abonnement Unibet Coolblue
pi_196332976
quote:
14s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:24 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik zou wel eens een polletje willen doen onder deze investeerders:
Stel dat de leningnemer persoonlijk failliet gaat maar de huizen met de negatieve hypotheekverklaring worden verkocht tegen de getaxeerde waarde. Wat is dan uw verlies:
a) ik heb geen verlies, want het overschot van de verkoop na aflossing hypotheek is voor de investeerders van GvE;
b) ik kan een klein verlies lijden, want behalve de 1e hypotheek worden ook nog eerst de veilingkosten, openstaande rente en andere incassokosten van de 1e hypotheekhouder betaald, en niet te vergeten belastingschulden;
c) ik kan een groot deel van mijn inleg kwijt raken, want van de opbrengst na aflossing hypotheek en veilingkosten, openstaande rente en andere incassokosten van de 1e hypotheekhouder, wordt eerst een eventuele belastingschuld betaald en het restant wordt verdeeld over iedereen die nog geld krijgt van leningnemer.
Ik denk dat veel crowdfunders het geen reet kan interesseren, veelal bedragen onder de ¤500 euro geïnvesteerd. Een grote groep investeerders belegt gewoon in alles wat los en vast zit, gewoon omdat ze teveel geld hebben. Als dan 1 op de 10 projecten in default gaat ligt men daar niet wakker van.
pi_196333273
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:05 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ik denk dat veel crowdfunders het geen reet kan interesseren, veelal bedragen onder de ¤500 euro geïnvesteerd. Een grote groep investeerders belegt gewoon in alles wat los en vast zit, gewoon omdat ze teveel geld hebben. Als dan 1 op de 10 projecten in default gaat ligt men daar niet wakker van.
Wat dan toch wel raar is, je hebt namelijk vaak niet zomaar "geld over". daarvoor moet je vaak wat gedaan hebben (in ieder geval ooit eens hebben nagedacht ;) . 1 op de 10 in default is je geld storten in een bodemloze put, want dat rendeert dus niet. Ik denk dat ze voornamelijk vertrouwen hebben in het platform en de gerealiseerde cijfers en daardoor met alle projecten meedoen (om te komen aan de platform spreiding). Je kunt je afvragen wanneer een platform komt met een "fonds" waarbinnen je meedoet met alle projecten die er gepubliceerd worden. Lees het als een auto invest... HCN heeft dit al, een soort van... FNC had dit voor de grote partijen..
pi_196333351
De Wok van HCN staat open. Zelf meegenomen.
pi_196333620
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:40 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Mee-investeren bij Collin blijkt een grote opgave te zijn. Steeds 5 minuten te laat lijkt het wel. Ik kom er gewoon niet tussen. Reageer direct als ik een appje krijg.

Het was 1x bijna succesvol, maar toen moest ik alweer de toets invullen voordat ik mijn geld mocht inleggen :-). Toen was het te laat, hij zat weer vol.

Gaat dat daar altijd zo snel?
Soms worden er linkjes gedeeld. Vaak van gemiddeld betere investerigskansen. Probeer die - als je wilt - mee te pikken dan ben je voor de meute uit.
pi_196333643
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:28 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Wat dan toch wel raar is, je hebt namelijk vaak niet zomaar "geld over". daarvoor moet je vaak wat gedaan hebben (in ieder geval ooit eens hebben nagedacht ;) . 1 op de 10 in default is je geld storten in een bodemloze put, want dat rendeert dus niet. Ik denk dat ze voornamelijk vertrouwen hebben in het platform en de gerealiseerde cijfers en daardoor met alle projecten meedoen (om te komen aan de platform spreiding). Je kunt je afvragen wanneer een platform komt met een "fonds" waarbinnen je meedoet met alle projecten die er gepubliceerd worden. Lees het als een auto invest... HCN heeft dit al, een soort van... FNC had dit voor de grote partijen..
No investeert heeft dit ook vanaf 100k.dan zit je in een groot fonds van NLI en dan zit je in al die proposities (bijna dan).
pi_196333645
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:33 schreef W1241302 het volgende:
De Wok van HCN staat open. Zelf meegenomen.
idem + Haaksbergen , dank voor het linkje
pi_196333756
Opnieuw een vastgoedproject zonder hypotheek (voor ons) :r
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23184

[ Bericht 17% gewijzigd door KrekelJapie op 20-11-2020 13:21:14 ]
pi_196334437
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:28 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Wat dan toch wel raar is, je hebt namelijk vaak niet zomaar "geld over". daarvoor moet je vaak wat gedaan hebben (in ieder geval ooit eens hebben nagedacht ;) . 1 op de 10 in default is je geld storten in een bodemloze put, want dat rendeert dus niet. Ik denk dat ze voornamelijk vertrouwen hebben in het platform en de gerealiseerde cijfers en daardoor met alle projecten meedoen (om te komen aan de platform spreiding). Je kunt je afvragen wanneer een platform komt met een "fonds" waarbinnen je meedoet met alle projecten die er gepubliceerd worden. Lees het als een auto invest... HCN heeft dit al, een soort van... FNC had dit voor de grote partijen..
Die 1 op 10 was gechargeerd, meeste platforms komen daar bij lange na nog niet aan. Maakt de strekking van mijn verhaal niet anders.

Jan Normaal die normaal leeft en 2500 euro netto pm binnen harkt zijn hele leven. Heeft genoeg geld over om wat minder kritisch te zijn met investeren. (al zou hem dit, als hij dat wel zou doen, op de langer termijn een beter rendement opleveren, maar zo iemand is al tevreden met 3,5% rendement bij wijze van spreken)
pi_196334727
quote:
Voor mij is een looptijd van 1 jaar te kort om er tijd in te investeren. De ervaring is dat dergelijke projecten in no time vol zitten. Dit project komt dus ook zonder mijn bijdrage wel vol.
pi_196335270
Aflossing na slechts 4 termijnen
quote:
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van Tutti Gelati, met leningnummer 37165.

Dit betekent dat u naast de reguliere rente ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt naast de volledige aflossing van uw openstaande bedrag conform de overeengekomen voorwaarden.
pi_196335286
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 16:52 schreef KrekelJapie het volgende:
Vervroegde aflossing sameningeld
[..]

Project liep vanaf juni 2019, had een duur van 2 jaar, dus met boeterente bijna alle rente ontvangen.
Volgens mij zelfs meer dan alle rente aangezien we nu ook nog 2% over het openstaande bedrag hebben gekregen aangezien de lening binnen 2 jaar vervroegd is afgelost. (e.e.a. conform afspraak).
In dit geval dus blij mee ^O^
pi_196336313
quote:
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Voor mij is een looptijd van 1 jaar te kort om er tijd in te investeren. De ervaring is dat dergelijke projecten in no time vol zitten. Dit project komt dus ook zonder mijn bijdrage wel vol.
Zitten inderdaad snel vol, heb de wekker al gezet. Looptijd is kort, maar bij 3-jarige en 5-jarige projecten weet je ook nooit hoe lang ze daadwerkelijk duren. Deze neem ik wel mee, twijfel alleen nog over welke schijf. Schijf 1a is bijvoorbeeld alleen al 91.14% onder de WOZ-waarde. Daar kan geen executie of veiling waarde meer onder komen.
pi_196336436
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:22 schreef markmangler het volgende:

[..]

[..]

Zitten inderdaad snel vol, heb de wekker al gezet. Looptijd is kort, maar bij 3-jarige en 5-jarige projecten weet je ook nooit hoe lang ze daadwerkelijk duren. Deze neem ik wel mee, twijfel alleen nog over welke schijf. Schijf 1a is bijvoorbeeld alleen al 91.14% onder de WOZ-waarde. Daar kan geen executie of veiling waarde meer onder komen.
Ik begrijp de manier van rekenen niet; Schijf 1A is ¤ 79.000 en de WOZ is ¤ 151.000 zodat schijf 1A 52,3% van de WOZ is of te wel 47,7% onder de WOZ.
pi_196336626
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:29 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik begrijp de manier van rekenen niet; Schijf 1A is ¤ 79.000 en de WOZ is ¤ 151.000 zodat schijf 1A 52,3% van de WOZ is of te wel 47,7% onder de WOZ.
Je hebt gelijk, er zat een fout in mijn excelformule, thanks. Aangepast.
pi_196336658
quote:
Als het een 5-jarige lening was en tegen 5,45% (schijf 1A) zou ik hem waarschijnlijk meenemen.
Nu wacht ik op iets beters.
pi_196336688
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Aflossing na slechts 4 termijnen
[..]

10 Maanden geleden mijn eerste investering gedaan bij CCF. Inmiddels mijn 3de vervroegde aflossing.
Gelukkig nog geen achterstallige betalingen.
pi_196336845
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:22 schreef markmangler het volgende:

[..]

[..]

Zitten inderdaad snel vol, heb de wekker al gezet. Looptijd is kort, maar bij 3-jarige en 5-jarige projecten weet je ook nooit hoe lang ze daadwerkelijk duren. Deze neem ik wel mee, twijfel alleen nog over welke schijf. Schijf 1a is bijvoorbeeld alleen al 91.14% onder de WOZ-waarde. Daar kan geen executie of veiling waarde meer onder komen.
Klopt, maar dan krijg je wel de boeterente.
Die compenseert o.a. de hogere kosten van een kortere lening.
De rente voor deze lening is trouwens ook nog eens lager dan die voor een 5-jarige lening.
pi_196337339
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Aflossing na slechts 4 termijnen
[..]

Zat ik ook in, jammer maar toch 6% rendement in 4 maanden.
pi_196337453
Herpublicatie project Hans Lo
https://www.collincrowdfu(...)feac82bb001f62246583
Nav 1e project zijn er gezellige gesprekken gevoerd thuis haha
quote:
De ondernemer heeft inmiddels laten weten dat zijn partner, aan wie 50% van het pand toekomt, niet akkoord gaat met het vestigen van deze zekerheid. Hiertoe is de aanvraag opnieuw beoordeeld waarbij de eerste hypotheek wordt vervangen door een negatieve hypotheekverklaring en de rente is verhoogd van 5,0% naar 8,0%.
1e project wordt na 18 dagen afgelost zonder boeterente

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 20-11-2020 16:54:24 ]
pi_196337927
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Herpublicatie project Hans Lo
https://www.collincrowdfu(...)feac82bb001f62246583
Nav 1e project zijn er gezellige gesprekken gevoerd thuis haha
[..]

1e project wordt na 18 dagen afgelost zonder boeterente
Jammer, was is dat project gestapt. Verschil tussen 5% en 8% geeft naar mijn mening ook aardig weer wat de waarde is van een negatieve hypotheekverklaring.

ps: zullen inderdaad leuke gesprekken zijn geweest aan het thuisfront.
pi_196337986
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Herpublicatie project Hans Lo
https://www.collincrowdfu(...)feac82bb001f62246583
Nav 1e project zijn er gezellige gesprekken gevoerd thuis haha
[..]

1e project wordt na 18 dagen afgelost zonder boeterente
tja denk dat ik het nieuwe project tegen 8% wel weer mee neem. Zou toch raar moeten lopen als hij dit niet terug zou kunnen betalen. Of zou er een scheiding op handen zijn en dat een groot deel van zijn vermogen verloren gaat?
pi_196338023
quote:
Dit zit er nu. https://www.no5westerbork.nl/

Ik begrijp de 5 sterren niet. Kan nergens lezen dat deze ondernemer horeca ervaring heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-11-2020 17:45:09 ]
pi_196338715
quote:
Deze zit vermoedelijk vanavond al(weer) vol

Edit: om 23uur inderdaad vol.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 21-11-2020 05:36:54 ]
pi_196339616
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit zit er nu. https://www.no5westerbork.nl/

Ik begrijp de 5 sterren niet. Kan nergens lezen dat deze ondernemer horeca ervaring heeft.
En staat hier ter overname
pi_196340529
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:31 schreef W1241302 het volgende:

[..]

Jammer, was is dat project gestapt. Verschil tussen 5% en 8% geeft naar mijn mening ook aardig weer wat de waarde is van een negatieve hypotheekverklaring.

ps: zullen inderdaad leuke gesprekken zijn geweest aan het thuisfront.
Wat me niet duidelijk is... In het stuk worden twee eerste hypotheken benoemd, die CCF zou vestigen maar waarmee de partner niet akkoord is gegaan en die van Mogelijk BV.

Of lees ik het verkeerd?
pi_196340702
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Deze zit vermoedelijk vanavond al(weer) vol
De hypotheekvrije objecten op GVE lopen we met een boog omheen, maar bij CCF willen we er wel in investeren? Ik doe nog steeds mee, maar heb mijn inleg wel verlaagd naar de minimale ¤100. Waarom zou zijn partner geen hypotheek op het andere pand willen vestigen? Om binnenkort nog een financiering aan te kunnen trekken, voor een extra pand?
pi_196341019
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:57 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

De hypotheekvrije objecten op GVE lopen we met een boog omheen, maar bij CCF willen we er wel in investeren? Ik doe nog steeds mee, maar heb mijn inleg wel verlaagd naar de minimale ¤100. Waarom zou zijn partner geen hypotheek op het andere pand willen vestigen? Om binnenkort nog een financiering aan te kunnen trekken, voor een extra pand?
Ah, het ging om een tweede pand met een eerste hyp. snap hem.

De kosten, flexibiliteit om deze truc snel nog een keer te doen of de vrijheid om te kunnen verkopen kunnen redenen zijn. Daarnaast is het bedrag 'te laag' voor een eerste hypotheek vanuit een belegger gezien denk ik, zou zelf geen 40k op 315k waarde willen vestigen.
pi_196341419
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:57 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

De hypotheekvrije objecten op GVE lopen we met een boog omheen, maar bij CCF willen we er wel in investeren? Ik doe nog steeds mee, maar heb mijn inleg wel verlaagd naar de minimale ¤100. Waarom zou zijn partner geen hypotheek op het andere pand willen vestigen? Om binnenkort nog een financiering aan te kunnen trekken, voor een extra pand?
Je kunt het ook als een buitenkansje zien. Waar krijg je nog 8% bij (m.i.) beperkt risico. Kans op default lijkt me hier gering.
Pecunia non olet
pi_196341544
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Je kunt het ook als een buitenkansje zien. Waar krijg je nog 8% bij (m.i.) beperkt risico. Kans op default lijkt me hier gering.
Voor mij juist een rode vlag om niet mee te doen, in buitenkansjes tegen 8% met een beperkt risico geloof ik niet. Waar is het addertje dat straks een boa blijkt te zijn. Maar ik wens jullie die wel mee doen veel succes.
pi_196342534
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:37 schreef ML45 het volgende:

[..]

Voor mij juist een rode vlag om niet mee te doen, in buitenkansjes tegen 8% met een beperkt risico geloof ik niet. Waar is het addertje dat straks een boa blijkt te zijn. Maar ik wens jullie die wel mee doen veel succes.
Het is een relatief laag bedrag binnen een grote portefeuille van dhr. Die 3% extra maakt dan niet veel uit. Nu houden ze een pand vrij van hypotheek , zodat op een later moment een hogere 1e hypotheek op een hypotheekvrij pand gevestigd kan worden door bijv. Mogelijk. Daarom willen ze niet een pand 'gebruiken' waar dan al een eerste inschrijving van 40k op zit.
Plausibel en voor mij een reden om deze meer dan minimaal mee te nemen (het gemiddelde nu ligt op zo'n 900 euro). Wat Obli zegt; deze komt wel terug. En eerder dan 5 jaar ook!
pi_196342551
GvE pakt maandag flink uit met een investering verdeeld over 3 projecten met een totaal bedrag van ¤ 1.521.000.
Drie verschillende lengtes en percentages van 3,75 tot 5,75% met een gezamenlijke 1e hypotheek op een pand in Amsterdam Nieuwendijk 127.
Naast ons wordt er ook over een white label investeerder gesproken.
Dit weekeind maar eens goed lezen.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23271
pi_196342983
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Aflossing na slechts 4 termijnen
[..]

14.34% rendement :-)
pi_196344717
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:29 schreef ML45 het volgende:
GvE pakt maandag flink uit met een investering verdeeld over 3 projecten met een totaal bedrag van ¤ 1.521.000.
Drie verschillende lengtes en percentages van 3,75 tot 5,75% met een gezamenlijke 1e hypotheek op een pand in Amsterdam Nieuwendijk 127.
Naast ons wordt er ook over een white label investeerder gesproken.
Dit weekeind maar eens goed lezen.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23271
Onderstaand is vreemd en zou je niet moeten willen als geldvoorelkaar. Dit zou een 2e/3e hypotheek moeten zijn. Daarnaast hoeft de herfinanciering niet bij Geldvoorelkaar te zijn. Je kan dus gedurende de looptijd te maken krijgen met verschillende partijen die een 1e hypotheekrecht delen.
quote:
Bij de eventuele herfinanciering van de leningen met een looptijd van 1 en 5 jaar krijgen de partijen die de herfinanciering verstrekken mede het eerste hypotheekrecht en eerste pandrecht.
In combinatie hiermee misschien wat minder vreemd
quote:
Ik kies voor Geldvoorelkaar.nl omdat ik hier de beste rentecondities en voorwaarden krijg.
We zullen zien of deze truc mbt zo min mogelijk betalen gaat uitpakken. Je kan dit wel leuk met Geldvoorelkaar afspreken, maar daarmee is je financiering nog niet rond. Investeerders moeten dit ook een goed plan vinden.

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 21-11-2020 08:04:21 ]
pi_196344820
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:57 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

De hypotheekvrije objecten op GVE lopen we met een boog omheen, maar bij CCF willen we er wel in investeren?
Groot verschil is dat je bij Geldvoorelkaar maar 5,5/6% rente krijgt met de negatieve verklaring. Bovendien op panden die al met een hypotheek zijn verzwaard.

De 8% bij Collin is wel een passende rente. Ik heb trouwens net als jou wel mijn inleg fors verlaagd.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 21-11-2020 05:42:22 ]
pi_196345143
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 04:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Onderstaand is vreemd en zou je niet moeten willen als geldvoorelkaar. Dit zou een 2e/3e hypotheek moeten zijn. Daarnaast hoeft de herfinanciering niet bij Geldvoorelkaar te zijn. Je kan dus gedurende de looptijd te maken krijgen met verschillende partijen die een 1e hypotheekrecht delen.
[..]

In combinatie hiermee misschien wat minder vreemd
[..]

We zullen zien of deze truc van zo min mogelijk betalen gaat uitpakken. Je kan dit wel leuk met Geldvoorelkaar afspreken, maar daarmee is je financiering nog niet rond.
Ik begrijp oprecht niet dat GvE met een dergelijke constructie op de proppen komt. Het is vragen om problemen en hiermee is het volgende gedrocht geboren 8)7
pi_196345247
Ik heb voor mijn 92 investeringen in 2020 bekeken hoeveel dagen er gemiddeld zitten tussen het betaalmoment aan het platform en de datum waarop de lening rentedragend* is. Dit zijn de verschillen:

* Voor Geldvoorelkaar, Collin Crowdfund en Horecacrowdfunding 1 maand voor de eerste uitbetaling
* Voor Sameningeld vanaf datum hypotheekakte
* Voor Crowdrealestate vanaf datum storting aan platform

[ Bericht 14% gewijzigd door KrekelJapie op 21-11-2020 08:27:09 ]
pi_196345249
Ik heb het Nieuwendijk project gelezen, ik blijf er vanaf.

Alleen al het feit dat hij zegt hier de beste rentecondities te krijgen is voor mij een red flag, ik kan zo 12 verhuurhypotheken noemen met betere rentecondities bij 60%LTV.
pi_196345361
Dubbel
pi_196345363
quote:
U heeft geïnvesteerd in het project XXXX | XXXXXX. In augustus 2015 hebben wij u geïnformeerd over de ontstane problemen bij dit project. Dankzij een vonnis en beslag hebben wij daarna diverse termijnen aan u kunnen doorstorten. Hierdoor heeft u tot heden de termijnen t/m termijn 31 ontvangen. Dit is ongeveer 63% van uw inleg.

De schuldenaar, mevrouw X, heeft contact opgenomen met de gemeente voor een minnelijke schuldsanering. Deze heeft een voorstel gedaan van ruim 39% van de nog openstaande vordering ter finale kwijting.

Wij hebben dit verzoek laten toetsen door de gerechtsdeurwaarder. Deze geeft aan dat de uitkering bij een mogelijke WSNP veel minder zal zijn. Mocht de meerderheid van de investeerders akkoord gaan met dit voorstel, dan heeft u uiteindelijk in totaal ongeveer 85% van uw inleg terug ontvangen..

Gaat u akkoord met het volgende voorstel:

“Een schikking van 39% van de openstaande vordering ter finale kwijting, waarmee u in totaal ongeveer 85% van uw inleg zult hebben terug ontvangen?”
Waar kiezen jullie voor?
Ik stem Ja.
pi_196345697
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:25 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

Waar kiezen jullie voor?
Ik stem Ja.
Dit is een heel riant voorstel. Bij een msnp is er vaak sprake van een problematische schuldsituatie. Dus 39% terugkrijgen van de nog openstaande vordering is heel riant.

Als MSNP niet lukt wordt WSNP afgedwongen via de rechter, vaak een veel lager percentage wat je dan nog terug krijgt.
pi_196346010
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 07:57 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik heb voor mijn 92 investeringen in 2020 bekeken hoeveel dagen er gemiddeld zitten tussen het betaalmoment aan het platform en de datum waarop de lening rentedragend* is. Dit zijn de verschillen:
[ afbeelding ]
* Voor Geldvoorelkaar, Collin Crowdfund en Horecacrowdfunding 1 maand voor de eerste uitbetaling
* Voor Sameningeld vanaf datum hypotheekakte
* Voor Crowdrealestate vanaf datum storting aan platform
Voor mij geen verrassing maar wel mooi om het in een overzicht te zien. Misschien nog uitbreiden met toekomstige projecten en dit overzicht toevoegen aan de OP?

Het mogen duidelijk zijn dat GvE hiermee aan de bak moet en misschien eens na moet gaan denken over een hele andere procedure. Ook het herhaaldelijk opnieuw moeten laten tekenen van leenovereenkomsten (omdat investeerders hun afspraken om te betalen niet nakomen) is mij een doorn in het oog. Dan kunnen ze er meteen de nieuwe Europese regelgeving in verwerken.
pi_196346666
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 04:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Onderstaand is vreemd en zou je niet moeten willen als geldvoorelkaar. Dit zou een 2e/3e hypotheek moeten zijn. Daarnaast hoeft de herfinanciering niet bij Geldvoorelkaar te zijn. Je kan dus gedurende de looptijd te maken krijgen met verschillende partijen die een 1e hypotheekrecht delen.
[..]

In combinatie hiermee misschien wat minder vreemd
[..]

We zullen zien of deze truc mbt zo min mogelijk betalen gaat uitpakken. Je kan dit wel leuk met Geldvoorelkaar afspreken, maar daarmee is je financiering nog niet rond. Investeerders moeten dit ook een goed plan vinden.
Het project is eerder gepubliceerd op fdcfunding (hier een tijdje geleden genoemd). Had er een account aangemaakt maar vond de looptijd van het project te lang en de rente te laag. Schijnbaar was ik niet de enige en is het project daarom in drieën gesplitst en tevens op GVE gepubliceerd. Opvallend vond ik ook de algemene voorwaarden van FDC waarin heel FDC niet genoemd wordt maar alleen wordt gesproken over geldvoorelkaar.nl. Allemaal wat te ingewikkeld en onoverzichtelijk voor mij wat er gebeurt (of zou moeten gebeuren) in geval van problemen bij één van de partijen.
pi_196346739
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Voor mij geen verrassing maar wel mooi om het in een overzicht te zien. Misschien nog uitbreiden met toekomstige projecten en dit overzicht toevoegen aan de OP?

Het mogen duidelijk zijn dat GvE hiermee aan de bak moet en misschien eens na moet gaan denken over een hele andere procedure. Ook het herhaaldelijk opnieuw moeten laten tekenen van leenovereenkomsten (omdat investeerders hun afspraken om te betalen niet nakomen) is mij een doorn in het oog. Dan kunnen ze er meteen de nieuwe Europese regelgeving in verwerken.
GvE heeft meer probleempunten waar ze mee aan de slag moeten. Zo is de recovery en de communicatie daarover nog steeds problematisch. Ik heb 5 projecten in default bij GvE waarvan er zeker voor 1 of 2 echt wel iets terug te halen moet zijn, maar per saldo is er nog geen cent teruggekomen en dat loopt soms al jaren. En de communicatie ontbreekt compleet. Het lijkt wel of ze hopen dat investeerders het op een gegeven moment vergeten zijn of zo...

Ik ben al een jaar gestopt met investeren bij GvE vooral omdat ik het idee heb dat ze niet voldoende opkomen voor de belangen van de investeerders

[ Bericht 3% gewijzigd door Faraday01 op 21-11-2020 11:31:24 ]
pi_196348841
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:58 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]

Het project is eerder gepubliceerd op fdcfunding (hier een tijdje geleden genoemd). Had er een account aangemaakt maar vond de looptijd van het project te lang en de rente te laag. Schijnbaar was ik niet de enige en is het project daarom in drieën gesplitst en tevens op GVE gepubliceerd. Opvallend vond ik ook de algemene voorwaarden van FDC waarin heel FDC niet genoemd wordt maar alleen wordt gesproken over geldvoorelkaar.nl. Allemaal wat te ingewikkeld en onoverzichtelijk voor mij wat er gebeurt (of zou moeten gebeuren) in geval van problemen bij één van de partijen.
Geldvoorelkaar komt maar liefst 124 keer voor in de algemene voorwaarden van FDC. Wat het nut is van dit platform is me een raadsel. Het is een kloon van geldvoorelkaar.
pi_196349055
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 04:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Onderstaand is vreemd en zou je niet moeten willen als geldvoorelkaar. Dit zou een 2e/3e hypotheek moeten zijn. Daarnaast hoeft de herfinanciering niet bij Geldvoorelkaar te zijn. Je kan dus gedurende de looptijd te maken krijgen met verschillende partijen die een 1e hypotheekrecht delen.
[..]

In combinatie hiermee misschien wat minder vreemd
[..]

We zullen zien of deze truc mbt zo min mogelijk betalen gaat uitpakken. Je kan dit wel leuk met Geldvoorelkaar afspreken, maar daarmee is je financiering nog niet rond. Investeerders moeten dit ook een goed plan vinden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 04:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Onderstaand is vreemd en zou je niet moeten willen als geldvoorelkaar. Dit zou een 2e/3e hypotheek moeten zijn. Daarnaast hoeft de herfinanciering niet bij Geldvoorelkaar te zijn. Je kan dus gedurende de looptijd te maken krijgen met verschillende partijen die een 1e hypotheekrecht delen.
[..]

In combinatie hiermee misschien wat minder vreemd
[..]

We zullen zien of deze truc mbt zo min mogelijk betalen gaat uitpakken. Je kan dit wel leuk met Geldvoorelkaar afspreken, maar daarmee is je financiering nog niet rond. Investeerders moeten dit ook een goed plan vinden.
Inderdaad, heel vreemd.

Ik ga hier dan ook zeker niet in investeren (nog afgezien van het feit dat Geldvoorelkaar bij mij nog steeds op de zwarte lijst staat i.v.m. het gerommel rond de 1e hypotheek van het sneeuwproject).
De 1-jarige en 5-jarige leningen vind ik trouwens sowieso niet interessant door de (veel) te lage rente.

Ook ik ben benieuwd of veel investeerders de problemen die wij zien rond die herfinanciering, delen.
Misschien is dit project wel heel snel vol.
Geldvoorelkaar lijkt momenteel erg veel weinig kritische investeerders te hebben.
pi_196349172
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 14:39 schreef TisIk het volgende:

[..]


[..]

Inderdaad, heel vreemd.

Ik ga hier dan ook zeker niet in investeren (nog afgezien van het feit dat Geldvoorelkaar bij mij nog steeds op de zwarte lijst staat i.v.m. het gerommel rond de 1e hypotheek van het sneeuwproject).

Bij het sneeuw project zaten ze inderdaad fout. Aan de andere kant zal een vergelijkbare situatie zich niet snel meer voordoen aangezien dergelijke projecten (met 100% rente vergoeding over de oorspronkelijke looptijd bij een vervroegde aflossing) al enige jaren niet meer worden aangeboden.
pi_196349820
quote:
Geldvoorelkaar komt maar liefst 124 keer voor in de algemene voorwaarden van FDC. Wat het nut is van dit platform is me een raadsel. Het is een kloon van geldvoorelkaar.
Is dit toevallig die whitelabelpartner waar in de pitch over gesproken wordt?
pi_196349928
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 16:05 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

Is dit toevallig die whitelabelpartner waar in de pitch over gesproken wordt?
Ja, dat klopt. Ze hebben nu E 62.000 opgehaald
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')