Zeker. In Florida kon je ook alleen maar met de auto ergens komen. Wandelpaden had je er amper, laat staan fietspaden. Vond het maar een erg armoedig land, op allerlei vlakken. Alleen Hawaii wil ik nog wel een keer heen.quote:Op maandag 15 maart 2021 19:35 schreef Celestien het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen: dat is bij veel bepaalde Amerikanen ook wel te zien
Een leuk huiskamer-restaurantje met een eigen stijl ofzo heb ik daar ook niet echt kunnen vinden. Het is allemaal franchises en steakhouses en seafood volgens amerikaans recept. Als je een beetje fatsoenlijk of sfeervol of uniek wilt eten ga je als toerist dan maar gauw naar een luxe restaurant, en betaal je je weer blauw. Florida is inderdaad een lastige staat om lekker rond te karren zoals je dat door de Europese landen zou willen, een beetje op de bonnefooi kijken wat voor leuks je tegenkomt. Het is heel, heel erg 'murica, op die manier, alles is bedacht, en zelfs in de meest dunbevolkte plekken is er beton gegoten om overheen te rijden om fastfood te bereiken.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:56 schreef Homey het volgende:
Amerika vind ik ook niet zo, want buiten de grote steden als NYC of LA, heb je bijna alleen maar fastfood en daar houd ik niet van. Ooit 2 weken in Florida rondgereisd, was erg lastig fatsoenlijk eten te vinden.
Dubai heb ik best wel van genoten. Beetje kijken hoe ze in 20 jaar een metropool uit de grond hebben gestampt is toch indrukwekkend. Ze hebben toch wel een mooie combinatie van traditioneel, modern, zon zee en stand. Alleen dat het daar continue standje oven is, is gewoon een beetje kutquote:Op dinsdag 16 maart 2021 00:23 schreef Yurithemaster het volgende:
Dubai, heb echt geen idee waarom mensen daar heen gaan![]()
Voor vakantie had ik er geen probleem mee gehad. Ik hou er best wel van, maar na 10 dagen had ik het ook wel inderdaad genoeg van gehad. Zelfs in wat luxere restaurants is het vaak eenzelfde soort kaart. Over Ocean Drive al niet te spreken, Denk wel 50 restaurants daar op een rij , maar allemaal zelfde soort voedsel.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:56 schreef Homey het volgende:
Amerika vind ik ook niet zo, want buiten de grote steden als NYC of LA, heb je bijna alleen maar fastfood en daar houd ik niet van. Ooit 2 weken in Florida rondgereisd, was erg lastig fatsoenlijk eten te vinden.
quote:Op dinsdag 16 maart 2021 00:23 schreef Yurithemaster het volgende:
Dubai, heb echt geen idee waarom mensen daar heen gaan![]()
Precies. Hooguit dat de mensenrechten discutabel zijn in de VAE.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 09:33 schreef YebCar het volgende:
Dubai heb ik best wel van genoten. Beetje kijken hoe ze in 20 jaar een metropool uit de grond hebben gestampt is toch indrukwekkend. Ze hebben toch wel een mooie combinatie van traditioneel, modern, zon zee en stand. Alleen dat het daar continue standje oven is, is gewoon een beetje kut
Zelfs opritten van huizen zijn er vaak van gegoten beton, zonde is dat. Geen mooie klinkertjes, grind, of wat dan ook.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:28 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Van Amerika heb ik me sowieso verbaasd hoeveel beton er daar gegoten is op plekken waar geen hond komt.
Dubai lijkt me aan de ene kant bijzonder om eens te bezoeken. Heb eens de kans gehad: m'n zusje vroeg me mee te gaan, maar ik had andere prio's. Wat ik wel begreep is dat je als vrouw vooral niet al te zonnig (om het zo maar eens te zeggen) gekleed moet gaan. Niet dat ik me graag zo 'zonnig' kleed, maar dat soort restricties en evt consequenties daarvan, die bevallen me niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 13:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zelfs opritten van huizen zijn er vaak van gegoten beton, zonde is dat. Geen mooie klinkertjes, grind, of wat dan ook.
Qua restaurants heb je wel wat kleinere niet-franchise restaurants maar die moet je maar net kennen en die kennen de meeste toeristen niet denk ik. Merendeel is inderdaad fastfood of allerlei andere ketens.
Dubai trekt me helemaal niet. Zal best indrukwekkend zijn hoe snel zo’n stad uit de grond is gestampt maar ik ben niet zo geďnteresseerd in wolkenkrabbers en andere overdadige luxe eerlijk gezegd.
Als je Oman boven Dubai verkiest omdat je je daar 'zonniger' kunt kleden... dan denk ik dat je je nog eens goed moet verdiepen in de kledingetiquette voor je daadwerkelijk naar Oman gaat.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:15 schreef Smart_ass het volgende:
En terecht, dat bevalt mij ook niet en dan al helemaal niet in combinatie met de temperaturen daar.
Ik zou vorig jaar april naar Oman zijn gegaan, dat lijkt me dan wel weer mooi en heel goed te doen om als vrouw te reizen. Maar corona helaas..
Je gaf aan dat kledingrestricties, zoals in Dubai, je niet bevallen. Vervolgens geef je aan dat je naar Oman wilt.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 23:00 schreef Smart_ass het volgende:
Gelukkig zei ik dat ook nergens, dat scheelt.
Wat een onzin joh.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 13:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Qua restaurants heb je wel wat kleinere niet-franchise restaurants maar die moet je maar net kennen en die kennen de meeste toeristen niet denk ik. Merendeel is inderdaad fastfood of allerlei andere ketens.
Ik denk dat het je dan wel meevalt qua kledingregels daar hoor.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:44 schreef Celestien het volgende:
Dubai lijkt me aan de ene kant bijzonder om eens te bezoeken. Heb eens de kans gehad: m'n zusje vroeg me mee te gaan, maar ik had andere prio's. Wat ik wel begreep is dat je als vrouw vooral niet al te zonnig (om het zo maar eens te zeggen) gekleed moet gaan. Niet dat ik me graag zo 'zonnig' kleed, maar dat soort restricties en evt consequenties daarvan, die bevallen me niet.
Hier kan ik mij wel in vinden. Liberia trekt mij ook nog niet bepaaldquote:Op donderdag 28 januari 2021 20:31 schreef Ciclon het volgende:
Ik zou overal wel graag heen willen..
Maar landen die laag op het lijstje staan:
Centraal Afrikaanse Republiek
Tsjaad
Eritrea
Somalie
Guinea- Buissau
Equatorial Guinea
Pakistan
Bahrain
Qatar
Koeweit
Lijkt me nog best oké. Mits Silvester Stallone in je reisgezelschap zit.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 06:40 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hier kan ik mij wel in vinden. Liberia trekt mij ook nog niet bepaald![]()
Wat is er mis met de Filipijnen?quote:Op dinsdag 20 april 2021 18:31 schreef Heremeteit het volgende:
Israël, met name omdat dat later gezeik kan geven.
Voor de rest wil ik overal wel naartoe. Ok, zou niet zo snel teruggaan naar de Filippijnen.
Ik was vorig jaar in Warschau en ik kon geen 5 zwarten vinden in heel dat centrumquote:Op dinsdag 17 november 2020 02:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Polen of Rusland kom je dus liever niet?
In Polen heb je inderdaad homo-vrije zones, daar bestaan dus geen homo's. De president en de desbetreffende burgemeesters hebben dit zo verklaard dus is het zo. Zij hebben magische krachten namelijk en bidden met behulp van de maagd Maria alle homo's het land uit.![]()
Polen mis je niet veel aan, ik ben daar echt al talloze keren bestolen, ook nog een keer met geweld door een taxichauffeur, ik wilde die man echt keihard neerslaan (kan gewoon daar, politie daar doet toch nooit iets), maar toen trommelde hij zijn matties op. Kansloos crimineel rukland dus gewoon, ook nog eens zwaar antisemitisch, mis je niets aan en hopelijk worden ze de EU uit getrapt.
Rusland lijkt me wel weer fascinerend, helaas zit die rukmongool Poetin daar nog steeds, zonder deze kwezel was het wel een tof land geweest.
Poetin gaat geloof ik eerdaags aftreden, dus misschien verbetert de situatie daar. Land zelf lijkt me wel echt heel erg mooi. Vooral als je per trein reist daar.
Dus alles wat niet westers isquote:Op maandag 12 juli 2021 12:51 schreef Halcon het volgende:
Ik heb niet zoveel met Aziatische landen. Noch met islamisische landen, nog met iets verder naar het oosten. Voor mij dus geen Jemen, Vietnam, Mongolië en dat soort toestanden.
Verder ook niks met Afrika, dus ook geen Benin, Ghana en Zimbabwe.
Volgens mij zijn Zuid- en Midden-Amerika niet Westers. Oost-Europa ook niet.quote:Op maandag 12 juli 2021 12:57 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Dus alles wat niet westers is
Allemaal grote Westerse invloeden.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn Zuid- en Midden-Amerika niet Westers. Oost-Europa ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |