 november 2020 @ 11:25:30 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196419935
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:17 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Populisme en rechtse politiek zijn nochtans niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. Om daarom te spreken over één ideologie is wat vreemd. Ook dat het per definitie zou uitdraaien op chaos, ruzie en vernieling klopt niet helemaal.
Inderdaad. Als je rechte politiek zonder populisme bedrijft, zoals de VVD dat doorgaans doet, dan lukt het wel.

Het populisme is echter een politieke vertaling van zaken waarmee geen land te besturen valt. Dingen als
-Bij alles de schuld aan een ander geven
-Afgunst naar iedereen die iets krijgt wanneer je zelf een keer niet aan de beurt bent
-Geen rekening houden met anderen of zich daarin in willen leven
-Voortdurend liegen, zaken verdraaien en feiten ontkennen
-Dingen willen bereiken ten koste van een ander

Dit soort karaktereigenschappen zijn zo onlosmakelijk met het populisme verbonden dat een gezonde en duurzame samenwerking onmogelijk is. Daarom gaat het iedere keer opnieuw mis met dit soort partijen.
pi_196419947
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat gesprek waar die brief van Pouw over gaat is voor die tweets, hè? Dat Nanninga sinds dat gesprek op de lijn "Baudet moet weg uit kamer en bestuur" zit is logisch. En ze boden nog wel 2 mooie opties: hij mocht naar de EU of hij mocht naar het wetenschappelijk bureau. Nette oplossingen, waarmee Baudet zijn hachje en inkomen had kunnen redden.
Dat snap ik, maar dan nog ben ik van mening dat de manier waarop dat gebeurt, dus met tweetjes, onfatsoenlijk is als je lid bent van een bestuur. Dat geeft normaal aan dat je zelf uit dat bestuur zou moeten worden gegooid.
pi_196419984
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dan nog ben ik van mening dat de manier waarop dat gebeurt, dus met tweetjes, onfatsoenlijk is als je lid bent van een bestuur.
Maar er werd gewoon een oplossing geboden. Baudet heeft die oplossing zelfs in eerste instantie geaccepteerd. Pas nadat Baudet de partij ging gijzelen, de social media over nam (een technisch probleem, zijn hij bij Goedemorgen Nederland) en in zijn eentje verkiezingen uit schreef zijn ze echt openlijk modder gaan gooien. Met name om aan de buitenwereld te verklaren waarom Baudet weg moet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196420024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring, maar ik zou me kunnen voorstellen dat als ik 30 miljoen vermogen had, dat ik dan in elk geval zou zorgen dat ik me niet publiekelijk zo voor gek zou zetten en me midden in een moddergevecht gooien. In elk geval niet voor geld, als ik het zou doen zou het vanwege principes zijn.
Ik ben wel benieuwd waar HPdeTijd zich op baseert. Het lijkt me goed mogelijk dat zijn vermogen helemaal niet zo groot is. Dat het een luchtkasteel is en in werkelijkheid niet meer dan een handvol huisjes met achterstallig onderhoud is.

Het zal me niets verbazen dat die vaste ¤116.000 op jaarbasis zijn hoofdinkomen is.
  donderdag 26 november 2020 @ 11:35:44 #221
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196420054
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De ware aard van een heel aantal mensen komt boven deze dagen
En ook van Thierry z'n strategie nu.
Het gaat alleen maar om het pluche, zelf de elite spelen.

Hij merkt dat hij een complotwappie achterban heeft en zinspeelt natuurlijk de afgelopen maanden er al op dat alles tegen hem is en de elite en MSM hem niet willen.

Nu merkt hij dat de rest van de partij niet zover wil gaan in de complotwappie theorie (alhoewel Annabel boter op d'r hoofd heeft) en hem eruit werken.
Maar hij wil graag toch het pluche dus wil hij zijn wappie achterban behouden en niet zomaar weggooien wat hij in 5 jaar heeft opgebouwd.

Maar hij kan beter iets voor zichzelf beginnen, dan maar opnieuw en zijn wappies meenemen.
Zit vrees ik toch wel een zeteltje of 5 a 6 in.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_196420072
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd waar HPdeTijd zich op baseert. Het lijkt me goed mogelijk dat zijn vermogen helemaal niet zo groot is. Dat het een luchtkasteel is en in werkelijkheid niet meer dan een handvol huisjes met achterstallig onderhoud is.

Het zal me niets verbazen dat die vaste ¤116.000 op jaarbasis zijn hoofdinkomen is.
https://www.ftm.nl/artike(...)Fhs3VnJJAwoRyA%3D%3D

quote:
Sinds zijn installatie als Kamerlid is er gedoe over Van Haga’s vastgoedportefeuille. Van Haga beheert in zijn bv Sjopperdepop een vastgoedportefeuille van 18 miljoen euro en bezit daarnaast privé 51 woningen.
Als hij daar geen miljoen uit trekt per jaar doet hij wat fout.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 26 november 2020 @ 11:37:04 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196420074
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:35 schreef nils7 het volgende:

Maar hij kan beter iets voor zichzelf beginnen, dan maar opnieuw en zijn wappies meenemen.
Zit vrees ik toch wel een zeteltje of 5 a 6 in.
Klopt, maar dat kun je gemakkelijk isoleren
pi_196420094
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar er werd gewoon een oplossing geboden. Baudet heeft die oplossing zelfs in eerste instantie geaccepteerd. Pas nadat Baudet de partij ging gijzelen, de social media over nam (een technisch probleem, zijn hij bij Goedemorgen Nederland) en in zijn eentje verkiezingen uit schreef zijn ze echt openlijk modder gaan gooien. Met name om aan de buitenwereld te verklaren waarom Baudet weg moet.
In het oog op morgen zei Nicki Pouw-Verweij dat Baudet aanvankelijk helemaal niet weg hoefde, en Freek hoefde ook niet weg. Er waren slechts twee eisen, er moest een noodberaad komen (dat kwam niet) en er moest afstand genomen worden van JFVD.
pi_196420101
Het verschil tussen Baudet toen en nu is dat er in het verleden nog een zinnig gesprek mee te voeren viel en dat er gebruik kon worden gemaakt van de heldere momenten die hij natuurlijk ook had. Alleen nu is het allemaal blijkbaar puur emotie en kan hij het zelf ook niet meer uitleggen.

Als we die brief voor waar moeten aannemen tenminste. Wordt natuurlijk heel raar als straks drie mensen uit de top 10 deze lezing bevestigen, Baudet en Ephraim het ontkennen, en de rest zich er niet over uitspreekt.

Sowieso, waar is Freek Jansen? Waar is de "overwinningsdrang, ja zelfs overheersingsdrang"? Al dat gelul over strijdvaardigheid, mannelijke normen en waarden. Ik zie ze nu allemaal nergens terwijl Baudet op tv cringe-gesprekjes voert met Eva.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dan nog ben ik van mening dat de manier waarop dat gebeurt, dus met tweetjes, onfatsoenlijk is als je lid bent van een bestuur. Dat geeft normaal aan dat je zelf uit dat bestuur zou moeten worden gegooid.
De hele tijdlijn moet later nog maar eens worden uiteengezet, maar volgens mij was het bestuur wel bereid om een oplossing te vinden waarbij Baudet nog voor de partij zou kunnen worden behouden. Ik dacht echt dat Nanninga een brug te ver ging door zijn totale vertrek te eisen. Daardoor had je eigenlijk een kamp-Baudet, kamp-bestuur/neutraal, en kamp-Nanninga. Maar toen kwam Baudet ineens op eigen houtje met de lijsttrekkersverkiezing uit de hoge hoed en daardoor kon niemand meer neutraal zijn. Je kunt dan niet meer zeggen: "Laten we er nog eens over praten", dat is gewoon in de aanval gaan.
pi_196420135
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:22 schreef Raw85 het volgende:
Vind het ergens toch wel sneu voor Baudet :@

Niet dat ik iets met hem of zijn partij heb, maar meer door die figuren eromheen die nu ineens naar buiten komen met allerlei zaken die toch al maanden/jaren duidelijk zijn.
Dit ja, het zijn gewoon een stelletje huichelaars. Die club en Thierry in het bijzonder hebben altijd al dubieuze ideeën gehad.
pi_196420142
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.ftm.nl/artike(...)Fhs3VnJJAwoRyA%3D%3D
[..]

Als hij daar geen miljoen uit trekt per jaar doet hij wat fout.
Mwah, zou jij in zee gaan met een bedrijf dat Sjopperdepop heet :D? Kan me niet voorstellen dat dat heel veel klandizie trekt (in ieder geval niemand die ook maar het meest belabberde alternatief heeft).
pi_196420159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:35 schreef nils7 het volgende:

[..]

Maar hij kan beter iets voor zichzelf beginnen, dan maar opnieuw en zijn wappies meenemen.
Zit vrees ik toch wel een zeteltje of 5 a 6 in.
Ik geloof niet dat hij nu nog zoveel zetels kan halen, misschien 1 of 2. Je moet al zo'n 75000 stemmers hebben voor een zetel. Er zijn volgens mij geen honderduizenden Nederlanders die in allemaal complotten en andere gekke dingen geloven.

Het lijkt soms wel zo op twitter en feesboek, maar de meeste Nederlanders zijn niet zo extreem.

Toen FvD tot begin 2019 nog een enigszins gematigd geluid liet horen konden menselijk nog wel openlijk FvD stemmen als alternatief voor de gevestigde partijen. Ik ken zelf ook wel enkele hele normale weldenkende mensen die FvD stemden in 2019. Maar dat zouden ze nu echt niet meer doen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_196420178
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Mwah, zou jij in zee gaan met een bedrijf dat Sjopperdepop heet :D? Kan me niet voorstellen dat dat heel veel klandizie trekt (in ieder geval niemand die ook maar het meest belabberde alternatief heeft).
Dat is de er boven hangende BV, die hebben soms de gekste namen. Ik heb als accountant de jaarverslagen van "leukebvhebik bv" en "ikbendebeste bv" gemaakt. Maar die BV naam komt behalve in dat jaarverslag en de KvK nergens terug.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196420187
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Mwah, zou jij in zee gaan met een bedrijf dat Sjopperdepop heet :D? Kan me niet voorstellen dat dat heel veel klandizie trekt (in ieder geval niemand die ook maar het meest belabberde alternatief heeft).
Pandjes verhuren in de binnenstad voor idioot hoge huren kun je zelfs als je overkoepelende bedrijf een naam als 'Sobibor Real Estate en Barbecues' heet. Misschien is het zijn commando-eergevoel dat hem belet om deze shitshow te verlaten. Of gewoon geld.
  donderdag 26 november 2020 @ 11:47:17 #231
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196420189
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:42 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dit ja, het zijn gewoon een stelletje huichelaars. Die club en Thierry in het bijzonder hebben altijd al dubieuze ideeën gehad.
Ja dat veel mensen nu pas achter zijn zieke brein komen dat toont een noodzaak aan dat in het onderwijs aandacht besteed mag worden in het herkennen van foute karakters.
  donderdag 26 november 2020 @ 11:48:43 #232
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196420205
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:45 schreef Ronald het volgende:
Er zijn volgens mij geen honderduizenden Nederlanders die in allemaal complotten en andere gekke dingen geloven.

Ik denk dat de realiteit je nog wel eens kan verbazen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_196420238
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:40 schreef Vasilevski het volgende:
Het verschil tussen Baudet toen en nu is dat er in het verleden nog een zinnig gesprek mee te voeren viel en dat er gebruik kon worden gemaakt van de heldere momenten die hij natuurlijk ook had. Alleen nu is het allemaal blijkbaar puur emotie en kan hij het zelf ook niet meer uitleggen.

Hij heeft toch ook gewoon een verkiezing gewonnen. Hij was al zo arrogant en dat is hem denk ik duidelijk naar het hoofd gestegen. Misschien dat hij voor die verkiezingswinst nog af en toe naar een ander luisterde. Maar toen de partij > in zijn ogen dus hijzelf de populairste van Nederland was heeft hij vast gedacht dat hij het zoveel beter weet dan al de rest dat hij nooit meer hoefde te luisteren, maar dat de rest van NL gewoon naar hem moet luisteren.
Daarbij heeft hij natuurlijk zijn filter ook flink verneukt, waar hij het eerst liet bij dogwhistles is hij overgegaan op leipe shit zonder filter eruit gooien.
pi_196420252
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:40 schreef Vasilevski het volgende:
Het verschil tussen Baudet toen en nu is dat er in het verleden nog een zinnig gesprek mee te voeren viel en dat er gebruik kon worden gemaakt van de heldere momenten die hij natuurlijk ook had. Alleen nu is het allemaal blijkbaar puur emotie en kan hij het zelf ook niet meer uitleggen.

Als we die brief voor waar moeten aannemen tenminste. Wordt natuurlijk heel raar als straks drie mensen uit de top 10 deze lezing bevestigen, Baudet en Ephraim het ontkennen, en de rest zich er niet over uitspreekt.

Sowieso, waar is Freek Jansen? Waar is de "overwinningsdrang, ja zelfs overheersingsdrang"? Al dat gelul over strijdvaardigheid, mannelijke normen en waarden. Ik zie ze nu allemaal nergens terwijl Baudet op tv cringe-gesprekjes voert met Eva.
[..]

De hele tijdlijn moet later nog maar eens worden uiteengezet, maar volgens mij was het bestuur wel bereid om een oplossing te vinden waarbij Baudet nog voor de partij zou kunnen worden behouden. Ik dacht echt dat Nanninga een brug te ver ging door zijn totale vertrek te eisen. Daardoor had je eigenlijk een kamp-Baudet, kamp-bestuur/neutraal, en kamp-Nanninga. Maar toen kwam Baudet ineens op eigen houtje met de lijsttrekkersverkiezing uit de hoge hoed en daardoor kon niemand meer neutraal zijn. Je kunt dan niet meer zeggen: "Laten we er nog eens over praten", dat is gewoon in de aanval gaan.
Nouja, actie van Nanninga was wel begrijpelijk met de kennis van nu. Dat diner was al geweest, kaarten lagen op tafel, en Nanninga schatte correct in dat Thierry niet wegging. Er als je anti-antisemitisch was moest er op dat moment doorgepakt worden. Misschien had ze een paar dagen moeten wachten, anderzijds, ze heeft wel goed momentum gecreëerd.
pi_196420278
Waar is Weltschmerz eigenlijk, die wist altijd prachtige verhalen te vertellen over hoe geweldig alles in FvD gaat en hoe slim Baudet wel niet is. Ik skip zijn posts eigenlijk altijd maar ik zou wel willen zien wat de meest hardcore cultfiguren denken.
pi_196420286
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik denk dat de realiteit je nog wel eens kan verbazen.
denk ik ook. En zeker nu de mensen verveeld thuis zitten, zullen er nog velen zijn bijgekomen.
  donderdag 26 november 2020 @ 11:57:16 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196420292
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waar is Weltschmerz eigenlijk, die wist altijd prachtige verhalen te vertellen over hoe geweldig alles in FvD gaat en hoe slim Baudet wel niet is. Ik skip zijn posts eigenlijk altijd maar ik zou wel willen zien wat de meest hardcore cultfiguren denken.
Hij wacht denk ik even af wie zijn nieuwe broodheer gaat worden
pi_196420298
Dat van die 3 miljoen coronadoden die Baudet zou accepteren.
Daar wil ik meer van weten.. Wat werd er letterlijk en door wie gezegd.

Soros zou de corona-pandemie veroorzaakt hebben, volgens Baudet ?
Dat is extreemrechts geleuter, wat hij ontkent . En Baudet wil niet uitleggen wat hij dan wel over Soros zei .
In komende interviews moet men hem dat vragen.
pi_196420311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik denk dat de realiteit je nog wel eens kan verbazen.
Het percentage mensen dat gelooft dat Corona door Soros over ons is uitgestort is denk ik nog steeds minimaal, hoor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196420328
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Toch vind ik er een belangrijk verschil zitten tussen "grappen" van een niet-politicus en de kant die Freek en Thierry zijn opgegaan.
Het probleem met foute grappen over welk onderwerp dan ook (en wie kan hier oprecht zeggen dat hij nooit met iets of iemand de draak steekt of gestoken heeft?) is dat ze volk aantrekken dat niet door heeft dat het een grap is of dat wel door heeft maar daarbij automatisch denkt dat iemand die zo'n grap maakt ook echt dat gedachtengoed aanhangt.

Dat zeg ik trouwens als enorm liefhebber van zwarte humor en satire.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 26 november 2020 @ 12:01:56 #241
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196420333
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waar is Weltschmerz eigenlijk, die wist altijd prachtige verhalen te vertellen over hoe geweldig alles in FvD gaat en hoe slim Baudet wel niet is. Ik skip zijn posts eigenlijk altijd maar ik zou wel willen zien wat de meest hardcore cultfiguren denken.
Heeft de nieuwe sleutels van het kantoor nog niet denk ik.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_196420336
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:57 schreef Bluesdude het volgende:
Dat van die 3 miljoen coronadoden die Baudet zou accepteren.
Daar wil ik meer van weten.. Wat werd er letterlijk en door wie gezegd.

Soros zou de corona-pandemie veroorzaakt hebben, volgens Baudet ?
Dat is extreemrechts geleuter, wat hij ontkent . En Baudet wil niet uitleggen wat hij dan wel over Soros zei .
In komende interviews moet men hem dat vragen.
Op een gegeven moment misschien ook een idee om zo'n gek geen podium meer te geven om allemaal bullshit te verspreiden. Genoeg politici die ook wat aandacht kunnen gebruiken en nuttiger omgaan met hun en onze tijd.
pi_196420379
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Op een gegeven moment misschien ook een idee om zo'n gek geen podium meer te geven om allemaal bullshit te verspreiden. Genoeg politici die ook wat aandacht kunnen gebruiken en nuttiger omgaan met hun en onze tijd.
Je kunt media niet echt verwijten dat ze hier aandacht aan geven. Aandacht krijgen ze door hun eigen gedoe via social media toch wel, het zou er gek uit zien als de media het dan zouden negeren. Dit is wel de grootste crisis die we ooit in een politieke partij in Nederland hebben gezien en dan nog wel in een partij die een paar jaar geleden (bij de laatste verkiezingen) als grootste partij uit de verkiezingen kwam.

Ik geef toe dat Baudet soms te veel aandacht krijgt, maar hier aandacht aan geven is niet meer dan terecht. En de politieke journalisten zijn natuurlijk ook gewoon politieke junkies, die smullen hier ook gewoon van.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196420385
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hij wacht denk ik even af wie zijn nieuwe broodheer gaat worden
Denk eerder dat hij naarstig op zoek is naar het (in zijn ogen) juiste narratief.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_196420394
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring, maar ik zou me kunnen voorstellen dat als ik 30 miljoen vermogen had, dat ik dan in elk geval zou zorgen dat ik me niet publiekelijk zo voor gek zou zetten en me midden in een moddergevecht gooien. In elk geval niet voor geld, als ik het zou doen zou het vanwege principes zijn.
Ik zou lekker thuis gaan zitten en heel de dag op fok zitten te genieten van imploderende politieke partijen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_196420412
quote:
6s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zou lekker thuis gaan zitten en heel de dag op fok zitten te genieten van imploderende politieke partijen.
Prima bezigheid in de huidige coronatijd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_196420413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je kunt media niet echt verwijten dat ze hier aandacht aan geven. Aandacht krijgen ze door hun eigen gedoe via social media toch wel, het zou er gek uit zien als de media het dan zouden negeren. Dit is wel de grootste crisis die we ooit in een politieke partij in Nederland hebben gezien en dan nog wel in een partij die een paar jaar geleden als grootste partij uit de verkiezingen kwam.

Ik geef toe dat Baudet soms te veel aandacht krijgt, maar hier aandacht aan geven is niet meer dan terecht. En de politieke journalisten zijn natuurlijk ook gewoon politieke junkies, die smullen hier ook gewoon van.
Ik zeg toch ook op een gegeven moment. Niet Baudet zou nu al geboycot moeten worden en mag zijn zegje niet eens meer doen. Wat prachtige TV zou opleveren is beide partijen aan de tafel krijgen, dat zou nog eens vuurwerk opleveren. Ipv Baudet gewoon zijn verhaal laten doen met weinig tegenspraak om dan vervolgens hetzelfde te doen met Team Baudetweg.
Grootste crisis in een partij ooit weet ik niet, LPF was toch net zoiets. In zekere zin valt dit toch ook wel mee, het is vooral Baudet in crisis de partij lijkt nog redelijk op een lijn. VVD had toch ook zo'n soort crisis met Rutte en Verdonk waar twee lijnen botsten. Zowel LPF en VVD hadden meer zetels ten tijde van hun crises.
pi_196420469
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:57 schreef Bluesdude het volgende:
Dat van die 3 miljoen coronadoden die Baudet zou accepteren.
Daar wil ik meer van weten.. Wat werd er letterlijk en door wie gezegd.

Soros zou de corona-pandemie veroorzaakt hebben, volgens Baudet ?
Dat is extreemrechts geleuter, wat hij ontkent . En Baudet wil niet uitleggen wat hij dan wel over Soros zei .
In komende interviews moet men hem dat vragen.
Dat eerste leek me een hyperbool in de zin van: niks is het waard om de individuele vrijheid permanent af te schaffen. Maar zoals het in de brief van Pouw stond zou het letterlijk bedoeld zijn.

Er is op zich ook niks mis met het thema vrijheid in de verkiezingen betrekken. Als je zegt dat corona een thema gaat worden maar er niks mee durft te doen, ben je ook geen knip voor de neus waard als partij. Alleen je kunt ook een rationeel gesprek voeren in plaats van achter elke gek zoals Willem Engel aan gaan lopen. Dat je openlijk gaat verkondigen dat je zulke clubs achter de schermen steunt. Ja nu dus niet meer, lekker gewerkt pik.

Het enige waar Baudet gelijk in heeft is dat het rationeel nergens op slaat voor de rest van FVD. Stel hij gaat weg met zijn aanhangers. In goed overleg of niet. Dan heb je straks FVD-A(nnabel) en FVD-B(audet) die met een beetje geluk 2 zetels per stuk gaan halen. PVV stijgt weer in de peilingen, Code Oranje komt misschien de Kamer in, Henkie Krol probeert het nog maar eens. Met FVD gaat het op deze manier gewoon niks meer worden ongeacht de samenstelling.
pi_196420496
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het probleem met foute grappen over welk onderwerp dan ook (en wie kan hier oprecht zeggen dat hij nooit met iets of iemand de draak steekt of gestoken heeft?) is dat ze volk aantrekken dat niet door heeft dat het een grap is of dat wel door heeft maar daarbij automatisch denkt dat iemand die zo'n grap maakt ook echt dat gedachtengoed aanhangt.

Dat zeg ik trouwens als enorm liefhebber van zwarte humor en satire.
Ja precies, dus de fout die Nanninga daar maakt is dat ze het wel in de publieke ruimte doet. En niet in de context van een theater, zoals cabaretiers dat doen.

Factoren die m.i. van belang zijn:
- Grap versus serieus (vrij evident)
- Privé of openbaar
- Rol (kunstenaar / burger / politiek)
- Gevolg (klein of groot)
pi_196420511
Micha Kat wil graag met Baudet samenwerken. :')
Dit soort vriendjes krijgt Thierry nu.
https://twitter.com/drsmichakat/status/1331868359089135620?s=19
Definitely not CIA
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')