abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 november 2020 @ 08:46:25 #101
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_196281949
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 00:02 schreef Starhopper het volgende:
Lijkt mij prima dat ze dit soort figuren in de gaten houden! Dit levert interessante data op lijkt mij.
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 00:58 schreef trein2000 het volgende:
Over de manier waarop kun je dan van mening verschillen, maar doen alsof er niets aan de hand is is gewoon gevaarlijk en precies waarom dit soort clubjes nodig zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 01:01 schreef trein2000 het volgende:
De andere krant en dat soort clubjes hebben gewoon een ondermijnend effect. Daar wil je zicht op hebben.
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 05:01 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker belangrijk. Alsof je hier last van hebt als weldenkende in je dagelijks functioneren :')
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 05:56 schreef Pedroso het volgende:
Goede zaak natuurlijk, het gaat tenslotte om de veiligheid van NL. Niets mis mee om alles in kaart te brengen nu er steeds meer wappies en alles wat daar bij hoort aan het opkomen zijn.
quote:
14s.gif Op maandag 16 november 2020 08:31 schreef SicSicSics het volgende:
Lijkt me prima toch, netjes binnen de AVG!.. ^O^
Lijkt me toch waarom je inlichtingendienst hebt? Maar dat kan aan mij liggen... :?
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 09:17 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak. Complotwappies dienen met knetterharde repressie te worden aangepakt.
What the actual fuck :{

Zijn jullie vergeten wat een rechtstaat is? Denken jullie nou echt dat die margeclubjes een ondermijnend effect kunnen hebben op hoe Nederland denkt? En dat de overheid met hun nieuwskanalen, mediaspinners en andere communicatie experts daar niks tegenin weet te brengen als het hun te heet wordt? Schei toch uit.
De info honger van de overheid, dit keert in de vorm van een Experiment van de landmacht neemt groteske vormen aan waarbij de regels keer op keer geschoffeerd worden en degenen die om informatie vragen met zwartgelakte bladzijden het bos in worden gestuurd.
Dit is niet goed te praten, dit is niet "och ze moeten toch in de gaten gehouden worden prima zo" dit is alle perken te buiten.
Voor dit soort inlichtingen hebben we de AIVD en de MIVD en beiden staan onder relatief streng toezicht, terwijl dit defensie onderdeel buiten al dat toezicht is opgetuigd en de regels met de voeten heeft getreden, lees je even mee;
quote:
Het LIMC maakt naast open bronnen ook gebruik van „semi-gesloten bronnen”, gedragsanalyses en informatie afkomstig van militaire liaisons in bijvoorbeeld de ziekenhuizen en verpleeghuizen. Ook staan vertrouwelijke bronnen genoemd in documenten, zoals het interne registratiesysteem van de politie en een technische briefing bij een ministerie.
Dat is geen informatie aan elkaar rijgen uit openbare bronnen zoals een Bellingcat dat doet, dat is private informatie waar zorgvuldig mee om moet worden gegaan bij elkaar harken en vervolgens roepen dat het voor een groter goed is, ga weg, daar hebben we juist de AVG voor opgetuigd, maar zoals ook bij de fiscus blijkt is de AVG vooral bedoeld om bedrijven en burgers kort te houden en hoeft de overheid daar niet aan mee te doen, en mocht iemand iets anders beweren dan wordt er wel een zaak gestart en via de landsadvocaat liegend of niet een oordeel afgedwongen.
Hiermee instemmen is afscheid nemen van de rechtsorde, een grote bek op China geven? jullie niet meer, dit is waar China begint en het westen ophoud, als het leger (mind you) burgers op deze manier in de gaten houdt en gaat profileren, huilend om een groepje anders denkende die nu voor de verandering eens buiten een FBgroep of forum als [BNW] treed.
Ontluisterend te zien hoe daar op wordt gereageerd, met afschuw, met ongeloof, met keiharde repressie! Weet je op wie dat ook van toepassing is ? Extreem links, Antifa, KOPZ en BLM, maar dat hoor je zelden terug, even militant en even zeurderig aanwezig, maar dan worden ze wel serieus genomen, wat al een heel verschil maakt.

Dit kan en mag niet in een rechtstaat als Nederland en iedereen die vindt dat dit "prima is" zou eens bij zichzelf te raden moeten gaan, het leger die z'n eigen bevolking profileert en wellicht bespioneerd is het begin van het einde, en ik heb er 0% vertrouwen in dat die muts van een minister Bijleveld hier wat zinnigs op te zeggen heeft.
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 00:58 schreef trein2000 het volgende:
De waarheid is dat de ziekenhuizen vol liggen. En het ‘hooggeleide weldenkende deel der natie’ snapt dat je dan alle zeilen bij moet zetten om te voorkomen dat de zorg omvalt.
De keiharde waarheid is dat er IC bedden vergen worden aan heel erg oude mensen in het eind van hun leven die daardoor de zorg voor jongere mensen die nog wel een lange tijd te leven hebben ontneemt.
Dat is keihard maar serieus waar, ik zag een nierpatiënte bij een vandaag wiens transplantatie niet door kon gaan vanwege corona, dat is toch te zot voor woorden? Dat we mensen van 80-85 voorrang geven op relatief jonge mensen die al maanden zo niet jaren op een wachtlijst staan? :{

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:33 schreef Pedroso het volgende:

Dus jij had gewild dat we dubbele IC capaciteit hadden gehad ten tijde van de uitbrak van Corona in Maart ?
Makkelijk lullen achteraf, de zorg is al ontzettend duur en dat gaat met dubbele capaciteit van IC's , personeel etc. naar nog veel duurder. Zeker als gewoonlijk maar hooguit 25% van die capaciteit wordt benut.
Bovendien heeft bv België veel meer IC capaciteit maar die zitten nu nog veel meer meer in de shit dan wij in NL.
Ik had gewild dat de noodhospitalen die in AHOY en het MECC waren opgetuigd betaald zouden zijn waardoor de reguliere zorg ontlast had kunnen worden.
Of dat het militair noodhospitaal met 1200 bedden dicht bij Utrecht wel in gebruik was genomen zodat de zorg ontlast werd, maar nee, geld regeert, over corona en de zorg heen, maar iedereen die dat zegt is en complot wappie,een anders denkende en een potentieel gevaar voor de bevolking, want oh wee als er wat anders dan regeringsbeleid wordt gezegd, dat ondermijnt de staat....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:23:55 #102
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_196282404
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Ook defensie heeft zich te houden aan de AVG. Ik heb in het verleden (voor de AVG) een aantal osint cursussen bij divi gedaan en toen kon er op dat gebied nog veel meer dan in het AVG tijdperk.
Ik ook niet, maar ben ook niet bereid men op de blauwe ogen te geloven. Uitzoeken dus.

Tenenkrommende communicatiestrategie trouwens weer. Je mag wel meer verwachten van dat het leger PR paarse broeken die we ondertussen in dienst hebben :')
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:47:46 #103
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_196282747
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:46 schreef YuckFou het volgende:
What the actual fuck :{

Zijn jullie vergeten wat een rechtstaat is?
Zeker niet, maar wat heeft dat hiermee te maken? Daarom zei ik, 'binnen de AVG'. Dus binnen de wet. :)
Als blijkt dat zaken niet binnen de wet gebeuren, dan lijkt het me minder prima. ;)
quote:
Denken jullie nou echt dat die margeclubjes een ondermijnend effect kunnen hebben op hoe Nederland denkt?
Ja.
quote:
En dat de overheid met hun nieuwskanalen, mediaspinners en andere communicatie experts daar niks tegenin weet te brengen als het hun te heet wordt?
Niet niks, zeker niet.
Overigens heeft 'de overheid' geen nieuwskanalen. Ben je vergeten wat een rechtsstaat is? ;)
quote:
Schei toch uit.
Waarmee? :D
quote:
De info honger van de overheid, dit keert in de vorm van een Experiment van de landmacht neemt groteske vormen aan waarbij de regels keer op keer geschoffeerd worden en degenen die om informatie vragen met zwartgelakte bladzijden het bos in worden gestuurd.
Je haalt nu de belastingdienst en de MIVD door elkaar. :*
De MIVD is overigens ook van defensie, niet van de landmacht.
Het "Experiment" gebruikt (volgens eigen zeggen) openbare informatie en volgt wet- en regelgeving. Als dat zo is. Top! Als dat niet zo is, dan wordt daar tegen opgetreden.
Zoals het hoor in een rechtsstaat.
quote:
Dit is niet goed te praten, dit is niet "och ze moeten toch in de gaten gehouden worden prima zo" dit is alle perken te buiten.
Nee hoor. Zeer waarschijnlijk is het netjes binnen de perken. En nogmaals, zo niet dan optreden.
quote:
Voor dit soort inlichtingen hebben we de AIVD en de MIVD en beiden staan onder relatief streng toezicht, terwijl dit defensie onderdeel buiten al dat toezicht is opgetuigd en de regels met de voeten heeft getreden, lees je even mee;
:') Dit is van de MIVD. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 17 november 2020 @ 11:08:29 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196283840
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:23 schreef detaris het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ben ook niet bereid men op de blauwe ogen te geloven. Uitzoeken dus.

Tenenkrommende communicatiestrategie trouwens weer. Je mag wel meer verwachten van dat het leger PR paarse broeken die we ondertussen in dienst hebben :')
Nou idd... :') _O-
  woensdag 18 november 2020 @ 02:49:46 #105
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_196297184
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:47 schreef SicSicSics het volgende:
Zeker niet, maar wat heeft dat hiermee te maken? Daarom zei ik, 'binnen de AVG'. Dus binnen de wet. :)
Als blijkt dat zaken niet binnen de wet gebeuren, dan lijkt het me minder prima. ;)
Ik heb vrij weinig behoefte om met een goedpratende politicus in discussie te gaan, aalglad en ontwijkend als je meestal bent, maar goed.
Wat het aanroepen van de rechtsstaat hiermee te maken heeft is natuurlijk alles, het punt waar defensie besluit om de burgers van het eigen land te gaan monitoren sta je aan de vooravond van de afbraak van diezelfde rechtsstaat, zeker als er niks bij de Autoriteit Persoonsgegevens is opgegeven en er gebruik wordt gemaakt van semi-gesloten, of geheel private bronnen, dat mag niet, en daar zou defensie zich ver van moeten houden, lees het NRC stuk.

quote:
Ja.
:{w Hou toch op, eerder zou de overheid wellicht moeten beseffen dat er kennelijk een enorm hiaat in hun informatie voorziening zit waardoor zo'n anders geluid zo groot kan worden, en dat neem je niet weg met monitoren en doodzwijgen, maar zou je heads on moeten tegengaan door overtuigend en luid het juiste geluid te verspreiden.
quote:
Niet niks, zeker niet.
Overigens heeft 'de overheid' geen nieuwskanalen. Ben je vergeten wat een rechtsstaat is? ;)
Niet niks, sterker nog er hoeft maar iemand wat als "bron" te lekken en het komt groots gebracht in de prime time journalen, en op die manier kan je zeker stellen dat de overheid een nieuwskanaal heeft.
Zo niet dan kunnen persvoorlichters en persberichten altijd nog helpen met het verspreiden van het overheids geluid, dat heeft niks met een rechtsstaat te maken.
quote:

Waarmee? :D
Met het opblazen van de grootte van dat clubje andersdenkenden, je kan ze prima aanpakken zodra er geweld gebruikt wordt, wat ook zeker moet, maar doen alsof een Willem Engel met wat volgers het land kan ontregelen is net zo dwaas als het gehuil om die Akwasie die tijdens een speech wat doms roept en vervolgens online wordt afgemaakt, beide zijn het vervolg van ontspoorde social media waar mensen niet in nuance kunnen nadenken maar hooguit kunnen roeptoeteren wat hun onderbuik schreeuwt...
quote:
Je haalt nu de belastingdienst en de MIVD door elkaar. :*
De MIVD is overigens ook van defensie, niet van de landmacht.
Het "Experiment" gebruikt (volgens eigen zeggen) openbare informatie en volgt wet- en regelgeving. Als dat zo is. Top! Als dat niet zo is, dan wordt daar tegen opgetreden.
Zoals het hoor in een rechtsstaat.
Ik haal niks door elkaar, ik haal de fiscus als voorbeeld aan dat de overheid het absoluut niet nauw neemt met de AVG, en dit experiment toont eens te meer weer aan dat dat zo is. Het hele punt is juist dat ze veel verder zijn gegaan dan mag, of wacht, dit schrijft het NRC;
quote:
[...]Grote hoeveelheden data over de meest uiteenlopende onderwerpen – van pollen tot faillissementen – belandden in een door defensie gebouwd computersysteem om er geautomatiseerd een coronagolf of maatschappelijke onrust mee te voorspellen. [...]
Defensie stelt in een reactie dat de militairen van het LIMC niet naar individuen kijken omdat ze dat niet mogen, dat ze enkel openbare bronnen gebruiken en hun analyses alleen voor intern gebruik zijn. Maar uit onderzoek van NRC blijkt iets anders. Vanaf het begin deelt het centrum de analyses met bijvoorbeeld terrorismecoördinator NCTV en de Nationale Politie. Het LIMC maakt naast open bronnen ook gebruik van „semi-gesloten bronnen”, gedragsanalyses en informatie afkomstig van militaire liaisons in bijvoorbeeld de ziekenhuizen en verpleeghuizen. Ook staan vertrouwelijke bronnen genoemd in documenten, zoals het interne registratiesysteem van de politie en een technische briefing bij een ministerie. Eenmaal wordt als bron verwezen naar een tweet van een individu, PVV-leider Geert Wilders.
En je mag van mij het onderzoek van het NRC in twijfel trekken, dat laat alleen maar zien dat je geen inhoudelijke argumenten hebt.
quote:
Nee hoor. Zeer waarschijnlijk is het netjes binnen de perken. En nogmaals, zo niet dan optreden.
Nee het is niet netjes en binnen de perken, het is volledig doorgeslagen terwijl ze op een terrein bewegen waar ze niks te zoeken hebben, en het verdedigen daarvan is het begin van een glijdende schaal.Nogmaals uit het NRC;
quote:
het leger mag nauwelijks iets in Nederland. Militairen mogen online net als andere ambtenaren hooguit op de website van de NOS kijken welke demonstraties tegen coronamaatregelen eraan komen, of zien wat trending topics zijn op Twitter. Maar een Facebookaccount van een individu bestuderen mag niet, sowieso niets wat tot individuen leidt. Laat staan online groepen bezoeken om een protestbeweging in kaart te brengen. Dat is inlichtingenwerk en aan strenge regels gebonden.
quote:
:') Dit is van de MIVD. :D
Nee, dit is van de Landmacht, de MIVD is een aparte organisatie, die ook vrijwel niks in het binnenland mag, daarvoor hebben we de AIVD, en beiden zijn bovendien aan strenge regels gebonden.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 05:58:41 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196297696
de bronnen die ze gebruiken of de avg boeien me niet zo

wie de opdracht gaf wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 18 november 2020 @ 06:07:14 #107
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_196297716
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 05:58 schreef sp3c het volgende:
de bronnen die ze gebruiken of de avg boeien me niet zo

wie de opdracht gaf wel
Dat lijkt me ook wel een heel interessante kwestie. Komt dit bijv helemaal van de top met de intentie om al dat lastige toezicht op de MIVD te omzeilen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_196300032
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 22:04 schreef Cherni het volgende:

[..]

In het parool lees ik dat het om 3 specifieke groepen gaat.
-Jensen
-Viruswaarheid
-Gele hesjes(moet ik mij nu zorgen
maken :) )
Ik las elders dat het ook om andere groepen zou gaan, waaronder diverse alternatieve nieuwsmedia, waaronder DDS en een hoop meer obscure websites. Ik zou de bron even moeten opzoeken.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_196438960
twitter

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')