Ik vind het helemaal niet erg hoor dat je kort door de bocht bent. Punt is hier, het ministerie geeft aan dat er voldoende voorraad is, maar bij hem is er een probleem. Het kan ook zoiets kansloos zijn dat de fax niet aangekomen is (ja, dat wordt op plekken nog gebruikt) waardoor zijn bestellingen achterlopen. Of dat degene die de bestellingen moet plaatsen dat is vergeten, maar het niet durfde te zeggen en een ander de schuld geeft. Of dat degene die de bestellingen ontvangt het verkeerd verwerkt heeft, etc.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben soms best kort door de bocht en daar ben ik mij wel bewust van, maar ik vind eigenlijk één lab al teveel ja.
Als je dit soort dingen centraal probeert te regelen dan moet je dat ook goed doen en moeten er geen tekorten ontstaan. Het is toch raar dat ze het nu maar zelf moeten regelen, want vanuit de overheid komt het op dit moment niet. Ik kan daar best kwaad over worden. Het zijn relatief simpele dingen en ik snap gewoon niet hoe het fout kan gaan.
Daarnaast trek ik persoonlijk mijn conclusies niet uit één of twee situaties, want er zijn sinds maart zoveel voorbeelden waarbij ik denk "hoe dan .....".
Een jaar geleden hadden we ook niet kunnen denken dat er een pandemie zou zijn. Dat maakt het verschil. Anders zouden al die andere dingen ook niet aan de orde zijn. Er is een oorzaak.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:10 schreef Twinkle20 het volgende:
'Het is maar ..... vul maar in'
Daarom ben ik zo fel tegen nu ogenschijnlijk kortdurende maatregelen. Als we niet uitkijken, wordt het in de toekomst te pas en te onpas misbruikt voor andere ziektes.
We moeten daar niet te lichtzinnig mee omspringen. Dat gebeurt nu mijn inziens wel. Al ben ik blij dat vandaag de motie van vrijwillige vaccinatie is aangenomen door de tweede kamer.
Maar voor de rest van ons leven 1,5 meter afstand, samen komen in heel kleine groepjes, niet meer knuffelen, mondkapjes, dat alles op straffe van een boete? Dat moeten we echt niet willen.
Zover is het nog niet. Maar in maart had niemand kunnen bedenken dat we per 1 december een verplichting voor mondkapjes zouden hebben. Vorig jaar rond deze periode hadden we niet kunnen bedenken dat we een boete kunnen krijgen als we met te veel mensen bij elkaar staan.
Vandaag de dag kunnen we ons niet voorstellen dat onderdelen uit dat artikel waarheid worden. Laten we over een half naar terug kijken en zien wat er van terecht is gekomen.
En of dat gaat helpen...quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:04 schreef quirina het volgende:
Willen ze nou die scholen drie weken dicht?
Serieus!!
Net of dat gaat helpen.
Ik reageerde op jou, misschien had ik op @Kyran of iemand anders moeten reageren. Ik zeg letterlijk in mijn post dat ik het met je eens ben dat er een probleem in dat specifieke lab is. Ik wil best verantwoordelijkheid nemen als ik fout zit, maar dat is hier niet van toepassing.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet.
Ik reageerde op VoMy die beweerde dat er niets aan de hand is. Dat is niet waar, er is in ieder geval één lab waar wél iets aan de hand is. Het is niet zo moeilijk dat te lezen en toe te geven, lijkt me.
Nou ja, denk dat ze dat wel snappen, maar er dus bewust voor kiezen om absoluut geen extra doden op hun geweten te hebben. Ik wil daar ook best wel begrip voor hebben.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan me er echt bij de kop niet bij dat ze zich niet realiseren dat dat besluit er voor gaat zorgen dat we alleen maar langer aan maatregelen vast zitten. Omdat het ze nu ineens niet meer om de zorg gaat blijkbaar. Wat je zegt inderdaad; het beleid wisselt enorm. En nu ook weer die blunder van de testcapaciteit binnen labs...
Mijn laatste zin gaat niet over jou.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik reageerde op jou, misschien had ik op @:Kyran of iemand anders moeten reageren. Ik zeg letterlijk in mijn post dat ik het met je eens ben dat er een probleem in dat specifieke lab is. Ik wil best verantwoordelijkheid nemen als ik fout zit, maar dat is hier niet van toepassing.
Ik denk ook dat het sluiten van de scholen in het voorjaar zo'n positief effect heeft gehad.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:15 schreef Elan het volgende:
[..]
En of dat gaat helpen...
Die stagnatie in de besmettingen kwam voor een groot deel door de herfstvakantie zeggen ze nu.
Oké, zo las ik 'm wel. Dan heb ik 'm verkeerd gelezen en heb ik niets gezegdquote:Op dinsdag 24 november 2020 21:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn laatste zo’n gaat niet over jou.
Hebben wij hetzelfde stuk gelezen?quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een jaar geleden hadden we ook niet kunnen denken dat er een pandemie zou zijn. Dat maakt het verschil. Anders zouden al die andere dingen ook niet aan de orde zijn. Er is een oorzaak.
Bewuster met bepaalde ziektes omgaan lijkt mij persoonlijk bepaald niet een verkeerde consequentie van de pandemie die we nu meemaken.
Er is niemand die voorstaat dat we de rest van ons leven 1,5 afstand houden, niet knuffelen en altijd mondkapjes dragen. Ik denk echt dat die angst nergens voor nodig is.
Het is eerder een kwestie van prioriteiten stellen. De groepen die versoepelingen het hardste nodig hebben worden achteraan gezet. Ik probeer er niet over na te denken waarom dat is.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou ja, denk dat ze dat wel snappen, maar er dus bewust voor kiezen om absoluut geen extra doden op hun geweten te hebben. Ik wil daar ook best wel begrip voor hebben.
Echter duurt het allemaal dan wel weer veel langer en snap ik al helemaal niet waarom er nu niet harder is ingegrepen, zodat men nu meer lucht had of kon krijgen. Er is totaal geen ruimte om te versoepelen. Zij hebben het eerder over verzwaren van maatregelen. Dit hele gebeuren, inclusief de huidige maatregelen, gaat dus waarschijnlijk door totdat een groot deel van de bevolking is gevaccineerd. Als je dan ook nog eens begint met vaccineren van een groep waarbij het relatief weinig effect gaat hebben op de zorgdruk ..... tsja.
Enige wat ik kan bedenken is dat ze weer van hun "best case scenario" uitgaan en hopen dat ze binnen de eerste 2-3 maanden van 2021 een groot deel van de vaccins geleverd krijgen. Anders weet ik het ook niet meer.
Als ik het even pessimistisch bekijk: Als ze maatregelen niet nemen en er gaan mensen dood staat dit kabinet bekend als het kabinet dat 'alle ouderen heeft laten sterven'. Als ze maatregelen wel nemen staan ze bekend als het kabinet wat te voorzichtig was. De jongeren hebben nog niet echt een eigen stem, dus die bereiken het kabinet niet voldoende.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is eerder een kwestie van prioriteiten stellen. De groepen die versoepelingen het hardste nodig hebben worden achteraan gezet. Ik probeer er niet over na te denken waarom dat is.
wie zegt dat deze klopt ?quote:Op dinsdag 24 november 2020 20:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welke dan? Noem er eens eentje
Voor die 0,88, heb je toevallig de R op het dashboard van 23 oktober al gezien?
Het is een pandemie. Niemand had vorig jaar rond deze periode verwacht dat er een pandemie zat aan te komen waarbij het zo snel uit de hand ging lopen. Het is totaal onzinnig om maar te blijven zeggen "niemand had vorig jaar durven te zeggen dat ....". Voegt echt niks toen aan je verhaal.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:10 schreef Twinkle20 het volgende:
'Het is maar ..... vul maar in'
Daarom ben ik zo fel tegen nu ogenschijnlijk kortdurende maatregelen. Als we niet uitkijken, wordt het in de toekomst te pas en te onpas misbruikt voor andere ziektes.
We moeten daar niet te lichtzinnig mee omspringen. Dat gebeurt nu mijn inziens wel. Al ben ik blij dat vandaag de motie van vrijwillige vaccinatie is aangenomen door de tweede kamer.
Maar voor de rest van ons leven 1,5 meter afstand, samen komen in heel kleine groepjes, niet meer knuffelen, mondkapjes, dat alles op straffe van een boete? Dat moeten we echt niet willen.
Zover is het nog niet. Maar in maart had niemand kunnen bedenken dat we per 1 december een verplichting voor mondkapjes zouden hebben. Vorig jaar rond deze periode hadden we niet kunnen bedenken dat we een boete kunnen krijgen als we met te veel mensen bij elkaar staan.
Vandaag de dag kunnen we ons niet voorstellen dat onderdelen uit dat artikel waarheid worden. Laten we over een half naar terug kijken en zien wat er van terecht is gekomen.
Mensen hebben er na 9 maanden gewoon geen zin meer in om de hele dag alleen thuis achter een schermpje te zitten.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:21 schreef _serial_ het volgende:
Vergeet niet dat 20% van de waar de bron van besmetting bekend werk gerelateerd is.
Mensen MOETEN gewoon minder naar kantoor.
Ook in mijn omgeving hoor ik bekenden naar kantoor gaan, en dan zeg ik vaak "wat is er gebeurd met thuiswerken"
De jongeren zijn in elk geval een doelgroep die voor geen enkele politieke partij interessant zijn. Dat zal er ongetwijfeld deels de oorzaak van zijn dat ze er zo bekaaid vanaf komen in deze crisis.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik het even pessimistisch bekijk: Als ze maatregelen niet nemen en er gaan mensen dood staat dit kabinet bekend als het kabinet dat 'alle ouderen heeft laten sterven'. Als ze maatregelen wel nemen staan ze bekend als het kabinet wat te voorzichtig was. De jongeren hebben nog niet echt een eigen stem, dus die bereiken het kabinet niet voldoende.
Ik heb geen idee of dat zo is of niet. Het kabinet is sinds maart wel een weg ingeslagen om alle doden met betrekking tot dit virus te willen bevechten (met wisselend succes), dus die weg kunnen ze nu niet meer uit. De routekaart gaat alleen rechtsaf
Scholen nemen inmiddels na werk de vierde plek in qua besmettingen, werk is ook nogal een breed begrip daar vallen dus ook essentiële beroepsgroepen of mensen die echt niet thuis kunnen werken tot.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:21 schreef _serial_ het volgende:
Vergeet niet dat 20% van de waar de bron van besmetting bekend werk gerelateerd is.
Mensen MOETEN gewoon minder naar kantoor.
Ook in mijn omgeving hoor ik bekenden naar kantoor gaan, en dan zeg ik vaak "wat is er gebeurd met thuiswerken"
In maart/april waren mensen bang. Ik verwacht dat zat mensen op dit moment er berusting in hebben, zo van: Ach, het zal mij mijn tijd wel duren.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen hebben er na 9 maanden gewoon geen zin meer in om de hele dag alleen thuis achter een schermpje te zitten.
Je kunt er nog wel een keer een oproep tegenaan gooien vanuit Den Haag, maar die zal steeds minder gehoor vinden naarmate het langer duurt.
geen zin.......ach wat zielig ook hequote:Op dinsdag 24 november 2020 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen hebben er na 9 maanden gewoon geen zin meer in om de hele dag alleen thuis achter een schermpje te zitten.
Je kunt er nog wel een keer een oproep tegenaan gooien vanuit Den Haag, maar die zal steeds minder gehoor vinden naarmate het langer duurt.
Dit is dus weer een voorbeeldje waarom ik heel af en toe een stemmetje hoor die zich afvraagt of er niet wat groters speelt bij overheden. Maar het is niet iets wat ik niet verwacht; roep al tijden dat ik verwachtte dat ze deze kant op zouden gaan. Die 1,5 meter en mondkapjes komen we echt niet zomaar meer vanaf; helemaal tijdens griepseizoenen. Het grappige is dat heel veel uitspraken die gedaan worden door virus waarheid aanhang dus wel degelijk uitkomen. Je word als complot gekkie weg gezet als je dit soort dingen riep de afgelopen maanden, maar zo gek was het dus helemaal niet.quote:Op dinsdag 24 november 2020 20:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar was ik dus idd een beetje bang voor. Dat ze deze maatregelen ook willen gebruiken om de jaarlijks terugkerende Influenza de kop in te drukken. De vraag is dan welke maatregelen. Komt dan ieder jaar de coronawet weer om de hoek kijken, maar dan met een andere naam?
Ze zijn niet slim bezig in ieder geval. Je verliest er ook gewoon draagvlak mee. Er zijn meer mensen die elke keer horen dat ze het om de ziekenhuizen doen (en dat er met die reden maatregelen zijn) en die dit soort dingen ook lezen. Dan verlies je gewoon begrip en draagvlak. Helemaal bij groepen jongeren die ook nog eens de rekening mag gaan betalen van deze ellende. Het komt dan over de overheid telkens een andere prioriteit heeft; dan de zorg, dan het aantal doden, dan het aantal besmettingen. Ik word enorm jaloers als ik een overheid als Nieuw Zeeland bezig zie.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou ja, denk dat ze dat wel snappen, maar er dus bewust voor kiezen om absoluut geen extra doden op hun geweten te hebben. Ik wil daar ook best wel begrip voor hebben.
Echter duurt het allemaal dan wel weer veel langer en snap ik al helemaal niet waarom er nu niet harder is ingegrepen, zodat men nu meer lucht had of kon krijgen. Er is totaal geen ruimte om te versoepelen. Zij hebben het eerder over verzwaren van maatregelen. Dit hele gebeuren, inclusief de huidige maatregelen, gaat dus waarschijnlijk door totdat een groot deel van de bevolking is gevaccineerd. Als je dan ook nog eens begint met vaccineren van een groep waarbij het relatief weinig effect gaat hebben op de zorgdruk ..... tsja.
Enige wat ik kan bedenken is dat ze weer van hun "best case scenario" uitgaan en hopen dat ze binnen de eerste 2-3 maanden van 2021 een groot deel van de vaccins geleverd krijgen. Anders weet ik het ook niet meer.
Ja dat laatste herken je wel op straat, sommige mensen lijken er totaal niet mee bezig.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
In maart/april waren mensen bang. Ik verwacht dat zat mensen op dit moment er berusting in hebben, zo van: Ach, het zal mij mijn tijd wel duren.
Daarbij is denk ook belangrijk mee te nemen hoe weinig sommige mensen ervan meekrijgen. Die houden zich er totaal niet mee bezig en horen op de dag dat er een persconferentie is en denken: Ohja, eerder naar huis, DOEI!
In elk geval de middelbare scholen en met name de bovenbouw, dat zijn kleine volwassenen dus die besmetten elkaar lekker in die bedompte klaslokalen en zonder afstand te hoeven houden.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het sluiten van de scholen in het voorjaar zo'n positief effect heeft gehad.
Maar toen ze wel weer naar school gingen waren het tot juli halve klassen de helft van de week (op de lagere school van mijn jongste iig), en konden ze veel naar buiten, nu de winter eraan komt en ze weer met volle klassen zitten denk ik dat dat een hoop ellende gaat opleveren.
Voeg daar nog het onzalige plan aan toe om mensen die nog niet gevaccineerd zijn (en ouderen gaan voor...) uit te sluiten van deelname aan de samenleving en het plaatje is helemaal compleet.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit is dus weer een voorbeeldje waarom ik heel af en toe een stemmetje hoor die zich afvraagt of er niet wat groters speelt bij overheden. Maar het is niet iets wat ik niet verwacht; roep al tijden dat ik verwachtte dat ze deze kant op zouden gaan. Die 1,5 meter en mondkapjes komen we echt niet zomaar meer vanaf; helemaal tijdens griepseizoenen. Het grappige is dat heel veel uitspraken die gedaan worden door virus waarheid aanhang dus wel degelijk uitkomen. Je word als complot gekkie weg gezet als je dit soort dingen riep de afgelopen maanden, maar zo gek was het dus helemaal niet.
[..]
Ze zijn niet slim bezig in ieder geval. Je verliest er ook gewoon draagvlak mee. Er zijn meer mensen die elke keer horen dat ze het om de ziekenhuizen doen (en dat er met die reden maatregelen zijn) en die dit soort dingen ook lezen. Dan verlies je gewoon begrip en draagvlak. Helemaal bij groepen jongeren die ook nog eens de rekening mag gaan betalen van deze ellende. Het komt dan over de overheid telkens een andere prioriteit heeft; dan de zorg, dan het aantal doden, dan het aantal besmettingen. Ik word enorm jaloers als ik een overheid als Nieuw Zeeland bezig zie.
Voor een beperkte duur, tot de playstation interessanter wordtquote:Op dinsdag 24 november 2020 21:28 schreef Elan het volgende:
[..]
In elk geval de middelbare scholen en met name de bovenbouw, dat zijn kleine volwassenen dus die besmetten elkaar lekker in die bedompte klaslokalen en zonder afstand te hoeven houden.
Basisscholen is wel heel lastig aangezien ze ten eerste kennelijk veel minder besmettelijk zijn en daarbij ouders ook thuis moeten werken dus wie gaat dan de dagelijkse opvang organiseren?
Een kind van 15 kan je gewoon met een laptop thuis aan het werk zetten lijkt me?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |