abonnement Unibet Coolblue
pi_196360152
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 10:41 schreef nixxx het volgende:

[..]

Wat een belachelijke reactie van de gemeente. Als je overtredingen ziet, beboet dan gewoon. Dat laatste stukje over de kleur van zwarte piet slaat al helemaal nergens op. Afspraken... ja, dus, dat is geen wet, en is zelfs niet eens echt bindend tussen de partijen die het afgesproken hebben. Kan me niet voorstellen dat die onderling sancties oid afgesproken hebben. Laat staan voor anderen die geen partij waren bij die afspraak. Hou je daar lekker buiten als gemeente.
Dat is al bijna een jaar de trend in voormalig rechtsstaat Nederland, afspraken, maatregelen, regels, adviezen, grondrechten, het is allemaal een grabbelton waar bestuurders een greep uit doen alsof het aan hen is om dat zomaar een beetje af te wegen waarna hun wil wet is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196360289
Moet er echt altijd keihard om lachen, niks mis met met zwarte piet. Stel je wat aan, als blanke wordt je overal gediscrimineerd. En dat boeit me geen ene flikker.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2020 11:32:16 ]
pi_196360300
KOZP gebruikt Google docs formulieren om je aan te melden voor een busrit of demo.
Vizieroplinks (twitter.com/vizieroplinks) heeft alle data opgevist en heeft nu nogal wat gegevens van kozp-leden :') :s)

KOZP geeft advies aan iedereen die zich aangemeld heeft.

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196360396
Ik heb trouwens nog sinterklaas decoratie van jaren geleden, inclusief zwarte pieten ipv die blanke met een paar streepjes onder de ogen _O_

Hangt voor raam, meest bad ass ding dat ik gedaan heb in dit o zo geweldige jaar.
  zondag 22 november 2020 @ 11:58:41 #105
3542 Gia
User under construction
pi_196360639
Wat we het beste kunnen doen, is gewoon niet meer reageren op kozp.
Net zoals Buys zoenen door iedereen gewoon nog negerzoen wordt genoemd, blijft Piet zwarte Piet heten in de volksmond.

Die roetvegen worden er geleidelijk aan steeds meer, tot ie weer gewoon zwart is. Het grijs wordt langzaamaan een tintje donkerder.

Zwarte Piet gaat niet weg.
  zondag 22 november 2020 @ 12:11:31 #106
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196360811
Martine Doppen die meeloopt, alle personen die zij volgt, allen activist of aanhanger van GroenLinks.

Huilen dit.
  zondag 22 november 2020 @ 12:17:18 #107
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_196360884
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:31 schreef Sfancta het volgende:
Moet er echt altijd keihard om lachen, niks mis met met zwarte piet. Stel je wat aan, als blanke wordt je overal gediscrimineerd. En dat boeit me geen ene flikker.
Eigenlijk is dat best erg, dat racisme tegenwoordig blijkbaar maar een kant op kan werken.

Daarop kan je ook duidelijk opmaken dat die KOZP aanhangers compleet de plank mis slaan.
  zondag 22 november 2020 @ 12:17:48 #108
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_196360892
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 09:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Er wordt hier mensen de mogelijkheid tot demonstreren onmogelijk gemaakt. De vrijheid van meningsuiting geldt voor jou alleen voor zaken waar je het eens mee bent?

Als dit een demonstratie was geweest van pro-pieten waarnaast een blik antifa werd opengetrokken, zou het je dan ook welgevallig zijn?
Ze kunnen toch gewoon demonstreren of niet? Ze kiezen er zelf voor om als laffe honden weg te blijven.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 12:18:37 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196360907
problem solved
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 22 november 2020 @ 12:19:31 #110
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_196360925
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 09:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja dat klopt. En die ZP-trein, en het blokkeren van de snelweg, en het roepen van stinkhoer, het bedreigen van Sylvana, het doorgeven van het adres van Akwasi. Ongelooflijk hoe er steeds juichend en meesmalend wordt gereageerd.

Over max tien jaar schamen we ons kapot als de eerste docu's uitkomen hierover.
Ik schaam mij al meer dan 5 jaar over hoe een klein groepje ons sinterklaas feest aan het kapot maken is.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 22 november 2020 @ 12:24:16 #111
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_196361004
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:17 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Ze kunnen toch gewoon demonstreren of niet? Ze kiezen er zelf voor om als laffe honden weg te blijven.
Die gasten van KOZP zijn sowieso altijd lekker van de selectieve verontwaardiging.

Wel elk jaar proberen zo dicht mogelijk bij een intocht te demonstreren, daar geweld uitlokken en het zelfs negeren als ze ergens anders horen te staan. Maar als ze dan dit jaar in elkaar gemept worden omdat men het zat is zijn ze er als de kippen bij.
pi_196361029
quote:
De gemeente Breda laat zich kennen.
quote:
Illegale intocht Sinterklaas in Breda verrast gemeente onaangenaam

Sinterklaas in een janplezier, omringd door tientallen zwarte pieten. Toegestroomd publiek in de Bredase wijk Tuinzigt, dat zich net als de hulpjes van de goedheiligman bepaald niet houdt aan de anderhalvemeterregel.

Zaterdagmiddag werden nogal wat regels overtreden tijdens de duidelijk als protesttocht bedoelde activiteit. De gemeente gaat dan ook maatregelen nemen, meldt een woordvoerster.
Lees ook

Hoogst waarschijnlijk boete

,,Zo’n intocht valt onder de categorie evenementen. Wij zijn vooraf niet op de hoogte gesteld. Bovendien zijn evenementen onder de huidige noodverordeningen sowieso niet toegestaan. We gaan op zoek naar de organisatie achter deze actie en vervolgens met hen in gesprek. Hoogst waarschijnlijk zullen ze beboet worden.”

Dat de Pieten allemaal zwart geschminkt waren, is ook tegen geldende afspraken. Twee maanden geleden hakten B en W en de scholen in Breda de knoop door. In een brief aan de gemeenteraad schreef het stadsbestuur: ‘De kleur van de helper van Sinterklaas kan niet meer zwart zijn, omdat dit door groepen als kwetsend, discriminerend of racistisch kan worden ervaren.’

De Bredase scholen besloten in gezamenlijkheid om alleen nog roetveegpieten in te zetten, de sinterklaascomite’s geven de voorkeur aan asgrijze Pieten.
Blijft een top actie. Jammer van de 'regels'. Wat dat betreft heeft de gemeente natuurlijk gelijk. Ergerlijker is de 1 na laatste alinea. Een mens mag nog altijd zelf uitmaken of ie zichzelf zwart schminkt. Flikker op met je van bovenaf opgedrongen afspraken.

https://www.destentor.nl/(...)RAwnFD4mm7%3Famp%3D1
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 22 november 2020 @ 12:28:34 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196361052
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
KOZP gebruikt Google docs formulieren om je aan te melden voor een busrit of demo.
Vizieroplinks (twitter.com/vizieroplinks) heeft alle data opgevist en heeft nu nogal wat gegevens van kozp-leden :') :s)

KOZP geeft advies aan iedereen die zich aangemeld heeft.

[ afbeelding ]
Maar wel altijd een grote smoel over de "anonieme" tegenstanders... :')
  zondag 22 november 2020 @ 12:30:08 #114
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196361066
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
KOZP gebruikt Google docs formulieren om je aan te melden voor een busrit of demo.
Vizieroplinks (twitter.com/vizieroplinks) heeft alle data opgevist en heeft nu nogal wat gegevens van kozp-leden :') :s)

KOZP geeft advies aan iedereen die zich aangemeld heeft.

[ afbeelding ]
“Zeker de strijders van Venlo”
Strijders? Het is een stelletje dramaqueens met grootheidswaan. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196361077
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:19 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Ik schaam mij al meer dan 5 jaar over hoe een klein groepje ons sinterklaas feest aan het kapot maken is.
In steden en regio's waar men niet wil dat dat gebeurd gebeurd het ook niet. Zie nu de zuidelijke weerstand.

Wat het publiek 'ziet' is MSM, TV, media waar KOZP veel medestanders heeft. In den lande wordt (helaas voor hen) uiteindelijk zelf bepaald hoe het feest wordt gevierd. Daar trapt men niet in de Zwarte Piet = racisme hoax.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 22 november 2020 @ 12:33:57 #116
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_196361109
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

In steden en regio's waar men niet wil dat dat gebeurd gebeurd het ook niet. Zie nu de zuidelijke weerstand.

Wat het publiek 'ziet' is MSM, TV, media waar KOZP veel medestanders heeft. In den lande wordt (helaas voor hen) uiteindelijk zelf bepaald hoe het feest wordt gevierd. Daar trapt men niet in de Zwarte Piet = racisme hoax.
Blij dat dit eindelijk ook gebeurd. Maar zolang de media de kant kiest van KOZP (grachtengordel gasten aan tafel, pro pieten uitmaken voor rechtse extremisten, 1 kant van het verhaal laten horen) is het een kwestie van tijd... ben ik bang.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_196361160
nu zitten er een hoop figuren tussen die de ene dag voor Zwarte piet zijn en de andere dag tegen.

los van (grote) bedrijven met belangen naar het buitenland is Zwarte piet nog goed aanwezig.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196361203
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 10:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gewoon de organisatoren van de intocht met zwarte pieten aanpakken als criminelen :')
De plaatselijke overheid toont zich van zijn meest kleinburgerlijke zijde. Wat interesseert het mij als burger wat de gemeente met scholen afspreekt over hoe Sinterklaas gevierd dient te worden en hoe zwarte piet er uit dient te zien? En dan als klap op de vuurpijl corona als roe gebruiken om die stoute burger wel eens even te straffen... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 12:50:31 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196361339
och de gemeente doet gewoon wat ze moet doen, als je een beetje burgerlijk ongehoorzaam gaat lopen doen dan moet je ook de consequenties pakken lijkt me, kon je zien aankomen

ik zie de crowdfunder voor de boete wel tegemoet :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196361355
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:33 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Blij dat dit eindelijk ook gebeurd. Maar zolang de media de kant kiest van KOZP (grachtengordel gasten aan tafel, pro pieten uitmaken voor rechtse extremisten, 1 kant van het verhaal laten horen) is het een kwestie van tijd... ben ik bang.
Ik vermoed zomaar dat het momentum van Jerry en consorten over zijn hoogtepunt heen is.

Mede ingegeven door het feit dat het hier op Fok! een stuk rustiger is geworden met sympathisanten van KOZP. Zal wel voortschrijdend inzicht zijn. Beter ooit dan nooit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 12:53:57 #121
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_196361390
quote:
83s.gif Op zondag 22 november 2020 12:50 schreef sp3c het volgende:
och de gemeente doet gewoon wat ze moet doen, als je een beetje burgerlijk ongehoorzaam gaat lopen doen dan moet je ook de consequenties pakken lijkt me, kon je zien aankomen

ik zie de crowdfunder voor de boete wel tegemoet :D
Ze kunnen vallen over dat het een evenement is, de 1,5 meter etc.. en idd dan loop je kans op de boete maar de kleur van zwarte piet als mensen dat zelf spelen... daar hebben ze volgens mij bijzonder weinig over te zeggen toch?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_196361449
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De plaatselijke overheid toont zich van zijn meest kleinburgerlijke zijde. Wat interesseert het mij als burger wat de gemeente met scholen afspreekt over hoe Sinterklaas gevierd dient te worden en hoe zwarte piet er uit dient te zien? En dan als klap op de vuurpijl corona als roe gebruiken om die stoute burger wel eens even te straffen... :')
Precies.
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 12:58:45 #123
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_196361457
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vermoed zomaar dat het momentum van Jerry en consorten over zijn hoogtepunt heen is.

Mede ingegeven door het feit dat het hier op Fok! een stuk rustiger is geworden met sympathisanten van KOZP. Zal wel voortschrijdend inzicht zijn. Beter ooit dan nooit.
Neuh, ik denk dat weinig mensen wezelijk van mening zijn veranderd hoor, denk dat veel mensen de discussie inmiddels gewoon moe zijn en hun eigen plan trekken.

We klagen nogal wat af op het moment met zijn allen ;) , over covid, de mondkapjes, wel of niet inenten, de 1,5 meter, welke maatregelen mensen wel/niet gepast vinden, het vuurwerk, en daarnaast dan weer het jaarlijkse gezeur over zwarte piet... denk dat mensen het of helemaal zat zijn of nu zo opgaan in de covid discussies dat piet wat naar de achtergrond lijkt te verdwijnen, die discussie is immers niet nieuw.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 12:59:14 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196361461
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:53 schreef senesta het volgende:

[..]

Ze kunnen vallen over dat het een evenement is, de 1,5 meter etc.. en idd dan loop je kans op de boete maar de kleur van zwarte piet als mensen dat zelf spelen... daar hebben ze volgens mij bijzonder weinig over te zeggen toch?
zullen ze ook geen boete voor krijgen lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 13:03:24 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196361535
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vermoed zomaar dat het momentum van Jerry en consorten over zijn hoogtepunt heen is.

Mede ingegeven door het feit dat het hier op Fok! een stuk rustiger is geworden met sympathisanten van KOZP. Zal wel voortschrijdend inzicht zijn. Beter ooit dan nooit.
denk het ook wel

al zie ik op FOK! eerder meer dan minder antipieten

maar dat zegt natuurlijk niets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196361541
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:53 schreef senesta het volgende:

[..]

Ze kunnen vallen over dat het een evenement is, de 1,5 meter etc.. en idd dan loop je kans op de boete maar de kleur van zwarte piet als mensen dat zelf spelen... daar hebben ze volgens mij bijzonder weinig over te zeggen toch?
Tja, je bent als burger kansloos op subsidie als je , in de ogen van de gemeente dan, de 'verkeerde' kleur pieten wil gebruiken. Maar deze mensen hebben een gezellig evenement op touw gezet zonder subsidie.

Ik kan alleen niet van de indruk ontkomen dat als deze mensen geen zwarte pieten gebruikt hadden ze ook niet achteraf bestraft zouden zijn geweest vanwege coronaregels en het niet melden van hun evenement.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 13:12:15 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196361644
ik zou het gewoon bij de feiten houden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 22 november 2020 @ 13:16:14 #128
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_196361686
De storm van KOZP zwakt inderdaad af. Benieuwd wat het volgende gaat worden.
Nog een paar jaar en alles is weer bij het oude.

Doei :W
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 13:19:03 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196361714
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 13:16 schreef Mubassie het volgende:
De storm van KOZP zwakt inderdaad af. Benieuwd wat het volgende gaat worden.
Nog een paar jaar en alles is weer bij het oude.

Doei :W
zou mooi zijn

kopschopende Akwasi als begin van het einde _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196361777
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 13:16 schreef Mubassie het volgende:
De storm van KOZP zwakt inderdaad af. Benieuwd wat het volgende gaat worden.
Nog een paar jaar en alles is weer bij het oude.

Doei :W
Het werd ook al eerder gesteld, maar ik heb het idee dat KOZP (en gelieerde organisaties) hun hand overspelen de laatste tijd(en). Opeens is een grijze/roetveeg/regenboog-Piet ook niet meer afdoende en nog steeds racistisch. Plus dat de protesten en demonstraties door BLM-Nederland et al. dit jaar ook geen hele positieve vruchten hebben afgeworpen. Voldoende onhandige uitspraken daar welke toch breed zijn uitgemeten, waarvan Akwasi wel de bekendste is denk ik.

Hetgeen je gaat merken is vooral dat de gemiddelde centrist, welke zich in het midden van het Overton-venster bevinden - en normaliter wel negatief tegenover racisme staan - zich ook betreffende dit onderwerp naar rechts gaan verschuiven. Misschien niet in daad, maar wel in woord en eventueel stemgedrag tijdens de verkiezingen volgend jaar, of de stille meerderheid welke wel achter pro-Piet demonstraties/acties gaan staan. Net zo goed dat je een flink groep Groenlinks-stemmende ouders zal hebben die echt niet willen dat hun dochter met een Marokkaan thuiskomt.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 13:29:16 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196361830
denk eerder dat zelfs de Groen Links stemmers er klaar mee beginnen te raken .. niet dat ze per se rechtser beginnen te stemmen oid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 22 november 2020 @ 13:47:28 #132
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196362062
quote:
83s.gif Op zondag 22 november 2020 13:29 schreef sp3c het volgende:
denk eerder dat zelfs de Groen Links stemmers er klaar mee beginnen te raken .. niet dat ze per se rechtser beginnen te stemmen oid
Dat is dan denk eerder door het activistische karakter die de partij op dit moment heeft. Zeker nu ze die Wahabi- Moslima op 6 hebben staan. Dat strookt niet met hij/hem, non- binair, genderneutral, shemale, geslacht X gedachtegoed aanhangers/strijders.
pi_196362098
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:47 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Dat is dan denk eerder door het activistische karakter die de partij op dit moment heeft. Zeker nu ze die Wahabi- Moslima op 6 hebben staan. Dat strookt niet met hij/hem, non- binair, genderneutral, shemale, geslacht X gedachtegoed aanhangers/strijders.
Gooi hem er daarom nog maar eens in. De 3e wet van Croughs:

3. Onderdrukt v. niet-westers: ‘[G]evallen waar de twee wetten met elkaar in botsing komen, wordt het ingewikkeld. Dit is onder andere het geval wanneer vrouwen of homo’s (tweede wet) met vrouw en homovijandige moslims (eerste wet) in conflict komen.’

Ergo, kortsluiting.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 13:51:35 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196362114
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:47 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Dat is dan denk eerder door het activistische karakter die de partij op dit moment heeft. Zeker nu ze die Wahabi- Moslima op 6 hebben staan. Dat strookt niet met hij/hem, non- binair, genderneutral, shemale, geslacht X gedachtegoed aanhangers/strijders.
ik heb geen idee wat hier staat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 22 november 2020 @ 13:51:40 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196362116
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 13:16 schreef Mubassie het volgende:
De storm van KOZP zwakt inderdaad af. Benieuwd wat het volgende gaat worden.
Nog een paar jaar en alles is weer bij het oude.

Doei :W
Ach, begin dit jaar wilden ze carnaval nog gaan monitoren op "racistische uitingen" zoals bv. een indianentooi... :')

quote:
KOZP Eindhoven: meld racisme tijdens carnaval

EINDHOVEN - Kick Out Zwarte Piet gaat tijdens carnaval ‘racistische uitingen monitoren’. Daarnaast roept de actiegroep mensen op racistische uitingen te melden. De nieuwe actie in een aantal Brabantse steden, waaronder Eindhoven en Helmond, is niet bedoeld als heksenjacht, maar om racisme en discriminatie tijdens carnaval in beeld te brengen.

De Eindhovense afdeling van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) roept carnavalvierders in Eindhoven en Helmond op melding te maken van racisme tijdens de komende carnavalsdagen. ,,Natuurlijk willen we geen heksenjacht ontketenen", reageert Marieke Stam namens de actievoerders. ,,Wat we wel willen is monitoren en in beeld brengen of er tijdens carnaval sprake is van racisme en discriminatie.”

Melding maken

Directe aanleiding daarvoor zijn oproepen links en rechts van pro-Zwarte Pieters om tijdens het komende carnaval als Zwarte Piet verkleed te gaan, aldus Stam. KOZP ijvert al jaren voor het afschaffen van Zwarte Piet, en vindt daarbij voorstanders van de traditionele uitdossing van de hulp van Sinterklaas op de weg. In november van 2018 kwam het in Eindhoven nog tot een confrontatie tussen beide groeperingen.

,,Ook tijdens het carnaval past het niet om jezelf met een blackface uit te dossen", zegt Stam namens KOZP. ,,We vragen mensen daarom daar melding van te maken bij Radar, het landelijk meldpunt voor discriminatie en racisme. Bij voorkeur door er foto's te maken en er verslag van te doen. En niet alleen van een blackface trouwens, maar bijvoorbeeld ook van het discrimineren van Aziaten naar aanleiding van de Coronavirus-crisis ”

Een woordvoerder van Radar laat weten dat het bureau niet op de hoogte was van de actie van KOZP in Eindhoven en ook in Tilburg, Breda, Den Bosch en Helmond, maar daar verder ook geen problemen mee heeft. ,,Onze wettelijke taak is het om klachten over racisme of discriminatie te onderzoeken. Elke melding die hier naar aanleiding van het komende carnaval binnenkomt, zal dan ook serieus bekeken en onderzocht worden.”

Racisme uit den boze

Voorzitter Ivo Soetens van de Federatie Eindhovens Carnaval (FEC) benadrukt dat volgens hem racisme sowieso uit den boze is. ,,Dus ook tijdens carnaval. Maar laten we wel wezen. Natuurlijk moet je ook tijdens carnaval niemand kwetsen, maar mensen moeten zich tijdens het volksfeest dat carnaval nu eenmaal is ook niet te snel gekwetst voelen. Het moet wel leuk blijven, natuurlijk.”

Bij het Eindhovense gemeenteraadslid Tjerk Langman van de Lijst Pim Fortuyn (LPF) is de oproep van KOZP volledig verkeerd gevallen. ,,De sfeerverziekers van Kick Out Zwarte Piet hebben het nu op ons carnavalsfeest gemunt", schrijft hij op zijn Facebook-pagina. ,,Al onze tradities zijn racistisch en slecht, volgens deze werkeloze beroepsdemonstranten. Laat ze lekker drammen en zeuren, wij vieren gewoon carnaval.”
Er is altijd wat met die club...
pi_196362170
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ach, begin dit jaar wilden ze carnaval nog gaan monitoren op "racistische uitlatingen" zoals bv. een indianentooi... :')
[..]

Er is altijd wat met die club...
Precies. En al die naïevelingen maar roepen dat het maar een kleine moeite zou zijn om de zwarte kleur van piet aan te passen en dat we daarna geen problemen meer zouden hebben met KOZP.

Toegeven aan hun is juist de reden dat ze vrolijk verder gaan met steeds extremere eisen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196362173
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ach, begin dit jaar wilden ze carnaval nog gaan monitoren op "racistische uitingen" zoals bv. een indianentooi... :')
[..]

Er is altijd wat met die club...
Ik denk dat er heel weinig gemeld is toen :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 22 november 2020 @ 13:58:14 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196362221
Overigens vind ik dat deze nmm uitstekende post uit het FB topic van @Danny hier ook prima past:

quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 10:40 schreef Danny het volgende:

Dat voorzie ik ook. Al jaren overigens.
Werkt namelijk als volgt:

- een kleine groep wil iets verbieden
- die groep krijgt z'n zin
- die groep verveelt zich en bedenkt iets nieuws om te verbieden, maar:
- andere groepen denken: 'dat was makkelijk, ik stoor me ook aan iets dat dan maar verboden moet worden'
- al die groepen willen nu iets verbieden
- al die groepen krijgen hun zin
- al die groepen moeten iets nieuws bedenken om te verbieden en doen dat ook, maar:
- nieuwe groepen denken: 'dat was makkelijk, ik stoor me ook aan iets dat dan maar verboden moet worden'
- etc ad infinitum

zelfde met terminologie
Er waren homo's, lesbiennes en transseksuelen.
Dat was 'negatief' en 'niet inclusief' en toen kwam de term holebi
Maar daar zaten transseksuelen niet in dus werd de term lhbt bedacht (lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transseksueel), want dan wordt iedereen benoemd en dat is lekker inclusief.
Tot er een 'kweetje' opstaat en het discriminerend vindt dat die niet genoemd wordt. En dan moet er dus een lettertje bij komen. De I voor intersekse (iemand men geen of juist beide geslachtskenmerken).
Heb je dus LHBTI. Prima, lekker inclusief. Maar ja, als iedereen genoemd wordt, maar je vindt zelf dat je 'queer' bent en je ziet dat de Q er niet bij staat ben je natuurlijk meteen triggered as fuck. Discriminatie! Dus klagen, janken, huilen, schreeuwen dat je gediscrimineerd wordt et voila, je krijgt je zin. De Q wordt toegevoegd.
LHBTIQ. Prima. Lekker inclusief.
Maar ja, dan ben je aseksueel en wordt je niet genoemd. Je wereld vergaat en je klaagt steen en been, want je wordt gediscrimineerd. En dan moet de A worden toegevoegd.
LHBTIQA. Om de boel voor te zijn zet men er meteen een + achter, om aan te geven dat er nog meer hippe termen zijn die niet specifiek in het rijtje worden genoemd. Maar ja, dat is natuurlijk niet genoeg want er zijn ook panseksuelen en die willen óók apart vermeld worden, want anders is het discriminatie(!!!)
Dus krijg je LHBTIQAP+. Lekker inclusief.
Tot iemand de term cisgender bedenkt en zegt 'ik wil ook in dat rijtje, want discriminatie(!!!!)'
En dan heb je LHBTIQAPC+.
Etc ad infinitum
Kan geen weldenkend mens onthouden en dient ook geen enkel nut verder.

En zo geldt dat voor alles.
Zodra je gaat toegeven zullen de eisen toenemen in zowel aantal als belachelijkheid ervan.
Maar ja, de ingeslagen weg daarin kan niet worden teruggedraaid. Je kunt je hooguit troosten met de gedachte dat de mensen die nu juichen bij elk nieuw verbod straks huilen als er een verbod komt op iets dat henzelf na aan het hart ligt, of ze verplicht of verboden worden iets te doen waar ze zelf het bezwaar niet in herkennen.
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 14:02:17 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196362276
zoveel dingen zijn er helemaal niet verboden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 22 november 2020 @ 14:05:58 #140
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196362337
quote:
83s.gif Op zondag 22 november 2020 13:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb geen idee wat hier staat
Maakt niet uit mijn zoon.
pi_196363068
quote:
83s.gif Op zondag 22 november 2020 13:29 schreef sp3c het volgende:
denk eerder dat zelfs de Groen Links stemmers er klaar mee beginnen te raken .. niet dat ze per se rechtser beginnen te stemmen oid
Ik doelde meer dat eventueel rechtser stemmen een optie is, naast het rechtser worden op sociaal-cultureel vlak maar wel dezelfde stemkeuze aanhouden als hiervoor. Dat bemerk ik bij mijn ouders ook wel.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_196363172
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ach, begin dit jaar wilden ze carnaval nog gaan monitoren op "racistische uitingen" zoals bv. een indianentooi... :')
[..]

Er is altijd wat met die club...
Ik denk niet dat KOZP het overleeft als je in Maastricht komt demonstreren met Carnaval. Dat zit nog dieper dan zwarte Piet. Dan ga ik nog los. :)
  zondag 22 november 2020 @ 14:56:10 #143
3542 Gia
User under construction
pi_196363210
quote:
83s.gif Op zondag 22 november 2020 14:02 schreef sp3c het volgende:
zoveel dingen zijn er helemaal niet verboden
Ik zou zeggen, begin een actiegroep om dingen verboden te krijgen.
Dat er nog dingen niet verboden zijn, kan echt niet.
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 14:57:44 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196363241
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, begin een actiegroep om dingen verboden te krijgen.
Dat er nog dingen niet verboden zijn, kan echt niet.
waarom zou ik?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196363364
quote:
83s.gif Op zondag 22 november 2020 14:02 schreef sp3c het volgende:
zoveel dingen zijn er helemaal niet verboden
Hoeveel moet er eerst allemaal aangepast worden voordat jij er een probleem mee hebt?

twitter
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 15:19:18 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196363644
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:04 schreef Nober het volgende:

[..]

Hoeveel moet er eerst allemaal aangepast worden voordat jij er een probleem mee hebt?

[ twitter ]
ik heb problemen met onzinnige verboden

niet met mensen die om welke reden dan ook zelf dingen aanpassen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 22 november 2020 @ 15:22:31 #147
3542 Gia
User under construction
pi_196363686
quote:
83s.gif Op zondag 22 november 2020 14:57 schreef sp3c het volgende:

waarom zou ik?
Volgens de quote hierboven, van Danny, doet iedereen dat, omdat het kan. Krijg je nog subsidie ook.

Flauwekul, natuurlijk. Je wordt schijtziek van al die clubjes.
  zondag 22 november 2020 @ 15:22:52 #148
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196363690
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik denk niet dat KOZP het overleeft als je in Maastricht komt demonstreren met Carnaval. Dat zit nog dieper dan zwarte Piet. Dan ga ik nog los. :)
Booooh, ik ga het missen dit jaar.
pi_196363733
quote:
9s.gif Op zondag 22 november 2020 15:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Booooh, ik ga het missen dit jaar.
Ik ook. Helaas. Maar ik ben benieuwd of mensen toch spontaan iets ondernemen.
  zondag 22 november 2020 @ 15:28:26 #150
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196363760
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik ook. Helaas. Maar ik ben benieuwd of mensen toch spontaan iets ondernemen.
Lijkt me onvermijdelijk. Gesloten feestjes enzo. Maar ik heb geen zin om een hele dag/avond op één plek te staan (en dan ook nog binnen), dat hoort niet bij carnaval.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')