omdat het niet klopt hequote:
Gevalletje; iedereen is gek, behalve ik.quote:Op zondag 22 november 2020 20:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik gok dat jij elke dag echt enorm veel spookrijders tegenkomt op de weg.
Ik denk inderdaad dat hier een kern van waarheid in zit. Net zoals religie en/of nationaliteit dat kunnen zijn. Iemand van je eigen 'soort' voelt vertrouwder aan.quote:Op zondag 22 november 2020 20:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat het niet klopt he
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Isandlwana
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Aksum
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Grant_Fuhr
en dan gaan we er vanuit dat zwarten enkel binding kunnen voelen met andere zwarten
wat al onzin is
En uiteraard Shaka Zulu, de man aan wie wij de speedmars te danken hebben.quote:Op zondag 22 november 2020 20:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat het niet klopt he
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Isandlwana
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Aksum
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Grant_Fuhr
en dan gaan we er vanuit dat zwarten enkel binding kunnen voelen met andere zwarten
wat al onzin is
is dat niet Isandlwana?quote:Op zondag 22 november 2020 20:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
En uiteraard Shaka Zulu, de man aan wie wij de speedmars te danken hebben.
voor een Europeaan is voelt een zwarte bosneger niet aan als 'eigen soort'quote:Op zondag 22 november 2020 20:39 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat hier een kern van waarheid in zit. Net zoals religie en/of nationaliteit dat kunnen zijn. Iemand van je eigen 'soort' voelt vertrouwder aan.
Ik denk dat meer mensen gehoord hebben van een Broodje Doner dan die onzin die jij hier benoemt.quote:
Waarom is de overgrote meerderheid van de Zwarte Nederlanders tegen Zwarte Piet en van de Blanke Nederlanders de overgrote meerderheid voor?quote:Op zondag 22 november 2020 20:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor een Europeaan is voelt een zwarte bosneger niet aan als 'eigen soort'
maakt me niet uit welke kleur je hebt
Het meerdendeel van de mensen tegen ZP zijn donker, dat is wat anders dat alle donkere mensen tegen ZP zijn.quote:Op zondag 22 november 2020 20:47 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Waarom is de overgrote meerderheid van de Zwarte Nederlanders tegen Zwarte Piet en van de Blanke Nederlanders de overgrote meerderheid voor.
Ik zeg ook de overgrote meerderheid.quote:Op zondag 22 november 2020 20:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het meerdendeel van de mensen tegen ZP zijn donker, dat is wat anders dat alle donkere mensen tegen ZP zijn.
In mijn omgeving is het ongeveer 50/50. (collega's etc).quote:Op zondag 22 november 2020 20:49 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ik zeg ook de overgrote meerderheid.
nou en?quote:Op zondag 22 november 2020 20:46 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ik denk dat meer mensen gehoord hebben van een Broodje Doner dan die onzin die jij hier benoemt.
Alsnog, groot verschil met de blanke Nederlanders.quote:Op zondag 22 november 2020 20:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In mijn omgeving is het ongeveer 50/50. (collega's etc).
En er zijn ook surinamers die, and I quote " Die jankn*egers moeten niet zo zeuren, je gaat niet dood van een ZP" zeggen tegen anderen.
Dus ik denk dat we het maar niet over hele groepen moeten hebben.
nou bedankt dan maarquote:Op zondag 22 november 2020 20:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat snelle verplaatsen was een uitvinding van Shaka.
Zo groot is dat kozp groepje helemaal niet. Ik ben eerlijk gezegd best wel benieuwd naar de mening van zwarte Nederlanders die niet staan te schreeuwen en provoceren bij een sinterklaasintocht. Normale mensen staan bij mij nl. wel wat hoger in aanzien dan schreeuwende provocateurs en met geweld dreigende "woordkunstenaars".quote:Op zondag 22 november 2020 20:47 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Waarom is de overgrote meerderheid van de Zwarte Nederlanders tegen Zwarte Piet en van de Blanke Nederlanders de overgrote meerderheid voor?
Ik denk dat je je vergist. De negroide bewoners uit mijn dorp (30/60k inwoners) zijn allemaal tegen. Een erg blank dorp..quote:Op zondag 22 november 2020 20:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo groot is dat kozp groepje helemaal niet. Ik ben eerlijk gezegd best wel benieuwd naar de mening van zwarte Nederlanders die niet staan te schreeuwen en provoceren bij een sinterklaasintocht. Normale mensen staan bij mij nl. wel wat hoger in aanzien dan schreeuwende provocateurs en met geweld dreigende "woordkunstenaars".
ik heb ook wel eens Piet gespeeldquote:Op zondag 22 november 2020 20:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo groot is dat kozp groepje helemaal niet. Ik ben eerlijk gezegd best wel benieuwd naar de mening van zwarte Nederlanders die niet staan te schreeuwen en provoceren bij een sinterklaasintocht. Normale mensen staan bij mij nl. wel wat hoger in aanzien dan schreeuwende provocateurs en met geweld dreigende "woordkunstenaars".
Hier klopt niets van. Ten eerste heeft Zwarte piet niets met racisme te maken.quote:Diamond Lewis
11 november om 11:16 ·
Iedereen bel aub naar bakker Bart Helmond deze mensen hebben allemaal zwarte piet poppen in hun winkel!!! Bakker Bart zwarte piet is Racisme haal die poppen van jullie winkel weg!!!!!!
bron: https://www.facebook.com/(...)osts/372910250706393
Omdat zwarte Piet geen neger is, maar een willekeurig persoon, vaak vertrouwd blank, met een geschminkt gezicht om onherkenbaar te zijn.quote:Op zondag 22 november 2020 20:47 schreef Ciclon het volgende:
Waarom is de overgrote meerderheid van de Zwarte Nederlanders tegen Zwarte Piet en van de Blanke Nederlanders de overgrote meerderheid voor?
Het eerste weet ik nog zo net niet, maar interessanter is de vraag waarom het op Gerda Havertong na nooit zo'n probleem was voor de Surinaamse en Antilliaanse gemeenschap, en nu het Ghanezen zijn die het meeste kabaal maken.quote:Op zondag 22 november 2020 20:47 schreef Ciclon het volgende:
[..]
nov 2018:quote:Op zondag 22 november 2020 20:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zo groot is dat kozp groepje helemaal niet. Ik ben eerlijk gezegd best wel benieuwd naar de mening van zwarte Nederlanders
https://eenvandaag.avrotr(...)t-racistisch-vinden/quote:Voor het eerst vroeg EenVandaag een groep van 780 Nederlanders van Antilliaanse en Surinaamse afkomst naar hun beleving van Zwarte Piet. Een overgrote meerderheid (73 procent) ervaart het als racistisch
Dan worden ze 'bounty' genoemd, of 'kontelikker van de blanken' en deze doet het ook altijd goed 'ze (autochtone Nederlanders) zullen je nooit als gelijk gaan beschouwen al doe je nog zo je best'quote:Op zondag 22 november 2020 21:00 schreef senesta het volgende:
Mijn donkere overbuurvrouw met gezin vieren en vierden sinterklaas met zwarte pieten nog veel grootser en uitbundiger dan wij, alle ooms en tantes en andere familie en vrienden vierden het bij haar en haar gezin, echt geweldig om te zien.
Maar voelen mensen zich uberhaubt nog wel vrij om te zeggen dat zij er geen moeite mee hebben?
Ik speel wel eens met mijn Piet. Roomblank en goed gewassen.quote:Op zondag 22 november 2020 20:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb ook wel eens Piet gespeeld
gitzwart
Lijkt mij niet, de reacties die je soms voorbij ziet komen als een zwart iemand ook niet meedoet aan die onzin, landverrader, coon, etc.quote:Op zondag 22 november 2020 21:00 schreef senesta het volgende:
Mijn donkere overbuurvrouw met gezin vieren en vierden sinterklaas met zwarte pieten nog veel grootser en uitbundiger dan wij, alle ooms en tantes en andere familie en vrienden vierden het bij haar en haar gezin, echt geweldig om te zien.
Maar voelen mensen zich uberhaubt nog wel vrij om te zeggen dat zij er geen moeite mee hebben?
Ongetwijfeld, er zijn ook mensen die het lekker vinden om met hun edele delen door de brandnetels te rollen. Het zegt alleen bijzonder weinig dat je excessen aan weet te wijzen.quote:Op zondag 22 november 2020 21:04 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dan worden ze 'bounty' genoemd, of 'kontelikker van de blanken' en deze doet het ook altijd goed 'ze (autochtone Nederlanders) zullen je nooit als gelijk gaan beschouwen al doe je nog zo je best'
Ja, en het zijn vooral Boeroes, Javanen, Mestizo (Aruba), Hindoestanen en Chinezen uit die landen die voor zijn. Creolen en Marrons zijn tegen.quote:Op zondag 22 november 2020 21:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nov 2018:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)t-racistisch-vinden/
Nov 2019, een jaar later @Bluesdude en 5X zoveel die meededen.quote:
quote:Racistisch of niet?
Vind je Zwarte Piet wel of geen racistisch fenomeen?
Deelnemers Surinaamse migratieachtergrond: 65% vindt het een racistisch fenomeen, 34% niet
Deelnemers Antilliaanse migratieachtergrond: 53% vindt het een racistisch fenomeen, 45% niet
Aan het onderzoek deden ruim 4000 mensen met een Surinaamse of Antilliaanse migratieachtergrond mee
In elk land van Europa hebben ze een type als Zwarte Piet. Slowakije, Rusland, Kroatie etc. etc.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |