abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2021 @ 00:23:41 #251
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_198522850
Dubai, heb echt geen idee waarom mensen daar heen gaan :r

Gran Canaria ga ik denk ik ook niet meer terug. veel te veel buitenlanders :')

Syrie had ik misschien wel gedaan voor de arabische lente, nu is het onveilig en alles wat er te zien was is platgegooid/vernield

Mijn ouders zijn nog steeds boos dat ze niet naar afghanistan konden, ze hadden visa al in hun paspoort maar toen vielen de russen binnen
pi_198529241
quote:
88s.gif Op maandag 15 maart 2021 19:35 schreef Celestien het volgende:

[..]

Laten we eerlijk wezen: dat is bij veel bepaalde Amerikanen ook wel te zien :X
Zeker. In Florida kon je ook alleen maar met de auto ergens komen. Wandelpaden had je er amper, laat staan fietspaden. Vond het maar een erg armoedig land, op allerlei vlakken. Alleen Hawaii wil ik nog wel een keer heen.
pi_198529651
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 10:56 schreef Homey het volgende:
Amerika vind ik ook niet zo, want buiten de grote steden als NYC of LA, heb je bijna alleen maar fastfood en daar houd ik niet van. Ooit 2 weken in Florida rondgereisd, was erg lastig fatsoenlijk eten te vinden.
Een leuk huiskamer-restaurantje met een eigen stijl ofzo heb ik daar ook niet echt kunnen vinden. Het is allemaal franchises en steakhouses en seafood volgens amerikaans recept. Als je een beetje fatsoenlijk of sfeervol of uniek wilt eten ga je als toerist dan maar gauw naar een luxe restaurant, en betaal je je weer blauw. Florida is inderdaad een lastige staat om lekker rond te karren zoals je dat door de Europese landen zou willen, een beetje op de bonnefooi kijken wat voor leuks je tegenkomt. Het is heel, heel erg 'murica, op die manier, alles is bedacht, en zelfs in de meest dunbevolkte plekken is er beton gegoten om overheen te rijden om fastfood te bereiken.

Van Amerika heb ik me sowieso verbaasd hoeveel beton er daar gegoten is op plekken waar geen hond komt.
-nee-
pi_198599709
Elk land in Afrika spreekt mij niet aan, behalve wellicht Zuid-Afrika

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 00:23 schreef Yurithemaster het volgende:
Dubai heb ik best wel van genoten. Beetje kijken hoe ze in 20 jaar een metropool uit de grond hebben gestampt is toch indrukwekkend. Ze hebben toch wel een mooie combinatie van traditioneel, modern, zon zee en stand. Alleen dat het daar continue standje oven is, is gewoon een beetje kut

quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 10:56 schreef Homey het volgende:
Amerika vind ik ook niet zo, want buiten de grote steden als NYC of LA, heb je bijna alleen maar fastfood en daar houd ik niet van. Ooit 2 weken in Florida rondgereisd, was erg lastig fatsoenlijk eten te vinden.
Voor vakantie had ik er geen probleem mee gehad. Ik hou er best wel van, maar na 10 dagen had ik het ook wel inderdaad genoeg van gehad. Zelfs in wat luxere restaurants is het vaak eenzelfde soort kaart. Over Ocean Drive al niet te spreken, Denk wel 50 restaurants daar op een rij , maar allemaal zelfde soort voedsel.

Downtown daarintegen had je wel veel variatie aan goeie restaurants. Sushi Samba zit daar ook toevallig.

[ Bericht 61% gewijzigd door YebCar op 20-03-2021 09:42:58 ]
pi_198600345
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 00:23 schreef Yurithemaster het volgende:

quote:
2s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:33 schreef YebCar het volgende:

Dubai heb ik best wel van genoten. Beetje kijken hoe ze in 20 jaar een metropool uit de grond hebben gestampt is toch indrukwekkend. Ze hebben toch wel een mooie combinatie van traditioneel, modern, zon zee en stand. Alleen dat het daar continue standje oven is, is gewoon een beetje kut

Precies. Hooguit dat de mensenrechten discutabel zijn in de VAE.
Maar als je ziet wat voor hoogstandjes ze daar uit de grond gestampt hebben. Grootste fonteinshow, aquarium, gebouw ofzo en weet ik wat nog meer.
Zoveel bijzonder opgespoten delen. Gigantische luchthaven.
Echt een hele bijzondere stad lijkt mij, ga er als goed is dit jaar heen. Warm moet het zeker zijn :P
pi_198602247
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 14:28 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Van Amerika heb ik me sowieso verbaasd hoeveel beton er daar gegoten is op plekken waar geen hond komt.
Zelfs opritten van huizen zijn er vaak van gegoten beton, zonde is dat. Geen mooie klinkertjes, grind, of wat dan ook.
Qua restaurants heb je wel wat kleinere niet-franchise restaurants maar die moet je maar net kennen en die kennen de meeste toeristen niet denk ik. Merendeel is inderdaad fastfood of allerlei andere ketens.

Dubai trekt me helemaal niet. Zal best indrukwekkend zijn hoe snel zo’n stad uit de grond is gestampt maar ik ben niet zo geďnteresseerd in wolkenkrabbers en andere overdadige luxe eerlijk gezegd.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 15:44:59 #257
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198604512
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 13:12 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Zelfs opritten van huizen zijn er vaak van gegoten beton, zonde is dat. Geen mooie klinkertjes, grind, of wat dan ook.
Qua restaurants heb je wel wat kleinere niet-franchise restaurants maar die moet je maar net kennen en die kennen de meeste toeristen niet denk ik. Merendeel is inderdaad fastfood of allerlei andere ketens.

Dubai trekt me helemaal niet. Zal best indrukwekkend zijn hoe snel zo’n stad uit de grond is gestampt maar ik ben niet zo geďnteresseerd in wolkenkrabbers en andere overdadige luxe eerlijk gezegd.
Dubai lijkt me aan de ene kant bijzonder om eens te bezoeken. Heb eens de kans gehad: m'n zusje vroeg me mee te gaan, maar ik had andere prio's. Wat ik wel begreep is dat je als vrouw vooral niet al te zonnig (om het zo maar eens te zeggen) gekleed moet gaan. Niet dat ik me graag zo 'zonnig' kleed, maar dat soort restricties en evt consequenties daarvan, die bevallen me niet.
(Un)masking for the greater good.
pi_198605030
En terecht, dat bevalt mij ook niet en dan al helemaal niet in combinatie met de temperaturen daar :D.

Ik zou vorig jaar april naar Oman zijn gegaan, dat lijkt me dan wel weer mooi en heel goed te doen om als vrouw te reizen. Maar corona helaas..
pi_198610460
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:15 schreef Smart_ass het volgende:
En terecht, dat bevalt mij ook niet en dan al helemaal niet in combinatie met de temperaturen daar :D.

Ik zou vorig jaar april naar Oman zijn gegaan, dat lijkt me dan wel weer mooi en heel goed te doen om als vrouw te reizen. Maar corona helaas..
Als je Oman boven Dubai verkiest omdat je je daar 'zonniger' kunt kleden... dan denk ik dat je je nog eens goed moet verdiepen in de kledingetiquette voor je daadwerkelijk naar Oman gaat.
pi_198611695
Gelukkig zei ik dat ook nergens, dat scheelt.
pi_198611872
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 23:00 schreef Smart_ass het volgende:
Gelukkig zei ik dat ook nergens, dat scheelt.
Je gaf aan dat kledingrestricties, zoals in Dubai, je niet bevallen. Vervolgens geef je aan dat je naar Oman wilt.
pi_198612094
Ik geef aan dat Dubai mij überhaupt al niet trekt, en kledingrestricties icm de temperatuur daar helpen daar niet aan mee. Het bevalt me niet echt om in 40+ graden bedekt te moeten rondlopen nee.
Gelukkig heeft Oman naar mijn idee meer te bieden dus kan ik me daar best overheen zetten. Bovendien is het daar niet altijd en overal zo mega heet dus dan maakt dat verder ook minder uit.
pi_198613703
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 13:12 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wat een onzin joh.
pi_198614730
quote:
88s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 15:44 schreef Celestien het volgende:

Dubai lijkt me aan de ene kant bijzonder om eens te bezoeken. Heb eens de kans gehad: m'n zusje vroeg me mee te gaan, maar ik had andere prio's. Wat ik wel begreep is dat je als vrouw vooral niet al te zonnig (om het zo maar eens te zeggen) gekleed moet gaan. Niet dat ik me graag zo 'zonnig' kleed, maar dat soort restricties en evt consequenties daarvan, die bevallen me niet.
Ik denk dat het je dan wel meevalt qua kledingregels daar hoor.
Omdat ik er heen ga heb ik mij er voor ingelezen en Dubai is juist voor de Arabische landen vrij tolerant daarin.
Vanwege het toerisme en de buitenlanders die er ook wonen.

Religieuze ruimtes en openbare gebouwen moeten je knieën en schouders bedekt zijn, sommige winkelcentra en luxe restaurants en hotels. Soms zijn ze er streng in, maar naar toeristen toe schijnen ze daarin niet te lastig te zijn.
Badkleding mag alleen op strand en bij het zwembad.

Vind ik eigenlijk alleen maar goed, niet van die typische tokkies die met de blote bast door de hele stad rondlopen zoals je in Nederland zult vinden xD.

Maar je mag dus prima met zomerse kleding rondlopen. Alleen bij de luxere hotels en restaurants zal je soms even een nette broek aan moeten. En als vrouw ook even opletten dat je geen korte rok aan hebt, niet iets wat kan gaan doorschijnen of inkijk heeft.
pi_198617403
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 08:02 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Wat een onzin joh.
Wat is onzin precies?
pi_198695211
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:31 schreef Ciclon het volgende:
Ik zou overal wel graag heen willen..

Maar landen die laag op het lijstje staan:

Centraal Afrikaanse Republiek
Tsjaad
Eritrea
Somalie
Guinea- Buissau
Equatorial Guinea
Pakistan
Bahrain
Qatar
Koeweit
Hier kan ik mij wel in vinden. Liberia trekt mij ook nog niet bepaald :P

pi_198695493
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 06:40 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Hier kan ik mij wel in vinden. Liberia trekt mij ook nog niet bepaald :P

Lijkt me nog best oké. Mits Silvester Stallone in je reisgezelschap zit.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 19 april 2021 @ 21:58:56 #268
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199077282
Brazilië, vanwege de vele criminaliteit in dat land en Bolsonaro die een gevaar is voor de wereld.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 20 april 2021 @ 18:31:11 #269
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199087065
Israël, met name omdat dat later gezeik kan geven.

Voor de rest wil ik overal wel naartoe. Ok, zou niet zo snel teruggaan naar de Filippijnen.
pi_199093239
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:31 schreef Heremeteit het volgende:
Israël, met name omdat dat later gezeik kan geven.

Voor de rest wil ik overal wel naartoe. Ok, zou niet zo snel teruggaan naar de Filippijnen.
Wat is er mis met de Filipijnen?

Ik ben er nooit geweest hoor, ben gewoon benieuwd.
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 15:06:53 #271
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_199137371
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 november 2020 02:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Polen of Rusland kom je dus liever niet?

In Polen heb je inderdaad homo-vrije zones, daar bestaan dus geen homo's. De president en de desbetreffende burgemeesters hebben dit zo verklaard dus is het zo. Zij hebben magische krachten namelijk en bidden met behulp van de maagd Maria alle homo's het land uit. :')

Polen mis je niet veel aan, ik ben daar echt al talloze keren bestolen, ook nog een keer met geweld door een taxichauffeur, ik wilde die man echt keihard neerslaan (kan gewoon daar, politie daar doet toch nooit iets), maar toen trommelde hij zijn matties op. Kansloos crimineel rukland dus gewoon, ook nog eens zwaar antisemitisch, mis je niets aan en hopelijk worden ze de EU uit getrapt.

Rusland lijkt me wel weer fascinerend, helaas zit die rukmongool Poetin daar nog steeds, zonder deze kwezel was het wel een tof land geweest.

Poetin gaat geloof ik eerdaags aftreden, dus misschien verbetert de situatie daar. Land zelf lijkt me wel echt heel erg mooi. Vooral als je per trein reist daar. _O_
Ik was vorig jaar in Warschau en ik kon geen 5 zwarten vinden in heel dat centrum _O-
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_200328666
Ik heb niet zoveel met Aziatische landen. Noch met islamisische landen, nog met iets verder naar het oosten. Voor mij dus geen Jemen, Vietnam, Mongolië en dat soort toestanden.

Verder ook niks met Afrika, dus ook geen Benin, Ghana en Zimbabwe.
  maandag 12 juli 2021 @ 12:57:16 #273
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200328702
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:51 schreef Halcon het volgende:
Ik heb niet zoveel met Aziatische landen. Noch met islamisische landen, nog met iets verder naar het oosten. Voor mij dus geen Jemen, Vietnam, Mongolië en dat soort toestanden.

Verder ook niks met Afrika, dus ook geen Benin, Ghana en Zimbabwe.
Dus alles wat niet westers is
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_200328726
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:57 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Dus alles wat niet westers is
Volgens mij zijn Zuid- en Midden-Amerika niet Westers. Oost-Europa ook niet.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 11:29:07 #275
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_200342214
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij zijn Zuid- en Midden-Amerika niet Westers. Oost-Europa ook niet.
Allemaal grote Westerse invloeden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')