abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 november 2020 @ 19:42:24 #126
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196396261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Las vandaag ook weer zo'n burgemeester ergens die zei dat jongeren geen feestjes mogen vieren deze jaarwisseling. 'Dat kan nu even niet'. Dat klinkt an sich niet vreemd, maar dat zinnetje krijgen die jongeren nu al sinds half maart te horen en dat zullen ze ook het komende half jaar nog wel regelmatig te horen krijgen. Kan me heus wel ergens voorstellen dat die groep het onderhand spuugzat is.
Als je veertig bent dan is negen maanden niet zo lang. Als je zestien bent is het zo ongeveer een mensenleven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196396264
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:41 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)naar-buitenland.html

Dat is een potentieel probleem voor de testcapaciteit. Of is al een probleem, als laboratoria inderdaad hun capaciteit al gehalveerd hebben.
niet de eerste keer......... :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196396283
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Aandeel besmettingen rondom scholen dus gestegen naar 6% in de afgelopen weken zegt men bij RTL Nieuws (was eerst rond 1%).
Maar dat is toch logisch? Als alles dicht is gaan de besmettingen naar wat open is gebleven, waar mensen nog wel samenkomen.

Toen alles nog open was waren scholen geen veel hoger percentage dan de rest volgens het deel BCO wat er gedaan werd.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2020 19:45:07 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 november 2020 @ 19:44:52 #129
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196396297
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:41 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)naar-buitenland.html

Dat is een potentieel probleem voor de testcapaciteit. Of is al een probleem, als laboratoria inderdaad hun capaciteit al gehalveerd hebben.
Niet te geloven dit.

quote:
Ik denk dat bijvoorbeeld de Aziaten veel slagvaardiger zijn. Zij zijn er goed in tekorten aan te zien komen, Nederland is er goed in te constateren dat er een tekort is."
Dit is denk ik wel een prima samenvatting van de regering als het op materialen aankomt.
  dinsdag 24 november 2020 @ 19:45:28 #130
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196396307
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wij van wc eend......
Wat probeer je te zeggen? Waar slaat je opmerking precies op?
Antifa
pi_196396336
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niet te geloven dit.
[..]

Dit is denk ik wel een prima samenvatting van de regering als het op materialen aankomt.
Dat is te makkelijk. In Azië hebben ze al veel meer ervaring met een pandemie en hoe erg ‘t fout kan gaan, die laten dat niet nog een keer gebeuren. Als je huis afbrandt investeer je ook meer in brandmelding en brandveiligheid, tot nu toe was t voor de meeste landen in de westerse wereld ver van het bed.
pi_196396350
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Las vandaag ook weer zo'n burgemeester ergens die zei dat jongeren geen feestjes mogen vieren deze jaarwisseling. 'Dat kan nu even niet'. Dat klinkt an sich niet vreemd, maar dat zinnetje krijgen die jongeren nu al sinds half maart te horen en dat zullen ze ook het komende half jaar nog wel regelmatig te horen krijgen. Kan me heus wel ergens voorstellen dat die groep het onderhand spuugzat is.
Ik denk dat we het allemaal wel spuugzat zijn. Maar wat moet je dan? Roepen dat je best fissa kan houden met 30 van je beste matties en heel de feestdagen wieries en bieries met elkaar kan gaan klappen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 november 2020 @ 19:49:03 #133
416575 crew  Evenstar
pi_196396354
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2020 18:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vind dit een hele lastige vraag. Je kent me als user langer dan vandaag, dus ik hoop dat je weet dat ik geen complot gekkie ben, maar heel af en toe zie ik wel dingen voorbij komen waar ik echt vraagtekens bij heb. Nu als laatste voorbeeld hun gedachte dat ze eerst de groepen gaan vaccineren die niet specifiek voor de zorgdruk zorgen. De grootste druk word volgens mij (?) veroorzaakt door mensen tussen de 50-70 (?). Ze roepen al maanden dat het om de zorg gaat. Dat we daarom maatregelen hebben. Dat het aantal doden natuurlijk ook verschrikkelijk is, maar dat dat procentueel mee valt en niet de reden voor maatregelen is. Vervolgens maken ze dus een besluit onder de noemer dat elk leven telt. Alsof ze elke Corona dood opeens willen voorkomen; ongeacht de leeftijd van de patient in kwestie. Je zou juist verwachten dat ze dan beginnen met de 50-70 groep met onderliggende aandoeningen e.d.

Maar dat is maar een voorbeeld. Er zijn wel vaker situaties voorbij gekomen waarbij het bijna overkomt alsof ze de maatregelen willen rekken.

Aan de ene kant hoor ik dan een stemmetje die zegt ''ja, maar hun zitten ook niet te wachten op economische schade''; aan de andere kant hoor ik een ander stemmetje. Die zich afvraagt of er niet momenten zijn dat ze gebruik maken van de crisis. ''Never waste a good crisis'' (Churchill). Maar hoe ze er gebruik van maken? Geen idee.
Heb ook mijn vraagtekens bij welke groepen ze als eerste willen vaccineren. Echter zie ik hier geen complot of iets dergelijks in. Het is meer een duidelijk teken dat ze geen eenduidig beleid hebben. De ene keer doen ze A en de andere keer doen ze B. Ene keer luisteren ze naar het OMT, dan weer niet, dan weer een beetje. Op zich ook niet heel gek, want zoveel hoofden zoveel zinnen en niemand weet hoe het precies moet. Als je er niet bovenop kan en wil zitten dan krijg je dit vanzelf.

Denk echt niet dat er meer achter zit dan wat onkunde en een kwestie van met alle winden meewaaien.
  dinsdag 24 november 2020 @ 19:49:23 #134
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196396364
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niet te geloven dit.
[..]

Volgens mij is er nog niets aan de hand maar laten we alvast boos worden inderdaad.
Antifa
pi_196396380
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Volgens mij is er nog niets aan de hand maar laten we alvast boos worden inderdaad.
Ja
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 24 november 2020 @ 19:50:54 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196396391
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat we het allemaal wel spuugzat zijn. Maar wat moet je dan? Roepen dat je best fissa kan houden met 30 van je beste matties en heel de feestdagen wieries en bieries met elkaar kan gaan klappen?
Ik denk in elk geval dat het verstandiger is om de nadruk te leggen op dingen die wel kunnen. Doodleuk zeggen dat er niks mag is echt te naïef. Ik vind Bruls een flapdrol, maar die heeft in elk geval in de gaten dat dat niet gaat werken.

Probeer maar te regelen dat er feestjes van 30 man in een schuur komen. Dat is nog altijd beter dan groepen van 100 of rellen in de straat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 november 2020 @ 19:51:50 #137
416575 crew  Evenstar
pi_196396408
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is te makkelijk. In Azië hebben ze al veel meer ervaring met een pandemie en hoe erg ‘t fout kan gaan, die laten dat niet nog een keer gebeuren. Als je huis afbrandt investeer je ook meer in brandmelding en brandveiligheid, tot nu toe was t voor de meeste landen in de westerse wereld ver van het bed.
Niet mee eens, sorry.

In maart kon je dat nog zeggen, misschien ook nog wel in april, mei of juni. Kom op, het is ondertussen bijna december en zij rennen nog steeds achter de feiten aan. Dat kan gewoon echt niet en is in mijn ogen op geen enkele manier goed te praten. Is er dan daadwerkelijk niemand die even aan de bel trekt?

Hoe kan de Jonge beweren dat wij X of Y duizend mensen per dag kunnen testen als er geen materialen zijn? Wordt dat niet nagerekend? Niet nagekeken? Niet nagelopen?
pi_196396435
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niet mee eens, sorry.

In maart kon je dat nog zeggen, misschien ook nog wel in april, mei of juni. Kom op, het is ondertussen bijna december en zij rennen nog steeds achter de feiten aan. Dat kan gewoon echt niet en is in mijn ogen op geen enkele manier goed te praten. Is er dan daadwerkelijk niemand die even aan de bel trekt?

Hoe kan de Jonge beweren dat wij X of Y duizend mensen per dag kunnen testen als er geen materialen zijn? Wordt dat niet nagerekend? Niet nagekeken? Niet nagelopen?
Hoef je geen sorry voor te zeggen ;)

Misschien toont dit wel het failliet van het silowerken aan wat we in NL doen? Veiligheidsregio’s die autonoom zijn, GGD’s, ga zo maar door
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 november 2020 @ 19:54:36 #139
416575 crew  Evenstar
pi_196396448
quote:

[..]

Niks aan de hand?

quote:
"We hebben noodgedwongen onze testcapaciteit met de helft verlaagd. Met meer materialen zou dat niet nodig zijn", zegt Paul Savelkoul van het Maastricht Universitair Medisch Centrum (MUMC). "En als we voor de winter moeten opschalen is dat echt een probleem."
Nu al afgeschaald en opschalen is geen optie met huidige voorraden. Dat vind ik wel een probleem.

Daarnaast is regeren vooruitzien.

Wij kunnen wel alles gaan bagatelliseren hier, maar dat werkt ook niet zoals wij keer op keer hebben kunnen zien. Ik snap echt niet waarom er geen kritiek mag zijn op een beleid dat aan alle kanten piept en kraakt.

Wat wil je dan, pas boos worden als het al te laat is en mensen weer een week moeten wachten op test en uitslag? Ben je dan niet te laat? Waarom niet nu reageren? Wat is daar mis mee?
  dinsdag 24 november 2020 @ 19:56:02 #140
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196396470
quote:

[..]

Waarom zou je materialen moeten leveren voor tests die niet bestaan? Er zijn niet meer mensen bij de teststraten dan er zijn. Je kumt er zo heen als je wil, de wachttijd is ongeveer 0 momenteel. Toch zijn er maar zoveel mensen en tests als er zijn.

Als je 4 frituurpannen hebt en je hoeft alleen frietje en een kroket te frituren, waarom zou je dan olie voor 4 pannen geleverd moeten krijgen?
Antifa
  dinsdag 24 november 2020 @ 19:57:51 #141
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196396503
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niks aan de hand?
[..]

Nu al afgeschaald en opschalen is geen optie met huidige voorraden. Dat vind ik wel een probleem.

Het ontbreekt aan de mensen die getest willen worden. Ik neem aan dat er wordt geleverd adhv de testvraag, en niet op basis van de maximale labcapaciteit.
Antifa
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 november 2020 @ 19:59:04 #142
416575 crew  Evenstar
pi_196396530
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom zou je materialen moeten leveren voor tests die niet bestaan? Er zijn niet meer mensen bij de teststraten dan er zijn. Je kumt er zo heen als je wil, de wachttijd is ongeveer 0 momenteel. Toch zijn er maar zoveel mensen en tests als er zijn.

Als je 4 frituurpannen hebt en je hoeft alleen frietje en een kroket te frituren, waarom zou je dan olie voor 4 pannen geleverd moeten krijgen?
Op dit moment ja, wat als wij over twee weken alsnog meer tests nodig hebben, omdat er bijvoorbeeld een verkoudheidsvirusje opduikt?

Dit is precies dezelfde fout die ze in juni hebben gemaakt. Toen ging het over BCO- en testcapaciteit en dat het allemaal niet nodig was, want de teststraten waren relatief leeg. Een paar weken later wisten ze niet meer wat ze moesten doen, want het was opeens druk en niemand had het zien aankomen.

Het is geen Bol.com bestelling die je voor 23:59 kan plaatsen, zodat je het de volgende dag in huis hebt he.
  dinsdag 24 november 2020 @ 20:03:30 #143
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196396599
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Op dit moment ja, wat als wij over twee weken alsnog meer tests nodig hebben, omdat er bijvoorbeeld een verkoudheidsvirusje opduikt?

Dan wordt het vanzelf drukker bij de teststraten schroef je ook de materiaallevering weer op. Uit niets blijkt dat dat niet zou kunnen, dat ze nu minder leveren

quote:
Dit is precies dezelfde fout die ze in juni hebben gemaakt. Toen ging het over BCO- en testcapaciteit en dat het allemaal niet nodig was, want de teststraten waren relatief leeg.

Ja, dat is dus iets heel anders aangezien dat over mensen gaat en die kun je niet inkopen en in een magazijn bewaren.
quote:
Een paar weken later wisten ze niet meer wat ze moesten doen, want het was opeens druk en niemand had het zien aankomen.
Het is dan ook een ander soort probleem.

quote:
Het is geen Bol.com bestelling die je voor 23:59 kan plaatsen, zodat je het de volgende dag in huis hebt he.
Maar nergens blijkt uit dat er niet genoeg materialen zouden zijn. Dat valt totaal niet uit dit verhaal te concluderen.
Antifa
pi_196396600
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat is toch logisch? Als alles dicht is gaan de besmettingen naar wat open is gebleven, waar mensen nog wel samenkomen.

Toen alles nog open was waren scholen geen veel hoger percentage dan de rest volgens het deel BCO wat er gedaan werd.
Zou kunnen ja.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 20:04:27 #145
5428 crew  miss_sly
pi_196396615
quote:

[..]

Er is wel al iets aan de hand, aangezien tenminste een lab de capaciteit al heeft moeten halveren. Er is nog geen grote ramp, maar er is wel al iets aan de hand.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 24 november 2020 @ 20:05:09 #146
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196396627
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk in elk geval dat het verstandiger is om de nadruk te leggen op dingen die wel kunnen. Doodleuk zeggen dat er niks mag is echt te naïef. Ik vind Bruls een flapdrol, maar die heeft in elk geval in de gaten dat dat niet gaat werken.

Probeer maar te regelen dat er feestjes van 30 man in een schuur komen. Dat is nog altijd beter dan groepen van 100 of rellen in de straat.
Op zich werkt het verbieden best aardig, nergens zijn er echt grote feesten of spontane festiviteiten. Al het vermaak is op last van de overheid gesloten. En er staat voldoende repressie klaar om ontsproten burgers terecht te wijzen.

Alleen is het de vraag of je dit moet willen als samenleving en overheid.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 november 2020 @ 20:06:07 #147
416575 crew  Evenstar
pi_196396637
Ik weet niet wat ik nog meer kan zeggen als iemand zegt "er is toch niks aan de hand" terwijl ik dit stukje quote.....

quote:
"We hebben noodgedwongen onze testcapaciteit met de helft verlaagd. Met meer materialen zou dat niet nodig zijn", zegt Paul Savelkoul van het Maastricht Universitair Medisch Centrum (MUMC).
Dan wil je het gewoon niet zien en heeft het absoluut geen zin om verder te discusseren.
  dinsdag 24 november 2020 @ 20:06:17 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196396640
quote:

[..]

Niet mee eens, sorry.

We mogen gaan oppassen dat we straks niet pas eind januari beginnen met vaccineren als dat bij juist functioneren en handelen al halverwege december kan.

Je mag toch hopen dat er verstandige beleidsambtenaren het werk van De Jonge gaan overnemen als hij wederom faalt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 24 november 2020 @ 20:06:40 #149
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196396644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er is wel al iets aan de hand, aangezien tenminste een lab de capaciteit al heeft moeten halveren. Er is nog geen grote ramp, maar er is wel al iets aan de hand.
Dat zegt niets over het gebrek aan materiaal, want er worden ook gewoon minder testen afgenomen dan 3-4 weken geleden.
Antifa
pi_196396658
Benieuwd of ze echt gaan wachten tot 8 december voor die persco. Heb het gevoel met de discussie rondom scholen en de kerstvakantie ze wellicht nog voor de Sinterklaas met nieuws komen (en extra kans om mensen te waarschuwen voor dat Sinterklaasweekend).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')