Westen heeft in veel landen wel invloed.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Allemaal grote Westerse invloeden.
Los van de bestemming zou ik nooit het type vakantie boeken waarbij sprake is van een 'hostess'.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 23:30 schreef MadMaster het volgende:
Toen de hostess na een paar dagen kwam vragen of ze nog iets kon betekenen, hebben we gevraagd of we met het eerste het beste vliegtuig konden vertrekken…
Een opener blik betekent in dit geval een blik die in jouw straatje past?quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Los van de bestemming zou ik nooit het type vakantie boeken waarbij sprake is van een 'hostess'.
Verder wel interessant hoe je in dit topic mooi ziet dat een bepaalde 'bekrompenheid' in politieke voorkeur ook leidt tot zo'n zelfde 'bekrompenheid' in reisgedrag, zoals mensen die niet verder kunnen kijken dan de religie van een ander. Er wordt wel gezegd dat veel reizen leidt tot een opener blik, maar ik vraag me af of dat zo is. Leidt veel reizen naar 'rare landen' er inderdaad toe dat je je meer open kunt stellen, of zijn mensen met een open houding meer geneigd om te reizen?
Dit was een last minute package deal via een reisorganisatie en die hostess/vertegenwoordigster daarvan had voor mij op zich ook niet gehoeven, maar die meldde zich min of meer routinematig bij het hotel. Kwam toen goed uit, dat wel.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Los van de bestemming zou ik nooit het type vakantie boeken waarbij sprake is van een 'hostess'.
We reizen normaal gesproken vrij veel, over de hele wereld, waarbij natuur, cultuur en/of geschiedenis vaak wel een reden van de gekozen bestemming is.quote:Verder wel interessant hoe je in dit topic mooi ziet dat een bepaalde 'bekrompenheid' in politieke voorkeur ook leidt tot zo'n zelfde 'bekrompenheid' in reisgedrag, zoals mensen die niet verder kunnen kijken dan de religie van een ander. Er wordt wel gezegd dat veel reizen leidt tot een opener blik, maar ik vraag me af of dat zo is. Leidt veel reizen naar 'rare landen' er inderdaad toe dat je je meer open kunt stellen, of zijn mensen met een open houding meer geneigd om te reizen?
Reizen an sich niet zozeer denk ik. Emigreren welquote:Op woensdag 14 juli 2021 10:40 schreef Sodemieters het volgende:
Er wordt wel gezegd dat veel reizen leidt tot een opener blik, maar ik vraag me af of dat zo is. Leidt veel reizen naar 'rare landen' er inderdaad toe dat je je meer open kunt stellen, of zijn mensen met een open houding meer geneigd om te reizen?
Ik denk beide. Om te durven reizen (of in ieder geval buiten de all-inclusive-resorts te komen) zul je een bepaald vertrouwen in de mensheid moeten hebben. Als je in de veronderstelling leeft dat alle moslims bloeddorstige, achterlijke, fundamentistische afzetters zijn, zul je niet zo snel door Amman of Teheran gaan lopen. En zal je wereldbeeld ook nooit bijgesteld worden.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
. Er wordt wel gezegd dat veel reizen leidt tot een opener blik, maar ik vraag me af of dat zo is. Leidt veel reizen naar 'rare landen' er inderdaad toe dat je je meer open kunt stellen, of zijn mensen met een open houding meer geneigd om te reizen?
Nee hoor, je mag gerust je eigen (politieke) straatje aanhouden. De vraag is meer of je daardoor bepaalde bestemmingen niet wilt bezoeken.quote:Op woensdag 14 juli 2021 11:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een opener blik betekent in dit geval een blik die in jouw straatje past?
Reizen kan ook leiden tot de conclusie dat India 'n smerig land is, Afghanistan een achterlijk land, je in de VS inderdaad over de vetkleppen struikelt, etc.
Dat heeft bij mij weinig te maken met politiek, maar meer dat bepaalde landen me niet trekken. Kan ze waarschijnlijk toch niet allemaal bezoeken, dus dan moet je wat kiezen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 17:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee hoor, je mag gerust je eigen (politieke) straatje aanhouden. De vraag is meer of je daardoor bepaalde bestemmingen niet wilt bezoeken.
Ik heb bijvoorbeeld bepaalde politieke opvattingen over Israël, die niet bepaald positief zijn, maar ik ben wel in Israël geweest. En ik neem aan dat niemand erg warme gevoelens koestert jegens Noord Korea, maar ik vind het fascinerend om daar (juist) wel heen te gaan. Ook in die landen zijn dingen die ik interessant vind om te zien en ik wil graag zelf meemaken hoe het er daar aan toegaat. Soms wordt je beeld bevestigd, maar soms ook niet. Mijn beeld van Iran is bijvoorbeeld echt veranderd door er heen te gaan.
Dus zodoende vind ik het wel interessant dat verschillende users hier zeggen dat ze per definitie geen islamitisch land zouden bezoeken. Van mij mag je van alles vinden van de islam, maar hoeft dat nog niet te betekenen dat je daardoor landen bij voorbaat al links laat liggen. Ik zou het bijvoorbeeld zonde vinden als iemand nooit Petra zal bezoeken, alleen maar om het feit dat dat in Jordanië ligt.
Tsja, die keuze is voor een ieder individueel te maken.quote:Op woensdag 14 juli 2021 17:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee hoor, je mag gerust je eigen (politieke) straatje aanhouden. De vraag is meer of je daardoor bepaalde bestemmingen niet wilt bezoeken.
Ik heb bijvoorbeeld bepaalde politieke opvattingen over Israël, die niet bepaald positief zijn, maar ik ben wel in Israël geweest. En ik neem aan dat niemand erg warme gevoelens koestert jegens Noord Korea, maar ik vind het fascinerend om daar (juist) wel heen te gaan. Ook in die landen zijn dingen die ik interessant vind om te zien en ik wil graag zelf meemaken hoe het er daar aan toegaat. Soms wordt je beeld bevestigd, maar soms ook niet. Mijn beeld van Iran is bijvoorbeeld echt veranderd door er heen te gaan.
Dus zodoende vind ik het wel interessant dat verschillende users hier zeggen dat ze per definitie geen islamitisch land zouden bezoeken. Van mij mag je van alles vinden van de islam, maar hoeft dat nog niet te betekenen dat je daardoor landen bij voorbaat al links laat liggen. Ik zou het bijvoorbeeld zonde vinden als iemand nooit Petra zal bezoeken, alleen maar om het feit dat dat in Jordanië ligt.
Haha. Zelf zou ik inderdaad niet naar Turkije willen maar wel naar Noord-Korea.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:52 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kom er voor uit dat ik hypocriet ben. Niet naar Turkije willen, mede vanwege Erdogan, wel naar Noord-Korea...
Dat is jammer want Limburg heeft best mooie gebiedenquote:Op maandag 19 juli 2021 21:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Alle landen waar corruptie overheerst.
Het stopt helaas niet daarbij. Ook alle interieurs zijn overal hetzelfde daar. Wanstaltige smaak hebben ze.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 13:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zelfs opritten van huizen zijn er vaak van gegoten beton, zonde is dat. Geen mooie klinkertjes, grind, of wat dan ook.
Qua restaurants heb je wel wat kleinere niet-franchise restaurants maar die moet je maar net kennen en die kennen de meeste toeristen niet denk ik. Merendeel is inderdaad fastfood of allerlei andere ketens.
Dubai trekt me helemaal niet. Zal best indrukwekkend zijn hoe snel zo’n stad uit de grond is gestampt maar ik ben niet zo geïnteresseerd in wolkenkrabbers en andere overdadige luxe eerlijk gezegd.
Gewoon doen!quote:Op maandag 19 juli 2021 13:13 schreef Farenji het volgende:
Ik zou echt nooit naar Nederland willen, vanwege Rutte en De Jonge, maar ja ik woon er al en om er nu voor te emigreren is ook zo wat.
Wat dat betreft lijken er veel wel 'n beetje op Tunesische tapijtverkopers. Overdreven vriendelijk en opdringerig als ze iets van je nodig hebben.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:01 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Israel Stata qua land hoog maar ik verwacht weinig van de mensen daar qua vriendelijkheid.
Jouw ouders hebben dan vast de film `Dokter Pulder zaait papavers" gezien.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 00:23 schreef Yurithemaster het volgende:
Dubai, heb echt geen idee waarom mensen daar heen gaan![]()
Gran Canaria ga ik denk ik ook niet meer terug. veel te veel buitenlanders![]()
Syrie had ik misschien wel gedaan voor de arabische lente, nu is het onveilig en alles wat er te zien was is platgegooid/vernield
Mijn ouders zijn nog steeds boos dat ze niet naar afghanistan konden, ze hadden visa al in hun paspoort maar toen vielen de russen binnen
Kom er maar in @liesje1979quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:39 schreef pvdplanet het volgende:
Blijf het liefst in landen die ik per auto kan aanrijden, waar ik de taal van spreek en waar er geen corruptie is of slechte hygiene dan wel middeleeuwse medische voorzieningen.
Echt op m'n gemak zit in Duitsland en Zwitserland, daar is de natuur afwisselend en de cultuur is interessant.
Maar goed, ik denk dat binnen Europa Albanie afvalt. Armoedige bende. Dan liever naar Belarus waar je de overblijfselen van de Sovjettijd ook nog kan bewonderen zonder gelijk beroofd te worden.
Oh.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:39 schreef pvdplanet het volgende:
Blijf het liefst in landen die ik per auto kan aanrijden, waar ik de taal van spreek en waar er geen corruptie is of slechte hygiene dan wel middeleeuwse medische voorzieningen.
Echt op m'n gemak zit in Duitsland en Zwitserland, daar is de natuur afwisselend en de cultuur is interessant.
Maar goed, ik denk dat binnen Europa Albanie afvalt. Armoedige bende. Dan liever naar Belarus waar je de overblijfselen van de Sovjettijd ook nog kan bewonderen zonder gelijk beroofd te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |