abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 november 2020 @ 20:08:39 #151
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196396681
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:06 schreef Kyran het volgende:
Ik weet niet wat ik nog meer kan zeggen als iemand zegt "er is toch niks aan de hand" terwijl ik dit stukje quote.....
[..]

Dan wil je het gewoon niet zien en heeft het absoluut geen zin om verder te discusseren.
Dat zegt niets over het gebrek aan materiaal aangezien er nou eenmaal minder testen worden afgenomen. Als zij niet afschalen, dan moet het ergens anders wel, want er zijn maar een x aantal mensen die zich laat testen met een potentiële labcapaciteit die daar los van staat en hoger is.
pi_196396725
Of je nu voor of tegen schoolsluiting bent, laat ze a.u.b. snel met duidelijkheid komen. Dat het nu weer zo in het nieuws is veroorzaakt al veel onrust merkte ik vandaag.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  dinsdag 24 november 2020 @ 20:12:50 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196396764
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:10 schreef Luke83 het volgende:
Of je nu voor of tegen schoolsluiting bent, laat ze a.u.b. snel met duidelijkheid komen. Dat het nu weer zo in het nieuws is veroorzaakt al veel onrust merkte ik vandaag.
Dit gaan ze gewoon weer minstens een week boven de markt laten hangen, hoor. Met een beetje geluk lekt er dan tweede helft volgende week eens een keer iets uit over een mogelijke beslissing.
  dinsdag 24 november 2020 @ 20:13:47 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196396775
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit gaan ze gewoon weer minstens een week boven de markt laten hangen, hoor. Met een beetje geluk lekt er dan tweede helft volgende week eens een keer iets uit over een mogelijke beslissing.
Met uiteraard wel iedere dag een lid van het OMT, van het RedTeam, van de VO-Raad of gewoon uit een random belangenclubje bij Op1 om er een mening over te geven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196396787
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:10 schreef Luke83 het volgende:
Of je nu voor of tegen schoolsluiting bent, laat ze a.u.b. snel met duidelijkheid komen. Dat het nu weer zo in het nieuws is veroorzaakt al veel onrust merkte ik vandaag.
Mee eens, daarom zou tot 8 december wachten om de scholen vervolgens (bijvoorbeeld) vrijdag de 11e vervroegd te sluiten zou niet heel handig zijn. Hoop overigens voor docenten en scholieren dat online onderwijs als middenweg wordt gekozen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196396797
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:10 schreef Luke83 het volgende:
Of je nu voor of tegen schoolsluiting bent, laat ze a.u.b. snel met duidelijkheid komen. Dat het nu weer zo in het nieuws is veroorzaakt al veel onrust merkte ik vandaag.
Als de scholen voor zoveel besmettingen zorgen dan moeten ze gewoon "dicht"
weer wat uitspraken van het heilige RIVM debunked trouwens :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 20:16:30 #157
5428 crew  miss_sly
pi_196396820
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat zegt niets over het gebrek aan materiaal, want er worden ook gewoon minder testen afgenomen dan 3-4 weken geleden.
Dan had de beste man gezegd “gelukkig is er nu maar een halve testcapaciteit benodigd, dus we komen niet in de problemen”.
In plaats daarvan zegt hij in verband met de benodigde materialen dat ze de testcapaciteit hebben gehalveerd.

Of het staat verkeerd in het artikel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 24 november 2020 @ 20:24:40 #158
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196396968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan had de beste man gezegd “gelukkig is er nu maar een halve testcapaciteit benodigd, dus we komen niet in de problemen”.
In plaats daarvan zegt hij in verband met de benodigde materialen dat ze de testcapaciteit hebben gehalveerd.

Of het staat verkeerd in het artikel.
Waarom zou hij dat zeggen? Hij is niet bezig met landelijke verdeling maar kijkt enkel naar zn eigen lab. Hij heeft helemaal geen beeld van hoeveel capaciteit er in totaal nodig is, hij zit niet bij de GGD's en niet bij het ministerie.
  dinsdag 24 november 2020 @ 20:32:16 #159
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196397105
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

weer wat uitspraken van het heilige RIVM debunked trouwens :{
Welke dan? Noem er eens eentje :)
Voor die 0,88, heb je toevallig de R op het dashboard van 23 oktober al gezien?
pi_196397211
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:22 schreef Bamba het volgende:
Hier net een email van de middelbare school van mijn zoon gehad: vanaf morgen sluit de school en wordt overgegaan op volledige digitale lessen. Voor de kwetsbare kinderen wordt deze week bekeken wat school extra voor ze kan doen. Prima beslissing wat mij betreft ^O^
Voor hoe lang?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 20:49:29 #161
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196397412
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan had de beste man gezegd “gelukkig is er nu maar een halve testcapaciteit benodigd, dus we komen niet in de problemen”.
In plaats daarvan zegt hij in verband met de benodigde materialen dat ze de testcapaciteit hebben gehalveerd.

Of het staat verkeerd in het artikel.
Is dit niet hetzelfde als die discussie over die supervriezers, waar er één leverancier zei: "Ze hebben nog niet bij me besteld!" en een paar dagen later duidelijk werd dat ze bij hun concurrent besteld hadden?

Dat er één leverancier zegt dat hij sporadisch orders binnen krijgt betekent toch niet dat het niet op orde is?

Dit staat er ook in hetzelfde artikel:
quote:
Het ministerie zegt in een reactie dat er "voldoende plastics zijn voor de beoogde vraag". Hoeveel dit er zijn kan vanwege "bedrijfsgeheimhouding en concurrentiegevoelige informatie" niet worden aangegeven. Met de materialen van Bioplastics en de productielijn die Nederland nu zelf opzet voor cartridges, moet er volgens het ministerie genoeg voorraad voor de winter zijn
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196397526
De Britse minister van volksgezondheid wil na corona de opgebouwde testcapaciteit gebruiken voor griep en verkoudheid. Als je positief test voor griep, zou je volgens hem moeten thuisblijven om anderen te beschermen:

quote:
Matt Hancock wants to use NHS testing system to fight flu after Covid

Health secretary says in future British culture of ‘soldiering on’ when ill must end

Peter Walker Political correspondent
@peterwalker99

Tue 24 Nov 2020 13.33 GMT
Last modified on Tue 24 Nov 2020 18.06 GMT

The NHS should routinely test people for illnesses such as seasonal flu once the coronavirus pandemic has passed, Matt Hancock has said, adding that he wants to end the UK’s culture of “soldiering on” and going to work while ill, infecting others.

Giving evidence to a Commons committee hearing, the health secretary said the mass testing capacity built up to deal with Covid could be repurposed to detect illnesses such as influenza, and thus limit the community spread of these as a routine intervention.

Hancock said he wanted “this massive diagnostics capacity to be core to how we treat people in the NHS” in the long term.

“Having built this, we must hold on to it,” Hancock told a joint session of the health and science committees. “And afterwards we must use it not just for coronavirus, but everything.

“In fact, I want to have a change in the British way of doing things, where if in doubt, get a test. It doesn’t just refer to coronavirus, but to any illness that you might have.”

Hancock told the hearing, part of an inquiry by the two committees into the lessons of how the UK has dealt with coronavirus, that he hoped to oversee a longer-term reduction in non-Covid respiratory and other communicable diseases dealt with by the NHS.

A key part of this, he said, was persuading people to not risk infecting others when clearly ill. He said: “Why, in Britain, do we think it’s acceptable to soldier on and go into work if you have flu symptoms or a runny nose, thus making your colleagues ill? I think that’s something that is going to have to change.

“In future, I hope, if you have flu-like symptoms, you should get a test for it, and find out what’s wrong with you, and if you need to stay at home to protect others, then you should stay at home.

“We are peculiarly unusual, and outliers, in soldiering on and still going to work, it kind of being the culture that as long as you can get out of bed you still should get into work. That should change.”

Questioned by Jeremy Hunt, the former health secretary, who now chairs the health committee, Hancock said it was possible that some social distancing measures could remain as vaccines are rolled out, until it could be determined how effective the vaccines were at preventing not just symptoms but also transmission.

Hancock added: “After Easter we think that we will be getting back to normal.” Some elements of coronavirus, such as frequent hand washing, were likely to “become commonplace” in the long term, he argued.

In sometimes testy exchanges between the health secretary and his predecessor, Hunt quizzed Hancock over the quality of scientific advice he received, and why the UK did not initially begin mass community testing.

Hancock appeared to partly blame Exercise Cygnus, a 2016 government exercise to model a possible pandemic. Planned when Hunt was health secretary, it took place shortly after he had moved to become foreign secretary.

Hancock said one key problem with the initial response to coronavirus was that Cygnus took as its starting point the idea of a new flu virus already being widespread in the population.

“What it didn’t ask was the prior question of what type of pandemic is most likely; what are the different characteristics of different pandemics, flu or coronavirus being two obvious examples, and can we act to stop getting to the position at which Project Cygnus started off?” Hancock said.
https://www.theguardian.c(...)ight-flu-after-covid

Er is inderdaad wel wat voor te zeggen dat we (ook in Nederland) altijd maar door blijven denderen bij ziekte. Soms vrijwillig, soms door financiële druk (wachtdagen bij ziekmelding), soms door druk vanuit de werkgever of het inzetten van agressieve verzuimreductiebureaus. Er is inderdaad uit eigenbelang niks mis mee om goed uit te zieken. Maar goed dat lijkt me een manier om het wat sympathieker te laten overkomen.

Wat hij voorstelt is eigenlijk best eng en zou een paar maanden geleden nog 'schopje BNW' zijn. Dat we nu ook testen en quarantaines gaan gebruiken om de griep te 'verslaan'. Er is wel degelijk een hellend vlak dat straks ook 1,5m afstand en mondkapjes 'nodig' zijn tegen griep en verkoudheid. Goed uitzieken bij symptomen is nog wel wat anders dan b.v. doorlopend testen met een quarantaine tot je negatief test.

Ook eng dat hij zegt dat social distancing nodig zal blijven om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, zelfs als er geen of amper symptomen meer zijn. Lijkt me sterk dat je dan naar 'terug naar normaal met pasen' kunt spreken, zelfs met de snelle uitrol van het vaccin die ze daar willen.
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 20:59:10 #163
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196397564
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:56 schreef Vasilevski het volgende:
De Britse minister van volksgezondheid wil na corona de opgebouwde testcapaciteit gebruiken voor griep en verkoudheid. Als je positief test voor griep, zou je volgens hem moeten thuisblijven om anderen te beschermen:
[..]

https://www.theguardian.c(...)ight-flu-after-covid

Er is inderdaad wel wat voor te zeggen dat we (ook in Nederland) altijd maar door blijven denderen bij ziekte. Soms vrijwillig, soms door financiële druk (wachtdagen bij ziekmelding), soms door druk vanuit de werkgever of het inzetten van agressieve verzuimreductiebureaus. Maar goed dat lijkt me een manier om het wat sympathieker te laten overkomen.

Wat hij voorstelt is eigenlijk best eng en zou een paar maanden geleden nog 'schopje BNW' zijn. Dat we nu ook testen en quarantaines gaan gebruiken om de griep te 'verslaan'. Er is wel degelijk een hellend vlak dat straks ook 1,5m afstand en mondkapjes 'nodig' zijn tegen griep en verkoudheid.

Ook eng dat hij zegt dat social distancing nodig zal blijven om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, zelfs als er geen of amper symptomen meer zijn. Lijkt me sterk dat je dan naar 'terug naar normaal met pasen' kunt spreken, zelfs met de snelle uitrol van het vaccin die ze daar willen.
Daar was ik dus idd een beetje bang voor. Dat ze deze maatregelen ook willen gebruiken om de jaarlijks terugkerende Influenza de kop in te drukken. De vraag is dan welke maatregelen. Komt dan ieder jaar de coronawet weer om de hoek kijken, maar dan met een andere naam?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196397581
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:22 schreef Bamba het volgende:
Hier net een email van de middelbare school van mijn zoon gehad: vanaf morgen sluit de school en wordt overgegaan op volledige digitale lessen. Voor de kwetsbare kinderen wordt deze week bekeken wat school extra voor ze kan doen. Prima beslissing wat mij betreft ^O^
Als je kind een goede student is misschien ja, voor de meesten is het een drama
Alpha kenny one
pi_196397583
https://theconversation.c(...)-and-covid-19-150523

Met dank aan @Za voor de link. Ik weet niet of deze hier al is gedeeld, maar ik ben wel benieuwd of @VoMy al een keer heeft kunnen toegeven dat het verhaal wellicht toch iets genuanceerder lijkt te liggen dan ‘herfstvakantie-effect is flauwekul’.
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 21:01:44 #166
5428 crew  miss_sly
pi_196397598
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is dit niet hetzelfde als die discussie over die supervriezers, waar er één leverancier zei: "Ze hebben nog niet bij me besteld!" en een paar dagen later duidelijk werd dat ze bij hun concurrent besteld hadden?

Dat er één leverancier zegt dat hij sporadisch orders binnen krijgt betekent toch niet dat het niet op orde is?

Dit staat er ook in hetzelfde artikel:
[..]

Savelkoul van MUMC zegt letterlijk dat ze noodgedwongen de testcapaciteit hebben moeten verlagen. Dus voor zijn lab zit het probleem in de materialen. Daarmee niet gezegd dat hee Nederland daar kampt, maar zijn lab wel. Dan is er daar dus al een probleem, in dat specifieke lab. Dat dat nu (nog) niet leidt tot problemen elders, is vers twee. Dat claim ik dan ook nergens. Maar het is dus niet correct om te claimen dat er niets aan de hand is. Daar is meneer Savelkoul het niet mee eens, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:03:20 #167
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196397625
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar was ik dus idd een beetje bang voor. Dat ze deze maatregelen ook willen gebruiken om de jaarlijks terugkerende Influenza de kop in te drukken. De vraag is dan welke maatregelen. Komt dan ieder jaar de coronawet weer om de hoek kijken, maar dan met een andere naam?
Bij de eerstvolgende verlenging gewoon de einddatum eruit slopen.

Ik ben echt geen aanhanger van complottheorieën en ik heb er ook nog wel vertrouwen in dat onze politici handelen met de beste bedoelingen, maar als je dit soort artikelen leest dan ga je je toch afvragen of iedereen nu echt snel terug wil naar het "oude normaal".
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 21:03:39 #168
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196397639
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Savelkoul van MUMC zegt letterlijk dat ze noodgedwongen de testcapaciteit hebben moeten verlagen. Dus voor zijn lab zit het probleem in de materialen. Daarmee niet gezegd dat hee Nederland daar kampt, maar zijn lab wel. Dan is er daar dus al een probleem, in dat specifieke lab. Dat dat nu (nog) niet leidt tot problemen elders, is vers twee. Dat claim ik dan ook nergens. Maar het is dus niet correct om te claimen dat er niets aan de hand is. Daar is meneer Savelkoul het niet mee eens, lijkt me.
Ik ben het er mee eens dat er een probleem in dat specifieke lab is. Om op basis van dat specifieke lab aan te geven dat ze bij MinVWS en het RIVM niets kunnen en dat dit ook weer fout gaat (niet door jou, maar eerder in dit topic) vind ik een conclusie die niet zomaar gemaakt kan worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196397650
Willen ze nou die scholen drie weken dicht?
Serieus!!
Net of dat gaat helpen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 november 2020 @ 21:09:19 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196397713
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben het er mee eens dat er een probleem in dat specifieke lab is. Om op basis van dat specifieke lab aan te geven dat ze bij MinVWS en het RIVM niets kunnen en dat dit ook weer fout gaat (niet door jou, maar eerder in dit topic) vind ik een conclusie die niet zomaar gemaakt kan worden.
Ben soms best kort door de bocht en daar ben ik mij wel bewust van, maar ik vind eigenlijk één lab al teveel ja.

Als je dit soort dingen centraal probeert te regelen dan moet je dat ook goed doen en moeten er geen tekorten ontstaan. Het is toch raar dat ze het nu maar zelf moeten regelen, want vanuit de overheid komt het op dit moment niet. Ik kan daar best kwaad over worden. Het zijn relatief simpele dingen en ik snap gewoon niet hoe het fout kan gaan.

Daarnaast trek ik persoonlijk mijn conclusies niet uit één of twee situaties, want er zijn sinds maart zoveel voorbeelden waarbij ik denk "hoe dan .....".
pi_196397721
'Het is maar ..... vul maar in'

Daarom ben ik zo fel tegen nu ogenschijnlijk kortdurende maatregelen. Als we niet uitkijken, wordt het in de toekomst te pas en te onpas misbruikt voor andere ziektes.

We moeten daar niet te lichtzinnig mee omspringen. Dat gebeurt nu mijn inziens wel. Al ben ik blij dat vandaag de motie van vrijwillige vaccinatie is aangenomen door de tweede kamer.

Maar voor de rest van ons leven 1,5 meter afstand, samen komen in heel kleine groepjes, niet meer knuffelen, mondkapjes, dat alles op straffe van een boete? Dat moeten we echt niet willen.

Zover is het nog niet. Maar in maart had niemand kunnen bedenken dat we per 1 december een verplichting voor mondkapjes zouden hebben. Vorig jaar rond deze periode hadden we niet kunnen bedenken dat we een boete kunnen krijgen als we met te veel mensen bij elkaar staan.

Vandaag de dag kunnen we ons niet voorstellen dat onderdelen uit dat artikel waarheid worden. Laten we over een half naar terug kijken en zien wat er van terecht is gekomen.
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 21:11:16 #172
5428 crew  miss_sly
pi_196397739
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben het er mee eens dat er een probleem in dat specifieke lab is. Om op basis van dat specifieke lab aan te geven dat ze bij MinVWS en het RIVM niets kunnen en dat dit ook weer fout gaat (niet door jou, maar eerder in dit topic) vind ik een conclusie die niet zomaar gemaakt kan worden.
Dat zeg ik dan ook niet.
Ik reageerde op VoMy die beweerde dat er niets aan de hand is. Dat is niet waar, er is in ieder geval één lab waar wél iets aan de hand is. Het is niet zo moeilijk dat te lezen en toe te geven, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:11:37 #173
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196397747
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:04 schreef quirina het volgende:
Willen ze nou die scholen drie weken dicht?
Serieus!!
Net of dat gaat helpen.
Het is pure wanhoop.

Ze hebben geen idee.

Het OMT zit er zover in dat je niet meer logisch kan nadenken.

Het grote probleem zit hem in de mobiliteit. Wat ze moeten doen is alle niet essentiële winkels voor een x aantal weken sluiten. Als ik zie hoeveel mensen in de stad lopen, in de tuincentrums etc. Daar ligt het probleem.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:12:26 #174
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196397762
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heb ook mijn vraagtekens bij welke groepen ze als eerste willen vaccineren. Echter zie ik hier geen complot of iets dergelijks in. Het is meer een duidelijk teken dat ze geen eenduidig beleid hebben. De ene keer doen ze A en de andere keer doen ze B. Ene keer luisteren ze naar het OMT, dan weer niet, dan weer een beetje. Op zich ook niet heel gek, want zoveel hoofden zoveel zinnen en niemand weet hoe het precies moet. Als je er niet bovenop kan en wil zitten dan krijg je dit vanzelf.

Denk echt niet dat er meer achter zit dan wat onkunde en een kwestie van met alle winden meewaaien.
Ik kan me er echt bij de kop niet bij dat ze zich niet realiseren dat dat besluit er voor gaat zorgen dat we alleen maar langer aan maatregelen vast zitten. Omdat het ze nu ineens niet meer om de zorg gaat blijkbaar. Wat je zegt inderdaad; het beleid wisselt enorm. En nu ook weer die blunder van de testcapaciteit binnen labs...
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196397780
In zeven klassen in de onder- en bovenbouw kwam het percentage leerlingen dat vanwege corona afwezig was boven de 25 procent uit. Dat betekent niet dat zij allemaal corona hebben. Het kan ook zijn dat leerlingen nog in afwachting van een test zijn of in quarantaine zitten. De klassen zijn naar huis gestuurd. Zij krijgen nu 10 dagen digitaal onderwijs.

https://www.omroepflevola(...)or-vele-besmettingen

Gooi die scholen nou eindelijk eens dicht w/
blablablabla
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 21:14:07 #176
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196397790
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ben soms best kort door de bocht en daar ben ik mij wel bewust van, maar ik vind eigenlijk één lab al teveel ja.

Als je dit soort dingen centraal probeert te regelen dan moet je dat ook goed doen en moeten er geen tekorten ontstaan. Het is toch raar dat ze het nu maar zelf moeten regelen, want vanuit de overheid komt het op dit moment niet. Ik kan daar best kwaad over worden. Het zijn relatief simpele dingen en ik snap gewoon niet hoe het fout kan gaan.

Daarnaast trek ik persoonlijk mijn conclusies niet uit één of twee situaties, want er zijn sinds maart zoveel voorbeelden waarbij ik denk "hoe dan .....".
Ik vind het helemaal niet erg hoor dat je kort door de bocht bent. Punt is hier, het ministerie geeft aan dat er voldoende voorraad is, maar bij hem is er een probleem. Het kan ook zoiets kansloos zijn dat de fax niet aangekomen is (ja, dat wordt op plekken nog gebruikt) waardoor zijn bestellingen achterlopen. Of dat degene die de bestellingen moet plaatsen dat is vergeten, maar het niet durfde te zeggen en een ander de schuld geeft. Of dat degene die de bestellingen ontvangt het verkeerd verwerkt heeft, etc.

Ja, het is iets om op te letten. Ja, het is iets wat MinVWS samen met MUMC moet oplossen. Ik vind het te vroeg om te zeggen dat dit mis gaat, puur op basis van een enkel bericht. De GGD's kun je binnen 8 uur terecht en binnen 24 uur heb je uitslag. Dat klinkt niet alsof er daar iets mis gaat op dit moment.

Ik ben ook kritisch op de overheid, ik vind ook dat er zat mis is gegaan en dat daar verantwoordelijkheid voor genomen moet gaan worden. Dit is (naar mijn mening) -nog- niet één van die dingen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 21:14:43 #177
5428 crew  miss_sly
pi_196397798
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:10 schreef Twinkle20 het volgende:
'Het is maar ..... vul maar in'

Daarom ben ik zo fel tegen nu ogenschijnlijk kortdurende maatregelen. Als we niet uitkijken, wordt het in de toekomst te pas en te onpas misbruikt voor andere ziektes.

We moeten daar niet te lichtzinnig mee omspringen. Dat gebeurt nu mijn inziens wel. Al ben ik blij dat vandaag de motie van vrijwillige vaccinatie is aangenomen door de tweede kamer.

Maar voor de rest van ons leven 1,5 meter afstand, samen komen in heel kleine groepjes, niet meer knuffelen, mondkapjes, dat alles op straffe van een boete? Dat moeten we echt niet willen.

Zover is het nog niet. Maar in maart had niemand kunnen bedenken dat we per 1 december een verplichting voor mondkapjes zouden hebben. Vorig jaar rond deze periode hadden we niet kunnen bedenken dat we een boete kunnen krijgen als we met te veel mensen bij elkaar staan.

Vandaag de dag kunnen we ons niet voorstellen dat onderdelen uit dat artikel waarheid worden. Laten we over een half naar terug kijken en zien wat er van terecht is gekomen.
Een jaar geleden hadden we ook niet kunnen denken dat er een pandemie zou zijn. Dat maakt het verschil. Anders zouden al die andere dingen ook niet aan de orde zijn. Er is een oorzaak.

Bewuster met bepaalde ziektes omgaan lijkt mij persoonlijk bepaald niet een verkeerde consequentie van de pandemie die we nu meemaken.

Er is niemand die voorstaat dat we de rest van ons leven 1,5 afstand houden, niet knuffelen en altijd mondkapjes dragen. Ik denk echt dat die angst nergens voor nodig is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196397813
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:04 schreef quirina het volgende:
Willen ze nou die scholen drie weken dicht?
Serieus!!
Net of dat gaat helpen.
En of dat gaat helpen...
Die stagnatie in de besmettingen kwam voor een groot deel door de herfstvakantie zeggen ze nu.
blablablabla
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 21:16:20 #179
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196397825
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet.
Ik reageerde op VoMy die beweerde dat er niets aan de hand is. Dat is niet waar, er is in ieder geval één lab waar wél iets aan de hand is. Het is niet zo moeilijk dat te lezen en toe te geven, lijkt me.
Ik reageerde op jou, misschien had ik op @Kyran of iemand anders moeten reageren. Ik zeg letterlijk in mijn post dat ik het met je eens ben dat er een probleem in dat specifieke lab is. Ik wil best verantwoordelijkheid nemen als ik fout zit, maar dat is hier niet van toepassing.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 november 2020 @ 21:17:16 #180
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196397839
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik kan me er echt bij de kop niet bij dat ze zich niet realiseren dat dat besluit er voor gaat zorgen dat we alleen maar langer aan maatregelen vast zitten. Omdat het ze nu ineens niet meer om de zorg gaat blijkbaar. Wat je zegt inderdaad; het beleid wisselt enorm. En nu ook weer die blunder van de testcapaciteit binnen labs...
Nou ja, denk dat ze dat wel snappen, maar er dus bewust voor kiezen om absoluut geen extra doden op hun geweten te hebben. Ik wil daar ook best wel begrip voor hebben.

Echter duurt het allemaal dan wel weer veel langer en snap ik al helemaal niet waarom er nu niet harder is ingegrepen, zodat men nu meer lucht had of kon krijgen. Er is totaal geen ruimte om te versoepelen. Zij hebben het eerder over verzwaren van maatregelen. Dit hele gebeuren, inclusief de huidige maatregelen, gaat dus waarschijnlijk door totdat een groot deel van de bevolking is gevaccineerd. Als je dan ook nog eens begint met vaccineren van een groep waarbij het relatief weinig effect gaat hebben op de zorgdruk ..... tsja.

Enige wat ik kan bedenken is dat ze weer van hun "best case scenario" uitgaan en hopen dat ze binnen de eerste 2-3 maanden van 2021 een groot deel van de vaccins geleverd krijgen. Anders weet ik het ook niet meer.
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 21:17:34 #181
5428 crew  miss_sly
pi_196397843
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik reageerde op jou, misschien had ik op @:Kyran of iemand anders moeten reageren. Ik zeg letterlijk in mijn post dat ik het met je eens ben dat er een probleem in dat specifieke lab is. Ik wil best verantwoordelijkheid nemen als ik fout zit, maar dat is hier niet van toepassing.
Mijn laatste zin gaat niet over jou.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196397853
Toch is het wel weer enorm treurig dat we het volgende maatregelen pakket weer in zouden gaan nota bene in het zicht van een vaccin en de feestdagen periode.

En dat over de ruggen van onze eigen jeugd. Een maatregel die hoogstens een pleister is, of gaan we dit net alsof het oktober pakket maar eindeloos verlengen.
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:18:44 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196397859
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:15 schreef Elan het volgende:

[..]

En of dat gaat helpen...
Die stagnatie in de besmettingen kwam voor een groot deel door de herfstvakantie zeggen ze nu.
Ik denk ook dat het sluiten van de scholen in het voorjaar zo'n positief effect heeft gehad.
Maar toen ze wel weer naar school gingen waren het tot juli halve klassen de helft van de week (op de lagere school van mijn jongste iig), en konden ze veel naar buiten, nu de winter eraan komt en ze weer met volle klassen zitten denk ik dat dat een hoop ellende gaat opleveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 21:18:53 #184
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196397863
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn laatste zo’n gaat niet over jou.
Oké, zo las ik 'm wel. Dan heb ik 'm verkeerd gelezen en heb ik niets gezegd :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196397873
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een jaar geleden hadden we ook niet kunnen denken dat er een pandemie zou zijn. Dat maakt het verschil. Anders zouden al die andere dingen ook niet aan de orde zijn. Er is een oorzaak.

Bewuster met bepaalde ziektes omgaan lijkt mij persoonlijk bepaald niet een verkeerde consequentie van de pandemie die we nu meemaken.

Er is niemand die voorstaat dat we de rest van ons leven 1,5 afstand houden, niet knuffelen en altijd mondkapjes dragen. Ik denk echt dat die angst nergens voor nodig is.
Hebben wij hetzelfde stuk gelezen? :?
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:19:31 #186
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196397875
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou ja, denk dat ze dat wel snappen, maar er dus bewust voor kiezen om absoluut geen extra doden op hun geweten te hebben. Ik wil daar ook best wel begrip voor hebben.

Echter duurt het allemaal dan wel weer veel langer en snap ik al helemaal niet waarom er nu niet harder is ingegrepen, zodat men nu meer lucht had of kon krijgen. Er is totaal geen ruimte om te versoepelen. Zij hebben het eerder over verzwaren van maatregelen. Dit hele gebeuren, inclusief de huidige maatregelen, gaat dus waarschijnlijk door totdat een groot deel van de bevolking is gevaccineerd. Als je dan ook nog eens begint met vaccineren van een groep waarbij het relatief weinig effect gaat hebben op de zorgdruk ..... tsja.

Enige wat ik kan bedenken is dat ze weer van hun "best case scenario" uitgaan en hopen dat ze binnen de eerste 2-3 maanden van 2021 een groot deel van de vaccins geleverd krijgen. Anders weet ik het ook niet meer.
Het is eerder een kwestie van prioriteiten stellen. De groepen die versoepelingen het hardste nodig hebben worden achteraan gezet. Ik probeer er niet over na te denken waarom dat is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196397908
Vergeet niet dat 20% van de waar de bron van besmetting bekend werk gerelateerd is.
Mensen MOETEN gewoon minder naar kantoor.

Ook in mijn omgeving hoor ik bekenden naar kantoor gaan, en dan zeg ik vaak "wat is er gebeurd met thuiswerken"
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 21:22:40 #188
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196397924
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is eerder een kwestie van prioriteiten stellen. De groepen die versoepelingen het hardste nodig hebben worden achteraan gezet. Ik probeer er niet over na te denken waarom dat is.
Als ik het even pessimistisch bekijk: Als ze maatregelen niet nemen en er gaan mensen dood staat dit kabinet bekend als het kabinet dat 'alle ouderen heeft laten sterven'. Als ze maatregelen wel nemen staan ze bekend als het kabinet wat te voorzichtig was. De jongeren hebben nog niet echt een eigen stem, dus die bereiken het kabinet niet voldoende.

Ik heb geen idee of dat zo is of niet. Het kabinet is sinds maart wel een weg ingeslagen om alle doden met betrekking tot dit virus te willen bevechten (met wisselend succes), dus die weg kunnen ze nu niet meer uit. De routekaart gaat alleen rechtsaf ;)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196397927
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Welke dan? Noem er eens eentje :)
Voor die 0,88, heb je toevallig de R op het dashboard van 23 oktober al gezien?
wie zegt dat deze klopt ? :D
ik zie graag de berekeningen en de bronnen hiervan
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 november 2020 @ 21:23:31 #190
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196397935
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:10 schreef Twinkle20 het volgende:
'Het is maar ..... vul maar in'

Daarom ben ik zo fel tegen nu ogenschijnlijk kortdurende maatregelen. Als we niet uitkijken, wordt het in de toekomst te pas en te onpas misbruikt voor andere ziektes.

We moeten daar niet te lichtzinnig mee omspringen. Dat gebeurt nu mijn inziens wel. Al ben ik blij dat vandaag de motie van vrijwillige vaccinatie is aangenomen door de tweede kamer.

Maar voor de rest van ons leven 1,5 meter afstand, samen komen in heel kleine groepjes, niet meer knuffelen, mondkapjes, dat alles op straffe van een boete? Dat moeten we echt niet willen.

Zover is het nog niet. Maar in maart had niemand kunnen bedenken dat we per 1 december een verplichting voor mondkapjes zouden hebben. Vorig jaar rond deze periode hadden we niet kunnen bedenken dat we een boete kunnen krijgen als we met te veel mensen bij elkaar staan.

Vandaag de dag kunnen we ons niet voorstellen dat onderdelen uit dat artikel waarheid worden. Laten we over een half naar terug kijken en zien wat er van terecht is gekomen.
Het is een pandemie. Niemand had vorig jaar rond deze periode verwacht dat er een pandemie zat aan te komen waarbij het zo snel uit de hand ging lopen. Het is totaal onzinnig om maar te blijven zeggen "niemand had vorig jaar durven te zeggen dat ....". Voegt echt niks toen aan je verhaal.

Verder ben ik het natuurlijk wel met je eens dat wij waakzaam moeten zijn en dat dit allemaal ook echt achter ons gelaten moet worden zodra er geen gevaar meer is voor de samenleving. Denk dat echt geen enkele politieke partij in Nederland het gaat aandurven om dit soort maatregelen door te trekken als de pandemie voorbij is.

Leuk dat ze in England van alles willen doen, maar ook daar gaat het uiteindelijk niet gebeuren. Wij zullen ons met z'n allen misschien iets bewuster zijn van de gevaren van onze clusterfuck samenleving, maar één of twee jaar na de pandemie zijn wij waarschijnlijk weer (bijna) alles vergeten en is het lang levuh vrijheid en blijheid.

Waakzaam zijn? Ja.

Overdrijven, terwijl er nu echt niks aan de hand is? Nee.
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:24:47 #191
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196397961
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:21 schreef _serial_ het volgende:
Vergeet niet dat 20% van de waar de bron van besmetting bekend werk gerelateerd is.
Mensen MOETEN gewoon minder naar kantoor.

Ook in mijn omgeving hoor ik bekenden naar kantoor gaan, en dan zeg ik vaak "wat is er gebeurd met thuiswerken"
Mensen hebben er na 9 maanden gewoon geen zin meer in om de hele dag alleen thuis achter een schermpje te zitten.

Je kunt er nog wel een keer een oproep tegenaan gooien vanuit Den Haag, maar die zal steeds minder gehoor vinden naarmate het langer duurt.
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:26:08 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196397976
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als ik het even pessimistisch bekijk: Als ze maatregelen niet nemen en er gaan mensen dood staat dit kabinet bekend als het kabinet dat 'alle ouderen heeft laten sterven'. Als ze maatregelen wel nemen staan ze bekend als het kabinet wat te voorzichtig was. De jongeren hebben nog niet echt een eigen stem, dus die bereiken het kabinet niet voldoende.

Ik heb geen idee of dat zo is of niet. Het kabinet is sinds maart wel een weg ingeslagen om alle doden met betrekking tot dit virus te willen bevechten (met wisselend succes), dus die weg kunnen ze nu niet meer uit. De routekaart gaat alleen rechtsaf ;)
De jongeren zijn in elk geval een doelgroep die voor geen enkele politieke partij interessant zijn. Dat zal er ongetwijfeld deels de oorzaak van zijn dat ze er zo bekaaid vanaf komen in deze crisis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196397979
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:21 schreef _serial_ het volgende:
Vergeet niet dat 20% van de waar de bron van besmetting bekend werk gerelateerd is.
Mensen MOETEN gewoon minder naar kantoor.

Ook in mijn omgeving hoor ik bekenden naar kantoor gaan, en dan zeg ik vaak "wat is er gebeurd met thuiswerken"
Scholen nemen inmiddels na werk de vierde plek in qua besmettingen, werk is ook nogal een breed begrip daar vallen dus ook essentiële beroepsgroepen of mensen die echt niet thuis kunnen werken tot.

https://nos.nl/artikel/23(...)en-geeft-onrust.html
blablablabla
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 21:26:27 #194
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196397981
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mensen hebben er na 9 maanden gewoon geen zin meer in om de hele dag alleen thuis achter een schermpje te zitten.

Je kunt er nog wel een keer een oproep tegenaan gooien vanuit Den Haag, maar die zal steeds minder gehoor vinden naarmate het langer duurt.
In maart/april waren mensen bang. Ik verwacht dat zat mensen op dit moment er berusting in hebben, zo van: Ach, het zal mij mijn tijd wel duren.

Daarbij is denk ook belangrijk mee te nemen hoe weinig sommige mensen ervan meekrijgen. Die houden zich er totaal niet mee bezig en horen op de dag dat er een persconferentie is en denken: Ohja, eerder naar huis, DOEI!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196397995
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mensen hebben er na 9 maanden gewoon geen zin meer in om de hele dag alleen thuis achter een schermpje te zitten.

Je kunt er nog wel een keer een oproep tegenaan gooien vanuit Den Haag, maar die zal steeds minder gehoor vinden naarmate het langer duurt.
geen zin.......ach wat zielig ook he
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:27:16 #196
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196397998
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar was ik dus idd een beetje bang voor. Dat ze deze maatregelen ook willen gebruiken om de jaarlijks terugkerende Influenza de kop in te drukken. De vraag is dan welke maatregelen. Komt dan ieder jaar de coronawet weer om de hoek kijken, maar dan met een andere naam?
Dit is dus weer een voorbeeldje waarom ik heel af en toe een stemmetje hoor die zich afvraagt of er niet wat groters speelt bij overheden. Maar het is niet iets wat ik niet verwacht; roep al tijden dat ik verwachtte dat ze deze kant op zouden gaan. Die 1,5 meter en mondkapjes komen we echt niet zomaar meer vanaf; helemaal tijdens griepseizoenen. Het grappige is dat heel veel uitspraken die gedaan worden door virus waarheid aanhang dus wel degelijk uitkomen. Je word als complot gekkie weg gezet als je dit soort dingen riep de afgelopen maanden, maar zo gek was het dus helemaal niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou ja, denk dat ze dat wel snappen, maar er dus bewust voor kiezen om absoluut geen extra doden op hun geweten te hebben. Ik wil daar ook best wel begrip voor hebben.

Echter duurt het allemaal dan wel weer veel langer en snap ik al helemaal niet waarom er nu niet harder is ingegrepen, zodat men nu meer lucht had of kon krijgen. Er is totaal geen ruimte om te versoepelen. Zij hebben het eerder over verzwaren van maatregelen. Dit hele gebeuren, inclusief de huidige maatregelen, gaat dus waarschijnlijk door totdat een groot deel van de bevolking is gevaccineerd. Als je dan ook nog eens begint met vaccineren van een groep waarbij het relatief weinig effect gaat hebben op de zorgdruk ..... tsja.

Enige wat ik kan bedenken is dat ze weer van hun "best case scenario" uitgaan en hopen dat ze binnen de eerste 2-3 maanden van 2021 een groot deel van de vaccins geleverd krijgen. Anders weet ik het ook niet meer.
Ze zijn niet slim bezig in ieder geval. Je verliest er ook gewoon draagvlak mee. Er zijn meer mensen die elke keer horen dat ze het om de ziekenhuizen doen (en dat er met die reden maatregelen zijn) en die dit soort dingen ook lezen. Dan verlies je gewoon begrip en draagvlak. Helemaal bij groepen jongeren die ook nog eens de rekening mag gaan betalen van deze ellende. Het komt dan over de overheid telkens een andere prioriteit heeft; dan de zorg, dan het aantal doden, dan het aantal besmettingen. Ik word enorm jaloers als ik een overheid als Nieuw Zeeland bezig zie.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196398010
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

In maart/april waren mensen bang. Ik verwacht dat zat mensen op dit moment er berusting in hebben, zo van: Ach, het zal mij mijn tijd wel duren.

Daarbij is denk ook belangrijk mee te nemen hoe weinig sommige mensen ervan meekrijgen. Die houden zich er totaal niet mee bezig en horen op de dag dat er een persconferentie is en denken: Ohja, eerder naar huis, DOEI!
Ja dat laatste herken je wel op straat, sommige mensen lijken er totaal niet mee bezig.
Lopen gewoon met hele groepen op straat op 1,5 cm afstand en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is op dit moment.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196398020
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het sluiten van de scholen in het voorjaar zo'n positief effect heeft gehad.
Maar toen ze wel weer naar school gingen waren het tot juli halve klassen de helft van de week (op de lagere school van mijn jongste iig), en konden ze veel naar buiten, nu de winter eraan komt en ze weer met volle klassen zitten denk ik dat dat een hoop ellende gaat opleveren.
In elk geval de middelbare scholen en met name de bovenbouw, dat zijn kleine volwassenen dus die besmetten elkaar lekker in die bedompte klaslokalen en zonder afstand te hoeven houden.
Basisscholen is wel heel lastig aangezien ze ten eerste kennelijk veel minder besmettelijk zijn en daarbij ouders ook thuis moeten werken dus wie gaat dan de dagelijkse opvang organiseren?

Een kind van 15 kan je gewoon met een laptop thuis aan het werk zetten lijkt me?
blablablabla
  dinsdag 24 november 2020 @ 21:30:11 #199
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196398044
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit is dus weer een voorbeeldje waarom ik heel af en toe een stemmetje hoor die zich afvraagt of er niet wat groters speelt bij overheden. Maar het is niet iets wat ik niet verwacht; roep al tijden dat ik verwachtte dat ze deze kant op zouden gaan. Die 1,5 meter en mondkapjes komen we echt niet zomaar meer vanaf; helemaal tijdens griepseizoenen. Het grappige is dat heel veel uitspraken die gedaan worden door virus waarheid aanhang dus wel degelijk uitkomen. Je word als complot gekkie weg gezet als je dit soort dingen riep de afgelopen maanden, maar zo gek was het dus helemaal niet.
[..]

Ze zijn niet slim bezig in ieder geval. Je verliest er ook gewoon draagvlak mee. Er zijn meer mensen die elke keer horen dat ze het om de ziekenhuizen doen (en dat er met die reden maatregelen zijn) en die dit soort dingen ook lezen. Dan verlies je gewoon begrip en draagvlak. Helemaal bij groepen jongeren die ook nog eens de rekening mag gaan betalen van deze ellende. Het komt dan over de overheid telkens een andere prioriteit heeft; dan de zorg, dan het aantal doden, dan het aantal besmettingen. Ik word enorm jaloers als ik een overheid als Nieuw Zeeland bezig zie.
Voeg daar nog het onzalige plan aan toe om mensen die nog niet gevaccineerd zijn (en ouderen gaan voor...) uit te sluiten van deelname aan de samenleving en het plaatje is helemaal compleet.

Overigens ben ik absoluut niet jaloers op Nieuw-Zeeland, maar dat terzijde.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196398052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:28 schreef Elan het volgende:

[..]

In elk geval de middelbare scholen en met name de bovenbouw, dat zijn kleine volwassenen dus die besmetten elkaar lekker in die bedompte klaslokalen en zonder afstand te hoeven houden.
Basisscholen is wel heel lastig aangezien ze ten eerste kennelijk veel minder besmettelijk zijn en daarbij ouders ook thuis moeten werken dus wie gaat dan de dagelijkse opvang organiseren?

Een kind van 15 kan je gewoon met een laptop thuis aan het werk zetten lijkt me?
Voor een beperkte duur, tot de playstation interessanter wordt
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')