abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196291594
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Okee...
[..]

[..]

_O_
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:30:39 #157
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196291598
quote:

[..]

Okee...
[..]

[..]

Het was Nieuwsnieuws die die term steeds gebruikte. Oceanier zei vervolgens iets als "eigen schuld, dikke bult".
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:33:54 #158
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_196291672
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 16:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kan er wel van alles aan de haren bij gaan slepen.

Blijft staan dat "cultuurbeschermers" die allerlei racistische haatbagger de ruimte in slingeren nou niet bepaald het positieve beeld van Zwarte Piet bevorderen.
Ho eens even, jij bent hier degene die "hoer" als racistisch bestempelt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:35:00 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196291703
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 14:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja ik denk dat je overschat hoe boeiend de gemiddelde burger het vind welke kleur de Piet heeft. Dus ja aanvankelijk kreeg KOZP weinig voeten aan de grond. Het gezeur over Zwarte Piet bestaat al minstens sinds de jaren tachtig. Het is pas misgegaan toen allerlei duistere figuren zich ermee begonnen te bemoeien.

Zwarte Piet is na al die jaren intussen zo besmeurd geraakt door het gedrag van de "verdedigers van onze cultuur". Daarmee maken ze het echt helemaal zelf kapot en hoeft KOZP niets te doen.

En zo te zien is het enige antwoord daarop vooral wijzen naar anderen en verder in de slachtofferrol gaan wentelen. Dat maakt het alleen maar logischer dat Zwarte Piet steeds meer terrein verliest
quote:
Uit onderzoek van actualiteitenprogramma EenVandaag onder 29.000 leden van het Opiniepanel bleek vandaag dat het percentage Nederlanders dat wil vasthouden aan Zwarte Piet blijft dalen. In 2013 wilde 89 procent van de ondervraagden nog dat Zwarte Piet niet van kleur verschoot, vorig jaar was dat percentage gedaald naar 71 procent en dit jaar daalde het verder naar 55 procent. Dat is nog wel steeds een kleine meerderheid van de Nederlanders. Mensen die van mening zijn veranderd doen dat vooral ‘om de lieve vrede te bewaren’.
Parool

Kortom, je verhaal klopt niet. Daarnaast is vooral de laatste zin veelzeggend maar dat zal je wel niet willen zien.
pi_196291725
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 18:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.
Never nooit niet iemand met een donkerdere huidskleur als anders gezien. Maar sinds gario z'n bakkes open trok, betrap ik me er zelf op dat ik soms wel eens denk 'hey da's zwarte piet' bij een donker persoon.

Je gaat vanzelf verrot worden door dit gekanker. En ja, ik wil dat ZP blijft en ik houd van mijn NLse cultuur. Wordt ik daarom als racist uitgemaakt, wordt ik wel giftig ja. Omdat het gewoon onterecht is, nergens op slaat maar ik wel in een hoek wordt gedrukt.
Ah, dus als jij iemand met een zwarte huidskleur ziet dan denk je ‘hey, dat is zwarte Piet’ en nu wil je mensen die dus een einde willen aan een racistisch karikatuur de schuld geven van jouw racist-zijn? Ik snap het niet hoor.
pi_196291796
Ik gooi ‘m er nog maar eens in!

‘WiJ STRiJDuHh voOr oNzUh cULtUur en ONS KiNduRfEestjuHhh’
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:40:18 #162
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_196291830
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:38 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[ afbeelding ]

Je dacht: dit was zo'n goede post, die moet ik nog maar eens herhalen?
pi_196291846
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:35 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Ah, dus als jij iemand met een zwarte huidskleur ziet dan denk je ‘hey, dat is zwarte Piet’ en nu wil je mensen die dus een einde willen aan een racistisch karikatuur de schuld geven van jouw racist-zijn? Ik snap het niet hoor.
Goed. voordat al de oproerkraaiers actief waren, was er niemand die mensen met donkere huidskleur voor Zwarte piet uit maakte. Dat gebeurde -juist- door die anti-pietsektes. ook toen pas begon dat in een voetbalstadion te gebeuren. en je ziet het nu bij een Bol.com reclame op facebook.

nogmaals ik distantieer mij daar van. en niet alleen ik zelf, ik weet zeker dat iedereen tegen racisme is.
Ja ja ja ja je kunt tegen racisme zijn en voor Zwarte piet. Zwarte piet is namelijk niet racistisch. er is niets racistisch aan Zwarte piet. Niemand wordt uitgesloten, het is slechts een zeer klein groepje wat zichzelf beledigd voelt door Zwarte piet. netzoals een groepje zich beledigd voelt door een cartoon.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196291848
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:40 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Je dacht: dit was zo'n goede post, die moet ik nog maar eens herhalen?
Ja, ik vind het beeld zo veelzeggend. Dit zijn dé pro pieten, mensen die strijden voor het behoud van zp en zogenaamd ‘behoud van de Nederlandse cultuur’.
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:42:14 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196291855
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:30 schreef Iblardi het volgende:
Het was Nieuwsnieuws die die term steeds gebruikte. Oceanier zei vervolgens iets als "eigen schuld, dikke bult".
En gebruikt het en passant zelf ook nog even. Hij kan die smoes gaan hanteren maar daar trap ik niet in. Ik ken betrokkene al wat langer dan vandaag.
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:43:17 #166
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196291874
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

En gebruikt het en passant zelf ook nog even. Hij kan die smoes gaan hanteren maar daar trap ik niet in. Ik ken betrokkene al wat langer dan vandaag.
Volgens mij is Nieuwnieuws een dame. :)

Edit; of heb je het nu over Oceaniër?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:43:27 #167
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_196291879
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:41 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Ja, ik vind het beeld zo veelzeggend. Dit zijn dé pro pieten, mensen die strijden voor het behoud van zp en zogenaamd ‘behoud van de Nederlandse cultuur’.
Misschien kun je hem dan nog een keer posten.
Je weet het, kracht zit hem in de herhaling. Quincy snapt dit ook en daarom heeft hij gewonnen en is het feest weg.
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:43:46 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:44:09 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:45:03 #170
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196291921
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

@:Oceanier niet.
Ik heb jullie discussie over Indonesië voor een groot deel gevolgd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196291959
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:41 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Goed. voordat al de oproerkraaiers actief waren, was er niemand die mensen met donkere huidskleur voor Zwarte piet uit maakte. Dat gebeurde -juist- door die anti-pietsektes. ook toen pas begon dat in een voetbalstadion te gebeuren. en je ziet het nu bij een Bol.com reclame op facebook.

nogmaals ik distantieer mij daar van. en niet alleen ik zelf, ik weet zeker dat iedereen tegen racisme is.
Ja ja ja ja je kunt tegen racisme zijn en voor Zwarte piet. Zwarte piet is namelijk niet racistisch. er is niets racistisch aan Zwarte piet. Niemand wordt uitgesloten, het is slechts een zeer klein groepje wat zichzelf beledigd voelt door Zwarte piet. netzoals een groepje zich beledigd voelt door een cartoon.
Oh nee. Voordat mensen massaal een vuist maakten tegen zp gebeurde het ook al dat zwarte mensen werden uitgemaakt voor zp door racisten. Waarom denk je dat mensen hiermee zijn begonnen joh? Sowieso gek dat je racisme blijft goedpraten. Ik snap het niet.

https://nos.nl/l/2311146

https://www.nrc.nl/nieuws(...)voetbalveld-a3992835
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:47:03 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196291998
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:43 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Misschien kun je hem dan nog een keer posten.
Je weet het, kracht zit hem in de herhaling. Quincy snapt dit ook en daarom heeft hij gewonnen en is het feest weg.
Ja, het hele feest is weg nu zp zo goed als overal is verbanne. 😂
pi_196292003
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:46 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Oh nee. Voordat mensen massaal een vuist maakten tegen zp gebeurde het ook al dat zwarte mensen werden uitgemaakt voor zp door racisten. Waarom denk je dat mensen hiermee zijn begonnen joh? Sowieso gek dat je racisme blijft goedpraten. Ik snap het niet.

Als je zwarten verband wat ben je dan? Een racist. Dus wees pro zwarte piet en geen racist.
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:50:57 #175
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196292055
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:38 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[ afbeelding ]

Zit jij niet enkel in dit topic om te trollen?

Zeg maar ja of zeg maar nee, doe maar mee.
pi_196292134
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:50 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Zit jij niet enkel in dit topic om te trollen?

Zeg maar ja of zeg maar nee, doe maar mee.
Oh nee. Ik ben tegen racisme (wie niet, zou je denken ;)) en zet racistische mensen graag een spiegel voor. Het is wel grappig dat je mij als een troll ziet omdát ik niet dezelfde mening deel als de meesten hier.
pi_196292165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:35 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Lees mn post nog eens. Mss ga je het snappen wat ik zeg.

Hint: Ik ben pas zo gaan denken vanaf het gezeur van de antipiet sektes. Niet daarvoor.
Zp is geen racistisch karikatuur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:57:25 #178
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196292175
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:55 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Oh nee. Ik ben tegen racisme (wie niet, zou je denken ;)) en zet racistische mensen graag een spiegel voor. Het is wel grappig dat je mij als een troll ziet omdát ik niet dezelfde mening deel als de meesten hier.
Je denkt niet dat het schelden en het herhaald posten van dezelfde plaatjes ermee te maken heeft?
  dinsdag 17 november 2020 @ 19:58:16 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196292192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:55 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

Wie vind jij hier dan een racist? Of ben je dat in jouw ogen al als niet dezelfde mening wordt gedeeld?
pi_196292197
quote:

[..]

Okee...
[..]

[..]

Ja, ik kwam er dus achter dat die term niet oké is. Wist ik niet, dus mijn excuses. Maar wat is een betere term voor de hooligans? Tokkies is ook niet echt oké, asocialen klinkt ook denigrerend. Misschien is onaangepasten beter? Ik weet niet hoe jij/jullie dit zien, maar ik sta wel open voor verandering wat dat betreft.
pi_196292232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:46 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

ja daar heb je 'm weer.
ik ben tegen racisme. wie is er nou voor racisme?
gek he, al die woedende mensen. je bent iedereen voor racist aan uitmaken maar je bent verbaasd dat er boze reacties komen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196292242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 18:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.
Never nooit niet iemand met een donkerdere huidskleur als anders gezien. Maar sinds gario z'n bakkes open trok, betrap ik me er zelf op dat ik soms wel eens denk 'hey da's zwarte piet' bij een donker persoon.

Je gaat vanzelf verrot worden door dit gekanker. En ja, ik wil dat ZP blijft en ik houd van mijn NLse cultuur. Wordt ik daarom als racist uitgemaakt, wordt ik wel giftig ja. Omdat het gewoon onterecht is, nergens op slaat maar ik wel in een hoek wordt gedrukt.
Heel herkenbaar ja.

Mij maakt de kleur van piet niet echt uit, maar verzet me wel tegen de manier en gronden van die KOZPers.

Ik ben racistischer gaan denken, terwijl ik geen racist ben of wil zijn. Maar je word er gewoon soort van racistisch van, als je bijvoorbeeld leest dat die klaag en dreigneger omroep "Zwart" aan het opzetten is. Of dat zwarte rappers van mening zijn dat alleen zwarten het woord nigger mee mogen rappen, en blanke maar even hun mond moeten houden. Of dat er bij een demo word aangegeven dat het de bedoeling is dat zwarten vooraan moeten staan, en niet zwarten achteraan.

En de nederige deugmeute knikt maar schaapachtig ja en amen.
  dinsdag 17 november 2020 @ 20:02:01 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196292251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:58 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

Ja, ik kwam er dus achter dat die term niet oké is. Wist ik niet, dus mijn excuses. Maar wat is een betere term voor de hooligans? Tokkies is ook niet echt oké, asocialen klinkt ook denigrerend. Misschien is onaangepasten beter? Ik weet niet hoe jij/jullie dit zien, maar ik sta wel open voor verandering wat dat betreft.
Hoe je ze noemt moet je verder zelf maar weten, ik geloof ook niet dat iemand zich daar druk om maakt. Echter ga jij een stap verder en noem je iedereen die geen tegenstander van Zwarte Piet is "white trash" en daar gaat het mis.
pi_196292269
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lees mn post nog eens. Mss ga je het snappen wat ik zeg.

Hint: Ik ben pas zo gaan denken vanaf het gezeur van de antipiet sektes. Niet daarvoor.
Zp is geen racistisch karikatuur.
Ik zag het hoor. Dat maakt je niet minder racist. Het is toch best apart dat je andere mensen de schuld geeft van jouw racist-zijn?
  dinsdag 17 november 2020 @ 20:05:30 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196292310
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:02 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

Ik zag het hoor. Dat maakt je niet minder racist. Het is toch best apart dat je andere mensen de schuld geeft van jouw racist-zijn?
Er staat nog een vraag voor je open:

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:58 schreef AchJa het volgende:
Wie vind jij hier dan een racist? Of ben je dat in jouw ogen al als niet dezelfde mening wordt gedeeld?
pi_196292368
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe je ze noemt moet je verder zelf maar weten, ik geloof ook niet dat iemand zich daar druk om maakt. Echter ga jij een stap verder en noem je iedereen die geen tegenstander van Zwarte Piet is "white trash" en daar gaat het mis.
Daarmee verdraai je mijn woorden.

Ik noemde de mensen in Maastricht die geweld pleegden tegen mensen die vreedzaam demonstreerden white trash. En dat is dus een racistische term kwam ik achter, dus dat is niet netjes van mij en dat neem ik ook zeker terug.

Ik zou dan zeggen dat dat onaangepaste, niet al te slimme mensen zijn. Maar ik denk dat ik het juiste woord voor de mensen heb gevonden: het zijn simpelweg racisten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')