Mijn beeld is dat Roos geen hele dure uitgaven doet. Op haar site zet ze wat ze koopt en dat is doorgaans xenon, leenbakker, ikea etc. spul. Dus zeg dat ze icm. Eigen meubels er een paar 1000euro max in steekt. En dat hebben de meesten (hopelijk) wel aan spaargeld als ze willen verhuizen.quote:Op woensdag 18 november 2020 12:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Al die stelletjes hebben zo veel spaargeld over?
Ik had telkens het gevoel dat er gesuggereerd werd dat het van de hypotheek kwam.
Het lijkt me in ieder geval niet gesponsord, zoals in veel andere woonprogramma's.
Okee dan!quote:Op woensdag 18 november 2020 13:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn beeld is dat Roos geen hele dure uitgaven doet. Op haar site zet ze wat ze koopt en dat is doorgaans xenon, leenbakker, ikea etc. spul. Dus zeg dat ze icm. Eigen meubels er een paar 1000euro max in steekt. En dat hebben de meesten (hopelijk) wel aan spaargeld als ze willen verhuizen.
Regelmatig hoor je de kandidaten over een design meubels. Twee weken ging ze naar de kringloop om een design bank te kunnen betalen.........quote:Op woensdag 18 november 2020 13:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn beeld is dat Roos geen hele dure uitgaven doet. Op haar site zet ze wat ze koopt en dat is doorgaans xenon, leenbakker, ikea etc. spul. Dus zeg dat ze icm. Eigen meubels er een paar 1000euro max in steekt. En dat hebben de meesten (hopelijk) wel aan spaargeld als ze willen verhuizen.
Ik heb altijd begrepen dat bij dit soort programma's de mankosten wegvallen/gesponsord worden.quote:Op woensdag 18 november 2020 13:09 schreef bleiblei het volgende:
Verder is alles wat vol in beeld komt (Gers, Veneta, die badkamer/keukenboer, de snelle verhuisjongens) tot op zekere hoogte wel gesponsord natuurlijk. Wellicht niet voor de volle mep, maar wel tegen flinke kortingen.
Nee de eigen spullen worden juist al erin verwerkt. Zo had laatst een stel samen een schilderij dat er al hing en bij die van de Efteling zelf de babykamer gekochtquote:Op woensdag 18 november 2020 12:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Worden voor zo’n programma de meubels niet even geleend en ze daarna gewoon hun eigen spullen erin zetten?
Das dan een keuze die ze zelf betalen hequote:Op woensdag 18 november 2020 13:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Regelmatig hoor je de kandidaten over een design meubels. Twee weken ging ze naar de kringloop om een design bank te kunnen betalen.........
Die gasten hadden geen cent te makken. Als ik zou moeten kiezen tussen een designbank en voor de rest rommel van de kringloop of geen designbank en dan een eenvoudig nieuw interieur dan wist ik het wel.quote:Op woensdag 18 november 2020 13:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Das dan een keuze die ze zelf betalen he. Maar het wordt niet in de hypotheek meegefinancierd en ik heb zo een designbankwens niet gesponsord zien worden. Dus komt het van spaargeld, een aparte lening of overwaarde.
Tja, ik ook. Maar goed. Was dat eigenlijk in Waalwijk? Ik kan die hele bank mij niet herinnerenquote:Op woensdag 18 november 2020 13:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die gasten hadden geen cent te makken. Als ik zou moeten kiezen tussen een designbank en voor de rest rommel van de kringloop of geen designbank en dan een eenvoudig nieuw interieur dan wist ik het wel.
Dat ding was veel te groot voor zo'n klein huisje. Sowieso had Roos die woning volledig dichtgebouwd toenquote:Op woensdag 18 november 2020 13:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tja, ik ook. Maar goed. Was dat eigenlijk in Waalwijk? Ik kan die hele bank mij niet herinneren.
Is dit een designbank?? Ik stelde me daar toch iets anders bij voorquote:Op woensdag 18 november 2020 13:21 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat ding was veel te groot voor zo'n klein huisje. Sowieso had Roos die woning volledig dichtgebouwd toen
[ afbeelding ]
Tja, het lijkt me een prima bank verder, maar inderdaad niet heel speciaalquote:Op woensdag 18 november 2020 13:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Is dit een designbank?? Ik stelde me daar toch iets anders bij voor![]()
![]()
Ik zie het design ook niet zoquote:Op woensdag 18 november 2020 13:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Is dit een designbank?? Ik stelde me daar toch iets anders bij voor![]()
![]()
Wilde die gozer niet dezelfde stijl als zijn favoriete designhotel in antwerpen?? Zoiets schiet me te binnen.quote:Op woensdag 18 november 2020 13:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zie het design ook niet zo.
Wel issie te groot inderdaad.
Iedereen maakt daarin andere afwegingen. Ik zou misschien wel liever al het geld aan één goed iets uitgeven, en de rest dan maar even kringloop en op termijn vervangen. Iedereen z'n eigen afwegingen.quote:Op woensdag 18 november 2020 13:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die gasten hadden geen cent te makken. Als ik zou moeten kiezen tussen een designbank en voor de rest rommel van de kringloop of geen designbank en dan een eenvoudig nieuw interieur dan wist ik het wel.
Dat verbaasde me ook ja, het automatisme waarmee die overwaarde in een verbouwing gestoken werd. Oh mooi, we hebben 45k extra dus we kunnen extra gaan verbouwen. Terwijl het volgens mij mensen waren voor wie 45k een hoop geld was. Het duurt best een tijd voordat ze dat hebben gespaard of hebben afgelost op de hypotheek.quote:Op woensdag 18 november 2020 15:54 schreef Tegan het volgende:
Ik heb eindelijk teruggekeken. Ik snap echt niets van de uitbouw. Nieuwe badkamer en washok prima. Alles boven verplaatsen had toch ook niet gehoeven? Ik had liever 30k op de spaarrekening en geen uitbouw.
Lijkt me wel ja. Dat huis stond voor 2 ton te koop geloof ik. Was klein natuurlijk maar wel op een goede locatie en een lekkere tuin. Zo'n Alex kan best wel inschatten dat dat wat meer op gaat leveren.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:04 schreef Remco het volgende:
Ik vraag me ook af of ze die overwaarde al niet van te voren hadden ingecalculeerd. Anders had niet zo'n boeiende aflevering gehad. Met 10.000 euro hadden ze de badkamer kunnen doen, meer niet.
Overwaarde moet je belastingtechnisch ook investeren in je huis, dan wel hypotheek toch?quote:Op woensdag 18 november 2020 15:54 schreef Tegan het volgende:
Ik heb eindelijk teruggekeken. Ik snap echt niets van de uitbouw. Nieuwe badkamer en washok prima. Alles boven verplaatsen had toch ook niet gehoeven? Ik had liever 30k op de spaarrekening en geen uitbouw.
Hoeft niet, alleen je hebt over dat gedeelte dan geen recht meer op hypotheekrenteaftrek. Stel dat je 45.000 euro overwaarde hebt en je hypotheekrente 1,5% is, dan kost je dat een paar tientjes per maand aan misgelopen hypotheekrenteaftrek.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Overwaarde moet je belastingtechnisch ook investeren in je huis, dan wel hypotheek toch?
Bob krijgt geen opdracht. Alleen een advies en moodboard.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:01 schreef Tegan het volgende:
De reden voor de uitbouw was me ook echt niet bekend. Huis was prima, alleen alles moderniseren was mijn opdracht voor Bob.
Had het koppel liever meer ruimte dan een fatsoenlijke tuin?
Qua meerwaarde zit het wel ok denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |