Dit cliché bij elk rijtje records wordt ook vermoeiend. In dit rijtje heeft het veel meer te maken met de jonge leeftijd waarop Verstappen, Hamilton en Vettel begonnen dan het aantal races.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 23:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Max rijdt 600 GP’s per jaar, Senna 4
Mee eens, maar het is toch leuk om te zien dat d’n Max aardig opklimt in veel lijstjes!quote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het is op welke manier dan ook onvergelijkbaar.
Alleen de naam "Formule 1" is gelijk. Voor de rest is alles anders
Zelfs de tegenstanders zijn niet hetzelfde
Oh voor zijn fans zeker.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Mee eens, maar het is toch leuk om te zien dat d’n Max aardig opklimt in veel lijstjes!
Ik zie niet in waarom een neutrale F1-fan dat niet leuk zou vinden. Of zelfs fans van andere coureurs. Uiteindelijk is wat Max doet wel uitzonderlijk. Dan kun je ook gewoon respect hebben voor de sportieve prestatie. Geldt uiteraard ook voor RB.quote:
Net zoveel plezier en respect als er hier getoond wordt voor de prestaties van Ham en Mercquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 17:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom een neutrale F1-fan dat niet leuk zou vinden. Of zelfs fans van andere coureurs. Uiteindelijk is wat Max doet wel uitzonderlijk. Dan kun je ook gewoon respect hebben voor de sportieve prestatie. Geldt uiteraard ook voor RB.
Je kan die lijstjes latijd nog omrekenen.quote:
Nog een paar erbij en hij staat al derde in de recordlijst van meeste aantal overwinningen. Alleen is er dan wel een behoorlijk gat te overbruggen naar de nummer twee.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:48 schreef PzKpfw het volgende:
Nog eentje winnen en hij heeft al 50 races op z'n naam staan. Ongekend hoe snel dat dan ineens kan gaan...
Op die manier maak je het nog minder vergelijkbaar. Juist omdat ze vroeger minder raceten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 02:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Je kan die lijstjes latijd nog omrekenen.
En vroeger hoefde je ook minder te racen om WK te worden.
Wil je het vergelijken met toen moet je inmiddels het seizoen in tweeën delen, dan is Max al 6 keer WK en dat maakt 't alleen nog maar meer indrukwekkend.
OK, Hamilton zou dan al op 14 zitten)
Omrekenen naar percentage overwinningen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Op die manier maak je het nog minder vergelijkbaar. Juist omdat ze vroeger minder raceten.
Wat is de context tussen die cijfers?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:36 schreef Nober het volgende:
Eerste vier titels op rij
Vettel (Red Bull Racing)
Eerste drie titels op rij
Verstappen (Red Bull Racing)
Eerste titel geprolongeerd
Ascari
Brabham
Prost
Schumacher
Häkkinen
Alonso
Vanaf eerste titel opvolgend moeilijker moet je het niet maken.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat is de context tussen die cijfers?
Want Vettel had natuurlijk eerst 3 titels op rij binnen voor ie de 4e op rij kon halen, dan had Verstappen niet als eerdest 3 titels op rij (plus Hamilton heeft er meer op rij dan zowel Verstappen als Vettel)
En zowel Max als Sebastian hadden hun titel geprolongeerd.
Ah, duidelijk.. thanksquote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Vanaf eerste titel opvolgend moeilijker moet je het niet maken.
2010, 2011, 2012, 2013 Vettel
2021, 2022, 2023 Verstappen
2005, 2006 Alonso
2008 Hamilton
Hoeveel circuits komen er nog aan waar hij nog niet gewonnen heeft? Sowieso Las Vegas, maar verder?quote:
Singapore..quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:01 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Hoeveel circuits komen er nog aan waar hij nog niet gewonnen heeft? Sowieso Las Vegas, maar verder?
Dit seizoen verder niks meer, als ik de kalender voor volgend jaar zie, heeft hij volgens mij alleen China en Singapore nooit gewonnen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 22:01 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Hoeveel circuits komen er nog aan waar hij nog niet gewonnen heeft? Sowieso Las Vegas, maar verder?
Volgens mij heb ik hem dit ooit ook horen zeggen in een podcast.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ [url=https://i.imgur.com/dsgqPET.png]afbeelding ]
[/url]
[Calum Nicholas] When Max is in the garage, when he's not in a race car, he's one of us. He's kind, he cares about the people around him. It's brilliant. I like that he can get into the car, close his lid and then be ruthless. We're here to win. I think it's great that he's able to switch between both.
Hamilton heeft niet meer titels op rij dan Vettel toch? Allebei 4 op rijquote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat is de context tussen die cijfers?
Want Vettel had natuurlijk eerst 3 titels op rij binnen voor ie de 4e op rij kon halen, dan had Verstappen niet als eerdest 3 titels op rij (plus Hamilton heeft er meer op rij dan zowel Verstappen als Vettel)
En zowel Max als Sebastian hadden hun titel geprolongeerd.
Oh ja, dat had Rosberg verpest...quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hamilton heeft niet meer titels op rij dan Vettel toch? Allebei 4 op rij
Ik had vroeger wel respect voor HAM, maar hij is een zuiger geworden. Daardoor kijk ik nu anders naar hem. Na Silverstone 2021 was sowieso alle respect weg. En dan nu weer een 'zeldzame' aanrijding met Russell in Qatar.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Net zoveel plezier en respect als er hier getoond wordt voor de prestaties van Ham en Merc
Max is ook veranderd maar dan ten goede, die is een stuk volwassener gewroden, zeker sinds z'n relatie met Kelly.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik had vroeger wel respect voor HAM, maar hij is een zuiger geworden. Daardoor kijk ik nu anders naar hem. Na Silverstone 2021 was sowieso alle respect weg. En dan nu weer een 'zeldzame' aanrijding met Russell in Qatar.![]()
Hij is passe en moet gewoon lekker met pensioen gaan.
Ik weet sowieso niet of hij op dit moment geen extreem aggressieve inhaalacties zou doen. Ik denk namelijk van wel, dat er niks anders is. Alleen dat het niet nodig isquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 23:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Max is ook veranderd maar dan ten goede, die is een stuk volwassener gewroden, zeker sinds z'n relatie met Kelly.
Maar misschien zit Max nu ook wel in een periode waarin alles zin kant op valt net zoals bij Hamilton toen.
En als je eenmaal aan de top gestaan hebt en dat luk tniet meer, dan komt de ware aard naar voren.
Alonso had dat ook trouwens, die was op een gegeven moment ook best een eikel.
Maar die is weer helemaal herboren sinds z'n terugkomst, die is niet meer zo egoistisch (al weet hij ook wel dat ie beter is dan Stroll)
G.P. houdt 'm ook rustiger, laat 'm meer naar het grote plaatje kijken ipv naar 1 ronde.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 08:45 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet sowieso niet of hij op dit moment geen extreem aggressieve inhaalacties zou doen. Ik denk namelijk van wel, dat er niks anders is. Alleen dat het niet nodig is
GP kan praten wat hij wil, maar als Max ergens langs wil gaat hij erlangs. Maar het hoeft bijna nooit omdat die de beste auto heeft.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
G.P. houdt 'm ook rustiger, laat 'm meer naar het grote plaatje kijken ipv naar 1 ronde.
Afgelopen race ook, toen zei G.P. "the race will come to you" toen Max er toch snel voorbij wilde.
Ik hoorde laatst ook de vergelijking dat als Max de Red Bull is dan is G.P. de matador.
Afbeelding in de OP?quote:Op donderdag 9 november 2023 20:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/formule(...)cover-time~ac4a4fb7/
quote:Max Verstappen and Gianpiero Lambiase have become the driver/race engineer partnership to beat in F1, with the pair having worked together to net the last three drivers’ championships in a row. But it hasn’t always been plain sailing between the two, as they recently revealed.
[..]
quote:
quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik moest er éééven een paar seconden over nadenken.... wiens verjaardag.... of zo.SPOILER: Maar..Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door Sally op 12-12-2023 13:34:48 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Australië, die hebben ze ook al heel lang.quote:Op vrijdag 15 december 2023 00:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat is de trofee met dat houten 3 spaaks stuur want die herken ik niet
Ohhhhh...goh, dat ik dat gemist heb, ik heb de race wel gekeken maar ik zal het podium dan gemist hebben. Bedankt!quote:Op vrijdag 15 december 2023 01:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Australië, die hebben ze ook al heel lang.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 01:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ohhhhh...goh, dat ik dat gemist heb, ik heb de race wel gekeken maar ik zal het podium dan gemist hebben. Bedankt!
Nu voel ik mij enorm dom, dat is wel een hele bijzondere trofeequote:Op vrijdag 15 december 2023 01:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier her origineel in de wagen van Jack Brabham.
Toen Brabham er nog mee reed was wel in 1960, ook ver voor mijn tijd.quote:Op vrijdag 15 december 2023 01:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu voel ik mij enorm dom, dat is wel een hele bijzondere trofee
Nee, Brabham was voor mijn tijd ook maar het is wel een hele bijzondere trofee, vind ik, er zijn maar weinig races waar een je een trofee ziet met een eigen race historie.quote:Op vrijdag 15 december 2023 01:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Toen Brabham er nog mee reed was wel in 1960, ook ver voor mijn tijd.![]()
Dus neit zo heel gek als mensen het niet weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |