abonnement Unibet Coolblue
pi_196300749
quote:
2s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:55 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hier werd het al eerder gezegd (geen idee door wie)
maar hij is altijd lekker rustig, geen zucht, geen puf, gewoon beleefd en maar herhalen van izjn woorden.
Door mij. *O* Ik ben fan van Van Dissel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 18 november 2020 @ 12:00:15 #52
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196300757
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:34 schreef Gretzl het volgende:
Ja, dat is kortweg gesteld wel het voornaamste verschil. Al kun je denk ik niet stellen dat in heel Europa de doelstellingen m.b.t. de ziekenhuisbezetting hetzelfde zijn. In Nederland heeft het kabinet meer dan eens expliciet uitgesproken dat gestuurd wordt op ziekenhuiscapaciteit en niet op aantallen nieuwe infecties.

Dit schema biedt een handig overzicht van de strategieën:
[ afbeelding ]

Ik twijfel of de meeste landen op dit moment aan containment doen (de resultaten zijn er immers maar bij een select aantal landen naar). Het is wel evident dat Nederland nog steeds op het scheidingsvlak van mitigatie en The Purge zit. In het meest positieve geval zijn we gedurende de tweede golf wel wat meer opgeschoven naar rechts.
Mooi weergegeven.
De nuance van de Purge is nu de Hammer-Dance die op weer een heel eigen wijze wordt vormgegeven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 18 november 2020 @ 12:00:43 #53
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196300768
aah we hebben te weinig besmettingen voor een goede test van de Ademtest.

Klinkt wel een stuk beter dan een ding in je neus :D
pi_196300774
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:00 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Beter een korte lockdown van 6 dagen die extreem effectief is dan maanden aanmodderen in een gedeeltelijke/intelligente lockdown waarmee je nog steeds ongecontroleerde verspreiding houdt.

Hoe sneller je ingrijpt, hoe minder lang de maatregelen hoeven te duren en hoe kleiner de impact is op de samenleving en de economie.
Hier houd je jezelf wel voor de gek. Die lockdown daar gaat nooit 6 of 14 dagen duren, dat is gewoon mooipraterij. In de werkelijkheid gaat die gewoon tot in het oneindige verlengd worden omdat ze zelfs met 5 besmettingen nog steeds in paniekmodus zijn. De lockdown in Victoria begon ook met 14 dagen ofzo en is uiteindelijk verlengd naar een paar maanden en er zijn nog steeds veel beperkingen uit voorzorg.

Zit je dan 100 dagen in lockdown voor een virus wat 99% van de mensen niet gaat raken. Echt onwerkelijk en de dreiging van een lockdown blijft altijd daar, want met 10 besmettingen is het weer mis bij wijze van spreken. Ben benieuwd hoe zo'n land wat compleet doorslaat uit de crisis gaat komen op economisch gebied. Is ook niet goed voor het consumentenvertrouwen die lockdownwaanzin bij 20 besmettingen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 12:01:35 #55
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196300786
quote:
2s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:55 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hier werd het al eerder gezegd (geen idee door wie)
maar hij is altijd lekker rustig, geen zucht, geen puf, gewoon beleefd en maar herhalen van izjn woorden.

heb het de laatste weken niet gevuld, maar wel in het begin. En toen had je ELKE keer dezelfde vragen, zeker over toen die mondkapjes.
Vond de opmerking vandaag ook mooi "het nam het debat over dus vonden wij dat het kabinet met een besluit moest komen, zodat de aandacht aan de echt belangrijke punten kon gaan" :D
Ja, inderdaad. Ik vind hem echt een schoolvoorbeeld van een wetenschapper. Elke vraag overwegen, over nadenken en dan met een rustig antwoord komen. Lijkt zichzelf niets persoonlijk aan te trekken, maar is niet bang om af en toe ook even een schopje onder water te geven. Dat doet ie dan vaak op zo'n sterke manier dat degene die dat schopje krijgt het eerst niet eens doorheeft.

Ik denk dat sommige mensen die daar zaten over een uur denken: "Wel verdomme, heeft ie ons nou de maat genomen over die mondkapjes?!"
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196300790
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:57 schreef Questular het volgende:
Ik vind dit redelijk dramatisch gebracht. Of woon jij niet in Nederland maar ergens waar écht een lockdown is?
Tja, dat mag je vinden natuurlijk, zo zal iedereen het anders ervaren. Ik kan niet naar mijn werk, ik kan niet meer op het terras zitten, kan niet uit eten, kan niet naar evenementen, mijn vrijwilligerswerk ligt stil, daten ligt stil, teamsport ligt stil, uit winkelen is er niet meer bij, stedentrips zitten er niet in. Ik vind dat vrij zwaarwegend ja. Dat het in één of andere deelstaat in Australië nóg een tandje erger is doet daar niet zoveel aan af.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 18 november 2020 @ 12:02:19 #57
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196300795
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:01 schreef chratnox het volgende:
Ik denk dat sommige mensen die daar zaten over een uur denken: "Wel verdomme, heeft ie ons nou de maat genomen over die mondkapjes?!"
Ik hoop het :D
  woensdag 18 november 2020 @ 12:04:25 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196300827
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:01 schreef nostra het volgende:

Tja, dat mag je vinden natuurlijk, zo zal iedereen het anders ervaren. Ik kan niet naar mijn werk, ik kan niet meer op het terras zitten, kan niet uit eten, kan niet naar evenementen, mijn vrijwilligerswerk ligt stil, daten ligt stil, teamsport ligt stil, uit winkelen is er niet meer bij, stedentrips zitten er niet in. Ik vind dat vrij zwaarwegend ja. Dat het in één of andere deelstaat in Australië nóg een tandje erger is doet daar niet zoveel aan af.
Het klopt dat heel vele niet mag, maar je zei
quote:
15s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:48 schreef nostra het volgende:
Bij Gods gratie mag je nog een blokje om in je uppie of met één maatje.
Dit is natuurlijk wel erg overdreven. Je mocht en mag altijd naar buiten. Je mocht/mag meer dan 2 mensen op bezoek hebben. Dus mensen kan je sowieso wel treffen.

De bioscopen/theaters etc waren ook altijd grotendeels open, dus het was niet dat je altijd maar binnen moest zitten en niets kon doen.
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 12:04:49 #59
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196300831
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hier houd je jezelf wel voor de gek. Die lockdown daar gaat nooit 6 of 14 dagen duren, dat is gewoon mooipraterij. In de werkelijkheid gaat die gewoon tot in het oneindige verlengd worden omdat ze zelfs met 5 besmettingen nog steeds in paniekmodus zijn. De lockdown in Victoria begon ook met 14 dagen ofzo en is uiteindelijk verlengd naar een paar maanden en er zijn nog steeds veel beperkingen uit voorzorg.

Zit je dan 100 dagen in lockdown voor een virus wat 99% van de mensen niet gaat raken. Echt onwerkelijk en de dreiging van een lockdown blijft altijd daar, want met 10 besmettingen is het weer mis bij wijze van spreken. Ben benieuwd hoe zo'n land wat compleet doorslaat uit de crisis gaat komen op economisch gebied. Is ook niet goed voor het consumentenvertrouwen die lockdownwaanzin bij 20 besmettingen.
Los van de potentiële economische malaise ben ik ook benieuwd hoe het vanaf nu zal gaan met een reguliere influenza-pandemie. Ik denk dat er best leiders zullen zijn die denken: Hm, dit werkt best effectief, en voor mijn electoraat kan het goed zijn als ik kan zeggen dat ik een hoop overlijdens heb voorkomen. Is dit geen voorbode om ieder jaar tussen september en maart beperkende maatregelen te krijgen om de griepdoden terug te dringen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 18 november 2020 @ 12:04:49 #60
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196300832
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ook. Ik had wel een klein facepalm-momentje toen er gezegd werd: Er is een meldplicht, maar alleen voor mensen met een BIG-registratie. Een burger heeft logischerwijs geen meldplicht.

Dat zou inhouden dat commerciële testlocaties alleen melden als er een arts bij is, waarvan inmiddels ook gezegd is dat dat niet altijd zo is.
Ja, en dus blijven er op dit moment teveel besmettelijke mensen die een commerciële test hebben laten doen onder de radar. Die worden niet meegenomen in de cijfers van het RIVM. Hoe breder de commerciële sneltests beschikbaar worden, hoe meer mensen waarschijnlijk voor deze optie gaan kiezen. Dat is een serieus probleem.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196300836
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:01 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, dat mag je vinden natuurlijk, zo zal iedereen het anders ervaren. Ik kan niet naar mijn werk, ik kan niet meer op het terras zitten, kan niet uit eten, kan niet naar evenementen, mijn vrijwilligerswerk ligt stil, daten ligt stil, teamsport ligt stil, uit winkelen is er niet meer bij, stedentrips zitten er niet in. Ik vind dat vrij zwaarwegend ja. Dat het in één of andere deelstaat in Australië nóg een tandje erger is doet daar niet zoveel aan af.
Klopt dat je bepaalde dingen niet meer kunt doen. Maar je kunt wel nog genoeg andere dingen doen, dus daarom vind ik het wat dramatisch klinken :)
pi_196300838
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Door mij. *O* Ik ben fan van Van Dissel.
Door mij ook. Ook fan :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196300846
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Los van de potentiële economische malaise ben ik ook benieuwd hoe het vanaf nu zal gaan met een reguliere influenza-pandemie. Ik denk dat er best leiders zullen zijn die denken: Hm, dit werkt best effectief, en voor mijn electoraat kan het goed zijn als ik kan zeggen dat ik een hoop overlijdens heb voorkomen. Is dit geen voorbode om ieder jaar tussen september en maart beperkende maatregelen te krijgen om de griepdoden terug te dringen?
Ik ben hier ook erg bang voor.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 12:07:14 #64
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196300859
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:04 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, en dus blijven er op dit moment teveel besmettelijke mensen die een commerciële test hebben laten doen onder de radar. Die worden niet meegenomen in de cijfers van het RIVM. Hoe breder de commerciële sneltests beschikbaar worden, hoe meer mensen waarschijnlijk voor deze optie gaan kiezen. Dat is een serieus probleem.
Mwah. Ik denk dat de meeste mensen die een commerciële test kiezen dat doen omdat hun werkgever het vraagt, ze willen reizen of een andere situatie waar ze een bewijsje nodig hebben. Wanneer mensen zelf klachten hebben en de wachttijd bij de GGD is zoals nu geloof ik niet dat veel mensen 100 euro gaan betalen terwijl het ook gratis kan.

De cijfers voor commerciële tests kunnen ook gaan vertekenen. Het zijn in veel gevallen geen mensen met klachten, maar mensen die dat papiertje willen hebben dat ze mogen doen wat anders niet mocht.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196300860
quote:
2s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:04 schreef Cue_ het volgende:
Dit is natuurlijk wel erg overdreven. Je mocht en mag altijd naar buiten
Daar heb je gelijk in, dat was overgechargeerd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196300867
En wij maar lekker braaf in ieder gebouw of ruimte die we binnen treden een keer op het pompje drukken. En mij voor gek verklaren dat ik te kritisch was:

Tientallen desinfectieproducenten betrapt op fouten
Tientallen Nederlandse bedrijven die desinfectiemiddelen produceren zijn de afgelopen maanden betrapt op fouten. 25 van de 70 door de overheid gecontroleerde ondernemingen besloot uiteindelijk de handdoek in de ring te gooien.

Er zijn talloze producenten bij gekomen, omdat de vraag naar ontsmettingsmiddelen enorm is gestegen door de coronacrisis. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) deelden de afgelopen tijd tientallen waarschuwingen uit.

Soms zat er te veel of juist te weinig alcohol in het product. Op de etiketten stond vaak onjuiste of onvolledige informatie. Zo werd bijvoorbeeld vermeld dat een middel ook voor het ontsmetten van oppervlakten was, terwijl dat juist niet was toegestaan.

Een keer werd een dwangsom opgelegd: het betreffende middel bevatte een niet-toegestane chloorhoudende stof. Het product werd vervolgens van de markt gehaald.

Bron: NOS
  woensdag 18 november 2020 @ 12:08:27 #67
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196300872
quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:07 schreef nostra het volgende:
Daar heb je gelijk in, dat was overgechargeerd.
:)

Ik snap zeker dat het kan voelen als of je niets mag hoor.
Heb daar zelf ook meer en meer last van. Want veelal waren onze uitstapjes naar het terras + kroegen.
En bij vrienden gaan we ook haast niet op bezoek, want dat waren vaak grote groepen en sommige mensen zijn gewoon wat voorzichtiger met afspreken (ook logisch)
  woensdag 18 november 2020 @ 12:08:40 #68
3542 Gia
User under construction
pi_196300876
quote:
12s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:55 schreef Vallon het volgende:

Helaas mag iemand dan niet pijnloos als zelfkeuze op eigen voorwaarden het leven beëindigen. Mensen moeten dan, als zij al de "vermogens" hebben, een leugenachtig proces doorlopen waarbij andere betrokkenen deelgenoot of zelfs schuldig worden gemaakt.
Inderdaad, vreselijk, toch.
  woensdag 18 november 2020 @ 12:09:13 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196300881
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hier houd je jezelf wel voor de gek. Die lockdown daar gaat nooit 6 of 14 dagen duren, dat is gewoon mooipraterij. In de werkelijkheid gaat die gewoon tot in het oneindige verlengd worden omdat ze zelfs met 5 besmettingen nog steeds in paniekmodus zijn. De lockdown in Victoria begon ook met 14 dagen ofzo en is uiteindelijk verlengd naar een paar maanden en er zijn nog steeds veel beperkingen uit voorzorg.

Zit je dan 100 dagen in lockdown voor een virus wat 99% van de mensen niet gaat raken. Echt onwerkelijk en de dreiging van een lockdown blijft altijd daar, want met 10 besmettingen is het weer mis bij wijze van spreken. Ben benieuwd hoe zo'n land wat compleet doorslaat uit de crisis gaat komen op economisch gebied. Is ook niet goed voor het consumentenvertrouwen die lockdownwaanzin bij 20 besmettingen.
Yep, ook hier we hebben straks 2 weken een forse lockdown achter de rug die qua uitvoering feitelijk nog 4 weken voortduren en mogelijk zelfs tot medio januari 2021.

De aangelegde signaalwaarden zijn dermate laag (en worden daarmee sws onbetrouwbaar) dat het ondenkbaar is dat die voortdurend haalbaar zijn om beperkende structureel af te schaffen.

De aanpak lijkt naast experimenteel, vooral op die van mensen laten wennen aan het idee zodat het "normaal" onderdeel wordt van de (weers)verwachting. Zelf hou ik rekening dat dit gebeuren nog heel lang, minimaal in orde van 2-5 jaar, zijn forse invloed zal gaan hebben op ons leven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196300882
'Er moet alleen even een wetswijziging worden toegepast' (lees, de grondwet.. die er in mijn optiek niet voor niets is).

https://www.nu.nl/coronav(...)-uit-buitenland.html

Het gemak dat we hier zo even overheen stappen, vind ik echt stuitend.
pi_196300902
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:01 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, dat mag je vinden natuurlijk, zo zal iedereen het anders ervaren. Ik kan niet naar mijn werk, ik kan niet meer op het terras zitten, kan niet uit eten, kan niet naar evenementen, mijn vrijwilligerswerk ligt stil, daten ligt stil, teamsport ligt stil, uit winkelen is er niet meer bij, stedentrips zitten er niet in. Ik vind dat vrij zwaarwegend ja. Dat het in één of andere deelstaat in Australië nóg een tandje erger is doet daar niet zoveel aan af.
Ik snap dat dat rot is, maar je kunt ook het beste maken van de situatie zoals die is. Je hoeft je er niet bij neer te leggen dat je enige verzetje de gang van het bureau naar de keuken is.

Er zijn mensen die in staat zijn om juist tijdens deze crisis iets nieuws op te pakken, iets te doen wat ze anders niet zouden (kunnen) doen. Die laten zien dat je niet louter een slachtoffer van de situatie hoeft te zijn, maar dat je de situatie ook binnen de beperkingen die er zijn naar je hand kunt zetten.

Ik weet niet of je zelf wel eens ernstig ziek bent geweest. Dat is ook zo'n situatie die eigenlijk alleen maar kut is maar waar je met aanpassingsvermogen relatief goed doorheen kunt komen. Er is wel eerst een vorm van acceptatie nodig. Ik denk dat dat veel mensen niet lukt, om de situatie te accepteren, wat ook niet zo wonderlijk is omdat de huidige beperkingen een politiek besluit zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196300921
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Los van de potentiële economische malaise ben ik ook benieuwd hoe het vanaf nu zal gaan met een reguliere influenza-pandemie. Ik denk dat er best leiders zullen zijn die denken: Hm, dit werkt best effectief, en voor mijn electoraat kan het goed zijn als ik kan zeggen dat ik een hoop overlijdens heb voorkomen. Is dit geen voorbode om ieder jaar tussen september en maart beperkende maatregelen te krijgen om de griepdoden terug te dringen?
Wat dat betreft is het misschien maar goed dat de maatregelen de meesten (denk ik?) hun strot uitkomen. Kan men die ervaring in ieder geval meenemen tijdens de volgende verkiezingen, mochten er partijen zijn dit soort absurditeiten overwegen.
I'll give you something to do
pi_196300937
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:07 schreef Twinkle20 het volgende:
En wij maar lekker braaf in ieder gebouw of ruimte die we binnen treden een keer op het pompje drukken. En mij voor gek verklaren dat ik te kritisch was:

Tientallen desinfectieproducenten betrapt op fouten
Tientallen Nederlandse bedrijven die desinfectiemiddelen produceren zijn de afgelopen maanden betrapt op fouten. 25 van de 70 door de overheid gecontroleerde ondernemingen besloot uiteindelijk de handdoek in de ring te gooien.

Er zijn talloze producenten bij gekomen, omdat de vraag naar ontsmettingsmiddelen enorm is gestegen door de coronacrisis. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) deelden de afgelopen tijd tientallen waarschuwingen uit.

Soms zat er te veel of juist te weinig alcohol in het product. Op de etiketten stond vaak onjuiste of onvolledige informatie. Zo werd bijvoorbeeld vermeld dat een middel ook voor het ontsmetten van oppervlakten was, terwijl dat juist niet was toegestaan.

Een keer werd een dwangsom opgelegd: het betreffende middel bevatte een niet-toegestane chloorhoudende stof. Het product werd vervolgens van de markt gehaald.

Bron: NOS
Je zou dit bericht ook zo kunnen lezen: hé, wat goed dat onze overheid die bedrijven controleert en dat ze gedwongen worden om aan de regels te voldoen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 18 november 2020 @ 12:14:01 #74
408813 crew  trein2000
pi_196300943
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar juist als je experts uitnodigt lijkt het me wel vermeldenswaardig? Dat het mij opvalt zal wel komen doordat ik in een academische context werk. Het is voor mij vreemd om 'de heer Van Dissel' te zien staan en niet 'prof. dr. Van Dissel'.
Waarom? Hij spreekt daar toch als directeur van de infectieziektentak van het RIVM. Niet als hoogleraar?
Ben blij dat we die Duitse titelgeilheid hier wat minder hebben.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 18 november 2020 @ 12:14:13 #75
3542 Gia
User under construction
pi_196300944
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Ik ben hier ook erg bang voor.
Waarom, er is toch elk jaar een griepvaccin. Dat niet iedereen het neemt, okay, maar daar hoeft de maatschappij niet voor op slot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')