Als je een 9 moet zijn om een titel te winnen, vind ik Max een 8. Goed, spectakel, mega talent, een hoop ballen en inzicht. Maar nog net even wat finesse en ervaring er bij. Net dat beetje extra. Dan gaat het goed komen.quote:Op zondag 15 november 2020 13:34 schreef Starflyer het volgende: [..] Die stap moet vooral Red Bull Racing maken. Nax is al van dat kaliber.
(lol)quote:
Nou, omdat jíj dat aan Max toeschrijft.quote:
Perez heeft een prima race gereden, na zich goed gekwalificeerd te hebbenquote:
Nee hoor, wmb nog steeds liever niet.quote:Op zondag 15 november 2020 13:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nou ja zeg, eerst al maanden roepen dat Hulkie naast Max moet worden gezet, Perez pakt een keer een podium en dan moet Perez er maar naast
Volgens DoornGod welquote:Op zondag 15 november 2020 13:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Perez heeft een prima race gereden, na zich goed gekwalificeerd te hebben
[..]
Nee hoor, wmb nog steeds liever niet.
Hij rijdt 1 race wat minder, en hij is meteen geen kampioenschapsmateriaal.quote:Op zondag 15 november 2020 13:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je een 9 moet zijn om een titel te winnen, vind ik Max een 8. Goed, spectakel, mega talent, een hoop ballen en inzicht. Maar nog net even wat finesse en ervaring er bij. Net dat beetje extra. Dan gaat het goed komen.
Of gewoon Perez en Hulkenberg in de RB. Max een jaartje langs de zijlijn.quote:Op zondag 15 november 2020 13:46 schreef Newone82 het volgende:
Perez of Hulkie zouden beide goede opties zijn voor RB.
Wat heeft Hamilton dit jaar voor fouten gemaakt dan?quote:Op zondag 15 november 2020 13:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij rijdt 1 race wat minder, en hij is meteen geen kampioenschapsmateriaal.
Ervaring? Heeft hij ondertussen zat.
Hij maakt dit weekend een paar fouten, maar een kampioenschap was al lang uit vizier. En elk coureur maakt fouten. Hamilton ook, maar zijn auto is dusdanig dominant, dat hij in de overige races kan domineren.
Die heeft ook wel fouten gemaakt hoor..quote:Op zondag 15 november 2020 13:47 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat heeft Hamilton dit jaar voor fouten gemaakt dan?
Nogmaals een 0 resultaat voegt niks toe he. Dat is wel het resultaat onder de streep. Daar zijn er veel te veel van.quote:Op zondag 15 november 2020 13:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nou, omdat jíj dat aan Max toeschrijft.
door de F1 te veel als zijn eigen politiek podium te gebruikenquote:Op zondag 15 november 2020 13:47 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Jij nog gefeliciteerd trouwens met een slecht wedstrijd van Verstappenquote:Op zondag 15 november 2020 13:42 schreef Newone82 het volgende:
Geeft een feitelijke beschrijving van de situatie, maar niet echt een vinger naar zichzelf wijzend Max bij Ziggo. Oei.
Draaibosquote:
Noem ze eens.quote:Op zondag 15 november 2020 13:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die heeft ook wel fouten gemaakt hoor..
Bottas zat uiteindelijk heel lang achter Gasly vast, maakte een stop, reed naar Gasly en zat toen weer heel lang achter Gaslyquote:Op zondag 15 november 2020 13:48 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Die intermediates werken totaal anders onder verschillende auto's. De McLarens vlogen op hun nieuwe set terwijl Stroll, Ricciardo, Bottas etc niet meer vooruit kwamen.
Proefstart maken op een verkeerde plek.quote:Op zondag 15 november 2020 13:47 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Maar jij schrijft dat als Max zijn schuld.quote:Op zondag 15 november 2020 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nogmaals een 0 resultaat voegt niks toe he. Dat is wel het resultaat onder de streep. Daar zijn er veel te veel van.
Doorkachelen onder gele vlaggenquote:Op zondag 15 november 2020 13:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Proefstart maken op een verkeerde plek.
Check z’n strafpunten eens.quote:Op zondag 15 november 2020 13:47 schreef Newone82 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 15 november 2020 13:52 schreef Newone82 het volgende:
Leclerc super kritisch op zichzelf. Kenmerkt grote sportmannen. Die komt er wel. Max na de race niks van die zelfkritiek.
lolquote:
quote:
niet met je eens, kampioenschap is al gelopen, je bent eigenlijk de snelste tot het er op aan kwam gisteren en vandaag laat hij het weer niet zien, dat heeft niets met de stand te makenquote:Op zondag 15 november 2020 13:52 schreef maan_man het volgende:
Ik wil de race van Max echt niet goed praten. Het was niet echt goed en je ziet bij Max vaker dat het van kwaad tot erger gaat als het niet loopt.
Maar de vergelijking met Hamilton vind ik persoonlijk ook weer niet helemaal eerlijk. Ten eerste moet Max met zijn auto altijd op 110% rijden, anders rijdt hij veel races op plaats 8 samen met Albon. Als je altijd met het mes tussen de tanden rijdt, dan is de kans op fouten ook groter.
Daarnaast komt Hamilton met 8 van de 12 races dit seizoen gewonnen races naar de race. Dan kun je misschien beter accepteren dat het vandaag iets minder is en geen onnodige risico's nemen. Max komt naar de circuit met het idee vandaag misschien een kansje en daar moet ik alles voor doen. Dan kom je met een hele mindset bij de start.
Dat bewijst hij toch vandaag? Begrijp me niet verkeerd, ik vind Max een regelrechte held, maar hij stelt ook nog net even te vaak teleur. En daarom vind ik dat hij die stap nog wel moet maken.quote:Op zondag 15 november 2020 13:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij rijdt 1 race wat minder, en hij is meteen geen kampioenschapsmateriaal.
Ervaring? Heeft hij ondertussen zat.
Hij maakt dit weekend een paar fouten, maar een kampioenschap was al lang uit vizier. En elk coureur maakt fouten. Hamilton ook, maar zijn auto is dusdanig dominant, dat hij in de overige races kan domineren.
Perez doet naast Stroll toch ook weinig rare dingen? Ik heb zelf een voorkeur voor Hulkenberg naast Max maar Perez zou ook kunnen.quote:Op zondag 15 november 2020 13:49 schreef MakkieR het volgende:
Perez naast Max is niet ideaal. Perez zal nooit teamorders accepteren en dat staat garant voor huilen na een crash tussen Perez en Verstappen. Max heeft een tweede rijder nodig, niet een egootje, dat is hij zelf al.
Ga er nu eens op in. Ik vind het problematisch dat Max niks van zelfkritiek liet zien in interview. Leclerc super boos op zichzelf en leert die van. Max heeft zijn frustratie van gisteren meegenomen na de race van vandaag zoals Doornbos zei.quote:
Faire analyse.quote:Op zondag 15 november 2020 13:52 schreef maan_man het volgende:
Ik wil de race van Max echt niet goed praten. Het was niet echt goed en je ziet bij Max vaker dat het van kwaad tot erger gaat als het niet loopt.
Maar de vergelijking met Hamilton vind ik persoonlijk ook weer niet helemaal eerlijk. Ten eerste moet Max met zijn auto altijd op 110% rijden, anders rijdt hij veel races op plaats 8 samen met Albon. Als je altijd met het mes tussen de tanden rijdt, dan is de kans op fouten ook groter.
Daarnaast komt Hamilton met 8 van de 12 races dit seizoen gewonnen races naar de race. Dan kun je misschien beter accepteren dat het vandaag iets minder is en geen onnodige risico's nemen. Max komt naar de circuit met het idee vandaag misschien een kansje en daar moet ik alles voor doen. Dan kom je met een hele mindset bij de start.
quote:Op zondag 15 november 2020 13:52 schreef Newone82 het volgende:
Leclerc super kritisch op zichzelf. Kenmerkt grote sportmannen. Die komt er wel. Max na de race niks van die zelfkritiek.
Denk je nou dat dit soort "kritiek" impact heeft als je al de reputatie van onverbeterlijke troll hebt? Eerst je netjes gedragen en daarna wordt je misschien ooit serieus genomen.quote:Op zondag 15 november 2020 13:57 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ga er nu eens op in. Ik vind het problematisch dat Max niks van zelfkritiek liet zien in interview. Leclerc super boos op zichzelf en leert die van. Max heeft zijn frustratie van gisteren meegenomen na de race van vandaag zoals Doornbos zei.
Hamilton wordt vandaag wereldkampioen, wat heeft Max tot aan deze race verkeerd gedaan om geen aanspraak te maken op die titel? Valt hem in de voorgaande races ook maar iets te verwijten.quote:Op zondag 15 november 2020 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat bewijst hij toch vandaag? Begrijp me niet verkeerd, ik vind Max een regelrechte held, maar hij stelt ook nog net even te vaak teleur. En daarom vind ik dat hij die stap nog wel moet maken.
Maar dit zijn wel dingen die helpen om daar te komen.
Toen Ocon naast hem reed anders wel. En naast Max wil hij zich ook bewijzen terwijl hij dat ten opzichte van Stroll niet hoeft.quote:Op zondag 15 november 2020 13:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Perez doet naast Stroll toch ook weinig rare dingen? Ik heb zelf een voorkeur voor Hulkenberg naast Max maar Perez zou ook kunnen.
Ik heb in mijn hele post het woord stand niet gebruikt. Maar aantal overwinningen als je er 8 hebt, dan is die 9de misschien iets minder belangrijk. Zeker als je weet dat je komende weken weer een kans hebt en Max eigenlijk 3de is als de Mercedessen een gewoon weekend draaien, dus voor hem moest het vandaag gebeuren.quote:Op zondag 15 november 2020 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet met je eens, kampioenschap is al gelopen, je bent eigenlijk de snelste tot het er op aan kwam gisteren en vandaag laat hij het weer niet zien, dat heeft niets met de stand te maken
Hoe je je uit naar die mongoloïde smoelsmid na de race is 1, hoe je ermee omgaat en wat je ermee doet is iets anders. Max heeft echt wel zelfkritiek en heeft echt wel laten zien te leren van zijn fouten.quote:Op zondag 15 november 2020 13:57 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ga er nu eens op in. Ik vind het problematisch dat Max niks van zelfkritiek liet zien in interview. Leclerc super boos op zichzelf en leert die van. Max heeft zijn frustratie van gisteren meegenomen na de race van vandaag zoals Doornbos zei.
Dat met Ocon wijt ik meer aan Ocon. Die streed in zijn periode bij Force India af en toe wel erg agressief met zijn teammaat.quote:Op zondag 15 november 2020 13:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Toen Ocon naast hem reed anders wel. En naast Max wil hij zich ook bewijzen terwijl hij dat ten opzichte van Stroll niet hoeft.
Perez was imho net zo agressief en ook een paar keer de veroorzaker van een crash tussen die twee.quote:Op zondag 15 november 2020 14:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat met Ocon wijt ik meer aan Ocon. Die streed in zijn periode bij Force India af en toe wel erg agressief met zijn teammaat.
8 van de 12 gewonnen heeft niets met de stand te maken? OK, Max is ook gewoon 3e dat heeft toch nauwelijks invloed op het rijden van vandaag, zeker in deze omstandigheden, het slaat gewoon nergens op.quote:Op zondag 15 november 2020 14:00 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik heb in mijn hele post het woord stand niet gebruikt. Maar aantal overwinningen is je er 8 hebt, dan is die 9de misschien iets minder belangrijk. Zeker als je weet dat je komende weken weer een kans hebt en Max eigenlijk 3de is als de Mercedessen een gewoon weekend draaien, dus voor hem moest het vandaag gebeuren.
Toch is het Perez die Ocon tot 2 keer toe express de muur in duwde op Spa. Naar mannetje, maar dat zijn ze allebei iddquote:Op zondag 15 november 2020 14:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat met Ocon wijt ik meer aan Ocon. Die streed in zijn periode bij Force India af en toe wel erg agressief met zijn teammaat.
Die kan ook weer afgestreept wordenquote:Op zondag 15 november 2020 14:09 schreef SiGNe het volgende:
Eerste finish buiten het podium voor Max dit jaar.. toch ook best knap.
ik heb het ook niet zo op Perez maar het zou toch wel vreemd zijn als hij volgend jaar geen stoeltje heeftquote:Op zondag 15 november 2020 14:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Toch is het Perez die Ocon tot 2 keer toe express de muur in duwde op Spa. Naar mannetje, maar dat zijn ze allebei idd
Perez en Stroll is een andere rolverdeling met andere belangen. Bij RBR gaat het om veel geld en hele dure punten als de rijders niet met elkaar kan opschieten en elkaar niet de ruimte geeft. Max is niet de persoon die de ondergeschikte persoon zal zijn, Hamilton zal dit ook nooit doen. Daarom zal RBR nooit iemand naast Max zetten die zijn rol niet kent als tweede rijder, die de deuren achter Max dicht houdt en die de punten van Max verdedigt. Bottas is ook zo'n rijder, die gaat nog liever dood dan dat hij de poot dwars zet tegenover Hamilton.quote:Op zondag 15 november 2020 13:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Perez doet naast Stroll toch ook weinig rare dingen? Ik heb zelf een voorkeur voor Hulkenberg naast Max maar Perez zou ook kunnen.
De wagen van Max gleed het hele weekend al op de intermediates, pas later als er wat temperatuur in de band zat werd die beter.quote:Op zondag 15 november 2020 13:57 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Die is toch alleen interessant voor de vraag of Albon een keer voor Max kan eindigen als ze beiden finishen?quote:Op zondag 15 november 2020 14:14 schreef Rianne84 het volgende:
Is die Investigation van Max al eens klaar?
Met Bottas heb ik het idee dat ie het wel hard probeert, #1 zijn maar hij heeft natuurlijk wel Lewis tegen zich.quote:Op zondag 15 november 2020 14:19 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Perez en Stroll is een andere rolverdeling met andere belangen. Bij RBR gaat het om veel geld en hele dure punten als de rijders niet met elkaar kan opschieten en elkaar niet de ruimte geeft. Max is niet de persoon die de ondergeschikte persoon zal zijn, Hamilton zal dit ook nooit doen. Daarom zal RBR nooit iemand naast Max zetten die zijn rol niet kent als tweede rijder, die de deuren achter Max dicht houdt en die de punten van Max verdedigt. Bottas is ook zo'n rijder, die gaat nog liever dood dan dat hij de poot dwars zet tegenover Hamilton.
Vettel en Leclerc en ook Verstappen en Ricciardo zag je wel heel vaak die wrijving tussen de rijders. De een noemt het gezonde competitie, de ander noemt het rivaliteit. maar het resultaat is altijd...huilen, frustraties en crashen. Bij Bottas en Hamilton zie je dit niet. Bottas doet zijn werk als tweede rijder voortreffelijk waardoor Hamilton elke keer maximaal punten pakt en Bottas constant bezig is met Verstappen als Verstappen geen DNF heeft.
Hij zat veel te dicht achter de RP. Iedere natte tosti weet dat je downforce weg valt. Is volgens mij niet de eerste keer dat hem dit overkomt. Geduld, hij had hem al in het foutje gedwongen en dat ging nog wel een keer gebeuren. Niet altijd elke gat MOET je pakken. Max moet betere keuzes maken,rustiger worden en geduld hebben.quote:Op zondag 15 november 2020 14:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De wagen van Max gleed het hele weekend al op de intermediates, pas later als er wat temperatuur in de band zat werd die beter.
Leclerc maakte zelf een fout waardoor ie z'n podiumplek verloor.
In hoeverre kan je zelfkritiek hebben als de techniek het af laat weten?
Welke foutjes heeft hij tot aan deze race (waar z’n titelkansen al overduidelijk weg waren) gemaakt dan? Of anders gesteld, op basis waarvan zou hij in jouw optiek dit seizoen NIET constant genoeg zijn geweest?quote:Op zondag 15 november 2020 14:29 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Hij zat veel te dicht achter de RP. Iedere natte tosti weet dat je downforce weg valt. Is volgens mij niet de eerste keer dat hem dit overkomt. Geduld, hij had hem al in het foutje gedwongen en dat ging nog wel een keer gebeuren. Niet altijd elke gat MOET je pakken. Max moet betere keuzes maken,rustiger worden en geduld hebben.
Inmiddels mag je verwachten dat hij die kwaliteiten bezit. Hij is ongetwijfeld 1 van de snelste in de individuele ronde ongeacht de omstandigheden. Echter over een hele race zitten er altijd gekke dingetjes in. Die compenseert hij vaak met hele goed laptimes. Ik weet echt niet of hij constant genoeg is om een WK te pakken.
Iedereen verwerkt z'n al dan niet falen op een andere manier, verschil was dat Leclerc vlak voor het einde de fout maakte en dan zit het nog wel wat hoger maar de conclusie dat Verstappen daarom geen zelfkritiek heeft slaat nergens op.quote:Op zondag 15 november 2020 14:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De wagen van Max gleed het hele weekend al op de intermediates, pas later als er wat temperatuur in de band zat werd die beter.
Leclerc maakte zelf een fout waardoor ie z'n podiumplek verloor.
In hoeverre kan je zelfkritiek hebben als de techniek het af laat weten?
Neh, zodra Hamilton even vrije lucht had toen iedereen op zwaar versleten inters reed, wist ik al dat het gespeeld was. RP had nooit meer kunnen winnen zonder nog een hoosbui.quote:Op zondag 15 november 2020 14:44 schreef Breekfast het volgende:
Toch een hele leuke race, ondanks dat Hamilton hem weer wint. Het kon gedurende de race echt alle kanten opgaan.
Dat was toch niet vanaf de eerste ronde? Logisch dat hij eenmaal op P1 die niet meer afstondquote:Op zondag 15 november 2020 14:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Neh, zodra Hamilton even vrije lucht had toen iedereen op zwaar versleten inters reed, wist ik al dat het gespeeld was. RP had nooit meer kunnen winnen zonder nog een hoosbui.
Ik denk ook wel dat hij er klaar voor is maar kritiek op een dag als vandaag en ook gisteren Q3 mag toch ook gewoon, dat hij het materiaal niet iedere race heeft is duidelijk maar dat had hij dit weekend wel en dan moet hij dat gewoon verzilveren, niets meer en niets minder.quote:Op zondag 15 november 2020 14:55 schreef tja77 het volgende:
Beetje vermoeiend al die users hier die na deze race roepen dat Max niet constant genoeg is.
Max rijdt het hele seizoen de ballen uit z’n broek, haalt keer op keer het maximale uit z’n beperkte RBR. Rijdt gewoon een geweldig goed seizoen en is de enige die zich (een klein beetje) kan meten met de Mercedessen.
Deze race een paar foutjes, en vervolgens massaal roepen dat hij teveel foutjes maakt en niet constant is.
Die RBR drifte alle kanten op, en Albon die toch al ontzettend behouden reed, spinde ook gewoon.
Wat een klinklare onzin dat Verstappen niet klaar zou zijn voor een titel. RBR is niet klaar voor een titel, Max heeft de middelen zelf echt wel in huis. Kritiek op vandaag? Prima, maar die knakker heeft er eigenhandig voor gezorgd dat een aantal races nog enigszins de moeite van het kijken waar waren.
Ik vind je te positief over de race van vandaag (dat was gewoon slecht), maar verder volledig eens.quote:Op zondag 15 november 2020 14:55 schreef tja77 het volgende:
Beetje vermoeiend al die users hier die na deze race roepen dat Max niet constant genoeg is.
Max rijdt het hele seizoen de ballen uit z’n broek, haalt keer op keer het maximale uit z’n beperkte RBR. Rijdt gewoon een geweldig goed seizoen en is de enige die zich (een klein beetje) kan meten met de Mercedessen.
Deze race een paar foutjes, en vervolgens massaal roepen dat hij teveel foutjes maakt en niet constant is.
Die RBR drifte alle kanten op, en Albon die toch al ontzettend behouden reed, spinde ook gewoon.
Wat een klinklare onzin dat Verstappen niet klaar zou zijn voor een titel. RBR is niet klaar voor een titel, Max heeft de middelen zelf echt wel in huis. Kritiek op vandaag? Prima, maar die knakker heeft er eigenhandig voor gezorgd dat een aantal races nog enigszins de moeite van het kijken waar waren.
Dat zeg ik, kritiek mag en is terecht.quote:Op zondag 15 november 2020 14:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat hij er klaar voor is maar kritiek op een dag als vandaag en ook gisteren Q3 mag toch ook gewoon, dat hij het materiaal niet iedere race heeft is duidelijk maar dat had hij dit weekend wel en dan moet hij dat gewoon verzilveren, niets meer en niets minder.
Of hij het materiaal had vraag ik me af. Toen het droger werd werd zijn pace ook duidelijk minder en verloor steeds meer tijd op Hamilton, zelfs in de vrije lucht.quote:Op zondag 15 november 2020 14:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat hij er klaar voor is maar kritiek op een dag als vandaag en ook gisteren Q3 mag toch ook gewoon, dat hij het materiaal niet iedere race heeft is duidelijk maar dat had hij dit weekend wel en dan moet hij dat gewoon verzilveren, niets meer en niets minder.
Tweede spin kwam door Räikkönen.quote:Op zondag 15 november 2020 15:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, kritiek mag en is terecht.
Gisteren niet veel fout gedaan, kreeg de inters gewoon niet zo makkelijk aan de praat als de RP dat wel kon.
Race van vandaag begon gewoon kut door die poepstart. Weet niet of dat echt zijn fout was.
Inhaalpoging op Perez die fout ging, mag je als fout aanmerken. Net als die tweede spin.
Mja, ik gooi hem meer op een risico nemen dat verkeerd uitpakte. Proberen om stappen te nemen nu je nog de ruimschoots beste auto hebt. Voor Hamilton bijvoorbeeld was het juist andersom; schade beperken en gewoon rustig afwachten tot er een droge lijn is en je weer de beste auto hebt.quote:Op zondag 15 november 2020 15:03 schreef tja77 het volgende:
Inhaalpoging op Perez die fout ging, mag je als fout aanmerken
Ik weet niet of dat zo is. Er was in ieder geval geen contact. Misschien dat ie afgeleid was doordat Räikkönen vlak voor hem spinde?quote:Op zondag 15 november 2020 15:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Tweede spin kwam door Räikkönen.
Een kleine schrikreactie en je staat al achterstevoren in die omstandigheden. Zie Bottas in bocht 1.quote:Op zondag 15 november 2020 15:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo is. Er was in ieder geval geen contact. Misschien dat ie afgeleid was doordat Räikkönen vlak voor hem spinde?
Hij moest in de remmen, dacht ik, net zoals Bottas bij Ocon in de eerste ronde. Dat veroorzaakte imho de spin.quote:Op zondag 15 november 2020 15:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo is. Er was in ieder geval geen contact. Misschien dat ie afgeleid was doordat Räikkönen vlak voor hem spinde?
ik zag de analyse van zijn pole rondje tov het pole rondje van Stroll en op basis daarvan moest ik wel de conclusie trekken dat het uiteindelijk ook aan hem zelf lag.quote:Op zondag 15 november 2020 15:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gisteren niet veel fout gedaan, kreeg de inters gewoon niet zo makkelijk aan de praat als de RP dat wel kon.
Race van vandaag begon gewoon kut door die poepstart. Weet niet of dat echt zijn fout was.
Inhaalpoging op Perez die fout ging, mag je als fout aanmerken. Net als die tweede spin.
Je moet het ook een beetje in het licht zien dat de kritiek altijd harder is juist omdat we hier in Nederland zo hopen dat Max een keer wereldkampioen wordt.quote:Op zondag 15 november 2020 14:55 schreef tja77 het volgende:
Natte omstandigheden verkleinen het verschil tussen auto's en maken het verschil tussen de coureurs duidelijker. Wat we hebben kunnen zien is dat Albon toch wel verdomd goed kan rijden, dat Vettel er nog gewoon is, en dat Bottas compleet door de mand valt.quote:Op zondag 15 november 2020 15:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Uiteindelijk staat Verstappen 'slechts' 27 punten achter de 2e plaats van Bottas ondanks die 4 nulscores. Bottas heeft er 3. Als je het materiaal vergelijkt waar ze het mee moeten doen is dat gat eigenlijk verrassend klein.
heb jij daar hoge verwachtingen van?quote:Op zondag 15 november 2020 15:13 schreef Breekfast het volgende:
Bij het Nederlands elftal zijn de verwachten ook altijd hoog, en des te harder is de Nederlander in zijn kritiek als het dan weer niet lukt.
De auto was niet goed genoeg om andere auto's op korte afstand te volgen. Dan kom je niet eens aan inhalen toe, naast dat Max het ook zelf liet liggenquote:Op zondag 15 november 2020 15:12 schreef beantherio het volgende:
Max had de pech vaak vast te komen te zitten achter andere rijders in omstandigheden waarin het passeren lastig was. En de ene keer dat ie een poging deed liep het duidelijk heel slecht af. Had ie zich in moeten houden toen? Ja misschien, maar bijv. met Vettel aan het begin van de race kostte hem dat veel tijd. Ik snap wel dat je dan wat meer risico gaat nemen. Als je op P2 start wil die je die positie sowieso op zijn minst wel vasthouden.
Verstappen deed het ook gewoon goed, nam risico en dan kun je winnen, of je komt buiten het podium.quote:Op zondag 15 november 2020 15:14 schreef Nattekat het volgende:
Natte omstandigheden verkleinen het verschil tussen auto's en maken het verschil tussen de coureurs duidelijker. Wat we hebben kunnen zien is dat Albon toch wel verdomd goed kan rijden, dat Vettel er nog gewoon is, en dat Bottas compleet door de mand valt.
Dat Vettel er nog was, was puur vanwege de eerste ronde en dat hij Max en Lewis lang achter zich kon laten.quote:Op zondag 15 november 2020 15:14 schreef Nattekat het volgende:
+
[..]
Natte omstandigheden verkleinen het verschil tussen auto's en maken het verschil tussen de coureurs duidelijker. Wat we hebben kunnen zien is dat Albon toch wel verdomd goed kan rijden, dat Vettel er nog gewoon is, en dat Bottas compleet door de mand valt.
Sinds De Boer niet meer...quote:Op zondag 15 november 2020 15:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
heb jij daar hoge verwachtingen van?
En dat was gewoon geluk ofzo?quote:Op zondag 15 november 2020 15:18 schreef needakill het volgende:
[..]
Dat Vettel er nog was, was puur vanwege de eerste ronde en dat hij Max en Lewis lang achter zich kon laten.
Regenraces komen maar hoogstzelden voor. Het speelt nauwelijks een rol in het kampioenschapquote:Op zondag 15 november 2020 15:14 schreef Nattekat het volgende:
+
[..]
Hij was gewoon foutloos vandaag en kon het tempo prima rijden. Zelfs toen Albon hem zijn lijn kostte kon hij nog Hamilton achter zich houden. Dat is Leclerc niet gelukt.quote:Op zondag 15 november 2020 15:18 schreef needakill het volgende:
[..]
Dat Vettel er nog was, was puur vanwege de eerste ronde en dat hij Max en Lewis lang achter zich kon laten.
Ja, dat is dan toch zijn verdienste?quote:Op zondag 15 november 2020 15:18 schreef needakill het volgende:
[..]
Klein beetje van wel. Vettel had geluk in de eerste bocht dat die Red Bulls geen grip hadden en dat Lewis Daniel een schrik momentje gaf.quote:
Achteraf is makkelijk praten natuurlijk. Max zat eerst al constant vast achter Vettel die hij ondanks dat ie een seconde of 3 langzamer was dan Stroll (kan je na gaan hoeveel langzamer hij dan Max zou zijn) niet voorbij kwam vervolgens weer vast achter Perez. Perez maakt vervolgens een klein foutje en Max doet de poging zodat ie de voorsprong met Stroll nog behapbaar zou houden. Hoe de race zich verder ontvouwd weet je totaal niet op dat moment.quote:Op zondag 15 november 2020 15:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zag de analyse van zijn pole rondje tov het pole rondje van Stroll en op basis daarvan moest ik wel de conclusie trekken dat het uiteindelijk ook aan hem zelf lag.
Die start is (groten)deels Honda maar als je dan een herkansing krijgt moet je die rustig pakken, Lewis deed dat wel en Max niet vandaag.
Dat jij die conclusie moest trekken, wil niet zeggen dat het dan ook zo is natuurlijk.quote:Op zondag 15 november 2020 15:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zag de analyse van zijn pole rondje tov het pole rondje van Stroll en op basis daarvan moest ik wel de conclusie trekken dat het uiteindelijk ook aan hem zelf lag.
Die start is (groten)deels Honda maar als je dan een herkansing krijgt moet je die rustig pakken, Lewis deed dat wel en Max niet vandaag.
prima. Daarnaast had hij er geen enkel voordeel vanquote:Op zondag 15 november 2020 15:24 schreef beantherio het volgende:
No further action tegen Verstappen:
[ twitter ]
komt het helaas wel op neer ja. Bandjes heel houden en wanneer anderen voor jou stoppen kun je het tempo wat opschroeven.quote:Op zondag 15 november 2020 15:34 schreef Zorro het volgende:
Na vandaag is wel duidelijk dat de F1 zo dood als een pier is.
Als niks doen en lafjes je rondjes rijden beter is voor je resultaat dan actie ondernemen en dat dan nog verdedigd wordt ook dan is er geen enkele hoop meer.
De waardering voor het wagen van een poging is al lang weg. Toen Vettel nog de #1 was en een paar keer spinde bij een poging werd het meteen weggezet als een fout.quote:Op zondag 15 november 2020 15:34 schreef Zorro het volgende:
Als niks doen en lafjes je rondjes rijden beter is voor je resultaat dan actie ondernemen en dat dan nog verdedigd wordt ook dan is er geen enkele hoop meer.
Komt ook grotendeels door de dirty air natuurlijk. Ik heb het idee dat alleen Max enigzins comfortable ronde na ronde op de versnellingsbak van z'n voorganger kan zitten, en zelfs hij heeft daar moeite bij op sommige banen.quote:Op zondag 15 november 2020 15:34 schreef Zorro het volgende:
Hij had gewoon een goede start en heeft foutloos gereden. Dat doe je zelf.quote:Op zondag 15 november 2020 15:22 schreef needakill het volgende:
[..]
Klein beetje van wel. Vettel had geluk in de eerste bocht dat die Red Bulls geen grip hadden en dat Lewis Daniel een schrik momentje gaf.
Inderdaad, samengevat gaat het om de volgende feiten:quote:Op zondag 15 november 2020 15:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. De regels zouden zo aangepast moeten worden dat een auto het gewoon goed blijft doen als je achter een andere auto zit. Kan dat belachelijk DRS reglement ook weg.quote:Op zondag 15 november 2020 15:34 schreef Zorro het volgende:
Hoe kwam Lewis dan op P1? Volgens mij heeft hij rijders ingehaald.quote:Op zondag 15 november 2020 15:34 schreef Zorro het volgende:
Albon had zijn banden eens moeten zien toen hij dat zeiquote:
Hij heeft in de hele race één persoon ingehaald met een doodsaaie DRS, en is door Albon ingehaald.quote:Op zondag 15 november 2020 16:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hoe kwam Lewis dan op P1? Volgens mij heeft hij rijders ingehaald.
Wel weer grappig om de hatende Max fans te zien.
En bij de start kreeg hij het cadeau? Daar nam hij behoorlijk wat risico en lag de sleutel tot de overwinning.quote:Op zondag 15 november 2020 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft in de hele race één persoon ingehaald met een doodsaaie DRS, en is door Albon ingehaald.
quote:Op zondag 15 november 2020 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Albon had zijn banden eens moeten zien toen hij dat zei
Hij reed gewoon op slicks toen hij spinde.
Vettel heeft hem ook nog ingehaaldquote:Op zondag 15 november 2020 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft in de hele race één persoon ingehaald met een doodsaaie DRS, en is door Albon ingehaald.
quote:Op zondag 15 november 2020 16:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hoe kwam Lewis dan op P1? Volgens mij heeft hij rijders ingehaald.
Wel weer grappig om de hatende Max fans te zien.
Heb je de race wel gekeken?quote:Op zondag 15 november 2020 16:08 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
En bij de start kreeg hij het cadeau? Daar nam hij behoorlijk wat risico en lag de sleutel tot de overwinning.
Die plekken was hij in dezelfde ronde alweer kwijtquote:Op zondag 15 november 2020 16:08 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
En bij de start kreeg hij het cadeau? Daar nam hij behoorlijk wat risico en lag de sleutel tot de overwinning.
Ik wel. Zonder max bril. Zouden meerdere personen eens moeten proberen, kom je tot hele andere conclusies.quote:
Misschien zou je wel een bril moeten opzetten zodat je ook kan zien wat er gebeurd in plaats van onwaarheden posten hier.quote:Op zondag 15 november 2020 16:28 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik wel. Zonder max bril. Zouden meerdere personen eens moeten proberen, kom je tot hele andere conclusies.
Welke sport ik ook kijk, ik kies altijd een voorkeur anders is er überhaupt geen zak aan. Kies dan bij voorkeur wel een Nederlander.quote:Op zondag 15 november 2020 16:28 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik wel. Zonder max bril. Zouden meerdere personen eens moeten proberen, kom je tot hele andere conclusies.
Ah, mensen met een andere mening dan jij kijken allemaal door een Max bril. Vervelend hè, dat er mensen zijn met een andere mening dan jij?quote:Op zondag 15 november 2020 16:28 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Moet dat niet in 2022 het geval zijn? Blijft jammer dat we jaar extra op nieuwe regels moeten wachtenquote:Op zondag 15 november 2020 16:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. De regels zouden zo aangepast moeten worden dat een auto het gewoon goed blijft doen als je achter een andere auto zit. Kan dat belachelijk DRS reglement ook weg.
Wat klopt er niet?quote:Op zondag 15 november 2020 16:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Misschien zou je wel een bril moeten opzetten zodat je ook kan zien wat er gebeurd in plaats van onwaarheden posten hier.
Iedereen heeft wel een voorkeur.quote:Op zondag 15 november 2020 16:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Welke sport ik ook kijk, ik kies altijd een voorkeur anders is er überhaupt geen zak aan. Kies dan bij voorkeur wel een Nederlander.
Dat Lewis rijders (meervoud) heeft ingehaald en dat de start de sleutel was, letterlijk de twee posts die ik quote.quote:
Lewis is deze race vaker op de baan ingehaald dan hij dat zelf inhaalde.. Hij had een goede start, maar was die posities al heel snel weer kwijt.. Dus je conclusies klopten nietquote:
Ja die actie bij bocht 1 neem ik mee, omdat iemand beweerde dat je met lafjes rijden wint. Hij nam daar behoorlijk wat risico.quote:Op zondag 15 november 2020 16:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat Lewis rijders (meervoud) heeft ingehaald en dat de start de sleutel was, letterlijk de twee posts die ik quote.
Ja dus zonder dat risico in bocht 1 lag hij nog verder achterop. Mercedes kreeg de banden niet snel op termperatuur dit weekend of heb jij gisteren niet gekeken? Dus die start was cruciaal om nog een beetje kans te maken.quote:Op zondag 15 november 2020 16:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lewis is deze race vaker op de baan ingehaald dan hij dat zelf inhaalde.. Hij had een goede start, maar was die posities al heel snel weer kwijt.. Dus je conclusies klopten niet
Jij zegt dat hij op P1 kwam door rijders in te halen, zo begon de discussie.. ja, 1 coureur heeft hij ingehaaldquote:Op zondag 15 november 2020 16:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja dus zonder dat risico in bocht 1 lag hij nog verder achterop. Mercedes kreeg de banden niet snel op termperatuur dit weekend of heb jij gisteren niet gekeken? Dus die start was cruciaal om nog een beetje kans te maken.
Zonder Max (deze race buiten beschouwing gelaten) was het wel een oersaaie 1-2 voor Mercedes. Voor de F1 was het ook leuker geweest als Perez gewonnen had. Je kunt toch moeilijk met droge ogen beweren dat dit seizoen erg enerverend is geweest.quote:Op zondag 15 november 2020 16:38 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel een voorkeur.
Maar het is gewoon zielig om te lezen dat de F1 zo dood als een pier is als Hamilton wint en als Max had gewonnen was de F1 natuurlijk top.
Hamilton tikt Ocon aan in de eerste bocht ->fout 1quote:Op zondag 15 november 2020 16:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja dus zonder dat risico in bocht 1 lag hij nog verder achterop. Mercedes kreeg de banden niet snel op termperatuur dit weekend of heb jij gisteren niet gekeken? Dus die start was cruciaal om nog een beetje kans te maken.
Hamilton tikte Ocon niet aan. Hij kneep Ricciardo die Ocon hierdoor raakte.quote:Op zondag 15 november 2020 17:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hamilton tikt Ocon aan in de eerste bocht ->fout 1
Hamilton mist halverwege ronde 1 de bocht (kost 3 plaatsen) ->fout 2.
Banden niet snel op temperatuur? Hij kon gewoon mee op P6 waar hij gestart was.
Dus wat nou sleutel tot succes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |